Talvikunnossapitoa heikennetään vielä entisestäänkin Kouvolassa

Anonyymi-ap

Miten se voi olla mahdollista?
On nimittäin tähänkin asti niin kehnosti auraukset suoritettu että jos nykyisestä vielä heikennetään niin se on sitten lopetettava auraus ihan kokonaan.

Yli viikko lumisateen jälkeen, kun on varmasti tamppaantunut kaikki lumi oikein tiukkaan, tullaan jollain onnettomalla lelutraktorilla tökkimään tiehen monttuja ja tilanne vaan pahenee.

Hiekkaahan ei ole näkynyt tähänkään asti joten se ei muutu miksikään (jos suolaa ajatte niin syötte sen itse)

Mutta yksi asia on varma, minun verorahoillani ette enää juhli sillä verotuskunta vaihtuu kun vuosi loppuu.
Haistakaa 💩

32

689

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Talvi tuli mutta pyöräteitä ei ole vielä aurattu. Nyt pitää miettiä työmatkapyöräilyn järkevyyttä. Ei sitä vaan jaksa umpihangessa pyöräillä töihin. Mennään autolla sitten.

      • Anonyymi

        kouvolasta kannattaa muuttaa pois kokonaan jos on työssäkäyvä: talous hoidettu päin P:tä, sen takia veroja nostetaan ja palvekuita heikennetään koko ajan JA SAMAAN AIKAAN suunnitellaan toinen toistaan typerämpiä ja ennen kaikkea tarpeettomia KYMMENIEN MILJOONIEN verovaroilla (VELKARAHALLA) kustannettavia hankkeita joita kouvolassa kutsutaan KÄRKIHANKKEIKSI.
        Tietenkään työnvieroksujia, sossupummeja ja päihteiden ongelmakäyttäjiä, siis narkkareita ym loisia asia ei häiritse ja niitähän kouvolassa todellakin riittää.


    • Anonyymi

      Meinaako Kouvola oikeasti ettei pyöräteitä aurata koko talvena kuin korkeintaan kerran viikossa satoi mitä satoi. Paljon tästä tulee säästöä talven aikana.

    • Anonyymi

      Kun laittaa hyvät hinnat niin tekee kunnon tiliä vai mitä?

      • Anonyymi

        Helsingin Sanomat kertoo, että yksityisen Fenniarailin työntekijä ilmoitti koko Suomen juna­liikenteen pysäyttäneestä rata­vauriosta jo viime perjantaina. VR pysäytti junaliikenteen vasta maanantaina.

        - Tavarajunan kuljettaja ilmoitti jo perjantai-iltana liikenteenohjaukseen ”voimakkaasta jyrinästä”. Rataa käytiin tarkastamassa kahtena eri päivänä, mutta vaurio löytyi vasta seuraavalla viikolla.

        - Kuljettaja kertoi (Fenniarailin suunnittelujohtajan Hannu) Lehikoisen mukaan liikenteenohjaukseen paikantamismerkin, jonka kohdalla hän havaitsi jyrinän.

        Lehden mukaan syystä tai toisesta rataa tutkineet ihmiset eivät kuitenkaan näytä päätyneen tutkimaan juuri sitä paikkaa, jossa vakava ratavaurio oli.

        Kyllä Destian ratakunnossapito on pihalla. Finniarail antaa ratakilometrin ympärilyönnin montuista niin Destian ratamiehillä on kiire baariin ettei löytäneet ja niin junat tiistaina seisauttava vika löytymättä. Mistähän se Jukka Valjakka jakaa voittajalle laatupisteet. Huh huh vielä nopee rata.
        Matkustajia pelottaa Kouvolan kunnossapito.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helsingin Sanomat kertoo, että yksityisen Fenniarailin työntekijä ilmoitti koko Suomen juna­liikenteen pysäyttäneestä rata­vauriosta jo viime perjantaina. VR pysäytti junaliikenteen vasta maanantaina.

        - Tavarajunan kuljettaja ilmoitti jo perjantai-iltana liikenteenohjaukseen ”voimakkaasta jyrinästä”. Rataa käytiin tarkastamassa kahtena eri päivänä, mutta vaurio löytyi vasta seuraavalla viikolla.

        - Kuljettaja kertoi (Fenniarailin suunnittelujohtajan Hannu) Lehikoisen mukaan liikenteenohjaukseen paikantamismerkin, jonka kohdalla hän havaitsi jyrinän.

        Lehden mukaan syystä tai toisesta rataa tutkineet ihmiset eivät kuitenkaan näytä päätyneen tutkimaan juuri sitä paikkaa, jossa vakava ratavaurio oli.

