"Kokoomus on pantu syntipukiksi nyt kaikelle"
Ei suinkaan, Orpo ja Purra ovat yhtä syyllisiä ja RKP ja KD, jotka hyväksyvät kaiken.
"Valitetaan, että "rikkaat" eivät maksa tarpeeksi veroja"
KUKA on valittanut ?
"Koulutuksesta tingtään. Opetusta tukahdutetaan kaikenlaisilla lisäaskareilla, joihin opettajat velvoitetaan, niin että opetustyö jää toiseksi"
KOKOOMUS on aina ollut se, joka yrittää heikentää opetuksen tasoa
leikkaamalla koulutusrahoista.
Nyt kokoomus HEHKUTTAA, että se "antaa" (vaivaiset) 200 miljoonaa koulutukseen.
Mitä sillä voi saada aikaan ? Samalla kokoomus lisäsi 1-2 viikkotuntimäärää
opetukseen kysymättä opettajilta mitään ?
Ilmaiseksiko opettajien pitää ne tunnit opettaa eikä hallitus voi kenenkään työpäivää pidentää neuvottelematta asiasta.
"Mitä AY on tehnyt, ku palkalla ei enää pärjää?"
PALKOISTA päättävät työnantaja ja työntekijöitten edustajat neuvottelemalla.
Kaikkia työnantajia ei sido sopimukset.
Yritysten johto/omistajat käyttävät hädänalaisia hyväkseen,
"halpatyövoimaa", mm. maahanmuuttajia. Heille maksetaan niin vähän kuin voi.
AY-like ei voi puuttua yritysten sisäisiin asiohin.
"Työnantajilla ei ole oikeutta karsia luusereita palveluksestaaan, sillä työkin on etu, jota ei voi pois ottaa."
Luusereita ? Hirveä ajattelutapa. Tunteekohan kommentoija paljonkin
"luusereita" ?
"Velkaa tehty ja kaiken maailman tuet ja avustukset luotu"
Velkaa olisi joutunut ottamaan mikä hyvänsä hallituskoalitio
koronan aikana,
"kaiken maailman tuet ja avustukset luotu"
Kansalaisen perusturva ei ole "kaiken maailman tuet ja avustukset"
Kansalaiset itse maksavat niistä veroina elämänsä varrella siltä varalta,
että esimerkiksi työttömyys kohtaa.
Huoh huoh minkälaisia väitteitä saa lukea
65
668
Vastaukset
- Anonyymi
Asioita ymmärtämättömillä on paljon vääriä käsityksiä ja mielipiteet
tietenkin sen pohjalta. Moni ei seuraa asioita juuri ollenkaan,
mutta "varma" mielipide on.
Ei riitä, että katsoo esimerkiksi silloin tällöin telkkaria,
kun joku jotain siellä lausuu.
Politiikkaa pitää seurata pitkään ja tiivisti saadakseen realistisen käsityksen.- Anonyymi
🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒
💋 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Tuntuu, ett kaikki on väärin, teki hallitus sitten mitä tahansa.
Olisiko parempi, jos sama holtiton meininki jatkuisi, että rahaa paasataan periaatteela,
että "ja rahaa on", kuten edellinen hallitus huuteli!
Nyt kuitenkin meillä on toivo siitä, ettei maamme talous mene lopullisesti konkurssiin.
Pääministeri Petteri Orpo ja valtiovarainministeri Riikka Purra ovat järkeviä ja osaavia, luotetaan heihin.
He tekevät kyllä parhaansa Suomen puolesta.- Anonyymi
Onneksi opiskelijat ovat sinua 16:40 :40 viisaampia ja ryhtyvät lakkoon juuri riistäjä-
hallituksen takia.
Huomenna minäkin menen mielenosoitukseen paremman tulevaisuuden puolesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi opiskelijat ovat sinua 16:40 :40 viisaampia ja ryhtyvät lakkoon juuri riistäjä-
hallituksen takia.
Huomenna minäkin menen mielenosoitukseen paremman tulevaisuuden puolesta.Siis?
80+ lähtee lyllertämään mielenosoitukseen paremman elämän toivossa?
No lykkyä tykö vaan, ettet kupsahda siellä toisten jalkoihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis?
80 lähtee lyllertämään mielenosoitukseen paremman elämän toivossa?
No lykkyä tykö vaan, ettet kupsahda siellä toisten jalkoihin.6:52. Olet loukkaava ja pahansuopa (ja hiukan tyhmä ... ?)
Jokaisella on oikeus osoittaa mieltää oikeudenmukaisuuden puolesta.
