Pera saa automaattisesti 10 000e kk tai jopa 20 000e kk siinä missä Matti 1000e kk näin ei saa olla

Anonyymi-ap

Siinä missä toinen toinen saa automaattisesti kohtuttoman ylisuurta palkkaa, toinen elää sairaana sosiaaliturvan varassa joka ei riitä edes kattamaan tarvittavia elinkustannuksia ja vaikuttaa elämänlaatuun aiheuttaen kärsimystä, ahdistusta, masennusta yms. Mikään työ ei todellisuudessa oikeuta mielivaltaisiin, törkeän ylisuuriin palkkoihin. Täällä on täysin moraalisesti vinoutuneita käytäntöjä, sopimuksia, menettelyjä, säädöksiä joita ei tulisi hyväksyä ja jotka tulisi kumota, purkaa, muuttaa, uudistaa välittömästi.

9

255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Totta!

    • Anonyymi

      Eipä sitä sairaalle voi kovin kummoisia rahoja maksaa, jos ei töissä käy. Tulonsiirrot on aina jonkun maksamaa kuitenkin.

      Palkkojen suuruudesta muuten samaa mieltä.

    • Anonyymi

      Minua ei niinkään haittaa se jos joku saa vaikka miljoonan päivässä. Minua haittaa se, että hintataso tässä maassa on säädetty vain niiden suurituloisten ulottuville.
      Minä olen valitettavasti työttömänä, enkä saa lähellekään edes tonnia kuussa.
      Työvoimapula on suuri kusetus, väite ei kestä yhtään todellista tarkastelua, ilmoittelevat työpaikkoja joita ei ole olemassakaan, esim. rakennusalalla nyt, jossa on pikemminkin konkursseja kuin mitään työpaikkoja!!

      • Anonyymi

        Hintatasoa määrittää muut seikat, kuin pienen kansanosan kovat palkat. Suomalainen yhteiskunta on kallis, kuten aiemminkin on keskusteltu, jokainen suomalainen saa n. 500 000eur tulonsiirtoja ja yhteiskunnan palveluita, vaikka ei olisi päivääkään työttömänä.

        Pelkkä syntyminen-päiväkoti-esikoulu-peruskoulu on luokkaa 180 000eur. Ennenkuin henkilö edes aloittaa ensimmäisessä työpaikassaan, on rahaa kulunut n. 240 000eur. Tämän takia kaikki maksaa ja näin on kaikissa muissakin maissa, jossa on samanlainen kulusuhde. Vähän asukkaita isolla alueella, tulonsiirrot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hintatasoa määrittää muut seikat, kuin pienen kansanosan kovat palkat. Suomalainen yhteiskunta on kallis, kuten aiemminkin on keskusteltu, jokainen suomalainen saa n. 500 000eur tulonsiirtoja ja yhteiskunnan palveluita, vaikka ei olisi päivääkään työttömänä.

        Pelkkä syntyminen-päiväkoti-esikoulu-peruskoulu on luokkaa 180 000eur. Ennenkuin henkilö edes aloittaa ensimmäisessä työpaikassaan, on rahaa kulunut n. 240 000eur. Tämän takia kaikki maksaa ja näin on kaikissa muissakin maissa, jossa on samanlainen kulusuhde. Vähän asukkaita isolla alueella, tulonsiirrot.

        Kukaan ei voi valita mihin maahan sattuu syntymään. Yhteiskunta sen sijaan voi valita miten järjestää toimintansa. Jos on valinnut toimia siten, mikä ei toimi, se on vaan voi voi, ei ole tavallisen kansalaisen murhe se, ei kyllä ole juuri vaikutusmahdolisuuksiakaan, äänestyskin on pelkkää näennäistouhua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei voi valita mihin maahan sattuu syntymään. Yhteiskunta sen sijaan voi valita miten järjestää toimintansa. Jos on valinnut toimia siten, mikä ei toimi, se on vaan voi voi, ei ole tavallisen kansalaisen murhe se, ei kyllä ole juuri vaikutusmahdolisuuksiakaan, äänestyskin on pelkkää näennäistouhua.

        Kukaan ei tule kuitenkaan maksamaan joutenolosta. Jokainen vastaa pääosin itse omasta hyvinvoinnistaan. Sinähän saat niin korkeata tuloa, kuin teet työtäkin.

        Tälläinen tulonsiirtoyhteiskunta on valtavan kallis systeemi, nämä "ilmaiset palvelut" eivät oikeasti ole ilmaisia. Näistä ei kovin hirveästi huudella sosiaalidemokratian hengessä.


    • Anonyymi

      Tarkoitatko, että työnantajien oikeutta palkata ja sopia palkasta työntekijän kanssa pitäisi rajoittaa?
      Miten huippuammattilaisten palkkaamisen rajoittaminen edistäisi yhtään mitään ja auttaisiko se miten sosiaaliturvan varassa elävien sosiaalitukea saavien tulotason paranemista?

    • Anonyymi

      Aika harva saa palkkaa "automaattisesti". Jos Pera lopettaa työnteon, se palkanmaksukin loppuu hyvin äkkiä.

      10k palkalla pitää tehdä jo kunnolla lisäarvoa firmalle, jotta tuollaista tyyppiä kannattaa pitää talossa. Tuskin on myöskään mikään 38 h/vk työaika, vaan jotain ihan muuta.

      • Anonyymi

        Näin se tuppaa olemaan. Moni aina keksii uudestaan sen, että ollaan kommunisteja kaikki. Kaikki ei ole oikeasti taloudellisesti saman arvoisia. Työteho ja muutenkin aikaansaannos vaihtelee aika paljon.

        Entisaikaan kommunistit olivat kovia työntekijöitä. Tämän päivän kommunisti vaatii toisten rahat itselle. Vastikkeetonta rahaa, eikä käy töissä. Omat rahat on omia ja muiden rahat yhteisiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2523
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2031
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1403
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe