Työnantaja jätti useiden tuhansien eurojen ylityökorvaukset maksamatta minulle. Lakimiehen kanssa sain korvaukset maksuun mutta työnantaja ei maksanut niistä eläkemaksuja.
Onko jollain muulla ollut tällaista kokemusta ja onko työnantaja joutunut maksamaan eläkemaksut maksamatta jääneistä korvauksista.
Ylityöt ja eläke
2
305
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä on kokemusta siitä, ettei työnantaja ole maksanut työeläkemaksua. Tai itse asiassa siitä, ettei työnantaja edes ilmoittanut työntekijäänsä työeläkevakuutusyhtiöt.
Tämä kokemus on jo niinkin kaukaa kuin 1980-luvulta. Tuolloin työskentelin eräällä pikkutyönantajalla säännöllistä päivätyötä muutaman vuoden. Sitten ihan sattumalta joskus reilun vuoden päästä tulin tarkistaneeksi jonkun messutilaisuuden tms ansiosta työeläketietoni, kun siellä oli Eläketurvakeskuksen ständi, jossa asiaa esiteltiin.
No ilmoitin sitten asiasta Eläketurvakeskukseen, joka selvitti asian. Jos en näin olisi tehnyt, niin tuon työsuhteen osalta olisi jäänyt eläke kertymättä.
Työntekijälle riittää, että ilmoittaa asiasta. Sen jälkeen eläkejärjestelmä huolehtii lopusta eli työntekijän ei tarvitse huolehtia siitä, maksaako työnantaja työeläkevakuutusmaksut vai ei. Kun tieto työsuhteesta on rekisterissä, maksunperintä jää vakuutusyhtiön kontolle eikä eläketurvasi vaarannu sen vuoksi.
Ei kun ilmoitus Eläketurvakeskukseen, niin asia hoituu…
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1858519
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264608- 504178
- 593712
- 513186
- 502940
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262646- 412428
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382133- 292086