80 täyttäneellä on myös ihmisoikeudet. - Anonyymi
Onko se sinun mielestäsi jotenkin uutta että ihmiset reagoi asioihin, niinhän he ovat tehneet kautta aikojen . Siis ne jotka eivät tee mitään poliittista työtä ovat usein entisten äänessä . Näin on aina ollut, myåtta ennen niistä puhuttiin kahvipöydissä ja ompeluseuroissa kas kun ei ollut netti vielä keksitty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis?
No lykkyä tykö vaan, ettet kupsahda siellä toisten jalkoihin.Eiköhän jokaisella ole oikeus olla mukana asioissa jos näkevät ne jotenkin väärin . Niin että oli ikä mikä hyvänsä niin jokaisella on omia mielipiteitä asioista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis?
No lykkyä tykö vaan, ettet kupsahda siellä toisten jalkoihin.Luinkin tämän päin uutisista, että yliopistojen valtaukseen voi kuka tahansa osallistua. Kaikki mukaan vaan. Toi.intaa jakokemuksia toivova vanhus voikin mennä valtaamaan yliopistoa, voihan siitä sitten lapsenlapsille kertoilla: "Minä ja muut opiskelijat leiriydyimme aulaan ja kirjoitimme
- Anonyymi
Orpon hallitus on holtiton. Orpo lupasi holtittomasti,
että velanotto loppuu nyt. Neljä kuukautta sitten.
Kuinka vastuuttomasti ja holtittomasti kansalle saa valehdella ?
Hallitus ottaakin 50 miljardia uuttaa velkaa neljässä vuodessa,
vaikka ei ole mitään kriisiä. Järkyttävää !
Eihän Orpo voinut luvatessan olla tietämätön valtiotalouden tilasta,
vaan valehteli päin naamaa äänestäjilleen kuten Purrakin.
Täysin vastuutonta.- Anonyymi
"Holtiton"!
Jos lainaa ei otettaisi, sinunkin avustuksiisi ja tukiisi ei putoaisi enää penniäkään.
Totta kai tiedettiin, että raha ei riitä, olisi aika kohtuutonta odottaa, että verotulot riittäisivät kaikkiin sovittuihin maksuihin. Turha odottaa tulosta oitis. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Holtiton"!
Jos lainaa ei otettaisi, sinunkin avustuksiisi ja tukiisi ei putoaisi enää penniäkään.
Totta kai tiedettiin, että raha ei riitä, olisi aika kohtuutonta odottaa, että verotulot riittäisivät kaikkiin sovittuihin maksuihin. Turha odottaa tulosta oitis.Nuori 25-vuotias ammattimies oli joutunut pois rakennustyömaalta . Hän otti asian kevyesti. Uusi työ löytyisi isolta työmaalta samasta kaupungista, mutta hän otti elämän nyt levon kannalta. Ností työttömyyskorvausta ja jammaili kavereitten kanssa loman jatkeeksi. "Minä olen tämän ansainnut. sanoi hän -Talourakka oli ollut pitkä ja työmatka vähän hankala, koska poika ei halua omaa autoa, Kyllä työttömyysavustuksellakin toimeen tulee, Ja aina voi mennä mutsille syömään. Mutsi on pienipalkkainen kaupan kassa, pojan palkka on rakennuksilla ollut paljon parempi.
Minua otti kupooliin.
Miten niin oli työttömyysjakson "ansainnut", ?
Miten selittää työttömyysajan uudelle työnantajalle, jos paikka edes löytyy tässä taloustilanteessa.
Onko asenne mielestänne oikea? Eikä hän yksin ole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuori 25-vuotias ammattimies oli joutunut pois rakennustyömaalta . Hän otti asian kevyesti. Uusi työ löytyisi isolta työmaalta samasta kaupungista, mutta hän otti elämän nyt levon kannalta. Ností työttömyyskorvausta ja jammaili kavereitten kanssa loman jatkeeksi. "Minä olen tämän ansainnut. sanoi hän -Talourakka oli ollut pitkä ja työmatka vähän hankala, koska poika ei halua omaa autoa, Kyllä työttömyysavustuksellakin toimeen tulee, Ja aina voi mennä mutsille syömään. Mutsi on pienipalkkainen kaupan kassa, pojan palkka on rakennuksilla ollut paljon parempi.
Minua otti kupooliin.
Miten selittää työttömyysajan uudelle työnantajalle, jos paikka edes löytyy tässä taloustilanteessa.
Onko asenne mielestänne oikea? Eikä hän yksin ole.Voi olla noinkin joittenkin kohdalla. Työttömänä ei pysty savuttamaan mitää kunnon tulevaisuutta, jäät ilman omaa asuntoa, kesämökkiä, autoa kuka huolii työtöntä puolisokseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Holtiton"!
Totta kai tiedettiin, että raha ei riitä, olisi aika kohtuutonta odottaa, että verotulot riittäisivät kaikkiin sovittuihin maksuihin. Turha odottaa tulosta oitis.Täällä kirjoittavat 80 +henkilöt. Varmaan olet lukenutkin, ettei eläkeläisten tukiin
kosketa, henkilöön menevä loukkauksen yrityksesi on ala-arvoinen.
Kiinnitin huomiota pahansuopaisuuteesi, jota osoitat kommentoijalle.
Koita päästä eroon siitä, se on niin rumaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi olla noinkin joittenkin kohdalla. Työttömänä ei pysty savuttamaan mitää kunnon tulevaisuutta, jäät ilman omaa asuntoa, kesämökkiä, autoa kuka huolii työtöntä puolisokseen.
Ihan kuka hyvänsä voi joutua työttömäksi jossain vaiheessa elämäänsä.
Tänäänkin voidaan moni sanoa irti työpaikasta.
Yrittäjät tekevät paljon konkursseja nyt.
Konkursseja tullut jo satoja tämän hallituksen aikana ja lisää on tulossa.
Se tietää sitä, että työttömyys lisääntyy.
Arvellaan, että työttömiä tulee kymmeniätuhansia lisää.
Ei työttömyys ketään huonommaksi ihmiseksi tee.
Ilman omaa syytään ihmiset työttömiksi jäävät.
Miten se muuttaisi ihmistä,
jos eilen hänellä oli vielä työ ja hän oli "hyvä" ihminen,
niin tänään hänestä olisi tullut "huono" ihminen,
kun hänen työnantajansa firma meni konkurssiin.
Käyttäkää vähän järkeänne.
Vai antaako se pieni-itsetuntoiselle ihmiselle jotain sairasta nautintoa,
kun tuomitsee muita ihmisiä edes tuntematta heitä ja heidän elämäntilanteitaan,
plus että on tuomitsija on tipahtanut kärryiltä,
on ihan "ulkona" yhteiskunnallisista asioista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuori 25-vuotias ammattimies oli joutunut pois rakennustyömaalta . Hän otti asian kevyesti. Uusi työ löytyisi isolta työmaalta samasta kaupungista, mutta hän otti elämän nyt levon kannalta. Ností työttömyyskorvausta ja jammaili kavereitten kanssa loman jatkeeksi. "Minä olen tämän ansainnut. sanoi hän -Talourakka oli ollut pitkä ja työmatka vähän hankala, koska poika ei halua omaa autoa, Kyllä työttömyysavustuksellakin toimeen tulee, Ja aina voi mennä mutsille syömään. Mutsi on pienipalkkainen kaupan kassa, pojan palkka on rakennuksilla ollut paljon parempi.
Minua otti kupooliin.
Onko asenne mielestänne oikea? Eikä hän yksin ole.Mielikuvitusta riittää, että pääsee tuomitsemaan ihmisiä.
Olet varmaan itse "hyvä" ihminen. Mitä nyt vähän katkera ja kaunainen ..... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minua otti kupooliin.
Onko asenne mielestänne oikea? Eikä hän yksin ole.Ei tokikaan käytetä yhteisiä varoja vaan siksi että itse pitää sitä jotenkin ” oikeutenaan”
Mutta tähän on ikävä kyllä monen kohdalla tultu. Työtä ei tehdä vaan oman oikeus ajatuksensa tavalla lähdetään lomailemaan kuten se itselle sopii. Siinähän se näkyy se ettei olla tietoisia miten yhteiskunta toimii .
Mitään yhteiskuntaa ei voi pitää yllä jos ei siihen osallistuta kaikken ihmisten taholta.
Joten mitä nykyään opetetaan kouluissakin kun eräät eivät tiedä yhteiskunnallisista asioista mitään.
Tyhmyys kostautuu aina tavalla tai toisella, hetken hurma on oma turma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielikuvitusta riittää, että pääsee tuomitsemaan ihmisiä.
Olet varmaan itse "hyvä" ihminen. Mitä nyt vähän katkera ja kaunainen .....Ei kai hän mitenkään tuominnut, kertoi vaan miten nykyään tehdään kun ovat kuulemma sen ansainneet jotenkin.äei tarvitse vääntää mitenkään tätäkään asiaa , sillä jos työtä on tarjolla niin sinne mennään ja matkustellut saa jäädä lomien ajaksi, niin ne muutkin tekevät jotka elättävät itsensä työllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tokikaan käytetä yhteisiä varoja vaan siksi että itse pitää sitä jotenkin ” oikeutenaan”
Mutta tähän on ikävä kyllä monen kohdalla tultu. Työtä ei tehdä vaan oman oikeus ajatuksensa tavalla lähdetään lomailemaan kuten se itselle sopii. Siinähän se näkyy se ettei olla tietoisia miten yhteiskunta toimii .
Mitään yhteiskuntaa ei voi pitää yllä jos ei siihen osallistuta kaikken ihmisten taholta.
Joten mitä nykyään opetetaan kouluissakin kun eräät eivät tiedä yhteiskunnallisista asioista mitään.
Tyhmyys kostautuu aina tavalla tai toisella, hetken hurma on oma turma""Ei tokikaan käytetä yhteisiä varoja vaan siksi että itse pitää sitä jotenkin ” oikeutenaan”
Mutta tähän on ikävä kyllä monen kohdalla tultu. Työtä ei tehdä vaan oman oikeus ajatuksensa tavalla lähdetään lomailemaan kuten se itselle sopii.""
M o n t a k o sellaista tiedät vai haluatko vain kasvattaa sisälläsi pahansuopuuden
"kasvainta" ?
Minua ei häiritse mitenkään, miten kukakin elämänsä saa järjestettyä.
On muutakin tekemistä kuin muitten kyttääminen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
on ihan "ulkona" yhteiskunnallisista asioista.? Mitä mahdat tarkoittaa?
Tuleeko mieleesi, että tuomitset palstan kirjoittajat ymmärtämättömiksi?
Itse sanot, että yrittäjät tekevät paljon konkursseja ja työttömyys lisääntyy. Heitä pitää avustaa verovaroin. Kuka enää maksaa veroja?
Miltä kärryiltä tässä on pudottu ja kuka? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
on ihan "ulkona" yhteiskunnallisista asioista.Ei työttömiä tuomita, vaan ainoastaan heidät, jotka ei mene töihin, vaikka tarjottaisi ja paikkoja olisi auku. He jotka nauttivat vain toisten rahoilla elämisestä!
- Anonyymi
Kerropa aloittaja, mihin yliopistojen valtaajat tähtäävät?
Kuulemma asumistukea heille on kaavailtu vähennettäväksi, joten on ilmeisesti palattava soluasuntoihin. jotka ovat edullisemmat kuin yksiöt. Niitä on nyt tyhjillään.
Senkö vuoksi levittäydytään korkeakoulujen kampuksille, vai onko muutakin valituksen aihetta. Nykyisen hallituksen laatimia kiristyksiä?
Tältä palstalta saa aina tiivistetyt analyysit oikeassa sävyssä, joten meidän ei tarvitse perehtyä itse.
Aina joku tietää.- Anonyymi
Mitä jos vaivautuisit itse lukemaan mediasta mihin valtaajat tähtäävät ?
Kaikki on kerrottu monessakin mediassa.
Et voi olettaa, että joku toinen 80+ sinun palvelijasi ja esilukijasi olisi ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä jos vaivautuisit itse lukemaan mediasta mihin valtaajat tähtäävät ?
Kaikki on kerrottu monessakin mediassa.
Et voi olettaa, että joku toinen 80 sinun palvelijasi ja esilukijasi olisi ?No sainkin selvityksen opiskelijoiden valituksista. Eräs kirjoittaa toisella palstalla, että opintotuki on 980/kk, hän saa asumistukea 300 pintaan, hän syö yliopistolla 2,90 ateriat, hänen käteensä jää käyttövaroja 800/kk, Nyt jos leikkauksia tulee, jäljelle jää 750/kk.
Opiskeluhan on ilmaista, ja terveydenhoito talon puolesta.
Mielipiteen kirjoittaja ei katsonut tarpeelliseksi osallistua mielenilmaisuun,
Miten on, pieneläkeläiset, onko lakkoilu tarpeellinen?
Mitä tulee moitteeseesi, että en voi olettaa . . . jne. niin pyydän huomioimaan, että informaatiosta ei ole ollut puutetta näissä ketjuissa.
Kysyä tietysti sopii, kuinka väritettyjä infoiskut ovat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sainkin selvityksen opiskelijoiden valituksista. Eräs kirjoittaa toisella palstalla, että opintotuki on 980/kk, hän saa asumistukea 300 pintaan, hän syö yliopistolla 2,90 ateriat, hänen käteensä jää käyttövaroja 800/kk, Nyt jos leikkauksia tulee, jäljelle jää 750/kk.
Mitä tulee moitteeseesi, että en voi olettaa . . . jne. niin pyydän huomioimaan, että informaatiosta ei ole ollut puutetta näissä ketjuissa.
Kysyä tietysti sopii, kuinka väritettyjä infoiskut ovat.Muistot palaa opiskeluaikaan alivuokralaisena Helsingissä, pelkällä pankkilainalla opiskelu vieraalla paikkakunnalla, siinä oli sitten maksamista opiskelun jälkeen
Alivuokralainen ei voinut edes kahvia keittää itselleen.
