Mulla maksa-arvo gt oli 130. Ei alkoholia. Mistä voi olla kysymys?

Anonyymi-ap

Onko kenelläkään kokemusta aiheesta?

Alkoholia an käytä ollenkaan. Lääkkeitä vain panadol (ei maksimiannoksilla) ja D-vitamiini.

Oireettomat sappikivet ja ylipainoa on. Ne ei yleensä lääkärin mukaan nosta arvoa noin paljon. Nyt lääkäri miettii lisää verikokeita.

Mutta onko teillä kokemuksia.

26

817

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Arvaus: rasvamaksa.

• Anonyymi

🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

❤️ ­­­N­­y­­­m­­­f­o­­m­­­a­­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18039905j

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

Arvo suurenee silloin, kun sapen kulku on estynyt. GT-arvo suurenee myös jonkin verran maksatulehduksissa. Maksan kasvaimet nostavat usein GT-arvoa.

• Anonyymi

Minulla oli pari yötä mahakipuja ennen kokeen ottoa. Tulkitsin närästykseksi, kun vatsahappoja nousi suuhun. Ei tuntunut sappikohtaukselta tuon vuoksi. Kuitenkaa koetta edeltävänä yönä ei ollut vaivaa. Kahtena yönä siis niin, että en saanut moneen tuntiin nukutuksi.

Aloittaja

• Anonyymi

Minulla oli myös närästystä silloin kun sappi alkoi vaivata, ehkä se tulee joillekin, joillekin ei.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla oli myös närästystä silloin kun sappi alkoi vaivata, ehkä se tulee joillekin, joillekin ei.

Oho, mistä tiesit, että närästyksesi oli sappikiviperäistä?

Aloittaja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oho, mistä tiesit, että närästyksesi oli sappikiviperäistä?

Aloittaja

Tiesin sen siitä, kun tuli kovia sappikohtauksia, ja niiden takia sappeni leikattiin, närästys hävisi samalla.
        Helppo päätellä, koska leikkaus auttoi.
        Ensin piti leikata vain sappikivet pois, mutta herättyäni nukutuksesta kertoivat poistaneensa koko sappirakon.
        Toki närästys voi johtua muistakin syistä.

• Anonyymi

Sanoitko lääkärille että syöt vitamiineja myös.minulla oli ystävä joka söi luontaiskaupasta ostettuja vitamiineja ja meni lääkäriin ja siellä todettiin korkeat maksa arvot ja käskettiin lopettamaan alkoholin käyttö , no hän oli ihmeissään koska ei ollut maistanut tippaakaan koko elämänsä aikana .
      Lääkäri kysyi jos ihminen syö jotain luontaislääkettä niin ilmeni että hän söi Jotain rasvaliukoista vitamiinia ostetun luontais kaupasta
      . Niin että vitamiineja ei tarvitse edes syödä jos ei niistä ole tiedostettu olevan puutetta. Sillä me saadaan nykyään kaikki vitamiinit ruuasta ja liika on aina liikaa keholle joka ei tarvitse jotain ainetta . En ole koskaan ymmärtänyt vitamiinien väärinkäyttöä sillä usein uskotaan noihin hokkuspokkus ihmisten selityksiin vitamiinin tarpeesta , ovat hyviä puhumaan . Joten jos tuntee että on puutosta jostain vitamiinista niin silloin mennään lääkäriin. Sillä ei vitamiineja varmuuden vuoksi voi syödä , muuta kun ne jotka syövät uskottelevat tarpeen eikä oåmonellakaan ole edes lääketieteellistä koulutusta joka näitä vitamiineja myy ihmisille . Siis ihan turhia .

• Anonyymi

Sanoin D-vitamiinista. Ei vaikuttanut kiinnostuneelta.

Beroccaa söin viikon verran vähän ennen verikoetta, mutta tokko sillä mitään merkitystä on.

Aloittaja

• Anonyymi

Tv- lääkäri sanoi kerran, että vanhempi ihminen voi syödä B-12 vitamiinia. Kun aloitin, niin piristyin. Sitä olen syönyt, ja kalanmaksaöljyä.Pitäisi varmaan vielä kysyä apteekista

• Anonyymi

Luontaistuote kaupoista saa paljon muutakin kuin vitamiineja, ja jotkut muut tuotteet kuin vitamiinit voivat olla haitaksi maksalle.
        Kannattaa olla varovainen erilaisten luontaistuotteiden kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tv- lääkäri sanoi kerran, että vanhempi ihminen voi syödä B-12 vitamiinia. Kun aloitin, niin piristyin. Sitä olen syönyt, ja kalanmaksaöljyä.Pitäisi varmaan vielä kysyä apteekista

Vesiliukoisista vitamiineista ei ole sinänsä haittaa, koska ne poistuvat elimistöstä, mutta rasvaliukoiset ovat asia erikseen, ne voivat osittain kertyä elimistöön, ja voi olla haitaksi, jos niitä on liikaa.

• Anonyymi

Minulla panadol kiellettiin juurikin maksa-arvojen nousun vuoksi. Burana 600 syön 3 kpl/pv, mutta mitään parasetamolia sisältävää en voi syödä.

• Anonyymi

Kiitos vinkeistänne ja laittakaa ihmeessä lisääkin.

Joku oli saanut närästystä sappikivistä. Minullahan oli myös närästystä verikoetta ennen. Siis hapanta nousi suurin asti ja oli kovaa vatsakipua.

En haluaisi luopua panadoliata, mutta voihan se olla syyllinen, jos tilaan on vaikka johtanut monta syytä yhdessä. Panadolin syöntini kun kumminkin on aika vähäistä.

Aloittaja

• Anonyymi

Miksi syöt panadolia? Se voi olla syyllinen.

• Anonyymi

Olen aloittaja ja nostan tätä, koska olen asiasta huolissani edelleen.

Onko lisää kokemuksia tai tietoa.

• Itselläni ei muuta mainittavaa kuin jo aikaisemmin mainittu, ettei parasetamolia maksaongelmaiselle. Et muuten maininnut paljonko otat D-vitamiinilisää. Jos lääkärisi lähettää verikokeisiin, niin ehdota hänelle myös D-vitamiinitason mittaus.

Mitään perusteita ei ole ottaa yli 40 µg D-vitamiinia päivässä, ellei lääkärin nimenomaan ole määrännyt D-vitamiinilisää, ja paljon.

• Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

Itselläni ei muuta mainittavaa kuin jo aikaisemmin mainittu, ettei parasetamolia maksaongelmaiselle. Et muuten maininnut paljonko otat D-vitamiinilisää. Jos lääkärisi lähettää verikokeisiin, niin ehdota hänelle myös D-vitamiinitason mittaus.

Mitään perusteita ei ole ottaa yli 40 µg D-vitamiinia päivässä, ellei lääkärin nimenomaan ole määrännyt D-vitamiinilisää, ja paljon.

Minulla on rasvamaksatulehdusta, maksassa myös sidekudosta.
        Lääkärit kirjoittelevat kyllä Parasetamolia kipuihin, ja olen sitä myös käyttänyt, koska se on muuten paras kipulääke vatsaa ajatellen, vaikka maksalle ei ole hyväksi.

• Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

Itselläni ei muuta mainittavaa kuin jo aikaisemmin mainittu, ettei parasetamolia maksaongelmaiselle. Et muuten maininnut paljonko otat D-vitamiinilisää. Jos lääkärisi lähettää verikokeisiin, niin ehdota hänelle myös D-vitamiinitason mittaus.

Otan 40 mikrogrammaa sitä D-vitamiinia.
        Tämä lääkärin määräyksestä. D-vitamiini on mitattu joka kerta. Ihan tarpeeseen se tuli.

Aloittaja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on rasvamaksatulehdusta, maksassa myös sidekudosta.
        Lääkärit kirjoittelevat kyllä Parasetamolia kipuihin, ja olen sitä myös käyttänyt, koska se on muuten paras kipulääke vatsaa ajatellen, vaikka maksalle ei ole hyväksi.

Miten nuo sinulla todettiin ja mikä oli gt-arvosi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten nuo sinulla todettiin ja mikä oli gt-arvosi.

Maksan veriarvot Asat ja Alat, ovat aina olleet hyvät, lukuun ottamatta Afos-arvoa, joka on jatkuvasti hieman koholla.
        Gt-arvo on otettu todella harvoin, en edes muista milloin viimeksi. Sekin on silloin joskus ollut vähän koholla.
        Tulehdus ja sidekudos maksassa todettiin koepalan otolla.
        Rasvamaksaa minulla oli ollut ilmeisesti jo monien vuosien ajan, ylipainon, ja elämäntapojen takia, päihteet, epäterveellinen ruokavalio, lääkkeet.
        Ensimmäisen kerran rasvamaksasta kohdallani mainittiin jo viisitoista vuotta sitten.

• Anonyymi

Jos syö reilusti makeisia, niin se käy maksan päälle.

• Anonyymi

Kertokaa lisää kokemuksia!
      Aloittaja

• Anonyymi

Maksan ongelmasta ei lääkärit oikeastaan välitä ainakaan meillä päin yhtään mitään.
      Minulle on vain sanottu " jos alkaa silmät tai iho kellertämään, niin on mentävä saman tien päivystykseen ".
      Yksi vatsalääkäri sanoi jo vuosia sitten, että maksaa ei voi hoitaa. Paitsi tietysti pidättäytyä alkoholista, elää terveellisesti, ym.

• Anonyymi

Kävin juuri magneettikuvassa. Maksassa ei ollut mitään erityisempää. Lievää rasvoittumista.
      Mistä voi olla kyse tuon gt-arvon kohoamisessa?

• Anonyymi

Lisään, että olen siis aloittaja. Gt 130.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3485
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1878
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1566
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1194
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      992
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      958
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      213
      886
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      823
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      816
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe