Haluan tappaa itseni

Anonyymi-ap

Että pääsen isän luo. Muutenkin ahdistaa koko elämä ja lähes kaikki asiat. Naisetkaan ei tykkää musta. Olen ollut masentunut ja ahdistunut jo lähes 20-vuotta elämästäni. Kaikkien asioiden hoitaminenkin on yhtä tuskaa.

MasentunutMies

106

1090

Vastaukset 106

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lähinnä rukoilen että mut otettais jo pois täältä ettei tarvi itsaria tehdä.

Masentunutmies

• Anonyymi

Itsemurha ei kannata ainaskaan. Seuraavassa elämässä on sama ongelma edessä. Homeopaattista lääkkeistäkin on apua. Ainakin Aurum met kannattaisi ottaa, ja ehkäpä joitakin muitakin riippuen masennuksen syistä.

Henkisyyden tutkiskelun puute on usein syynä masennukseen. Henkinen kehitys on osa ihmisen elämän tarkoitusta. Ehkäpä NDE vieoiden tai Channelin Erik vidoiden katselusta olisi apua, ja myöskin erilaisiin henkisiin tilaisuuksiin kannattaisi mennä kuuntelemaan.

Kaikilla meillä on myös henkioppaita, joilta voi aina pyytää ohjausta, jos ei itse Luojaa uskalla lähestyä tai ei jaksa uskoa Jumalan olemassa oloon. Ananda Margan kiirtan on aina hyvä keino kohentaa mielialaa, perustuu vyöhyketerapiaan ja mieltä ylentävän mantran laulamiseen.

Toisten auttaminen tuo kiitollisuuden osoituksia muiden taholta. Vanhuksia, voi aina auttaa tai eläimiä, tai vaikkapa netissä antaa neuvoja tai lohdutella muita ongelmaisia.

• Anonyymi00047

"Toisten auttaminen tuo kiitollisuuden osoituksia muiden taholta. Vanhuksia, voi aina auttaa tai eläimiä, tai vaikkapa netissä antaa neuvoja tai lohdutella muita ongelmaisia."

Tämä on hyvä neuvo. Siitä omasta sisäänpäin kääntyneestä tilasta alkaa vaikka ajattelemaan muiden vaikeuksia ja auttaa muita. Avun tarvitsijoita on vaikka miten paljon.

Joku vapaaehtoistyö joka tuo hyvää mieltä. Kiitollisuus siitä että voi auttaa ja joku tulee iloiseksi sinun teosta. Se tuo iloa itsellekin. Ei ryve koko vuorokautta itsesäälissä.

• Anonyymi

En usko että pääset isäsi luo tappamalla itsesi. En myöskään pidä todennäköisenä, että isäsi olisi halunnut, että tapat itsesi.

• Anonyymi

Mä aion ainakin tappaa itseni. Siltä varalta että tämä ei ole ainoa elämä mitä eletään, mikäs estää tekemästä itsemurhan seuraavassakin elämässä?

• Anonyymi

Mitä jos tämä onkin se ainoa ? Mistään ei voi tietää.
        En ottaisi riskiä, ettei seuraavaa enää olisikaan, joten elän tämän, haasteista huolimatta.
        Kenties kannattaisi yrittää elää ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä jos tämä onkin se ainoa ? Mistään ei voi tietää.
        En ottaisi riskiä, ettei seuraavaa enää olisikaan, joten elän tämän, haasteista huolimatta.
        Kenties kannattaisi yrittää elää ?

Niin miksi kannattais yrittää elää? Kuolema on ainoa asia mitä enää toivon.

• Anonyymi

Raamatun, Jumalan Sanan mukaan, on vain yksi elämä. Silloin ihminen itse valitsee, kumoaa herraa haluaa palvella, Jumalaa vai Perkelettä. Valitsee Taivaan tai Helvetin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pelkästään oman itsensä takia kannattaisi yrittää elää.

• Anonyymi00017
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun, Jumalan Sanan mukaan, on vain yksi elämä. Silloin ihminen itse valitsee, kumoaa herraa haluaa palvella, Jumalaa vai Perkelettä. Valitsee Taivaan tai Helvetin.

Onko silloin valinnut palvella perkelettä jos tekee itsemurhan, näin siis ainakin uskovaisten mielestä?

Masentunut Mies

• Anonyymi00048
        Anonyymi kirjoitti:

Minusta on aika kummallista tämä että joku kirjoittaa keskustelupalstalle tämmöistä.

Mihin sinä haluat keskustelua? Jos kerran olet päättänyt kuolla, miksi haluat keskustella siitä?

• Anonyymi

Eipä nyt kannattaisi mitään itsaria tehdä. Kannattaisi ihan katella tää elämä täällä, sekä miettiä näitä kysymyksiä siitä kuoleman jälkeisestä elämästä. Läheiset, kaverit tai muut tulisi varmasti surullisiksi, jos kuolisit itsarin takia.

• Anonyymi

"Älä tee itsellesi mitään pahaa, sillä me kaikki olemme täällä."

• Anonyymi00013

Minkä takia muka kannattais olla täällä? Kyllä itsemurha on ihan yhtä hyvä ratkaisu kun mikä tahansa muukin.

• Anonyymi00014

Jos sä tapat itsesi, sä et todennäköisesti pääse silloin isäsi luo... Itsemurhan tehneillä pitäisi olla "rajan takana" eri paikka, kuin niillä, jotka ovat lähteneet luonnollisella tavalla,.

Itsemurha on maailman kaikkeuden sääntöjen vastainen tapa lähteä. "Rajan takana" on eri osoite, kuin niillä, jotka lähtivät kunnialla.

• Anonyymi00016

Mielenkiinnosta kysyn mikä se eri osoite on itsemurhan tehneillä? Mitä jos ei olekkaan mitään osoitetta kuoleman jälkeen. Siis niilläkään jotka ei tappaneet itseään mut ei myöskään niillä jotka päätyivät itsemurhan tekemään?

Masentunut Mies

• Anonyymi00018
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Mielenkiinnosta kysyn mikä se eri osoite on itsemurhan tehneillä? Mitä jos ei olekkaan mitään osoitetta kuoleman jälkeen. Siis niilläkään jotka ei tappaneet itseään mut ei myöskään niillä jotka päätyivät itsemurhan tekemään?

Masentunut Mies

No ei tuommoisista hattaratuomareista tarvitse välittää yhtään, niillä on omat paikkansa jossain pieruilmoissa.

Välitä sinä itsestäsi, jolla on sentään syvyyttä ja tuntematon tulevaisuus. Voi olla hyvä, kun hyvin ammennat.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Masentunut Mies

Itsarin kautta päädyttäneen alakertaan... Ne, jotka ovat lähteneet luonnollisesti - paikkana lienee yläkerta.
        Enpä ole varma, mutta näin itse uskoisin.

• Anonyymi00031

Eli se ei ole kunniakasta päättää itse omasta elämästään jos on vaikka vakavasti sairas tai muulla tavoin vammautunut?

Masentunut Mies

• Anonyymi00064
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Eli se ei ole kunniakasta päättää itse omasta elämästään jos on vaikka vakavasti sairas tai muulla tavoin vammautunut?

Masentunut Mies

Minusta se on ihan kunniakasta, jos on jo kauan kärsinyt pahasta olosta!

• Anonyymi00015

On taas vähän mieli muuttunut asian suhteen etten ainakaan kovin aktiivisesti ajattele itseni tappamista. Johtuuko sitten siitä kun ikää on tullut ja ajattelee sen myötä asioista eri tavalla kuin nuorempana. Tai kun aikaa on kulunut riittävästi kipeistä ja tuskallisista asioista. Olen ehkä alkanut pikkuhiljaa ymmärtämään että kaikesta selviää vaikka elämässä tapahtuu paljon kamalia asioita.

Masentunut Mies

• Anonyymi00019

Hyvä koska ei tästä montaa kuukautta ole kun olit taas tappamassa itsesi. Mutta ethän sä muista mitä olet palstoille kirjoitellut ja jos sulle kopioi niin syytät että joku on kirjoittanut sun nimimerkillä. Mutta näyttää siltä että olet lopettanut alkoholin juomisen vai vieläkö menee?