Nykyään saat tukea oikein, joudut ottamaan velkaa, asumismuoto edellytys opiskelun onnistumiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistot palaa opiskeluaikaan alivuokralaisena Helsingissä, pelkällä pankkilainalla opiskelu vieraalla paikkakunnalla, siinä oli sitten maksamista opiskelun jälkeen
Nykyään saat tukea oikein, joudut ottamaan velkaa, asumismuoto edellytys opiskelun onnistumiseen.Paljonko sitä tukea leikataan? Ei selvinnyt ainakaan Ilta-Sanomien jutusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistot palaa opiskeluaikaan alivuokralaisena Helsingissä, pelkällä pankkilainalla opiskelu vieraalla paikkakunnalla, siinä oli sitten maksamista opiskelun jälkeen
Nykyään saat tukea oikein, joudut ottamaan velkaa, asumismuoto edellytys opiskelun onnistumiseen.Muista minäkin kellari huoneen missä vuokralla olin, kahvin keitto kyllä kävi salaa retki keittimellä , vaikka sekin oli kielletty paloturvallisuuden vuoksi
Ei silloin ollut vielä mitään vesikeittimiä olemassakaan.
Joten jokaisella aikajaksolla on omat tyylinsä miten ihminen pärjää - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sainkin selvityksen opiskelijoiden valituksista. Eräs kirjoittaa toisella palstalla, että opintotuki on 980/kk, hän saa asumistukea 300 pintaan, hän syö yliopistolla 2,90 ateriat, hänen käteensä jää käyttövaroja 800/kk, Nyt jos leikkauksia tulee, jäljelle jää 750/kk.
Kysyä tietysti sopii, kuinka väritettyjä infoiskut ovat.Kaikkien opiskelijoitten tilanne ei ole sama.
- Anonyymi
Luin jostakin, että on paljon opiskelijoita, jotka elävät julkisillä tuilla.
Siitä heillä jää kuitenkin osa käyttämättä, jonka rahan sitten sijoittavat ostamalla esimerkiksi osakkeita.
Jos näin on, kyllä sitten on julkinen raha "löysää".- Anonyymi
"Luin jostakin" Hehe. Lue uudestaan ja laita lähde tänne.
Turha sinun on kadehtia opiskelijoita.
Rikkaitten lapset nostavat kaikki opintolainat ja vanhemmat sijoittavat ne
rikastuakseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
rikastuakseen.Rikkaiden lapset ovat sijoittajia pienestä pitäen ja raha on heidän elämänsä
keskipiste. Nykyään rahalla saa melkein mitä vaan oikeudesta lähtien.
Ainoastaan ihmisyyttä eivät voi ostaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rikkaiden lapset ovat sijoittajia pienestä pitäen ja raha on heidän elämänsä
keskipiste. Nykyään rahalla saa melkein mitä vaan oikeudesta lähtien.
Ainoastaan ihmisyyttä eivät voi ostaa.Olisitko myymässä omasi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisitko myymässä omasi?
Omituinen kysymys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
rikastuakseen.Olen kiitollinen, että olen saanut elää sellaisella aikakaudella, jolloin jokainen eli tulojensa mukaan.
Vaikuttaa siltä, että tänä päivänä on jo nuoresta pitäen opittava elämään kerjuulla, anottava tukia ja piolustettava oikeuksia joihinkin avustuksiin.
Työpaikan saanti ei ole tärkein asia itsenäistymisessä, vaan oikein omaksutut taidot tukien hakemiseen.
Tukien saaminen on oikeus, josta taistellaan jo lukiossa.
Omana aikanani ei näitä vielä ollut, joten toimeentulohuolet oli ratkaistava omin avuin, esim.kahta työtä tehden. Silloin tarjottu työ otettiin vastaan. Muistutukseksi vielä, että kakkostyöstä maksettiin veroa 50%. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
rikastuakseen.Luin varmaan samasta artikkelista, josta sinä sait tiedon rikkaiden lapsien vanhempien sijoittamista opintolainoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omituinen kysymys.
Puheenahan on, että ihmisyyttä on rikkaan vaikea ostaa. Se on ikävää, ja siksi toivoisin, että joku auttaisi näitä poloisia ja myisi ihmisyytensä edullisesti.
Kaikkien parhaaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luin varmaan samasta artikkelista, josta sinä sait tiedon rikkaiden lapsien vanhempien sijoittamista opintolainoista.
Tuskin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen kiitollinen, että olen saanut elää sellaisella aikakaudella, jolloin jokainen eli tulojensa mukaan.
Vaikuttaa siltä, että tänä päivänä on jo nuoresta pitäen opittava elämään kerjuulla, anottava tukia ja piolustettava oikeuksia joihinkin avustuksiin.
Työpaikan saanti ei ole tärkein asia itsenäistymisessä, vaan oikein omaksutut taidot tukien hakemiseen.
Tukien saaminen on oikeus, josta taistellaan jo lukiossa.
Omana aikanani ei näitä vielä ollut, joten toimeentulohuolet oli ratkaistava omin avuin, esim.kahta työtä tehden. Silloin tarjottu työ otettiin vastaan. Muistutukseksi vielä, että kakkostyöstä maksettiin veroa 50%.Minä en voi ymmärtää nykyajan asennetta, että verorahoilla pitäisi elättää pienituloiset, työttömät ja syrjäytyneet. Kuinka vasemmisto perustelee vaatimuksen, että hyvin toimeentulevien on elätettävä omilla ansioillaan pienituloiset kansalaiset? Miksi ei eletä "suu säkkiä myöten", kuten ennen oli periaatteena?
Valtion rahavaroilla on rajansa. Eikö ole järkevää taloutta miettiä, miten rahan saisi riittämään?
Veronmaksajia tarvitaan lisää. Työllä pitää voida elää. Tuet ja avustukset ovat hätätilan apu, ei säännöllinen elatus.
Ahneutta on vaatia lisää, vaikka ei ole valmis tekemään mitään yhteiskunnan hyväksi.
- Anonyymi
Olen todella paljon enemmän huolissani, että äärijärjestö Suomen Sisu
on noussut hallitukseen.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009827849.html- Anonyymi
Se on paljon pienempi joukko, kuin tukia vaativa joukko, joka suuttuu siitä, että verotusta kiristetään, niin että heidän tukipakettinsa pienenevät.
- Anonyymi
Saako se Sisu avustuksia toimintaansa, jos sen edustajia on hallituksessa?
Tietääkö Orpo?
- Anonyymi
Ne on persuja.
- Anonyymi
Äärijärjestö Suomen Sisu on PS.
- Anonyymi
Moni pieneläkeläinen saa eläkettä vähemmän kuin opiskelijat kaikkine avustuksineen,
ja siltikin kehdataan järjestää mielenosoituksia hallituksen järkeistämispolitiikkaa vastaan.
Kyllä halvemmassakin soluasunnossa voi asua ja moni on asunut.
Silti opiskelut hyvin edistyneet, kaikki on ihmisestä itsestä kiinni, onko laiska, vai ahkera. Sekin taito pitäisi opettaa lapsille kohta pienenä, jotain askaetta tekemään,
ei jäisi aikaa kaiken pahan oppimiseen, kun olisi aina jotain puuhaa.- Anonyymi
Mitä sinä tiedät syvimmältään mitkä on opiskelijan menot ja miten rahat
riittävät ? Opiskelija on nuori. Hän voi opiskella monta vuotta valmistuakseen.
Pitäisikö opiskelijan elää parhaita vuosiaan kuin yli kahdeksankymppinen
tiukkapipo korppuakahvia hörppien pystyynkuolleena. ?
Ei kannata kadehtia ketään, kateus pilaa kateellisen mielen.
Ei nykyaikana tarvitse olla yhtä kurjaa ja ankeaa kuin itsellä on ollut.
Siitähän se kateus syntyy. Kun minulla oli ankeaa ei muillakaan saa olla
yhtään paremmin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
yhtään paremmin.Niin, kukaan ei lähetä yhtäkään myötätunnon ajatusta niille veronmaksajille, joiden rahapussista nämä nuorten opiskelijoiden tukirahat nypätään, kuten työttömien, syrjäytyneiden, lukiolaisten, vanhusten, maahanmuuttajien ym. tuet. Verotuloja kaivataan lisää, koska maa on jaettu hyvinvointialueisiin, joiden asukkaiden hyvinvointi perustuu verovaroihin. Demarihallitus hoiti asiat kaikkien parhaaksi ja joutui ottamaan velkaa siihen . Se oli vuosi sitten vielä hyvä asia .Mutta nyt siitä on muodostunut kirous, joka hapattaa kaikkien äänestäjien mielen.
Ei olisi ihanne, jos Suomesta alkaisi veronmaksajien muuttoaalto. Kiittämättömyys on maailman palkka. - Anonyymi
Niitä soluasuntoja ei vain riitä kaikille.
Ennen myös ihmiset vuokrasivat asunnostaan huoneen opiskelijalle, mutta nyt ikäihmiset eivät luovu tiloistaan.
Pitäisi tässäkin ikäryhmässä tajuta, että ajat muuttuu.
Kyllä se pienen eläkkeen saajakin saa tukea, jos vaan hakee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niitä soluasuntoja ei vain riitä kaikille.
Ennen myös ihmiset vuokrasivat asunnostaan huoneen opiskelijalle, mutta nyt ikäihmiset eivät luovu tiloistaan.
