Työpaikka kiusaaminen

Anonyymi-ap

Onko joku muu kokenut työpaikkakiusaamista Naantalin kylpylässä? Jos on niin miten siellä on kiusaaminen edennyt? Olen kuullut että siellä on tapana toimia niin, että kaikki hyvät työntekijät yritetään saada pihalle kun joka syksy alkaa yt-neuvottelut. Sen myötä valitaan joku joka sopii heidän systemaattiseen pahan puhumiseen, perättömien juttujen levittämiseen sekä työnteon häiriköintiin ja myös sabotointiin. Näin tekemällä jotkut varmistavat oman paikkansa jatkolle, että saisivat jäädä kun pelkäävät oman paikkansa puolesta. Uskottelevat myös muille, että joku olisi niin huono että ei edes tekisi töitään, vaikka tekeekin. Minusta se on kyllä kiusantekoa kun työntekijän reseptejä, tavaroita, tai ihan mitä tahansa mikä liittyy työntekoon niin pöllitään. Syyttelevät asioista mitä ei ole edes tehnyt. Lisäksi tietoja pimitetään eikä kerrota kaikkia asioita työntekijälle. Minusta tuo täyttää työpaikkakiusaamisen tunnusmerkit. Kyttäämistä, kyräilyä ja haukkumista jostain toisesta työntekijästä asiakastiloissa niin ei kyllä ole OK.

8

537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Työpaikkakiusaajat ovat narsisteja, he saavat muut mukaan tähän irvokkaaseen tietyn työntekijän alistamiseen ja nöyryyttämiseen. Tyypillinen kiusaaja saa valtaa selän takana juoruamisella, heihin pätee samat piirteet kuin koulukiusaajalla. Kylpylän johtohenkilöt voivat mennä ansaan tämän valehtelevan ,mielistelevän tyypin kanssa. Muut työntekijät ketkä lähtevät mukaan tähän yhden työntekijän simputtamiseen ovat raukkamaista ja heikkoja. Jos ei tuota pahan ilmapiiriä oteta Kylpylässä vakavasti kannattaa lähteä suosiolla muihin töihin. Tuosta kylpylän huonosta yhteishengestä on puhuttu Naantalissa jo kauan,hyvä että kirjoittaja otti asian esille.

      • Anonyymi

        Kiitos paljon vastauksesta ja tuesta. Tämä tietty kaava on toistunut jo kauan siellä. Tälle työntekijälle laaditaan muidenkin hommat joista sitten pitää selvitä. Nytkin oli hälle laadittu vielä enemmän töitä jopa kolmen ihmisen työt jotka pitää sitten tehdä. Oli hän sitte iltavuorossa niin samat työtehtävät on hänellä mitä aamuvuorossa. Sit kun hän teki aamuvuoron niin kas kummaa samat työtehtävät oli siirretty hänelle mitä muutenkin teki. Hänelle vielä lisätään muidenkin hommat. Se joka häntä nyt yrittää kiusata ei itse selviä omista hommistaan. Hyvä kun tämä asia tiedetään koko Naantalin kaupungissa. Ja tämä asia ei kyllä jää tähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos paljon vastauksesta ja tuesta. Tämä tietty kaava on toistunut jo kauan siellä. Tälle työntekijälle laaditaan muidenkin hommat joista sitten pitää selvitä. Nytkin oli hälle laadittu vielä enemmän töitä jopa kolmen ihmisen työt jotka pitää sitten tehdä. Oli hän sitte iltavuorossa niin samat työtehtävät on hänellä mitä aamuvuorossa. Sit kun hän teki aamuvuoron niin kas kummaa samat työtehtävät oli siirretty hänelle mitä muutenkin teki. Hänelle vielä lisätään muidenkin hommat. Se joka häntä nyt yrittää kiusata ei itse selviä omista hommistaan. Hyvä kun tämä asia tiedetään koko Naantalin kaupungissa. Ja tämä asia ei kyllä jää tähän.

        On! Toi on työpaikkakiusaamista. Aloittaja on rohkea kun otti asian esille. Kyl tarttis jo jotain tehdä tommoselle ilmapiirille ja selän takana pahan puhumiselle. Muut ovat suhteessa raukkoja ja heikkoja kun lähtevät mukaan sairaaseen touhuun kun nöyryyttävät jotain työntekijää tuollain. Aivan pöyristyttävää kun haukkuvat ja puhuvat pahaa työntekijästä asiakastiloissa niin se ei todellakkaan ole OK. Myös kyttääminen, kyräily ja käytävillä vilkuilu ja muu epäasiallinen käytös ovat myös yhtä kiusaamisprosessia. Tulee kyllä myötätunto tota työntekijää kohtaan kun joutuu moista kokemaan. Ja sit on varmaa niinkin että tätä työntekijää syytetään joka asiasta mitä siellä tapahtuu ja jätetään ryhmän ulkopuolelle. Kyl tarttee kohta joku työsuojelu sinne hälyttää ja antamaan palautetta ja kunnolla. Töiden ja omien hommien siirtäminen toiselle työntekijälle ON yksi kiusaamiskeino se viestii siitä että tämä ei pärjää itse omissa töissään ja muutenkaan. Joskus valehtelulle on lyhyet jäljet ja toivottavasti toi heidän henkinen väkivalta tulisi monen ihmisen tietoon kuin pelkästään Naantalissa. Kannattaa hakea toista työpaikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos paljon vastauksesta ja tuesta. Tämä tietty kaava on toistunut jo kauan siellä. Tälle työntekijälle laaditaan muidenkin hommat joista sitten pitää selvitä. Nytkin oli hälle laadittu vielä enemmän töitä jopa kolmen ihmisen työt jotka pitää sitten tehdä. Oli hän sitte iltavuorossa niin samat työtehtävät on hänellä mitä aamuvuorossa. Sit kun hän teki aamuvuoron niin kas kummaa samat työtehtävät oli siirretty hänelle mitä muutenkin teki. Hänelle vielä lisätään muidenkin hommat. Se joka häntä nyt yrittää kiusata ei itse selviä omista hommistaan. Hyvä kun tämä asia tiedetään koko Naantalin kaupungissa. Ja tämä asia ei kyllä jää tähän.

        Se on se Ali Baba kun yrittää kiusata työntekijää. Hän se valehtelee siellä ja puhuu selän takana pahaa työntekijästä ja luulee olevansa jotakin. Juokse pois sieltä ja kannattaa ottaa yhteyttä isompaan tahoon. Vissiin onnistui tehtävässään. Se on oikeesti kumma kun työpaikan saa nykyään vaa pahaa puhumalla jostakin toisesta ja valehdellaan kaikennäköisiä skeidaa vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on se Ali Baba kun yrittää kiusata työntekijää. Hän se valehtelee siellä ja puhuu selän takana pahaa työntekijästä ja luulee olevansa jotakin. Juokse pois sieltä ja kannattaa ottaa yhteyttä isompaan tahoon. Vissiin onnistui tehtävässään. Se on oikeesti kumma kun työpaikan saa nykyään vaa pahaa puhumalla jostakin toisesta ja valehdellaan kaikennäköisiä skeidaa vaan.

        Näköjään näin on. Kyl työpaikkakiusaamisen tunnusmerkit täyttyy aika monessakin kohtaa kun lukee näitä. Aloittaja on kyllä rohkea kun uskalsi kirjoittaa tästä. Ja kaikki varmaan siellä ylistävät tuota kiusaajaa joka onnistui savustamaan hyvän työntekijän pois. Minäkin olen kuullut tuosta Ali Babasta…ja muutenkin koko kylpylän henkilökunta vaihtoon.


    • Anonyymi

      Ne siellä kylpylässä luulee et ovat mukana big brotherissa, selviytyjissä tai jokin muu samankaltainen tosi TV ohjelma missä pelataan psykologista peliä. Varsinkin silloin kun on yt neuvottelut että voidaan pelata joku hyvä työntekijä ulos. Heikot ei uskalla puolustaa. Kaikki täytyy saada aina mukaan jonkun työntekijän kaltoin kohteluun ja nöyryyttämiseen. Yhtäkkiä saattaa tulla jokin keksitty homma minkä sit joutuu tekemään. Mutta itsellä siellä on sitten niin kiire ettei ehdi hommiaan tekemään vaan käskevät tämän työntekijän niitä tekemään. Tämä kiusaaja on itse epävarma ja haluaa itse työpaikan ja siksi pelaa ulos jonkun muun.

    • Anonyymi

      Olen ,mutta varhassa ,olen miespuoli

    • Anonyymi

      Olen kokenut kiusaamista varhan nykyiken terveys keskuksessa? Johtajat pisti minun harteille neljän hmisen työt ja palkka ei noussut ja pieni. Samalla ilmapiiri on huono!! , vaikka olen mies ilmapiiri raskas!!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      946
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      830
    3. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      743
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      731
    5. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      727
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      687
    8. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      107
      673
    9. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      672
    10. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      35
      610
    Aihe