• Anonyymi00030
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Hyvä koska ei tästä montaa kuukautta ole kun olit taas tappamassa itsesi. Mutta ethän sä muista mitä olet palstoille kirjoitellut ja jos sulle kopioi niin syytät että joku on kirjoittanut sun nimimerkillä. Mutta näyttää siltä että olet lopettanut alkoholin juomisen vai vieläkö menee?

No kyllä mä muistan ja olin silloin taas henkisesti niin surkeassa jamassa että olis varmaan pitänyt soittaa taas ambulanssi.

Juomista mä en ole vieläkään lopettanut mut bentsojen käytön jättänyt melkein kokonaan pois.

Jotain kai mun päässä kuitenkin on lähiakoina naksahtanut kun en ajattele elämästä enää niin negatiivisesti. Jotenkin ajatukset on kirkastunut vaikka en olekkaan juomista lopettanut ainakaan vielä. Voi olla että sekin päivä joskus tulee tai sitten ei mut onko sillä niin väliä jos mulla on parempi jo nyt. Ja olen ehkä tajunnut että onnellinen voi olla ihan hyvin yksinkin.

Masentunut Mies

• Anonyymi00033
        Anonyymi00030 kirjoitti:

No kyllä mä muistan ja olin silloin taas henkisesti niin surkeassa jamassa että olis varmaan pitänyt soittaa taas ambulanssi.

Juomista mä en ole vieläkään lopettanut mut bentsojen käytön jättänyt melkein kokonaan pois.

Jotain kai mun päässä kuitenkin on lähiakoina naksahtanut kun en ajattele elämästä enää niin negatiivisesti. Jotenkin ajatukset on kirkastunut vaikka en olekkaan juomista lopettanut ainakaan vielä. Voi olla että sekin päivä joskus tulee tai sitten ei mut onko sillä niin väliä jos mulla on parempi jo nyt. Ja olen ehkä tajunnut että onnellinen voi olla ihan hyvin yksinkin.

Masentunut Mies

Juominen pitää vain yllä ahdistusta, masennusta ym. Alkoholi ei ole apu mt-ongelmiin.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Juominen pitää vain yllä ahdistusta, masennusta ym. Alkoholi ei ole apu mt-ongelmiin.

Joo olis sit hyvä yrittää vähentää.

Masentunut Mies

• Anonyymi00035
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Joo olis sit hyvä yrittää vähentää.

Masentunut Mies

Suosittelen. Jos pystyt vähentämään, ehkä jopa lopettamaankin, tulet kyllä itsekin huomaamaan positiivisen vaikutuksen ajan myötä.
        Se, että kerroit haluavasi kuolla, haluat isäsi luokse, miksi ajattelet niin ?
        Kukaan ei voi tietää, tapaako edesmenneitä ihmisiä jossain tuonpuoleisessa.
        Se, että pysyy hengissä, ja edesmenneitä pystyy muistelemaan, on parempi vaihtoehto. He eivät katoa mielestä, vaan pysyvät muistoissa.
        Enkä tiedä, voinko sanoa näin, mutta alkoholin runsas juominen ei tuo kuolleita takaisin, vaikka joisi kuinka paljon. Juomisella tekee eniten vahinkoa itselleen.

• Anonyymi00020

Voimia sulle.
      En usko että itsemurhan tehneet joutuu helvettiin. Ei kai helvettiä ole olemassakaan. Ei Jumala ole niin tyly että heittäisi ihmiset kadotukseen. Sinne kadotukseen joutuisi sitten varmaan suurin osa ihmiskunnan ihmisistä kun meillä kaikilla on vikoja luonteissa.

• Anonyymi00022

Niin, kun ei voi tietää varmasti. Mutta järki sanoo, että ihmiskunnan evoluutioteoriaan ei kuulu se, että päätät päiväsi itse. Elämä on suuri lahja, joka on sulle määrätty.
        Tuskin sellaisesta teosta nyt mitenkään palkitaan "rajan takana"... Kuten laulussakin lauletaan: "itsemurhalentäjää ei ruusuin palkita".

• Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Niin, kun ei voi tietää varmasti. Mutta järki sanoo, että ihmiskunnan evoluutioteoriaan ei kuulu se, että päätät päiväsi itse. Elämä on suuri lahja, joka on sulle määrätty.
        Tuskin sellaisesta teosta nyt mitenkään palkitaan "rajan takana"... Kuten laulussakin lauletaan: "itsemurhalentäjää ei ruusuin palkita".

Elämä on suuri lahja, joka on sulle määrätty.

Erikoista, lahja joka on kuitenkin määrätty.... Kyllä se enempi tuolta määräykseltä tuntuu kuin lahjalta, ja jos se olisi lahja, sen kyllä voisi palauttaa, ei se kohteliasta olisi mutta silti niin voisi tehdä.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Erikoista, lahja joka on kuitenkin määrätty.... Kyllä se enempi tuolta määräykseltä tuntuu kuin lahjalta, ja jos se olisi lahja, sen kyllä voisi palauttaa, ei se kohteliasta olisi mutta silti niin voisi tehdä.

Kunhan pysyy aina kaukana minusta! Muuten asiaa ruvetaan käsittelemään oikeudessa. Minulla on tuttu lakimies!

• Anonyymi00025
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Sinä ja minä ei tiedetä varmasti... Mutta jos itsemurhan jälkeen joudut jonnekkin pahimpaan "välitilaan", niin jokainen itsarin tehnyt maksaisi kaikkensa, että pääsisi takaisin siihen elämään, jossa oli ennen tekoa. Vaikkei se elämä lahjalta vielä siinä vaiheessa tuntunutkaan. Itsarin jälkeen sielu on vielä aivan alussa oppimatkallaan.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Kunhan pysyy aina kaukana minusta! Muuten asiaa ruvetaan käsittelemään oikeudessa. Minulla on tuttu lakimies!

Jaa niin kuka?

Masentunut Mies

• Anonyymi00026

Kauan kauan sitten halusin tappaa itseni, yritinkin, useampia kertoja.
      Onnekseni en kuollut, niin paljon on tapahtunut vuosien varrella, sekä hyvää että huonoakin. Ne kaikki olisi jäänyt kuitenkin kokematta, jos olisin aikoinaan tappanut itseni.
      Kuinka ihaniin ihmisiin olen saanut tutustua vuosien varrella. Heitä ei olisi ehtinyt elämääni ilmestyä, jos olisin tappanut itseni.
      Olen myös sen verran utelias elämää ja elämääni kohtaan, myös itseäni kohtaan, että halua nähdä, mitä on vielä edessä. Samalla se on vähän kuin itsensä haastamista, mitä kestää ja jaksaa, mitä ei.
      Eihän tämä koskaan helppoa ole, kun vaivojakin on. Kuitenkin siedettävää.

• Anonyymi00028

Niin ja eihän se mikään pakko ole jaksaa mitään, se on vain plussaa jos jaksaa jotain tehdä tai innostuu jostain asioista vaikka vakavasti masentuneelle se kai on melko harvinaista.

