Mitä sanoo arvon aurinkosähkö hörhöt? Jos olisi n 10kwh piikkitehoinen paneeli talon katolla ja otsikon (en ole töissä tuolla tms mutt aesimerkkinä vain)
https://www.lifepo4.fi/tuote-osasto/akkupankit/
Ja talon kulutus on kesaikoina 15-21kwh vuorokaudessa niin olisiko oikeasti jopa muutamia vuodessa vuorokausia että ei yhtään tarvitsisi ostaa ulkoa sähköä?
Kiehtova ajatus. En kiinnitä takaisin maksuihin ajatustakaan ja paneeleita ehkä joku kw enemmän. En käytä exeliä yms talous ohjelmia kun ei vaan tavitse kiinnostaa mutta alle 20000€ saa tuommoisen varmasti avaimet käteen toimimaan talossa.
25kwh 48v akkupankki omakotitalossa?
5
348
Vastaukset
- Anonyymi
Kyseessä on siis Kotikapasitori V. 2.0
- Anonyymi
Kyllähän se kannattaa jos ei tarvii ajatella takaisinmaksu aikoja tai säästöjä. Tosin voit lainata minulle sen 20000e ja annan sinulle 30e kuussa takaisin seuraavan 40vuoden ajan, voit sitten työpaikalla kahvipöydässä kehua miten hyvän sijoituksen teit,tuottaa joka kk 30e.
- Anonyymi
Miten voi ajatella takaisinmaksuaikaa jos maksaa yhdellä kertaa summan ja tilitä vain katoaa summa ei muuta. Ei taida edes 20000€ tuommoinen setti maksaa ehkä maksaa. Tuommoinen setti on kyllä ehkä jo off grid eli loppuu myös perusmaksu sähköyhtiölle ja varmuudeksi voi ottaa jonkin aggrekaatin joka täyttää akkuja tarvittaessa oikeastaan automaattisestikkin. Sen käyttö on vähäistä kun myös oma käyttäytyminen muuttuu yleensä energiatehokkaammaksi on havainto arjesta.
Huvittava tuo lainaaminen vieraalle ihmiselle 20000€ hah. Kaikkien ei tarvitse käydä töissä ja toisekseen jotku ei pidä ihmisistä ja kammoksuu ajatustakin kahvipöytä työpaikan ihmisten kanssa saati edes puhua ja kehuskella itseään ! Pöyristyttävä ajatuskin. - Anonyymi
"Kyllähän se kannattaa jos ei tarvii ajatella takaisinmaksu aikoja tai säästöjä. Tosin voit lainata minulle sen 20000e ja annan sinulle 30e kuussa takaisin seuraavan 40vuoden ajan, voit sitten työpaikalla kahvipöydässä kehua miten hyvän sijoituksen teit,tuottaa joka kk 30e."
Pelisimpoika sanoja. Ensiksi en istuskele ihmisten kanssa kahvipöydissä sillä inhoan ihmisiä. En koskaan anna rahoja vieraille mutta tutuill eolen antanut en lainannut kun tarvetta on ollut selkeästi. Asenteesi on vittumainen ja esimerkki miksi vihaan ihmisiä.
- Anonyymi
Kaikkea kannattaa tehdä, jos ei tarvitse ajatella sen taloudellista järkevyyttä.
Tavallinen talo kuluttaa kesäkuukausina keskimäärin 20-30kWh sähköä vuorokaudessa. Mainitsemasi kokoisella akustolla todennäköisesti pärjää, mutta pitää ottaa huomioon pitempi sadejakso. Suomessa ei aurinko aina paista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579