Kamuttaja on ostanut talon täältä!

Anonyymi-ap

Uskokaa tai älkää mutta Kamu on ostanut talon halvalla Lieksasta. Ei se aio muuttaa tänne vaan on jonkinlainen tukikohta jollakkin sen lähipiirille. Niillä on joku pisneshanke Lieksassa ja järjestelyporukka tarvitsee tukikohdan, n lähellä keskustaa tai sanisinko melkein keskustassa. Ensi viikolla tulee kalusteet. Sähköautolla tulee latauspiste. Talven aikana selviää yleisesti mistä hankkeesta on kyse ja mikä firma on taustalla, Kamun nimi ei välttämättä selviä, mutta joku voi hoksata taustavaikuttajan.

399

4142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mistäpäin Lieksaa on ostanut?

    • Eppäillä tuota soppii!

      • Anonyymi

        Sinä mäntti olet ainainen epäilijä. Alottaja tietää mistä puhuu, ja on rehellinen mies.


    • Anonyymi

      Tänään oli eräs vanhahko iso mies kaupungintalolla. Tyylikäs vanha herra, ei vain olisi ollut Kamu.

      • Anonyymi

        Kävikö sossun lunkulla? Moni on ostanut talon Lieksasta, aina niitä ostajiakin on. Niin ostivat somalitkin ja hyvin on mennyt. Rahnaa tulee, että saa maksettua. Kaikenlaisia apurahoja saavat monesti vuoteen. Töitä ei huoli tehdä, toisaalta kuka heidät palkkasikaan .


      • Anonyymi

        Ai vanhahko? Minä olen muutaman viikon häntä vanhempi, mutta en koe olevani vanhahko.


    • Ette ikinä saa selville kuka on Kamuttaja. Minä tiedän jotain kun ollaan samaa sukua mutta en tunnista. Vaikka tietäisinkin niin en koskaan kerro. Esivanhempia löytyy sukukirjasta jota selailen juuri, on siinä lähemmäs 900 sivua.

      • Anonyymi

        Mystinen henkilö, ei tietoa edes onko mies vai nainen. Pitäkää tämä salaisuus. 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mystinen henkilö, ei tietoa edes onko mies vai nainen. Pitäkää tämä salaisuus. 👍

        Minä tiijän on muunsukupuolinen Ufo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä tiijän on muunsukupuolinen Ufo.

        komu on hulllu ja syö pieniä lapsia . hissanmaikk


      • Anonyymi

        Ettet vain ihan itse olisi tuo hirviö zombi Kamu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ettet vain ihan itse olisi tuo hirviö zombi Kamu.

        Ei kun minä olen kamu ja olen zombi ufo.


      • Katselin tuossa vanhoja sukutaulujani ja siellä oli niitä Kiiskisiä, etenkin esiäideissä.
        Sukulaismiehiä ollaan, en tiedä miten läheisiä.

        Olen teettänyt dna- testin isän ja äidin puolelta, ja se on tuonut esiin monia yllättäviä sukulaisia.

        Monennenkohan talon minä olen jo ostanut Lieksasta tämän palstaan tietojen mukaan, tässä vuosien varrella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mystinen henkilö, ei tietoa edes onko mies vai nainen. Pitäkää tämä salaisuus. 👍

        Voihan hapansilli. Et selaile, mutta kirjassa, josta otattelet on 842 sivua. Löytyy veljeni hyllystä. Yhden kerran olen nähnyt tuon saman kirjan jonkun muun hyllyssä, Pohjois-Karjalassa, Liperissä.
        Sillä on joskus nostatettu itsetuntoa ja oltu "parempia" ihmisiä. Todellisuudessa se suku on jaettu niin moneen kertaan, ettei sillä perimällä kannata leuhkia pätkääkään.


    • Anonyymi

      Saisikohan Kamusta näköispatsaan vahakabinettiin?

      • Anonyymi

        Kamu on taitava taktikko. Vetelee pölhöjä oikeamielisesti miettimään, ja parantamaan tapansa. Hän osaa olla hiljaa sopivasti, ja sanoo ainoastaan asiansa. Jos talon olisi Lieksasta ostanut, sen tietäisin. Ei ole ostanut, niin väitän. Sen verran tunnen lieksalaisia ja Lieksan historiaa, että AP on hakotukki pohjamutaan jumittuneena. Onneksi sienestysaika on kohta ohi, ja hissanmaikka ei täydennä enää varastojaan. Toki osannee valitettavasti kuivata. Onneksi harhateho jää kuivatessa vajaaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kamu on taitava taktikko. Vetelee pölhöjä oikeamielisesti miettimään, ja parantamaan tapansa. Hän osaa olla hiljaa sopivasti, ja sanoo ainoastaan asiansa. Jos talon olisi Lieksasta ostanut, sen tietäisin. Ei ole ostanut, niin väitän. Sen verran tunnen lieksalaisia ja Lieksan historiaa, että AP on hakotukki pohjamutaan jumittuneena. Onneksi sienestysaika on kohta ohi, ja hissanmaikka ei täydennä enää varastojaan. Toki osannee valitettavasti kuivata. Onneksi harhateho jää kuivatessa vajaaksi.

        Tuon kirjuutti joku kännikala.


    • Anonyymi

      Osti vahingossa hometalon. Nyt se tuntuu tuolla parasta aikoo yskivän keuhkosa pihalle. Sitä sattuu.

      • Anonyymi

        Ei siellä Kamu yski vaan hissanmaikk.


    • Kiiskisen suvusta ollaan, on aika laaja suku, alun perin Juvalta lähtöisin. Joku aika sitten siunattiin sisarussarjan viimeinen neljästätoista. Erään henkilön, jonka kanssa kerroit joskus olleen samoissa hommissa, vaimo on pikkuserkkuni ja saattaapa olla sukua sinullekin. Eipä tässä enempää.

    • Anonyymi

      Hei tuli mieleen lapsuudesta sellainen nimi kuin Eetu Kiiskinen. Oli hirmu iso mies. Onko teidän sukua Kamun ja Rotestin.

    • Kylänlahdessa on syntynyt Eetu Kiiskinen 1908. Kiiskilänniemeltä vaaroille ja selkosille sukukirjassa on isoisäni taulussa 346. Ette vielä pysty jäljittämään minua sen perusteella.

      • Anonyymi

        Eetu oli minunkin sukua ja tunsin hänet hyvin. Olikohan Eetun vaimon nimi Elma vai oliko tyttären. Toinen perheen naisista oli Elvi. Poikkesin joskus siellä Eetun kotipaikalla Määttälänjoen takana. Yläkanavalta menl sinne polun tapainen. Siinä likellä oli Petrovaara.


      • Tuon alla mainitun Eetu Kiiskisen minäkin tunsin aika hyvin.
        Oli aika iso mies, ei mikään lihava muta muuten roteva.
        Hänen vaimonsa oli Elma, ja ainoa lapsi Elvi.

        Eetu oli erittäin älykäs mies, todellinen keksijä.
        Muistan kun hän esitteli erästä keksintöään, sahaa jossa oli kuusi eri työkalua yhdessä.
        Siinnä oli ainakin suorakulma, mitta, vatupassi, sitten vielä kolme muuta joita en muista.

        Eetu oli rauhallinen mies, en kuullut hänen koskaan haastavan riitaa missään tilanteessa.
        Minä lisäisin hänet Lieksan legendojen joukkoon.


      • kamuttaja kirjoitti:

        Tuon alla mainitun Eetu Kiiskisen minäkin tunsin aika hyvin.
        Oli aika iso mies, ei mikään lihava muta muuten roteva.
        Hänen vaimonsa oli Elma, ja ainoa lapsi Elvi.

        Eetu oli erittäin älykäs mies, todellinen keksijä.
        Muistan kun hän esitteli erästä keksintöään, sahaa jossa oli kuusi eri työkalua yhdessä.
        Siinnä oli ainakin suorakulma, mitta, vatupassi, sitten vielä kolme muuta joita en muista.

        Eetu oli rauhallinen mies, en kuullut hänen koskaan haastavan riitaa missään tilanteessa.
        Minä lisäisin hänet Lieksan legendojen joukkoon.

        Jaa se näköjään kävikin niin, että Eetusta kertoja olikin juttuni yläpuolella, ei alapuolella.


      • Anonyymi
        kamuttaja kirjoitti:

        Tuon alla mainitun Eetu Kiiskisen minäkin tunsin aika hyvin.
        Oli aika iso mies, ei mikään lihava muta muuten roteva.
        Hänen vaimonsa oli Elma, ja ainoa lapsi Elvi.

        Eetu oli erittäin älykäs mies, todellinen keksijä.
        Muistan kun hän esitteli erästä keksintöään, sahaa jossa oli kuusi eri työkalua yhdessä.
        Siinnä oli ainakin suorakulma, mitta, vatupassi, sitten vielä kolme muuta joita en muista.

        Eetu oli rauhallinen mies, en kuullut hänen koskaan haastavan riitaa missään tilanteessa.
        Minä lisäisin hänet Lieksan legendojen joukkoon.

        T ästä Ietusta tulikin kykyjesä ansiosta lopulta isohkon virman teknillinen johtaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        T ästä Ietusta tulikin kykyjesä ansiosta lopulta isohkon virman teknillinen johtaja.

        Mistä ihmeen "Letusta", oletko kännissä taas kerran?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä ihmeen "Letusta", oletko kännissä taas kerran?

        Etkö tunne kirjaimia, se on iso iii eikä ällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö tunne kirjaimia, se on iso iii eikä ällä.

        Ei se ikinä ollut minkään virman pomo oli aivan tavallinen köyhä mies. Mitä sinä oikein höpäjät.


      • Anonyymi
        kamuttaja kirjoitti:

        Tuon alla mainitun Eetu Kiiskisen minäkin tunsin aika hyvin.
        Oli aika iso mies, ei mikään lihava muta muuten roteva.
        Hänen vaimonsa oli Elma, ja ainoa lapsi Elvi.

        Eetu oli erittäin älykäs mies, todellinen keksijä.
        Muistan kun hän esitteli erästä keksintöään, sahaa jossa oli kuusi eri työkalua yhdessä.
        Siinnä oli ainakin suorakulma, mitta, vatupassi, sitten vielä kolme muuta joita en muista.

        Eetu oli rauhallinen mies, en kuullut hänen koskaan haastavan riitaa missään tilanteessa.
        Minä lisäisin hänet Lieksan legendojen joukkoon.

        Ettet vain itse olisi tuo Eetu. Onko ketään todella vanhaa lieksalaista josta sinä et jotain tietäisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ikinä ollut minkään virman pomo oli aivan tavallinen köyhä mies. Mitä sinä oikein höpäjät.

        Et siis ole nähnytkään Eetua, kuten arvelinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis ole nähnytkään Eetua, kuten arvelinkin.

        Olet ihan pikkuisen no olkoon sanomatta, mutta miksi keksit satuja?


      • Anonyymi
        kamuttaja kirjoitti:

        Jaa se näköjään kävikin niin, että Eetusta kertoja olikin juttuni yläpuolella, ei alapuolella.

        Ovatko siskojasi Pirkko ja Riitta, näkyykö se DNA testissäsi?


    • Anonyymi

      Se talo on hämäystä. Se kerrää sinne sitä aarretta ja kun kaikki on koossa niin vie sen sinne syvään etelään. Minä tiijän.

      • Anonyymi

        Kamuttajaa ette kiinni saa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kamuttajaa ette kiinni saa!

        No kun ei sitä oo olemassakaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kun ei sitä oo olemassakaan!

        Tottakai on kun se kerran kirjottaa tänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai on kun se kerran kirjottaa tänne.

        No niin mutta kun niitä kamuuttajia on monta niin aina niistä joku on vaikkei oliskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin mutta kun niitä kamuuttajia on monta niin aina niistä joku on vaikkei oliskaan.

        Ei niitä voi olla kuin yksi. Jos joku yrittää rekisteröidä itsensä kamuttajaksi, niin siihen on tehtävä ainakin yhden merkin muutos. Vaihtaa vaikka k hooksi, eli hamuttaja saattaisi mennä läpi. Mutta enhän minä mitään tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä voi olla kuin yksi. Jos joku yrittää rekisteröidä itsensä kamuttajaksi, niin siihen on tehtävä ainakin yhden merkin muutos. Vaihtaa vaikka k hooksi, eli hamuttaja saattaisi mennä läpi. Mutta enhän minä mitään tiedä.

        Se on just niin kun kerroit. Ei voi olla kuin yksi rekattu Kamuttaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on just niin kun kerroit. Ei voi olla kuin yksi rekattu Kamuttaja.

        Joo mutta se on ryhmä joka sitä käyttää ja kirjoittelee yhteisiä tietojaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kamuttajaa ette kiinni saa!

        Taitaa pöristellä asunto-autolla


    • Anonyymi

      Kamuttaja sai juuri eilen sen torpan kaivon vedestä lavantauvvin ja hourii nyt lavitsallaan mökissä.

      • Anonyymi

        Jaa kamu vai ?


      • Anonyymi

        Ei se mistää kaivoveestä tullu se lavantauti. Kamutaja sai sen jo vuoskymmenii sitte tanssilavoilta! Oli hirmune jyske parketilla kun humppas rappari-Tyynen kanssa!


    • Anonyymi

      Kävin äskön tönöä katsomassa ja nyt se kamuttaja jo purkaa sitä. Neuvoin sitä, että polta se, on noppeempi tapa.

      • Anonyymi

        Ei Piiroislouhet pala ne on kivee.


    • Anonyymi

      Onko se kamun mökki siellä Louhen luolassa, sinne kun kuulemma mahtuu ihan mitä vain.

    • Anonyymi

      Kyllä sieltä Louhen kolosta toisinaan tupruttaa savua, olisko savupiippu?

      • Anonyymi

        Kamuttajan tislaamon savut sieltä nousee. Pitäisi tuo tietää.


      • Anonyymi

        Se savu on kamun kaverien sähkötupakat. Ite se polttaa piippuu.


    • Anonyymi

      Se mökki on Suarivuaralla.

      • Anonyymi

        Kamu on viety Paiholaan kävin tänään katsomassa ja pienet lapset hissanmaikk


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kamu on viety Paiholaan kävin tänään katsomassa ja pienet lapset hissanmaikk

        No siellähän tuo sitten kuntoutettannoon takas meijän tervepäesten l i ekalaisten joukkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kamu on viety Paiholaan kävin tänään katsomassa ja pienet lapset hissanmaikk

        Paiholanniemen virkistysalueeelle on kuulemma kamuttaja lähteny, ei viety.
        On käyny sen verran raskaaks tään palstan houreitten lukeminen että kyllähän siinä täyspäiset joutuu välillä virkistystä ehtimää.


    • Anonyymi

      Ensi tiistaina on Kamuttajan synttärit. Minä vien Lasoolit ja Wanha tuo leipäjonosta kassin leipää. Sitten kastellaan murua Lasooliin ja pistetään poskee, ja hauskaa on. Juhliin tulee kaikki entiset rekatut vakkarit ja no mikään sherihvi tulee valvomaan järjestystä siihen asti kun Lasooli nousee päähän..

      • Anonyymi

        Mie tiiän teijän poskeen pistämiset!


    • Anonyymi

      Tietääkö ketjun alottaja missä se mökki on. Käytäs porukalla moikkoomassa kamuu ja vietäs tupaantuliaisia.