Masentunut Mies

• Anonyymi00027

Kumpa tietäisin mitä olen tehnyt ansaitakseni tämän. Juuri kun sain kuulla ns. lisäpakotteista muistin, että nämä alkuperäiset pakotteet jotka perustuvat 27-vuotta vanhaan 40-päiväsakkoon jotka nekin hyvltä osin turhia, luku- kirjoitus- ja laskentataidottoman entisen esimiehen reuhomiseen, muutaman läheisen touhouhin jne.. jne.. ovat johtaneet jo aijemmilla pakotteilla siihen, että olen lopun aikuisikää ns. perseelläni. Olisi sitten pitänyt ottaa oppia Eppu Normaalin sanoituksesta, ettei kannata hyppiä nenille, mutta minkäs teet kun keskellä kirkasta päivää kun ei ole hätää ei murhetta, niin poliisitkin hakkaavat ovikelloa., eikä ainostaan yhtä kertaa. Sekään ei riitä. Kahdesti sosiaalitrurvaa ns. laittomin keinoin, kertaalleen jopa vuosia jne.. jne.. Päivän kunto on se, että nukahtamislääke on aikaistettu klo. 18.15. Eilen hereillä vielä 19.00 jälkeen. Jossakin vaiheessa nukahtanut ja silmät auki hikilammikossa 21.30. Uusi nukahtaminen ja hereille perinteisesti 03.00. 06.00 tähdellisemmät asiat tehty. Ruokaa on jääkaapissa, mutta ei jaksa laittaa mikroon. Välillä vaikeuksia pysyä pystyssä. Perus-sairaudet hyvältä osin hoitamatta. Juuri sairaanhoitajalla ja vastaus oli juu-juu ja joo-joo. Joskus joutuu tekemään vaikeita päätöksiä vaikka tietää länsiliittouman pakotteiden olevan vastassa. Pitää vain selvitä viikonlopun yli kun tietää, ettei viikonloppupävystykseen oteta eläviä. Alkuviikon päivystyksessä jonottaa syylä ja jalkasienipotilaat. Yksi sairaanhoitaja jopa kysyi, että kun olet niin huonossa kunossa, ette pääse vastaanotolle, niin varataanko uusi aika. Minä kyllä halusin nimettömiä lakimiehiä, perättömiä korvausvaatimuksia, oikeudenkäyntejä seläntakana, mielivaltaisia vapaudenriistoja. Pitänee sitten kait laukaista nämä mannerten väliset ballistiset ydinohjukset kun kerta diktaattori olen.

• Anonyymi00032

Sitten tulee tänään. Sanktioita, pakotteita, ahdistelua, vainoa ajattelen, mutta tarvisen terveydenhuoltoa ja vetoakselin stefan ja lisää öljyä laatikkoon. Olisi pitänyt miettiä pidemmälle. Satasia taas mennyt autoon ja romuksi. Voi, voi. Minähän sanoin. Kun et kuuntele minua. Täällä on tädin tyärpuolen kissan kaima joka kärsii kihdistä.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Sitten tulee tänään. Sanktioita, pakotteita, ahdistelua, vainoa ajattelen, mutta tarvisen terveydenhuoltoa ja vetoakselin stefan ja lisää öljyä laatikkoon. Olisi pitänyt miettiä pidemmälle. Satasia taas mennyt autoon ja romuksi. Voi, voi. Minähän sanoin. Kun et kuuntele minua. Täällä on tädin tyärpuolen kissan kaima joka kärsii kihdistä.

Sitten oli eilinen ja tänään. Sovittu ettei turhia yhteydenottoja. Kymmenen soittoa ja tekstaria, syyttelyä etten olisi osannut käyttäytyä, painostusta, keljuilua jne.. Mitähän minä mietin?

• Anonyymi00036

Älä tee itsellesi mitään.
      Anna Jumalalle mahdollisuus osoittaa rakkautensa ja todellisuutensa sinulle.
      Raamattu on totta ja Jeesus Kristus on Jumalan ainosyntyinen poika, joka elää ja on todellinen.
      Myös taivas ja helvetti on totta.
      Jeesus rakastaa sinua.
      Masennus saa näyttämään kaiken tuhontuomitulta, tiedän sillä olen itse ollut keskivaikea masennuksen kourissa ja olen nyt uskossa. Herra antoi toivon.
      Rukoile Jeesusta, anna hänelle mahdollisuus.
      Rukoilen tänä iltana puolestasi.

• Anonyymi00038

Paskat mitään jumalaa ole olemassakaanm !

• Anonyymi00039
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Paskat mitään jumalaa ole olemassakaanm !

Voi se ollakin. Kantsii kumminkin kokeilla silleen. Huolella ja varoen tietty.

• Anonyymi00040

Tietty tossa runossa voi olla vähän ainosyntyistä muinaismuotoo ja muuta ehkä. Muttei se mitään.

• Anonyymi00041
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Voi se ollakin. Kantsii kumminkin kokeilla silleen. Huolella ja varoen tietty.

Voi se ollakin jollekin. Ei sovi kaikille, ja sitäkin on kunnioitettava, jos joillain on erilaiset mielipiteet ja kiinnostuksen kohteet.

• Anonyymi00042
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Voi se ollakin jollekin. Ei sovi kaikille, ja sitäkin on kunnioitettava, jos joillain on erilaiset mielipiteet ja kiinnostuksen kohteet.

Maksimissaan pari päivää enää niin äidiltä lähtee henki mun toimesta ja sen jälkeen ajan rekkaa päin jos en pääse pois täältä ja nopeasti.

• Anonyymi00043
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Maksimissaan pari päivää enää niin äidiltä lähtee henki mun toimesta ja sen jälkeen ajan rekkaa päin jos en pääse pois täältä ja nopeasti.

Miksi niin ?
        Mieti nyt edes ensimmäisen kerran noita ajatuksiasi. Onko tuollaisessa puheessa mitään järkeä ? Onko elämäsi muka niin huonosti ?
        Elämässä pystyy löytämään ratkaisuja ongelmiin ilman, että kukaan henkeään menettäisi.
        Mistä sinun täytyy päästä pois, kun kirjoitat "jos en pääse pois täältä.." ?
        Oletko jossain ahdistavassa paikassa, tai tilanteessa ?

• Anonyymi00045
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Mitä äitisi sinulle on tehnyt, on antanut elämän, jonka sinä heität hukkaan. Vai etkö saa muuten huomiota tarpeeksi pelkästään itseäsi uhkaamalla kun pitää ottaa äitikin jo väkivallan kohteeksi. Itse uskon että kaipaat vaan ajatusten vaihtajaa.

Moni täällä tarjoaa metafyysistä selitystä sille, että jos ottaa itseltään hengen pois seuraa sitä ja sitä. Joku tuomitsee helvettiin ja joku mihin lie. Kun varmuutta asiasta ei ole niin jokaisella on uskomus asiasta.

Itse olen sillä kannalla, uskon niin, että jos tappaa itsensä, jää joku asia mikä tässä elämässä oli opittavaa, tekemättä. Mehän tullaan tänne oppimaan ja kokemaan. Jos ei läksyä tee, jää luokalle. Tuossa ylempää oli pohdiskelua siitä että mitä jos sitten seuraavassakin mahdollisessa elämässä tappaa itsensä. No sitten on taas edessä se hetki kun pitää valita joku toinen ratkaisu. Elämä toistuu ja toistuu kunnes löytää jonkun toisen tavan ratkaista ongelmansa. Mulla ei Jumala tai (tai kaiken elämän lähde, mitä ollaan itsekin) ole sellainen että antaa paskan elämän ja sitten siitä tuomitsee helvettiin kun ei jaksakaan.

Me valitaan tämä itse, tämä oppilaan osa. Sinäkin olet ehkä tehnyt itsemurhan aiemmassa inkarnaatiossa ja olet taas tässä miettimässä jos olis joku muu ratkaisu, eikä aina se pakeneminen. Ei vielä tiedä mikä tehtävä on tarkoitettu.

Mielessä kävi tässä vanhan ystäväni veljen poika. Tämä päätti päivänsä ensimmäiseen rakkauspettymykseen, noin 17 -vuotiaana. Tänä päivänä hän olisi 40 vuotias mies, joka olisi tavannut ehkä elämänsä rakkauden, olisi luonut uran ja olisi lapsiakin, mutta ei jäänyt kääntämään sitä korttia, johon olisi ollut ehkä seuraava päivä tai vuosi tuonut ratkaisun.

Enpä muuten tässä puhuisi, jos ei itselläkin olisi masennuskautta, 3 vuotta, jonka lähinnä makasin sängyssä ja itsesyytöksissä väsyneenä kaikkeen. Päätin että katson väkisin puoli vuotta eteen päin, olipa se kuinka kauheaa tahansa. Päätin jättää mahdollisuuden elämälle kuten elokuvassa Cast away.... siihen että ehkä mulle tulee jotain kuitenkin vaikkei sillä hetkellä. Ajattelin että jos päätän päiväni, ehkä sitä seuraavana päivänä olisi ollut jokin ratkaisu, jota en jäänyt selvittämään.