Pitäisi tässäkin ikäryhmässä tajuta, että ajat muuttuu.
Kyllä se pienen eläkkeen saajakin saa tukea, jos vaan hakee.Pitäisikö mielestäsi vanhusten ottaa alivuokralaisiksi opiskelijoita?
Eihän meidän asiamme muutu.
Soluasunnot eivät ole haluttuja. Yksiö se olla pitää,mieluummin kävelymatkan päässä yliopistosta.
Vuokra on korkeampi kuin mummon yhtiövastike. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisikö mielestäsi vanhusten ottaa alivuokralaisiksi opiskelijoita?
Soluasunnot eivät ole haluttuja. Yksiö se olla pitää,mieluummin kävelymatkan päässä yliopistosta.
Vuokra on korkeampi kuin mummon yhtiövastike.Jos kirjoitan, että ennen oli sitä ja tätä, niin ei se tarkoita sitä, että sinun pitäisi vuokrata asuntoasi.
Mikä sinun asiassa pitäisi muuttua?
Olisi mielenkiintoista tietää, mihin perustuu tuo sinun väittämäsi, että soluasunnot ei kelpaa.
Mummo voi olla tyytyväinen, jos hänellä on oma asunto, josta hän maksaa yhtiövastiketta, mutta yhtiövastike voi nousta isojen remppojen myötä. Toki mummolla voi olla suuri pankkitili, josta hän maksaa käteisellä remppakulut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisikö mielestäsi vanhusten ottaa alivuokralaisiksi opiskelijoita?
Vuokra on korkeampi kuin mummon yhtiövastike."Yksiö se olla pitää"
Tuossa naapurissani on 26 neliön yksiö ja siinä asuu kaksi opiskelijatyttöä.
Kyllä meitä mummuja nyt harmittaa....:) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kirjoitan, että ennen oli sitä ja tätä, niin ei se tarkoita sitä, että sinun pitäisi vuokrata asuntoasi.
Mikä sinun asiassa pitäisi muuttua?
Olisi mielenkiintoista tietää, mihin perustuu tuo sinun väittämäsi, että soluasunnot ei kelpaa.
Mummo voi olla tyytyväinen, jos hänellä on oma asunto, josta hän maksaa yhtiövastiketta, mutta yhtiövastike voi nousta isojen remppojen myötä. Toki mummolla voi olla suuri pankkitili, josta hän maksaa käteisellä remppakulut.Perustuu haastatteluun joitakin aikoja sitten. Soluasuntoja on vapaana. Opiskelijat etsivät yksityisempää asuntoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
yhtään paremmin.Ei todellakaan kannaakadehtia ihmisiä, jotka on kasvatettu siihen uskoon, että yhteiskunnan velvollisuus on ylläpitää heidän toimeentulonsa.
Mikä suomalaisen suokuokkaa heiluttaneen Jussin on muuttanut yhteiskunnan elätiksi, jolle ei mikään tuki riitä?
80+ ihmiset ovat tienanneet elantonsa omin avuin. Jos joutui apua anomaan, tunsi epäonnistuneensa ja yritti kaikin voimin selvitä ahdingosta. Ei eläkeläisille mitään etujaluotu, kansakoulu oll llmainen, mutta muu opiskelu maksoi.
Tällainen yhteiskunnan elättinä olo olisi meitä kauhistuttanut.
Nyt se on etu,jota ei saa pois ottaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei todellakaan kannaakadehtia ihmisiä, jotka on kasvatettu siihen uskoon, että yhteiskunnan velvollisuus on ylläpitää heidän toimeentulonsa.
Mikä suomalaisen suokuokkaa heiluttaneen Jussin on muuttanut yhteiskunnan elätiksi, jolle ei mikään tuki riitä?
80 ihmiset ovat tienanneet elantonsa omin avuin. Jos joutui apua anomaan, tunsi epäonnistuneensa ja yritti kaikin voimin selvitä ahdingosta. Ei eläkeläisille mitään etujaluotu, kansakoulu oll llmainen, mutta muu opiskelu maksoi.
Tällainen yhteiskunnan elättinä olo olisi meitä kauhistuttanut.
Nyt se on etu,jota ei saa pois ottaa.Olisiko kehityksen pitänyt pysähtyä siihen, kun 80+ ihmiset oli nuoria?
Kyllä ne edut olisi teillekin kelvanneet, jos niitä olisi
silloin ollut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisiko kehityksen pitänyt pysähtyä siihen, kun 80 ihmiset oli nuoria?
Kyllä ne edut olisi teillekin kelvanneet, jos niitä olisi
silloin ollut.Se oli kuule Kekkosen aikaan!
Ei se olisi antanut terveille ihmisille rahaa taskut täyteen.
Tunarit töihin!
- Anonyymi
Nykyään nuorille ei mikään riitä, ainakin osa heistä on tullut ahneeksi ja agressiiviseksi. " Mulle kaikki heti", periaatteella.
Miksi? On totuttu laiskoiksi ja itse jotain saamaan aikaan, työtä voimien mukaan. - Anonyymi
Rikkaitten ahneuden lisääntymiseen nuorten kuviteltu ahneus ei ole mitään.
Rikkaat tilaa hallitukselta rahaa.- Anonyymi
Rikkailla on haavi alla, kun hallitus kaataa valtion rahaa heille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rikkailla on haavi alla, kun hallitus kaataa valtion rahaa heille.
Otsikko on oikeassa.
Mkr.
- Anonyymi
Orpon hallituksen suosio ja maine on pohjalukemissa, tulee ikävä Marinin hallitusta, sen hallituksen suosio oli huippuluokkaa kriisien keskellä. Lopulta onnistui kaikessa paitsi velan kasvamisessa, tämä hallitus ottaa enemmän velkaa ilman samanlaisia kriisejä. tokko 50 miljardia riittää. en usko.
- Anonyymi
Pysy pertikki siellä 70 plus palstalla
- Anonyymi
Kuinka kova huuto nousisi, jos ei velkaa otettaisi ja maksut kansalle loppuisivat? Nytkin jo ollaan hätätilassa!
Kestäisikö korvat?
Kiva on syyttää hallitusta, kun tiedetään, että laeilla ja asetuksilla määräytyvät maksut on pakko maksaa, joten hallitusta voi rauhassa syyttää tuhlailusta ja velkarahalla elämisestä.
Kyllä maailmaan ääntä mahtuu.
- Anonyymi
Mainoksissa niitä väitteitä kuulee aika tavalla. Äsken juuri mainostettiin pesuainetta, jota käyttämällä vaatteen elinikää voi lisätä vuosilla. Kun pienellä eläkkeellä sinnittelevän vaatekaapissa on vaatteita viime vuosituhannelta, tuntuu tuollainen " ilouutinen" lähinnä kornilta.
Toinen usein nähty hammastahnamainos uhkaa hampaitten putoamisella niitä, jotka eivät mainoksen suositukseen siirry .
Kaiken maailman viestintää! - Anonyymi
Demarit loivat maahan velkavuoren.
- Anonyymi
Purra on EU:n velkakuningatar.
Orpon persuhallitus peri Marinin hallitukseltakorkean työllisyyden ja yhteiskuntarauhan.
Marinin hallituksen aikana alkoi sota, mutta sen lopettaessa
isot kriisit oli selätetty, pandemia ja energiakriisi.
Nyt se kaikki hyvä on mennyttä. Ei ole kuin persuhallituksen omien päätösten
seurauksena syntyneet valtavat ongelmat.
Purra on leikannut ihmisiltä ostovoiman,
konkursseja tulee enemmän kuin koskaan,
velkavuorta Purra kasvattaa holtittomasti,
mutta velka ei lyhene yhtään
valtavista leikkauksista huolimatta.
Työttömyys sen sijaan on kasvanut ennennäkemättömin mittasuhteisiin,
työelämä on romutettu, terveydenhuolto on romutettu.
Kaikki on romuna Orpon persuhallituksen aikaansaamana.
Lisäksi tämä uusnatsihallitus on pilannut Suomen maamaineen.
Sijoittajia ei epävarmaan maahan saa tulemaan.
Talouskasvun aikaansaaminen olisi tärkein asia ja talouden pelastus,
mutta persuhallitus on kykenemätön aikaansaamaan talouskasvua,
vaikka on "kykypuolue" kokoomuksen johtaja Orpo on itseään kehunut
suureksi talousmieheksi, jolla "on kaavat ja ratkaisut".
Eliittihallitus ajaa vain rikkaan eliitin asiaa, Purra kaikkein
aktiivisimmin.
Persuhallitukselle ei tavallista kansaa ole olemassakaan.
Välittömästi vaalien jälkeen Purra pujahti eliitin joukkoon
sen etuja ajamaan. - Anonyymi
"Yritysten johto/omistajat käyttävät hädänalaisia hyväkseen,
"halpatyövoimaa", mm. maahanmuuttajia. Heille maksetaan niin vähän kuin voi."
Kyllä suomalaisillekin yritetään maksaa niin vähän kun voi.
Onhan se idioottimaista, että suomalainen työssäkäyvä saa
niin vähän palkkaa, että se joutuu Kelasta hakemaan tukea.
Se on työnantajan ahneutta, että se pistää KELAn maksamaan
osan palkasta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1442328
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1521583Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1311578- 641267
Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1451267The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut121144Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall227992- 156936
Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57833Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20829