        Kyllä Destian ratakunnossapito on pihalla. Finniarail antaa ratakilometrin ympärilyönnin montuista niin Destian ratamiehillä on kiire baariin ettei löytäneet ja niin junat tiistaina seisauttava vika löytymättä. Mistähän se Jukka Valjakka jakaa voittajalle laatupisteet. Huh huh vielä nopee rata.
        Matkustajia pelottaa Kouvolan kunnossapito.

        Kaikki ilmoitukset vauriosta löytyy nauhoitteista. Eihän Jukka Valjakan kannata selitellä niitä näitä. Kunnossapito vastuu on Destialla. Valvonta vastuu Ramboll vastaavalla rataisännöitsijällä Artsilla..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki ilmoitukset vauriosta löytyy nauhoitteista. Eihän Jukka Valjakan kannata selitellä niitä näitä. Kunnossapito vastuu on Destialla. Valvonta vastuu Ramboll vastaavalla rataisännöitsijällä Artsilla..

        Joutuuko Arto ja Jari valheenpaljastus kokeeseen.


    • Anonyymi

      Tänä vuonna pyöräteiden auraus on ollut erittäin surkeaa! Lumimyräkän jälkeen voi kestää useita päiviä ennenkuin pyörätiet on aurattu.

      • Anonyymi

        Auraus ja hiekoitus ala-arvoista ainakin Kuusankoskella. Eikai tuollaisesta mitään ainakaan makseta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auraus ja hiekoitus ala-arvoista ainakin Kuusankoskella. Eikai tuollaisesta mitään ainakaan makseta?

        Muun muassa veturinkuljettajia edustavan Rautatiealan unionin mukaan yksi veturinkuljettaja oli havainnut rataongelman jo perjantaina ja ilmoittanut siitä Fintrafficin liikenteenohjaukseen.

        – Ratavaurio havaitaan yleensä sitä kautta, että veturinkuljettaja huomaa jonkin täräyksen tai kolauksen, jonkin erilaisen äänen, junaa ajaessaan. Hän tekee siitä ilmoituksen liikenneohjaajalle, joka kirjaa sen järjestelmiin, RAUn hallituksen puheenjohtaja Markku Lehtinen toteaa MTV Uutisten haastattelussa.

        Hänen mukaansa ilmoituksia samasta paikasta oli tehty jo ennen sunnuntaitakin useita.

        – Koko tämä kokonaisuus on aika mielenkiintoinen, Lehtinen muotoilee.

        Lue myös: Miksi koko kaukojunaliikenne piti pysäyttää kiskon "montun" takia? VR: "Ainutlaatuista, ei missään tapauksessa ylimitoitettua"
        Ratojen kunnossapito-osaston johtaja Jukka P. Valjakka Väylävirastosta kertoo Väyläviraston kyllä saaneen veturinkuljettajan ilmoituksen perjantaina ja tarkastaneen ilmoitetun kohdan radasta samana päivänä.

        – Kyse on kuitenkin eri kohdasta kuin se, josta veturin aiheuttamat jäljet myöhemmin [tiistaina] löytyivät, Valjakka kertoo MTV Uutisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muun muassa veturinkuljettajia edustavan Rautatiealan unionin mukaan yksi veturinkuljettaja oli havainnut rataongelman jo perjantaina ja ilmoittanut siitä Fintrafficin liikenteenohjaukseen.

        – Ratavaurio havaitaan yleensä sitä kautta, että veturinkuljettaja huomaa jonkin täräyksen tai kolauksen, jonkin erilaisen äänen, junaa ajaessaan. Hän tekee siitä ilmoituksen liikenneohjaajalle, joka kirjaa sen järjestelmiin, RAUn hallituksen puheenjohtaja Markku Lehtinen toteaa MTV Uutisten haastattelussa.

        Hänen mukaansa ilmoituksia samasta paikasta oli tehty jo ennen sunnuntaitakin useita.

        – Koko tämä kokonaisuus on aika mielenkiintoinen, Lehtinen muotoilee.

        Lue myös: Miksi koko kaukojunaliikenne piti pysäyttää kiskon "montun" takia? VR: "Ainutlaatuista, ei missään tapauksessa ylimitoitettua"
        Ratojen kunnossapito-osaston johtaja Jukka P. Valjakka Väylävirastosta kertoo Väyläviraston kyllä saaneen veturinkuljettajan ilmoituksen perjantaina ja tarkastaneen ilmoitetun kohdan radasta samana päivänä.

        – Kyse on kuitenkin eri kohdasta kuin se, josta veturin aiheuttamat jäljet myöhemmin [tiistaina] löytyivät, Valjakka kertoo MTV Uutisille.

        Väärin aurattu.


      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Muutama vuosi sitten oli joku kaupungin ohjelma jolla yritettiin lisätä työmatkapyöräilyä. Oli kyselyjä jne… Aamulla oli pyörätiet aurattu. Nyt ei voi lähteä neljän kilsan työmatkaa polkemaan kun ei tiedä pystyykö edes koko matkaa ajamaan. Työmatkani on Kouvolan keskustan läpi


    • Anonyymi

      Talvella on yleensä lunta ja jäätä.
      Olen pyöräillyt lähes joka päivä Kouvolassa, ja jokunen tosi huonokelinen päivä on sattunut. Täytyy ymmärtää ettei kesäkelejä saada millään, jos lunta tulee päiväkausia, tai lämpötila sahaa suojan ja pakkasen välillä.
      Ennemminkin ihmetyttää toisinaan turhat hiekoitukset ja tiekarhun ajot pyöräteillä, kun ajoväylä on hyvässä kunnossa.

      • Anonyymi

        Onko A.Asikainen Suotnienen K.Sopasen morsian.
        Nehän asui yhdessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko A.Asikainen Suotnienen K.Sopasen morsian.
        Nehän asui yhdessä.

        Arto ja Kari ovat pääluottamusmiehen mukaan on eiheteroita. Se jolla on pikku vaimo Aasiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arto ja Kari ovat pääluottamusmiehen mukaan on eiheteroita. Se jolla on pikku vaimo Aasiasta.

        Varpenius nimesi eiheteroiksi kaikki ratapomot rakennusmestareista alkaen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varpenius nimesi eiheteroiksi kaikki ratapomot rakennusmestareista alkaen.

        VR kertoo selvityksessään, että ensimmäisenä mahdollisesta ratavaurioista ilmoitti vauriokohdan yli ajanut IC-veturin kuljettaja perjantaina 9. helmikuuta klo 12.30 aikaan. Omituisen kolahduksen kuultuaan kuski oli ilmoittanut asiasta normaalikäytännön mukaisesti soittamalla Fintrafficin liikenteenohjaukseen.

        VR:n mukaan tieto tuolloin vielä epäillystä ratavaurioista on kulkenut myös Väylävirastolle, jonka vastuulla asian selvittäminen on ollut liikenteenohjaukselle annetun ilmoituksen jälkeen.

        MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

        MAINOS PÄÄTTYY
        Jostain syystä kirjaus vaurioepäilystä on ilmestynyt veturinkuljettajien Kupla-järjestelmään kuitenkin vasta lauantaina 10.2. klo 00.53 – puolitoista vuorokautta siitä annetun ensitiedon jälkeen.

        Kupla on veturinkuljettajien sähköinen ajotietosovellus, johon Fintraffic merkitsee tiedot kaikista mahdollisista junaliikenteeseen vaikuttavista häiriöistä. Yleisen käytännön mukaan epäillyissä ratahäiriötilanteissa veturinkuljettaja ilmoittaa havainnostaan Fintrafficin liikenteenohjaukseen, josta se merkitään Kuplaan nähtäville kaikille junaliikenneoperaattoreille.

        Kuplan kautta junien kuskit voivat huomioida ajon aikana mahdolliset häiriöt ja vauriot, kun he saavat tiedon niistä aiheutuvista nopeusrajoituksista.


        Viime viikon tiistaina Suomessa todistettiin ennennäkemätöntä tilannetta, kun epäillyn ratavaurion vuoksi koko kaukoliikenne pysäytettiin yhden päivän ajaksi.
        Viime viikon tiistaina Suomessa todistettiin ennennäkemätöntä tilannetta, kun epäillyn ratavaurion vuoksi koko kaukoliikenne pysäytettiin yhden päivän ajaksi. KUVA: JUSSI NUKARI / LEHTIKUVA

        SEURAAVA käänne epäselvässä tilanteessa tapahtui maanantaina 12.2. klo 14.34, jolloin maininta Mankala–Niinimäki-ratavälin ratavaurioepäilystä poistui Kuplasta, vaikka sitä ei oltu vielä edes paikallistettu.

        VR havaitsi ensimmäiset vauriot junien ja vaunujen pyöristä myöhään sunnuntai-iltana 11.2. Asiasta kerrottiin Fintrafficin liikenteenohjaukselle samana iltana noin kello 22. Yön mittaan kalustosta löytyi lisää vaurioita, joista välitettiin tietoa Väylävirastolle ja Fintrafficille varhain maanantaiaamulla.


        Tämän mittakaavan kalustovauriot ovat täysin poikkeuksellisia.
        VR:n selvityksessä kerrotaan, että junien ja vaunujen vahinkoja pidettiin löydettäessä ”epätavallisina”. VR:n mukaan kalustovaurioista tiedettiin alkuun ainoastaan se, että ne johtuivat ”poikkeuksellisesta ratavauriosta”.

        Vetureihin ja vaunuihin syntyneitä vahinkoja päästiin selvittämään kunnolla vasta tiistaina 13.3, kun iso osa VR:n työntekijöistä palasi maanantain lakkopäivän jäljiltä takaisin töihin.

        – Tämän mittakaavan kalustovauriot ovat täysin poikkeuksellisia, VR:n selvityksessä todetaan.

        VR, Väylävirasto ja Fintraffic kokoontuivat käymään asiaa yhdessä läpi maanantaiaamuna 12.2. klo 9.

        Kun ongelman todellinen vakavuus selvisi koko laajuudessaan, siitä tiedotettiin myös Traficomille maanantai-iltapäivällä kello 16.20 aikaan. Saman illan aikana VR kävi tilanteesta neuvotteluja asiantuntijoiden kanssa sekä johtotasolla.

        Koko tiistain kaukoliikenne päätettiin perua turvallisuussyistä maanantaina kello 17 alkaneessa kokouksessa. Vielä tuolloin ratavaurion sijainti ei ollut tiedossa.

        Väylävirasto löysi ratavaurion lopulta Kouvolan läheltä maanantain ja tiistain välisenä yönä kello 1.53 – vasta kolme ja puoli vuorokautta siitä annetun ensitiedon jälkeen.

        Lue lisää: Tältä näyttää kiskovaurio, joka pysäytti junaliikenteen

        Paikalta kiskoista havaittiin muutaman millimetrin syvyisiä koloja sekä 5–6 millimetriä korkeita kohoumia.


        Tämä kolo raiteessa pysäytti päivän ajaksi koko Suomen kaukojunaliikenteen.
        Tämä kolo raiteessa pysäytti päivän ajaksi koko Suomen kaukojunaliikenteen. KUVA: VÄYLÄVIRASTO / LEHTIKUVA

        VR:N mukaan ratavaurion korjaaminen viivästyi ”kohtuuttoman pitkään”, minkä vuoksi yhtiön juniin ja vaunuihin aiheutui mittavat vahingot.

        VR:n mielestä asiassa on tärkeää selvittää muun muassa se, miksi tiedonkulussa ja vaurioiden paikallistamisessa on kestänyt niin kauan. VR kummastelee myös sitä, miksei Fintrafficin liikenteenohjaus määrännyt vauriopaikalle alempaa nopeusrajoitusta siitä tulleen ilmoituksen jälkeen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VR kertoo selvityksessään, että ensimmäisenä mahdollisesta ratavaurioista ilmoitti vauriokohdan yli ajanut IC-veturin kuljettaja perjantaina 9. helmikuuta klo 12.30 aikaan. Omituisen kolahduksen kuultuaan kuski oli ilmoittanut asiasta normaalikäytännön mukaisesti soittamalla Fintrafficin liikenteenohjaukseen.

        VR:n mukaan tieto tuolloin vielä epäillystä ratavaurioista on kulkenut myös Väylävirastolle, jonka vastuulla asian selvittäminen on ollut liikenteenohjaukselle annetun ilmoituksen jälkeen.

        MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

        MAINOS PÄÄTTYY
        Jostain syystä kirjaus vaurioepäilystä on ilmestynyt veturinkuljettajien Kupla-järjestelmään kuitenkin vasta lauantaina 10.2. klo 00.53 – puolitoista vuorokautta siitä annetun ensitiedon jälkeen.

        Kupla on veturinkuljettajien sähköinen ajotietosovellus, johon Fintraffic merkitsee tiedot kaikista mahdollisista junaliikenteeseen vaikuttavista häiriöistä. Yleisen käytännön mukaan epäillyissä ratahäiriötilanteissa veturinkuljettaja ilmoittaa havainnostaan Fintrafficin liikenteenohjaukseen, josta se merkitään Kuplaan nähtäville kaikille junaliikenneoperaattoreille.

        Kuplan kautta junien kuskit voivat huomioida ajon aikana mahdolliset häiriöt ja vauriot, kun he saavat tiedon niistä aiheutuvista nopeusrajoituksista.