Elokuvassa Tom Hanks joutui tilanteeseen, jossa hän harkitsi itsemurhaa, koska yksinäisyys ja toivottomuus kävivät ylivoimaisiksi. Hän rakensi itselleen keinon, jolla voisi tappaa itsensä ja epäonnistui.

Sitten hän päätyi ajatukseen, että hänen täytyy vain odottaa. Hän ei tiennyt, tuleeko pelastusta koskaan, mutta hän päätti antaa ajan kulua ja seurata, mitä meri ja olosuhteet tuovat eteen. Jossain kohtaa hän sanoo:

“I had to keep breathing, even though I had no hope.”

Pitää vaan jatkaa hengittämistä. Ja elokuvan lopussa hänen kokemuksensa tiivistyy ajatukseen, että vuorovesi ja meri voivat tuoda jotain odottamatonta ja että niin kauan kuin hän on elossa, hän ei voi tietää, mitä seuraavaksi tapahtuu.

• Anonyymi00049
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Hirveää itsesääliä....

• Anonyymi00050
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Mitä äitisi sinulle on tehnyt, on antanut elämän, jonka sinä heität hukkaan. Vai etkö saa muuten huomiota tarpeeksi pelkästään itseäsi uhkaamalla kun pitää ottaa äitikin jo väkivallan kohteeksi. Itse uskon että kaipaat vaan ajatusten vaihtajaa.

Moni täällä tarjoaa metafyysistä selitystä sille, että jos ottaa itseltään hengen pois seuraa sitä ja sitä. Joku tuomitsee helvettiin ja joku mihin lie. Kun varmuutta asiasta ei ole niin jokaisella on uskomus asiasta.

Itse olen sillä kannalla, uskon niin, että jos tappaa itsensä, jää joku asia mikä tässä elämässä oli opittavaa, tekemättä. Mehän tullaan tänne oppimaan ja kokemaan. Jos ei läksyä tee, jää luokalle. Tuossa ylempää oli pohdiskelua siitä että mitä jos sitten seuraavassakin mahdollisessa elämässä tappaa itsensä. No sitten on taas edessä se hetki kun pitää valita joku toinen ratkaisu. Elämä toistuu ja toistuu kunnes löytää jonkun toisen tavan ratkaista ongelmansa. Mulla ei Jumala tai (tai kaiken elämän lähde, mitä ollaan itsekin) ole sellainen että antaa paskan elämän ja sitten siitä tuomitsee helvettiin kun ei jaksakaan.

Me valitaan tämä itse, tämä oppilaan osa. Sinäkin olet ehkä tehnyt itsemurhan aiemmassa inkarnaatiossa ja olet taas tässä miettimässä jos olis joku muu ratkaisu, eikä aina se pakeneminen. Ei vielä tiedä mikä tehtävä on tarkoitettu.

Mielessä kävi tässä vanhan ystäväni veljen poika. Tämä päätti päivänsä ensimmäiseen rakkauspettymykseen, noin 17 -vuotiaana. Tänä päivänä hän olisi 40 vuotias mies, joka olisi tavannut ehkä elämänsä rakkauden, olisi luonut uran ja olisi lapsiakin, mutta ei jäänyt kääntämään sitä korttia, johon olisi ollut ehkä seuraava päivä tai vuosi tuonut ratkaisun.

Enpä muuten tässä puhuisi, jos ei itselläkin olisi masennuskautta, 3 vuotta, jonka lähinnä makasin sängyssä ja itsesyytöksissä väsyneenä kaikkeen. Päätin että katson väkisin puoli vuotta eteen päin, olipa se kuinka kauheaa tahansa. Päätin jättää mahdollisuuden elämälle kuten elokuvassa Cast away.... siihen että ehkä mulle tulee jotain kuitenkin vaikkei sillä hetkellä. Ajattelin että jos päätän päiväni, ehkä sitä seuraavana päivänä olisi ollut jokin ratkaisu, jota en jäänyt selvittämään.

Elokuvassa Tom Hanks joutui tilanteeseen, jossa hän harkitsi itsemurhaa, koska yksinäisyys ja toivottomuus kävivät ylivoimaisiksi. Hän rakensi itselleen keinon, jolla voisi tappaa itsensä ja epäonnistui.

Sitten hän päätyi ajatukseen, että hänen täytyy vain odottaa. Hän ei tiennyt, tuleeko pelastusta koskaan, mutta hän päätti antaa ajan kulua ja seurata, mitä meri ja olosuhteet tuovat eteen. Jossain kohtaa hän sanoo:

“I had to keep breathing, even though I had no hope.”

Pitää vaan jatkaa hengittämistä. Ja elokuvan lopussa hänen kokemuksensa tiivistyy ajatukseen, että vuorovesi ja meri voivat tuoda jotain odottamatonta ja että niin kauan kuin hän on elossa, hän ei voi tietää, mitä seuraavaksi tapahtuu.

Minäkin yritin nuoruudessa itsemurhaa monta kertaa, lääkkeillä. Olin muutenkin itsetuhoinen.
        Ehkäpä tarkoitukseni ei loppujen lopuksi ollut tappaa itseäni, vaan ne oli jonkinlaisia hätähuutoja, minulla on paha olla, eikö kukaan voi auttaa, jne.
        Tilanteet eivät onneksi olleet pahoja, yhtä lukuun ottamatta. Kerran olin liian lähellä kuolemaa, nopea hoito, tehohoito pelasti.
        Jälkeenpäin olen miettinyt, että onneksi koskaan ei henki lähtenyt. Elämässä on niin paljon sattunut ja tapahtunut vuosien kuluessa, paljon on tullut koettua, sekä hyvää, että ikävämpiäkin juttuja. Ja kuinka upeisiin ihmisiin olen päässyt tutustumaan vuosien varrella. Jos minua ei olisi olemassa, kaikki olisi jäänyt kokematta.
        Ei noita osannut silloin nuoruudessa ajatella, kun koko elämä oli näköalatonta, usko tulevaisuuteen puuttui kokonaan.
        Ja kun on käynyt todella lähellä kuolemaa riippumatta omasta itsestä, eli ei ole itse tehnyt itselleen mitään, vaan tilanne on ollut toisenlainen, elämää oppii arvostamaan aivan uudella tavalla.

Synkimmällä hetkellä voi tuntua, että mistään ei tule enää mitään, itsensä arvostus voi olla lähes olematonta, voi tuntua, ettei kukaan välitä, jne. Toki sillä hetkellä voi tuntua, että olisi parempi päästä pois, luovuttaa. Mutta kannattaako se ? Ehkä olisi parempi uskoa ja luottaa, että asiat voivat kääntyä parempaan suuntaan. Ja jos tappaa itsensä, silloin ei ainakaan saa koskaan tietää, kuinka elämässä olisi käynyt.
        Jos tulee itsetuhoisia, tai itsemurha-ajatuksia, on hyvä aina puhua jollekin, yksin ei kannata ajatustensa kanssa jäädä.

• Anonyymi00052
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Miksi niin ?
        Mieti nyt edes ensimmäisen kerran noita ajatuksiasi. Onko tuollaisessa puheessa mitään järkeä ? Onko elämäsi muka niin huonosti ?
        Elämässä pystyy löytämään ratkaisuja ongelmiin ilman, että kukaan henkeään menettäisi.
        Mistä sinun täytyy päästä pois, kun kirjoitat "jos en pääse pois täältä.." ?
        Oletko jossain ahdistavassa paikassa, tai tilanteessa ?

Alkoi ahdistaa ja ottaa hermoille elää samassa taloudessa äidin kanssa joten lähdin sitten omalle asunnolle kun ei nyt ole mitään velvollisuuksia siellä ainakaan vähään aikaan. Siis ennenkuin menetän oikeasti hermoni niin pahasti että teen jotain typerää.

Taisi tuo joku olla oikeassa siinä että tää yksinäisyys se rassaa mun hermoja. Siis se ettei mulla ole elämässä oikeastaan enää muita ihmisiä kuin äiti. Ja äidinkin kanssa tulee sitten jo riitaa monista pikku asioistakin.

Ajoin myös melkein hirvikolarin kun hirvi hyppäsi tielle. Pääsin kuitenkin perille ehjin nahoin vaikka vähältä piti että olisin törmännyt siihen hirveen 100 kilometrin tuntinopeudella. Tilasin ruokaa ja huomaa verkkokaupasta itselleni melkein 3 viikoksi.

