Tajuttomuutta neurolepti-injektiosta

Anonyymi-ap

Saan neurolepti-injektuota, jonka vahvuus on noin 2 mg päivää kohti. Olen kaksi kertaa mennyt tajuttomaksi, ja pudonnut tuolilta lattialle. Puheet psykiatrialle eivät juuri auta. Haittavaikutukset eivät merkitse mitään. Ohjeissa lukee, että voi seurata jopa kuolema. Harvinaista varmaan, mutta niinkin voi käydä. Kuinka moni menee tajuttomaksi välillä?

53

685

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos usein puhuu haittavaikutuksista, on hoitovastainen. Vaikka lääkkeitä vaihdetaan, niissä on toiset vakavat haittavaikutukset.

    • Anonyymi

      Kannattaisi käydä kysymässä jonkun toisen lääkärin mielipide asiaan.
      Eihän tuo nyt normaalia ole, jos taju lähtee.
      Voi lähteä huonossa paikassa ja olla vaarallista, jos vaikka satuttaa itsensä pahasti.
      Tuolilta putoaminen ei välttämättä niin vaarallista ole, vaikkei sitäkään voi tietää.
      Kyselisin myös vähän kokemuksia joiltain, jotka ehkä tuntevat/tietävät kyseisen lääkärin, että millainen se on.
      Tuollaisesta sivuvaikutuksesta pitäisi jo lääkärinkin havahtua.

      • Anonyymi

        Vaikka mitä heille pihuu hoitajista alkaen, he eivät ota todesta. Olen kyllä ollut alusta alkaen neuroleptejä vastaan, mutta minua ei irti päästetä. Kuolema vapauttaa. He eivät ole itse käyttäneet niitä, ja lukevat vain teoriaa, niin eivät voi ymmärtää, miten kauheaa kärsimystä ne aiheuttavat. Olen kyllä huolissani, kuinka kauan elän näillä lääkkeillä. Vaikka olen puhunut kuin Ruuneperi, mikään ei auta. Ja en todellakaan valehtele. Olen menettänyt tajuni jo kaksi kertaa. Siinähän se on, kun kukaan ei voi tietää, miltä nämä aineet tuntuvat. Psykiatriassa on vain käypähoito , vaikka henki menisi. Minulle ei ole sopinut yksikään neurolepti. He eivät tupllaisia kuuntele. Vaihdetaan toiseen myrkkyyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka mitä heille pihuu hoitajista alkaen, he eivät ota todesta. Olen kyllä ollut alusta alkaen neuroleptejä vastaan, mutta minua ei irti päästetä. Kuolema vapauttaa. He eivät ole itse käyttäneet niitä, ja lukevat vain teoriaa, niin eivät voi ymmärtää, miten kauheaa kärsimystä ne aiheuttavat. Olen kyllä huolissani, kuinka kauan elän näillä lääkkeillä. Vaikka olen puhunut kuin Ruuneperi, mikään ei auta. Ja en todellakaan valehtele. Olen menettänyt tajuni jo kaksi kertaa. Siinähän se on, kun kukaan ei voi tietää, miltä nämä aineet tuntuvat. Psykiatriassa on vain käypähoito , vaikka henki menisi. Minulle ei ole sopinut yksikään neurolepti. He eivät tupllaisia kuuntele. Vaihdetaan toiseen myrkkyyn.

        En käy yksityisellä, vaan kunnan avohoidossa. Ja yksityiselle ei edes oteta, jos on saanut diagnoosin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka mitä heille pihuu hoitajista alkaen, he eivät ota todesta. Olen kyllä ollut alusta alkaen neuroleptejä vastaan, mutta minua ei irti päästetä. Kuolema vapauttaa. He eivät ole itse käyttäneet niitä, ja lukevat vain teoriaa, niin eivät voi ymmärtää, miten kauheaa kärsimystä ne aiheuttavat. Olen kyllä huolissani, kuinka kauan elän näillä lääkkeillä. Vaikka olen puhunut kuin Ruuneperi, mikään ei auta. Ja en todellakaan valehtele. Olen menettänyt tajuni jo kaksi kertaa. Siinähän se on, kun kukaan ei voi tietää, miltä nämä aineet tuntuvat. Psykiatriassa on vain käypähoito , vaikka henki menisi. Minulle ei ole sopinut yksikään neurolepti. He eivät tupllaisia kuuntele. Vaihdetaan toiseen myrkkyyn.

