Mulla näyttää olevan Traficomin web-sivujen mukaan Ajo-oikeusluokat:
AM/120, AM/121, A1, A2, A, B, BE, T
Ja erityisehdot
- Silmälasit
- Mopo (AM/120)
- Kevyt nelipyörä (AM/121)
Ihmettelin että mitähän noi mopo -ehdot oikein on kun erityisehdoissa olevat on lienee jotain rajoituksia? Joten eiku googlailemalla. Satuin löytämään että on olemassa oma web-sivu ajokortti-info.fi, ehkä sieltä löytyis selitys? Taitaa olla peräti viranomaissivu eikä niinkuin usein että joku on ottanut asiakseen tulkata virallisia? Silmälasit oli helpohko arvata kun olin käyttänyt niitä jo jonkin aikaa - ehkä pitäis (yllätys, yllätys) käyttää silmälaseja? Ei kyllä ihan varma tämäkään.
No, ajokortti-infossa oli lista "Ajokortin yleisimmät erityisehdot", siellä niitä oli listattuna mutta esim. näistä mopo -ehdoista ei oltu kerrottu yhtään enempää että mitä ne tarkoittaa?
- 120 AM-luokka, mopo
- 121 AM-luokka, kevyt nelipyörä
Pelkästään listattu, ei kerrottu minkä takia ne on erityisehdoissa? Eikö mulla olekaan lupa ajaa mopoa vaikka on lupa ajaa moottoripyörää? Ja josta kerrotaan että A "Sisältää A1-, A2-, AM/120-, AM/121- ja T-luokkien ajo-oikeudet."?
Vai onko nyt haluttu kertoa - suorastaan alleviivata että KYLLÄ sinä saat sinä ajaa sitä mopoakin. Siin o. Vai onko noiden tarkoitus joku muu?
Jos ajokorttiin on pakko asiat lyhyntää ja käyttää jopa koodinumeroita niin onko nyt ihan pakko jättää kertomatta se asia web-sivulla missä on tilaa vaikka kuinka? Varsinkin kun siihen olisi saattanut riittää vaikka: Saa/Ei saa ajaa? Nuo pidemmän vaihtoehdon ASCII-merkit veisi huimat 11tavua tietokone muistia! Hei haloo, tämän web-sivun nimi on "ajokortti-info"?
Ärsyttää ("kun minä tämän tiedän niin se riittää, ei sitä kaikille tarvii kertoa"-) tyypit jotka ei voi kertoa asioita kerralla niin ettei tarvittaisi mitään käyttöohjeen -käyttöohjeita.
ajokortti-info.fi
Anonyymi-ap
1
429
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1971173Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 53851
- 90850
- 46839
- 55789