Masentunut Mies

• Anonyymi00056
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Alkoi ahdistaa ja ottaa hermoille elää samassa taloudessa äidin kanssa joten lähdin sitten omalle asunnolle kun ei nyt ole mitään velvollisuuksia siellä ainakaan vähään aikaan. Siis ennenkuin menetän oikeasti hermoni niin pahasti että teen jotain typerää.

Taisi tuo joku olla oikeassa siinä että tää yksinäisyys se rassaa mun hermoja. Siis se ettei mulla ole elämässä oikeastaan enää muita ihmisiä kuin äiti. Ja äidinkin kanssa tulee sitten jo riitaa monista pikku asioistakin.

Ajoin myös melkein hirvikolarin kun hirvi hyppäsi tielle. Pääsin kuitenkin perille ehjin nahoin vaikka vähältä piti että olisin törmännyt siihen hirveen 100 kilometrin tuntinopeudella. Tilasin ruokaa ja huomaa verkkokaupasta itselleni melkein 3 viikoksi.

Masentunut Mies

Sehän on hyvä, että sinulla on oma kämppä, ja pääset sinne lepuuttelemaan hermojasi, jos alkaa äidin seura ottaa päähän.
        Varmasti tuo melkein hirveen törmääminenkin on henkisesti aika kova paikka, säikähtäähän siinä kuka tahansa, jos joutuu tuollaiseen tilanteeseen.
        Miksi olet niin yksinäinen ? Mikset ole hankkinut kavereita ? Pitkälti on kuitenkin itsestäsi kiinni, joudutko olemaan yksikseen, vai lähtisitkö hakemaan seuraa, kavereita.
        Hyvä asia on se, että sinulla on ilmeisimmin auto, pääset sentään liikkumaan jonnekin halutessasi.
        Ei tämä elämä kenelläkään helppoa ole, mutta kummasti me suurin osa ihmisistä tämä kuitenkin alusta loppuun mennään, vaikeuksista huolimatta.
        Ja voihan itsestä olla vähän ylpeäkin, että on jo pärjännyt tähänkin asti. Niin sinä, minä ja moni muukin. Jatketaan edelleen ja katsotaan, mitä elämä tuo tullessaan, jos ei muuten niin pelkästä uteliaisuudesta.

• Anonyymi00044

"Naisetkaan ei tykkää musta"

Ei itsetuhoisuus ole kovin puoleensavetävää.

Mitä sinä toisit parisuhteeseen muuta kuin itsetuhoisuutesi ja itsesäälissä rypemisen? Et sellaisesta itsekään kiinnostuisi.

• Anonyymi00053

Rahaa mutta korvaako se hankalaa luonnetta että on paljon omaisuutta? Vaikka tuskin mä nyt koko aikaa jostain valittaisin kun olisin sitten luultavasti paljon onnellisempi jos löytäisin jonkun kivan naisen rinnalleni.

Masentunut Mies

• Anonyymi00054
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Rahaa mutta korvaako se hankalaa luonnetta että on paljon omaisuutta? Vaikka tuskin mä nyt koko aikaa jostain valittaisin kun olisin sitten luultavasti paljon onnellisempi jos löytäisin jonkun kivan naisen rinnalleni.

Masentunut Mies

Älä vttu oo nii tyhmä et kerrot rahoistas!
        Et saa sillein kun rahan perässä olevan.
        Sanoin jo kauan sitten sulle.
        Ilman tietoa asiasta olisin halunnut tutustua suhun. ♥️

• Anonyymi00055
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Älä vttu oo nii tyhmä et kerrot rahoistas!
        Et saa sillein kun rahan perässä olevan.
        Sanoin jo kauan sitten sulle.
        Ilman tietoa asiasta olisin halunnut tutustua suhun. ♥️

Toi oli ihan eri kuin aiempi.
        Anteeks et sanoin mitään sulle. ♥️💔

• Anonyymi00059
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Toi oli ihan eri kuin aiempi.
        Anteeks et sanoin mitään sulle. ♥️💔

Olipa sekava viesti mut joo en mäkään pääsääntöisesti tykkää puhua raha-asioistani enkä omaisuudestani kenellekkään ellei ole pakko.

Masentunut Mies

• Anonyymi00065

Olen täysin samaa mieltä kanssasi!

• Anonyymi00066
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Masentunut Mies

Raha ei todellakaan korvaa hankalaa luonnetta ja siksi olen aina väistellyt tiettyä henkilöä.

• Anonyymi00046

"Että pääsen isän luo"

Mitä isältäsi oikein odottaisit? Aikuinen mies, sinunhan tulisi olla jo isä omille lapsille. Mieti mitä isäsi sanoisi sinulle, ehkä kehottaisi ottamaan vastaan elämältä mitä se tarjoaa.

• Anonyymi00051

No ei mulla ole omia lapsia ja miten tällaisesta luuserista voisi isäksi koskaan ollakkaan? Hyvä kun nyt edes sen naisen löytäisi. Taitaa tosin olla liikaa vaadittu multa sekin.

Masentunut Mies

• Anonyymi00057
        Anonyymi00051 kirjoitti:

No ei mulla ole omia lapsia ja miten tällaisesta luuserista voisi isäksi koskaan ollakkaan? Hyvä kun nyt edes sen naisen löytäisi. Taitaa tosin olla liikaa vaadittu multa sekin.

Masentunut Mies

Miksi ajattelet itsestäsi olevasi luuseri ? Et kuitenkaan ole, luulet vai niin.
        Kerroit hankalasta luonteestasi. Tiedätkö, että luonteesta johtuvaa hankalaa käytöstä pystyy harjoittamaan, hankaluudesta pystyy pääsemään eroon, jos ihan oikeasti haluaa.
        Ilmeisesti hankaluus johtuu siitä, kun on itsellä hankalaa olla, niin sitten sen purkaa muihin hankalalla käytöksellä, vaikka ei loppujen lopuksi niin haluaisi tehdäkään.
        Useimmiten omat ongelmat ovat se juurisyy sille, kuinka käyttäytyy, mitä tuntee ja miten tuntee. Tunteiden käsittelyä olisi hyvä yrittää parantaa, koska se helpottaa, eniten itseä, ja sitä myöten toimeen tulemista muidenkin kanssa.
        Mukavaa lauantaipäivää.

• Anonyymi00058
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Masentunut Mies

Miten sen alkoholin kanssa? Jos edelleen menee niin oletko miettinyt miten se juominen tukee mielenterveyttä ja parantaa sitä?

• Anonyymi00060
        Anonyymi00057 kirjoitti:

Miksi ajattelet itsestäsi olevasi luuseri ? Et kuitenkaan ole, luulet vai niin.
        Kerroit hankalasta luonteestasi. Tiedätkö, että luonteesta johtuvaa hankalaa käytöstä pystyy harjoittamaan, hankaluudesta pystyy pääsemään eroon, jos ihan oikeasti haluaa.
        Ilmeisesti hankaluus johtuu siitä, kun on itsellä hankalaa olla, niin sitten sen purkaa muihin hankalalla käytöksellä, vaikka ei loppujen lopuksi niin haluaisi tehdäkään.
        Useimmiten omat ongelmat ovat se juurisyy sille, kuinka käyttäytyy, mitä tuntee ja miten tuntee. Tunteiden käsittelyä olisi hyvä yrittää parantaa, koska se helpottaa, eniten itseä, ja sitä myöten toimeen tulemista muidenkin kanssa.
        Mukavaa lauantaipäivää.

Kiitos asiallisesta viestistä.

Masentunut Mies

• Anonyymi00061
        Anonyymi00058 kirjoitti:

Miten sen alkoholin kanssa? Jos edelleen menee niin oletko miettinyt miten se juominen tukee mielenterveyttä ja parantaa sitä?

No kyllä sitä edelleen menee eikä se tue mun mielenterveyttä mut ei voi mitään kun elämä on niin ahdistavaa ja stressaavaa. Tuntuu että tarvin edes sen hetken helpotuksen. Vaikkakin se kostautuu sitten seuraavina päivinä.