        Kun putoaa tuolilta tajuttomana lattialle, sieltä ei meinaa pästä edes ylös. Ensimmäisellä kerralla luonani pli sukulainen, joka auttoi lattialta ylös. Toisella kerralla olin yksin, kun heräsin, enkä todellakaan meinannut päästä ylös. Lopulta se onnistui pitkän ajan jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En käy yksityisellä, vaan kunnan avohoidossa. Ja yksityiselle ei edes oteta, jos on saanut diagnoosin.

        Tottahan yksityinen lääkäri ottaa vastaan mielellään kun hän saa siitä rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottahan yksityinen lääkäri ottaa vastaan mielellään kun hän saa siitä rahaa.

        Eräs tuttuni, jolla on diagnoosi, kävi psykiatrilla. Psykiatri ei suostunut ottamaan asiakkaaksi häntä sen takia, vaikka olisi normaalisti maksettu. Oli pyytänyt paperit sairaalasta. Saako sellaista yleensä tehdä, että pyytää paperit sairaalasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräs tuttuni, jolla on diagnoosi, kävi psykiatrilla. Psykiatri ei suostunut ottamaan asiakkaaksi häntä sen takia, vaikka olisi normaalisti maksettu. Oli pyytänyt paperit sairaalasta. Saako sellaista yleensä tehdä, että pyytää paperit sairaalasta?

        Psykiatri on ilmeisesti kysynyt tuttavaltasi luvan pyytääkseen paperit sairaalan puolelta.
        Ei diagnoosi yleensä estä menemästä psykiatrille.
        Psykiatrilta voi saada muutakin apua, kuin että hän tekisi pelkästään diagnooseja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottahan yksityinen lääkäri ottaa vastaan mielellään kun hän saa siitä rahaa.

        Kaikkea on tullut nähtyä ja koettua, mutta en vielä muista tavanneeni ihmistä joka kävisi injektiolla yksityisellä.

        Käsittääkseni joihinkin injektioihin kuuluu seuranta-aika juuri sen takia ettei ihmiset ihan sattumanvaraisesti pyörtyile.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkea on tullut nähtyä ja koettua, mutta en vielä muista tavanneeni ihmistä joka kävisi injektiolla yksityisellä.

        Käsittääkseni joihinkin injektioihin kuuluu seuranta-aika juuri sen takia ettei ihmiset ihan sattumanvaraisesti pyörtyile.

        Minun tapauksessani injektion saamisesta oli kulunut jo kaksi kuukautta. Siinä ei paljon merkitse, tarkkaillaanko juuri antamisen jälkeen. Tajuttomaksi voi mennä vaikka mitennpitkän ajan jälkeen. Viimeisin tapahtui kolme päivää sitten, vaikka injektion annosta on vajaa kolme kuukautta. On kauhea tilanne, jos ei ole puhelinta lähellä. Ovelle ei myöskään pääse raahautumalla lattia pitkin, jos ovikello soi. Liian vahvat läkkeet, ja liian suuret annokset. Eivätkö lääkärit osaa arvioida iäkkäitä ohmisiä, mitä he kestävät? Kuinkahan moni hoitolaitoksissa on tajuttomana vuoteessaan neuroleptien takia, ilman että lääkärit tai hoitajat tietävät siitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun tapauksessani injektion saamisesta oli kulunut jo kaksi kuukautta. Siinä ei paljon merkitse, tarkkaillaanko juuri antamisen jälkeen. Tajuttomaksi voi mennä vaikka mitennpitkän ajan jälkeen. Viimeisin tapahtui kolme päivää sitten, vaikka injektion annosta on vajaa kolme kuukautta. On kauhea tilanne, jos ei ole puhelinta lähellä. Ovelle ei myöskään pääse raahautumalla lattia pitkin, jos ovikello soi. Liian vahvat läkkeet, ja liian suuret annokset. Eivätkö lääkärit osaa arvioida iäkkäitä ohmisiä, mitä he kestävät? Kuinkahan moni hoitolaitoksissa on tajuttomana vuoteessaan neuroleptien takia, ilman että lääkärit tai hoitajat tietävät siitä?

