Marinin velka 40 000 000 000 euroa. OrpoPurran velka 46 000 000 000 - 50 000 000 000 euroa + 4 mrd e

Anonyymi-ap

Marinin hallitus otti velkaa johtuen suurelta osalta globaalista pandemiasta ja Euroopan laajuisesta Ukrainan sodan energiakriisistä 40 000 000 000 euroa ja työllisyysaste saatiin mittaushistorian korkeimmaksi. OrpoPurra ottavat ilman näitä kriisejä ainakin 46 000 000 000 euroa velkaa ja myyvät päälle valtion tuottavaa omaisuutta 4 000 000 000 eurolla. Budjetissa pysymisen ehtona on 100 000 uutta työpaikkaa. Jos ei tule niin velkaa otetaankin 48 000 000 000 euroa + 4 000 000 000 eurolla valtion omistusten myymistä. Jos taas työttömyys kasvaa 50 000:lla leikkauspolitiikan ja työn kannusteiden vähenemisen sekä matalatuloisten ostovoiman rampauttamisen takia, niin velkaa otetaankin jo 50 000 000 000 euroa + 4 000 000 000 eurolla valtion tuottavan omaisuuden myyntiä. Tällöin OrpoPurran oikeistokaudella lyödään myös Suomen velkaantumisen SE, kuten SipiläOrpoSoini PersKeKo-oikeistokaudella lyötiin mamutuksen SE:t 35 000 (2015),ja yli 51 000 (2015-2019).

25

269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Älä nyt tosiasioilla pilaa porvarin päivää 😆

      • Anonyymi

        Pääosa valtionvelasta 106,4 miljardia euroa aikaisempien oikeistojohtoisten hallitusten ottamaa. Tämä monelta unohtunut syyttäessä Marinin kriisiaikojen hallitusta.

        Ja OrpoPurra ottaa ainakin 46 000 000 000 euroa lisää velkaa, eli enemmän kuin Sanna ja ilman globaalia pandemiaa ja Euroopan laajuista Ukrainan sodan energiakriisiä.

        Ainoa kriisi on kauhukabinetti itse taannuttavalla leikkauspolitiikallaan. Koska budjetissa pysyminen vaatii 100 000 uutta työpaikkaa, niiden saamatta jääminen tai työttömyyden kasvu lisäävät velanottotarvetta noin 2-4 miljardilla eurolla, eli OrpoPurra ottaa velkaa ennätykselliset 48 000 000 000 - 50 000 000 000 euroa + 4 000 000 000 eurolla tuottavan valtion omistuksen myymistä päälle.

        Mutta ennätykset on tehty rikottaviksi.


      • Anonyymi

        Teot ne ratkaisee. Esimerkiksi Petteri ja Riikka eivät ole köyhien asialla. Sannan hallituskaudella kuitenkin perusturvan ostovoimakin parani, vaikka huomioidaan inflaatiokin.

        Työllisyysastekin saatiin mittaushistorian korkeimmaksi ja kokoaikaiseksi muutettu työllisyysaste JOPA Pohjoismaiden korkeimmaksi, tarkoittaen sitä että huomioiden työväestön määrä suomalaiset tekevät eniten työtunteja, Suomen työläiset ovat siis Pohjoismaiden AHKERIMPIA työn tekijöitä. Tästä eivät ole kokoomus, EK, Suomen Yrittäjät, Keskuskauppakamari, Etla tai Eva hiiskuneet pihaustakaan..miksiköhän 🤔

        Nyt työttömyys taas kasvaa, ja leikkausten jälkeen kiihtyen matalatuloisten ostovoiman supistumisen ja työnteon kannusteiden huonontumisen takia, pieni- ja matalatuloisten KAIKKI tulothan menevät suoraan kulutukseen, ja nyt ne pienenevät satasia kuukaudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääosa valtionvelasta 106,4 miljardia euroa aikaisempien oikeistojohtoisten hallitusten ottamaa. Tämä monelta unohtunut syyttäessä Marinin kriisiaikojen hallitusta.

        Ja OrpoPurra ottaa ainakin 46 000 000 000 euroa lisää velkaa, eli enemmän kuin Sanna ja ilman globaalia pandemiaa ja Euroopan laajuista Ukrainan sodan energiakriisiä.

        Ainoa kriisi on kauhukabinetti itse taannuttavalla leikkauspolitiikallaan. Koska budjetissa pysyminen vaatii 100 000 uutta työpaikkaa, niiden saamatta jääminen tai työttömyyden kasvu lisäävät velanottotarvetta noin 2-4 miljardilla eurolla, eli OrpoPurra ottaa velkaa ennätykselliset 48 000 000 000 - 50 000 000 000 euroa 4 000 000 000 eurolla tuottavan valtion omistuksen myymistä päälle.

        Mutta ennätykset on tehty rikottaviksi.

        Jep, koronahan on nyt poistunut… 🤭🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääosa valtionvelasta 106,4 miljardia euroa aikaisempien oikeistojohtoisten hallitusten ottamaa. Tämä monelta unohtunut syyttäessä Marinin kriisiaikojen hallitusta.

        Ja OrpoPurra ottaa ainakin 46 000 000 000 euroa lisää velkaa, eli enemmän kuin Sanna ja ilman globaalia pandemiaa ja Euroopan laajuista Ukrainan sodan energiakriisiä.

        Ainoa kriisi on kauhukabinetti itse taannuttavalla leikkauspolitiikallaan. Koska budjetissa pysyminen vaatii 100 000 uutta työpaikkaa, niiden saamatta jääminen tai työttömyyden kasvu lisäävät velanottotarvetta noin 2-4 miljardilla eurolla, eli OrpoPurra ottaa velkaa ennätykselliset 48 000 000 000 - 50 000 000 000 euroa 4 000 000 000 eurolla tuottavan valtion omistuksen myymistä päälle.

        Mutta ennätykset on tehty rikottaviksi.

        VM ennustaa Orpon hallituksen velanotoksi jo 60,2 mrd euroa (151,8 mrd€ -> 212 mrd€) tuskin edes riittää sillä VM:n arvion pohjana oleva hallitusohjelman kirjaus 100 000 uudesta työllisestä on jo noin 160 000 työllisen päässä, joka tarkoittaa miljardien eurojen lisämenoja.

        Lisäksi Iltasanomat kertoi että vuonna 2024 Orpon hallitus otti ennätyksellisesti velkaa.

        18,44 mrd euroa josta 15,24 mrd euroa laskettua ja 3,2 mrd euroa vuoden 2024 menoja, jonka maksatusta aikaistettiin joulukuun 2023 puolelle, jotta se saatiin piilotettua vuoden 2023 alijäämään, joka näin nousi 11,2 mrd eurosta 14,4 mrd euroon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VM ennustaa Orpon hallituksen velanotoksi jo 60,2 mrd euroa (151,8 mrd€ -> 212 mrd€) tuskin edes riittää sillä VM:n arvion pohjana oleva hallitusohjelman kirjaus 100 000 uudesta työllisestä on jo noin 160 000 työllisen päässä, joka tarkoittaa miljardien eurojen lisämenoja.

        Lisäksi Iltasanomat kertoi että vuonna 2024 Orpon hallitus otti ennätyksellisesti velkaa.

        18,44 mrd euroa josta 15,24 mrd euroa laskettua ja 3,2 mrd euroa vuoden 2024 menoja, jonka maksatusta aikaistettiin joulukuun 2023 puolelle, jotta se saatiin piilotettua vuoden 2023 alijäämään, joka näin nousi 11,2 mrd eurosta 14,4 mrd euroon.

        Faktat esiin.