Masentunut Mies

• Anonyymi00062
        Anonyymi00058 kirjoitti:

Totta , mutta itselleni tuo alko ainakin toimii "lääkkeenä" paremmin kuin napit joista on aina jatkuvat sivuoireet päällä , alkoa sillointällöin ja taas jaksaa jonkin aikaa , vaaransa molemmissa .ja meitä kohtalokavereita on muuten paljon neljän seinän sisällä joista ei huudella , itsellä ikää jo mutta ajattelin hakea seuraa ujona sitten vaikka kuppiloista jos ei muualta kerran löydy , ei pitäisi elämää ottaa liian vakavasti , näin mullekkin sanoivat kun tuo suorittaminen ja sen kautta loppuunpalo tuloksena siitä vastuunkantoisesta ja myötäilevästä muiden mieliksi elämästä .

• Anonyymi00063
        Anonyymi00061 kirjoitti:

No kyllä sitä edelleen menee eikä se tue mun mielenterveyttä mut ei voi mitään kun elämä on niin ahdistavaa ja stressaavaa. Tuntuu että tarvin edes sen hetken helpotuksen. Vaikkakin se kostautuu sitten seuraavina päivinä.

Masentunut Mies

Jos se alkoholi helpottaa niin kerrotko miten se helpottaa ja miten se se näkyy sun olossa ja voinnissa positiivisella tavalla. Kännissä ei ahdista ja masenna,joten päätät juoda? Masennus ja ahdistus ei parane panemisella ja jollain yhen illan jutulla. Jos niin ajattelet niin mikä sut saa ajattelee että se parantaa alkoholismin ja mielenterveysongelmat?

• Anonyymi00067
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Masentunut Mies

Minulla ei ole minkäänlaista jaksamista kaikkien elämäni ahdistavimpien vuosien kokemusten jälkeen, ruveta auttamaan ketään!

• Anonyymi00070
        Anonyymi00062 kirjoitti:

Totta , mutta itselleni tuo alko ainakin toimii "lääkkeenä" paremmin kuin napit joista on aina jatkuvat sivuoireet päällä , alkoa sillointällöin ja taas jaksaa jonkin aikaa , vaaransa molemmissa .ja meitä kohtalokavereita on muuten paljon neljän seinän sisällä joista ei huudella , itsellä ikää jo mutta ajattelin hakea seuraa ujona sitten vaikka kuppiloista jos ei muualta kerran löydy , ei pitäisi elämää ottaa liian vakavasti , näin mullekkin sanoivat kun tuo suorittaminen ja sen kautta loppuunpalo tuloksena siitä vastuunkantoisesta ja myötäilevästä muiden mieliksi elämästä .

Jos sinulla tulee lääkkeistä haittavaikutuksia niin niistä kerrotaan lääkärille. Kuka sua on neuvonnut että ongelmat ratkeaa ryyppäämällä?Lääkäri suositellut ?

• Anonyymi00071
        Anonyymi00070 kirjoitti:

Jos sinulla tulee lääkkeistä haittavaikutuksia niin niistä kerrotaan lääkärille. Kuka sua on neuvonnut että ongelmat ratkeaa ryyppäämällä?Lääkäri suositellut ?

No mikä sä oot muille sanomaan mikä on jollekkin toiselle oikea tapa elää?

Masentunut Mies

• Anonyymi00072
        Anonyymi00063 kirjoitti:

Jos se alkoholi helpottaa niin kerrotko miten se helpottaa ja miten se se näkyy sun olossa ja voinnissa positiivisella tavalla. Kännissä ei ahdista ja masenna,joten päätät juoda? Masennus ja ahdistus ei parane panemisella ja jollain yhen illan jutulla. Jos niin ajattelet niin mikä sut saa ajattelee että se parantaa alkoholismin ja mielenterveysongelmat?

No ei varmaan kertapanolla tai yhdenillan jutulla mut kyllä se varmaan auttais paljon jos löytäis jonkun kivan naisen ja se seksikin varmaan kuuluis sitten siihen suhteeseen.

Masentunut Mies

• Anonyymi00079
        Anonyymi00070 kirjoitti:

Ongelmat eivät ratkea ryyppäämällä. Jotkut ryyppäävät välttääkseen ongelmiensa käsittelemistä.

• Anonyymi00092
        Anonyymi00058 kirjoitti:

Eihän alkoholi ole koskaan sellainen jota kannattaisi paljon käyttää ja jos on sairauksia niin silloin ei kannata juoda alkoholia ollenkaan!

• Anonyymi00068

älä luovuta

• Anonyymi00074

minä olen jo kauan voinut todella huonosti projektiin liittyen, etten voi enkä jaksa auttaa muita kuin omia lähisukulaisianin enkä halua enää koskaan tutustua keneenkään

• Anonyymi00069

jos tekee vtun pahaa ni kelaa et litistät jonku esim itte ekana si lähet sen perään kuulostaa mahtavalta joku kuka on pilannu sun elämäs vttu vuosia onks sul sellasii mul on pari

• Anonyymi00075

On tai ainakin melkein on.

Masentunut Mies

• Anonyymi00073

Tuleehan se noutaja muutenkin aikanaan.- Toivoa voi ettei jää laitokselle lillumaan, vaan pääsee täältä ku lampun sammuttais!

Gubbe 77

• Anonyymi00076

Jos mä nyt tapan itseni niin Suomi menettää hyvän sotilaan kun se sota Venäjän kanssa tulee viimeistään vuonna 2029.

Joo tää oli varmaan päivän paras vitsi, ainut vaan että kukaan ei nauranut.

Masentunut Mies

• Anonyymi00077

Ja 2029 oon jo silloin 40-vuotias äijän käppänä eikä kukaan sotaan mitään raihnaisia puliukkoja ota.

Masentunut Mies

• Anonyymi00078

Mutta seksiin kyllä olet kykeneväinen ja panemaan?Mutta mikään muua elämässä ei onnistu. Etsi nainen joka haluaa panna alkoholistin kanssa.

• Anonyymi00080
        Anonyymi00078 kirjoitti:

Mutta seksiin kyllä olet kykeneväinen ja panemaan?Mutta mikään muua elämässä ei onnistu. Etsi nainen joka haluaa panna alkoholistin kanssa.

En mä mikään alkoholisti ole kun mulla ei ole mitään ongelmaa olla arkiviikot selvinpäin.

Viikonloppujuoppo ehkä mut se on aikalailla eri asia.

Eikös se ole Suomessa vähän niinku maan tapa että viikonloppuisin käytetään tuota junttien päihdettä nimeltä alkoholi.

Ja varmaan siksi kun se on ainut laillinen päihde tässä maassa.

Masentunut Mies

• Anonyymi00088
        Anonyymi00080 kirjoitti:

En mä mikään alkoholisti ole kun mulla ei ole mitään ongelmaa olla arkiviikot selvinpäin.

Viikonloppujuoppo ehkä mut se on aikalailla eri asia.

Eikös se ole Suomessa vähän niinku maan tapa että viikonloppuisin käytetään tuota junttien päihdettä nimeltä alkoholi.

Ja varmaan siksi kun se on ainut laillinen päihde tässä maassa.

Masentunut Mies

Okei. Joko sulla on ollut se tapaaminen sen sosiaalihuollon vai minkä kanssa sulla olikaa se tapaaminen jossa käytte sun tilannetta läpi?

• Anonyymi00093

Kukaan ei ole vielä 40-vuotiaana mikään käppänä.

• Anonyymi00081

Kertoo vain siitä kuinka pahasti tää vuosien yksinäisyys on sekoittanut mun pään kun olen ruinannut ja yrittänyt painostaa exää palaamaan mun kanssa yhteen jo kohta yli 7 vuotta.

Lisäksi olen vainonnut ja uhkaillut erästä toista naista lähes saman ajan. Ja itsellä on varmaan todellisuudentaju pettänyt pahasti kun en näe tuollaisessa käytöksessä mitään ongelmaa. Kumma kun kukaan ole tehnyt poliisille musta ilmoitusta.

Se joku nainen kyllä sanoi että mun pitäis hakeutua hoitoon ja ymmärtää pysyä siellä.

Masentunut Mies

• Anonyymi00082

Niin voiko sitä tietää kuinka pahasti mä vielä oikeasti sekoan jos tällainen käytös jatkuu vielä vaikka vuosia.

Masentunut Mies

• Anonyymi00083

Mulle on varmaan tullut jo joku vakava tunnevamma 15 vuotta jatkuneesta alkoholin ja bentsojen käytöstä.

Masentunut Mies

• Anonyymi00084

Olisiko syytä jättää alkoholi kokonaan pois!

• Anonyymi00089

Äskön sanoit ettei sulla ole mitään ongelmaa alkoholin kanssa.Sinusta siis monet suomalaiset vetää alkoholia ja lääkkeitä viikonloppusin ja pidät sitä normaalina kun äskön puolustit sun alkoholin käyttöä normaalina. Lääkkeet ja alkoholin käyttö ei ole normaalia.

• Anonyymi00094

Sulla on ollut jo aiemmin joku "tunnevamma" (kuten itse sanot), koska et olisi käyttänyt alkoholia ja bentsoja, jos osaisit käsitellä tunteitasi.
        Tiedän kokemuksesta, että lääkkeet ja alkoholi sekaisin on yksi pahimmanlaatuisista ongelmista, huumeet sitten asia erikseen, niistä mulla ei ole omaa kokemusta.
        Oletko miettinyt, miksi vainoat exääsi/exiäsi ? Tuoko se sulle jotain mielihyvää, saatko siitä jotain "sairasta" nautintoa ? Vainoaminen ei ole tervettä, kärsit siitä itse vainoajana, sekä ne vainotut kärsivät myös, ilmeisesti vielä enemmän kuin sinä itse. Ja jos sattuvat vielä poliisille ilmoittamaan, siitä tulee sinulle seuraamuksia.
        Jos joku on huomautellut, että sun kannattaisi mennä hoitoon, niin onko se herättänyt mitään ajatuksia itsellesi ? Ehkä kannattaisi kokeilla päästä alkoholista ja bentsoista eroon. Senkin voin kokemuksesta kertoa, että niiden pois jättämisestä ei seuraa kuin pelkkää hyvää.

• Anonyymi00096
        Anonyymi00094 kirjoitti:

Sulla on ollut jo aiemmin joku "tunnevamma" (kuten itse sanot), koska et olisi käyttänyt alkoholia ja bentsoja, jos osaisit käsitellä tunteitasi.
        Tiedän kokemuksesta, että lääkkeet ja alkoholi sekaisin on yksi pahimmanlaatuisista ongelmista, huumeet sitten asia erikseen, niistä mulla ei ole omaa kokemusta.
        Oletko miettinyt, miksi vainoat exääsi/exiäsi ? Tuoko se sulle jotain mielihyvää, saatko siitä jotain "sairasta" nautintoa ? Vainoaminen ei ole tervettä, kärsit siitä itse vainoajana, sekä ne vainotut kärsivät myös, ilmeisesti vielä enemmän kuin sinä itse. Ja jos sattuvat vielä poliisille ilmoittamaan, siitä tulee sinulle seuraamuksia.
        Jos joku on huomautellut, että sun kannattaisi mennä hoitoon, niin onko se herättänyt mitään ajatuksia itsellesi ? Ehkä kannattaisi kokeilla päästä alkoholista ja bentsoista eroon. Senkin voin kokemuksesta kertoa, että niiden pois jättämisestä ei seuraa kuin pelkkää hyvää.

Joo kyllähän siinä nyt alkuun Poliisi saattaisi ainakin sanoa että lopeta heti tollanen touhu kokonaan tai jatkossa tulee seuraamuksia.

Niin enhän mä siitä "vainoamisesta" Itsekkään oikeastaan ole missään vaiheessa nauttinut. Siitä tuli mulle joku pakkomielle ja tapa purkaa omaa henkistä ahdistusta ja pahaa oloa. Mutta sekin taisi kääntyä itseä vastaan.

Herätti se kommentti siltä naiselta missä ainakin raivoa aluksi kun se sanoi näin: "Mene hoitoon ja pysyikin siellä!". Tämä oli se sama nainen joka sitten myöhemmin baarissa sylkäisi mun kasvoille. Tuo olisi normaalisti ollut rikosilmoituksen paikka mutta enhän mä voinut mitään ilmoitusta siitä tehdä kun samalla mun rötökset tuota naista kohtaan olis tullut poliisin tietoon. Vaan oikeassa se taisi osin olla siinä että mun pitäis hakeutua hoitoon. Onhan sitäkin tullut kokeiltua mut harmi vaan kun mikään ei auta. Noi on muutenkin tosi rajuja juttuja kun rakastuu johonkin ja sitten saa pakit ja vielä tylyä kohtelua päälle. Sitä mun pää nyt vaan valitettavasti ei kestänyt.

Masentunut Mies

• Anonyymi00097
        Anonyymi00096 kirjoitti:

Joo kyllähän siinä nyt alkuun Poliisi saattaisi ainakin sanoa että lopeta heti tollanen touhu kokonaan tai jatkossa tulee seuraamuksia.

Niin enhän mä siitä "vainoamisesta" Itsekkään oikeastaan ole missään vaiheessa nauttinut. Siitä tuli mulle joku pakkomielle ja tapa purkaa omaa henkistä ahdistusta ja pahaa oloa. Mutta sekin taisi kääntyä itseä vastaan.

Herätti se kommentti siltä naiselta missä ainakin raivoa aluksi kun se sanoi näin: "Mene hoitoon ja pysyikin siellä!". Tämä oli se sama nainen joka sitten myöhemmin baarissa sylkäisi mun kasvoille. Tuo olisi normaalisti ollut rikosilmoituksen paikka mutta enhän mä voinut mitään ilmoitusta siitä tehdä kun samalla mun rötökset tuota naista kohtaan olis tullut poliisin tietoon. Vaan oikeassa se taisi osin olla siinä että mun pitäis hakeutua hoitoon. Onhan sitäkin tullut kokeiltua mut harmi vaan kun mikään ei auta. Noi on muutenkin tosi rajuja juttuja kun rakastuu johonkin ja sitten saa pakit ja vielä tylyä kohtelua päälle. Sitä mun pää nyt vaan valitettavasti ei kestänyt.

Masentunut Mies

Ja se että se nainen olisi taatusti kertonut poliisille mitä kaikkea olen hänelle sanonut jos olisin siitä sylkäisystä tehnyt rikosilmoituksen. Se ei olisi näyttänyt hyvältä rikosrekisterissä. Siellä kun on jo ennestään käräjätuomio perättömästä vaarailmoituksesta. Siinä olis voinut poliisi todeta että jaahas taas sama mies ja taas olisin joutunut käräjille ja maksaan sakkoja.

Masentunut Mies

• Anonyymi00085

Öisinkään saa nukuttu enää ollenkaan vaan ramppaan rauhattomana kaikki yöt kämpässäni edestakaisin ja sitten päivisin olen helvetin väsynyt eikä jaksa mitään.

Masentunut Mies

• Anonyymi00090

Koska et juo arkena niin oletko miettinyt syitä tuohon?

• Anonyymi00086

Tai sitten multa meni itseltäkin voimat lopullisesti kun käytin kaiken energiani tollaseen muiden ihmisten ahdisteluun ja vainoamiseen.

Masentunut Mies

• Anonyymi00087

Ja nyt joku aivan varmasti sanoo että olen ansainnut ihan kaiken mahdollisen paskan mitä mun kohdalle on sattunut ja toivottavasti sattuu vielä ja paljon lisää paskaa.

Masentunut Mies

• Anonyymi00091

Hae apua jos haluat voida paremmin. Mutta kun sä et osaa olla rehellinen niin sä et saa apua jota tarvitset

• Anonyymi00095
        Anonyymi00087 kirjoitti:

Ja nyt joku aivan varmasti sanoo että olen ansainnut ihan kaiken mahdollisen paskan mitä mun kohdalle on sattunut ja toivottavasti sattuu vielä ja paljon lisää paskaa.

