Kevytyrittäjyys - Arvostelupalvelu aloitteleville kirjailijoille

Anonyymi-ap

Olen harrastanut kirjoittamista koko ikäni, kannattaako aloittaa jonkinlaista
arvostelu/ tudorointi palvelua esim. Ukko.fin kautta?

5

263

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tietenkään se ukko.fi ei ole keskeinen asia funtsittaessa että alkaako tuolle kaavaiilemallesi hommalle. Laskut saa aina tehtyä ja kirjoitettua.

Jos saat alkajaisiksi yksi tai kaksikin asiakasta, jotka suostuvat arvioinnistasi maksamaan, niin siinä olisi alkua liiketoiminnallesi.

Alalta ulkopuolisena nousee epäilys, että onko niillä alkavilla kirjailijoilla varaa tai halua maksaa kirja-arvostelusta. Koko kirjan läpi lukemiseen menee kuitenkin useampi tunti, ja arvostelun kirjoittamiseenkin vähintään se 0,5 tuntia. Onko silloin veloitus vaikka 10...20€/h luokkaa, jos aloittelee puolittain harrastelijapohjalta?

Jos löydät vaikka ulkomailta vastaavia palveluja olemassa, niin silloinhan sellainen voisi toimia Suomessakin. Ehkä, en tiedä...

• Anonyymi

Nuoren voiman liitto veloittaa arvostelupalvelusta 50e ja siihen ei edes kuulu koko
        kirja vaan muutama sivu. 20e per kirja on nyt ainakin minimi, millä hinnalla voisi
        edes harkita. Maksavathan kansalaisopiston kurssitkin. Nämä ovat vaikeita juttuja
        kun kellään kun ei oikein varaa mihinkään, mutta silti lisä raha olisi tarpeen itsekullekkin.

• Anonyymi

• Anonyymi

Teen sellaisen ennusteen, että tuollaiset kirjojen tyylilliset arvostelemiset siirtyvät myös suomenkielisessä kirjallisuudessa aika pitkälle kokonaan tekoälyohjelmien hoideltaviksi.
      https://authors.ai/

Tuommoisen orjatyöläisen kanssa kanssa ei oikea, elävä ihmisarvostelija korkeine elinkustannuksineen enää hinnoittelussa pärjää.

• Anonyymi

Ilmaiselle ChatGPT tekoälyllekin on jo opetettu kirja-arvostelun tekemistä.
      https://youtu.be/PSzb5NP4_3w

Oman tilin avaaminen Ukko.fi -palveluun ei tietenkään juurikaan maksa. Mutta tuota kirja-arvostelun business-ideaa kannattaa hiukan hiola ja pohtia lisää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      82
      4727
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      184
      2043
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      132
      1742
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      174
      1363
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1231
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1076
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      973
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      946
    9. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      16
      937
    10. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      912
    Aihe