ÖHJEITA SUUTINTEN VAIHTOON

TRUMPPAPUMPPA

PIKA OHJEET NOPEESTI...minkäköhän kokoiset suuttimet speedmasteriin jos pelkät avarammat putket vaihtaa??

ja mistäköhän tietää kuinka avarat putket, toiset varmaa avarammat kuin toiset... eli tarpeeksi suuri suutin vaan vai??

ei olisi aikaa etsiä tietoo jostain nettisivuilta kun englantitaitokin ei mikään häppönen ole varsinkaan tekniikan osastolla... ja konekin takkuilee...

17

5723

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TRUMPPAPUMPPA

      eikos se syy tähän suutinten vaihtoon ole että kun nyk. mootorit on säädetty laihalle pakopäästöjen takii...niin kun vaihtaa putket niin menee aivan liian laihalle ja moottori käypi kuumana...ja mäntään voi palaa reikä, niin.... näkeehän sen tulpasta minkä näköinen se on; käykö moottori liian kuumana, jos käy tulppa on valkoinen...

      ja kävin kattelee netistä sivuilta http://bonnevilleamerica.com/jetting_guide.html?cart=11 057823941499478 niin... jotkut eivät olleen kai? vaihtanee suuttimia vaikka putkia olivatkin tuunailleet

      t.TrumppaPummpa vanha mopomies

    • TRUMPPAPUMPPA

      Pitääkö sitäkin vääntää....tai miksei sen kääntäminen pelkästään riittäisi?

    • TRUMPPAPUMPPA

      kannattaako poistaa?

      sarjassamme synkkää yksipuhelua........

      kukaan vastaa? eikö kukaan tiedä mitään??

      • Jukka

        Muutama neuvo:

        Pääsuuttimet kannattaa vaihtaa isompiin ehdottomasti jos putkia vaihdat. Koko 130 tai 135 on suunnilleen sopiva.

        Tyhjäkäyntisuuttimet kannattaa vaihtaa samalla kun kaasarit on auki. Laita sinne 45 koon suuttimet (vakiot 42) ja avaa ilmaruuveja aluksi 3.0 kierrosta auki ja kokeilemalla haet tarkemman säädön niin että mahd. vähän paukuttaa putkessa moottorijarrutuksella.

        Lisäilman syöttö kannattaa poistaa, koska se aiheuttaa tuota putkessa paukuttelua ja käyrien sinistymistä.

        Jukka (Speedmasterin/American tehoputket myynnissä)


      • TRUMPPAPUMPPA
        Jukka kirjoitti:

        Muutama neuvo:

        Pääsuuttimet kannattaa vaihtaa isompiin ehdottomasti jos putkia vaihdat. Koko 130 tai 135 on suunnilleen sopiva.

        Tyhjäkäyntisuuttimet kannattaa vaihtaa samalla kun kaasarit on auki. Laita sinne 45 koon suuttimet (vakiot 42) ja avaa ilmaruuveja aluksi 3.0 kierrosta auki ja kokeilemalla haet tarkemman säädön niin että mahd. vähän paukuttaa putkessa moottorijarrutuksella.

        Lisäilman syöttö kannattaa poistaa, koska se aiheuttaa tuota putkessa paukuttelua ja käyrien sinistymistä.

        Jukka (Speedmasterin/American tehoputket myynnissä)

        täytyypi tehdä noin... paljonkos pyydät niistä putkista? ja kenen valmistamat??


      • Jukka
        TRUMPPAPUMPPA kirjoitti:

        täytyypi tehdä noin... paljonkos pyydät niistä putkista? ja kenen valmistamat??

        Putket ovat Specialty Sparesin pitkät slash-cut rosteriputket, joissa mattamustat lämposuojat moottorin väriin sopivina. Tilattu Kaliforniasta viime talvena, maksoivat veroineen ym. maksuineen hieman yli 500 euroa, joten lähelle neljääsataa pitäisi saada.

        Olen ilmeisesti vanhaksi tullut kun palasin äänettömiin vakioputkiin.

        Mulla on ilmansyöttö poistettu, suuttimet vaihdettu ja lisäksi ilmansaannin kuristukset on poistettu, joten nyt kulkee kuin tehoputkilla, mutta sunnuntaiaamuisin voi käynnistellä naapuria herättämättä ;-).

        Jukka


      • TRUMPPAPUMPPA
        Jukka kirjoitti:

        Putket ovat Specialty Sparesin pitkät slash-cut rosteriputket, joissa mattamustat lämposuojat moottorin väriin sopivina. Tilattu Kaliforniasta viime talvena, maksoivat veroineen ym. maksuineen hieman yli 500 euroa, joten lähelle neljääsataa pitäisi saada.

        Olen ilmeisesti vanhaksi tullut kun palasin äänettömiin vakioputkiin.

        Mulla on ilmansyöttö poistettu, suuttimet vaihdettu ja lisäksi ilmansaannin kuristukset on poistettu, joten nyt kulkee kuin tehoputkilla, mutta sunnuntaiaamuisin voi käynnistellä naapuria herättämättä ;-).

        Jukka

        no et sä kauaa viittinyt sitten niillä ajella:)

        ostin allrightistä laserin customputket, ja niistä lähti niin hirvee mökä ettei niillä viitti ja kehtoo ajella.....ja naapurinki kaa tuli vähä kränääkin jo;)

        allrightissä eivät suostu niitä takas ottaa... joten tilasin niihin dB-killerit vielä. et muuten kiinnostaisi sun putket....mutta rahaa menee sitten liikaa:)

        miten ne ilmansaannin kuristukset poistetaan? ilmanputsari pois vai, vai vaihtoon?


      • Jukka
        TRUMPPAPUMPPA kirjoitti:

        no et sä kauaa viittinyt sitten niillä ajella:)

        ostin allrightistä laserin customputket, ja niistä lähti niin hirvee mökä ettei niillä viitti ja kehtoo ajella.....ja naapurinki kaa tuli vähä kränääkin jo;)

        allrightissä eivät suostu niitä takas ottaa... joten tilasin niihin dB-killerit vielä. et muuten kiinnostaisi sun putket....mutta rahaa menee sitten liikaa:)

        miten ne ilmansaannin kuristukset poistetaan? ilmanputsari pois vai, vai vaihtoon?

        Sen ilmansaannin kuristuksen poisto on äärimmäisen helppo: satula pois, ilmansuodattimen kannen kolme ruuvia auki ja sen jälkeen irroitat siitä ilmansuodattimen päällä olevasta laipasta sen kumisen röörin joka tekee putsarin kannen päällä mutkan taaksepäin ja jonka toinen pää menee suodattimen sisälle. Se kuminen/muovinen putki on kiinni vain puristussovitteella joten hieman juuresta painelemalla sen saa löystymään ja irrotettua (ja myöhemmin takaisin asennettua jos tarpeen). Sitten kansi takaisin kiinni niillä kolmella ruuvilla (ilmansuodatin paikalleen jätettynä tietenkin) ja satula kiinni.

        Imuäänet kovenevat kiihdyttäessä reilusti, mutta tasakaasulla eivät äänet lisäänny.

        Sopivat suuttimet tämän operaation jälkeen ovat 135 tai 140 jos sulla on tehoputket kiinni. Itsellä on 130 suuttimet vakioputkien kanssa tuo kuristus poistettuna ja tuntuu melko sopivalta yhdistelmältä.

