Eräät -varsinkin eräs – on jo kauan ennustellut Kharonin lautan olevan tulossa minua noutamaan. Lautan tulo ei pelota minua lainkaan. Aivan valmis olen sen kyytiin lähtemään, kun olen saanut elää tällaisen elämän. Siitä olen kertonut täälläkin, mm. otteilla v. 2020 julkaistuista muistelmistani. Vielä pieni tiivistelmä noista vanhoista asioista:
Synnyin äitini nuoruuden erehdyksenä – siis aviottomana poikana – Rautavaaralla ja jäin isovanhempieni kasvatiksi, kun äitini meni naimisiin ja muutti miehensä mukana toiselle paikkakunnalle, jossa hän tuotti minulle vielä neljä veljeä ja kolme siskoa. Kansakoulua korkeampaan opiskeluun minulla ei ollut mahdollisuutta, kun lähimmät oppikoulut olivat Nurmeksessa, Nilsiässä ja Iisalmessa, kaikki ainakin yli 50 km:n päässä kotoani.
Niinpä 16-vuotiaana syksyllä 1951 lähdin tänne Stadiin, jossa kansakoulun opettajani yhteyksien kautta sain asunnon ja työpaikan ja aloitin iltaopiskelut. Eivät ne kuitenkaan johtaneet tavoitteinani olleisiin tuloksiin ja 18-vuotiaana syksyllä 1953 lähdin Lappiin, sen suurille savotoille. Sillä pääsin myös ”herran tieni” alkuun metsätöiden aputyönjohtajakurssin suorittamalla. Syksystä 1954 kevääseen 1955 olin aputyönjohtajana Pohjoismaiden suurimmalla savotalla Kittilän Kuolavaarassa. Rovaniemessä kävin kutsunnoissa, joissa minut määrättiin palvelukseen JP 2:een Santahaminaan – kun viimeinen asuinosoitteeni oli täällä Stadissa.
Varusmiehenä kävin aliupseerikoulun ja varusmieskersantiksi ylenneenä minut houkuteltiin jäämään ”kantakersantiksi”. Vain ”kesäkersantti” aioin olla ja mennä syksyllä metsäkouluun opiskelemaan metsäteknikoksi. Ei se kuitenkaan ollut mahdollista, kun kesän aikana olin tutustunut viehättävään naiseen, joka alkoi odottaa minulle lasta. Pienikin säännöllinen palkka oli nyt tärkeintä.
Mielenkiintoinen ja antoisa siitä sotilasurastani tuli; monissa eri joukoissa, monissa erilaisissa tehtävissä palvelleena ja monenlaista koulutustakin siinä ohessa saaneena. Hyvin kai kaikessa menestyin, kun minusta tuli kapteeni. yhtenä neljästä ensiksi siihen arvoon ylennetyistä toimiupseereista. Oikeuden täyteen eläkkeeseen saavutettuani sitten syksyllä 1980 – siis 43 vuotta sitten, 45-vuotiaana - lähdin eläkkeelle ja välittömästi siviilitöihin Valiolle. Hyvin meni ja mukavasti etenin sielläkin, mutta nyt olen jo 25 vuotta nauttinut eläkettä myös sieltä.
Vaiherikas on ollut myös yksityiselämäni. Ensimmäinen avioliittoni. josta saimme kaksi poikaa, päättyi 20 vuotta kestettyään. Minähän siihen eroomme syypää olin. Sitten minulla oli muutamien vuosien huikenteluvaihe, kunnes tutustuin hienoon naiseen, jonka kanssa avioiduimme v.1983. Minä olin silloin jo 48-vuotias ja hänkin jo 44-vuotias ja hänelläkin oli ollut eroon päättynyt avioliitto, josta hänellä tuolloin oli luonaan 14-vuotias poika. Nyt tuo jo 54-vuotias poika perheineen asuu vain n. 1,5 km:n päässä kodistani ja poikineen käy paljon auttelemassa minua talven lumi- ja kesän vihertöissä. Omat poikanihan asuvat kauempana, Salossa ja Karjaalla, mutta melko usein hekin jälkeläisineen käyvät täällä ”pappaa” tapaamassa ja joskus minäkin ajelen heitä tapaamaan – kun minulla on vielä ajokortti.
Tuokin avioliittoni kesti vain 20 vuotta, kun syöpä vei vaimoni. Jo 19 vuotta hän on levännyt tuossa kolmen kilometrin päässä Maunulan hienossa uurnalehdossa, ja siinä hänen kumppaninaan tulee olemaan myös minun loppusijoituspaikkani. Sinne pääsyni on kuitenkin viivästynyt ainakin tänne asti ja paljon on vielä tänäkin aikana tapahtunut elämässäni.
Olen ollut 25-vuotta mukana Helsingin sydänkuntoutuksen jumpissa ja muissa toiminnoissa – liityin mukaan heti v. 1998 tapahtuneen ohitusleikkaukseni jälkeen. Samoin mukana myös Päällystöliiton evp.yhdistyksen toiminnoissa; olin yhdistystä perustamassakin v. 2001. Kuten myös entisten rauhanturvaajien toiminnoissa; sitäkin yhdistystä olin perustamassa 1960-luvun loppupuolella silloisella Suomen sinibaretit-nimellä kolmesta ensimmäisen Kyproksella olleen faitterireissuni jälkeen ja olin jäsenenä myös sen ensimmäisessä hallituksessa. Kuten olen tietenkin mukana myös Valioeläkeläisten toiminnoissa, jonka sihteerinäkin olin jo tämän vuosituhannen alkupuolella.
Paljon olen myös reissannut; viimeisten 20 vuoden aikanakin olen tehnyt n. 40 kaukomatkaa. Korona sen matkailuni lopetti, peruutti 85-vuotismatkakseni varaamani Irlannin kiertomatkankin kesällä 2020. Enempää matkailua ei ole enää suunnitelmissani. Seuraava kaukomatkani voi ehkä tapahtua vasta sillä Kharonin lautalla, mutta sitä odottaessani minulla saattaa olla vielä ihan mukavaakin mm. noissa mainitsemissani toiminnoissa kuten läheispiirissäni. Ylihuomenna on ainakin taas jumppa. Nyt kuitenkin lähden vain lenkille noille keskuspuiston hiekkateille ja metsäpoluille.
(Eihän tämä aiheeltaan koske keskustaa, mutta näin tämän tarpeelliseksi siksi, kun minä olen ollut täällä muutamalla keskustaa paljon kiinnostavampi aihe; lähes ainoa aihe minua arvostavasti vanhukseksi nimittelee)
Aika aikaansa kutakin
30
464
Vastaukset
- Anonyymi
Kieltämättä sinulla on ollut hieno ja vaiherikas elämä, päinvastoin kuin eräällä.
Kiitos! Ainakin vaiherikas se on ollut. Nyt on tasaisempaa. Jälkeläisteni elämä omaa elämääni suurempana mielenkiintoni kohteena. Se on tuonut minulle myös iloa ja onneakin. Toki omatkin tekemiseni tuovat minulle ainakin tyytyväisyyden ja onnellisuuden tunteita – niitä toi myös nyt tuo runsaassa tunnissa tallustelemani ehkä n. kolmen kilometrin lenkkini!
- Anonyymi
Olet tosiaan saanut viettää upeaa elämää, mutta se on ollut puhtaasti omaa ansiotasi. Molemmat työurasi hoitanut esimerkillisesti ja se on luonnollisesti tuonut hyvinvointia ja vaurautta. Lapset on pärjänneet hienosti, itse olet matkustellut maailmalla hyvässä seurassa. Jokainen on todellakin oman onnensa seppä ja sinä olet takonut todella hyvin ja hienosti.
- Anonyymi
Miten liittyy keskustaan ? Kun täällä tapana poistaa liittymättömät. Tämäkin poistuu.
- Anonyymi
Eipä täältä mitään poisteta, paitsi tuo aisa-ossi, persutrollit saavat herjata, parhaita, väheksyä ja heittää törkyä esim. Sanna Marinista edelleen.
- Anonyymi
>>Miten liittyy keskustaan ? Kun täällä tapana poistaa liittymättömät.<<
Onhan paljolti JKK:n ansiota ), joittenkin mielestä jopa syytä, että politiikkasaiteista kepulisaitti on se kaikkein vilkkain ja saattapa se työllistää sensuuruosastoakin eniten.
On värikästä, mutta kyllä tuo yksi häirikkö-"sotilas" pilaa liian paljon.
Siis Kapi kuuluu asiaan ja palstan kommentoiduin kirjoittaja.
- Anonyymi
Mutta perskokkare, miksi keskustan pastalla.
- Anonyymi
Capo yrittää vakuutella itselleen ja muille, että kyllä minullakin on hyvä elämä vaikka en olekaan keskustalainen.