        Viime viikon tiistaina Suomessa todistettiin ennennäkemätöntä tilannetta, kun epäillyn ratavaurion vuoksi koko kaukoliikenne pysäytettiin yhden päivän ajaksi.
        Viime viikon tiistaina Suomessa todistettiin ennennäkemätöntä tilannetta, kun epäillyn ratavaurion vuoksi koko kaukoliikenne pysäytettiin yhden päivän ajaksi. KUVA: JUSSI NUKARI / LEHTIKUVA

        SEURAAVA käänne epäselvässä tilanteessa tapahtui maanantaina 12.2. klo 14.34, jolloin maininta Mankala–Niinimäki-ratavälin ratavaurioepäilystä poistui Kuplasta, vaikka sitä ei oltu vielä edes paikallistettu.

        VR havaitsi ensimmäiset vauriot junien ja vaunujen pyöristä myöhään sunnuntai-iltana 11.2. Asiasta kerrottiin Fintrafficin liikenteenohjaukselle samana iltana noin kello 22. Yön mittaan kalustosta löytyi lisää vaurioita, joista välitettiin tietoa Väylävirastolle ja Fintrafficille varhain maanantaiaamulla.


        Tämän mittakaavan kalustovauriot ovat täysin poikkeuksellisia.
        VR:n selvityksessä kerrotaan, että junien ja vaunujen vahinkoja pidettiin löydettäessä ”epätavallisina”. VR:n mukaan kalustovaurioista tiedettiin alkuun ainoastaan se, että ne johtuivat ”poikkeuksellisesta ratavauriosta”.

        Vetureihin ja vaunuihin syntyneitä vahinkoja päästiin selvittämään kunnolla vasta tiistaina 13.3, kun iso osa VR:n työntekijöistä palasi maanantain lakkopäivän jäljiltä takaisin töihin.

        – Tämän mittakaavan kalustovauriot ovat täysin poikkeuksellisia, VR:n selvityksessä todetaan.

        VR, Väylävirasto ja Fintraffic kokoontuivat käymään asiaa yhdessä läpi maanantaiaamuna 12.2. klo 9.

        Kun ongelman todellinen vakavuus selvisi koko laajuudessaan, siitä tiedotettiin myös Traficomille maanantai-iltapäivällä kello 16.20 aikaan. Saman illan aikana VR kävi tilanteesta neuvotteluja asiantuntijoiden kanssa sekä johtotasolla.

        Koko tiistain kaukoliikenne päätettiin perua turvallisuussyistä maanantaina kello 17 alkaneessa kokouksessa. Vielä tuolloin ratavaurion sijainti ei ollut tiedossa.

        Väylävirasto löysi ratavaurion lopulta Kouvolan läheltä maanantain ja tiistain välisenä yönä kello 1.53 – vasta kolme ja puoli vuorokautta siitä annetun ensitiedon jälkeen.

        Lue lisää: Tältä näyttää kiskovaurio, joka pysäytti junaliikenteen

        Paikalta kiskoista havaittiin muutaman millimetrin syvyisiä koloja sekä 5–6 millimetriä korkeita kohoumia.


        Tämä kolo raiteessa pysäytti päivän ajaksi koko Suomen kaukojunaliikenteen.
        Tämä kolo raiteessa pysäytti päivän ajaksi koko Suomen kaukojunaliikenteen. KUVA: VÄYLÄVIRASTO / LEHTIKUVA

        VR:N mukaan ratavaurion korjaaminen viivästyi ”kohtuuttoman pitkään”, minkä vuoksi yhtiön juniin ja vaunuihin aiheutui mittavat vahingot.

        VR:n mielestä asiassa on tärkeää selvittää muun muassa se, miksi tiedonkulussa ja vaurioiden paikallistamisessa on kestänyt niin kauan. VR kummastelee myös sitä, miksei Fintrafficin liikenteenohjaus määrännyt vauriopaikalle alempaa nopeusrajoitusta siitä tulleen ilmoituksen jälkeen

        Nyt alkaa polttaa laulaa Eini


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt alkaa polttaa laulaa Eini

        Vanhan naisen vaivoja sillä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VR kertoo selvityksessään, että ensimmäisenä mahdollisesta ratavaurioista ilmoitti vauriokohdan yli ajanut IC-veturin kuljettaja perjantaina 9. helmikuuta klo 12.30 aikaan. Omituisen kolahduksen kuultuaan kuski oli ilmoittanut asiasta normaalikäytännön mukaisesti soittamalla Fintrafficin liikenteenohjaukseen.

        VR:n mukaan tieto tuolloin vielä epäillystä ratavaurioista on kulkenut myös Väylävirastolle, jonka vastuulla asian selvittäminen on ollut liikenteenohjaukselle annetun ilmoituksen jälkeen.

        MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

        MAINOS PÄÄTTYY
        Jostain syystä kirjaus vaurioepäilystä on ilmestynyt veturinkuljettajien Kupla-järjestelmään kuitenkin vasta lauantaina 10.2. klo 00.53 – puolitoista vuorokautta siitä annetun ensitiedon jälkeen.

        Kupla on veturinkuljettajien sähköinen ajotietosovellus, johon Fintraffic merkitsee tiedot kaikista mahdollisista junaliikenteeseen vaikuttavista häiriöistä. Yleisen käytännön mukaan epäillyissä ratahäiriötilanteissa veturinkuljettaja ilmoittaa havainnostaan Fintrafficin liikenteenohjaukseen, josta se merkitään Kuplaan nähtäville kaikille junaliikenneoperaattoreille.

        Kuplan kautta junien kuskit voivat huomioida ajon aikana mahdolliset häiriöt ja vauriot, kun he saavat tiedon niistä aiheutuvista nopeusrajoituksista.


        Viime viikon tiistaina Suomessa todistettiin ennennäkemätöntä tilannetta, kun epäillyn ratavaurion vuoksi koko kaukoliikenne pysäytettiin yhden päivän ajaksi.
        Viime viikon tiistaina Suomessa todistettiin ennennäkemätöntä tilannetta, kun epäillyn ratavaurion vuoksi koko kaukoliikenne pysäytettiin yhden päivän ajaksi. KUVA: JUSSI NUKARI / LEHTIKUVA

        SEURAAVA käänne epäselvässä tilanteessa tapahtui maanantaina 12.2. klo 14.34, jolloin maininta Mankala–Niinimäki-ratavälin ratavaurioepäilystä poistui Kuplasta, vaikka sitä ei oltu vielä edes paikallistettu.

        VR havaitsi ensimmäiset vauriot junien ja vaunujen pyöristä myöhään sunnuntai-iltana 11.2. Asiasta kerrottiin Fintrafficin liikenteenohjaukselle samana iltana noin kello 22. Yön mittaan kalustosta löytyi lisää vaurioita, joista välitettiin tietoa Väylävirastolle ja Fintrafficille varhain maanantaiaamulla.


        Tämän mittakaavan kalustovauriot ovat täysin poikkeuksellisia.
        VR:n selvityksessä kerrotaan, että junien ja vaunujen vahinkoja pidettiin löydettäessä ”epätavallisina”. VR:n mukaan kalustovaurioista tiedettiin alkuun ainoastaan se, että ne johtuivat ”poikkeuksellisesta ratavauriosta”.

        Vetureihin ja vaunuihin syntyneitä vahinkoja päästiin selvittämään kunnolla vasta tiistaina 13.3, kun iso osa VR:n työntekijöistä palasi maanantain lakkopäivän jäljiltä takaisin töihin.

        – Tämän mittakaavan kalustovauriot ovat täysin poikkeuksellisia, VR:n selvityksessä todetaan.

        VR, Väylävirasto ja Fintraffic kokoontuivat käymään asiaa yhdessä läpi maanantaiaamuna 12.2. klo 9.

        Kun ongelman todellinen vakavuus selvisi koko laajuudessaan, siitä tiedotettiin myös Traficomille maanantai-iltapäivällä kello 16.20 aikaan. Saman illan aikana VR kävi tilanteesta neuvotteluja asiantuntijoiden kanssa sekä johtotasolla.

        Koko tiistain kaukoliikenne päätettiin perua turvallisuussyistä maanantaina kello 17 alkaneessa kokouksessa. Vielä tuolloin ratavaurion sijainti ei ollut tiedossa.

        Väylävirasto löysi ratavaurion lopulta Kouvolan läheltä maanantain ja tiistain välisenä yönä kello 1.53 – vasta kolme ja puoli vuorokautta siitä annetun ensitiedon jälkeen.

        Lue lisää: Tältä näyttää kiskovaurio, joka pysäytti junaliikenteen

        Paikalta kiskoista havaittiin muutaman millimetrin syvyisiä koloja sekä 5–6 millimetriä korkeita kohoumia.


        Tämä kolo raiteessa pysäytti päivän ajaksi koko Suomen kaukojunaliikenteen.
        Tämä kolo raiteessa pysäytti päivän ajaksi koko Suomen kaukojunaliikenteen. KUVA: VÄYLÄVIRASTO / LEHTIKUVA

        VR:N mukaan ratavaurion korjaaminen viivästyi ”kohtuuttoman pitkään”, minkä vuoksi yhtiön juniin ja vaunuihin aiheutui mittavat vahingot.

        VR:n mielestä asiassa on tärkeää selvittää muun muassa se, miksi tiedonkulussa ja vaurioiden paikallistamisessa on kestänyt niin kauan. VR kummastelee myös sitä, miksei Fintrafficin liikenteenohjaus määrännyt vauriopaikalle alempaa nopeusrajoitusta siitä tulleen ilmoituksen jälkeen

        Olisko pitänyt hiekottaa vai aurata? Miksi Kouvolan talvikunnossapitoketjuun tota vr-paskaasi suollat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VR kertoo selvityksessään, että ensimmäisenä mahdollisesta ratavaurioista ilmoitti vauriokohdan yli ajanut IC-veturin kuljettaja perjantaina 9. helmikuuta klo 12.30 aikaan. Omituisen kolahduksen kuultuaan kuski oli ilmoittanut asiasta normaalikäytännön mukaisesti soittamalla Fintrafficin liikenteenohjaukseen.

        VR:n mukaan tieto tuolloin vielä epäillystä ratavaurioista on kulkenut myös Väylävirastolle, jonka vastuulla asian selvittäminen on ollut liikenteenohjaukselle annetun ilmoituksen jälkeen.

        MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

        MAINOS PÄÄTTYY
        Jostain syystä kirjaus vaurioepäilystä on ilmestynyt veturinkuljettajien Kupla-järjestelmään kuitenkin vasta lauantaina 10.2. klo 00.53 – puolitoista vuorokautta siitä annetun ensitiedon jälkeen.

        Kupla on veturinkuljettajien sähköinen ajotietosovellus, johon Fintraffic merkitsee tiedot kaikista mahdollisista junaliikenteeseen vaikuttavista häiriöistä. Yleisen käytännön mukaan epäillyissä ratahäiriötilanteissa veturinkuljettaja ilmoittaa havainnostaan Fintrafficin liikenteenohjaukseen, josta se merkitään Kuplaan nähtäville kaikille junaliikenneoperaattoreille.

        Kuplan kautta junien kuskit voivat huomioida ajon aikana mahdolliset häiriöt ja vauriot, kun he saavat tiedon niistä aiheutuvista nopeusrajoituksista.


        Viime viikon tiistaina Suomessa todistettiin ennennäkemätöntä tilannetta, kun epäillyn ratavaurion vuoksi koko kaukoliikenne pysäytettiin yhden päivän ajaksi.
        Viime viikon tiistaina Suomessa todistettiin ennennäkemätöntä tilannetta, kun epäillyn ratavaurion vuoksi koko kaukoliikenne pysäytettiin yhden päivän ajaksi. KUVA: JUSSI NUKARI / LEHTIKUVA

        SEURAAVA käänne epäselvässä tilanteessa tapahtui maanantaina 12.2. klo 14.34, jolloin maininta Mankala–Niinimäki-ratavälin ratavaurioepäilystä poistui Kuplasta, vaikka sitä ei oltu vielä edes paikallistettu.

        VR havaitsi ensimmäiset vauriot junien ja vaunujen pyöristä myöhään sunnuntai-iltana 11.2. Asiasta kerrottiin Fintrafficin liikenteenohjaukselle samana iltana noin kello 22. Yön mittaan kalustosta löytyi lisää vaurioita, joista välitettiin tietoa Väylävirastolle ja Fintrafficille varhain maanantaiaamulla.


        Tämän mittakaavan kalustovauriot ovat täysin poikkeuksellisia.
        VR:n selvityksessä kerrotaan, että junien ja vaunujen vahinkoja pidettiin löydettäessä ”epätavallisina”. VR:n mukaan kalustovaurioista tiedettiin alkuun ainoastaan se, että ne johtuivat ”poikkeuksellisesta ratavauriosta”.

        Vetureihin ja vaunuihin syntyneitä vahinkoja päästiin selvittämään kunnolla vasta tiistaina 13.3, kun iso osa VR:n työntekijöistä palasi maanantain lakkopäivän jäljiltä takaisin töihin.

        – Tämän mittakaavan kalustovauriot ovat täysin poikkeuksellisia, VR:n selvityksessä todetaan.

        VR, Väylävirasto ja Fintraffic kokoontuivat käymään asiaa yhdessä läpi maanantaiaamuna 12.2. klo 9.

        Kun ongelman todellinen vakavuus selvisi koko laajuudessaan, siitä tiedotettiin myös Traficomille maanantai-iltapäivällä kello 16.20 aikaan. Saman illan aikana VR kävi tilanteesta neuvotteluja asiantuntijoiden kanssa sekä johtotasolla.

        Koko tiistain kaukoliikenne päätettiin perua turvallisuussyistä maanantaina kello 17 alkaneessa kokouksessa. Vielä tuolloin ratavaurion sijainti ei ollut tiedossa.

        Väylävirasto löysi ratavaurion lopulta Kouvolan läheltä maanantain ja tiistain välisenä yönä kello 1.53 – vasta kolme ja puoli vuorokautta siitä annetun ensitiedon jälkeen.

        Lue lisää: Tältä näyttää kiskovaurio, joka pysäytti junaliikenteen

        Paikalta kiskoista havaittiin muutaman millimetrin syvyisiä koloja sekä 5–6 millimetriä korkeita kohoumia.


        Tämä kolo raiteessa pysäytti päivän ajaksi koko Suomen kaukojunaliikenteen.
        Tämä kolo raiteessa pysäytti päivän ajaksi koko Suomen kaukojunaliikenteen. KUVA: VÄYLÄVIRASTO / LEHTIKUVA

        VR:N mukaan ratavaurion korjaaminen viivästyi ”kohtuuttoman pitkään”, minkä vuoksi yhtiön juniin ja vaunuihin aiheutui mittavat vahingot.

        VR:n mielestä asiassa on tärkeää selvittää muun muassa se, miksi tiedonkulussa ja vaurioiden paikallistamisessa on kestänyt niin kauan. VR kummastelee myös sitä, miksei Fintrafficin liikenteenohjaus määrännyt vauriopaikalle alempaa nopeusrajoitusta siitä tulleen ilmoituksen jälkeen

        Kouvolassa on aina lakon aikana rikottu ja voitettu ratalaitteita. Rikkoja ja roskia kiinnimeneviin väleihin jotka estää oikean toiminnan.


    • Anonyymi

      Tähteessä Haapakuja Leppäkuja jne ei ole talvikunnossapitoa näkynyt.
      15cm urat loskassa joka nyt jäätyy tai sitten peilijäätä jota ei ole lainkaan hiekoitettu.
      Laittakaa ihmeessä palautetta kaupungille tekemättömistä töistä että saadaan ripeämpi urakoitsija hoitamaan työt joista sille maksetaan.

      • Anonyymi

        mitäs sitä turhaan aurailemaan kun 2 tai ainakin 3 kuukauden päästä on jo kevät ja lumet sulaa pois 8D


    • Anonyymi

      Eihän tässä hiekotuspelleilyssä ole muutenkaan mitään järkeä kun pienellä puutarhatraktorilla yritetään tehdä töitä; se pikkuruinen hiekoituskauha tyhjenee muutamassa minuutissa, sen jälkeen ajetaan kilometrikaupalla hakemaan uusi kauhallinen hiekkaa ja kauha on taas hetkessä tyhjä.
      Työaika kuluu ajeluun, ei itse hiekoitukseen.
      Täysin hölmöläisten touhuilua.

      • Anonyymi

        samahan se on aurauksessakin, sellaisilla leluilla ei viitsisi edes kotipihan lumitöitä yrittää tehdä ennemmin vaikka lapioi lumet pois


      • Anonyymi

        Kouvolassa kaikissa firmoissa käytetään ajeluun.
        Destia on pahin.


    • Anonyymi

      Viikon verran koneet raapineet Kouvolan katuja. Turhantuntuista hommaa. Ainoastaan laitakaupungin kadut joissa on paksulti jäätä, ja tunnelit ovat pyöräilijöille olleet hankalia, ei keskustan pyörä- ja kävelykadut.

      • Anonyymi

        Vieläkö Janne Laitinen on Kouvolan konemiesten pomona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläkö Janne Laitinen on Kouvolan konemiesten pomona.

        Puppelipoika Artohan leikkii pomoa kun ei miesten työhön pystynyt.


    • Anonyymi

      Miten kaupunki varmistaa urakoitsijaa valitessa että tällä on resursseja hoitaa tarjoamansa työt niin kaluston työhän sopivuuden, koneiden määrän ja laadun kuin osaavan työvoimankin puolesta?
      Vai voittaako halvin tarjous automaattisesti?

    • Anonyymi

      Olihan tuo ihan käsittämättömän surkeaa toimintaa koko talven. Syytä parantaa radikaalisti tasoa kautta linjan ensi talveksi.

      • Anonyymi

        Tänäänkään en ole nähnyt yhtään auraa liikenteessä. Aivan käsittämätöntä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2398
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1912
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1373
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1260
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1235
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1171
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1101
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1055
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. 15
      1014
    Aihe