    • Minulla on ensi tiistaina 7.11. syntymäpäivä.

      • Paljon Onnea Vaan Sukulaismies, täältä Piiroislouhen onkaloista.


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Kamuttaja laittaa nyt lippiksen tilalle kypärän päähän. Muute voi käyvä huonosti ja tulla kovasti kippeetä kun kuution kivi tippuu luolan katosta. Sillo ei oo mittää iloja niistä kirkon arvoesineistä joita oot sieltä viemässä myyntii varte!
        https://www.kirjastot.fi/kysy/s24-lieksan-palstalla-kirjoitetaan-mm?language_content_entity=fi

        Taidan olla ainoa elossa oleva, joka tietä missä ne kirkon "aarteet" ovat.
        Ne tulee jäämään sinne pysyvästi, kaivaminen tulisi turhan kalliiksi.
        Siihen taidetaan tarvita maanomistajan lupa, enkä tiedä miten eri omistajien rajat siellä kulkee.

        Jos olisin toiminut nuorempana, silloin kun asuin vielä Lieksassa, ne olisi saatu sieltä pois.
        Nyt voin paljastaa, että tiedän tarkalleen mistä luolasta ne löytyy, mutta parempi kun jäävät sinne.
        Se ei ole ainoa asia joka menee mukanani hautaan.

        Tällä viikolla on "reipas päivä", menen nimittäin syöpähoitoon.
        Olen ollut jo monesti ennenkin.
        Koettakaa pärjäillä, vaikka en ole tulossa Lieksaan.


      • Anonyymi
        kamuttaja kirjoitti:

        Taidan olla ainoa elossa oleva, joka tietä missä ne kirkon "aarteet" ovat.
        Ne tulee jäämään sinne pysyvästi, kaivaminen tulisi turhan kalliiksi.
        Siihen taidetaan tarvita maanomistajan lupa, enkä tiedä miten eri omistajien rajat siellä kulkee.

        Jos olisin toiminut nuorempana, silloin kun asuin vielä Lieksassa, ne olisi saatu sieltä pois.
        Nyt voin paljastaa, että tiedän tarkalleen mistä luolasta ne löytyy, mutta parempi kun jäävät sinne.
        Se ei ole ainoa asia joka menee mukanani hautaan.

        Tällä viikolla on "reipas päivä", menen nimittäin syöpähoitoon.
        Olen ollut jo monesti ennenkin.
        Koettakaa pärjäillä, vaikka en ole tulossa Lieksaan.

        Minullakin on syöpä, muta mikä syöpä sinulla on. Jos saa kysyä.


    • Anonyymi

      Siellä olis kuulemma ensi viikon torstai pärekaton uusimistalkoot. On kaljoo ja makkarroo ja piälle sauna. Eiköhän männä isolla sakilla.

      • Tervetulloo talakkoessiin, tuo katto onnii alakanna vuottoo, kivet lahhoo.


    • Kiitoksia, alkaa olla lähellä ajokortin uusimisvuosi. Lehenkilo loppuu ja loppukuusta Lieksan salolle kahtelemaan onko mehtälinnut kesyjä.

      • Anonyymi

        Hyvää syntymäpäivää rotestille. 🍰☕🍷


      • Sinä Rotesti oot vielä nuori poeka, minnoon uusinna kortin jo monesti.


      • Anonyymi
        kamuttaja kirjoitti:

        Sinä Rotesti oot vielä nuori poeka, minnoon uusinna kortin jo monesti.

        Kuuskymppisenä alotin uusinnat ja nyt on takana jo kaheksaas kerta. Rutiinilla jo männöö nämä uusinnat kun näinnii monesti jo harjotellut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuskymppisenä alotin uusinnat ja nyt on takana jo kaheksaas kerta. Rutiinilla jo männöö nämä uusinnat kun näinnii monesti jo harjotellut.

        Vaikutatkin olevan jo aika vanha, melkein Metusalemin ikäinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikutatkin olevan jo aika vanha, melkein Metusalemin ikäinen.

        Ei kuuskymppisenä tarvihe korttia uusia muuta kun joulukortti.


    • rotestimökinpoika

      Nooh, elettyä ikää se on kaikki. Kyllä se elämän ehtoopuoli lähestyy vaikka olenkin nuorekas. Toivottavasti terveyttä riittää erinäisitä rempoista huolimatta. Aattelin käkeä kukuttaa vielä useampana keväänä.

      • Anonyymi

        Kamuttajan kanssa joutaisitte samaaankuoppaan mähkönkankaalle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kamuttajan kanssa joutaisitte samaaankuoppaan mähkönkankaalle

        Haudataanko Lieksassa nykyään jo kaksi samaan kuoppaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haudataanko Lieksassa nykyään jo kaksi samaan kuoppaan?

        Lieksa on pinta-alaltaan niin pieni paikkakunta että tuo käytäntö on pakon sanelema järjestely. Hyvää maata siinä muuten menisi hukkaan, eikä vesistöjen pilaantumisen vuoksi niitä ole suositeltu vastaavanlaiseen käyttöön!


    • Ketä sinä sitten noituisit? De mortuis nil nisi bene.

      • Anonyymi

        Mitä sinä höpiset?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinä höpiset?

        Kuulehan hautaaja, kannattaisi tarkastaa lääkitystä. Normaali henkilö ei toivottele tuollaisia mutta anonyyminähän voi päästellä vaikka minkälaisia aivopieruja.
        Mittere margairitas ante porcos!


      • Anonyymi
        rotestimökinpoika kirjoitti:

        Kuulehan hautaaja, kannattaisi tarkastaa lääkitystä. Normaali henkilö ei toivottele tuollaisia mutta anonyyminähän voi päästellä vaikka minkälaisia aivopieruja.
        Mittere margairitas ante porcos!

        Pure sinä vain porkkanaa jaa vedä margariinia päälle.


    • Anonyymi

      Ettekö te tyhmät käsitä että rotesti Wanha ja Kamu ja nomikään ovat yksi ja sama luikki.

      • Anonyymi

        Ja sinä olet heidän vainolaisensa.


    • Höpö. höpö näin aamutuimaan. Kyllä minä olen ihan yksinäinen ratsastaja. Tulkeepa ensiviikolla vakoilemaan Lieksan Leipomon baariin, käväsen siellä kahvilla joku päivä. Oli minun ensimmäinen työpaikka kesällä 1971. Näätte tyylikkään eläköityneen jo osittain harmaapäisen herrasmiehen. Täällä Vantaalla ei ole vielä lunta, Kamun Espoossa lienee sama juttu.

      • Anonyymi

        Ei helevetti sentään!
        Tuota ilmestystä kannattaa tälle palstalle kirjoittavien lieksalaisten mennä kyyläämään kun kerrankin on tilaisuus nähdä tyylikäs herrasmies! L i e k s a s s a !
        Voi hyvinkin olla ettei vastaavanlainen ihan kohta toistu, sillä mahdollisuus siihen lienee sama kuin Eurojackpotissa, eli 1 / 139 838 160
        Ottakaahan eväät, eli sipuliteemakkarapötköt mukaan, niin ette sitten joudu poistumaan kesken kaiken hankkimaan ruokaa. Sillä välin kun varmasti rotestimökinpoika ennättää kahvilassa käydä ja poistuakin! Sekös se sitten ahistaa kun näkemättä jäi.


      • Anonyymi

        Rotestille kysymys. Oletko jo saapunut Lieksaan?


    • Anonyymi

      Niin ja siellä voi nähdä pitkäpartaisen vanhuksen Kamuttaja Kiiskisen.

      • Anonyymi

        Pitäisihän tämä asia olla kaikille palstankäyttäjlle selvä:
        Kamuttaja on autoliike Kamux:in perustajiin ja omistajiin lukeutuva henkilö, joten hänen sukunimensä löytyy hyvinkin helposti. Pisnesmiehiä siis jolta ei raha lopu ihan heti ja kulkee rahaa täynnä oleva reppu selässään. Turha on mennä ryöstämään, sillä siinä käy hyökkääjälle erittäin ikävästi, sillä kamuttaja on kaikkien taistelujajien suurmestari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisihän tämä asia olla kaikille palstankäyttäjlle selvä:
        Kamuttaja on autoliike Kamux:in perustajiin ja omistajiin lukeutuva henkilö, joten hänen sukunimensä löytyy hyvinkin helposti. Pisnesmiehiä siis jolta ei raha lopu ihan heti ja kulkee rahaa täynnä oleva reppu selässään. Turha on mennä ryöstämään, sillä siinä käy hyökkääjälle erittäin ikävästi, sillä kamuttaja on kaikkien taistelujajien suurmestari.

        Kamuttaja on kuin Mustanaamio: Et koskaan löydä Kamuttajaa– hän löytää sinut.
        Kamuttajalla on tuhat silmää ja tuhat korvaa.
        Toisinaan Kamuttaja poistuu Piiroislouhen luolastoissa ja liikkuu kaupungissa kuin kuka tahansa meistä.


    • Ensiviikolla käyn, päivää en paljasta. Ei ole Kiiskinen sukunimeni niin kuin ei varmaan Kamuttajallakaan. Kiiskisen sukua kuitenkin ollaan.

      • Anonyymi

        Älä paljasta liikaa. On lieksalaisilla kytättävää.


      • Anonyymi

        Minä olen Kiiskinen ja tunnen kaikki Kiiskiset eikä joukossa ole ketään jota en tietäisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen Kiiskinen ja tunnen kaikki Kiiskiset eikä joukossa ole ketään jota en tietäisi.

        pilkin kiiskejä ja jätän neponppimaan jäälle pakkaseen. Juon k-menukaljaa päälle humalasssa.


    • No Kiiskisen tuntija kerropa kuka oli Kilu-Kalle? Minulla on Kiiskisten sukukirja Kiiskilänniemeltä vaaroille ja selkosille. On siinä melkein 900 sivua.

    • Anonyymi

      Kamluttaja meni takaisin Venäjälle, ssillä onkomee datsa Tverin alueella, lähellä Puten mökkiä.

      • Anonyymi

        Ja kun pantiin rajat kiinni niin ei piäse takaisin. Ihan kiva juttu, kiusaatkoon nyt Venäjää helemikuulle asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun pantiin rajat kiinni niin ei piäse takaisin. Ihan kiva juttu, kiusaatkoon nyt Venäjää helemikuulle asti.

        Kyllä Venäjä lähettää sen takasdi vaikka lentokoneelola. Ei ne sitä kesstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Venäjä lähettää sen takasdi vaikka lentokoneelola. Ei ne sitä kesstä.

        Oletkos imeny liikaa kaljaa kun et enää osaa suomea.


    • Anonyymi

      Kamuttaja on tämän saitin kestojulkkis. Olisi tosi kiva tietää jotain lisää hänestä. Jos jollain on faktaa, vaikka pientäkin niin kertokaa.

    • Anonyymi

      Homoaidsmälli.

    • Huomenta! Onhan Kamu antanut pieniä vinkkejä vuosien varrella kirjoituksissaan. Sieltä vaan salapoliisityötä tekemään. Veikkaan että aikamoinen Holmes täytyy olla jos onnistuu. Yksi hyvä tärppi oli kirjoituksessa joskus. Mainitsi henkilön jonka kanssa oli eräässä työssä, mutta tämä kaveri on jo mennyt manan maille joten ei voi kysellä. Muuten se tämän viikon Lieksa reissuni siirtyy viikolla minusta riippumattomista syistä.

      • Anonyymi

        Ei se sitä ihmistä ole todellisuudessa tuntenut mainitsi vaan nimen hämätäkseen.


      • Anonyymi

        Voisitko kertoa kuka se henkilö oli? Olisi mukava yrittää selvittää. minun isoukkini on asunut ikänsä Lieksassa ja samoin mummo. Isomummo on jo kuollut. Isä ja äiti on liian nuoria non 60 v. joten liian nuoria. Isoukki on terävä päästään ja muistaa paljon vanhoja asioita.
        Olen yrittänyt kysellä häneltä Kamuttajasta. Pelkkä iso koko ja tunnettu voimamies joka istui paljon kirjastossa ei riitä. Hänellä on joku epäilty, hyvin iso vaalea mies joka nosteli painoja Kevätniemessä jossain urheilutilassa. Nuutti Helsingin seudulle ilmeisesti oli poliisina siellä.
        Nimeä en varmasti paljasta, mutta isoukki haluaisi tietää onko sama.
        Hän sanoi 50- luvulla Lieksassa olleen puolenkymmentä yli 190 - 200 cm miestä.
        Ropotti ei kuulemma ainakaan ole Kamuttaja.


    • Jos tuolla Ropotilla tarkoitat minua niin olet oikeassa. Olemme Kamuttajan kanssa sukulaisia se on varmaa mutta ei siitä enempää. Kamuttaja on minua varmaan parikymmentä vuotta vanhempi, minäkin täytän kohta pyöreitä vuosia.

      • Anonyymi

        Ropotti oli poliisi Lehikoinen.


    • Anonyymi

      Ei sitä Lehikoista sanottu ropotiksi vaan ruputti. Kamuttaja kertoi joskus olevansa samaa kaliperia kuin Ruputti.

    • Anonyymi

      Kertokaa joku jolla on jotain käsitystä, onko Kamuttaja tumma vai vaalea?

      • Anonyymi

        Miulla on käsitys, että on, ja onkin aika tavalla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miulla on käsitys, että on, ja onkin aika tavalla!

        Hulluun kysymykseen näkyy tulleen kommentti samaa tasoa.


    • Anonyymi

      Hyvä paikka

    • Anonyymi

      Kulmatontti 1,5 kerrosta aidattu pihamitä vielä?

    • Anonyymi

      Remontoitu valmiiksi

    • Anonyymi

      Pera naapurissa

    • Anonyymi

      Kamuttaja on menny Kuuhun.

      • Anonyymi

        Se vain käväisi siellä, tuli jo pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se vain käväisi siellä, tuli jo pois.

        Aijaa, että pääs sentään laskeutumaa. Tuolla kylillä kun äskettäin kuulin että ois jääny kieroradalle, mutta ei kai se sitte totta ollukkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aijaa, että pääs sentään laskeutumaa. Tuolla kylillä kun äskettäin kuulin että ois jääny kieroradalle, mutta ei kai se sitte totta ollukkaa.

        Unohtu mainita vielä seki että ois sieltä kiertoraaltaa soitellu monnee kertaa tutuille Lieksaan että tulekee nyt helevetissä joku hänet pelastamaan kun alakaa näläkä, jano ja vilu olla. Nii että hyvä kun selevis takasi.


    • Anonyymi

      Aikamoinen on se papparainen vertaansa vailla.

    • Anonyymi

      Eikös se luennoinut jostain vanhoista roomalaisista rakennuksista. Löytyi sellainen sen vanha kirjoitus. Onkohan joku rakennusalan esim. dipl.ins.

    • Anonyymi

      Kamuttajaa ei ole edes olemassa. Vanhojen ukkojen porukka vetää teitä höplästä.

    • Anonyymi

      Lieksan tukikohdan syy on selvinnyt. Siitä tulee Vokki Kamuttajan Venäjältä tuomille pakolaisille. Heistä koulutetaan siellä Kamuttajan salainen taisteluosasto.

    • Anonyymi

      Eräs ukko jota epäilin niin tunnusti että heidän porukka on todellinen kamuttaja. Ei oikeaa komua ole olemassakaan vaan nämä ukot vedättää teitä.

      • Anonyymi

        Miten vanhat ukot olisi Kuuhun päässeet?


      • Anonyymi

        Kamuttaja on Espoossa ja Rotesti on Vantaalla


    • Niin ollaan ja Lieksasta lähtöisin. Siirtyy vielä koronan takia viikkoon 50 Lieksa reissu. Niin että turha päivystää ensi viikolla Kären baarissa.

    • Lieksasta ollaan, ja nyt puolestaan ollaan "mualimalla", eikä takasi tulla.
      Viimeksi kävin siellä muistaakseni 2005, enkä ole enää siinnä kunnossa, jotta tulisin.
      Ei sen pitemmälle enää kun 25 km matka, joka on lähimpään jälkikasvun kotiin.
      Siitä on kymmeniä vuosia, kun vielä kiipeilin vuorilla, ja tutkin luolia muissa maissa, sekä vaelsin pitkiä matkoja erämaissa.
      Olin niissäkin lähes aina yksin, joskus harvoin opastin jotain retkikuntaa.

      Kieltämättä olisi kiva vielä kerran käydä siellä.
      Tuttavatkin alkaa ilmeisesti olla samassa osoitteessa, joten tapaisin lähes kaikki ilmeisesti Mähkön "päätepysäkillä".
      Voi siellä joku heistä nuoremmista tuttavista, olla vielä ihan omassa kotiosoitteessakin.

      • Anonyymi

        No et siellä Kuussa sitten kovin kauan aekaaa viihtynytkään.


    • Anonyymi

      Olen alkanut epäillä että Jatkuvasyyttely onkin valepukuinen Kamuttaja...🤔

      • Anonyymi

        Minä taas epäilen Wanhaa siksi tai sitten ruskisoldatia.


    • Anonyymi

      Oli kiva kun Kamuttaja vielä poikkesi tällä. Voi niitä hienoja aikoja, kun rekatut kirjoitti Lieksan vanhoista asioista. Heillä oli tieto.

      • Anonyymi

        Ei voi muta sanoa kuin että Oi niitä aikoja.


    • Anonyymi

      Tämä oli aikoinaan Suomi24:n paras palsta, mutta nyt sekopäiden seilauskenttä.

      • Anonyymi

        Oli todella sattuva kommentti "Seilauskenttä".


    • Anonyymi

      Kuka on kaikkien aikojen turhin lieksalainen? Ainoa oikea vastaus KAMUTTAJA.

      • Anonyymi

        Sinä menet turhuudessa siitäkin alaspäin.


    • Anonyymi

      Kamu on huippujätkä.

    • Anonyymi

      Jääkö ne kirkon aarteet lopullisesti sinne Piiroislouhten kätköön.

      • Anonyymi

        Minä luulen että Kamu on jo aikoja sitten varastanut ne ja myynyt venäläisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä luulen että Kamu on jo aikoja sitten varastanut ne ja myynyt venäläisille.

        Minä en luule mitään vaan tiedän varmuudella kamuttajan vaihtaneen tavarat kahteen rekkalastilliseen venäläistä viinaa. Bonuksena sai vielä Olgan niiden mukana. Hyvä vaihtokauppa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en luule mitään vaan tiedän varmuudella kamuttajan vaihtaneen tavarat kahteen rekkalastilliseen venäläistä viinaa. Bonuksena sai vielä Olgan niiden mukana. Hyvä vaihtokauppa.

        Ihan hyvä lausahdus. Paitsi että. Varmuudella et tiedä mitään muuta, kuin että sinulla on yläpäässä suu, ja alapäässä rupareikä. Molemmista tulee usein, kuten edellisessä, silkkaa sanomattomuutta, mutta syötyä, suolessasi käsiteltyä kuitenkin. Luulet olevasi vielä vitsikäs alitajuisuudessasi, mutta neroutesi alittaa Pisa-arvioinnin otannan alimman riman. Nyt sinulla on perusteltua syytä vastata. Ei sinusta vastaajaksi ole, mutta enhän minä sinua, poloista, vielä kannakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan hyvä lausahdus. Paitsi että. Varmuudella et tiedä mitään muuta, kuin että sinulla on yläpäässä suu, ja alapäässä rupareikä. Molemmista tulee usein, kuten edellisessä, silkkaa sanomattomuutta, mutta syötyä, suolessasi käsiteltyä kuitenkin. Luulet olevasi vielä vitsikäs alitajuisuudessasi, mutta neroutesi alittaa Pisa-arvioinnin otannan alimman riman. Nyt sinulla on perusteltua syytä vastata. Ei sinusta vastaajaksi ole, mutta enhän minä sinua, poloista, vielä kannakaan.

        Siellä yksi kolho vajuri kirjoittaa juotuaan kipollisen vanhaa ponua jossa on vielä hiivasakat pohjassa. Sitä se teettää kun Rise päästää kaikki hörhöt yhteiskunnan sekaan. Hanki sinäkin elämä. Kyllä minä näen että sinä olet Komu itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä yksi kolho vajuri kirjoittaa juotuaan kipollisen vanhaa ponua jossa on vielä hiivasakat pohjassa. Sitä se teettää kun Rise päästää kaikki hörhöt yhteiskunnan sekaan. Hanki sinäkin elämä. Kyllä minä näen että sinä olet Komu itse.

        Pistä sinä se leipäläpesi kiinni.


    • Anonyymi

      kamo on noita ja manaaja

      • Anonyymi

        Vanha sammaani se on😇


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha sammaani se on😇

        Se telotti kapinan aikana punaisia ja myöhemmin valkosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se telotti kapinan aikana punaisia ja myöhemmin valkosia.

        Nousi kolmantena päivänä kohmelossa ja astui etelän junaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nousi kolmantena päivänä kohmelossa ja astui etelän junaan.

        Nyt se johtaa pappakatujengiä Expoossa!


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Todisteeksi luotettavalta taholta saatu kuva:
        https://socom.fi/wp-content/uploads/2022/06/IMG_20220504_114315-3-scaled.jpg

        No nyt minä ymmärrän minkä takia se Seiskan kuvaaja seurasi meitä.
        Oltiin menossa tappelemahan Kirkkonummen Pappajengin kanssa, piti kuitenkin kääntyä takaisin, kun nyrkkiraudat unohtui vahvistukseksi hankituilta (töpinän) mummoilta piirongin laatikkoon.


      • Anonyymi
        kamuttaja kirjoitti:

        No nyt minä ymmärrän minkä takia se Seiskan kuvaaja seurasi meitä.
        Oltiin menossa tappelemahan Kirkkonummen Pappajengin kanssa, piti kuitenkin kääntyä takaisin, kun nyrkkiraudat unohtui vahvistukseksi hankituilta (töpinän) mummoilta piirongin laatikkoon.

        Eikä siinä vielä kaikki, sillä metrin mittaiset koivuhalotkin on näköjään unohtuneet!
        Tavallisestihan ne kuljetetaan tuossa asepalvelijan rollaattoriin telineellä.
        Sitä se dementia teettää että tappeluun ollaan menossa, mutta aseistus unohtuu kotiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä siinä vielä kaikki, sillä metrin mittaiset koivuhalotkin on näköjään unohtuneet!
        Tavallisestihan ne kuljetetaan tuossa asepalvelijan rollaattoriin telineellä.
        Sitä se dementia teettää että tappeluun ollaan menossa, mutta aseistus unohtuu kotiin.

        KAMU MAKAA jORVIN SAIRAALASSA KUN KIRKKONUMMEN MUMMOJENGI TALLOI SEN JALKOIHINSA.


    • Anonyymi

      Ei sen ole tarvfinnut ostaa kun aina sillä on talo täällää ollut, ja komea onkin. En kerromissä!

      • Elä vaen kerrokkan!


      • Anonyymi

        Kylläpä tuo löytyy kun kahteleepi komiata talloo, niin sehän se on kamuttajan.
        Tai ei se oikeestaa mikkää tavalline talo oo, vaan Hovila, Korpi-Jaakonkatu 1


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä tuo löytyy kun kahteleepi komiata talloo, niin sehän se on kamuttajan.
        Tai ei se oikeestaa mikkää tavalline talo oo, vaan Hovila, Korpi-Jaakonkatu 1

        Piti vielä mainita että Hovila on yhtä vanha mitä kamuttajakin. Se kun on hänen syntymäsä kunniaks rakennettu. suunnillee 1838


      • Anonyymi
        kamuttaja kirjoitti:

        Elä vaen kerrokkan!

        Hyvää Joulua Kamuttajalle ja Rotestille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piti vielä mainita että Hovila on yhtä vanha mitä kamuttajakin. Se kun on hänen syntymäsä kunniaks rakennettu. suunnillee 1838

        TIETÄÄKSENI KAMU OLI NAULAPOIKANA HOVILAN RAKENNUKSELLA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TIETÄÄKSENI KAMU OLI NAULAPOIKANA HOVILAN RAKENNUKSELLA.

        Eipä ollut naulapoikana vaan rakennusmestarina!
        Kun tutustuu Lieksan historiaan, niin sieltä se tuokin asia sitten selviää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ollut naulapoikana vaan rakennusmestarina!
        Kun tutustuu Lieksan historiaan, niin sieltä se tuokin asia sitten selviää.

        Tähän pitää vielä lisätä että kamuttaja oli 1800-luvulla Lieksan oppinein ja koŕkeimmin kouluttautunut henkilö, sillä hän oli käynyt kiertokoulun, vaikkakin väärään suuntaan kieräen. Tämä antoi hänelle pätevyyden mm. rakennusmestariksi. kuin moniin muihinkin tehtäviin.


    • Anonyymi

      Kaamun talonosto on sitä kun see asusti yhen vanahan venneen alla ja nyt se työkkrirahollaan osti sen veneeen.

      • Anonyymi

        Sinnekkö se minun vene on joutunu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinnekkö se minun vene on joutunu.

        Sinäkö sen veneen minulta olitkin varastanu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö sen veneen minulta olitkin varastanu?

        Minähän en tunnusta mittään. En minä sitä sinulta varaastanna vaen varaastin sen Lontta Tuavilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minähän en tunnusta mittään. En minä sitä sinulta varaastanna vaen varaastin sen Lontta Tuavilta.

        Turpa kiinni sorsa kun et kuitenkaan käsitä mistään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minähän en tunnusta mittään. En minä sitä sinulta varaastanna vaen varaastin sen Lontta Tuavilta.

        Mittään lonttatuavii ei ole koskaan ollutkaaan muuvalla kuin kamun kiljupöhinöissä.


    • Anonyymi

      eip ole juuri pöljempää lieksalaista kui kamuttaja ja hänen haareminsa.

    • Anonyymi

      Taidanpa arvata ainakin suunnilleen kuka on Kamuttaja. Olen käynyt läpi yli viisikymmentä hänen kirjoitustaan ja kysellyt joiltain vanhoilta lieksalaisilta. Koulut on todellakin käynyt muualla, eikä ole ollut montaa vuotta töissä Lieksassa, mutta on ollut. Pitkälle kouluttautunut. Hyvin iso voimailijatyyppinen mies, hyvin vaalea ja punertavatukkainen.
      Eräät vanhat ihmiset muistivat hänet, mutta nimestä heillä ei ollut enää muistikuvaa. Kamuttaja oli ollut Tsernin Paulin kavereita.
      Asfalttitöiden aikaan tuli Lieksaan jostain etelästä, ja poistui niiden loputtua takaisin etelään. Varhaislapsuuden vietti Lieksassa ilmeisesti Lamminkylässä.
      Törngreen.

    • Anonyymi

      Ei kyl nuo viel riitä avaamaan kestä on kyse. Entä ne kaksi juttua olisko niistä apua voimalaitostyömaa ja Puunjalostustehdas niistä hän tuntui tietävän paljon?

      • Anonyymi

        Se on niin vanha ettei sitä kukaan muista nimeltä vaikka muistaisi miehen.


    • Anonyymi

      Kamuttajahan asuu Lieksassa koko ajan.

      • Anonyymi

        Ei ole asunut vuosikausiin.


    • Tiedän erään vanhuksen joka saattaisi tunteakin, on sukua Kamulle ja minulle. En viitsi vaivata kysymyksillä kun emme ole nähneet vuosikymmeniin. Tyttäreltään saattaisin kysyä jos näen joskus Lieksareissulla.

      • Anonyymi

        Olisihan se kiva tietää vaikka sinun itsesi, et tietenkään kerro julkisesti.


    • Anonyymi

      Moni muukin on ostanut, osa on varastanut.

      • Anonyymi

        Mitä sinä oikein hourit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinä oikein hourit?

        Kamuttaka on suljettu mielisairaalaan ja pienet lapset. Hissanmaikk.


    • Anonyymi

      Kamuttaja on muuttanut Espanjaan pakkasia pakoon.

      • Anonyymi

        Kamuttaja asuu Espoossa eikä palaa enää Lieksaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kamuttaja asuu Espoossa eikä palaa enää Lieksaan.

        Se jätkä ei ole Espoossa käynytkään. On Lieksan paikallisia pultsareita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se jätkä ei ole Espoossa käynytkään. On Lieksan paikallisia pultsareita.

        Vai on pultsari. Silti tietää Lieksan historiasta ja tapahtumista aivan valtavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai on pultsari. Silti tietää Lieksan historiasta ja tapahtumista aivan valtavasti.

        Ei pulsarit tyohmiä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai on pultsari. Silti tietää Lieksan historiasta ja tapahtumista aivan valtavasti.

        Kamu ja Wanha olivat huipputietäjät tällä saitilla. Oli niitä muitakin, mutta nämä oli kovimmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kamu ja Wanha olivat huipputietäjät tällä saitilla. Oli niitä muitakin, mutta nämä oli kovimmat.

        Niin olivat, että Voi niitä aikoja!!!


    • Anonyymi

      Minä tiiijän nyt, Kamun talo on Mätäsvuarassa. Mänkeehän kahtomaan.

      • Anonyymi

        Missä siellä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä siellä ?

        Siinnä ihan lähellä Mättään Citymarkettia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinnä ihan lähellä Mättään Citymarkettia.

        Ei se ole lähellä Cityä vaan Prismaa.


    • Anonyymi

      Kamuttaja taitaa olla ehkä kauimmin tällä palstalla kirjoittaneista.

    • Anonyymi

      Kamuttaja asuu teltassa, se kun on Egyptistä tullut beduiini. Kamelit tulee ensi viikolla lentopostina.

      • Anonyymi

        Minulla on varma tieto että Kamuttaja on Jemenin huthi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on varma tieto että Kamuttaja on Jemenin huthi.

        Kohta Ameriikka ja Enklanti pommittaa Piiroislouhia!


