Olen katsontu SW elokuvia aina kun niitä on tullut mm. televisiosta.
Nyt katsottuani uusimman Sithin koston, aloin miettimään missä järjestyksessä ne ovat tulleet. Eli onko kenelläkään tietoa mikä on SW elokuvien kronologinen järjestys? Missä vaiheessa (elokuvassa) Luke Skywalker on lapsena (muistaakseni sellainen jakso on) ja jossa hän kohtaa isänsä (Darth Vaderin).
Eli mihin järjestykseen kyseiset elokuvat tulisi sijoittaa jos aikoisi katsoa koko SW saagan alusta loppuun?
SW elokuvien järjestys
6
753
Vastaukset
- erkkimies
Jos ei ole ns. Satr Wars-fani tai muuten paljoa seurannut niin n aika hukassa. Itseasiassa saagan ensimmäinen osa ilmestyi jo vuonna -73, ja se oli Star Wars IV. Siinä Luke on pienenä, ja Darth Vader valloittaa Universumia. Ilmestymisjärjestys on: Star Wars IV: -73, Star Wars V: Imperiumin vastaisku -76(ehkä), Star Wars VI: Jedin paluu -83, Star Wars I: Pimeä uhka -99, Star Wars II: Kloonien hyökkäys -02, Star Wars III: Sithin kosto -05. Katso nämä osat numeraalisessa järjestyksessä I, II, III, IV, V ja VI. Luke varsinaisesti tapaa isänsä vasta viimeisessä osassa.
- ...
Kronologisessa luonnollisesti tässä järjestyksessä:
Star Wars: Episode I - The Phantom Menace (1999)
Star Wars: Episode II - Attack of the Clones (2002)
Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith (2005)
Star Wars: Episode IV - A New Hope (1977)
Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (1980)
Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi (1983) - ...
Itse asiassa Luke kohtaa isänsä jo osassa V.
- Korjasin
"Episode IV New hope" ilmestyi kylläkin vuonna 1977
- Joo
Ei Luke nyt sentään tapa isäänsä, vaan nimeomaan pelastaa hänet. Tai loppujen lopuksi Vaderin rakkaus lapsiansa kohtaan pelastaa hänet.
- Darth
Serkku aloitti katsomisen kronologisessa järjestyksessä ja pilasi näin katselunautinnon. Haukkui elokuvia jne... Itse olen ehdottomasti sitä mieltä että katso järjestyksessä
IV
V
VI
I
II
III
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931738
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581159Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181158- 941019
- 62813
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam34773Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani5716- 46696
En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42670Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113666