Brontto tulee oletko valmis?

Anonyymi-ap

No niin nyt se siis alkaa. Eli sortovuodet. Työnantajat nyt vaan sitten yhtäkkiä ilmoittaa että lauantait ei ole enää vapaat. Eikä edes korotetuilla palkoilla vaan tunnit menee työaikapankkiin.
Tämä ei jää tähän. Lisää tulee ja muut seuraa perästä.
Kokoomusta äänestitte ja kokoomusta saitte.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009901901.html

17

457

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Impivaaralaiset pelkäävät muutosta ja äänestävät kokoomusta, koska kurjuudessa on totuttu elämään eikä muusta tiedetä. Metsämökeissä asuvat mykät ukot äänestävät Kokoomusta. Kallut ja seurakunta-aktiivit äänestävät Persuja. Näin Suomi pysyy impivaaralaisena.

      • Anonyymi

        Mutta paremmat ihmiset äänestävät erkoopeetä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta paremmat ihmiset äänestävät erkoopeetä

        Ja juntit kepua.


    • Anonyymi

      Kirjoitan täältä itäsuomesta,Itse yrittäjä taustaisena olen tehnyt vuosikausia myös lauantaisin töitä.Kaikkein tärkeintä,että olisi työtä mitä tehdä!Minulla oli kesällä työporukka jossa oli ukrainasta,valkovenäjältä,ja Venäjältä porukkaa,piti neuvotella siitä kun he haluaisivat tehdä myös sunnuntaitkin,olin kyllä sitä mieltä että levätään välillä.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä kyllä tekijöitä riittää jos yhdelle työt ei maita kuin viitenä päivänä viikossa toiselle saattaa maittaa vaikka jokaikinen päivä saatikka hyssyttelee kotisohvalla ja miettii että mihin menisi tai mitä tekisi.Minä en ole koskaan kieltäytynyt töistä vapaapäivien kohdalla eikä aina ole saatu edes "ylityö"korvauksia vaan normi liksalla on tehty.


      • Anonyymi

        Lopettakaa nyt yrittäjät jo jumalauta tuo ainainen poraaminen, kun tehdään niin ja niin paljon töitä!
        Säälittävää poraamista!
        Yrittäjyys on ihan oma valinta, ei siihen ketään pakoteta. Lopettakaa, jos ei paukut riitä, älkää poratko siitä.
        Itse olin myös yrittäjänä, verstaalla 10 työntekijää. Tein yrittäjänä töitä pitkiä päiviä, viikonloput, ei juurikaan lomia, MUTTA TÄMÄ OLI IHAN OMA VALINTA JA EI TUNTUNUT RASKAALTA, KOSKA PIDIN TYÖSTÄNI.
        Yrittäjän työ on raskasta ja kuluttavaa, jos et osaa toimia yrittäjänä ja silloin kannattaa lopettaa ja etsiä sopivampaa tehtävää. Ei kaikista ole yrittäjiksi, ei kannata väkisin vääntää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopettakaa nyt yrittäjät jo jumalauta tuo ainainen poraaminen, kun tehdään niin ja niin paljon töitä!
        Säälittävää poraamista!
        Yrittäjyys on ihan oma valinta, ei siihen ketään pakoteta. Lopettakaa, jos ei paukut riitä, älkää poratko siitä.
        Itse olin myös yrittäjänä, verstaalla 10 työntekijää. Tein yrittäjänä töitä pitkiä päiviä, viikonloput, ei juurikaan lomia, MUTTA TÄMÄ OLI IHAN OMA VALINTA JA EI TUNTUNUT RASKAALTA, KOSKA PIDIN TYÖSTÄNI.
        Yrittäjän työ on raskasta ja kuluttavaa, jos et osaa toimia yrittäjänä ja silloin kannattaa lopettaa ja etsiä sopivampaa tehtävää. Ei kaikista ole yrittäjiksi, ei kannata väkisin vääntää.

        Kyllä minäkin olen yrittäjänä tehnyt viikonloppuisin töitä ja iltaisin ja öisinkin. Tosin olen laskuttanut siitä 80e/h läpi ja pitänyt vapaat oman aikatauluni mukaan.
        Jos joku selittäisi että tulet pajalle lauantaina klo7.00 ja saat 14e/h ja tunnit 1/1 työaika pankkiin ja vapaat pakkasilla niin ei kiitos.

        Jatkakaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minäkin olen yrittäjänä tehnyt viikonloppuisin töitä ja iltaisin ja öisinkin. Tosin olen laskuttanut siitä 80e/h läpi ja pitänyt vapaat oman aikatauluni mukaan.
        Jos joku selittäisi että tulet pajalle lauantaina klo7.00 ja saat 14e/h ja tunnit 1/1 työaika pankkiin ja vapaat pakkasilla niin ei kiitos.

        Jatkakaa..

        Erikoinen tuntuu olevan tilanne ja selvästi vihamielisiä kommentteja osa,minä oletan että bronto tulee palkkaamaan uusia metallialan ammattilaisia periaatteella työ tekijänsä opettaa elikkä aluksi ammattimiehen apumies,nämä tulee sitten ajanmyöden korvaamattomaksi lisätyöresurssiksi,olen nähnyt samankaltaisia tilanteita useilla konepajoilla joissa olen ollut komennuksella.Totean että kyllä satakunnasta löytyy metallialan vankkoja ammattimiehiä ja naisia kun vaan brontto pistää haun päälle onha tällä jo liian moni metalliyritys pistänyt pillit pussiin joten brontolle plussaa tulevaisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erikoinen tuntuu olevan tilanne ja selvästi vihamielisiä kommentteja osa,minä oletan että bronto tulee palkkaamaan uusia metallialan ammattilaisia periaatteella työ tekijänsä opettaa elikkä aluksi ammattimiehen apumies,nämä tulee sitten ajanmyöden korvaamattomaksi lisätyöresurssiksi,olen nähnyt samankaltaisia tilanteita useilla konepajoilla joissa olen ollut komennuksella.Totean että kyllä satakunnasta löytyy metallialan vankkoja ammattimiehiä ja naisia kun vaan brontto pistää haun päälle onha tällä jo liian moni metalliyritys pistänyt pillit pussiin joten brontolle plussaa tulevaisuuteen.

        Niinpä. Kuinka vaikeaa se on palkata lisää työvoimaa. Ei pitäisi olla ylivoimaista.


    • Anonyymi

      Hitto kun minullakin olisi töitä tuolla tavalla että voisin työskennellä myös lauantaisin ja pitää vapaana sitten kun sille on tarvetta!

      • Anonyymi

        Kyllä mulla ainakin olisi hommia viikon jokaiselle päivälle ja tunnille. Jos joku vaan maksaisi niistä palkkaa. Ei nyt varsinaisesti huvittaisi asua kaikki vapaa-ajat pajalla ellei siitä hyödy.


      • Anonyymi

        Mene hyväihminen maajussille emänäksi niin saat tehä ympäri pyöretitä , , sunnuntainakin ja viikon loppuisin, , ei muuten pyöri vuosilomat niinkuin tavallisella duunarilla niin ja luokanopettajalla , , eikä työnsesauksia harrasteta eikä lomaltapaluu rahoista tietoakaan , , orjan asemaan joudut.


    • Anonyymi

      Ite kyllä nostasin kytkintä kyseisestä firmasta.

      • Anonyymi

        Olet tainnut nostaa kytkintä aika monestakin firmasta tolla mentaliteetilla,et ole sitten vieläkään honannut että kannattavia yrityksia on porin seudulla vähenemään päin minun mittani mukaan pitäisi työntekijänkin hieman enemmän olla positiivisella asenteella työnantajaansa kohtaan.Brontolle plussaa olette hoitaneet leiviskänne huolella kun olette saaneet tilauskirjanne täyteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet tainnut nostaa kytkintä aika monestakin firmasta tolla mentaliteetilla,et ole sitten vieläkään honannut että kannattavia yrityksia on porin seudulla vähenemään päin minun mittani mukaan pitäisi työntekijänkin hieman enemmän olla positiivisella asenteella työnantajaansa kohtaan.Brontolle plussaa olette hoitaneet leiviskänne huolella kun olette saaneet tilauskirjanne täyteen.

        Tuota ne kaikki yrittää. Työntekijän pitäisi olla positiivisella asenteella työnantajaa kohtaan eli subventoida firmaa palkka-alella ja hyppiä kun herroja huvittaa. Kaikesta näkee että tuossa talossa ei asioita sovita.


    • Anonyymi

      Pronto! Nino Cecchini!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      242
      2214
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      161
      1448
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1300
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1055
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1029
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      950
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      845
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      669
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      660
    Aihe