Masentunut Mies

Eihän kukaan ansaitse mitään paskaa. Mutta omaan elämään pystyy eniten vaikuttamaan vain itse, tukea kyllä pystyy saamaan, jos haluaa.
        Jos pitää itseään paskana, niin tietysti miettii, että on ansainnut kaiken sen, koska itsetunto on siinä vaiheessa jo aika alhaalla.
        Sinulla vaikuttaa se alkoholi ja bentsot siihen, että ajattelet itsesi olevan täysi paska, koska et itsekään pidä huonoista elintavoistasi.
        Jos/kun oppii tykkäämään itsestä, arvostamaan itseään, ymmärtämään itseään ja tunteitaan, itsetuntokin kohenee pikkuhiljaa.
        Ja parempi itsetunto vaikuttaa moniin asioihin positiivisella tavalla. Itsetunnon ei tarvitse olla mikään täydellinen (mikä se edes olisi), mutta sen verran parempi, että on hyvä olla.

• Anonyymi00099
        Anonyymi00091 kirjoitti:

Hae apua jos haluat voida paremmin. Mutta kun sä et osaa olla rehellinen niin sä et saa apua jota tarvitset

Mä oon luonut itselleni toisen persoonallisuuden ja esitän kahta eri henkilöä vuorotellen.

Tohtori Jekyll ja Herra Hyde.

Masentunut Mies

• Anonyymi00101
        Anonyymi00099 kirjoitti:

Mä oon luonut itselleni toisen persoonallisuuden ja esitän kahta eri henkilöä vuorotellen.

Masentunut Mies

Ja teet tuolla sitten meinaat saada naisen itsellesi joka parantaa sut?

• Anonyymi00103
        Anonyymi00099 kirjoitti:

Masentunut Mies

Auttaako se sua voimaan paremmin, jos esität kahta eri persoonaa ?

• Anonyymi00104
        Anonyymi00101 kirjoitti:

Ja teet tuolla sitten meinaat saada naisen itsellesi joka parantaa sut?

Jos on tarpeeksi kaheli niin ehkä joku nainen jossain vaiheessa edes säälistä antaa.

Masentunut Mies

• Anonyymi00107
        Anonyymi00104 kirjoitti:

Jos on tarpeeksi kaheli niin ehkä joku nainen jossain vaiheessa edes säälistä antaa.

Masentunut Mies

Minulta ei voi saada seksiä kukaan ja syynä siihen ovat minun sairauteni. Tammikuussa tule täyteen 15 vuotta ilman seksin harrastamista kenenkään kanssa ja tulee se tulee jatkumaan loppuelämäni ajan noin!

• Anonyymi00098

Mulla on siis selkeästi aika pahoja haasteita vihan hallinnan kanssa kun oon jo joutunut poliisinkin ja syyttäjän kanssa ongelmiin.

Ja viimeksi kesällä musta tehtiin huoli-ilmoitus ja poliisi ja sossut soitteli perään.

Masentunut Mies

• Anonyymi00102

No tee sille asialle jotain. Sä odotat että sun puolesta kaikki tehdään valmiina. Sinä haluat naisen ja seksiä. Kuka nainen haluaa miehen jolla on vihanhallintaongelmia?

• Anonyymi00105
        Anonyymi00102 kirjoitti:

No tee sille asialle jotain. Sä odotat että sun puolesta kaikki tehdään valmiina. Sinä haluat naisen ja seksiä. Kuka nainen haluaa miehen jolla on vihanhallintaongelmia?

Aika monikin ilmeisesti kun niin moni nainen on haksahtanut näihin linnakundeihin.

• Anonyymi00106
        Anonyymi00105 kirjoitti:

Aika monikin ilmeisesti kun niin moni nainen on haksahtanut näihin linnakundeihin.

Vai onko niiden miesten todellinen luonne tullut ilmi vasta sen jälkeen kun nainen on jo rakastunut korviaan myöden?

• Anonyymi00108
        Anonyymi00102 kirjoitti:

En ainakaan minä, se on varmaa se ja olen tiennyt senkin jo kauan, että hänellä on tuokin ongelma muiden ongelmien lisäksi!

• Anonyymi00100

Huorsn vierestä herännyt pääsee taivaisiin.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Gallup: Kansalaiset eivät usko velkajarruun

Puolet suomalaisista ei usko velkajarrun vaatimien sopeutusten toteutuvan, kertoo Iro Researchin kyselytutkimus. Kokoom
      Maailman menoa
      86
      1183
    2. Ethän mies vielä

luovu meistä? Haluaisin jo sun syliin.
      Ikävä
      66
      919
    3. Haaveilen edelleen

Sinusta aika ajoin
      Ikävä
      58
      902
    4. Mä oon kallistumassa

Rikosilmoitukseen!
      Suhteet
      208
      902
    5. Sinulle nainen

En ehkä koskaan osannut sanoa tätä oikein. Minun vaikeuteni luottaa liittyi ennen kaikkea menettämisen pelkoon. Siihen
      Ikävä
      66
      886
    6. Martsusta tuli leuhka

Ja ylimielinen. Hän ei nosta persettäkään ilmaseksi . Luulempa et nämä ei tee hyvää hyvinvointivalmennuksille.... Nannal
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      760
    7. Hei rakkaani.

Kohtaaminen lähestyy. Miten teemme sen? Kumpi ottaa yhteyttä vai törmäämmekö jossain sattumalta? Tuleva vaimosi
      Ikävä
      70
      745
    8. Ethän voinut nainen tietää, että rikot rikotun

Omaa elämää taas mietin aamuyön tunteina. En vieläkään löytänyt muistin sokkeloista ainuttakaan onnen hetkeä. Kaipuu on
      Ikävä
      72
      732
    9. Tiedätkö sitä

Että sinun äänesi on ihanan pehmeä
      Ikävä
      42
      716
    10. Kuisla Group Oy jättänyt yrityssaneeraushakemuksen

Samalla yrityssaneeraukseen on hakeutunut Kuisla henkilökohtaisesti ja Seinäjoen Motelli Oy, joka omistaa Sorsanpesän ki
      Seinäjoki
      35
      708
    11. Uskallanko laittaa sulle viestiä?

Se viesti on tossa valmiina ja lähettämistä vaille valmis. Kun ei kauhee sti tunneta niin eipä sillä olisi niin väliä. S
      Ikävä
      57
      633
    12. Kiulu myynnissä!

Kiulu hakee taas uutta yrittäjää. https://www.yritysporssi.fi/etela-pohjanmaa-lansi-suomi-finland/myytavat/yritykset/ma
      Ähtäri
      26
      588
    13. On paha olla

Kun olen käyttäytynyt aiemmin kaivattua kohtaan kuin joku narsisti.
      Ikävä
      42
      568
    14. Et pysty peittämään minulta

Sinä olet hyvä peittämään asioita niin halutessasi. Pystyt pitkiäkin aikoja salaamaan juttuja. Juuri mietin tuossa, olet
      Ikävä
      47
      484
    15. Tulisiko naisille asettaa korkeammat eläkemaksut

Tämä tuli mieleeni kun luin aamun lööppejä. Japanissa alkaa olla "uutta nuorisoa" ihan urakalla, ikä alkaa sadan jälkeen
      Sinkut
      171
      482
    16. Mikä tekee kaivatustasi

Haluttavan?
      Ikävä
      18
      478
    17. Mitä oikein tapahtui? Maajussi-Jetta sai tylyt pakit - Sulhoehdokas selittää: "Ei lentänyt kipinät"

Maajussille morsian -sarjassa etsitään rakkautta ja rinnalle kumppania. Yksi maajusseista on Jetta - liikunnallinen ja
      Maajussille morsian
      12
      447
    18. Huumekauppaako

”Huumekauppa johti rajuun väkivaltaan Kokkolassa – Kolme nuorta otettu kiinni, yksi epäillyistä alaikäinen”
      Kokkola
      9
      424
    19. Vieläkin saat

Sydämen tykyttämään. Vaikka emme näe
      Ikävä
      20
      409
    20. Makeinen, asiaa sinulle

Minua korkeampien voimien kehotuksesta sinua pyydetään avaamaan jokin yhteys asioista keskustelemisen takia kanssani. Il
      Ikävä
      28
      403
    Aihe