        Jukka


      • TRUMPPAPUMPPA
        Jukka kirjoitti:

        Sen ilmansaannin kuristuksen poisto on äärimmäisen helppo: satula pois, ilmansuodattimen kannen kolme ruuvia auki ja sen jälkeen irroitat siitä ilmansuodattimen päällä olevasta laipasta sen kumisen röörin joka tekee putsarin kannen päällä mutkan taaksepäin ja jonka toinen pää menee suodattimen sisälle. Se kuminen/muovinen putki on kiinni vain puristussovitteella joten hieman juuresta painelemalla sen saa löystymään ja irrotettua (ja myöhemmin takaisin asennettua jos tarpeen). Sitten kansi takaisin kiinni niillä kolmella ruuvilla (ilmansuodatin paikalleen jätettynä tietenkin) ja satula kiinni.

        Imuäänet kovenevat kiihdyttäessä reilusti, mutta tasakaasulla eivät äänet lisäänny.

        Sopivat suuttimet tämän operaation jälkeen ovat 135 tai 140 jos sulla on tehoputket kiinni. Itsellä on 130 suuttimet vakioputkien kanssa tuo kuristus poistettuna ja tuntuu melko sopivalta yhdistelmältä.

        Jukka

        täytyypi tehdä toiki sitten ja kokeilla kunhan saa ne killerit.....ei ole vielä oikein ehtinyt perehdyttyä tohon trumppaan.

        saako muuten niitä Air Injektion Elimination Kittejä HD-Centeristä?

        Kiitoksia vaan vastauksista!


      • Jukka
        TRUMPPAPUMPPA kirjoitti:

        täytyypi tehdä toiki sitten ja kokeilla kunhan saa ne killerit.....ei ole vielä oikein ehtinyt perehdyttyä tohon trumppaan.

        saako muuten niitä Air Injektion Elimination Kittejä HD-Centeristä?

        Kiitoksia vaan vastauksista!

        En tiedä noiden saatavuudesta Suomessa kun omani ostin netin kautta. Periaattessaahan sarjaan ei kuulu kuin kaksi pulttia, kaksi alusprikkaa ja kaksi muovista tulpaa syntyvien reikien tukkeeksi, joten varaosaliikkestä nuo kaikki keräilemällä löytyisivät ja huomattavasti edullisemminkin.

        Jukka


      • teemu
        Jukka kirjoitti:

        Sen ilmansaannin kuristuksen poisto on äärimmäisen helppo: satula pois, ilmansuodattimen kannen kolme ruuvia auki ja sen jälkeen irroitat siitä ilmansuodattimen päällä olevasta laipasta sen kumisen röörin joka tekee putsarin kannen päällä mutkan taaksepäin ja jonka toinen pää menee suodattimen sisälle. Se kuminen/muovinen putki on kiinni vain puristussovitteella joten hieman juuresta painelemalla sen saa löystymään ja irrotettua (ja myöhemmin takaisin asennettua jos tarpeen). Sitten kansi takaisin kiinni niillä kolmella ruuvilla (ilmansuodatin paikalleen jätettynä tietenkin) ja satula kiinni.

        Imuäänet kovenevat kiihdyttäessä reilusti, mutta tasakaasulla eivät äänet lisäänny.

        Sopivat suuttimet tämän operaation jälkeen ovat 135 tai 140 jos sulla on tehoputket kiinni. Itsellä on 130 suuttimet vakioputkien kanssa tuo kuristus poistettuna ja tuntuu melko sopivalta yhdistelmältä.

        Jukka

        onko mitään hyötyä/haittaa ilmansaannin kuristuksen poistamisesta,kun speedmasterissani on ilmeisesti alkuperäiset lyhyet vaimentimet ja vakio suuttimet?


      • Jukka
        teemu kirjoitti:

        onko mitään hyötyä/haittaa ilmansaannin kuristuksen poistamisesta,kun speedmasterissani on ilmeisesti alkuperäiset lyhyet vaimentimet ja vakio suuttimet?

        Ilmansaannin kuristuksia jos poistaa tulee vaihtaa hieman suuremmat suuttimet etteivät seokset mene liian laihalle.

        Kerroit että sinulla on alkuperäiset "lyhyet" putket. Uskoisin että sinulla on ns. Triumphin Off-Road putket joiden mukana tulee yleensä hieman suuremmat suuttimet (muistaakseni kokoa 122.5), mutta mikäli poistat ilmansaannin kuristukset tulisi suuttimia vielä kasvattaa. Vakioputkilla omassani olevat 130 koon suuttimet ovat ok, Off-Road putkilla laittaisin koon 135.

        Jukka


      • Haba
        Jukka kirjoitti:

        Muutama neuvo:

        Pääsuuttimet kannattaa vaihtaa isompiin ehdottomasti jos putkia vaihdat. Koko 130 tai 135 on suunnilleen sopiva.

        Tyhjäkäyntisuuttimet kannattaa vaihtaa samalla kun kaasarit on auki. Laita sinne 45 koon suuttimet (vakiot 42) ja avaa ilmaruuveja aluksi 3.0 kierrosta auki ja kokeilemalla haet tarkemman säädön niin että mahd. vähän paukuttaa putkessa moottorijarrutuksella.

        Lisäilman syöttö kannattaa poistaa, koska se aiheuttaa tuota putkessa paukuttelua ja käyrien sinistymistä.

        Jukka (Speedmasterin/American tehoputket myynnissä)

        Laitanpa tämän saman viestin myös tänne jos vaikka vielä tavoittaisi oikean henkilön...

        Löytyykö PK-seudulta (tai kohtuullisen matkan päästä) ketään kuka ymmärtää näiden suutinasioiden ja kaasuttimien säädön päälle ja osaa tehdä ko toimenpiteet? HD-center varmaankin tekee, mutta esim te jotka annoitte säätöohjeita, teettekö myös ko säätöjä ja sennuksia muille...? korvausta vastaan luonnollisesti =)


    • jale

      Moro
      Soitn tuonne motoseinäjokeen ja heillä ei ollut siellä isompia pääsuuttimia, vaihtavat ainoastaan tyhjäkäyntisuuttimet putkien vaihdon yhteydessä? Saako suuttimia tilattua jostain muualta? Olen aikeissa vaihtaa avarammat putket.

      • Jukka

        Suuttimia on ainakin kuvaston mukaan myynnissä Duellin tarvikkeiden jälleenmyyjillä (www.duell.fi), ovat Keihinin vakiosuuttimia, hinta 3,60 euroa/kpl. Jollei sieltä löydy niin sitten netistä, omani tilasin www.bellacorse.com, myös www.newspeedmaster.com on ollut luotettava putikki.

        Hintoihin tulee päälle sitten toimituskulujen lisäksi alv 22 % ja tulli 3,7 %, mutta eivät mitään hirmu kalliita sittenkään ole.

        Jukka


      • jale
        Jukka kirjoitti:

        Suuttimia on ainakin kuvaston mukaan myynnissä Duellin tarvikkeiden jälleenmyyjillä (www.duell.fi), ovat Keihinin vakiosuuttimia, hinta 3,60 euroa/kpl. Jollei sieltä löydy niin sitten netistä, omani tilasin www.bellacorse.com, myös www.newspeedmaster.com on ollut luotettava putikki.

        Hintoihin tulee päälle sitten toimituskulujen lisäksi alv 22 % ja tulli 3,7 %, mutta eivät mitään hirmu kalliita sittenkään ole.

        Jukka

        Tilasin tuolta speedmaster comista kellon jo kesän alussa, ei ole vieläkään tullut. Kestikö tilauksesi kauan?


    • Haba

      Onko PK-seudulla (tai kohtuullisen matkan päässä) ketään kuka ymmärtää näiden suuttimien ja kaasuttimien säädön päälle ja osaa tehdä ko toimenpiteet varmasti oikein. HD-center tietysti löytyy mutta esim te jotka annoitte säätöohjeita, teettekö myös ko toimenpiteitä muille...? korvausta vastaan luonnollisesti =)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe