Uusi liitto on valheellinen lisäys Raamatussa.

Anonyymi-ap

Gal. 3:10

"Ne taas, jotka luottavat lain noudattamiseen, ovat kirouksen alaisia. Onhan kirjoitettu: "Kirottu on jokainen, joka ei tee kaikkea, mitä lain kirja käskee."

Matt. 5:18

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

Luuk. 16:17

Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

Jeesus ja laki
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."

Jumalan lait ovat Jeesuksen sanojen mukaan voimassa tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti.

Vanhan testamentin sanat ovat voimassa, uutta liittoa Jeesus ei antanut.

Paavali petti teidät perinpohjaisesti. 😄

148

631

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Niin, kukaan ei pelastu omilla teoillaan eli lain noudattamisella. Kirottu joka niin väittää.

• Anonyymi

Jeesus ja laki

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ja laki

Niin, Jeesus täytti lain kun ihminen ei siihen pysty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lakia ei tarvitse siis noudattaa.
        Irstailu on OK

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Irstailu on OK

Lue Raamatusta muukin kuin laki.
        Mutta ei sinun mitään tarvitse, miksi tarvitsisi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Homous ei ole kielletty laissa?
        Jumala ei tuomitse?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalin sana ei ole laki.

• Anonyymi kirjoitti:

Jumala ei tuomitse?

Jumala on säätänyt, että kaikki niin käyttäytyneet ”ovat ansainneet kuoleman”

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalin sana ei ole laki.

Se on totta, mutta ei laki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala ei tuomitse?

Miksi se sinua kiinnostaa?

• Anonyymi
        Heimo.Vesa kirjoitti:

>>>"ansainneet"<<<

kuolema kohtaa KAIKKIA ihmisiä , > perisynnin seurauksena,

"Niinkuin yhden ihmisen kautta , synti tuli maailmaan ja synnin kautta kuolema , niin
        kuolema on tullut KAIKKIEN osaksi , koska kaikki ovat syntiä tehneet"
        Room: 5: 12
        kaikenikäisiä kuolee , vauvasta > vaariin , ja on kuollut koko ihmiskunnan historian ja
        kuolee edelleen .

kukaan ei ole ANSAINNUT iankaikkista pelastusta , vaan
        Jumalan ARMOLAHJA on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa meidän Herrassamme" Room: 6:

• Anonyymi
        Heimo.Vesa kirjoitti:

Puhut uhrikulttijumalasta, jonka Jeesus Raamatussa sanoo olevan Saatana ja kaiken valheen isän (Joh.8).

• Anonyymi
        Heimo.Vesa kirjoitti:

Todellakin homoseksuaalisista miehistähän Raamattu kertookin?
        -vaimoon yhtyminen tämän kuukautisten aikana,
        -vaimon luonnonvastaisiin yhteyksiin yhtyminen,
        -miehet jotka makaavat miehen kanssa niinkuin vaimonkin kanssa makaavat,
        -siemenen antaminen mennä maahan
        -eläimeen yhtyminen
        Ja jopa kaupungin kaikkien miesten pelkästä miesenkeleiden seksuaalisesta himoitsemisesta ilman tekoja seurasi kaikille kaupungin asukkaille vauvasta isoäitiin ankarin mahdollinen rangaistus.
        Pitäisihän tuosta jo ymmärtää ettei naisen kanssa lisääntymään valitun ja siunatun miehen siemenen omaehtoisesti saa antaa siementään paikkaan jossa siitä ei ole mahdollista kehittyä Jumalan tarkoittama ihminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>"ansainneet"<<<

"Niinkuin yhden ihmisen kautta , synti tuli maailmaan ja synnin kautta kuolema , niin
        kaikenikäisiä kuolee , vauvasta > vaariin , ja on kuollut koko ihmiskunnan historian ja
        kuolee edelleen .

Jumalan ARMOLAHJA on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa meidän Herrassamme" Room: 6:

Ketähän nyt uskoa, kun palstalla on tuotu esille Herätysliikkeiden uppokastetuiden Uudestisyntyneiden Jeesuksen seuraajien saaneen kaikki aiemmin tekemänsä ja vielä jatkossakin tekemänsä pahat teot anteeksi jo tuhansia vuosia sitten.
        Heitä ei koske edes Kaikkivaltiaan ennaltatietämys aikojen alusta, jolloin Maailman perustusta laskettiin ja pelastuvat valittiin, vaan he voivat tarkoilla rituaaleillaan ja vapaalla tahdollaan pakottaa Jeesuksen ottamaan heidät seuraajikseen ja Taivaan perillisiksi jopa Kaikkivaltiaan ennaltatietämyksen vastaisesti.
        Me tavalliset kelvottomat syntiset sitten päädymme ikuiseen kärsimykseen minne Kaikkivaltias on jo ennaltatietämyksessään meidät tarkoittanut.

• Anonyymi kirjoitti:

Puhut uhrikulttijumalasta, jonka Jeesus Raamatussa sanoo olevan Saatana ja kaiken valheen isän (Joh.8).

Ei minun Raamatussani ainakaan, jahvekultti.

• Anonyymi
        Heimo.Vesa kirjoitti:

Ei minun Raamatussani ainakaan, jahvekultti.

Juu ei tietenkään, sinulla on joku ikioma Raamattu, jolla huijaat ihmisiä ja joudut vankilaan.

Siitä saa 6 vuotta kerta huijauksena linnaa. Ja seuraavasta taas 6, ja jos kielloista huolimatta jatkat, niin kolmannen kerran 6 vuotta - aivan kuin Päivi Räsänenkin..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu ei tietenkään, sinulla on joku ikioma Raamattu, jolla huijaat ihmisiä ja joudut vankilaan.

Siitä saa 6 vuotta kerta huijauksena linnaa. Ja seuraavasta taas 6, ja jos kielloista huolimatta jatkat, niin kolmannen kerran 6 vuotta - aivan kuin Päivi Räsänenkin..

Ja sitten pääsetkn jo meidän muiden Raamatun mukaan uhrikulttijumalasi Jahven luokse helvettiin.

Löytyy 1.Kor.3:13

• Anonyymi kirjoitti:

Kopioi toki tähän se teksti.

• Anonyymi
        Heimo.Vesa kirjoitti:

Kopioi toki tähän se teksti.

Voitko Heimo kulta opastaa, miten kopioidaan tuohon kirjoittamasi tähän -sanan yhteyteen jokin teksti?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ketähän nyt uskoa, kun palstalla on tuotu esille Herätysliikkeiden uppokastetuiden Uudestisyntyneiden Jeesuksen seuraajien saaneen kaikki aiemmin tekemänsä ja vielä jatkossakin tekemänsä pahat teot anteeksi jo tuhansia vuosia sitten.
        Heitä ei koske edes Kaikkivaltiaan ennaltatietämys aikojen alusta, jolloin Maailman perustusta laskettiin ja pelastuvat valittiin, vaan he voivat tarkoilla rituaaleillaan ja vapaalla tahdollaan pakottaa Jeesuksen ottamaan heidät seuraajikseen ja Taivaan perillisiksi jopa Kaikkivaltiaan ennaltatietämyksen vastaisesti.
        Me tavalliset kelvottomat syntiset sitten päädymme ikuiseen kärsimykseen minne Kaikkivaltias on jo ennaltatietämyksessään meidät tarkoittanut.

Mikä saa sinut kuvittelemaan, että Jeesus muuten haluaisi näiden seuraavan itseään, mutta kun juutalainen kristinuskolla teki Jeesuksesta kirotun ja heidän puolestaan teurastetun uhrilampaana lunnaiksi helvettiin, niin nämä.seuraavat perässä Jahvelle uhreiksi vai oletko kuullut juutalaisten itse uhraavan uhrikulttijumalalleen?

Löytyy Gal.3:13

• Anonyymi kirjoitti:

Voitko Heimo kulta opastaa, miten kopioidaan tuohon kirjoittamasi tähän -sanan yhteyteen jokin teksti?

Ihan samalla tavalla kuin muutkin tekstit netistä.
        Etsi mainitsemasi kohta nettiratusts ja kopioi se ja liitä tähän ketjuun.

• Anonyymi
        Heimo.Vesa kirjoitti:

Ihan samalla tavalla kuin muutkin tekstit netistä.
        Etsi mainitsemasi kohta nettiratusts ja kopioi se ja liitä tähän ketjuun.

Mutta kun ei sitä saa tuon "tähän" -sanasi yhteyteen, olisiko sinulla tällaiselle maallikolle soveltuvia neuvoja, minua kun ei ole uppokastettu Uudestisyntyneeksi Jeesuksen seuraajaksi, niin mulla ei ole noita teidän yliluonnollisia kykyjänne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä saa sinut kuvittelemaan, että Jeesus muuten haluaisi näiden seuraavan itseään, mutta kun juutalainen kristinuskolla teki Jeesuksesta kirotun ja heidän puolestaan teurastetun uhrilampaana lunnaiksi helvettiin, niin nämä.seuraavat perässä Jahvelle uhreiksi vai oletko kuullut juutalaisten itse uhraavan uhrikulttijumalalleen?

Jos luet tuon 'pelasti meidät'. Paavali oli loppuun asti juutalainen, ja puhuu Raamatussa juutalaisista. 'me' ja kristityistä 'te'.

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta kun ei sitä saa tuon "tähän" -sanasi yhteyteen, olisiko sinulla tällaiselle maallikolle soveltuvia neuvoja, minua kun ei ole uppokastettu Uudestisyntyneeksi Jeesuksen seuraajaksi, niin mulla ei ole noita teidän yliluonnollisia kykyjänne.

Ihan samalla tavalla kuin nuo muutkin kommenttisi.

• Minun vastuullani ei ole sinun it-taitosi.

• Anonyymi
        Heimo.Vesa kirjoitti:

Mutta ei hätää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta ei hätää.

Olla homoilematta hengessä ainakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Irstailu on OK

Parannus on tehtävä.
        Irstailijat eivät pääse taivaseen, jolleivät tee paranusta.

• Anonyymi
        Heimo.Vesa kirjoitti:

Ihan samalla tavalla kuin nuo muutkin kommenttisi.

Aivan? Tarkennatko vielä miten tuohon 2023-09-26 19:13:00 kommenttiisi saadaan lisättyä yhtään mitään kuten kehotit tekemään?

• Anonyymi kirjoitti:

Aivan? Tarkennatko vielä miten tuohon 2023-09-26 19:13:00 kommenttiisi saadaan lisättyä yhtään mitään kuten kehotit tekemään?

Ihan sillä kommentoi-painikkeella kuten aina teet kun vastaat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän se vaan on ihmisten päästä tulleet kaikki sen aikaiset lait, eikä mistään muualta .
        Joten turha vedellä mitään raamatun lauseita esiin jonain esimerkkinä oikeasta. Tavallinen ihminen erottaa väärän ja oikean ilman lakejakin, mutta sitten on ihmisiä jotka katsovat olevansa lakien yläpuolella kaikkine uskomuksineen siis lait on säädetty aina ihmisten toimesta. Ei mistään muusta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala ei tuomitse?

Ei kai ketään ihmistä Voikkaan tuomita asiasta minkä on saanut jo sikiöasteella ilman että olisi siihen itse voinut mitenkään vaikuttaa.
        Joten puhutaan vaan ihmisistä eikä seksuaalisesta suuntauksesta, se kun on jokaisella erilainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>"ansainneet"<<<

kuolee edelleen .

Kuolema kohtaa kerran kaikkia ihmisiä koska he vanhenevat keho muuttuu ja vanhuus tulee kaikille . Siis muita syitä ei ole, ihmisen elämän pituus vaihtelee toiset saavat olla terveinä, toisilla taas sairauksia mutta vanhuus tulee kaikille .

• Anonyymi

Jeesus pelastui lakien noudattamisella. Ja on uskon esikuva.

Roistot puhuu, että lait pitäisi kumota, koska kukaan ei niitä halua noudattaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ja laki

Millä lailla sinä aiot toteuttaa profeettoja?

Jeesus teki näin:

Luuk.24:44 "Jeesus sanoi heille: »Tätä minä tarkoitin, kun ollessani vielä teidän kanssanne puhuin teille. Kaiken sen tuli käydä toteen, mitä Mooseksen laissa, profeettojen kirjoissa ja psalmeissa on minusta kirjoitettu.»

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei Jeesus täyttänyt kymmenen käskyn lakia, vaan noudatti sitä. Ei kukaan täytä lakia niin että olisi oltu tarpeeksi kauan varastamatta tai tappamatta.

Jeesus täytti LAIN ja Profeettojen , siis Vanhan Testamentin, esikuvat ja ennustukset.

Luuk.24:44.Jeesus sanoi heille: »Tätä minä tarkoitin, kun ollessani vielä teidän kanssanne puhuin teille. Kaiken sen tuli käydä toteen, mitä Mooseksen laissa, profeettojen kirjoissa ja psalmeissa on minusta kirjoitettu.»

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta ei hätää.

Teoilla ei voi ansaita pelastusta,
        mutta uskon myötä ihminen ei halua rikkoa Jumalan tahtoa vastaan
        ja haluaa tehdä parannusta. Ilman uskoa kukaan ei pelastu.
        Jos hyväksyy itselleen ongelmitta homostelevan elämäntavan, ei voi olla uskova kristitty.
        Uskovalle sellaisesta seuraisi häpeä ja synnintunto ja tarve päästä sellaisesta elämäntavasta eroon.

• Anonyymi kirjoitti:

El, Asera ja Baal olivat osa polyteistista juutalaisuutta ennen jahvismia. El ja Baal vaativat esikoispoikia teurastettavaksi pääsiäisenä ja Aseran temppelissä palveli pyhäkköpoikia.
        Pakkosiirtolaisuuden jälkeen Juudan heimo alkoi luopua ihmisuhreista.

Tietenkään kukaan ei halua myöntää, että ihmisten kasvaessa uskontokin kehittyy, koska silloin se ei ole enää "ikuinen laki". Jos rehellisiä olemme, niin Jeesuksenkin jumala oli vain ihmisuhrit pois jättänyt, Baalin ja Aseran syrjäyttänyt El.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyseessähän oli ns juutalainen herätysliike. En minä yhtään ihmettele jos UT:n kirjoittaneet juutalaiset olisivat nähneet Jeesuksen uhrina. Olihan heillä muutenkin temppelissä valtava teurastamo, niin että kadut virtasivat verta kerran vuodessa.
        Elillä nähtävästi kesti pidempi aika tehdä identiteettimuutos kansan mielessä.

• Anonyymi

Ei UUSI liitto ole valheellinen nimitys liitosta uhrikultijumalan kanssa, koska LuojaJumala ilmoittaa tehneensä ikuisen liiton kaiken luomansa ja itsensä välille.

Löytyy 1.Moos.9:12

Tehän perkaatte taivasten valtakunnan pois (Jeesuksen sanat Matt.13:33) tehdessänne juutalaisten ja Mooseksen uhrikulttijumalan kanssa UUDEN liiton.

Löytyy 1.Kor.5:7

• Jos Jeesus "ei tullut profeettoja kumoamaan", niin hän palveli yhä Eliä, jolle Abraham uhraa Iisakin ja Jefta tyttärensä jne.

• Anonyymi

Apostolien teot:
      23:6 Mutta koska Paavali tiesi osan heistä olevan saddukeuksia ja toisen osan fariseuksia, huusi hän neuvoston edessä: "Miehet, veljet, minä olen fariseus, fariseusten jälkeläinen; toivon ja kuolleitten ylösnousemuksen tähden minä olen tuomittavana".

Apostolien teot:
      26:4 Kaikki juutalaiset tuntevat minun elämäni nuoruudestani asti, koska alusta alkaen olen elänyt kansani keskuudessa ja Jerusalemissa.
      26:5 He tuntevat minut jo entuudestaan, jos tahtovat sen todistaa, että minä meidän uskontomme ankarimman lahkon mukaan olen elänyt fariseuksena.
      26:6 Ja nyt minä seison oikeuden edessä sentähden, että panen toivoni siihen lupaukseen, jonka Jumala on meidän isillemme antanut
      26:7 ja jonka meidän kaksitoista sukukuntaamme, yötä ja päivää herkeämättä palvellen Jumalaa, toivovat heille toteutuvan; tämän toivon tähden, kuningas, juutalaiset minua syyttävät.

Filippiläiskirje:
      3:5 joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus,
      3:6 intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.

Roomalaiskirje:
      7:12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.

1.Timoteuksen kirje:
      1:8 Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään

Apostolien teot:
      16:3 Paavali tahtoi häntä mukaansa matkalle ja otti hänet ja ympärileikkasi hänet juutalaisten tähden, joita oli niillä paikkakunnilla; sillä kaikki tiesivät, että hänen isänsä oli kreikkalainen.

• Anonyymi

Mutta kun jumalana on uhrikulttijumala ja Israelin Jumala sanoo sitä iljetykseksi, jonka juutalaiset veivät hänen nimiinsä laitettuun temppeliin ja saastuttivat sen. Eikä oppikaan ole Jeesuksen opettamasta taivasten valtakunnasta, vaan syntien valtakunnasta sekä kyseinen jumaluuskin on Jeesuksen sanoin Saatana , ja vastaavasti Paavalin oppi perustuu perättömään perisyntitarinaan, niin eivät palaset Israelin Jumalaan loksahda ollenkaan kohdalleen.

Löytyy Jeremia 7

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta kun jumalana on uhrikulttijumala ja Israelin Jumala sanoo sitä iljetykseksi, jonka juutalaiset veivät hänen nimiinsä laitettuun temppeliin ja saastuttivat sen. Eikä oppikaan ole Jeesuksen opettamasta taivasten valtakunnasta, vaan syntien valtakunnasta sekä kyseinen jumaluuskin on Jeesuksen sanoin Saatana , ja vastaavasti Paavalin oppi perustuu perättömään perisyntitarinaan, niin eivät palaset Israelin Jumalaan loksahda ollenkaan kohdalleen.

Löytyy Jeremia 7

Tämä on kirjoitettu myöhemmin pakkosiirtolaisuuden jälkeen kun Jahve yksin-liike sai sijaa. Oikeasti kyseessä oli polyteistinen juutalaisuus ja sen mukaiset palvontamenot. Kun Juudan suvusta tuli jahvisteja, he kirjoittivat nämä tarinat peitellen edeltäjiensä virheitä ja jumalan äänen moraaliseksi ohjeeksi miten olisi jahvistien mukaan pitänyt toimia. Elistä oli tullut Jahve, ilman muita jumalia ja ihmisuhreja.

• Anonyymi

"Jos luet tuon 'pelasti meidät'. Paavali oli loppuun asti juutalainen, ja puhuu Raamatussa juutalaisista 'me' ja kristityistä 'te'."

Otetaanpa tämä oikein kädestä pitäen. Tässä on kyseinen Galatalaiskirjeen kohta:

"3:13 Kristus on LUNASTANUT MEIDÄT LAIN KIROUKSESTA, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"

Ja vastaavasti:

1.Korinttolaiskirje:

"4:15 Sillä vaikka TEILLÄ olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei TEILLÄ kuitenkaan ole monta isää; sillä minä TEIDÄT synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa."

Tai vastaavasti:

2.Korinttolaiskirje:

"11:2 Sillä minä kiivailen TEIDÄN puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut TEIDÄT miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen."

Kuten näette - kyllä Paavali pitää kristinuskon syntiopista kunnian ihan vain itsellään, eikä koe edes minkäänlaista tarvetta yrittää jakaa sitä Jeesuksen kanssa.

• Anonyymi

"hän tuli kiroukseksi meidän edestämme"

Ja näin te seuraatte tuota kirousta Jahven helvettiin juutalaisten uhrilahjoina Jahvelle, ettei heidän tarvitse uhrata esikoispoikiaan, eikä karjan urospuoliaan (2.Moos.13) pääsiäisen happamattoman leivän juhlassa, jossa heillä on tänä päivänäkin salainen uhrinsa liinan alla piilossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja näin te seuraatte tuota kirousta Jahven helvettiin juutalaisten uhrilahjoina Jahvelle, ettei heidän tarvitse uhrata esikoispoikiaan, eikä karjan urospuoliaan (2.Moos.13) pääsiäisen happamattoman leivän juhlassa, jossa heillä on tänä päivänäkin salainen uhrinsa liinan alla piilossa.

Kornia sanoa, mutta sanon silti, että on heillä varmastin hilpeää teidän juhliessa Pääsiäistä Jeesuksen uhrauksen muistolle tai viettäessänne Paavalin antamin ehtoollisen asetussanoin teurastetun uhrilampaan kuoliaaksi julistamisriittiänne tai puhumattakaan siitä, jos yritätte käännyttää juutalaista kristityksi, ja yritätte näin viedä hänen oma uhrinsa ja saada itsensä uhriksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kornia sanoa, mutta sanon silti, että on heillä varmastin hilpeää teidän juhliessa Pääsiäistä Jeesuksen uhrauksen muistolle tai viettäessänne Paavalin antamin ehtoollisen asetussanoin teurastetun uhrilampaan kuoliaaksi julistamisriittiänne tai puhumattakaan siitä, jos yritätte käännyttää juutalaista kristityksi, ja yritätte näin viedä hänen oma uhrinsa ja saada itsensä uhriksi.

Raamatun juutalaistarina kristittyjen huijauksella on juuri sitä itteänsä, mitä Luther purki teoksessaan 'Juutalaisista ja heidän valheistaan', kun muuta ei elinaikanaan pystynyt tekemään kuin karrikoimaan tarinan luterilaisuudeksi niin, että totuuden olisi pitänyt pomppia Raamatusta tyhmimmänkin silmille - hän kun kuitenkin - mikä on täysin inhimmillistä - halusi säilyttää päänsä harteillaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Sellainen se Yah/Elin mytologia on. Saahan sitä kukin uskoa miihin tahtoo, mutta eipä sillä todellisuuden kannalta taida liiemmin merkitystä olla. Raamattu on vain vanhoja myyttejä ja legendoja, jotka on väkisin väännetty yhdeksi tarinaksi.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Älkää lukeko liikaa, tiedelehdistä saatte lukea todellisuudesta joka on tuhat kertaa ihmeellisempää.

• Anonyymi

Juu, varsinkin - mikä tarve oli muuten sensuroida, kun kirjoitin terveiset Lutherilta?! - Vähä katekismuksen liitteet, kun Luther sanoo että kasteella asetetaan Perkele ihmisen kimppuun koko tämän elämän ajaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, varsinkin - mikä tarve oli muuten sensuroida, kun kirjoitin terveiset Lutherilta?! - Vähä katekismuksen liitteet, kun Luther sanoo että kasteella asetetaan Perkele ihmisen kimppuun koko tämän elämän ajaksi.

Voi perkele 😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luther oli entinen katolinen munkki, eikä ymmärtänyt puhdistaa pois kaikkea katolisuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi perkele 😂

Nyt ymmärrän kilvoittelun vihassa homouden harjoittajia kohtaan laajalla rintamalla ikuisesti.

• Anonyymi

""Miehet, veljet, minä olen fariseus"
      "lakiin nähden fariseus"
      "lain vanhurskauteen nähden nuhteeton"

<<<< ? >>>>

Roomalaiskirje:
      7:9 Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi,
      7:10 ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi.
      7:11 Sillä kun synti otti käskysanasta aiheen, petti se minut ja kuoletti minut käskysanan kautta.
      7:12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.
      7:13 Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi? Pois se! Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta.
      7:14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
      7:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
      7:16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
      7:17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
      7:18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
      7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
      7:20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
      7:21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
      7:22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
      7:23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
      7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?

• Anonyymi

Miksi jätit lopun pois? Kiitos meidän Herramme Jahven kautta, Jeesuksesta Kristuksesta - itsen puolesta teurastetusta uhrilampaasta tosi Jumalana - nyt voin palvella lihalla synnin lakia!

Löytyy Room.7

• Anonyymi

Juud. 1
      5. Vaikka jo olette saaneet tietää kaiken, tahdon kuitenkin muistuttaa teitä siitä, että Herra, joka kerran pelasti kansan Egyptistä, toisella kertaa tuhosi ne, jotka eivät uskoneet. 4. Moos. 14:29; 1. Kor. 10:5; Hepr. 3:17-19
      6. Myös ne enkelit, jotka eivät pitäneet kiinni valta-asemastaan vaan jättivät oman asuinsijansa, hän pani pimeyteen ikuisissa kahleissa säilytettäviksi suurta tuomion päivää varten.
      7. Niin myös Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavoin kuin nekin harjoittivat haureutta ja antautuivat luonnonvastaisiin lihan himoihin3, ovat varoittavana esimerkkinä kärsiessään ikuisen tulen rangaistusta.

• Anonyymi

Kolmas esimerkki puhuu »lakeuden» kaupungeista. Nämä olivat Sodoma ja Gomorra, Adma ja Seboim (5 Moos 29:23; Hoos 11:8). Lakeudella oli viisi kaupunkia, mutta Sooar ei tuhoutunut. Juudas ei mainitse Lootia, joka pelastui, vaan kiinnittää huomion kokonaan jumalalliseen tuomioon, vrt. 2 Piet 2:6.Tämän rangaistuksen seuraus oli nähtävissä. Kuolleen meren alue oli kerran ollut hedelmällinen ja kukoistava, ja juuri siksi Loot olikin valinnut sen itselleen (1 Moos 13:10 s.). Nyt se oli vain autiota suolamaata.

• Anonyymi

Paavali ei pettänyt ketään.

• Anonyymi

Keitä et ole vielä valmis pettämään?

• Anonyymi

Room. 13:
      11.Tehän tiedätte, mikä hetki on käsillä. Teidän on aika herätä unesta, sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun meistä tuli uskovia.
      12. Yö on kulunut pitkälle, päivä jo sarastaa. Hylätkäämme siis pimeyden teot ja varustautukaamme valon asein.
      13. Meidän on elettävä nuhteettomasti niin kuin päivällä eletään, ei remuten ja juopotellen, siveettömästi ja irstaillen, riidellen ja kiihkoillen.

• Anonyymi

"Miehet, veljet, minä olen fariseus" ; "lakiin nähden fariseus"

<<<< ? >>>>

"Minä elin ennen ilman lakia"

Paavali kehuu ensin olleensa ja vielä yhä olevansa lakia kunnioittanut/kunnioittava ja sen mukaan elänyt/elävä fariseus,
      ja sitten nuo aikaisemmat puheensa kumoten, väittääkin fariseuksena eläneensä ilman lakia.
      Sehän olisi ollut täysin mahdotonta.
      Room.7:9-24 on Paavalilta täyttä sekoilua ja puppua.

??????????

1.Korinttolaiskirje:
      15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.

<<<< ? >>>>

2.Korinttolaiskirje:
      11:5 Mutta minä en katso itseäni missään suhteessa noita isoisia apostoleja huonommaksi.

>>>>>>>

Silloinhan Paavalin mielestä muutkaan apostolit eivät ole sen arvoisia, että heitäkään voisi apostoleiksi kutsua!
      Paavali siis tarkoittaa, etteivät Jeesuksen opetuslapset ole mitään apostoleita!
      Paavali väittää (epäsuorasti) olevansa ainut apostoli (ja muut ei oo mittää)!

2.Timoteuksen kirje:
      1:10 mutta nyt ilmisaatettu meidän Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen ilmestymisen kautta, joka kukisti kuoleman ja toi valoon elämän ja katoamattomuuden evankeliumin kautta,
      1:11 jonka julistajaksi ja apostoliksi ja opettajaksi minä olen asetettu.

YHYYYYYYY:

2.Korinttolaiskirje:
      11:17 Mitä nyt puhun, kun näin suurella luottamuksella kerskaan, sitä en puhu Herran mielen mukaan, vaan niinkuin mieletön.
      11:18 Koska niin monet kerskaavat lihan mukaan, niin kerskaan minäkin.
      11:19 Tehän hyvin suvaitsette mielettömiä, kun itse olette niin mieleviä.
      11:20 Tehän suvaitsette, että joku teidät orjuuttaa, että joku teidät syö puhtaaksi, että joku teidät saa saaliiksensa, että joku itsensä korottaa, että joku lyö teitä kasvoihin.
      11:21 Häpeäkseni sanon: tähän me kyllä olemme olleet liian heikkoja. Mutta minkä joku toinen uskaltaa - puhun kuin mieletön - sen uskallan minäkin.
      11:22 He ovat hebrealaisia; minä myös. He ovat israelilaisia; minä myös. He ovat Aabrahamin siementä; minä myös.
      11:23 He ovat Kristuksen palvelijoita - puhun kuin mieltä vailla - minä vielä enemmän. Olen nähnyt vaivaa enemmän, olen ollut useammin vankeudessa, minua on ruoskittu ylen paljon, olen monta kertaa ollut kuoleman vaarassa.
      11:24 Juutalaisilta olen viidesti saanut neljäkymmentä lyöntiä, yhtä vaille;
      11:25 kolmesti olen saanut raippoja, kerran minua kivitettiin, kolmesti olen joutunut haaksirikkoon, vuorokauden olen meressä ajelehtinut;
      11:26 olen usein ollut matkoilla, vaaroissa virtojen vesillä, vaaroissa rosvojen keskellä, vaaroissa heimoni puolelta, vaaroissa pakanain puolelta, vaaroissa kaupungeissa, vaaroissa erämaassa, vaaroissa merellä, vaaroissa valheveljien keskellä;
      11:27 ollut työssä ja vaivassa; paljon valvonut, kärsinyt nälkää ja janoa, paljon paastonnut, kärsinyt vilua ja alastomuutta.
      11:28 Ja kaiken muun lisäksi jokapäiväistä tunkeilua luonani, huolta kaikista seurakunnista.

yhyyyyy paavaliparka

• Anonyymi

Se kärsi skitsokohtauksestakin tiellä Jerusalemiin.
        Ymmärrän tämän.

• Anonyymi

Paavali puhui halveksivasti muista apostoleista:

Galatalaiskirje:
      2:6 Ja nuo, joita jonakin pidettiin - millaisia lienevät olleet, ei kuulu minuun; Jumala ei katso henkilöön - nuo arvossapidetyt eivät velvoittaneet minua mihinkään enempään,

Tietääkö kukaan että kuka on tuo Keefas, josta Paavali puhuu?

1.Korinttolaiskirje:
      9:5 Eikö meillä olisi oikeus kuljettaa muassamme vaimoa, uskonsisarta, niinkuin muutkin apostolit ja Herran veljet ja Keefas tekevät?

• Anonyymi

Katsopa 2.Korintolaiskirje 11:20, ei liity Keefas nimeen, mutta näitä solvaamisia Paavalilla riittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katsopa 2.Korintolaiskirje 11:20, ei liity Keefas nimeen, mutta näitä solvaamisia Paavalilla riittää.

Jos olen oikein ymmärtänyt niin Keefas on Pietari.

• Anonyymi

Paavalihan julisti itse itsensä apostoliksi, eikä tiedetä koskaan edes tavanneen Jeesusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No niin olihan tämäkin jo edellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalihan julisti itse itsensä apostoliksi, eikä tiedetä koskaan edes tavanneen Jeesusta.

Epäilen Saulus-Paulus-Paavalin soluttautuneen alkukristittyjen joukkoon, tuhotakseen nämä vihaamansa alkukristityt, jossa onnistuikin.
        Hän oli avoimen vihamielinen apostoleja kohtaan, heitä jatkuvasti panetellessaan.
        Kun pakanasyntiset sitten alkoivat suurella joukolla kunnioittamaan ja palvomaan itserakasta Paavalia, niin Paavali petti taas, tällä kertaa fariseukset ja kirjanoppineet, jotka olivat hänelle alkukristittyjen tuhoamisen antaneet tehtäväkseen. Paavalista tuli siis kaksoisagentti, agentti 6*6, lupa olla pölijä kaksoispetturi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali ei julistanut Jeesusta Jumalana, eikä siis ollut kolminaisuusopin takana.

Nikean ensimmäinen kirkolliskokous (vuonna 325)
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Nikean_ensimmäinen_kirkolliskokous

Kolminaisuusoppi (vuonna 325-)
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kolminaisuusoppi

Paavali (vuonna 3-64)
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Paavali

Galatalaiskirje:
        3:20 Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi.

1.Timoteuksen kirje:
        2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

"ihminen Kristus Jeesus"

Apostolien teot:
        käveli.
        14:11 Kun kansa näki, mitä Paavali oli tehnyt, korottivat he äänensä ja sanoivat lykaoniankielellä: "Jumalat ovat ihmishahmossa astuneet alas meidän luoksemme".
        14:12 Ja he sanoivat Barnabasta Zeukseksi ja Paavalia Hermeeksi, koska hän oli se, joka puhui.
        14:13 Ja kaupungin edustalla olevan Zeuksen temppelin pappi toi härkiä ja seppeleitä porttien eteen ja tahtoi väkijoukon kanssa uhrata.
        14:14 Mutta kun apostolit Barnabas ja Paavali sen kuulivat, repäisivät he vaatteensa ja juoksivat ulos kansanjoukkoon, huusivat
        14:15 ja sanoivat: "Miehet, miksi te näin teette? Mekin olemme ihmisiä, yhtä vajavaisia kuin te, ja julistamme teille evankeliumia, että te kääntyisitte noista turhista jumalista elävän Jumalan puoleen, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on.

(Johanneksen evankeliumi:20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!")

"Mekin olemme ihmisiä"

Apostolien teot:
        28:3 Mutta Paavali kokosi kasan risuja, ja kun hän pani ne nuotioon, tuli kyykäärme kuumuuden tähden esiin ja kävi kiinni hänen käteensä.
        28:4 Kun asukkaat näkivät tuon elukan riippuvan kiinni hänen kädessään, sanoivat he toisilleen: "Varmaan tuo mies on murhaaja, koska kostotar ei sallinut hänen elää, vaikka hän pelastuikin merestä".
        28:5 Mutta hän pudisti elukan tuleen, eikä hänelle tullut mitään vahinkoa.
        28:6 Ja he odottivat hänen ajettuvan tai äkisti kaatuvan kuolleena maahan. Mutta kun he olivat kauan odottaneet ja näkivät, ettei hänelle mitään pahaa tapahtunut, muuttivat he mielensä ja sanoivat hänen olevan jumalan.

(Johanneksen evankeliumi:20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!")

2.Korinttolaiskirje:
        2:12 Tultuani Trooaaseen julistamaan Kristuksen evankeliumia avautui minulle ovi työhön Herrassa,

Va(sv.hymyile)''tta: "Kristuksen evankeliumia"

• Anonyymi

Johanneksen evankeliumi:
      1:42 Ja hän vei hänet Jeesuksen tykö. Jeesus kiinnitti katseensa häneen ja sanoi: "Sinä olet Simon, Johanneksen poika; sinun nimesi on oleva Keefas", joka käännettynä on Pietari.

Pietari on Keefas, mutta hän oli koko ajan niiden muiden opetuslasten seurassa, joten Jeesus ei ole voinut näyttäytyä ensin yksistään hänelle, vaan sen on oltava joku toinen Keefas, josta Paavali puhuu.
      "Keefaalle, sitten niille kahdelletoista", PietariKeefas + 11!

1.Korinttolaiskirje:
      15:5 ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista.

1.Korinttolaiskirje:
      9:5 Eikö meillä olisi oikeus kuljettaa muassamme vaimoa, uskonsisarta, niinkuin muutkin apostolit ja Herran veljet ja Keefas tekevät?

Jos muilla apostoleilla oli vaimot matkoillaan mukanaan, niin miksi he olisivat Paavalia kieltäneet ottamasta vaimoaan mukaansa?
      Mutta kun Paavalilla ei ollut virallista vihittyä vaimoa, niin mitä ihmettä Paavali tuossa oikein valittaa? Hänhän valittaa muualla lihan himoistaan j.n.e.

2.Korinttolaiskirje:
      12:7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

Paavali on kiero ja katkeran vihamielinen muille apostoleille, puhuen tuossa alhaalla mielestäni itsensä pussiin.

Galatalaiskirje:
      2:11 Mutta kun Keefas tuli Antiokiaan, vastustin minä häntä vasten kasvoja, koska hän oli herättänyt suurta paheksumista.
      2:12 Sillä ennenkuin Jaakobin luota oli tullut muutamia miehiä, oli hän syönyt yhdessä pakanain kanssa; mutta heidän tultuaan hän vetäytyi pois ja pysytteli erillään peläten ympärileikattuja,
      2:13 ja hänen kanssaan lankesivat ulkokultaisuuteen muutkin juutalaiset, niin että heidän ulkokultaisuutensa tempasi mukaansa Barnabaankin.
      2:14 Mutta kun minä näin, etteivät he vaeltaneet suoraan evankeliumin totuuden mukaan, sanoin minä Keefaalle kaikkien kuullen: "Jos sinä, joka olet juutalainen, noudatat pakanain tapoja etkä juutalaisten, miksi sinä pakotat pakanoita noudattamaan juutalaisten tapoja?"
      2:15 Me olemme luonnostamme juutalaisia, emmekä pakanasyntisiä;

Rasismia! Fariseus Paavali vaikuttaa rasistilta! Halveksii kalastajia (Pietari) ja pakanasyntisiä, pitäen itseään lakia lukeneena ja sitä noudattavana fariseuksena muita parempana! Rasismi loistaa välillä hänen puheistaan ja sitten on olevinaan jotain muuta, alkaessaan hurskastelemaan!

• Anonyymi

"2:14 Mutta kun minä näin, etteivät he vaeltaneet suoraan evankeliumin totuuden mukaan..."

Minkä (vielä kirjoittamattoman) evankeliumin mukaan?

• Rasismi tarkoittaa syrjintää etnisyyden perusteella.

• Anonyymi

Paavali on ainoa oman oppinsa apostoli, hän on oikeassa, ei Jeesuksen opetuslapset millään tavalla kuulu Paavalin joukkoon.

Todennäköisesti tapatti kaikki, kuten Jeesuksenkin ja Pyhän Stefanoksen (lue wikisivu).

Hänhän sabotoi nimenomaan Jeesuksen opetuksen ja ihmeidenteon tekemällä Kristus-kultin.

Pietari oli ainoa Paavalin seurassa, ja paljastaa 2. kirjeessään, että Paavalin opin seuraaminen on Luciferin seuraamista (Kointähti).

Pietarille jätetyissä avaimissa oli tämä vihje - totuuden löytää Pietaria seuraamalla - hänhän halusi myös tulla ristiknnaulituksi väärinpäin, ja väärinpäin oleva risti on saatananpalvojien tunnus (nimeltä Pietarin risti).

• Anonyymi

Paavali oli Jeesuksen pahin vihamies.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli Jeesuksen pahin vihamies.

Ja hän johti Suuren juutalaisneuvoston johdossa Jeesuksen ja tämän oppilaiden surmaamisia.

• Ei meillä ole mitään todistusta siitä, että Jeesus olisi tehnyt ihmeitä. Ainoat asiat, joista tutkijat ovat keskenään samaa mieltä ovat, että Jesse oli olemassa, hän saarnasi ja hänet teloitettiin ristillä.
        Voisimme yhtä hyvin väittää, että Paavali tuhosi Jeesuksen kuulento-opin, josta ei ole näyttöä ja silloin todistustaakka on väitteen esittäjällä.

• Anonyymi

Muistakaa aloitus.

Paljosta lukemisesta voi kadota valheen jäljet kirkoissa.

• Anonyymi

Ihan hyvä aloitus! Kiitos siitä!

Matteuksen evankeliumi:
        10:1 Ja hän kutsui tykönsä ne kaksitoista opetuslastaan ja antoi heille vallan ajaa ulos saastaisia henkiä ja parantaa kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta.
        10:2 Ja nämä ovat niiden kahdentoista apostolin nimet: ensimmäinen oli Simon, jota kutsuttiin Pietariksi, ja Andreas, hänen veljensä, sitten Jaakob, Sebedeuksen poika, ja Johannes, hänen veljensä,
        10:3 Filippus ja Bartolomeus, Tuomas ja Matteus, publikaani, Jaakob, Alfeuksen poika, ja Lebbeus, lisänimeltä Taddeus,
        10:4 Simon Kananeus ja Juudas Iskariot, sama, joka hänet kavalsi.
        10:5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin,
        10:6 vaan menkää ennemmin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö.
        10:7 Ja missä kuljette, saarnatkaa ja sanokaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle'.
        10:8 Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.

10:19 Mutta kun he vetävät teitä oikeuteen, älkää huolehtiko siitä, miten tahi mitä puhuisitte, sillä teille annetaan sillä hetkellä, mitä teidän on puhuminen.
        10:20 Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä.

Juudas Iskariot, sama, (jonka Jeesus petti, vanhoja kirjoituksia toteuttaessaan, ja käskiessään hänet kavaltamaan itsensä)

Psalmit:
        41:10 Ystävänikin, johon minä luotin, joka minun leipääni söi, nostaa kantapäänsä minua vastaan.

Johanneksen evankeliumi:
        13:18 En minä puhu teistä kaikista: minä tiedän, ketkä olen valinnut; mutta tämän kirjoituksen piti käymän toteen: 'Joka minun leipääni syö, on nostanut kantapäänsä minua vastaan'.
        13:19 Jo nyt minä sanon sen teille, ennenkuin se tapahtuu, että te, kun se tapahtuu, uskoisitte, että minä olen se.
        13:20 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ottaa vastaan sen, jonka minä lähetän, se ottaa vastaan minut; mutta joka ottaa vastaan minut, se ottaa vastaan hänet, joka on minut lähettänyt."
        13:21 Tämän sanottuaan Jeesus tuli järkytetyksi hengessään ja todisti ja sanoi: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: yksi teistä on minut kavaltava".
        13:22 Niin opetuslapset katsoivat toisiinsa epätietoisina, kenestä hän puhui.
        13:23 Ja eräs hänen opetuslapsistaan, se, jota Jeesus rakasti, lepäsi aterioitaessa Jeesuksen syliä vasten.
        13:24 Simon Pietari nyökäytti hänelle päätään ja sanoi hänelle: "Sano, kuka se on, josta hän puhuu".
        13:25 Niin tämä, nojautuen Jeesuksen rintaa vasten, sanoi hänelle: "Herra, kuka se on?"
        13:26 Jeesus vastasi: "Se on se, jolle minä kastan ja annan tämän palan". Niin hän otti palan, kastoi sen ja antoi Juudaalle, Simon Iskariotin pojalle.
        13:27 Ja silloin, sen palan jälkeen, meni häneen saatana. Niin Jeesus sanoi hänelle: "Minkä teet, se tee pian".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan hyvä aloitus! Kiitos siitä!

Matteuksen evankeliumi:
        10:1 Ja hän kutsui tykönsä ne kaksitoista opetuslastaan ja antoi heille vallan ajaa ulos saastaisia henkiä ja parantaa kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta.
        10:2 Ja nämä ovat niiden kahdentoista apostolin nimet: ensimmäinen oli Simon, jota kutsuttiin Pietariksi, ja Andreas, hänen veljensä, sitten Jaakob, Sebedeuksen poika, ja Johannes, hänen veljensä,
        10:3 Filippus ja Bartolomeus, Tuomas ja Matteus, publikaani, Jaakob, Alfeuksen poika, ja Lebbeus, lisänimeltä Taddeus,
        10:4 Simon Kananeus ja Juudas Iskariot, sama, joka hänet kavalsi.
        10:5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin,
        10:6 vaan menkää ennemmin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö.
        10:7 Ja missä kuljette, saarnatkaa ja sanokaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle'.
        10:8 Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.

10:19 Mutta kun he vetävät teitä oikeuteen, älkää huolehtiko siitä, miten tahi mitä puhuisitte, sillä teille annetaan sillä hetkellä, mitä teidän on puhuminen.
        10:20 Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä.

Juudas Iskariot, sama, (jonka Jeesus petti, vanhoja kirjoituksia toteuttaessaan, ja käskiessään hänet kavaltamaan itsensä)

Psalmit:
        41:10 Ystävänikin, johon minä luotin, joka minun leipääni söi, nostaa kantapäänsä minua vastaan.

Johanneksen evankeliumi:
        13:18 En minä puhu teistä kaikista: minä tiedän, ketkä olen valinnut; mutta tämän kirjoituksen piti käymän toteen: 'Joka minun leipääni syö, on nostanut kantapäänsä minua vastaan'.
        13:19 Jo nyt minä sanon sen teille, ennenkuin se tapahtuu, että te, kun se tapahtuu, uskoisitte, että minä olen se.
        13:20 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ottaa vastaan sen, jonka minä lähetän, se ottaa vastaan minut; mutta joka ottaa vastaan minut, se ottaa vastaan hänet, joka on minut lähettänyt."
        13:21 Tämän sanottuaan Jeesus tuli järkytetyksi hengessään ja todisti ja sanoi: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: yksi teistä on minut kavaltava".
        13:22 Niin opetuslapset katsoivat toisiinsa epätietoisina, kenestä hän puhui.
        13:23 Ja eräs hänen opetuslapsistaan, se, jota Jeesus rakasti, lepäsi aterioitaessa Jeesuksen syliä vasten.
        13:24 Simon Pietari nyökäytti hänelle päätään ja sanoi hänelle: "Sano, kuka se on, josta hän puhuu".
        13:25 Niin tämä, nojautuen Jeesuksen rintaa vasten, sanoi hänelle: "Herra, kuka se on?"
        13:26 Jeesus vastasi: "Se on se, jolle minä kastan ja annan tämän palan". Niin hän otti palan, kastoi sen ja antoi Juudaalle, Simon Iskariotin pojalle.
        13:27 Ja silloin, sen palan jälkeen, meni häneen saatana. Niin Jeesus sanoi hänelle: "Minkä teet, se tee pian".

Juutalaisilla on tietoa että Jeesuksella oli neljä opetuslasta eikä tavalliset kaksitoista kuten aikaisemmilla vapahtajilla pakanoilla.

• Anonyymi

Jeesuksen puheet eivät tue jälkeenpäin keksittyä "uutta liittoa".

• Anonyymi

Täh?! Ei juu tue, että hänestä tehdään sanomalleen Saatanalle teurastettu syntiuhrilahja lampaana vihamiehensä toimesta että pelastuu tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa (Room.7).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täh?! Ei juu tue, että hänestä tehdään sanomalleen Saatanalle teurastettu syntiuhrilahja lampaana vihamiehensä toimesta että pelastuu tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa (Room.7).

Seuraajien puheita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Seuraajien puheita.

Kenen ja minkä seuraajien?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kenen ja minkä seuraajien?

Jos kyse on evankeliumeiden kirjoittamisesta, niin kannattaa ottaa ensimmäisenä wikipediasivu, Evankeliumit ja lukea se.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos kyse on evankeliumeiden kirjoittamisesta, niin kannattaa ottaa ensimmäisenä wikipediasivu, Evankeliumit ja lukea se.

Kuulkaa, nyt vaikuttaakin siltä, että tutkijoiden näkemys on koettu tarpeelliseksi sensuroida, joten turhaan vaivaudutte.

• Anonyymi

"uusi LIITTO"

Vanhan liiton kirjoituksissa:
        "Katso , päivät tulevat , sanoo Herra , jolloin minä teen Israelin heimon ja Israelin heimon
        kanssa UUDEN LIITON" Jer: 31: 31

Uuden liiton kirjoituksissa:
        "vesi nyt teidätkin pelastaa - kasteena , ei siksi , että luovuitte saastaisesta elämästänne
        vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON." 1 Piet: 3: 21

Uusi LIITTO alkoi nykyisen ajanlaskun alussa Jeesuksessa Kristuksessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"uusi LIITTO"

"Katso , päivät tulevat , sanoo Herra , jolloin minä teen Israelin heimon ja Israelin heimon

"vesi nyt teidätkin pelastaa - kasteena , ei siksi , että luovuitte saastaisesta elämästänne

Juu, totta, mutta vain kristityille, ettei juutalaisten tarvitse enää itse uhrata, kun Jeesus on Israelin Jumalana teurastettu uhrilammas ja kirottu kiroukseksi, jota uskovaiset deuraavat uhreina juutalaisten uhrikulttijumalalle.

Löytyy Gal.3:13 ja 1.Kor3:13

Vai tiedätkö juutalaisten uhraavan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, totta, mutta vain kristityille, ettei juutalaisten tarvitse enää itse uhrata, kun Jeesus on Israelin Jumalana teurastettu uhrilammas ja kirottu kiroukseksi, jota uskovaiset deuraavat uhreina juutalaisten uhrikulttijumalalle.

Löytyy Gal.3:13 ja 1.Kor3:13

Vai tiedätkö juutalaisten uhraavan?

Ja Raamatun mukaan juutalaiset lopettavat uhraamisen, kun 'temppelissä' on turmion iljetys eli hävityksen kauhistus.

Ja nyt siellä on itse Israelin Jumala Jeesuksen nimeen teurastettuna uhrilampaana, jonka kuolemaa kristityt julistetavst juutalaisten uhrikulttijumalan ylipapin lammasuhriaterialla (ehtoollinen).

Voit kumota tämän kertomalla juutalaisten uhraamisesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"uusi LIITTO"

Jeremia:
        31:31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;

"minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton"

" Israelin heimon ja Juudan heimon"

KUMPAAN HEIMOON SINÄ KUULUT?

ISRAELIN VAI JUUDAAN HEIMOON"?

OLETKO ISRAELILAINEN VAI JUUTALAINEN?

KUMPI?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeremia:
        31:31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;

KUMPI?

Minä veikkaan että se kuuluu Irokeesien heimoon. Niin tai sitten Navajot heimoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeremia:

KUMPI?

Paavali kuului Juudaan heimoon ja Jeesus kuului Israelin heimoon, mutta siinä taisi tulla ongelmia, koska juudaan heimo eli Benjaminin heimo tappoikin Israelin heimon ja veivät Israelin Jumalan nimiin laitettuun temppeliin uhrkultti-iljetyksen ja saastuttivat sen, kun Israelin Jumala kielsi viattoman veren vuodattamisen.

Löytyy Jeremia 7.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali kuului Juudaan heimoon ja Jeesus kuului Israelin heimoon, mutta siinä taisi tulla ongelmia, koska juudaan heimo eli Benjaminin heimo tappoikin Israelin heimon ja veivät Israelin Jumalan nimiin laitettuun temppeliin uhrkultti-iljetyksen ja saastuttivat sen, kun Israelin Jumala kielsi viattoman veren vuodattamisen.

Löytyy Jeremia 7.

Lisäystä, mutta ymmärrän kyllä puheesi heimoista, etteihän koko tarinalla ole mitään tekemistä esimerkiksi suomalaisten kanssa,mutta juuri siksi kaikki länsimaalaiset kristityt ovatkin vain uhreja
        juutalaisten uhrikulttijumalalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisäystä, mutta ymmärrän kyllä puheesi heimoista, etteihän koko tarinalla ole mitään tekemistä esimerkiksi suomalaisten kanssa,mutta juuri siksi kaikki länsimaalaiset kristityt ovatkin vain uhreja
        juutalaisten uhrikulttijumalalle.

Kiitos selityksestäsi!
        2.Moos.24:5 lähtien polttouhrien uhraaminen näyttää alkavan.
        Jumalalle tehdään teltta, jonne laskeutua illalla ja aamulla lentää sieltä pois.
        Mooses jopa keskustelee kasvoista kasvoihin "Jumalan" kanssa.
        Radiopuhelinkin on "Jumalan" kanssa keskusteluun, kun tämä ei ole teltassaan, sieltä pois lennettyään.
        Sen turha käyttö kielletään - Älä turhaan lausu...j.n.e.
        Epäilen tuon "uhraamisen" olleen "Jumalan" (miehistöineen) muonittamista/ruokkimista. Jalometallit ja jalokivetkin "Jumalalle" kelpasivat!
        Pyramidejä rakennellessa se tulee jumalillekin nälkä!
        Nykyisin ei osata pyramidejä rakentaa.

2.Mooseksen kirja:
        24:1 Ja hän sanoi Moosekselle: "Nouse Herran tykö, sinä ja Aaron, Naadab ja Abihu ynnä seitsemänkymmentä Israelin vanhinta; ja kumartukaa ja rukoilkaa taampana.
        24:2 Mooses yksinään lähestyköön Herraa; muut älkööt lähestykö, ja kansa älköön nousko sinne hänen kanssansa."
        24:3 Ja Mooses tuli ja kertoi kansalle kaikki Herran sanat ja kaikki hänen säädöksensä. Niin koko kansa vastasi yhteen ääneen ja sanoi: "Kaiken, mitä Herra on puhunut, me teemme".
        24:4 Sitten Mooses kirjoitti kaikki Herran sanat. Ja hän nousi varhain seuraavana aamuna ja rakensi alttarin vuoren juurelle sekä pystytti kaksitoista patsasta Israelin kahdentoista sukukunnan mukaan.
        24:5 Ja hän lähetti israelilaisten joukosta nuoria miehiä uhraamaan polttouhreja ja teurastamaan härkiä yhteysuhriksi Herralle.

• Anonyymi

1 Moos: 9:

"Tämä on merkkinä LIITOSTA , jonka MINÄ TEEN teidän sekä KAIKKIEN maan
      päällä elävien olentojen kanssa kaikkiin tuleviin sukupolviin : minä asetan kaareni
      pilviin ja se on oleva merkkinä minun ja maan välisestä liitosta.

"Kun annan pilveni nousta taivaalle ja sateenkaari näkyy pilvissä , muistan LIITON ,
      jonka olen tehnyt kaikkien elävien olentojen , kaiken elollisen kanssa : vedet
      eivät enää koskaan paisu tuhotulvaksi hukuttamaan kaikkea elävää.

"Kaari näkyy pilvissä , ja kun minä sen näen , muistan IKUISEN LIITON , jonka olen
      tehnyt KAIKKIEN elävien olentojen , kaikkien maan päällä elävien kanssa,"

• Anonyymi

Juuri näin. Tämä on se ikuinen liitto, eikä edes kuulu tehdä mitään uusia liittoja juutalaisten uhrikulttijumalan kanssa Jeesuksen verellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri näin. Tämä on se ikuinen liitto, eikä edes kuulu tehdä mitään uusia liittoja juutalaisten uhrikulttijumalan kanssa Jeesuksen verellä.

uusi LIITTO alkoi Jeesuksessa Kristuksessa 2000 vuotta sitten.

Vanha Jumalan säätämä ympärileikkauksen liitto päättyi ja uusi LIITTO alkoi Jeesuksessa Kristuksessa.

Jeesus sanoo ylösnousemuksensa JÄLKEEN:

"Minulle on annettu KAIKKI VALTA taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja TEHKÄÄ
        kaikki kansat MINUN opetuslapsikseni KASTAMALLA heitä
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen NIMEEN." Matt: 28: 19

"vesi nyt TEIDÄTKIN pelastaa - kasteena , ei siksi , että luovuitte saastaisesta
        elämästänne , vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON."
        1 Piet: 3: 21

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kun lähdemme siitä, että kyseessä on Luojajumala, jota Jeesus opetti taivasten valtakunnan isä Jumalana, jonka valtakunta on sisällisesti meissä, niin se on todella kaikissa luoduissa. Ja tätä valtakuntaa Jeesus käski julistaa totuudella ja oikeudenmukaisuudella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kun lähdemme siitä, että kyseessä on Luojajumala, jota Jeesus opetti taivasten valtakunnan isä Jumalana, jonka valtakunta on sisällisesti meissä, niin se on todella kaikissa luoduissa. Ja tätä valtakuntaa Jeesus käski julistaa totuudella ja oikeudenmukaisuudella.

Lisäystä - ja hänen Raamatun kopioinnista tulee nyt hyvin esille nämä Raamatun kaksi täysin eri Jumalaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

uusi LIITTO alkoi Jeesuksessa Kristuksessa 2000 vuotta sitten.

Vanha Jumalan säätämä ympärileikkauksen liitto päättyi ja uusi LIITTO alkoi Jeesuksessa Kristuksessa.

Jeesus sanoo ylösnousemuksensa JÄLKEEN:

"Minulle on annettu KAIKKI VALTA taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja TEHKÄÄ
        kaikki kansat MINUN opetuslapsikseni KASTAMALLA heitä
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen NIMEEN." Matt: 28: 19

"vesi nyt TEIDÄTKIN pelastaa - kasteena , ei siksi , että luovuitte saastaisesta
        elämästänne , vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON."
        1 Piet: 3: 21

Miljoonas kerta. Apostolien tekojen 19 luku kumoaa koko Jeesuksen ylösnousemuksen.

Jeesus jäi kirottuna kiroukseksi Paavalin opilla uhrikulttijumalan uskonnossa Kristus nimellä helvettiin opettamanaan taivasten valtakunnan isä Jumalana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miljoonas kerta. Apostolien tekojen 19 luku kumoaa koko Jeesuksen ylösnousemuksen.

Jeesus jäi kirottuna kiroukseksi Paavalin opilla uhrikulttijumalan uskonnossa Kristus nimellä helvettiin opettamanaan taivasten valtakunnan isä Jumalana.

Ja nimenomaan Paavalin oppi perustuu kristinuskona siihen, että saa teoista huolimatta puhtaan omantunnon (sijaiskärsimysoppi) ja Paavalin sanoin voi tehdä vaikka sitä pahaa mitä vihaa (Room.7). Ja Jeesuksen sanoin tämä juutalaisten Jumala on Saatana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja nimenomaan Paavalin oppi perustuu kristinuskona siihen, että saa teoista huolimatta puhtaan omantunnon (sijaiskärsimysoppi) ja Paavalin sanoin voi tehdä vaikka sitä pahaa mitä vihaa (Room.7). Ja Jeesuksen sanoin tämä juutalaisten Jumala on Saatana.

Jehovat saa ihan luvallisesti poistus saatanoittensa kanssa omille sivustoilleen.

Jehovia ei kuulu kristinuskon palstoille.

tiedoksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja näin Saatana sai vallan maailmasta kristinuskolla,kun palvotaan Jeesuksen uhrausta tosi Jumalana (Augsburgin tunnustus) ja teurastettuna uhrilampaana (1.Kor.5:7).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja näin Saatana sai vallan maailmasta kristinuskolla,kun palvotaan Jeesuksen uhrausta tosi Jumalana (Augsburgin tunnustus) ja teurastettuna uhrilampaana (1.Kor.5:7).

Tarinassa Jumalan nimellä esiintyvät niin Jumala kuin Saatanakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jehovat saa ihan luvallisesti poistus saatanoittensa kanssa omille sivustoilleen.

tiedoksi.

Jehovien Jumala on tuo Jeesuksen sanoma Saatana eli juutalaisten uhrikulttijumala, myös islamistien, jos yrität sitä seuraavaksi väittää.

Taivasten valtakunnan isä Jumalalle, joka teki ikuisen liiton kaiken luomansa kanssa mihin Jeesuksen opetukset liittyvät, ei ole uskontoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jehovien Jumala on tuo Jeesuksen sanoma Saatana eli juutalaisten uhrikulttijumala, myös islamistien, jos yrität sitä seuraavaksi väittää.

Taivasten valtakunnan isä Jumalalle, joka teki ikuisen liiton kaiken luomansa kanssa mihin Jeesuksen opetukset liittyvät, ei ole uskontoa.

Mutta toisaalta, kun se on koko meidän tieteenkin tuntema todellisuus, eikä mikään uskon asia, niin tarvitseeko se uskonnon?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta toisaalta, kun se on koko meidän tieteenkin tuntema todellisuus, eikä mikään uskon asia, niin tarvitseeko se uskonnon?

Mutta se on väärin, että tätä opettaneen Jeesuksen nimeä käytetään hyväksi syntiopissa, jonka vastustamisesta hänet surmattiin jumalanpilkkasyytteellä saman henkilön toimesta, joka hänen surmansa määräsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta se on väärin, että tätä opettaneen Jeesuksen nimeä käytetään hyväksi syntiopissa, jonka vastustamisesta hänet surmattiin jumalanpilkkasyytteellä saman henkilön toimesta, joka hänen surmansa määräsi.

Jehoville on aihevalikossa oma palstansa , löytyy:>"uskonnot uskomukset" > Jehovan todistajat.

Jehovat ei kuulu kristinuskon osioon.

Jehoville tiedoksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tiedoksi.

Jehovan todistajia ei ole ollut kuin vain noin 150 vuotta, eikä heillä ole areiolaisuuden kanssa mitään tekemistä.
        Areio eli 256–336.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Areios

https://fi.wikipedia.org/wiki/Areiolaisuus

Juutalaisuudella, kristinuskolla ja islamilla ovat samat juuret, V.T.n tapahtumat, joten kaikilla näillä kolmella on sama historia Aabrahameineen, Mooseksineen j.n.e. muine sekoiluineen, joka on nykyisin niille kaikille yhteistä, siis sekoilu omissa uskoissaan. Minä tulin vahvasti uskoon jo pikkupoikana, joulupukin eka kerran nähtyäni, ja vaikka vahvana olen yrittänyt uskoni pitää, niin ei vaan joulupukki lahjoineen ole enään ovelleni tullut koputtelemaan, mutta ehkäpä hän poissa-olollaan 256–336 koettelee uskoani häneen, tiedä häntä. Jospa hän vielä jokin joulu takaisin palaa, ja jättää upo-uuden Mersun parkkipaikalleni, usko minulla siihen on vahva. Pitääkin muistaa lähettää hänelle kirje lahjatoivomuksineni. Kuulin joskus aikoinani erään Jeesusjumalaa rukoilleen saaneen kultapaikat hampaisiinsa, joten olisikohan aika jättää jo se lapsenuskoni, jos vaikka Mersun siaan saisin asuntoauton. Ja sitten itse asiaan. Aabrahamin Jumal-usko jakautui kolmeen osaan, ne vuorostaan jakautuivat eri lahkoihin, jotka vuorostaan jakautuivat, ja jakautuvat yhä edelleen. Aabrahamin aikaan oli myös muitakin Jumal-uskoja, jotka myös ovat jakautuneet. Valehtelin äsken, anteeksi. 9-10 vuotiaana kävin kirkossa mutta jo toisena jouluna menetin sen lapsenuskoni, koska minulle jäi epäselväksi, että kuinka Jeesus vanhempineen saattoi samanaikaisesti olla matkalla Egyptiin, sekä makoilla kaikessa rauhassa viikon ajan seimessään Beetlehemissä. Mutta vaikka siihen loppuivat minun osaltani kirkossa käynnit, en ole kirkosta eronnut, enkä eroa, koska kirkolla kuitenkin on oma roolinsa länsimaisessa kulttuurissa, ja moni muu ihminen saa sieltä lohtua, eikä ne kirkot pystyssä pysy ilman kirkollisveroa. Vastapainoina moskeijoille pitää sentään kirkkojakin olla! Erilaiset kristityt lahkot ja muslimit kirkosta eroamiskampanjoineen ja toistensa helvettiin tuomitsemisillaan hajoittavat kristittyjä! Sepä siitä, eipä muuta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jehoville on aihevalikossa oma palstansa , löytyy:>"uskonnot uskomukset" > Jehovan todistajat.

Jehovat ei kuulu kristinuskon osioon.

Jehoville tiedoksi.

Edelleen Jehovien Jumala on MYÖS se sama juutalaisten uhrikulttijumala, jonka juutalaiset veivät uhrikultti-iljetyksenä Israelin Jumalan NIMIIN laitettuun temppeliin (Jeremia 7), ei Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan hyvä isä Jumala, joka teki ikuisen liiton kaiken luomansa kanssa. Ei luulisi olevan nyt kovin vaikea yhtälö, mutta täsdä näkyy aivopesun tulos.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jehovan todistajia ei ole ollut kuin vain noin 150 vuotta, eikä heillä ole areiolaisuuden kanssa mitään tekemistä.
        Areio eli 256–336.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Areios

https://fi.wikipedia.org/wiki/Areiolaisuus

Juutalaisuudella, kristinuskolla ja islamilla ovat samat juuret, V.T.n tapahtumat, joten kaikilla näillä kolmella on sama historia Aabrahameineen, Mooseksineen j.n.e. muine sekoiluineen, joka on nykyisin niille kaikille yhteistä, siis sekoilu omissa uskoissaan. Minä tulin vahvasti uskoon jo pikkupoikana, joulupukin eka kerran nähtyäni, ja vaikka vahvana olen yrittänyt uskoni pitää, niin ei vaan joulupukki lahjoineen ole enään ovelleni tullut koputtelemaan, mutta ehkäpä hän poissa-olollaan 256–336 koettelee uskoani häneen, tiedä häntä. Jospa hän vielä jokin joulu takaisin palaa, ja jättää upo-uuden Mersun parkkipaikalleni, usko minulla siihen on vahva. Pitääkin muistaa lähettää hänelle kirje lahjatoivomuksineni. Kuulin joskus aikoinani erään Jeesusjumalaa rukoilleen saaneen kultapaikat hampaisiinsa, joten olisikohan aika jättää jo se lapsenuskoni, jos vaikka Mersun siaan saisin asuntoauton. Ja sitten itse asiaan. Aabrahamin Jumal-usko jakautui kolmeen osaan, ne vuorostaan jakautuivat eri lahkoihin, jotka vuorostaan jakautuivat, ja jakautuvat yhä edelleen. Aabrahamin aikaan oli myös muitakin Jumal-uskoja, jotka myös ovat jakautuneet. Valehtelin äsken, anteeksi. 9-10 vuotiaana kävin kirkossa mutta jo toisena jouluna menetin sen lapsenuskoni, koska minulle jäi epäselväksi, että kuinka Jeesus vanhempineen saattoi samanaikaisesti olla matkalla Egyptiin, sekä makoilla kaikessa rauhassa viikon ajan seimessään Beetlehemissä. Mutta vaikka siihen loppuivat minun osaltani kirkossa käynnit, en ole kirkosta eronnut, enkä eroa, koska kirkolla kuitenkin on oma roolinsa länsimaisessa kulttuurissa, ja moni muu ihminen saa sieltä lohtua, eikä ne kirkot pystyssä pysy ilman kirkollisveroa. Vastapainoina moskeijoille pitää sentään kirkkojakin olla! Erilaiset kristityt lahkot ja muslimit kirkosta eroamiskampanjoineen ja toistensa helvettiin tuomitsemisillaan hajoittavat kristittyjä! Sepä siitä, eipä muuta.

Onko koskaan häirinnyt puolialastoman ihmisen ja kuoliaaksi kidutetun ruumiin kuva vertavuotavana kirkon symbolina hakattuna nauloilla ristiin ja kärsivä ilme kasvoilla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko koskaan häirinnyt puolialastoman ihmisen ja kuoliaaksi kidutetun ruumiin kuva vertavuotavana kirkon symbolina hakattuna nauloilla ristiin ja kärsivä ilme kasvoilla?

Se on yleensä siinä (uhri)alttarin yläpuolella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viet mitään tietämättömän afrikkalaisambomaan olkimajasta tulleen turistin kulttuurikirkkoosi, joka järkyttyy näkemästään kuvasta.

Mitä selität hänelle?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viet mitään tietämättömän afrikkalaisambomaan olkimajasta tulleen turistin kulttuurikirkkoosi, joka järkyttyy näkemästään kuvasta.

Mitä selität hänelle?

Kertokaapa uskovaiset, että miten tämä 'kaiken koulukiusaamisen äiti' kerrotaan mitään tietämättömälle, kun itse opettaja on ristiinnaulittu ja kidutettu kuoliaaksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun mukaan siellä ei sellaista kuvaa ole, joten se on vain näköharhaa se sellainen kuva!

2.Mooseksen kirja:
        20:4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.

3.Mooseksen kirja:
        26:1 "Älkää tehkö itsellenne epäjumalia älkääkä pystyttäkö itsellenne jumalankuvia tai patsaita, älkää myöskään asettako maahanne kiviä, joissa on kuvia, kumartaaksenne niitä, sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne.

5.Mooseksen kirja:
        27:15 'Kirottu olkoon se, joka tekee jumalankuvan, veistetyn tai valetun, taitajan käden tekemän, kauhistukseksi Herralle, ja joka salaa sen pystyttää'. Ja kaikki kansa vastatkoon ja sanokoon: 'Amen'.

No kuvitellaan nyt että siellä sellainen kuva olisi, niin Raamatun Sanan mukaan se "puolialastoman ihmisen ja kuoliaaksi kidutetun ruumiin kuva" ei ainakaan Jumalaa esitä, sillä muutenhan sen tekijä olisi "kirottu" ja "kauhistukseksi Herralle" 'Amen'!

Johanneksen evankeliumi:
        17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän siellä alttarin yläpuolella voi sellaista kuvaa olla, koska olisihan Päivi Räsänen sen siinä tapauksessa siellä nähnyt, ja nostanut siitä ihan sitten kauheen metakan, hakien ulkomailta sen poistamiseen apua!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän siellä alttarin yläpuolella voi sellaista kuvaa olla, koska olisihan Päivi Räsänen sen siinä tapauksessa siellä nähnyt, ja nostanut siitä ihan sitten kauheen metakan, hakien ulkomailta sen poistamiseen apua!

Sehän symboloi juuri Päivi Räsäsen omaa uhrikulttioppia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun mukaan siellä ei sellaista kuvaa ole, joten se on vain näköharhaa se sellainen kuva!

2.Mooseksen kirja:
        20:4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.

3.Mooseksen kirja:
        26:1 "Älkää tehkö itsellenne epäjumalia älkääkä pystyttäkö itsellenne jumalankuvia tai patsaita, älkää myöskään asettako maahanne kiviä, joissa on kuvia, kumartaaksenne niitä, sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne.

5.Mooseksen kirja:
        27:15 'Kirottu olkoon se, joka tekee jumalankuvan, veistetyn tai valetun, taitajan käden tekemän, kauhistukseksi Herralle, ja joka salaa sen pystyttää'. Ja kaikki kansa vastatkoon ja sanokoon: 'Amen'.

No kuvitellaan nyt että siellä sellainen kuva olisi, niin Raamatun Sanan mukaan se "puolialastoman ihmisen ja kuoliaaksi kidutetun ruumiin kuva" ei ainakaan Jumalaa esitä, sillä muutenhan sen tekijä olisi "kirottu" ja "kauhistukseksi Herralle" 'Amen'!

Johanneksen evankeliumi:
        17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Ei ristinnaulitusta Jeesuksesta altraritaulukuvaa tarvitse KUVITELLA - siellähän se kirkoissa on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ristinnaulitusta Jeesuksesta altraritaulukuvaa tarvitse KUVITELLA - siellähän se kirkoissa on.

Samaan aikaan kun kirotun Kristuksen kuva siellä on, sinä ylistät kirottua kristusta.(Gal.3:13).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samaan aikaan kun kirotun Kristuksen kuva siellä on, sinä ylistät kirottua kristusta.(Gal.3:13).

Ja kristinuskon kolminaisuusoppi tekee siitä sitten kirotun tosi Jumalan.

• Anonyymi

Myöhempien aikojen pyhät muokkasivat uuden Jeesuksen evankeliumien pohjalta.
      Kirkoissa palvotaan uudistettua Jeesusta oppirakenteissa.

• Anonyymi

Mutta kuka on Jumalana? Edelleenkö juutalaisten uhrikulttiijumala, kun nämä tekivät temppeliryöstön Israelin Jumalalta.

Laita raamattuhakuun sanat 'ryövärien luola', niin löydät sen Jumalan, jota Jeesus opetti taivasten valtakunnan isänä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta kuka on Jumalana? Edelleenkö juutalaisten uhrikulttiijumala, kun nämä tekivät temppeliryöstön Israelin Jumalalta.

Laita raamattuhakuun sanat 'ryövärien luola', niin löydät sen Jumalan, jota Jeesus opetti taivasten valtakunnan isänä.

Tämä on koko jutun pointti Raamatussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on koko jutun pointti Raamatussa.

Tuntuu, että kristinuskon uhrikulttijumalalla ja syntikäsityksin maailma taantui 2000 vuodessa rajusti myös tieteiden osalta, koska synnin syyksi voitiin laittaa kaikki se mitä ei vielä tiedetty ja ymmärretty.

Tämä ilmeni, kun tutkin lääketiteen käsitystä epilepsiasta - näin se oli toisin sanoin lääkekirjassa vielä Suomessa 1950-luvulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuntuu, että kristinuskon uhrikulttijumalalla ja syntikäsityksin maailma taantui 2000 vuodessa rajusti myös tieteiden osalta, koska synnin syyksi voitiin laittaa kaikki se mitä ei vielä tiedetty ja ymmärretty.

Tämä ilmeni, kun tutkin lääketiteen käsitystä epilepsiasta - näin se oli toisin sanoin lääkekirjassa vielä Suomessa 1950-luvulla.

Kristityt polttivat mm. Alexandrian kirjaston primitiivisen uskonnon sementoimiseksi vallassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristityt polttivat mm. Alexandrian kirjaston primitiivisen uskonnon sementoimiseksi vallassa.

Ja myös tärkeänä - lakkauttivat Platonin tiedeakatemian. Sokrateshan oli todennut jo 500 vuotta ennen ajanlaskun alkua, että Jumala on jotakin, mikä käsitetään järjellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja myös tärkeänä - lakkauttivat Platonin tiedeakatemian. Sokrateshan oli todennut jo 500 vuotta ennen ajanlaskun alkua, että Jumala on jotakin, mikä käsitetään järjellä.

Yksinvaltias nujersi muut jumalat mielissä.

• Anonyymi

Voisiko toraisti kertoa mitä lain kohtia hän noudattaa ja mitä ei!

Et kai voi vaatia muita noudattamaan koko lakia, jos et itse siihen pysty?

Joten ala luetella, tai ole vaiti lakiesi kanssa!

Ei tarvitse pitkiä sepustuksia, kyllä tai ei riittää.

Ympärileikkaus
      Uhrit
      Jerusalemiin kolmesti vuodessa
      Punaisen hiehon tuhka puhdistustyössä
      Moniavioisuus
      Orjien käsittelysäännöt
      Sapatinrikkolien kivittäminen
      Lapio mukana
      Ilmestysmajan rakentamisohjeet

Alotetaan vaikka näistä. Kyllä vai ei?

• Anonyymi

Jeesus halusi että ne täytetään.

• Anonyymi

Ei, ei, ei, ei. ei , ei, ei, ei, ei.

Ei niistä mitkään sovi tähän hetkeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus halusi että ne täytetään.

Kysymys oli sinusta. Vastaa itsestäsi!

Jeesus täytti Lain ja Profeetat.

Luuk.24:44"Jeesus sanoi heille: »Tätä minä tarkoitin, kun ollessani vielä teidän kanssanne puhuin teille. Kaiken sen tuli käydä toteen, mitä Mooseksen laissa, profeettojen kirjoissa ja psalmeissa on MINUSTA KIRJOITETTU !»

• Anonyymi

Päivi Räsänen vaahtoaa että Raamatun Lakeja on tarkasti noudatettava, joten esitä sille nuo kysymyksesi!
        Päivi Räsänen ei itse ole sen Raamattunsa Lakeja noudattanut, hurskastelee vain sitä Raamattuaan heilutellessaan ihmisille!

"Lapio mukana " ?

Kun retkeilet luonnossa, paskotko minne sattuu, paskojasi peittelemättä?
        Sikahan sinä siinä tapauksessa olet!

Pidä aina retkeillessäsi lapio mukana!
        Äläkä roskita luontoa!

5.Mooseksen kirja:
        23:13 Ja sinulla olkoon aseittesi lisänä pieni lapio, ja kun siellä ulkona istut tarpeellesi, kaiva sillä kuoppa ja peitä sitten ulostuksesi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Päivi Räsänen vaahtoaa että Raamatun Lakeja on tarkasti noudatettava, joten esitä sille nuo kysymyksesi!
        Päivi Räsänen ei itse ole sen Raamattunsa Lakeja noudattanut, hurskastelee vain sitä Raamattuaan heilutellessaan ihmisille!

"Lapio mukana " ?

Äläkä roskita luontoa!

5.Mooseksen kirja:
        23:13 Ja sinulla olkoon aseittesi lisänä pieni lapio, ja kun siellä ulkona istut tarpeellesi, kaiva sillä kuoppa ja peitä sitten ulostuksesi.

Taidat olla aika pipo kun et ymmärrä, että lapioita ei raahata retkillä kakkakasojen peittämiseen. Riittää kun peität sammaleella ja et tee polulle. Jätteet häviävät viikossa tai kahdessa.
        Vai oleko nähnyt hirvien kantavan lapioita?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysymys oli sinusta. Vastaa itsestäsi!

Jeesus täytti Lain ja Profeetat.

Luuk.24:44"Jeesus sanoi heille: »Tätä minä tarkoitin, kun ollessani vielä teidän kanssanne puhuin teille. Kaiken sen tuli käydä toteen, mitä Mooseksen laissa, profeettojen kirjoissa ja psalmeissa on MINUSTA KIRJOITETTU !»

Taisi jäädä vastaukset vähiin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Lapio mukana " ?

Äläkä roskita luontoa!

5.Mooseksen kirja:

ymmärtääköhän Päivi ??

"Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne NIISSÄ iankaikkinen elämä , ja ne
        juuri todistavat minusta." Joh: 5: 39

Päivi toitottaa "kirjoituksia" , > niissä iankaikkinen elämä . . .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taisi jäädä vastaukset vähiin!

Kyllä toraistit taas kohta julistaa pitävänsä kaikki käskyt, he ovat valehtelijoita.

• Anonyymi

Alotetaan vaan

Matteuksen evankeliumi:
        5:37 vaan olkoon teidän puheenne: 'On, on', tahi: 'ei, ei'. Mitä siihen lisätään, se on pahasta.

Luukkaan evankeliumi:
        7:20 Miehet saapuivat hänen tykönsä ja sanoivat: "Johannes Kastaja on lähettänyt meidät sinun tykösi ja kysyy: 'Oletko sinä se tuleva, vai pitääkö meidän toista odottaman?'"
        7:22 Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Menkää ja kertokaa Johannekselle, mitä olette nähneet ja kuulleet: sokeat saavat näkönsä, rammat kävelevät, pitaliset puhdistuvat, kuurot kuulevat, kuolleet herätetään, köyhille julistetaan evankeliumia.
        7:23 Ja autuas on se, joka ei loukkaannu minuun."

Markuksen evankeliumi:
        15:2 Niin Pilatus kysyi häneltä: "Oletko sinä juutalaisten kuningas?" Hän vastasi ja sanoi hänelle: "Sinäpä sen sanot".

"olkoon teidän puheenne: 'On, on', tahi: 'ei, ei'. Mitä siihen lisätään, se on pahasta."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä toraistit taas kohta julistaa pitävänsä kaikki käskyt, he ovat valehtelijoita.

Hän vastasi heille: "Katso, saapuessanne kaupunkiin tulee teitä vastaan mies kantaen vesiastiaa; seuratkaa häntä siihen taloon, johon hän menee, ja sanokaa talon isännälle: 'Opettaja sanoo sinulle: Missä on vierashuone, syödäkseni siinä pääsiäislampaan opetuslasteni kanssa?' Niin hän näyttää teille suuren, aterioiville varustetun huoneen yläkerrassa; sinne valmistakaa." Ja he menivät ja havaitsivat niin olevan, kuin Jeesus oli heille sanonut, ja valmistivat pääsiäislampaan. Ja kun hetki tuli, asettui hän aterialle ja apostolit hänen kanssansa. Ja hän sanoi heille: "Minä olen halajamalla halannut syödä tämän pääsiäislampaan teidän kanssanne, ennenkuin minä kärsin; sillä minä sanon teille, etten minä sitä enää syö, ennenkuin sen täyttymys tapahtuu Jumalan valtakunnassa". Ja hän otti maljan, kiitti ja sanoi: "Ottakaa tämä ja jakakaa keskenänne. Sillä minä sanon teille: tästedes minä en juo viinipuun antia, ennenkuin Jumalan valtakunta tulee." Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni." Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.
        Luukas 22:10‭-‬20 FB38

https://bible.com/fi/bible/365/luk.22.10-20.FB38

Tässä yllä mainitussa uudessa liitossa Jeesus otti meidän synnit ruumiiseensa, eikä muuta uhria eikä liittoa syntien anteeksi saamiseksi enää ole. Vaikka kaikki maailman eläimet uhrattas jonkun ihmisen syntien takia, ei sillä olis mitään vaikutusta, synnit jäisi ja jhelvettiin joutuminen edessä. Tässä ihanassa uudessa liitossa, saa syntinsä anteeksi uskomalla Jeesuksen sovintotyöhön Golgatalla. Mikä väkevä, ihana, turvallinen, vapauttava ja terveellinen asia.

• Anonyymi

Onko yksi plus yksi plus yksi kolme?

Kyllä vai ei?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hän vastasi heille: "Katso, saapuessanne kaupunkiin tulee teitä vastaan mies kantaen vesiastiaa; seuratkaa häntä siihen taloon, johon hän menee, ja sanokaa talon isännälle: 'Opettaja sanoo sinulle: Missä on vierashuone, syödäkseni siinä pääsiäislampaan opetuslasteni kanssa?' Niin hän näyttää teille suuren, aterioiville varustetun huoneen yläkerrassa; sinne valmistakaa." Ja he menivät ja havaitsivat niin olevan, kuin Jeesus oli heille sanonut, ja valmistivat pääsiäislampaan. Ja kun hetki tuli, asettui hän aterialle ja apostolit hänen kanssansa. Ja hän sanoi heille: "Minä olen halajamalla halannut syödä tämän pääsiäislampaan teidän kanssanne, ennenkuin minä kärsin; sillä minä sanon teille, etten minä sitä enää syö, ennenkuin sen täyttymys tapahtuu Jumalan valtakunnassa". Ja hän otti maljan, kiitti ja sanoi: "Ottakaa tämä ja jakakaa keskenänne. Sillä minä sanon teille: tästedes minä en juo viinipuun antia, ennenkuin Jumalan valtakunta tulee." Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni." Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.
        Luukas 22:10‭-‬20 FB38

https://bible.com/fi/bible/365/luk.22.10-20.FB38

Tässä yllä mainitussa uudessa liitossa Jeesus otti meidän synnit ruumiiseensa, eikä muuta uhria eikä liittoa syntien anteeksi saamiseksi enää ole. Vaikka kaikki maailman eläimet uhrattas jonkun ihmisen syntien takia, ei sillä olis mitään vaikutusta, synnit jäisi ja jhelvettiin joutuminen edessä. Tässä ihanassa uudessa liitossa, saa syntinsä anteeksi uskomalla Jeesuksen sovintotyöhön Golgatalla. Mikä väkevä, ihana, turvallinen, vapauttava ja terveellinen asia.

Niin "Kristus tuli kiroukseksi MEIDÄN edestämme", tarkoittaa juutalaisia (Gal.3:13). Kristus KIROUKSENA johdattaa seuraajansa Jahven helvettiin, eikä juutalaisten tarvitse itse uhrata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko yksi plus yksi plus yksi kolme?

Kyllä vai ei?

Kolminaisuusoppi tarvitaan tekemään Jeesuksesta Kristuksena opettamansa Israelin Jumala, jonka juutalaiset hävittää, että saavat perustan väittää omaa uhrikulttijumalaansa Israelin Jumalaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kolminaisuusoppi tarvitaan tekemään Jeesuksesta Kristuksena opettamansa Israelin Jumala, jonka juutalaiset hävittää, että saavat perustan väittää omaa uhrikulttijumalaansa Israelin Jumalaksi.

Ja nyt kun kristityt seuraavat Jeesusta Kristuksena Jahven helvettiin, ja Jahve, jonka Jeesus sanoo olevan Saatana, on Jumalan paikalla temppelissä, missä Israelin Jumala on kirottu ja teuradtettu uhri Jeesuksen nimeen, on temppelissä Danielin kirjan turmion iljetys, löytyy myös Matteus 24. Juutalaisten ei tarvitse itse uhrata mitään - kristityt ovat Jahven uhreja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja nyt kun kristityt seuraavat Jeesusta Kristuksena Jahven helvettiin, ja Jahve, jonka Jeesus sanoo olevan Saatana, on Jumalan paikalla temppelissä, missä Israelin Jumala on kirottu ja teuradtettu uhri Jeesuksen nimeen, on temppelissä Danielin kirjan turmion iljetys, löytyy myös Matteus 24. Juutalaisten ei tarvitse itse uhrata mitään - kristityt ovat Jahven uhreja.

Pistäkää nyt palikat kohdilleen ja lopettakaa nuo jumalattoman pitkän raamattujaarittelut - ei se totuus niistä löydy.

• Anonyymi

No, kun Jeesus ei kyllä puhu Mooseksen laista, vaan tapettiin sen vastustamisesta, eikä sillä, että Jeesus on teurastettu uhrilammas Jahvelle Israelin Jumalana todellisuudessa edes ole mitään tekemistä minkään liiton kanssa. Kuka idean uudesta liitosta on edes keksinyt?!

• Anonyymi

Mooseksen Jumala on Jeesuksen sanoma Saatana, jonka Mooseksen Israelin Jumala käskee menemään silmistään, kun johdatti kansan uhripalvontaan. Israelin Jumala on Jeesuksen puhuma Jumala, mutta Paavalin puhuma Jumala on tuo uhrikulttijumala - kaksi eri Jumalaa, mutta toinen onkin Saatana.

• Anonyymi

Sapatistit ovat keksineet että Paavali on valehtelija kun jutut eivät käy omaan harhaoppiin.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4030
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      82
      2081
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      549
      1647
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      94
      1366
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1117
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1038
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      216
      916
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      883
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      828
    Aihe