Työnantaja jätti useiden tuhansien eurojen ylityökorvaukset maksamatta minulle. Lakimiehen kanssa sain korvaukset maksuun mutta työnantaja ei maksanut niistä eläkemaksuja.
Onko jollain muulla ollut tällaista kokemusta ja onko työnantaja joutunut maksamaan eläkemaksut maksamatta jääneistä korvauksista.
Ylityöt ja eläke
2
424
Vastaukset 2
- Anonyymi
Kyllä on kokemusta siitä, ettei työnantaja ole maksanut työeläkemaksua. Tai itse asiassa siitä, ettei työnantaja edes ilmoittanut työntekijäänsä työeläkevakuutusyhtiöt.
Tämä kokemus on jo niinkin kaukaa kuin 1980-luvulta. Tuolloin työskentelin eräällä pikkutyönantajalla säännöllistä päivätyötä muutaman vuoden. Sitten ihan sattumalta joskus reilun vuoden päästä tulin tarkistaneeksi jonkun messutilaisuuden tms ansiosta työeläketietoni, kun siellä oli Eläketurvakeskuksen ständi, jossa asiaa esiteltiin.
No ilmoitin sitten asiasta Eläketurvakeskukseen, joka selvitti asian. Jos en näin olisi tehnyt, niin tuon työsuhteen osalta olisi jäänyt eläke kertymättä.
Työntekijälle riittää, että ilmoittaa asiasta. Sen jälkeen eläkejärjestelmä huolehtii lopusta eli työntekijän ei tarvitse huolehtia siitä, maksaako työnantaja työeläkevakuutusmaksut vai ei. Kun tieto työsuhteesta on rekisterissä, maksunperintä jää vakuutusyhtiön kontolle eikä eläketurvasi vaarannu sen vuoksi.
Ei kun ilmoitus Eläketurvakeskukseen, niin asia hoituu…
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 80983
- 73842
Jasmin Vähäkangas paljastelee
Eilinen päivä on heillä kulunut biitsillä niin silloin tuo äiti ihminen on intoutunut paljastelemaan kunnolla. Laittanut101576- 43575
- 45543
Kangaskylän alkoholi-hurjastelijat
Oppi olkoon että autollessa etanoli kuuluu pääasiassa 95 E10 polttoaineseen, siihenkin vain enimmillään 10% vahvuisena t4516Miehet lähtevät itse pois deittailumarkkinoilta
Ovat saaneet tarpeekseen naisista. Tyypillisin poistuja on: Koulutettu, työssäkäyvä, etsii pitkäaikaista parisuhdetta.164513- 29513
Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t136498Olen pahoillani mies ihan kaikesta
Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on61485