    • Anonyymi

      Marinin syy..olisi voittanut vaalit 🙄

    • Anonyymi

      Kuulin kerran yhdestä jampasta joka ruokki parilla muikulla koko kylän.

      Muutti vedenkin viiniksi.

      • Anonyymi

        Oliko jamppa Tuominen? Ilta toi aamu vei


      • Anonyymi

        Minä ruokin muutamalla viestillä KOKO Suomi24.fi:n.
        Ruokin päällä ruokki.


    • Anonyymi

      Amatöörit, USAn nykytahti on biljoona kuukaudessa.

      • Anonyymi

        Kokoomus ja persut voisivat ottaa tässäkin mallia ihanteestaan.


    • Päivän paras aloitus.
      Nostan Lätsääni ja kiitän.

    • Anonyymi

      Mitä siitä että enemmän, se kun on sitä oikeiston "vastuullisen talouspolitiikan velkaa".

      • Anonyymi

        Niin, velkaraha päätyy köyhän taskuista hyvätuloisten pohjattomiin puntteihin, ja Purralla sama punakka kestoirvistys päällä kuten Soinilla 2015-2019. Naurattiko enemmän virka-Audin takapenkki ja hillotolppa vai työläisäänestäjien kusetus?


    • Anonyymi

      OrpoPurran velanotto VM:n laskelman mukaan +60 000 000 000 euroa kauden aikana (151,8 mrd€ -> 212 mrd€).

      • Anonyymi

        Jep


    • Anonyymi

      Nykyhallitus on myös ottanut ARA -vakuudet mukaan velkasuhteen laskemiseen, vaikka pakko ei olisi ollut. Purra neuvotteli muita EU -maita huonomman käsittelyn Suomelle, eli Suomea kohdellaan jopa ankarammin kuin muita EU -maita. Tämä tulisi neuvotella uudelleen.

      Osaamattomuus kansantalouden perusasioista näkyy, ei ole kysymys yksityis- tai yritystaloudesta. Kansantaloudesta, vähän eri kokoluokan talous, jossa on riippuvaisuussuhteita aika tavalla.

      Toinen iso asia on osaamattomuus neuvotella EU -komission kanssa, osa EU -maista jättää mm. Ukrainan tuen pois velkasuhteesta, Suomi ei osaa pitää puoliaan ja luovia.

      Epävarmuuden lietsomisessa ja kotimisen kysynnän laskussa hallitus on onnistunut niin erinomaisesti, että moni odottaa jo seuraavaa hallitusta, ei ole järin innostavaa joutua veronmaksajana maksamaan kovia ja kansalaisia hyödyllisinä idiootteina kohtelevam ideologian kustannuksista.

    • Anonyymi

      Orpo paikkaa sijoittajien tappioita.

    • Anonyymi

      Kalliiksi tulee porvari 😡

      • Anonyymi

        poistaa Marinin hallituksen velat ni 😡


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        poistaa Marinin hallituksen velat ni 😡

        Jep


      • Anonyymi

        Jep


    • "Marinin hallitus otti velkaa johtuen suurelta osalta globaalista pandemiasta ja Euroopan laajuisesta Ukrainan sodan energiakriisistä"
      Melkoisesti myös keksimänsä 21 alueen SOTE-veivauksen takia.
      Eivät käyttäneet olemassaolevia yliopistosairaaloiden verkostoa vaan keksivät uuden poliittisesti korrektin systeemin.
      Vanha purettiin ennen kuin edes uuden suunitelmat oli tehty.
      Nyt ihmetellään kun sieltä täältä puuttuu miljardi jotta hommaa voisi pyörittää. Naapurimaat yksityiset terveyspalvelujen tuottajat ovat tyytyväisiä kun täällä irtisanotaan hoitajia joita meillä siis SOTEssa on liikaa..

    • Anonyymi

      OrpoPurran velka tulee ilman kriisejä olemaan noin 70 000 000 000 euroa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      466
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe