Oli uutisissa eimerkki palvelualoista jossa työttömiä oli vähemän kuin on työpaikkoja, siihen vastasi joku hyvin syynä se että ne työpaikat on niin kaukana että pitäisi hankkia autoa.
Ehdotan mikäli ministerit oikeasti haluavat? Heidän olisi syytä harkita hyvin edullisen valtion tarjoaman auton käyttö työsuhteen ajaksi vain täysin työmatkaan. Kyse ei olisi työsuhde-auto siinä muodossa kuin nykyisin tunnetaan. Kyse olisi autosta jolla ajetaan tarkasti tittyä reittiä kotoa työpaikalle, nyky laitteilla se kun on mahdollista. Mikäli matkalla työntekijä poikkea vaikka hakemalla lapset koulusta, kaupassa tai muualla auton laite rekisteröisi yksiyisajot joka maksaisi 100metrin ylityksistä 4-5euroa kilometriltä. Pysähtymisiä reitillä tien varteen ei veloitettaisi, pysäköintialueeseen siirtyminen tossin olisi yksityisajoja.
Autossa olisi laite jossa näkisi kuinka hvin noudattanut reittiajoa ja paljonko kuluttanut rahaa yksityisajoihin.
Tuollainen auto sopisi hyvin matalapalkka alan töntekijöille ja hyvinki lisäisi autotyomien henkilöide, perheiden kiinnostusta löytää innostuneemmin kauempaskin koulutusta vastaavaa työtä jos sitä ei ole lähempänä. Autot olisivat kapungin, tai valtion ei yksityisten. Kaikki ajotyylit rekisteröitysivät tietokoneille, jotta käyttötavoista voi tulkita ajotavat.
En tiedä onko olemassa oikein halpoja sähkö-autoja? Muissa kuin sähkö-autoissa on ongelmana se kuka maksaisi auton tankkaukset, käyttäjälle sitä ei oikein voi antaa, koska täysin varmaa ei olisi menisikö kaikki juuri sen auton tankkiin? Lisäksi huoltoasemalle meno olisi oltava yksityisajoja, muuten sitä voisi vedota etsimäseä tankkausasemaa. Sähkö-autot tulisi aina ladata työpaikalla, jolloin ajoa talvella pitäisi olla mahdollista noin 2×90km (kotona ulkona pakkasessa).
Erityisesti syrjäseudun työmatkoihin, työmatka-auto valtiolta?
9
162
Vastaukset
- Anonyymi
Työntekijöiden sähkö-autojen lataukset (sähkön) yritys saisi vähentää verotuksessa. Työntekijä ei saisi vähentää sähkö-auton yksityisajoja 4-5euroa /kilometriltä verotuksessa. Hyvinki todenmäköistä on ihmisiä jotka käytäisi sähkö-autoa yksityisajoihin, se kun sallitaan niin niillä rahoilla autoja voi huoltaa. Ostaa autoihin uudet renkaat. Huolto olisi aina hakupalvelu jossa auton tilalle tulisi uusi tai väliaikaisesti uusi. Auton käyttäjä vastaisi siitä ettei säilytä autossa mitään koska etävalvonnassa saatetaan nähdä autossa olevan vika, jolloin vievät pois vaikka pianki?
Maksut (yksityisajot) menisi vaikka kerran kuukaudessa, suoraan valtiolle. Maksettu summa nollaisi auton mittarissa yksityisajoja sen määrän mukaan kun maksettu. Mikäli yksityiajoja kertyisi huomattavasti auto otettaisiin pois, annettaisiin takaisin heti jos maksaa tai työnantaja maksaa (joita työnantaja ei saisi vähentää verotuksessa, mutta joissain tapauksissa työnantaja saattaisi niin kovasti haluta pitää hyvä työntekijä, että maksaa yhden kerran tai merkittävän osan yksityisajoista)? - Anonyymi
Oli uutisissa eSimerkki palvelualoista jossa työttömiä oli vähemän kuin on työpaikkoja, siihen vastasi joku hyvin: "Syynä se että ne työpaikat on niin kaukana, että pitäisi hankkia auto.
Ehdotan mikäli ministerit oikeasti haluavat? Heidän olisi syytä harkita hyvin edullisen valtion tarjoaman auton käyttö työsuhteen ajaksi vain täysin työmatkaan. Kyse ei olisi työsuhde-auto siinä muodossa kuin nykyisin tunnetaan. Kyse olisi autosta jolla ajetaan tarkasti tittyä reittiä kotoa työpaikalle, nykylaitteilla se kun on mahdollista seurata. Mikäli matkalla työntekijä poikkea vaikka hakemalla lapset koulusta, kaupassa tai muualla, auton laite rekisteröisi yksiyisajot joTka maksaisi 100metrin ylityksistä
4-5 euroa kilometriltä. Pysähtymisiä reitillä tien varteen ei veloitettaisi, pysäköintialueeseen siirtyminen olisi yksityisajoja.
Autossa olisi laite jossa näkisi kuinka hvin noudattanut reittiajoa ja paljonko kuluttanut rahaa yksityisajoihin.
Tuollainen auto sopisi hyvin matalapalkka alan töntekijöille seuduille jossa harvakseltaan julkisia kulkuneuvoja, jossa työajat vaatii auton käyttöä ja hyvinki lisäisi autottomien henkilöide-, perheiden kiinnostusta löytää innostuneemmin kauempaakin koulutusta vastaavaa työtä jos sitä ei ole lähempänä. Autot olisivat kapungin, tai valtion ei yksityisten. Kaikki ajotyylit rekisteröitysivät tietokoneille, jotta käyttötavoista voi tulkita ajotavat.
En tiedä onko olemassa oikein halpoja sähkö-autoja? Muissa kuin sähkö-autoissa on ongelmana se kuka maksaisi auton tankkaukset, käyttäjälle sitä ei oikein voi antaa, koska täysin varmaa ei olisi menisikö kaikki polttoaine juuri sen auton tankkiin? Lisäksi huoltoasemalle meno olisi oltava yksityisajoja, muuten sitä voisi vedota etsimäseä tankkausasemaa. Sähkö-autot tulisi aina ladata työpaikalla, jolloin ajoa talvella pitäisi olla mahdollista noin 2×90km (kotona ulkona pakkasessa).- Anonyymi
Oli uutisissa eSimerkki palvelualoista jossa työttömiä oli vähemän kuin on työpaikkoja, siihen vastasi joku hyvin: "Syynä se että ne työpaikat on niin kaukana, että pitäisi hankkia auto.
Ehdotan mikäli ministerit oikeasti haluavat? Heidän olisi syytä harkita hyvin edullisen valtion tarjoaman auton käyttö työsuhteen ajaksi vain täysin työmatkaan. Kyse ei olisi työsuhde-auto siinä muodossa kuin nykyisin tunnetaan. Kyse olisi autosta jolla ajetaan tarkasti tittyä reittiä kotoa työpaikalle, nykylaitteilla se kun on mahdollista seurata. Mikäli matkalla työntekijä poikkea vaikka hakemalla lapset koulusta, kaupassa tai muualla, auton laite rekisteröisi yksiyisajot joka maksaisi 100metrin ylityksistä
4-5 euroa kilometriltä. Pysähtymisiä reitillä tien varteen ei veloitettaisi, pysäköintialueeseen siirtyminen olisi yksityisajoja.
Autossa olisi laite jossa näkisi kuinka hyvin noudattanut reittiajoa ja paljonko kuluttanut rahaa yksityisajoihin.
Tuollainen auto sopisi hyvin matalapalkka alan työntekijöille seuduille jossa harvakseltaan julkisia kulkuneuvoja, jossa työajat vaatii auton käyttöä ja hyvinki lisäisi autottomien henkilöide-, perheiden kiinnostusta löytää innostuneemmin kauempaakin koulutusta vastaavaa työtä jos sitä ei ole lähempänä. Autot olisivat kaupungin, tai valtion ei käyttäjän eikä yritysten. Kaikki ajotyylit rekisteröitysivät tietokoneille, jotta käyttötavoista voi tulkita ajotavat.
En tiedä onko olemassa oikein halpoja sähkö-autoja? Muissa kuin sähkö-autoissa on ongelmana se kuka maksaisi auton tankkaukset, käyttäjälle sitä ei oikein voi antaa, koska täysin varmaa ei olisi menisikö kaikki polttoaine juuri sen auton tankkiin? Lisäksi huoltoasemalle meno olisi oltava yksityisajoja, muuten sitä voisi vedota etsimässä tankkausasemaa. Sähkö-autot tulisi aina ladata työpaikalla, jolloin ajoa talvella pitäisi olla mahdollista noin 2×90km (kotona ulkona pakkasessa).
- Anonyymi
Eli yksinkertaisempaa omistaa oma auto. Piste.
- Anonyymi
Pienituloisilla ei ole varaa pitää autoa, oikein halvalla saa ostaa romuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pienituloisilla ei ole varaa pitää autoa, oikein halvalla saa ostaa romuja.
Kaikissa tuloluokissa on varaa pitää autoa vihreiden harmituksesta huolimatta. Jätät ne kaljat ostamatta ja tyhjänpäiväiset netliksit tilaamatta kuukausittain, niin ei ole ongelmaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikissa tuloluokissa on varaa pitää autoa vihreiden harmituksesta huolimatta. Jätät ne kaljat ostamatta ja tyhjänpäiväiset netliksit tilaamatta kuukausittain, niin ei ole ongelmaa.
Jos olisi valtion autot, niin ei terttis sun lopettaa kaljojen juonnit. Sähkö-autot vain työmatkaan, muussa käytössä kovat hinnat kilometriltä. Siitä hyötyisivät pienten paikkakuntien yrittäjät kun eivät joutuisi odotteleen työntekijöitä töihin kun heidä romu-auto on hajalla, eikä työntekijän tarttis valehdella olevansa sairas vaikka syy on se ettei romu-auto liiku eikä rahaa sen korjaamiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olisi valtion autot, niin ei terttis sun lopettaa kaljojen juonnit. Sähkö-autot vain työmatkaan, muussa käytössä kovat hinnat kilometriltä. Siitä hyötyisivät pienten paikkakuntien yrittäjät kun eivät joutuisi odotteleen työntekijöitä töihin kun heidä romu-auto on hajalla, eikä työntekijän tarttis valehdella olevansa sairas vaikka syy on se ettei romu-auto liiku eikä rahaa sen korjaamiseen.
En juo kaljaa ja yrittäjä olen. Ei kukaan yrittäjä hyödy mistään kommunismin tyyppisestä valtion holhouksesta edes autoilussa joten valoja päälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En juo kaljaa ja yrittäjä olen. Ei kukaan yrittäjä hyödy mistään kommunismin tyyppisestä valtion holhouksesta edes autoilussa joten valoja päälle.
Sinä et ole yrittäjä, teeskenteliä vaan. Suomalainen yrittäjä ottaa valtiolta mitä vaan etuja, verotuksessa vähennyskelpoisia etuja, kaluston poistoja ja muuta. Hyvin monille yrittäjille kelpasi edellisen hallituskaudella kehittämisrahaa. Jos Suomessa ihan oikeasti halutaan työntekiöiden olevan työssä niin matka-autot on yksi merkittävä vaihtoehto.
Ja missä Suomessa on kommunisteja, eivät ole vuosiin päässeet eduskuntaan?
Toki hienoa kun uskallat epätoivoisesti estää kehitystä. Niin autokauppiaat myyvät myös niitä romu-autoja pienituloisille, ehkä puolustat vain omaa tulevaisuuttasi jonkinlaisena romukauppiaana?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400004847182- 2272558
- 262551
- 1571844
- 1141738
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?31339Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p01244Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621138- 741133
IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41125