- Anonyymi
Muistan kun esittelit matkoiltasi täällä hienoja kuvia
Olet
pienistä oloista noussut hienosti ja monenlaista kokenut
Oikein hyvää jatkoa
PS kerropa miten Valio juhlisti työpaikkasi nobelistia Virtasta
vai juhlistiko mitenkäänTuo viestisi on tullut kirjoittaessani tuota tämän päivän loppuviestiksi tarkoittamaani. Kyllä Valio edelleen juhlisti tuota nobelistiaan tietyin tavoin, joista en nyt tänään enää jaksa puhua, kun iltapesuni, iltadrinkkini ja sitten vuoteenikin jo odottavat.
Kiitos kuitenkin viestistäsi, johon koetan vastata huomenna!Kiitos kuvistani sanomastasi! Oikea on myös toteamuksesi, että varsin pienistä oloista lähdin taipaleelleni, jolla sain sitten nähdä ja kokea monenlaista, suurempaakin.
Joo, siitä A.I, Virtasesta: Kyllä hänet Valiolla edelleen häntä muistettiin. Hänen työpaikkansa Hietalahdessa Kalevankadun päässä sijainnut Valion entinen tutkimus- ja tuotekehityskeskus purettiin joskus 1980-90 lukujen vaihteessa ja uusi rakennettiin isännöimälleni alueelle Pitäjänmäelle, jossa oli jo pääkonttori- ja atk-keskusrakennukset. Uuteen rakennukseen laitettiin Virtasen entinen työhuone aivan samanlaiseksi kuin se oli ollut siellä vanhassakin rakennuksessa. Sinne tuotiin hänen työpöytänsä ja kaikki muut huonekalut, myös seinätaulut ym,
En kyllä muista, juhlistimmeko Virtasta enää juuri muuten, Paljon juttuja hänestä kuulin kyullä niiltä, jotka olivat olleet Valion palveluksessa jo hänen aikanaan – itseäni vanhempia he olivat. Virtanen kuulemma joka aamu töihin tullessaan kierteli alaistensa luona kysellen ”mitä uutta tänään”. Jos alaisella oli jotakin uutta kerrottavaa, Virtanen tarttui siihen innokkaasti ja jos alaisella ei ollut kerrottavana mitään uutta Virtanen kuulemma poistui pettyneenä tuhahdellen. Jos alaisella olisi ollut kerrottavanaan vaikka kaksi uutta asiaa hän kertoi niistä vain toisen jotta hänellä huomisaamunakin olisi uutta kerrottavaa.
Tein tämän avaukseni perusteilla, jotka heti ensisanoissa mainitsin. Siis siksi, kun olen kauan ollut kiinnostuksen kohde eräille, eräälle vain ainoa kiinnostuksensa kohde. Ja kun he ovat niissä avauksissaan osoittaneet kuvan minusta syntyneen vain mielikuvituksensa tuottamana halusin kertoa itsestäni sellaista, jonka tarvittaessa voin vaikka tositteilla tosiasioiksi todistaa. Olen kyllä vuosien aikana niin joskus tehnytkin, mutta kun se ei näy menneen heille perille tai he ovat sen unohtaneet, vielä kerran halusin tehdä näin.
Onhan avaukseni saanut jo huomiotakin kun lähes 80 tämän näyttää lukeneen. On tullut muutamia vastineviestejäkin. Parissa niistä saan tukea, useampia avaukseni näkyy ärsyttäneen. Miksiköhän? Ehkäpä siksi, että olen tällä särkenyt heidän mielikuvituksensa minusta tänne tuottamaa. Eipä tuon pohdinta anna minulle aihetta enempään.
Eikä ole nyt enempää aihetta muuhunkaan. Lupaan kuitenkin, että tällaista ”itsetilitystä” en enää koskaan täällä tee. Käyntini täällä ovat jo jääneet melko vähäisiksi kun kiinnostavammiksi ja tärkeimmiksi ovat tulleet muut asiat, joista annan vinkkiä avauksessanikin. Vaikka Kharonin lautta ei vielä ihan pian olisi tulossa minua noutamaan käyntini täällä vähentynevät entisestäänkin kun minulla on jo tätä ikää ja sen tuomaa muuta ajateltavaa. Tällä avauksellani sanomani näin kyllä nyt tarpeelliseksi sanoa syistä, jotka siis heti avaukseni alussa mainitsin.
Nyt vain Oikein Hyvää yötä kaikille!- Anonyymi
Öitä vaan Kapillekin! Näyttää kyllä siltä, että sinulla on myös toinenkin sinusta kiinnostunut kyseisen "sotilaan" lisäksi eli pankkomajuri. Jaksaa myös muistaa sinua päivittäin ainakin jossakin aloituksekseen tarkoittamassa rykäisyssään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Öitä vaan Kapillekin! Näyttää kyllä siltä, että sinulla on myös toinenkin sinusta kiinnostunut kyseisen "sotilaan" lisäksi eli pankkomajuri. Jaksaa myös muistaa sinua päivittäin ainakin jossakin aloituksekseen tarkoittamassa rykäisyssään.
Miten persutrolli tämä liittyy keskustaan.
- Anonyymi
Edelleen vosun penikka ja hönö. Ei se poistamalla muuksi muutu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten persutrolli tämä liittyy keskustaan.
Kyllä persutrolli operoi myös persujen palstalla....
Vanhus saa viestit pois
IloSOTURI
2023-10-04 06:35:27
Ilmoita
Olin yhteydessä omistajaan (City General Group). Olkaa tekin. Kun riittävän moni ottaa yhteyttä niin omistajan täytyy reagoida.
- Anonyymi
Brawoo JKK!
Hieno kertaus niille, ketkä eivät tunne kepusaitin loistavaa scribenttiä!
Aina tulee kepuleissa loiskiehuntaa on Korhonen kirjoittaa, aiheesta tai joskus hieman sen vierestä.
ARVOSTAN.
P.S. Elämänkertasi on mielenkiintoinen ajan kuvaus siltä ajalta, mitä en itse ole elänyt. Toki myöhemmätkin vaiheet on kiintoisat.
Terveisiä Oulun kupeesta! Tiedät kyllä keneltä.
---
Kepu -palstan parasta antia on tietysti Kapi. Aina vaan ja vuodesta toiseen.
Hän aiheuttaa KAPInaa vuodesta toiseen, jo parin vuosikymmenen ajan, olipa sitten paikalla tai ei. Hänet koetetaan yleensä keksiä jopa täysin tyhjästä. Näin on käynyt eräälle pillipiiparille, joka on saanut Kapista ikuisen kutkan... KAPIN!
Aina alati altis KAPTEENIMME, se aito ja OIKEA. Primus inter pares.- Anonyymi
Aina tulee kepuleissa loiskiehuntaa KUN Korhonen kirjoittaa, aiheesta tai joskus hieman sen vierestä.
ASIAA!
- Anonyymi
Kapi on ainoa kepupalstalla, luultavasti monella muullakin palstalla, joka jo urallaan ylennettiin Kapteeniksi. Pankkomajurin nosti routa ja aisalla ei kyvyt riittänyt, vaikka Musiikkieverstiluutnantti Saksa arvosti aisan askelkuvioita yhden miehen joukkueen kuviomarssissa.
- Anonyymi
>>Pankkomajurin nosti routa ja aisalla ei kyvyt riittänyt<<
Nosti routa... HOH, HOH HOOOOOH!
Viikon PARAS! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Pankkomajurin nosti routa ja aisalla ei kyvyt riittänyt<<
Nosti routa... HOH, HOH HOOOOOH!
Viikon PARAS!Minä repesin myös ihan täysin tuosta :)))))))))))))
"Nosti routa..."
Khihihiiii........
- Anonyymi
Kepu -palstan parasta antia on tietysti Kapi. Aina vaan ja vuodesta toiseen. Kapi on aivan Űber Alles kepu-saitilla.
Hän aiheuttaa KAPInaa vuodesta toiseen, jo parin vuosikymmenen ajan, olipa sitten paikalla tai ei. Hänet koetetaan yleensä keksiä jopa täysin tyhjästä. Näin on käynyt eräälle pillipiiparille, joka on saanut Kapista ikuisen kutkan... KAPIN!
Aina alati altis KAPTEENIMME, se aito ja OIKEA. Primus inter pares.
Jorma K Korhonen
https://www.suomi24.fi/profiili/kapi_
>> Tämän korkean iän saavuttaneen on kuitenkin ylöspäin katseensa kohdistaen joskus syytä huokaista näinkin:
Ah, painuva päivä, ma aamusta aloin,
jo lapsena leimusin, nuorena paloin,
mut tahtoni vielä ei tuhkaksi tulla,
jos vielä on valkeutta sulla!
