PIKA OHJEET NOPEESTI...minkäköhän kokoiset suuttimet speedmasteriin jos pelkät avarammat putket vaihtaa??
ja mistäköhän tietää kuinka avarat putket, toiset varmaa avarammat kuin toiset... eli tarpeeksi suuri suutin vaan vai??
ei olisi aikaa etsiä tietoo jostain nettisivuilta kun englantitaitokin ei mikään häppönen ole varsinkaan tekniikan osastolla... ja konekin takkuilee...
ÖHJEITA SUUTINTEN VAIHTOON
17
5832
Vastaukset
- TRUMPPAPUMPPA
eikos se syy tähän suutinten vaihtoon ole että kun nyk. mootorit on säädetty laihalle pakopäästöjen takii...niin kun vaihtaa putket niin menee aivan liian laihalle ja moottori käypi kuumana...ja mäntään voi palaa reikä, niin.... näkeehän sen tulpasta minkä näköinen se on; käykö moottori liian kuumana, jos käy tulppa on valkoinen...
ja kävin kattelee netistä sivuilta http://bonnevilleamerica.com/jetting_guide.html?cart=11 057823941499478 niin... jotkut eivät olleen kai? vaihtanee suuttimia vaikka putkia olivatkin tuunailleet
t.TrumppaPummpa vanha mopomies - TRUMPPAPUMPPA
Pitääkö sitäkin vääntää....tai miksei sen kääntäminen pelkästään riittäisi?
- TRUMPPAPUMPPA
kannattaako poistaa?
sarjassamme synkkää yksipuhelua........
kukaan vastaa? eikö kukaan tiedä mitään??- Jukka
Muutama neuvo:
Pääsuuttimet kannattaa vaihtaa isompiin ehdottomasti jos putkia vaihdat. Koko 130 tai 135 on suunnilleen sopiva.
Tyhjäkäyntisuuttimet kannattaa vaihtaa samalla kun kaasarit on auki. Laita sinne 45 koon suuttimet (vakiot 42) ja avaa ilmaruuveja aluksi 3.0 kierrosta auki ja kokeilemalla haet tarkemman säädön niin että mahd. vähän paukuttaa putkessa moottorijarrutuksella.
Lisäilman syöttö kannattaa poistaa, koska se aiheuttaa tuota putkessa paukuttelua ja käyrien sinistymistä.
Jukka (Speedmasterin/American tehoputket myynnissä) - TRUMPPAPUMPPA
Jukka kirjoitti:
Muutama neuvo:
Pääsuuttimet kannattaa vaihtaa isompiin ehdottomasti jos putkia vaihdat. Koko 130 tai 135 on suunnilleen sopiva.
Tyhjäkäyntisuuttimet kannattaa vaihtaa samalla kun kaasarit on auki. Laita sinne 45 koon suuttimet (vakiot 42) ja avaa ilmaruuveja aluksi 3.0 kierrosta auki ja kokeilemalla haet tarkemman säädön niin että mahd. vähän paukuttaa putkessa moottorijarrutuksella.
Lisäilman syöttö kannattaa poistaa, koska se aiheuttaa tuota putkessa paukuttelua ja käyrien sinistymistä.
Jukka (Speedmasterin/American tehoputket myynnissä)täytyypi tehdä noin... paljonkos pyydät niistä putkista? ja kenen valmistamat??
- Jukka
TRUMPPAPUMPPA kirjoitti:
täytyypi tehdä noin... paljonkos pyydät niistä putkista? ja kenen valmistamat??
Putket ovat Specialty Sparesin pitkät slash-cut rosteriputket, joissa mattamustat lämposuojat moottorin väriin sopivina. Tilattu Kaliforniasta viime talvena, maksoivat veroineen ym. maksuineen hieman yli 500 euroa, joten lähelle neljääsataa pitäisi saada.
Olen ilmeisesti vanhaksi tullut kun palasin äänettömiin vakioputkiin.
Mulla on ilmansyöttö poistettu, suuttimet vaihdettu ja lisäksi ilmansaannin kuristukset on poistettu, joten nyt kulkee kuin tehoputkilla, mutta sunnuntaiaamuisin voi käynnistellä naapuria herättämättä ;-).
Jukka - TRUMPPAPUMPPA
Jukka kirjoitti:
Putket ovat Specialty Sparesin pitkät slash-cut rosteriputket, joissa mattamustat lämposuojat moottorin väriin sopivina. Tilattu Kaliforniasta viime talvena, maksoivat veroineen ym. maksuineen hieman yli 500 euroa, joten lähelle neljääsataa pitäisi saada.
Olen ilmeisesti vanhaksi tullut kun palasin äänettömiin vakioputkiin.
Mulla on ilmansyöttö poistettu, suuttimet vaihdettu ja lisäksi ilmansaannin kuristukset on poistettu, joten nyt kulkee kuin tehoputkilla, mutta sunnuntaiaamuisin voi käynnistellä naapuria herättämättä ;-).
Jukkano et sä kauaa viittinyt sitten niillä ajella:)
ostin allrightistä laserin customputket, ja niistä lähti niin hirvee mökä ettei niillä viitti ja kehtoo ajella.....ja naapurinki kaa tuli vähä kränääkin jo;)
allrightissä eivät suostu niitä takas ottaa... joten tilasin niihin dB-killerit vielä. et muuten kiinnostaisi sun putket....mutta rahaa menee sitten liikaa:)
miten ne ilmansaannin kuristukset poistetaan? ilmanputsari pois vai, vai vaihtoon? - Jukka
TRUMPPAPUMPPA kirjoitti:
no et sä kauaa viittinyt sitten niillä ajella:)
ostin allrightistä laserin customputket, ja niistä lähti niin hirvee mökä ettei niillä viitti ja kehtoo ajella.....ja naapurinki kaa tuli vähä kränääkin jo;)
allrightissä eivät suostu niitä takas ottaa... joten tilasin niihin dB-killerit vielä. et muuten kiinnostaisi sun putket....mutta rahaa menee sitten liikaa:)
miten ne ilmansaannin kuristukset poistetaan? ilmanputsari pois vai, vai vaihtoon?Sen ilmansaannin kuristuksen poisto on äärimmäisen helppo: satula pois, ilmansuodattimen kannen kolme ruuvia auki ja sen jälkeen irroitat siitä ilmansuodattimen päällä olevasta laipasta sen kumisen röörin joka tekee putsarin kannen päällä mutkan taaksepäin ja jonka toinen pää menee suodattimen sisälle. Se kuminen/muovinen putki on kiinni vain puristussovitteella joten hieman juuresta painelemalla sen saa löystymään ja irrotettua (ja myöhemmin takaisin asennettua jos tarpeen). Sitten kansi takaisin kiinni niillä kolmella ruuvilla (ilmansuodatin paikalleen jätettynä tietenkin) ja satula kiinni.
Imuäänet kovenevat kiihdyttäessä reilusti, mutta tasakaasulla eivät äänet lisäänny.
Sopivat suuttimet tämän operaation jälkeen ovat 135 tai 140 jos sulla on tehoputket kiinni. Itsellä on 130 suuttimet vakioputkien kanssa tuo kuristus poistettuna ja tuntuu melko sopivalta yhdistelmältä.
Jukka - TRUMPPAPUMPPA
Jukka kirjoitti:
Sen ilmansaannin kuristuksen poisto on äärimmäisen helppo: satula pois, ilmansuodattimen kannen kolme ruuvia auki ja sen jälkeen irroitat siitä ilmansuodattimen päällä olevasta laipasta sen kumisen röörin joka tekee putsarin kannen päällä mutkan taaksepäin ja jonka toinen pää menee suodattimen sisälle. Se kuminen/muovinen putki on kiinni vain puristussovitteella joten hieman juuresta painelemalla sen saa löystymään ja irrotettua (ja myöhemmin takaisin asennettua jos tarpeen). Sitten kansi takaisin kiinni niillä kolmella ruuvilla (ilmansuodatin paikalleen jätettynä tietenkin) ja satula kiinni.
Imuäänet kovenevat kiihdyttäessä reilusti, mutta tasakaasulla eivät äänet lisäänny.
Sopivat suuttimet tämän operaation jälkeen ovat 135 tai 140 jos sulla on tehoputket kiinni. Itsellä on 130 suuttimet vakioputkien kanssa tuo kuristus poistettuna ja tuntuu melko sopivalta yhdistelmältä.
Jukkatäytyypi tehdä toiki sitten ja kokeilla kunhan saa ne killerit.....ei ole vielä oikein ehtinyt perehdyttyä tohon trumppaan.
saako muuten niitä Air Injektion Elimination Kittejä HD-Centeristä?
Kiitoksia vaan vastauksista! - Jukka
TRUMPPAPUMPPA kirjoitti:
täytyypi tehdä toiki sitten ja kokeilla kunhan saa ne killerit.....ei ole vielä oikein ehtinyt perehdyttyä tohon trumppaan.
saako muuten niitä Air Injektion Elimination Kittejä HD-Centeristä?
Kiitoksia vaan vastauksista!En tiedä noiden saatavuudesta Suomessa kun omani ostin netin kautta. Periaattessaahan sarjaan ei kuulu kuin kaksi pulttia, kaksi alusprikkaa ja kaksi muovista tulpaa syntyvien reikien tukkeeksi, joten varaosaliikkestä nuo kaikki keräilemällä löytyisivät ja huomattavasti edullisemminkin.
Jukka - teemu
Jukka kirjoitti:
Sen ilmansaannin kuristuksen poisto on äärimmäisen helppo: satula pois, ilmansuodattimen kannen kolme ruuvia auki ja sen jälkeen irroitat siitä ilmansuodattimen päällä olevasta laipasta sen kumisen röörin joka tekee putsarin kannen päällä mutkan taaksepäin ja jonka toinen pää menee suodattimen sisälle. Se kuminen/muovinen putki on kiinni vain puristussovitteella joten hieman juuresta painelemalla sen saa löystymään ja irrotettua (ja myöhemmin takaisin asennettua jos tarpeen). Sitten kansi takaisin kiinni niillä kolmella ruuvilla (ilmansuodatin paikalleen jätettynä tietenkin) ja satula kiinni.
Imuäänet kovenevat kiihdyttäessä reilusti, mutta tasakaasulla eivät äänet lisäänny.
Sopivat suuttimet tämän operaation jälkeen ovat 135 tai 140 jos sulla on tehoputket kiinni. Itsellä on 130 suuttimet vakioputkien kanssa tuo kuristus poistettuna ja tuntuu melko sopivalta yhdistelmältä.
Jukkaonko mitään hyötyä/haittaa ilmansaannin kuristuksen poistamisesta,kun speedmasterissani on ilmeisesti alkuperäiset lyhyet vaimentimet ja vakio suuttimet?
- Jukka
teemu kirjoitti:
onko mitään hyötyä/haittaa ilmansaannin kuristuksen poistamisesta,kun speedmasterissani on ilmeisesti alkuperäiset lyhyet vaimentimet ja vakio suuttimet?
Ilmansaannin kuristuksia jos poistaa tulee vaihtaa hieman suuremmat suuttimet etteivät seokset mene liian laihalle.
Kerroit että sinulla on alkuperäiset "lyhyet" putket. Uskoisin että sinulla on ns. Triumphin Off-Road putket joiden mukana tulee yleensä hieman suuremmat suuttimet (muistaakseni kokoa 122.5), mutta mikäli poistat ilmansaannin kuristukset tulisi suuttimia vielä kasvattaa. Vakioputkilla omassani olevat 130 koon suuttimet ovat ok, Off-Road putkilla laittaisin koon 135.
Jukka - Haba
Jukka kirjoitti:
Muutama neuvo:
Pääsuuttimet kannattaa vaihtaa isompiin ehdottomasti jos putkia vaihdat. Koko 130 tai 135 on suunnilleen sopiva.
Tyhjäkäyntisuuttimet kannattaa vaihtaa samalla kun kaasarit on auki. Laita sinne 45 koon suuttimet (vakiot 42) ja avaa ilmaruuveja aluksi 3.0 kierrosta auki ja kokeilemalla haet tarkemman säädön niin että mahd. vähän paukuttaa putkessa moottorijarrutuksella.
Lisäilman syöttö kannattaa poistaa, koska se aiheuttaa tuota putkessa paukuttelua ja käyrien sinistymistä.
Jukka (Speedmasterin/American tehoputket myynnissä)Laitanpa tämän saman viestin myös tänne jos vaikka vielä tavoittaisi oikean henkilön...
Löytyykö PK-seudulta (tai kohtuullisen matkan päästä) ketään kuka ymmärtää näiden suutinasioiden ja kaasuttimien säädön päälle ja osaa tehdä ko toimenpiteet? HD-center varmaankin tekee, mutta esim te jotka annoitte säätöohjeita, teettekö myös ko säätöjä ja sennuksia muille...? korvausta vastaan luonnollisesti =)
- jale
Moro
Soitn tuonne motoseinäjokeen ja heillä ei ollut siellä isompia pääsuuttimia, vaihtavat ainoastaan tyhjäkäyntisuuttimet putkien vaihdon yhteydessä? Saako suuttimia tilattua jostain muualta? Olen aikeissa vaihtaa avarammat putket.- Jukka
Suuttimia on ainakin kuvaston mukaan myynnissä Duellin tarvikkeiden jälleenmyyjillä (www.duell.fi), ovat Keihinin vakiosuuttimia, hinta 3,60 euroa/kpl. Jollei sieltä löydy niin sitten netistä, omani tilasin www.bellacorse.com, myös www.newspeedmaster.com on ollut luotettava putikki.
Hintoihin tulee päälle sitten toimituskulujen lisäksi alv 22 % ja tulli 3,7 %, mutta eivät mitään hirmu kalliita sittenkään ole.
Jukka - jale
Jukka kirjoitti:
Suuttimia on ainakin kuvaston mukaan myynnissä Duellin tarvikkeiden jälleenmyyjillä (www.duell.fi), ovat Keihinin vakiosuuttimia, hinta 3,60 euroa/kpl. Jollei sieltä löydy niin sitten netistä, omani tilasin www.bellacorse.com, myös www.newspeedmaster.com on ollut luotettava putikki.
Hintoihin tulee päälle sitten toimituskulujen lisäksi alv 22 % ja tulli 3,7 %, mutta eivät mitään hirmu kalliita sittenkään ole.
JukkaTilasin tuolta speedmaster comista kellon jo kesän alussa, ei ole vieläkään tullut. Kestikö tilauksesi kauan?
- Haba
Onko PK-seudulla (tai kohtuullisen matkan päässä) ketään kuka ymmärtää näiden suuttimien ja kaasuttimien säädön päälle ja osaa tehdä ko toimenpiteet varmasti oikein. HD-center tietysti löytyy mutta esim te jotka annoitte säätöohjeita, teettekö myös ko toimenpiteitä muille...? korvausta vastaan luonnollisesti =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191652
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991478Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy36891Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29849Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38791Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50776Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43728Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56718Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37710Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37680