        Luulevat varmaan, että he nukkuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun tapauksessani injektion saamisesta oli kulunut jo kaksi kuukautta. Siinä ei paljon merkitse, tarkkaillaanko juuri antamisen jälkeen. Tajuttomaksi voi mennä vaikka mitennpitkän ajan jälkeen. Viimeisin tapahtui kolme päivää sitten, vaikka injektion annosta on vajaa kolme kuukautta. On kauhea tilanne, jos ei ole puhelinta lähellä. Ovelle ei myöskään pääse raahautumalla lattia pitkin, jos ovikello soi. Liian vahvat läkkeet, ja liian suuret annokset. Eivätkö lääkärit osaa arvioida iäkkäitä ohmisiä, mitä he kestävät? Kuinkahan moni hoitolaitoksissa on tajuttomana vuoteessaan neuroleptien takia, ilman että lääkärit tai hoitajat tietävät siitä?

        Silloin kannattaa tutkia kaikki muutkin syyt miksi pyörtyy. En nimittäin usko että se tuolla aikavälillä johtuu yksinomaan injektiosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin kannattaa tutkia kaikki muutkin syyt miksi pyörtyy. En nimittäin usko että se tuolla aikavälillä johtuu yksinomaan injektiosta.

        Kyllä todellakin johtuu injektiosta. Ihmisen elimistöön ei kuulu tällaiset myrkyt. Tiedän, mitä puhun. Tarkkaillaanhannsairaaloissakin injektiota hakevien vointia, ennen kuin pääsevät lähtemäön pois. Mitä ne siellä tarkkailevat, jos ei kerran pyötymiset ja tajuttomuuskohtaukset ole injektioista johtuvia? Kyllä nämä injektiot ovst kovan luoksn myrkkyjä. Vanhuksien voi olla vielä vaikeampi kestää niitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä todellakin johtuu injektiosta. Ihmisen elimistöön ei kuulu tällaiset myrkyt. Tiedän, mitä puhun. Tarkkaillaanhannsairaaloissakin injektiota hakevien vointia, ennen kuin pääsevät lähtemäön pois. Mitä ne siellä tarkkailevat, jos ei kerran pyötymiset ja tajuttomuuskohtaukset ole injektioista johtuvia? Kyllä nämä injektiot ovst kovan luoksn myrkkyjä. Vanhuksien voi olla vielä vaikeampi kestää niitä.

        Itselleni tuommoiset pitkään kehossa olevat myrkyt voisi koitua kohtaloksi jos saisin esim pitkäaikaisen akatisian. Se tarkottaisi nykyään itsemurhaa. En jaksaisi enää sellaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä todellakin johtuu injektiosta. Ihmisen elimistöön ei kuulu tällaiset myrkyt. Tiedän, mitä puhun. Tarkkaillaanhannsairaaloissakin injektiota hakevien vointia, ennen kuin pääsevät lähtemäön pois. Mitä ne siellä tarkkailevat, jos ei kerran pyötymiset ja tajuttomuuskohtaukset ole injektioista johtuvia? Kyllä nämä injektiot ovst kovan luoksn myrkkyjä. Vanhuksien voi olla vielä vaikeampi kestää niitä.

        Jos pyörtyily ja tajuttomuuskohtaukset ovat alkaneet injektion aloitusajankohdan jälkeen, viittaa se siihen, että ne johtuvat nimenomaan siitä injektiosta.
        Helppohan se on tarkastella asiaa ajallisesti, mitä milloinkin alkoi tapahtua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkea on tullut nähtyä ja koettua, mutta en vielä muista tavanneeni ihmistä joka kävisi injektiolla yksityisellä.

        Käsittääkseni joihinkin injektioihin kuuluu seuranta-aika juuri sen takia ettei ihmiset ihan sattumanvaraisesti pyörtyile.

        Kun neurolepteja määrätään ihmisille, ja sairaaloissa vasten tahtoakin, niin pitisi miettiä, käykö sama käypähoitosuositus 25 vuotiaalle ja 70 vuotiaalle. Iäkkäämpien täytyy vähentää läkitystä. Sama ei näytä pätevän psyykenlääkkeissä, kun voimakkaita antipsykootteja määrätään iäkkäille ihmisille suurilla annoksilla. Sitten menee taju. Sellainen elämä on vaarallista. Sain pienennettyä annoksen 1,5 mg injektioon päivää kohti. Vanhaa injektiota on vielä pohjalla, ja se tuntuu. Muttta sen sitten näkee, meneekö taju ja putoilee tuolilta lattialle. Siis että auttaako annoksen pienentäminen. Kyllä tämäkin annos tuntuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Psykiatri on ilmeisesti kysynyt tuttavaltasi luvan pyytääkseen paperit sairaalan puolelta.
        Ei diagnoosi yleensä estä menemästä psykiatrille.
        Psykiatrilta voi saada muutakin apua, kuin että hän tekisi pelkästään diagnooseja.

        Psykiatri ei suostunut ottamaan hoitoon häntä sairaalan paperit luettuaan. Syyksi sanoi, että on annettu diagnoosi.


    • Anonyymi

      Psykiatria kidutti minua olantsapiinin ja rauhoittavat lääkeyhdistelmällä pakkohoidossa. Sain tunnetta, kuin minun olisi pakko liikutella itseäni ja samaan aikaan nukahtaisin ja olisi pakko liikkua. Tuollaista tunnetta ei voi kokea kuin noiden luonnottomien rohtojen seurauksena. Kaulalihaksissani tuntui kuin jotain vetävää spasmia ja jaloissani meni kuin epämukava kutinan tunne levottomien jalkojen muodossa. Tuntui kuin olisin vaipunut jonnekin tajuttomuuteen ison lääkeannoksen seurauksena jota vastaan yritin taistella. Joskus yritin kuunnella radiota tai muuta että kiinnitän siihen huomiota kuinka ahdistava oli.
      Psykiatrian kusipäät tulivat väkisininjektoimaan minua kun en noudattanut hiljaisuusmääräyksiä. Se oli kontrollia psykiatrian tapaan.

      Minun piti ottaa rauhoittava että kestin ekstrapyramidaalioireita, mutta sain sen vasta myöhään illalla tiettyyn aikaan. Jouduin kitumaan todella epämukavassa olossa lääkkeen seurauksena. Uni oli raskas kooma josta heräsin usein pöhnään jota kesti koko päivän. Kognitiiviset ongelmat vaivasivat lääkkeissä.

      Toivottavasti joutuvat joskus kokemaan samaa kärsimystä mitä minä koin heidän hoitojensa seurauksena jonka seurauksena traumatisoiduin lopun iäkseni. Muistan vieläkin sen kiduttavan olon mitä lääkkeistä tuli. Niillä oli vielä kaikki oikeus tuplata vaikka annokseni vaikka kärsin lääkkeissä. Minusta tuli hiljainen hissukka joka pelkäsi puhua mistään haitoista enää koska nekin voidaan vain todeta osaksi sairautta. Pelkään aina että vanhuksena dementoidun ja joudun saman kohtelun kohteeksi. Muuten ei ole onneksi pelkoa koska en ole koskaan ollut niin huonossa kunnossa lääkkeettömänä kuin kokeillessani lääkkeitä. Aina on ns. ymmärryksen taso normaali ja olen todellisuudessa kiinni. Psykiatrian lääkkeet sekoittavat päätä, tabu.

      • Anonyymi

        Mitä kerrot, on kaikki totta. Samoja kokemuksia minullakin.


      • Anonyymi

        Risperidon aiheutti mulle ihan samat oireet.


    • Anonyymi

      Mullakin oli aikoinaan niin kova lääkitys, että kaatuilin suorilta jaloilta, vaikka käytin jonkin aikaa kyynärsauvojakin kaatuilun takia.
      Kaikki on onneksi takana päin, enkä ole traumatisoitunut. Ainoastaan iloinen ja onnellinen, että kaikki on historiaa, ja nyt on nyt, eri tilanne.

      • Anonyymi

        Minäkin joudun käyttämään neuroleptilääkityksen takia rollaattoria. Neuroleptit ovat invalidisoivia lääkkeitä.


    • Anonyymi

      Lopettakaa hyvät ihmiset se psyykenlääke. Tapatte itsenne niillä. Tajuttomuuskohtauksia, pyörtymisiä, hengenahdistusta.
      Ne on hengenvaarallisia.

      • Anonyymi

        Yrityksiä on ollut minia lopettaa, mutta yksin se ei onnistu. Aina joutuu uudelleen sairaalaan rajujen vieroitusoireiden takia. Psykiatrit määräävät liian kovia lääkkeitä liian suurina annoksina. Minäkin olen jo iäkäs ihminen, mutta kukaan psykiatri ei ota sitä huomioon, vaan annokset ja lääkkeet ovat kovia. Onhan siinä silloin aivan liian vahvat lääkkeet liian suurilla annoksilla, kun menee tajuttomaksi, ja putoilee ja kaatuilee. Rollaattori ei auta, kun on tajuton. Tajuttomalta on filmi poikki. Siinä tilassa ei etsitä turvaa rollaattorista. Mutta psykiatrit ja hoitajat luulevat tietävänsä, mikä tilanne. Kun on diagnoosin saanut, uskottavuutta ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrityksiä on ollut minia lopettaa, mutta yksin se ei onnistu. Aina joutuu uudelleen sairaalaan rajujen vieroitusoireiden takia. Psykiatrit määräävät liian kovia lääkkeitä liian suurina annoksina. Minäkin olen jo iäkäs ihminen, mutta kukaan psykiatri ei ota sitä huomioon, vaan annokset ja lääkkeet ovat kovia. Onhan siinä silloin aivan liian vahvat lääkkeet liian suurilla annoksilla, kun menee tajuttomaksi, ja putoilee ja kaatuilee. Rollaattori ei auta, kun on tajuton. Tajuttomalta on filmi poikki. Siinä tilassa ei etsitä turvaa rollaattorista. Mutta psykiatrit ja hoitajat luulevat tietävänsä, mikä tilanne. Kun on diagnoosin saanut, uskottavuutta ei ole.

        Mitä ne lääkärit ovat sanoneet syyksi, että lääkkeitä pitäisi olla niin paljon ja lisäksi vielä vahvojakin ?
        Oletko keskustellut heidän kanssaan noista haittavaikutuksista ?
        Kysyn ihan sen takia, kun on ihmisiä/potilaita, jotka eivät uskalla ottaa näitä puheeksi lääkärien kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ne lääkärit ovat sanoneet syyksi, että lääkkeitä pitäisi olla niin paljon ja lisäksi vielä vahvojakin ?
        Oletko keskustellut heidän kanssaan noista haittavaikutuksista ?
        Kysyn ihan sen takia, kun on ihmisiä/potilaita, jotka eivät uskalla ottaa näitä puheeksi lääkärien kanssa.

        Jos joutuu sairaalaan, lääkäri on sanonut, että heillä on siellä suuret annokset. Se on totta, mutta kyllä sielläkin saisivat laittaa pienemmät annokset. Injektioissa on vaikea saada pientä annosta, vaikka iäkkäämmille se voisi olla parempi ratkaisu kuin kova annos. Kaikki mitoitetaan käypähoitosuosituksen mukaan. Iäkkään on jo muitakin lääkkeitä käytettävä pienempiä määriä. Särkylääkkeitäkin laitan esimerkiksi parasetamolia neljäsosan tablettia. On kohtuutonta, että neurolepteja annetaan valtavat annokset. Suomeen ei tuoda esimerkiksi Xeplionia 25 Mg, vaikka yksi lääkäri hyväksyi sen annoksen. On otettava suurempaa annosta kuin tarvitsee tai kestää. Iäkkäiden psyykenlääkkeiden annostusta eivät lääkärit aina tunnu ymmärtävän, kuinka ankaria ne ovat. Minä en noihin diagnooseihin niin kauheasti usko. Eihän näistä tehdä edes tutkimusta, niin kuin somaattisella puolella. En pidä niitä tieteellisinä. Syy miksi isoja annoksia määrätään, johtuu siitä, pelkäävät, että menen psykoosiin pidemmällä annoksella. Minulla on myös ollut paljon sairaalareissuja, koska olen lopettanut itse lääkityksen, koska en kestä näitä neuroleptejä. Kärsin niiden käytöstä. Elämä on yhtä kärsimystä niiden takia.


    • Anonyymi

      Minä en ole havainnut mitään haittavaikutuksia neurolepti-injektioista. Tyytyväisenä otan ijektion kerran kuussa. Se tekee hyvää mielialoille, ja psykoosi pysyy poissa. tajuttomuuskohtauksia ei ole esiintynyt, mutta verenpaine on alhaisempi, kun ei kokoajan ole varautunut katastrofiin.

      • Anonyymi

        Hyvä, kun kerrot täällä jotain positiivista.
        Palstoille ei kovin monet tyytyväiset kirjoittele, ja on hyvä, että muutkin näkevät joidenkin hyötyvän lääkkeistä.
        Mieliala on hyvin tärkeä tekijä ajatellen jokapäiväistä olemassa oloa ja tyytyväisyyttä.


      • Anonyymi

        Hyvä, kun kerrot täällä jotakin positiivista.
        Palstoille eivät paljon tyytyväiset ihmiset kirjoittele.
        Muutkin näkevät, että jotkut voivat lääkkeiden kanssa hyvin.
        Mieliala on hyvin tärkeä tekijä jokapäiväisessä elämässä ja tyytyväisyydessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, kun kerrot täällä jotakin positiivista.
        Palstoille eivät paljon tyytyväiset ihmiset kirjoittele.
        Muutkin näkevät, että jotkut voivat lääkkeiden kanssa hyvin.
        Mieliala on hyvin tärkeä tekijä jokapäiväisessä elämässä ja tyytyväisyydessä.

        Vaikka joku on saanut pillereistään hyötyä, niiden pakottaminen jollekin joka saa harmia on kidutusta eikä muuksi muutu. Eikä sitä voi vain oikeuttaa sillä että joku saa hyödyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, kun kerrot täällä jotakin positiivista.
        Palstoille eivät paljon tyytyväiset ihmiset kirjoittele.
        Muutkin näkevät, että jotkut voivat lääkkeiden kanssa hyvin.
        Mieliala on hyvin tärkeä tekijä jokapäiväisessä elämässä ja tyytyväisyydessä.

        Suurin osa hoidossa olevista ihmisistä on tyytyväisiä. Toki tämä tyytyväisyys on vähän laskenut pandemian aikana. Onko syynä etä yhteydet, vai muu melankolia, en osaa sanoa.

        Tietenkin tyytyväisyys riippuu myös siitä, että missä tai minkälaisessa hoidossa on. Pakkohoidossa ei luonnollisestikkaan päästä ihan samoihin lukuihin, kuin avohoidon puolella, mutta sielläkin yli puolet on sitä mieltä että se toimii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka joku on saanut pillereistään hyötyä, niiden pakottaminen jollekin joka saa harmia on kidutusta eikä muuksi muutu. Eikä sitä voi vain oikeuttaa sillä että joku saa hyödyn.

        Jostain syystä yhteiskunta arvottaa lääkehoidon humaanimmaksi kuin pysyvän laitoshoidon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa hoidossa olevista ihmisistä on tyytyväisiä. Toki tämä tyytyväisyys on vähän laskenut pandemian aikana. Onko syynä etä yhteydet, vai muu melankolia, en osaa sanoa.

        Tietenkin tyytyväisyys riippuu myös siitä, että missä tai minkälaisessa hoidossa on. Pakkohoidossa ei luonnollisestikkaan päästä ihan samoihin lukuihin, kuin avohoidon puolella, mutta sielläkin yli puolet on sitä mieltä että se toimii.

        Psyykkisesti herkät on jo valmiiksi alisteisia ja alistettuja ihmisiä ja lääkäri vaan yrittää saada jotain tasapainoa aikaiseksi psyykkeeseen määräilemällä lääkkeitä ja voi mennä kokeilujen puoleen sopiiko edes oireisiin ...ei ole ainoaa oikeaa eli kokeilemalla selvii ja vaatii kyllä laitosjaksoa ja seurantaa että saadaan potilas stabiiliin kuntoon jottei enää sekoo. Mielen sairaudet ovat aika vakava juttu ja ei heitä jo kaltoin kohdeltuja saa enää nauraa ja pilkata joidenkin ymmärtämättömien ns harjoittelijoiden taholta jotka kuvittelevat pystyvänsä olemaan joku hoitaja joskus tulevaisuudessa. Tarvitaan humanistista ajattelua ja todellista auttamisen halua jos haluaa opiskella mielisairaanhoitajaksi. Pappis virkakin on höttöö vaan jos ei ole oikeaa uskoa , armosta ja hengellisyydestä pitää siihenkin ryhtyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jostain syystä yhteiskunta arvottaa lääkehoidon humaanimmaksi kuin pysyvän laitoshoidon.

        Pillereitä voi käyttää avohoidossakin, laitoksessa niitä käytetään joka tapauksessa.
        Tulee se halvemmaksi avohoidossa lääkitä potilaita, kuin laitoshoidossa.


    • Anonyymi

      Suurin osa ihmisistä on muka tyytyväisiä hoitoonsa, osa kokee sen kidutuksena mutta ok onneksi valtaosa tykkää. Yöks mikä ajattelumalli.

      • Anonyymi

        Ei pysyvällä lääkityksellä pysy pois laitoksesta välttämättä. Itseasiassa päinvastoin


      • Anonyymi

        Jokainen saa ajatella asiasta kuten haluaa, jokaisella on oikeus kertoa omat mielipiteensä.