(Eino Leino)
Ja onhan myös näin:
Niin kauan, kun on veri suonissas,
luut, jänteet lujina ja ominas,
niin kauan älä pyri kohtalon
majasta ahtaasta pois jalallas!
(Omar Khaijam) <<
Kertauksen vuoksi:
Kapi on ollut paras vertaistensa joukosta eli siis suorastaan jo "parhaista parhain", Primus Inter Pares, moneen kertaan ja se nähtävästi on eräälle, Aisa-Ossille, liikaa. Hän on vain kade.
Tähän ei Aisa-Ossi pysty IKINÄ.
Kertauksen vuoksi:
Kapi on ollut Primus Inter Pares moneen kertaan ja se nähtävästi on sinulle liikaa. Olet vain kade.
>>Kun priimus-käsite näkyy olevan sinulle outo, kerron, että sellainen on koulujensa parhailla. Minulla se oli jo aikoinaan kansakoulussa, alaluokista päästötodistukseen asti, myöhemmin sitten siellä ”rottakoulussa” - kanta-aliupseerien vuoden mittaisella peruskurssilla - myös sitten meistä toimiupseereista upseereita tekevällä luutnanttikurssilla. RUK:ssa - jonka suoritin vasta ylikersanttivaiheessani - sain tyytyä vain n. 600 miehen kiväärilinjan priimukseksi, kun siellä krh-komppaniassa oli yksi minua parempi;)):<<
Aisa näkee KAPIn kaikkialla, eli sillä tuntuu olevan paha KAPI. Menisi jo lääkärin puheille, semmoiselle "päälääkärille"!
Vae victis.
Tässä sitä ollaan VKK -ehdokkaana.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10159928223193970&set=pcb.10159928227118970 - Anonyymi
Pieni kevennys Kapille. Palstan pers´´ kärpäsen puolueen sivuilla VKK lukee edelleen: .. Päivitys on kyllä hidasta..
VKK sivuilta:
VKK:lla on eduskunnassa yksi kansanedustaja, Ano Turtiainen. Eduskunnan internet-sivuilta löytyvät kaikki hänen valtiopäivätoimensa ja puheensa. Kivastihan avaukseni on saanut huomiota, lähes 200 lukijaa ja yli 20 viestiäkin. Aamupäivällä laitoin vastausviestin tänä aamuna klo 09.01.46 Oulun kupeesta tulleeseen kivaan viestiin kiittäen sen lähettäjää. Eikö liene se viestini mennyt läpi, kun se ei näy nyt palstalla olevan – en usko sen tulleen poistetuksi, ei siinä mitään sellaiseen aiheuttavaa ollut. Jospa tuo viestin lähettäjä näkisi nyt tämän viestini.
Enempään viestittelyyn en näe nyt olevan aihetta itselläni, joten toivottelen vain kaikille hyvää päivänjatkoa ja viestittelyintoa sellaiseen kykeneville!- Anonyymi
Ja jollotus jatkuu ja jatkuu..... vanhaan malliin minä, minä, minä, minä, mi...
Hönö on aina hönö. - Anonyymi
No mutta, sehän on itse vanha lammaspaimenemme...
Kieli kapin anuk...sa ja syvällä, kuinka herttaista.
Neljännen sivun hännille oli jo pudonnut tämä avaukseni. Kun Sanna Marin näkyy tulleen täällä minua kiinnostavammaksi, yhyy, yhyy…. No, ihan hyvillä mielin tässä jo aloittelen viikonloppuani, ilman mitään erityisiä rientoja; lauantaina kyllä taas jälkipolveani tulee pappaa tervehtimään.
Eipä aihetta enempään joten vain Oikein Hyvän viikonlopun toivotukset kaikille!- Anonyymi
Kapi on tarvittaessa huumorimieskin. Sitäkin lajia lienee tarvittukin liki 20 vuoden aikana tämän kepusaitin sontalinkojen tuotoksia katsellessa. Lähes tuon ajan olen itsekin tätä kepusaittia seuraillut vaihtelevalla otteella.
No monena se mies on jo ollutkin eläissään. Meillä Kainuussa äitini (os. Korhonen) käytti sanontaa "Hyvä kaiken pätöö".
Ollaan joskus tämän Korhosen kanssa vaihdettu viestejä sukutaustoihin liittyen ja saatetaanpa olla jopa samoja Sotkamon Korhosia. Nähtiinpä kerran Zeppeliinissäkin syömisen ja jutustelun merkeissä. Halusin tavata tämän monipuolisen ja aktiivisen kepusaitin (ym. matkakertomusten ja muutamien poliitikkojen vaiheista tutkielmia kirjoittaneen) scribentin kun hän oli Oulun suunnalla reissullaan.
Toki olen myöskin lukenut hänen spostilla lähettämänsä muistelmat. Minä en lakkaa hämmästelemästä sitä solvausten määrää ja törkeää ilkeilyä Korhosen vaatimattomista lähtökohdista. Itse kun olen myöskin aika vaatimattomista oloista lähtenyt, niin osaan kyllä antaa arvoa toisellekin ja hänen menestykselleen.
Onpa taas hienoa nähdä ja lukea Korhosen visiiteistä Kepusaitilla. Kovasti se JKK vieläkin aiheuttaa "KAPInaa" ;=)
Terveisiä ja hyvää syksyn jatkoa täältä "Oulun kupeesta". Anonyymi kirjoitti:
Kapi on tarvittaessa huumorimieskin. Sitäkin lajia lienee tarvittukin liki 20 vuoden aikana tämän kepusaitin sontalinkojen tuotoksia katsellessa. Lähes tuon ajan olen itsekin tätä kepusaittia seuraillut vaihtelevalla otteella.
No monena se mies on jo ollutkin eläissään. Meillä Kainuussa äitini (os. Korhonen) käytti sanontaa "Hyvä kaiken pätöö".
Ollaan joskus tämän Korhosen kanssa vaihdettu viestejä sukutaustoihin liittyen ja saatetaanpa olla jopa samoja Sotkamon Korhosia. Nähtiinpä kerran Zeppeliinissäkin syömisen ja jutustelun merkeissä. Halusin tavata tämän monipuolisen ja aktiivisen kepusaitin (ym. matkakertomusten ja muutamien poliitikkojen vaiheista tutkielmia kirjoittaneen) scribentin kun hän oli Oulun suunnalla reissullaan.
Toki olen myöskin lukenut hänen spostilla lähettämänsä muistelmat. Minä en lakkaa hämmästelemästä sitä solvausten määrää ja törkeää ilkeilyä Korhosen vaatimattomista lähtökohdista. Itse kun olen myöskin aika vaatimattomista oloista lähtenyt, niin osaan kyllä antaa arvoa toisellekin ja hänen menestykselleen.
Onpa taas hienoa nähdä ja lukea Korhosen visiiteistä Kepusaitilla. Kovasti se JKK vieläkin aiheuttaa "KAPInaa" ;=)
Terveisiä ja hyvää syksyn jatkoa täältä "Oulun kupeesta".Kun vielä palstan avasin ja näin viestisi niin sen johdosta: Toissapäivänä Sinulta oli tullut kiva viesti, johon yritin vastata, mutta jostain syystä se ei mennyt läpi. Toissaillan viimeisessä viestissäni siitä kyllä sitten Sinua kiittelin.
Joo, noin on kuin kerrot. Usein keskustelimme täällä takavuosina ja kerran tosiaan tapasimmekin. Kuvatiedostostani näen, että se tapahtui kesällä 2012, eli 11 vuotta sitten. Olin ollut Iissä edesmenneen vaimoni kummityttären ja hänen perheensä vieraana ja etukäteen olimme sopineet tapaamisestamme, joka paluumatkallani toteutui siellä Oulun kyljessä Zeppelinissä. Kiva muisto minulla on siitä tapaamisestamme.
Niin, saatammepa hyvinkin olla samaa Korhosten sukua. Siskoni on tehnyt 1700-luvulle ulottuvan selvityksen tästä suvusta. Sen mukaan Isoisäni isän isoisä oli syntyisin Sotkamosta josta oli nuorena miehenä valunut ensin Nurmeksen Haapajärvelle eli myöhemmälle Valtimolle, josta oli sitten avioliiton kautta siirtynyt länsinaapuriin eli silloin Nilsiään kuuluneelle synnyinseudulleni, joka tuli 1800-luvunloppupuolella Rautavaaraksi, kun sellainen pitäjä muodostettiin yhdistämällä Nurmeksen läntien ja Nilsiän itäinen kappelikunta.
Eipä nyt muuta kuin vain kiitos viestistäsi ja siinä mieltäni lämmittäneestä sanomastasi ja oikein hyvää syksyn jatkoa mys sinne Oulun kupeeseen!
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1237695- 545748
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa793258Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72863Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101668Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2091580Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3201289Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351172Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931159Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321061