      • Anonyymi

        Niihä se alakuperäne suunnitelma oli että lentopostina lähetettäis ja peräti itämaisella lentävällä matolla, mutta tuliki sellane tieto vähä ennen lähtöö että kamelit sairastuu matkapahoinvointiin niin ilimassa kuin merellä. Ei onnistunu laivauskaan! Muuta mahollisuutta ei sitte nähty kun että ajetaan me maita myöte perille. Pikkuse tuli mutkia matkaan, mutta sille ei nyt maha mittää. Tää on varma tieto, sillä oon yks niistä kamelikaravaanin kuskeista. Palakasta en oo kylläkään kovin varma, mutta seikkailu, päämäärä ja matkanteko on tärkeintä ja se että kamuttaja saa kamelinsa! Nyt kun kesäki on tulossa nii mukava on hänen ajella pitkin Lieksan raittii tai vähän etempänäkin. Tuo LS kamelin kaulassa tietysti tarkottaa Lieksaan lähteviä. https://i.ytimg.com/vi/mVusrd1jXqc/hqdefault.jpg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niihä se alakuperäne suunnitelma oli että lentopostina lähetettäis ja peräti itämaisella lentävällä matolla, mutta tuliki sellane tieto vähä ennen lähtöö että kamelit sairastuu matkapahoinvointiin niin ilimassa kuin merellä. Ei onnistunu laivauskaan! Muuta mahollisuutta ei sitte nähty kun että ajetaan me maita myöte perille. Pikkuse tuli mutkia matkaan, mutta sille ei nyt maha mittää. Tää on varma tieto, sillä oon yks niistä kamelikaravaanin kuskeista. Palakasta en oo kylläkään kovin varma, mutta seikkailu, päämäärä ja matkanteko on tärkeintä ja se että kamuttaja saa kamelinsa! Nyt kun kesäki on tulossa nii mukava on hänen ajella pitkin Lieksan raittii tai vähän etempänäkin. Tuo LS kamelin kaulassa tietysti tarkottaa Lieksaan lähteviä. https://i.ytimg.com/vi/mVusrd1jXqc/hqdefault.jpg

        Kameleille on noussut innostuksesta vaahto suuhun kun kuulivat että pääsevät Lieksaan! ;-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niihä se alakuperäne suunnitelma oli että lentopostina lähetettäis ja peräti itämaisella lentävällä matolla, mutta tuliki sellane tieto vähä ennen lähtöö että kamelit sairastuu matkapahoinvointiin niin ilimassa kuin merellä. Ei onnistunu laivauskaan! Muuta mahollisuutta ei sitte nähty kun että ajetaan me maita myöte perille. Pikkuse tuli mutkia matkaan, mutta sille ei nyt maha mittää. Tää on varma tieto, sillä oon yks niistä kamelikaravaanin kuskeista. Palakasta en oo kylläkään kovin varma, mutta seikkailu, päämäärä ja matkanteko on tärkeintä ja se että kamuttaja saa kamelinsa! Nyt kun kesäki on tulossa nii mukava on hänen ajella pitkin Lieksan raittii tai vähän etempänäkin. Tuo LS kamelin kaulassa tietysti tarkottaa Lieksaan lähteviä. https://i.ytimg.com/vi/mVusrd1jXqc/hqdefault.jpg

        Ei kamelit voi tulla muuta kuin maata myöten eikä ne nyt pääse Suomeen. ITÄRAJA ON KIINNI! Kamuttaja joutuu ratsastamaan laamoilla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kamelit voi tulla muuta kuin maata myöten eikä ne nyt pääse Suomeen. ITÄRAJA ON KIINNI! Kamuttaja joutuu ratsastamaan laamoilla!

        Kamelit pääsee Suomeen täysin vaivattomasti, sillä itärajan rahtiliikenne on toiminnassa ja jos kamelikaravaani kuskeineen ei ole rahtiliikennettä, niin mikä sitten!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kamelit pääsee Suomeen täysin vaivattomasti, sillä itärajan rahtiliikenne on toiminnassa ja jos kamelikaravaani kuskeineen ei ole rahtiliikennettä, niin mikä sitten!

        Kuulehan lapatossu ei siitä pääse kuin junat. Ei kamelilla ole pyöriä eikä ne kulje kiskoilla, tai voihan Kamun kamelit omata vaikka siivet. On se sellainen komuuttiukkeli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulehan lapatossu ei siitä pääse kuin junat. Ei kamelilla ole pyöriä eikä ne kulje kiskoilla, tai voihan Kamun kamelit omata vaikka siivet. On se sellainen komuuttiukkeli.

        Eikös niillä tavarajunilla yleensä kuljeteta erilaista rahtia, joten jos ei sitten muuta kuin kamelit tavaravaunuun ja menoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös niillä tavarajunilla yleensä kuljeteta erilaista rahtia, joten jos ei sitten muuta kuin kamelit tavaravaunuun ja menoksi.

        Puttiini vei kameelit Ukrainan rintamalle sotimaan. Ovat kuulema selevin päin toesin kun iivanan omat sotilaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puttiini vei kameelit Ukrainan rintamalle sotimaan. Ovat kuulema selevin päin toesin kun iivanan omat sotilaat.

        Jaa, se on jo huonompi juttu se kun viattomat elläimet joutuu sotahommii. On niillä sentää jottain yhteistä ryssiin sotilaihe kanssa, eli vaahto valluu molempiin suupielistä.
        Kamelit on kuitenki paljo älykkäämpiä, ihmismäisempiä ja huomttavan paljon paremmin käyttäytyviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, se on jo huonompi juttu se kun viattomat elläimet joutuu sotahommii. On niillä sentää jottain yhteistä ryssiin sotilaihe kanssa, eli vaahto valluu molempiin suupielistä.
        Kamelit on kuitenki paljo älykkäämpiä, ihmismäisempiä ja huomttavan paljon paremmin käyttäytyviä.

        Ruskit yrittää ampuu kamelija Pohjos Korejan ammuksilla, vaen eihän niillä kuole muut kun ampujat ite.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruskit yrittää ampuu kamelija Pohjos Korejan ammuksilla, vaen eihän niillä kuole muut kun ampujat ite.

        Hyvinhän tuo sitten on sujunut kun edes jotain tulosta on syntynyt!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvinhän tuo sitten on sujunut kun edes jotain tulosta on syntynyt!

        Tulosta tulloo kun Kamu heittelee niitä ruskija ikkunoista ulos. Eikös se ole yleisin kuolinsyy Venäjällä jotta putos ikkunasta.


    • Anonyymi

      Talon osto peruuntu, ukolta loppu rahat eikä pankki antanu uutta laenaa kun entisetki on maksamata.

      • Anonyymi

        On sillä nyt rahhoo se on nähty Lieksan Lyseon pihassa myömässä sähkötupakkoo oppillaelle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sillä nyt rahhoo se on nähty Lieksan Lyseon pihassa myömässä sähkötupakkoo oppillaelle!

        Valehtelet ruoja, eihän tuommosta koulua oo enää olemassakaan, se on purettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet ruoja, eihän tuommosta koulua oo enää olemassakaan, se on purettu.

        Eihän sillä oo väliä onko se purettu vai ei. Voe siellä silti myyvä vaekka mitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet ruoja, eihän tuommosta koulua oo enää olemassakaan, se on purettu.

        Kyllä Kamuttaja voe myyvä vaekka tyhjällä tontilla se on vanaha tupakkatiileri.


    • Tunnustan ostaneeni talon Lieksasta.
      Ostin se kylän suurimman kerrostalon, sen pilvenpiirtäjän koko osakekannan.
      Sehän olikin hometalo, nyt myisin sen alennuksella pois, Prigotshini jo kyseli sitä.
      Jos ei muut tarjoa enemmän niin myyn sille, pari milliä lupasi.

      • Anonyymi

        Siehä hurja! Pitänee miettiä vielä yön yli mitä tekisin, eli tarjoanko pari miljoonaa euroa ja rapiat, vai tyydynkö hankkimaan jonkin verran halvempia asuntoja Joensuusta. Olen kiinnostunut varsinkin tästä ensimmäisestä minkä sijainti on erittäin hyvällä paikalla.
        https://op-koti.fi/kohde/564427?cmpid=.haarpa..banner.google.display.kohteet_mainontajoensuu.ha_jn_opkoti&gclid=EAIaIQobChMI48Swwpj0gwMVHlceAh1UIwY0EAEYASACEgI7zvD_BwE
        https://op-koti.fi/kohde/555572?cmpid=.haarpa..banner.google.display.kohteet_mainontajoensuu.ha_jn_opkoti&gclid=EAIaIQobChMI48Swwpj0gwMVHlceAh1UIwY0EAEYASABEgKZzfD_BwE


      • Anonyymi

        Nyt Komu valehtelee ei sitä kerrostaloa voi kukaan ostaa omakseen. Komu on suuri valehtelija älkää uskoko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt Komu valehtelee ei sitä kerrostaloa voi kukaan ostaa omakseen. Komu on suuri valehtelija älkää uskoko.

        Näyttää enemmänkin olevan niin ettet ns. vähälle jääneenä kykene ymmärtämään oikein lukemaasi ja kamuttajan kirjoittamaa, mutta sille ei tietystikään ole mitään tehtävissä. ☹


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttää enemmänkin olevan niin ettet ns. vähälle jääneenä kykene ymmärtämään oikein lukemaasi ja kamuttajan kirjoittamaa, mutta sille ei tietystikään ole mitään tehtävissä. ☹

        Lisäys: Unohdin mainita kerrostaloja olevan myynnissä, joten kuka tahansa voi sellaisen hankkia itselleen kun on rahaa ja asiat muutenkin kunnossa.
        https://www.kiinteistolehti.fi/kokonaisia-kerrostaloja-myydaan-nyt-myos-kuluttajille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttää enemmänkin olevan niin ettet ns. vähälle jääneenä kykene ymmärtämään oikein lukemaasi ja kamuttajan kirjoittamaa, mutta sille ei tietystikään ole mitään tehtävissä. ☹

        Kamuttaja tappeli eilen torilla ja vietti yön putkassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kamuttaja tappeli eilen torilla ja vietti yön putkassa.

        Juu, se ei ole mitenkään uutta, sillä jo kymmeniä vuosia sitten Kamuttajan asiat oli tiedossa ja tehtiinpä siitä sitten mm. tämäkin laulu: https://www.youtube.com/watch?v=ifVrHeDAljg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kamuttaja tappeli eilen torilla ja vietti yön putkassa.

        Kamuttajaan on pesiytynyt hirmuinen räyhähenki!
        Lieksalaisten olisikin syytä kokoontua yhteiseen rukouspiiriin ja pitää räyhähengen karkottajaiset riivatusta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, se ei ole mitenkään uutta, sillä jo kymmeniä vuosia sitten Kamuttajan asiat oli tiedossa ja tehtiinpä siitä sitten mm. tämäkin laulu: https://www.youtube.com/watch?v=ifVrHeDAljg

        Joo aikonaan kamu veti Parikan Ottoo turpaan ja kaato Ruputin viemäriojaan. On se vieläkin mahoton tappeleen käyvät koko rollaattori jengi tappelemassa Kauniaisissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo aikonaan kamu veti Parikan Ottoo turpaan ja kaato Ruputin viemäriojaan. On se vieläkin mahoton tappeleen käyvät koko rollaattori jengi tappelemassa Kauniaisissa.

        Lähetin joskus pelkoa ympäristöön levittävästä pappajengistä kuvankin tälle palstalle, mutta en nyt viiti ettii. Kamu itse todisti ja tunnusti että oikea sakki on, joten en levittänyt valeuutisia. 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kamuttajaan on pesiytynyt hirmuinen räyhähenki!
        Lieksalaisten olisikin syytä kokoontua yhteiseen rukouspiiriin ja pitää räyhähengen karkottajaiset riivatusta!

        Kamuttajallakin on mahdollisuus sielunsa puhdistamiseen! 😎
        Luterilaiset papit ovat ryhtyneet piispojen luvalla ajamaan ulos pahoja henkiä riivattuina pidetyistä ihmisistä
        https://yle.fi/a/74-20062168


    • Anonyymi

      Sain tutkivalla journalismilla selville, että Kamuttajan talo on Pielisentien varrella. Siinä on voinut olla joskus jonkunlainen kaupppakin. Enempää en kerro, selvittäkää loput itse.

      • Anonyymi

        Nyt liippas läheltä. Sen koti on Pielisentien varrella. Siinnä oli kauppa. Kuka olit joka tiesit, ilmeisesti Wanha kirjoitti tuon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt liippas läheltä. Sen koti on Pielisentien varrella. Siinnä oli kauppa. Kuka olit joka tiesit, ilmeisesti Wanha kirjoitti tuon.

        Ehei, mie oon vielä nuori mutta niin viisas, että.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehei, mie oon vielä nuori mutta niin viisas, että.

        Se on puutalo jossa oli kauppa. Siinnä on Kamuttaja joskus asunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on puutalo jossa oli kauppa. Siinnä on Kamuttaja joskus asunut.

        Se oli Kotilaisen talo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli Kotilaisen talo.

        Olipas pöljä tieto. Kotilaisen talo on purettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipas pöljä tieto. Kotilaisen talo on purettu.

        Sen yläkerrassa asui monta perhettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen yläkerrassa asui monta perhettä.

        Nyt sitten tiedän suunilleen kuka Kamuttaja on. Tunsin sen talon yläkerrassa asuneet perheet. Minun sukulainen asui siellä ja kävin joskus lapsena siellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sitten tiedän suunilleen kuka Kamuttaja on. Tunsin sen talon yläkerrassa asuneet perheet. Minun sukulainen asui siellä ja kävin joskus lapsena siellä.

        Minkä nimisiä siellä asui?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä nimisiä siellä asui?

        Asui ainakin kolme perhettä, nimeä en muista muiden kuin sen jossa kävin, mutta siinnä perheessä ei ollut poikia, niissä kahdessa muussa oli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asui ainakin kolme perhettä, nimeä en muista muiden kuin sen jossa kävin, mutta siinnä perheessä ei ollut poikia, niissä kahdessa muussa oli.

        oliko joku niistä pojista isokokoinen ja tiedätkö hänen vaiheistaan?


    • Viikko sitten käväsin Lieksassa. Kären baarissa kävin kahvilla. Kuulin mielenkiintoisen keskustelun naapuripöydästä. Vanhempi mieshenkilö kertoi estäneensä junaonnettomuuden 1962 Kelvän ja Vuonislahden välillä. Tarkastin asian netistä, henkilö näkyy olevan täysnimikaima tunnetulle lieksalaiselle kirjailijalle.

    • Anonyymi

      Ei ostanaut, loppu rahat.

      • Anonyymi

        Se taisi juopotella koko potin ja nyt asuu mettässä.


    • Anonyymi

      Kamuttaja ei Lieksaan tule, sillä on komea lukaali Espoossa. Se on eläkkeellä oleva iso pomo ja entinen yrittäjä. Täällä hänet tiedetään ja tunnetaan.

      • Anonyymi

        oli talo oli kamu
        oli kesätalo kamu kamu
        oli kamu oli kesä kesä
        oli kesätalo vaalean keltainen
        oli kamu oli pipo
        oli kesäpipo pipo pipo
        oli kamun pipo villakankainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oli talo oli kamu
        oli kesätalo kamu kamu
        oli kamu oli kesä kesä
        oli kesätalo vaalean keltainen
        oli kamu oli pipo
        oli kesäpipo pipo pipo
        oli kamun pipo villakankainen

        Oli hauska runo joka varmaan kuvaa Kamua.


    • Anonyymi

      Ei kokoo Kamua ole edes olemassa, on pelkkä satuolento.

      • Anonyymi

        pakko olla joku ihminen kun se tietää meidän historiasta nin paljon ja selvästi omakohtaaista kokemusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pakko olla joku ihminen kun se tietää meidän historiasta nin paljon ja selvästi omakohtaaista kokemusta

        Ei kai sitä tosissaan kukaan epäile.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai sitä tosissaan kukaan epäile.

        Kamu on ollut niin CIA kuin Mossad -agentti. Niin että kyllä tietoa löytyy! Välillä hän toimi myös FBI-miehenä ja kiistämätön tosiasia on että Jerry Cotton -lukemistot on kirjoitettu Kamuttajan toiminnan perusteella! Tämä asia on harvempien tiedossa, mutta täydellisen varmasti totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pakko olla joku ihminen kun se tietää meidän historiasta nin paljon ja selvästi omakohtaaista kokemusta

        Jos se onkin tekoäly! Sehän tietää kaikesta kaiken, tai ainakin melkein. Jopa lieksalaista! 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kamu on ollut niin CIA kuin Mossad -agentti. Niin että kyllä tietoa löytyy! Välillä hän toimi myös FBI-miehenä ja kiistämätön tosiasia on että Jerry Cotton -lukemistot on kirjoitettu Kamuttajan toiminnan perusteella! Tämä asia on harvempien tiedossa, mutta täydellisen varmasti totta.

        En eppäile yhtään kun Kamu on kyseessä!


    • Anonyymi

      Kamu oli aikoinaan Paiholassa samalla osastolla kuin minäkin. Ei sillä muuta paitaakaan ollut kun pakkopaista. Siellä se suunnitteli Lieksan uuttaa historiaa, ja vapetti päivät pitkät.

      • Anonyymi

        Ai hän oli Kamu. Minä oli siellä silloin hoitajana. Rotesti ja Wanha oli viereisessä kopissa kun Kamu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai hän oli Kamu. Minä oli siellä silloin hoitajana. Rotesti ja Wanha oli viereisessä kopissa kun Kamu.

        Olet nähnyt harhoja, ei Kamu ole ikinä ollut mielisairaalassa.


    • Anonyymi

      Ukki muistaa Kamun asfalttityömaan ajoilta. Ukki oli asfaltoimassa Lieksan katuja, ja silloin tapasi siinä yhteydessä Kamun.

    • Liippaa sen verran läheltä että minun täti oli Paiholassa hoitajana vuosikymmeniä. On sukua Kamuttajalle.

      • Anonyymi

        Liippaa vielä lähempää minua, olin Paiholassa potilaana 5 dvuotta. Oli se hurjaa aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liippaa vielä lähempää minua, olin Paiholassa potilaana 5 dvuotta. Oli se hurjaa aikaa.

        Mite nii vähällä selevisit? 😮
        Vissiinki viimesellä huomasivat ettei minkaanlaine hoito tai lääkitys auta, niin vappauttivat takasi luontoo.


      • Anonyymi

        Tätis varmaan muistaa Kamun pakkopaidassa ollut vapettaja.


    • Anonyymi

      Lähepäs lompsimaan rajalle

      • Anonyymi

        Ooppas ihmisiksi muuten minä muilutan sinut Putilandiaan.


    • Enpä ehtinyt kysymään, laitettiin multiin viime syksynä. 94 vuotiaaksi eli, sisarussarjan viimeinen neljästätoista.

      • Anonyymi

        Kamuttaja tappeli viime yönä Helsingin asematunnelissa ja joutui putkaan. Löi siinä hötäkässä kahta poliisiakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kamuttaja tappeli viime yönä Helsingin asematunnelissa ja joutui putkaan. Löi siinä hötäkässä kahta poliisiakin.

        Juu, niin oli käynyt. Kamu oli tullu mustasukkaseks jollekin asematunnelin Annelista ja siitä se tappelu sitten lähti. Kävin äsken kamun luona mikä kerto että kalliiks kuulemma tuli tämä tappalu, mutta kyllä kannatti! 😁 Häneltä ei kyllä ihanaista viijä!
        https://www.youtube.com/watch?v=o1KQdpvc_JA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, niin oli käynyt. Kamu oli tullu mustasukkaseks jollekin asematunnelin Annelista ja siitä se tappelu sitten lähti. Kävin äsken kamun luona mikä kerto että kalliiks kuulemma tuli tämä tappalu, mutta kyllä kannatti! 😁 Häneltä ei kyllä ihanaista viijä!
        https://www.youtube.com/watch?v=o1KQdpvc_JA

        Anneli ja Kamu on vihitty pari joten ei ihme jos on mustasukkanen. Ne on kumpikin Suomen mestareita (entisiä) Kamu kännykänheitossa ja Anneli lestinheitossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anneli ja Kamu on vihitty pari joten ei ihme jos on mustasukkanen. Ne on kumpikin Suomen mestareita (entisiä) Kamu kännykänheitossa ja Anneli lestinheitossa.

        Kamu taitaa enemmänkin olla mestari, ei kännykänheitossa, vaan känniläisen heitossa. Mikäpä on ollessa kun on voinut harjoitella asematunnelin Annelilla. Se kun on aina, ajasta ja paikasta riippumatta, sopivassa kunnossa siihen hommaan. Kamu on tarvinnut heittotaitoa portsarin hommissa. On ollut ja lienee vieläkin tekemässä niitä hommia epämääräisissä juottopaikoissa epämäärisillä alueilla Helsingissä.


    • Anonyymi

      Lopettakaa horinat, kamu ei tarvii täältä taloa se kun on talvet Espanjassa. Ettäkö työ onnettomat reuhut sitä tienny vieläkään?

      • Anonyymi

        Sitäpaitsi, sehän osti piilopirtin Jonkerista.


      • Anonyymi

        Elukoiten seassako, tiiätekäs mitä kantojaja siellä vilistää

        KYLÄH PAKKAS VYÖHYKEILLA ELÄMINEN ON TURVALLISEN RAIKASTA


    • Anonyymi

      eikös nämä kumuttajat ole niin hyvää rotua, jotta niitä syntyy kyllä kokoajan harvakseltaan lisää.

      • Anonyymi

        Meidän naapurissa on poika joka on kuin ilmetty Kamu mutta pienempi muunnos. Osaa kaikkea ja ehtii kaikkeen niin ettei tiedä mitä on milloinkin tekemässä. Eilen maalasi perheensä auton renkaat vihreäksi kun kuulemma se on kesäinen väri. Meidän koiralle oli vetänyt ulkona villapipon päähän. On vaikka mitä tempausta keksinyt jo pari viimeistä vuottaa, on nyt 5 v miehenalulla ikää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän naapurissa on poika joka on kuin ilmetty Kamu mutta pienempi muunnos. Osaa kaikkea ja ehtii kaikkeen niin ettei tiedä mitä on milloinkin tekemässä. Eilen maalasi perheensä auton renkaat vihreäksi kun kuulemma se on kesäinen väri. Meidän koiralle oli vetänyt ulkona villapipon päähän. On vaikka mitä tempausta keksinyt jo pari viimeistä vuottaa, on nyt 5 v miehenalulla ikää.

        Selvästi sukua Kamulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvästi sukua Kamulle.

        Kamuttaja aloitti ajamaan rekkaa jo viiden vuoden iässä 1940-luvun alussa. Toimi useita vuosia ja samaan aikaan sivuhomminaan myös metsurina, vaikka joutui etenemään lumihangessa tunneleita pitkin puulta toiselle kun ei vielä silloin sitä pituutta riittänyt kuten nykyisin parimetrisenä.
        Ei varmastikaan ollut kovin helppoa työtä tuon ikäiselle pojalle kun joutui samalla vielä raahaamaan mukanaan kaikenlaisia työvälineitä sekä parikymmentä kiloa painavaa moottorisahaa. Oli muuten Amerikasta tilattu McCulloch 5-49
        Tämä kaikki opiskelurahoja tienatakseen ja olihan sitä syötäväkin silloin tällöin. Ainakin kerran viikossa.
        Voin todistaa tämän omin silmin nähtynä ja itse kokeneena, sillä olin Kamun vänkärinä näissä mainituissa hommissa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kamuttaja aloitti ajamaan rekkaa jo viiden vuoden iässä 1940-luvun alussa. Toimi useita vuosia ja samaan aikaan sivuhomminaan myös metsurina, vaikka joutui etenemään lumihangessa tunneleita pitkin puulta toiselle kun ei vielä silloin sitä pituutta riittänyt kuten nykyisin parimetrisenä.
        Ei varmastikaan ollut kovin helppoa työtä tuon ikäiselle pojalle kun joutui samalla vielä raahaamaan mukanaan kaikenlaisia työvälineitä sekä parikymmentä kiloa painavaa moottorisahaa. Oli muuten Amerikasta tilattu McCulloch 5-49
        Tämä kaikki opiskelurahoja tienatakseen ja olihan sitä syötäväkin silloin tällöin. Ainakin kerran viikossa.
        Voin todistaa tämän omin silmin nähtynä ja itse kokeneena, sillä olin Kamun vänkärinä näissä mainituissa hommissa!

        No tuota en epäile yhtään, on se kovempi kun Kin Un-Jon. Batmannikin on Kamun veljen poika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuota en epäile yhtään, on se kovempi kun Kin Un-Jon. Batmannikin on Kamun veljen poika.

        Muistan kun nuorena miehenä vetelin Kamua turpaan Kevätniemen lavalla. Tuli vähän riitaa ja jatko änkytystä niin sivalsin vähän leuoille. Itkuun pillahti koko jätkä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistan kun nuorena miehenä vetelin Kamua turpaan Kevätniemen lavalla. Tuli vähän riitaa ja jatko änkytystä niin sivalsin vähän leuoille. Itkuun pillahti koko jätkä.

        Kyllä sinä jaksat valehella sennii hörpötti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuota en epäile yhtään, on se kovempi kun Kin Un-Jon. Batmannikin on Kamun veljen poika.

        Sen verran lisäystä että kamuttaja sukelsi jään alla 1952 uutena vuotena Lieksasta Kolille missä joutui nousemaan ylös sotkeuduttuaan kalaverkkoon.
        Kamuttajalle ei siis pärjää edes Kim Jong-un, tai edesmenneet Mao Zedong tai Kim Jong-il kaikkien alojen asiantuntijuudestaan huolimatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran lisäystä että kamuttaja sukelsi jään alla 1952 uutena vuotena Lieksasta Kolille missä joutui nousemaan ylös sotkeuduttuaan kalaverkkoon.
        Kamuttajalle ei siis pärjää edes Kim Jong-un, tai edesmenneet Mao Zedong tai Kim Jong-il kaikkien alojen asiantuntijuudestaan huolimatta.

        Varmastikin vilpittömiä ja vapaaehtoisia taputtajia eli vastaanottajia! 😁
        https://www.facebook.com/100017435224904/videos/693725109638046


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä video zombimaasta! 🤣
        Kamuttajan tullessa Lieksaan on väenpaljous ja vastaanotto samanlaista! 😁

        Mielestäni kolilaiset ovat ottaneet Kamun tuolla tyylillä vastaan, onhan hän alkujaan Kolin poikia. Kotitalo on aivan siinnä Kolin keskustassa.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Ei pijä höpötyksillä häeritä, kamu on nyt nukkumassa.

      • Anonyymi

        Kamuttajalla on tuhat silmää ja tuhat korvaa.

        Toisinaan Kamuttaja poistuu viidakosta ja liikkuu kaupungissa kuin kuka tahansa meistä.


    • Anonyymi

      Se Kamu kujjuuni on osakkaana Hattusaaren mökeissä ja Kolin hotellissa. Se on niin rikas jotta uipi rahoissa niinkun Roope Ankka.

      • Anonyymi

        Kyllä vain, sillä kuulin luotettavasta lähteestä Kamun omistavan 70% kaikista Lieksan kiinteistöistä/maapalstoista ja metistä, jopa vesialueista! Se ei ole vähästä se. Lisäks kun muistetaan Kamuttajan lunastanneen yksinään 91,9 miljoonan Eurojackpot -voiton, niin eipä köyhyyven takia köykyssä kule ihan lähiaikoina!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä vain, sillä kuulin luotettavasta lähteestä Kamun omistavan 70% kaikista Lieksan kiinteistöistä/maapalstoista ja metistä, jopa vesialueista! Se ei ole vähästä se. Lisäks kun muistetaan Kamuttajan lunastanneen yksinään 91,9 miljoonan Eurojackpot -voiton, niin eipä köyhyyven takia köykyssä kule ihan lähiaikoina!

        Tietääkö verottaja noista mitään. Eihän se ole oikein jos joku rikas selviää pienemmillä veroilla. Jos te ette osaa tehdä valitusta niin minä teen. Onko Lieksassa verotoimistoa ja kuka sitä johtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietääkö verottaja noista mitään. Eihän se ole oikein jos joku rikas selviää pienemmillä veroilla. Jos te ette osaa tehdä valitusta niin minä teen. Onko Lieksassa verotoimistoa ja kuka sitä johtaa.

        Eipä tiiä verottaja kun kukkaa ei oo uskaltanu ilimottaa! Kylällä puhuvat että Kamun kosto on hirmune ilimiantajille. Ylleesä ne ei oo siitä hengissä selevinneet. Nykysi on kuitenki pien mahollisuus pelastuu kun netin kautta voi tehä ilimotuksen verovilipistä, mutta kehotan käyttämään salattuu yhteyttä kun kamulla on vakkoilijoita jopa verohallinnossa!
        https://www.vero.fi/tietoa-verohallinnosta/yhteystiedot-ja-asiointi/asioi-verkossa/anna-vihje-verovilpista/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tiiä verottaja kun kukkaa ei oo uskaltanu ilimottaa! Kylällä puhuvat että Kamun kosto on hirmune ilimiantajille. Ylleesä ne ei oo siitä hengissä selevinneet. Nykysi on kuitenki pien mahollisuus pelastuu kun netin kautta voi tehä ilimotuksen verovilipistä, mutta kehotan käyttämään salattuu yhteyttä kun kamulla on vakkoilijoita jopa verohallinnossa!
        https://www.vero.fi/tietoa-verohallinnosta/yhteystiedot-ja-asiointi/asioi-verkossa/anna-vihje-verovilpista/

        Onko totta mitä ne puhuu että Komu on ollut aikoinaan Kakolassa 15 vuotta. Ne sanoo ne vanhat Kakolan jermut että siellä oli joku iso jätkä Lieksasta lähtösin jota kaikki pelkäsivät. Olisko ne lopettaneet sen Kakolan just tuon Komu takia kun ne kaikki pelkäsi sitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko totta mitä ne puhuu että Komu on ollut aikoinaan Kakolassa 15 vuotta. Ne sanoo ne vanhat Kakolan jermut että siellä oli joku iso jätkä Lieksasta lähtösin jota kaikki pelkäsivät. Olisko ne lopettaneet sen Kakolan just tuon Komu takia kun ne kaikki pelkäsi sitä?

        Sen verran tiedän, että Kamu on tosiaan ollut Kakolassa, mutta kylläkin palkkatyössä, eikä aivan tavallisena vartijana. Eikös hän joskus kauan sitten kertonut käyneensä Amerikan vankiloissa, tietääkseni liittyi hänen työhönsä. Kävi tutustumassa miten asioita hoidetaan siellä. Ei siellä tavallisset vartijat vieraile.
        Satun tietämään kenestä puhutte, mutta en paljasta nimiä (myös entinen lieksalainen).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko totta mitä ne puhuu että Komu on ollut aikoinaan Kakolassa 15 vuotta. Ne sanoo ne vanhat Kakolan jermut että siellä oli joku iso jätkä Lieksasta lähtösin jota kaikki pelkäsivät. Olisko ne lopettaneet sen Kakolan just tuon Komu takia kun ne kaikki pelkäsi sitä?

        Noin olen asiasta kuullut kerrottavan ja ihmekös tuo, sillä Kamuttaja on aikoinaan palvellut niin Amerikan merijalkaväessä kuin myös Ranskan muukalaislegioonassa parikymmentä vuotta, joten rohkeutta ja taistelukokemusta löytyy vähintäin riittävästi. Kovin monille lukijoista ei varmaankaan ole tuttu se tosiasia että Kamuttaja on Rambon esikuva!


    • Anonyymi

      "Kamuttaja on aikoinaan palvellut niin Amerikan merijalkaväessä kuin myös Ranskan muukalaislegioonassa "

      Nyt kuuluu olovan Venäjän erikoisjoukoissa Ukrainassaa.

      • Anonyymi

        Kamuttaja on siinä pataljoonassa joka tekee hyökkäyksiä Ukrainasta Venäjälle. Sillä on oma sotakoirakin Kultassakaali. Sekin pitää olla kultaa kun on niin rikas mies.


      • Anonyymi

        Olin paljastanut Kamuttajasta liian arkaluontoisia tietoja koska kirjoitukseni on poistettu.
        Käsky on varmastikin käynyt Supo, CIA sekä Mossad -tiedustelupalvelujen korkeimmalta johdolta. 😨


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kamuttaja on siinä pataljoonassa joka tekee hyökkäyksiä Ukrainasta Venäjälle. Sillä on oma sotakoirakin Kultassakaali. Sekin pitää olla kultaa kun on niin rikas mies.

        Ylläpito katsoi kolmesta k-kirjaimesta muodostuneen lyhenteen olevan hirvittävän rasistinen kuin myös vihapuhetta. Tarkoitin sillä kuitenkin "kamuttajan kullitettu sakaali."😁


    • Anonyymi

      Onko Kamuttaja alkujaan venäläinen vai mikä hän on ihan aikuisten oikeesti. Onko häntä olemassa ja jos on niin mikä hän oli Lieksassa asuessaan vai onko ikinä asunut täällä?

      • Anonyymi

        On olemassa, mutta harvempi tänne kirjoittava tietää hänestä yhtään mitään. Kunhan viisastelevat. Suurimmalle osalle palstan käyttäjistä kamu on ikään kuin vaeltava aave! 😎Sinällään leikinlasku ei ole pahasta eikä kamuttajaan ole kovin montaa ilkeämielistä viestiä kohdistunut. En tiedä minäkään kamusta sen enemmän kuin mitä eräät asioista perillä olevat on kertoneet ja sen minkä muistan, niin kamu on kookas ja ihan jonkin verran oppinut mies mikä tietää ja tuntee Lieksan historiaa hyvinkin paljon ja tarkkaan. Legenda jo nyt! 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On olemassa, mutta harvempi tänne kirjoittava tietää hänestä yhtään mitään. Kunhan viisastelevat. Suurimmalle osalle palstan käyttäjistä kamu on ikään kuin vaeltava aave! 😎Sinällään leikinlasku ei ole pahasta eikä kamuttajaan ole kovin montaa ilkeämielistä viestiä kohdistunut. En tiedä minäkään kamusta sen enemmän kuin mitä eräät asioista perillä olevat on kertoneet ja sen minkä muistan, niin kamu on kookas ja ihan jonkin verran oppinut mies mikä tietää ja tuntee Lieksan historiaa hyvinkin paljon ja tarkkaan. Legenda jo nyt! 😁

        Tai siis enemmänkin legendaarinnen kuin legenda


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On olemassa, mutta harvempi tänne kirjoittava tietää hänestä yhtään mitään. Kunhan viisastelevat. Suurimmalle osalle palstan käyttäjistä kamu on ikään kuin vaeltava aave! 😎Sinällään leikinlasku ei ole pahasta eikä kamuttajaan ole kovin montaa ilkeämielistä viestiä kohdistunut. En tiedä minäkään kamusta sen enemmän kuin mitä eräät asioista perillä olevat on kertoneet ja sen minkä muistan, niin kamu on kookas ja ihan jonkin verran oppinut mies mikä tietää ja tuntee Lieksan historiaa hyvinkin paljon ja tarkkaan. Legenda jo nyt! 😁

        Hän tosi legenda, oli miehiään mikä ja kuka hyvänsä. Ansaitsee kaiken kunnioituksen. Varmaan pysynyt tuntemattomana< kun on sen verran vanhempaa ikäluokkaa. On ilmeisesti aika tavalla kouluja käynyt, on puhunut yliopistossa olostaan myös ulkomailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän tosi legenda, oli miehiään mikä ja kuka hyvänsä. Ansaitsee kaiken kunnioituksen. Varmaan pysynyt tuntemattomana< kun on sen verran vanhempaa ikäluokkaa. On ilmeisesti aika tavalla kouluja käynyt, on puhunut yliopistossa olostaan myös ulkomailla.

        Ettekö te älykääpiöt usko sen olevan vain ukkoporukka Partalanmäeltä. Ne on melkein joka päivä kahvilassa istumassa ja miettivät siellä uusia juttujaan.


    • Anonyymi

      Ei kai kamfulla ole rahaa talon ostoon. Sossu järjesti sille pienen yksiön kaukaa keskustasta.

      • Anonyymi

        Ne heitti Kamun Höntönvaaran terveyskeskuksen vuodeosastolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne heitti Kamun Höntönvaaran terveyskeskuksen vuodeosastolle.

        No mitä tuo siellä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitä tuo siellä?

        Mitäkö, no kamuttaja on lääkärinä terveyskeskuksessa. Monipuolinen mies. On toiminut lääkärinä ja aloittanut sotilasuransa nuornamiesnä jääkärinä, mutta ylennettiin ansioistaan jo muutaman kuukauden kuluttua jääkärieverstiksi. Samalla hänet ylennettiin Mannerheim-ristin ritariksi. Kamu ratkaisi yksinään mm- Rukajärven taistelut suomalaisten eduksi!
        Lieksapedia


    • Anonyymi

      Kamuttaja on nykyään sososun luukulla.

      • Anonyymi

        Kyllä, kamuttaja on nykyisin paitsi terveyskeskuslääkärinä, niin ajankulukseen myös ns. sossun luukulla vastaavana johtajana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, kamuttaja on nykyisin paitsi terveyskeskuslääkärinä, niin ajankulukseen myös ns. sossun luukulla vastaavana johtajana.

        Kamu on järjestämässä susijahtia Lieksan saloille, hukan raadot syöttää kaloille.
        Kyllä nyt hukat katoo kun Kamu niihin luotia latoo.
        On se sellanen jätkä, parimetrinen miehen pätkä.


    • Anonyymi

      Osti vahingossa sikamädän talon, nyt se sitä kauppaa katuu ja itkee.

      • Anonyymi

        Ei se enää kauppaa kun se poltti sen ja saa hyvät rahat vakuutuksesta. Se on jo kolmas talo jonka se Lieksassa poltti. Piiroislouhen luolia sekään ei saa poltettua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei se enää kauppaa kun se poltti sen ja saa hyvät rahat vakuutuksesta. Se on jo kolmas talo jonka se Lieksassa poltti. Piiroislouhen luolia sekään ei saa poltettua.

        Epäilemättä tuo kommenttisi sisältää hyvinkin vahvan totuuden! Piiroislouhea on todellakin melko vaikea polttaa, mutta jääkärieverstinä kamuttajalla on kyllä keinot senkin tuhoamiseen, sillä häneltä löytyy mm. napalmia sekä TNT, HMX ja RDX räjähdysaineita mittavat määrät joilla tuhota luolasto lopullisesti! Eipä siinä sen jälkeen ole Pielisjärven Heinävaaran Piiroislouhen luolastoihin aikoinaan piilotetuista (tai ainakin väitteen mukaan piilotetuista) kirkollisista arvoesineistä mihinkään jaettavaksi! Jo pienestä pitäen, eli yli vuosisadan ajan kamuttajan tunteneena uskon hänen periaatteensa olevan tässäkin asiassa: "Jos minä en niitä saa, niin ei kyllä kukaan muukaan. Nyt loppu ja nyt se on aamen."


      • sus kirjoitti:

        Epäilemättä tuo kommenttisi sisältää hyvinkin vahvan totuuden! Piiroislouhea on todellakin melko vaikea polttaa, mutta jääkärieverstinä kamuttajalla on kyllä keinot senkin tuhoamiseen, sillä häneltä löytyy mm. napalmia sekä TNT, HMX ja RDX räjähdysaineita mittavat määrät joilla tuhota luolasto lopullisesti! Eipä siinä sen jälkeen ole Pielisjärven Heinävaaran Piiroislouhen luolastoihin aikoinaan piilotetuista (tai ainakin väitteen mukaan piilotetuista) kirkollisista arvoesineistä mihinkään jaettavaksi! Jo pienestä pitäen, eli yli vuosisadan ajan kamuttajan tunteneena uskon hänen periaatteensa olevan tässäkin asiassa: "Jos minä en niitä saa, niin ei kyllä kukaan muukaan. Nyt loppu ja nyt se on aamen."

        Korjaan: "Nyt se on loppu ja nyt se on aamen."


    • Anonyymi

      Joo, niin se on.

    • Anonyymi

      kamu yritti ostaa ei ollu rahaa. yritti vuoksata ei ollu rahaa 3 kk takuuvuokraan. niyt se asiuu veneen alla jamalissa.

      • Anonyymi

        Mitä se yritti ostaa muka. Rahaton ukkoporukka Partalanmäeltä. Kamu käyttää välillä rotesti nimeä ja huijaa teitä kaikkia. Se on tosi sutki ukko.


      • Anonyymi

        Juu, niin kuulemma asustaa ja kaiken muun lisäksi vielä luvatta jonkun toisen veneen alla!
        Kertoi kylillä että on kuulemma pikkuisen viileä asunto, mutta tuuletus kyllä toimii hyvin kun ottaa tapin pois. Vaan keväthän tässä on tulossa ja vene laitetaan siihen käyttöön mihin se on suunniteltukin, joten kamuttaja joutuu muuttamaan kuusen alle. Oravat ja tikan perkeleet vielä siinä kiusana käpyjä kodittoman ja köyhän miehen päähän pudottelemassa. Raukka ei saa edes rauhassa nukkua. 😢


    • Anonyymi

      Kävin katsomassa Kamua siellä veneellä ja kyllä pöllästyin. Sehän oli purjevene ja masto oli paikoillaan joten itse vene oli 5 m korkealla maasta. Tuuli taisi vähän tuivertaa kamun pitkää partaa vai olikohan se huurretta turvassa. Kyllä on vanha mies joutunut ankeisiin oloihin heti täytettyään sata.

    • Anonyymi

      ,,,Rahaton ukkoporukka Partalanmäeltä.,,,,

      ja minä kun luin ensin että rauhaton.

      • Anonyymi

        Rahatonpa hyvinkin on kamuttaja noin niin kuin lieksalaisiin verrattuna. Raukalla kun ei ole muuta kuin 4000€ eläketulot kuukaudessa ja pankissa rahaa muutama miljoona. Ei siinä muu auta kuin yrittää selvitä ja kituuttaa veneen alla asustellen. Pikkuisen jo kävi minullekin sääliksi ukkorukan elämää kun ikääkin on jo toistasataa vuotta, niin vein sitten sopivasti ennen pakkasia makuualustan ja pari ns. avaruuslakanaa, niin on edes vähän lämpimämpää palella. 🥶
        Eipä ollut kamuttaja kotona eli veneellä, vaan oli jättänyt lapun "Olen roskiksia tonkimassa ja tulen yöksi takaisin jos nälältäni jaksan. kamu."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rahatonpa hyvinkin on kamuttaja noin niin kuin lieksalaisiin verrattuna. Raukalla kun ei ole muuta kuin 4000€ eläketulot kuukaudessa ja pankissa rahaa muutama miljoona. Ei siinä muu auta kuin yrittää selvitä ja kituuttaa veneen alla asustellen. Pikkuisen jo kävi minullekin sääliksi ukkorukan elämää kun ikääkin on jo toistasataa vuotta, niin vein sitten sopivasti ennen pakkasia makuualustan ja pari ns. avaruuslakanaa, niin on edes vähän lämpimämpää palella. 🥶
        Eipä ollut kamuttaja kotona eli veneellä, vaan oli jättänyt lapun "Olen roskiksia tonkimassa ja tulen yöksi takaisin jos nälältäni jaksan. kamu."

        Kannattaisikohan järjestää kansalaiskeräys Kamuttajan hoivayksikön perustamiseksi. Saa viedä vaikka reumatismin siellä veneen alla tai jos vaikka on päässyt sinne kallioluolaan. Kivialusta on aika kylmä näin talvisaikaan. Vain sinne kalliolle tänään leipäkassin että olisi jotain laittaa hampaiden väliin jos leuat lyö loukkua kylmästä. Olli edellinen kassi hävinnyt, joten vielä se on elossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaisikohan järjestää kansalaiskeräys Kamuttajan hoivayksikön perustamiseksi. Saa viedä vaikka reumatismin siellä veneen alla tai jos vaikka on päässyt sinne kallioluolaan. Kivialusta on aika kylmä näin talvisaikaan. Vain sinne kalliolle tänään leipäkassin että olisi jotain laittaa hampaiden väliin jos leuat lyö loukkua kylmästä. Olli edellinen kassi hävinnyt, joten vielä se on elossa.

        Kitisti tehty! Toivotaa nyt kamuttajan ihtesä löytäneen leipäkassin, ettei esmerkiks joku työtön pulipenkiläine oo ohikulukeissaan sitä varastanu tai että varis, kettu ja etenki sus sitä vieny..Lieksassa kun ollaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kitisti tehty! Toivotaa nyt kamuttajan ihtesä löytäneen leipäkassin, ettei esmerkiks joku työtön pulipenkiläine oo ohikulukeissaan sitä varastanu tai että varis, kettu ja etenki sus sitä vieny..Lieksassa kun ollaan!

        Jos minä sen jätkän näen lieksasa niin päin naama vetäsen vaikka haloolla. Se on kaikkein ärsyttävin jätkä koko lieksasa kun ei kukaa puhu muusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos minä sen jätkän näen lieksasa niin päin naama vetäsen vaikka haloolla. Se on kaikkein ärsyttävin jätkä koko lieksasa kun ei kukaa puhu muusta.

        Vai niin sitä sie. Kyllä oot humu! Nyt kyllä annoit nii hirmusen uhkauksen ettei kamuttaja rohkene tulla Lieksan lähellekkää. Siulla kun näyttää olevan tieto kamuttajan ulukonäöstä, nii laitappa linkki että tiijetää toisetkii. Varmasti jostain netin palstoilta jonkulaine kuva löytyy. Vaikka vähä vanhempiki välttää. Sit ois vielä sellane juttu että voijaaha myö käyvä siusta kirjottelemaa tällä palstalla kunha nyt esitteles ihtes. Perusteellisesti ja kuvalinkin kanssa.


    • Anonyymi

      Pitäisikö aloittaa jo toinen "Kamuttaja on osatanut talon täältä" -viestikeju.
      Tällä alkaa olla pituutta jo riittävästi: 307 kommenttia ja lisää tulee koko ajan.
      Tekoälykin tuntee kamuttajan: "Hän on selväpäinen" 😁

      Kamuttaja on termi, joka on noussut esiin Lieksan alueella. Se liittyy paikallisiin henkilöihin ja heidän nimimerkkeihinsä. Tarkemmin sanottuna:
      Jamali on yksi tällainen outo nimi, joka esiintyy Lieksassa. Se tarkoittaa nenetsien kielellä maan ääriä 1. On mielenkiintoista, miten paikalliset nimet voivat kätkeä kulttuurisia ja kielisiä merkityksiä.
      Kamuttaja on toinen nimi, joka on herättänyt huomiota. Tämä henkilö asuu keskustan kerrostalossa Lieksassa ja kävelee sauvojen kanssa. Hän on selväpäinen ja eläkkeellä oleva henkilö 2. Kamuttaja on ilmeisesti myös aktiivinen keskustelija Suomi24-foorumeilla.
      Nämä nimet ja niiden taustat ovat mielenkiintoisia, ja ne tuovat esiin paikallisen kulttuurin ja kielen monimuotoisuuden. 🌟

    • Anonyymi

      Ei se mittää oo ostanna, pelekkä huhu.

      • Anonyymi

        Jos tämän palstan tarinoihin, (kuten huuhaa Suoli24-foorumin yleensäkin) olisi uskomista,
        olisi kamuttajan omistuksessa Lieksan koko rakennuskanta.
        Kamuttaja itsekin kirjoittaa heti tuolla alkupuolella "Monennenkohan talon minä olen jo ostanut Lieksasta tämän palstaan tietojen mukaan, tässä vuosien varrella."😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tämän palstan tarinoihin, (kuten huuhaa Suoli24-foorumin yleensäkin) olisi uskomista,
        olisi kamuttajan omistuksessa Lieksan koko rakennuskanta.
        Kamuttaja itsekin kirjoittaa heti tuolla alkupuolella "Monennenkohan talon minä olen jo ostanut Lieksasta tämän palstaan tietojen mukaan, tässä vuosien varrella."😁

        Varmaan kaheksannentoesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan kaheksannentoesta.

        Sen tiedän että se jätkä pyöri aikoinaan Tukholman Slussenilla ja heitti lestiä enemmän kuin moni saapasta. Tai mitä se lie tehnyt. Gotlannin jättikin pelkäsi sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen tiedän että se jätkä pyöri aikoinaan Tukholman Slussenilla ja heitti lestiä enemmän kuin moni saapasta. Tai mitä se lie tehnyt. Gotlannin jättikin pelkäsi sitä.

        Ei Lieksan keskusta ole mikään Tukholma eikä Ruputti ollut Gotlannista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen tiedän että se jätkä pyöri aikoinaan Tukholman Slussenilla ja heitti lestiä enemmän kuin moni saapasta. Tai mitä se lie tehnyt. Gotlannin jättikin pelkäsi sitä.

        Eikä siinä vielä kaikki, sillä kamuttaja syntyi 1800 -luvun lopulla Mogadishussa valkoisen kenraalikuvernöörin perheeseen. Noin metrin pituuden ja kahdenkymmenen kilon painorajan saavutettuaan hän seilasin kaarnaveneellä ryssälän kautta Lieksanjokea alas ja aloitti uudisraivaajan elämän nykyisen kaarisillan seutuvilla hankkien elannon kalastellen sukeltamalla, sekä pyydystellen hirviä sekä karhuja niitä kiinni juoksemalla ja paljain käsin ne lopettamalla. Sen jälkeen, erilaisissa tehtävissä maailmalla palveltuaan, vetäytyi eteläiseen Suomeen mistä on päivien lopulla tuleva tuomitsemaan tämän viestiketjun kirjoittajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä siinä vielä kaikki, sillä kamuttaja syntyi 1800 -luvun lopulla Mogadishussa valkoisen kenraalikuvernöörin perheeseen. Noin metrin pituuden ja kahdenkymmenen kilon painorajan saavutettuaan hän seilasin kaarnaveneellä ryssälän kautta Lieksanjokea alas ja aloitti uudisraivaajan elämän nykyisen kaarisillan seutuvilla hankkien elannon kalastellen sukeltamalla, sekä pyydystellen hirviä sekä karhuja niitä kiinni juoksemalla ja paljain käsin ne lopettamalla. Sen jälkeen, erilaisissa tehtävissä maailmalla palveltuaan, vetäytyi eteläiseen Suomeen mistä on päivien lopulla tuleva tuomitsemaan tämän viestiketjun kirjoittajia.

        Kamuttaja oli alkujaan musta, mutta se on ollut niin paljon sateessa, että väri on peseytynyt pois, ja osittain kulunutkin. Se jätkä on ryöstänyt aikoinaan Burman valtion pankin ja ui rahassa. Ne on vähän väärää valuttaa eikä pankeissa vaihdeta euroiksi. Espooseen muuton syynä on kun se sai reumatismin Piiroislouhen kylmissä kiviluolissa. Nyt sillä on lämmin koti siellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kamuttaja oli alkujaan musta, mutta se on ollut niin paljon sateessa, että väri on peseytynyt pois, ja osittain kulunutkin. Se jätkä on ryöstänyt aikoinaan Burman valtion pankin ja ui rahassa. Ne on vähän väärää valuttaa eikä pankeissa vaihdeta euroiksi. Espooseen muuton syynä on kun se sai reumatismin Piiroislouhen kylmissä kiviluolissa. Nyt sillä on lämmin koti siellä.

        Kamuttaja on kuin majava kun teki pitkän tunnelin yläkanavalta Piiroislouhelle.
        Puuuaineksen sijaan kamun pesän ympäröi isot kivilohkareet. Sisäpuoli on paneloitu
        Mpingolla (Dalbergia melanoxylon) sekä visakoivulla, mitkä ei ihan halvimpia olisi käytettäviksi pienessäkään määrin tavalliselle rahvaan edustajalle, mutta kamuttaja ei ole rahvasta.
        Tämä on varmasti luotettavaa tietoa -eikä kuten yleensä tällä palstalla tyhjänpäiväistä hourintaa- sillä olen erikoispuuseppä ammatiltani ja aikoinaan olin rakentamassa tuota kamuttajan korsua.


    • Anonyymi

      Kyllä kamuuttaja osti talonl. Mäni sitä kahtomaan, oli niin kauhee rötiskö jotta poltti koko rähjän. Sattu vaen pieni lipsaus, se olikin nuaputin talo jonka poltti. Nyt ei tiijetä missä kamuuttaja on, puhelutki mänöä vastaajaan. Nuapuri outteloon kamuu pitkän halon kanssaa tulevaksi.

      • Anonyymi

        Taisi muuttaa asumaan siihen kamuttajan mökkiin kun kamuttaja ei taitane tulla sitä kyselemään vähään aikaan.


      • Anonyymi

        Nyt siulla on ihan perusteetonta tietoo, kun ei se naapuri minkää halon kanssa oottele kamun tulemista. Oottaa pitkän kyr..eiku hepin kanssa ja siinäpä sitä onkin sitten kamuttajalla kestämistä kun ei kuulemma oo niitä miehiä, nii sepä onkin rankempi yllätys tuollane! 😁
        Mieluummin kyllä kamuttaja selekääsä ottas ja voi hyvinki olla että sen jäläkee piiloutuu häppeissää loppuiäksee Piiroislouheen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisi muuttaa asumaan siihen kamuttajan mökkiin kun kamuttaja ei taitane tulla sitä kyselemään vähään aikaan.

        Kohtahan tässä joutuu hämmennyksiin, sillä kamuttajan asuinpaikaksi on ilmoitettu niin Espoo että Piiroislouhi, kuin niitä ties kuinka monta mökkiä ja taloa mitkä hän on ostanut Lieksasta. Unohtaa ei sovi myöskään veneen alla majoittavaa kamua, kun sellainenkin tieto on palstalle kirjattu! Toki on myös mahdollista että kamuttaja vaihtelun vuoksi asuu milloin missäkin näistä paikoista, sillä vaihtelu virkistää. Siinä virkistäytymisessä lieneekin kamuttajan pitkän iän salaisuus, sillä ikänsä on lähemmäs parisataa vuotta palstalla olleiden kirjoitusten perusteella.
        Ikäisekseen siis melko reipas yksilö ja matka jatkuu edelleenkin. Sellainen on kamuttaja!


    • Anonyymi

      Oletteko te aivan sekaisin, eihän siellä kallion sisällä kukaan voi asua. Kaikki sisääntulotunnelit on tukittu. Millä se siellä eläisi kun ei ole lämmitystä eikä sinne saa ruokaakaan ja mies on vanha kuin korven kuusi. Ei koko Kamuttajaa ole olemassakaan, se on vain joku rekattu joka tänne kirjoittaa. Tai sitten joku mielisairas joka luulee tietävänsä jotain, tietysti lukee vanhoista kirjoista kun ei sillä ole mitään omakohtaista. Sairas se on älkää uskoko mitään sen juttuja.

      • Anonyymi

        Sinä itse olet sairas ja ränkyttänyt tuota samaa paskaa ties kuinka monet kerrat.


      • Anonyymi

        Vai ei Kamuuttajaa ole. Katsohan kun tuossa on oikein valokuva hänestä. On se niin HK koko mies!


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Selvä näköhavainto Kamuuttajasta. Jos tuollainen liihottelee Karisillan tuntumassa niin ilmoittakaa heti. Jokaisesta havainnosta maksetaan kunnon palkkio ruplissa vähintäin tuhat käteisenä.


      • En huomannut niitä papparatsija siinä liidellessä, kutaleet ehti näpsästä kuvan. Nyt voi joku tunnista minut, no voe hyvänen aeka!


      • Anonyymi
        kamuttaja kirjoitti:

        En huomannut niitä papparatsija siinä liidellessä, kutaleet ehti näpsästä kuvan. Nyt voi joku tunnista minut, no voe hyvänen aeka!

        Hyvä ettei ampuneet alas.


      • Anonyymi

        Kamuttaja on kaikkien lieksalaisten sankari, sillä lentelihän Putinkin Siperian taivaalla kurkien kanssa, mutta moottoriliitimellä. Kamu sentään liihotteli omin avuin ja käsivoimin!
        Idi Amin arvosti itseään ihan kohtuullisin määrin ja virallinen arvonimensä oli....
        ”Hänen korkeutensa, elinikäinen presidentti, sotamarsalkka Al Hadji Tri. Idi Amin, VC, DSO, MC, Kaikkien maan eläinten ja merten kalojen herra sekä Brittiläisen imperiumin valloittaja Afrikassa yleisesti ja etenkin Ugandassa”.
        ....mutta eipä vaan kyennyt esittämään yhtäkään kuvallista todistetta kuninkuudestaan ja herruudestaan maan eläinten ja merten kalojen suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kamuttaja on kaikkien lieksalaisten sankari, sillä lentelihän Putinkin Siperian taivaalla kurkien kanssa, mutta moottoriliitimellä. Kamu sentään liihotteli omin avuin ja käsivoimin!
        Idi Amin arvosti itseään ihan kohtuullisin määrin ja virallinen arvonimensä oli....
        ”Hänen korkeutensa, elinikäinen presidentti, sotamarsalkka Al Hadji Tri. Idi Amin, VC, DSO, MC, Kaikkien maan eläinten ja merten kalojen herra sekä Brittiläisen imperiumin valloittaja Afrikassa yleisesti ja etenkin Ugandassa”.
        ....mutta eipä vaan kyennyt esittämään yhtäkään kuvallista todistetta kuninkuudestaan ja herruudestaan maan eläinten ja merten kalojen suhteen.

        Jos Idi Amin olisi ottanut Kamuttajan neuvonantajakseen, niin se olisi vieläkin vallassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Idi Amin olisi ottanut Kamuttajan neuvonantajakseen, niin se olisi vieläkin vallassa.

        Jo vai Idi Amin olisi vieläkin vallassa, hengissä ja jotakuinkin järjissäänkin kun kuppa ei olisi vienyt viimeistäkin ajattelukykyä ja tehnyt Idistä idioottia.
        Oli syntynyt 30. elokuuta 1928, eli olisi jotakuinkin 50 vuotta kamuttajaa nuorempi.


    • Anonyymi

      Kamuttaja ei oo nyt Lieksassa päenkään, se kun män rapakon taa hoitamaan sitä rumpin vaulikampanjoo. Rumppi lupas tehä siitä varapressan jos voettaa.

      • Anonyymi

        Onkohan Kamu NATO n kannalla vai vastaan. Sille voisi antaa yhden prikaatin komentoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan Kamu NATO n kannalla vai vastaan. Sille voisi antaa yhden prikaatin komentoon.

        Kova naton vastustaja. Sen takia trumppi siiitä tykkee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan Kamu NATO n kannalla vai vastaan. Sille voisi antaa yhden prikaatin komentoon.

        Vielä nykyisinkin kamuttaja vastaa yksinään vähintään yhtä prikaatia, puhumattakaan mitä oli nuoruutensa päivinä! Tämä on varma tieto, sillä olin samaan aikaan kamuttajan kanssa Ranskan muukalaislegioonassa. En kylläkään ihan vapaaehtoisesti sinne hakeutunut, mutta tulipa rällättyä melko reippaasti Marseillessa ja mistä sitä siinä kunnossa tietää, muistaa tai ymmärtää mihin paperiin tuli nimensä laitettua! Yhtenä aamuna vain heräsin kovemman puoleisessa krapulassa hirmuiseen huutoon ja meteliin. Ei ollut parhaimpia heräämisiä se.


    • Anonyymi

      Kamuttaja nukkuu vielä talviuntaan tyytyväisenä uunin pankolla.

    • Anonyymi

      Ei oikeeeta kamuttajaa oo enää olemassakaan, ei enää pitkään aikaan. Ettäkö työ sitä tiijä?

      • Anonyymi

        Ei niin, kamuttaja on ollut koko ajan teeskentelyä.


    • Anonyymi

      Kamuttajasta ei aikaisemmin ole julkaistu tässä viestiketjussa vielä ainuttakaan kuvaa, joten katson suorastaan velvollisuudekseni poistaa ongelman hänen tunnistamisekseen. Kamuttaja yksin.... https://urly.fi/3u4r .....ja kamuttaja veljensä kanssa....https://urly.fi/3u4s Pöydällä on näkyvissä myös Hasselblad -kamerat mitkä on olleet astronauttien mukana kuussa! Kamuttaja hankki ne veljensä kanssa omistukseensa melko edulliseen hintaan. Kummankin nykyinen arvo olisi myydessä pirkälti yli miljoona euroa!

      • Anonyymi

        No nyt minä tunnistin sen, sama joka karkasi vaivastalolta 1952 kun minä olin siellä töissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt minä tunnistin sen, sama joka karkasi vaivastalolta 1952 kun minä olin siellä töissä.

        Eipä muuten ollut, sillä kamuttaja on antanut aiheen sankarihahmo Elmosta kertoviin tositarinoihin.... https://areena.yle.fi/podcastit/1-4000141 .....ja tuli suuren yleisön tietoisuuteen vuoden 1952 kesäolympialaisissa. Kamuttaja on myös se joka vei viimeisen sotakorvausjunan Vainikkalan raja-aseman ohi 18. syyskuuta 1952


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä muuten ollut, sillä kamuttaja on antanut aiheen sankarihahmo Elmosta kertoviin tositarinoihin.... https://areena.yle.fi/podcastit/1-4000141 .....ja tuli suuren yleisön tietoisuuteen vuoden 1952 kesäolympialaisissa. Kamuttaja on myös se joka vei viimeisen sotakorvausjunan Vainikkalan raja-aseman ohi 18. syyskuuta 1952

        "Kamuttaja on myös se joka vei viimeisen sotakorvausjunan Vainikkalan raja-aseman oh"

        Eikö junassa ollut veturia laisinkaan ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kamuttaja on myös se joka vei viimeisen sotakorvausjunan Vainikkalan raja-aseman oh"

        Eikö junassa ollut veturia laisinkaan ?

        Eipä ollut, sillä muuten sotakorvauksia olisi maksettu liian paljon, mutta veturi poistamalla ne oli kopeekalleen tasan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ollut, sillä muuten sotakorvauksia olisi maksettu liian paljon, mutta veturi poistamalla ne oli kopeekalleen tasan!

        Kyllä Kamuttajalla sen verran puhtia löytyi, että veti yhden junan sinne ilman veturia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Kamuttajalla sen verran puhtia löytyi, että veti yhden junan sinne ilman veturia.

        Varmasti, sillä kyllä kamuttajalta konstit löytyy ja ennemmin koiralta kusi loppuu ennen kuin kamuttajalta konstit vaikka tavarajunan vetämiseen tai työntämiseen.
        Siihen verrattuna ns. voimamiesten kuorma-auton vetäminen kilpaluissa ei kovin kummoiselta näytä, vaan on enemmänkin säälittävää räpellystä mikä naurattaa !🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti, sillä kyllä kamuttajalta konstit löytyy ja ennemmin koiralta kusi loppuu ennen kuin kamuttajalta konstit vaikka tavarajunan vetämiseen tai työntämiseen.
        Siihen verrattuna ns. voimamiesten kuorma-auton vetäminen kilpaluissa ei kovin kummoiselta näytä, vaan on enemmänkin säälittävää räpellystä mikä naurattaa !🤣

        Näin on, sinä taidat tuntea minut ;-))


      • Anonyymi
        kamuttaja kirjoitti:

        Näin on, sinä taidat tuntea minut ;-))

        Mie kuule tiiän paljon uskomattomia asioita, etten peräti enemmän kuin uskottavia! 😁


    • Anonyymi

      Täytyisi todistaa, että Kamuttaja on olemassa.

      • Anonyymi

        Pakotetaan se ilmoittautumaan uhkasakon voimalla tai haastetaan käräjille pontikankeitosta Piiroislouhilla.


      • Anonyymi

        kamu on kuvitteellinen kuvitelma.


      • Anonyymi

        Uskoohan lukemattomat ihmiset jos jonkinlaisiin jumaliin ja erilaisiin henkiolentoihin. Huomattavasti helpommin todistettavissa on kamuttajan olemassa olo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kamu on kuvitteellinen kuvitelma.

        Jos ei Kamuttajaa ole olemassa niin ei kukaan ole kirjoittanut Kamuttajana niin paljon asioita Lieksasta. Ne kirjoitukset vain ilmestyy tyhjästä avaruudesta. Pöljäkin tajuaa hänen olevan olemassa, mutta kukaan ei tiede kuka hän todellisuudessa on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei Kamuttajaa ole olemassa niin ei kukaan ole kirjoittanut Kamuttajana niin paljon asioita Lieksasta. Ne kirjoitukset vain ilmestyy tyhjästä avaruudesta. Pöljäkin tajuaa hänen olevan olemassa, mutta kukaan ei tiede kuka hän todellisuudessa on.

        Kamu on tekoälysovellue eräässä surpeenvaaralaisessa koneessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei Kamuttajaa ole olemassa niin ei kukaan ole kirjoittanut Kamuttajana niin paljon asioita Lieksasta. Ne kirjoitukset vain ilmestyy tyhjästä avaruudesta. Pöljäkin tajuaa hänen olevan olemassa, mutta kukaan ei tiede kuka hän todellisuudessa on.

        Lieksapedia tietää:
        -Et koskaan löydä kamuttajaa – hän löytää sinut. -Kamuttajalla on tuhat silmää ja tuhat korvaa.
        -Toisinaan kamuttaja poistuu Espoosta ja liikkuu Lieksassa kuin kuka tahansa meistä.
        Näin he ovat jatkaneet jo 21 sukupolven ajan. Muut luulevat, että kyseessä on sama mies ja niin on syntynyt nimitys: ”mies, joka ei kuole koskaan”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakotetaan se ilmoittautumaan uhkasakon voimalla tai haastetaan käräjille pontikankeitosta Piiroislouhilla.

        Laitettaisko aluks vaikka 10000€ uhkasakko ja joka viikko minkä kamuttaja pitkittää ilimottautumista, nii korotus on saman suurune. Joku kuri se on kamuttajalleki löyvyttävä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laitettaisko aluks vaikka 10000€ uhkasakko ja joka viikko minkä kamuttaja pitkittää ilimottautumista, nii korotus on saman suurune. Joku kuri se on kamuttajalleki löyvyttävä!

        Eikö 5 eorroo riitä, sillä minä jo tulisin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lieksapedia tietää:
        -Et koskaan löydä kamuttajaa – hän löytää sinut. -Kamuttajalla on tuhat silmää ja tuhat korvaa.
        -Toisinaan kamuttaja poistuu Espoosta ja liikkuu Lieksassa kuin kuka tahansa meistä.
        Näin he ovat jatkaneet jo 21 sukupolven ajan. Muut luulevat, että kyseessä on sama mies ja niin on syntynyt nimitys: ”mies, joka ei kuole koskaan”.

        Kyllä nyt tuli turhan tarkat tuntomerkit. Uusi akenttiporukka lähti justtiisa sinne kiekkaelemmaan löytyskö mitään mihin minun pitäs puuttuu!


      • Anonyymi
        kamuttaja kirjoitti:

        Eikö 5 eorroo riitä, sillä minä jo tulisin.

        Nonnii! Hetipä säikähti kun pikkusen uhkasakolla uhkailtiin! Sovitaan nyt tuo 5€, vaikka (kamuttajan tuntien) sekin on tietysti väärennetty.


      • Anonyymi
        kamuttaja kirjoitti:

        Kyllä nyt tuli turhan tarkat tuntomerkit. Uusi akenttiporukka lähti justtiisa sinne kiekkaelemmaan löytyskö mitään mihin minun pitäs puuttuu!

        Kyllä varmasti löytyy, joten akenttiporukka tulee taskut ja reput täynnä tietoa kohteista joihin kamuttajan olisi syytä puuttua!


      • Kenen luvalla siellä Piiroislouhilla on käyty kuvailemassa. Kyllä siinnä on niitä kateissa olevia tavaroita.


      • Kyllä se näyttää olevan niin, ettei niitä kirkon tavaroita sieltä ikinä saa kukaan.
        Minä olen ilmeisesti ainoa joka tietää sen luolan alkupään, ja minun mukana se tieto katoaa.
        Lisäksi siinnä luolan suulla on "joku pieni kiven murikka", jotka tukkii sen luolan.
        Minun kuntoni on sitä luokaa, ettei Lieksaan tulosta voi edes haaveilla, puhumattakaan päästä sinne louhikkoon näyttämän kohta, mistä sinne pääsee, heti niiden "pikkumurikoiden" poiston jälkeen..


      • Anonyymi
        kamuttaja kirjoitti:

        Kenen luvalla siellä Piiroislouhilla on käyty kuvailemassa. Kyllä siinnä on niitä kateissa olevia tavaroita.

        Tämä vaikuttaa jo huolestuttavalta sillä herra kamuttajan muisti pätkii! 😨
        Et muista edes sen vertaa että itse annoit luvan kuvauksille kun viikko sitten ohikulkiessani kävin luonasi kyläilemässä. Piirsit myös kartan kohdasta mistä pääsee helpoimmin Piiroislouhen sisälle kivenmurikat poistamalla ja ohjeistit asiaan liittyvästi muutenkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä vaikuttaa jo huolestuttavalta sillä herra kamuttajan muisti pätkii! 😨
        Et muista edes sen vertaa että itse annoit luvan kuvauksille kun viikko sitten ohikulkiessani kävin luonasi kyläilemässä. Piirsit myös kartan kohdasta mistä pääsee helpoimmin Piiroislouhen sisälle kivenmurikat poistamalla ja ohjeistit asiaan liittyvästi muutenkin.

        Katos kuule kun tuo muistin kehvatsu joskus pätkii, niinhän myö taejettiin soppii?
        Muuten sivumännen sannoen jos joku mänis sinne luoliin, ei taitaisi tulla ikinä takasin.


    • Anonyymi

      Haistakaa påcka koko orkesteri!

      • Anonyymi

        Kiitos Sitä Samaa !!!!!!!!!!!!


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Lieksasta saa nykyjään hyviä taloja 1 eurolla kuka vaan tönön riesoikseen tahtoo.

      • Anonyymi

        Talojahan löytyy halvalla mistä vaan, mutta se onkin sitten toinen juttu millaisesta ympäristöstä ja millaisessa kunnossa.


    • Anonyymi

      Lieksalaiset haisee pahalle.

      • Anonyymi

        Lieksalaiset haisee rahalle! Jopa sata metriä vastatuuleen tietää lieksalaisen tulevan vastaan, sillä niin kova on rahan haju!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lieksalaiset haisee rahalle! Jopa sata metriä vastatuuleen tietää lieksalaisen tulevan vastaan, sillä niin kova on rahan haju!

        Tarkotit kai, että mahan haju. Takana on ylipaineventtiili.


    • Anonyymi

      Voiko olla totta että joku asuu Piiroislouhila. Millainen se paikka on ja missä päin Lieksaa?

      • Anonyymi

        Ei siellä asu muut kuin luonnon eläimet. Jos oikein olen ymmärtänyt Piiroislouhen sijainnin, se löytyy kun katsot kartasta Tammelasta alaspäin kohtaa missä on mustilla kolmioilla merkitty kivilouhikot.
        https://asiointi.maanmittauslaitos.fi/karttapaikka/
        Syötä koordinaatit tai osoita piste kartalta.
        Koordinaatisto:
        N:7027399,083
        E:652501,183
        Näytä hiiren kursorin koordinaatit.
        Karttalehti: P5441C1
        Hätäpuheluissa käytettäväksi suositellut koordinaatit ovat P 63° 20,562' ja I 30° 02,841'


      • Anonyymi

        Voimalaitoksen likellä, kallioita. Ei siellä asu kukaan, jonkun Piiroisen kerrotaan joskus piileskelleen sotaväen ottoa Venäjän armeijaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voimalaitoksen likellä, kallioita. Ei siellä asu kukaan, jonkun Piiroisen kerrotaan joskus piileskelleen sotaväen ottoa Venäjän armeijaan.

        Pysy sinä valeinesi poissa täältä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pysy sinä valeinesi poissa täältä!

        Puhun niin totta kuin osaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhun niin totta kuin osaan.

        Vaan kun et osaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhun niin totta kuin osaan.

        Hyvänen aika! Anneli Jäätteenmäki kunnioittaa palstaa osallistumisellaan! Yllättäen ja pyytämättä!
        Ihmekös tuo, sillä Lieksa on saavuttanut kuuluisuutta myös poliitikkojen joukossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvänen aika! Anneli Jäätteenmäki kunnioittaa palstaa osallistumisellaan! Yllättäen ja pyytämättä!
        Ihmekös tuo, sillä Lieksa on saavuttanut kuuluisuutta myös poliitikkojen joukossa.

        Niin ja ajattele se vasta on ihmeellistä, kun minnuukkaan ei kuulema ou olemassa, silti vaen teksttii ilimaanttuu!


      • Anonyymi
        kamuttaja kirjoitti:

        Niin ja ajattele se vasta on ihmeellistä, kun minnuukkaan ei kuulema ou olemassa, silti vaen teksttii ilimaanttuu!

        Entapä jos oletkin niitä haamukirjoittajia....noin niin kuin ihan sanan varsinaisessa merkityksessä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Entapä jos oletkin niitä haamukirjoittajia....noin niin kuin ihan sanan varsinaisessa merkityksessä?

        No sinäpä sen sanoit, haamu mikä haamu = kävelevä aave näppäimistö kainalossa!


      • Anonyymi
        kamuttaja kirjoitti:

        No sinäpä sen sanoit, haamu mikä haamu = kävelevä aave näppäimistö kainalossa!

        Herätä pimeässä ja nähdä kamuttajan eli mustikkanaamion kasvot - mikä kaamea kohtalo lieksalaiselle!


    • Anonyymi

      Kamu oli aikoinaan pyövelinä Albert Pierrepointin edellä Sonoran sotilaspiirissä.

      • Anonyymi

        Kyllä vain, pitää paikkansa. Kaikenlaista työtä kamuttaja on ennättänyt tehdä pitkän elämänsä aikana ja mitenkä moneen vielä ennättää osallistumaankaan!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä vain, pitää paikkansa. Kaikenlaista työtä kamuttaja on ennättänyt tehdä pitkän elämänsä aikana ja mitenkä moneen vielä ennättää osallistumaankaan!

        Monta hommaas on vielä kokeilematta, mutta kokeilen, jos vanhaksi elän!


      • Anonyymi
        kamuttaja kirjoitti:

        Monta hommaas on vielä kokeilematta, mutta kokeilen, jos vanhaksi elän!

        Sellainen neuvo että jätä suosiolla kokeilematta sitä mistä aikoinaan puhuivat että "kyllä sitä immeine jaksaa vähän aikaa olla vaikka aijan vitaksena." Voi olla että siinä käy vielä huonommin mitä eräälle tutulle miehelle kun kävi kapakan tuolilla esittelemään miten laittaa jalkansa niskan taakse. Kyllä laittoi, mutta eipä saanut niitä sieltä pois! 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellainen neuvo että jätä suosiolla kokeilematta sitä mistä aikoinaan puhuivat että "kyllä sitä immeine jaksaa vähän aikaa olla vaikka aijan vitaksena." Voi olla että siinä käy vielä huonommin mitä eräälle tutulle miehelle kun kävi kapakan tuolilla esittelemään miten laittaa jalkansa niskan taakse. Kyllä laittoi, mutta eipä saanut niitä sieltä pois! 🤣

        Eiikö kukaan avittanu, onko ne sorkat siellä vieläkin ?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linkki lyhennetty toimivaksi: https://urly.fi/3v4z

        Eihän tuo kuva ole Lieksasta vaan Jamalista.


    • Anonyymi

      Suden salametsästäjät ovat ampuneet Kamuttajan sutena, oli kuulemma niin karvainen ja harmaa. Huomenna tuovat sen raadon Jätkänpatsaalle näytille, kun osa on sitä mieltä että se voi olla vaikka neandertaali. Menkää tunnistamaan mikä hypersooninen fossiili se on!

      • Anonyymi

        Susi se on eikä ihminen.


    • Anonyymi

      Kamuttajan arvoitus ei taida koskaan ratketa.

    • Anonyymi

      Minä luulen nähneeni Kamuttajan sukulaiset Kiirastorstaina Lieksassa?

      • Anonyymi

        Silloin torstaina ei ollut paljon ulkopaikkakuntalaisia joten vieraat huomattiin.


      • Anonyymi

        Kuka tämän on tänne vierittänyt?


    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4853
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2300
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1826
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1520
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1161
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1136
    Aihe