      • Anonyymi

        Niin juuri, miksi vatlaosa ihmisistä ajattelee väärin?? Vai pitäisikö sittenkin miettiä mitä tarjottavaa peilillä olisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin juuri, miksi vatlaosa ihmisistä ajattelee väärin?? Vai pitäisikö sittenkin miettiä mitä tarjottavaa peilillä olisi.

        No katsoitko peiliin ?
        Väität, että valtaosa ihmisistä ajattelee väärin...mitä mitä ?
        Se, että ajattelee eri tavalla kuin joku toinen, ei aina tarkoita sitä, että toinen ajattelisi väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No katsoitko peiliin ?
        Väität, että valtaosa ihmisistä ajattelee väärin...mitä mitä ?
        Se, että ajattelee eri tavalla kuin joku toinen, ei aina tarkoita sitä, että toinen ajattelisi väärin.

        Siinä ei tarvitse katsoa mitenkään peiliin jos reagoi huonosti psykiatrian hoitotapoihin ja pillereihin. Piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No katsoitko peiliin ?
        Väität, että valtaosa ihmisistä ajattelee väärin...mitä mitä ?
        Se, että ajattelee eri tavalla kuin joku toinen, ei aina tarkoita sitä, että toinen ajattelisi väärin.

        On kuule tullu uhriuduttua ja katsottua peiliin, ja sekös se täällä tuntuukin ihmisiä sapettavan, kun on siitä omasta uhriutumisestaan päässyt eroon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kuule tullu uhriuduttua ja katsottua peiliin, ja sekös se täällä tuntuukin ihmisiä sapettavan, kun on siitä omasta uhriutumisestaan päässyt eroon.

        En itse ole onnistunut koskaan uhriutumaan, ehkä hyvä niin.
        Vaikeiden vuosien jälkeen kyllä katsoin peiliin, ja vasta silloin ymmärsin, että ilman psykiatriaa en olisi ollut enää siinä vaiheessa katsomassa peiliin.
        En kehu psykiatriaa maasta taivaisiin, on toki huonojakin kokemuksia, mutta on niitä hyviä varmasti enemmän, kun tarkkaan miettii.

        Ollessani huonossa kunnossa ei tietenkään mikään ollut hyvää tai hyvin, apua tarvitsin, olisin saanutkin, mutta en ottanut vastaan.
        Kun tuli se elämänvaihe, että muutosta oli pakko tapahtua, aloin ymmärtää, että täysin yksin en pysty siihen, ja vihdoin otin avun vastaan.
        Oli pakko tutustua itseen, mennä syvälle oman sielun syövereihin, käsitellä tunteet ja tuntemukset, hyvät ja pahat, aivan kaikki. Oli opittava sietämään itseään, oli olo mikä tahansa.
        Ja nykyään lääkkeettömänä, kiitos tästä jollekin olemattomalle olennolle, koska en usko mihinkään yliluonnolliseen tms.
        Usein kyllä sanotaan, että kaikki on mahdollista, ja pakko siinä on jotain perää olla.


    • Anonyymi

      Lääkehoidossa josta saa kiduttavia haittavaikutuksia ei ole mitään humaania.

    • Anonyymi

      Omituista kun lääkkeitä testaillaan useita erilaisia peräjälkeen. Voisi myöntää, ettei itsekään tiedä, mikä toimii mitenkin.

      • Anonyymi

        Tuota itsekin aikoinaan ihmettelin. Monia lääkkeitä, useita päällekkäin samaan aikaan, jatkuvaa vaihtelua, ehtikö mikään niistä edes alkaa vaikuttaa millään tavalla.
        Itse en ainakaan huomannut mitään muuta, kuin että elämä meni ( melkein ) lopullisesti sekaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota itsekin aikoinaan ihmettelin. Monia lääkkeitä, useita päällekkäin samaan aikaan, jatkuvaa vaihtelua, ehtikö mikään niistä edes alkaa vaikuttaa millään tavalla.
        Itse en ainakaan huomannut mitään muuta, kuin että elämä meni ( melkein ) lopullisesti sekaisin.

        Minulle olisi aikanaan riittänyt unilääke unettomuuteen. Sen sijaan tuli kaiken maailman masennus ja psykoosilääkkeet, ja nyt olen zombiemainen työkyvytön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle olisi aikanaan riittänyt unilääke unettomuuteen. Sen sijaan tuli kaiken maailman masennus ja psykoosilääkkeet, ja nyt olen zombiemainen työkyvytön.

        Käytätkö siis lääkkeitä edelleen ?
        Itse kun pääsin lääkkeistä eroon, zombiemaisuus loppui siihen paikkaan.
        Pysyvän työkyvyttömyyden kerkesin kyllä saamaan aikaiseksi pitkäaikaisilla ja runsailla lääkityksillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytätkö siis lääkkeitä edelleen ?
        Itse kun pääsin lääkkeistä eroon, zombiemaisuus loppui siihen paikkaan.
        Pysyvän työkyvyttömyyden kerkesin kyllä saamaan aikaiseksi pitkäaikaisilla ja runsailla lääkityksillä.

        Neuroleptejä käyttäesssä joutuu ennemmin tai myöhemmin eläkkeelle. Se on raivostuttavaa, kun avohoidosta tullaan vaikka väkisin vetämään sosiaaliseen elämään ja liikkumaan. Kokeilisivat itse liikkua paliperidonissa! Minkälaisia idiootteja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neuroleptejä käyttäesssä joutuu ennemmin tai myöhemmin eläkkeelle. Se on raivostuttavaa, kun avohoidosta tullaan vaikka väkisin vetämään sosiaaliseen elämään ja liikkumaan. Kokeilisivat itse liikkua paliperidonissa! Minkälaisia idiootteja!

        Tuo on kyllä vmäistä. Lääkitsevät ihmisen zombiksi jolla on pahimmillaan motorisia haittoja dopamiinin salpaamisesta ja sitten kuitenkin kuntouttavat tuollaista ihmistä liikkumaan. Lääkkeellä joka lamaa ihmisiä!
        Minua yrittivät muka saada toimimaan osastolla kun kärsin lääkehaitoista ja vieroitusoireista. Prkl!
        Kesti aikansa että palautui siihen tilaan että liikkuminen tuli kysymykseenkään ja sosiaalinen elämä kun kärsi vieroitusoireet, haitat sun muut.


    • Anonyymi

      Älkää hyvät ihmiset syökö niitä mielenterveyslääkkeitä.
      Niistä tulee epilepsiaa eli kaatumatautia.
      Aivojen komentokeskus menee oikosulkuun.
      Tunnen monia aiemmin terveitä, kunnes alkoivat syömään lääkkeitä, jotka kaatuilivat tajuttomina kesjen kävelyn.
      On armeijan upseeri, on poliisi, on nuoria, on kotiäitejä.
      Tunnen erään nuoren miehen joka joutuu pitämään kypärää päässä kun saa epilepsiakohtauksia, jotka johtuu Zyprexa nimisestä mielenterveyslääkkeestä. Se aiheuttaa keuhkoemboliaa, aivoinfarkteja, epilepsiaa, äkkikuolemia...
      Jokainen heistä jotka lopettivat lääkkeen syönnin, parani lähes välittömästi. Muutamassa päivässä.

      • Anonyymi

        Söin lääkkeitä lähes 20 vuotta, eikä ole kaatumatautia tullut vieläkään.
        Lääkitysasiat ovat yleensä potilaan ja lääkärin välisiä asioita, ulkopuolisten on turhaa huudella, että älkää missään nimessä käyttäkö.
        On olemassa ihmisiä/potilaita, jotka tarvitsevat lääkkeitä ihan oikeasti, ja kaikki tuollainen " pelottelu " voi aiheuttaa harmiakin.
        Olen itse lääkevastainen nykyään, voin sen myöntää, mutta muiden mahdolliset lääkitykset eivät ole minun asiani.

        Kaikilla lääkkeillä on sivu- tai haittavaikutuksia, mutta läheskään kaikki eivät niitä saa.
        Ei voi siis sanoa, että kaikki aiheuttaa sitä ja tätä, vaan kaikissa on riskinsä olemassa, että jotain saattaa ilmetä.


    • Anonyymi

      Niitä neurolepti injektioita ei kannata koskaan ottaa. Ainut poikkeus on jos et oikeasti muista ottaa lääkkeitäsi. Injektiot aiheuttavat enemmän sivuoireita ja ovat myös kalliimpia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      217
      35753
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      274
      22731
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      444
      11374
    4. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      85
      9113
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      29
      6721
    6. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      55
      5291
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      199
      4165
    8. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      48
      2162
    9. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      50
      2104
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1657
    Aihe