Sain Trevicta injektiota 175 mg kolmeksi kuukaudeksi. Se vei lähes kokonaan kuulon. En kuullut edes ovikellon soittoa enkä radiosta tai tv:stä mitään. Sitten injektio vaihdettiin toiseen injektioon, joka on 50 mg. Kuulo alkoi vähitellen palautua, mutta vain osittain.
Neuroleptit veivät kuulon
22
565
Vastaukset
- Anonyymi
Tuo 50 mg on kuukauden välein.
- Anonyymi
Olen pahoillani mitä olet joutunut käymään läpi. Monet lääkkeet ovat "ototoxic" eli korvalle toksisia ja kuulolle haitallisia. https://www.soundrelief.com/list-of-ototoxic-medications/
Jos ei kuulo lähde voi alkaa korvat soimaan sun muuta.- Anonyymi
Ja puhu kuulo-ongelmistasi hoidossa tietysti ja kerro että ongelmat alkoivat tuossa vaiheessa kun käytit tuota neuroleptiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja puhu kuulo-ongelmistasi hoidossa tietysti ja kerro että ongelmat alkoivat tuossa vaiheessa kun käytit tuota neuroleptiä.
Voihan siitä puhua, mutta eivät he ota todesta. Hoitoa vaan jatketaan, kuin ei mitään olisi. Ainakin heidän pitäisi uskoa ja kuunnella, kun joku sanoo, että miedompi lääkitys olisi parempi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voihan siitä puhua, mutta eivät he ota todesta. Hoitoa vaan jatketaan, kuin ei mitään olisi. Ainakin heidän pitäisi uskoa ja kuunnella, kun joku sanoo, että miedompi lääkitys olisi parempi.
On tämäkin kauhea sivuvaikutus, jos tulee kuuroksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On tämäkin kauhea sivuvaikutus, jos tulee kuuroksi.
Itse en oikein ymmärrä mikä lääkkeessä aiheuttaa sen kuulon heikkenemisen , mutta onhan niitä päinvastaisiksi kuulo ongelmia kun lääkitään , siis kuullaan jotain mitä muuut eivät kuule niin kai se ihan mahdollista on että sitä saattta kuulla huonosti jonkun lääkkeen ansiosta mutta se pitäisi tutkia silti kovat vaikka jo kuuliaisina ettei siellä ole sisällä mitää joka haittaa.
Jollakin oli jokin pikkueläin korvaan mennyt kerran ja se aiheutti kovasti hankaluutta ihmiselle , saivat pois toki sen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse en oikein ymmärrä mikä lääkkeessä aiheuttaa sen kuulon heikkenemisen , mutta onhan niitä päinvastaisiksi kuulo ongelmia kun lääkitään , siis kuullaan jotain mitä muuut eivät kuule niin kai se ihan mahdollista on että sitä saattta kuulla huonosti jonkun lääkkeen ansiosta mutta se pitäisi tutkia silti kovat vaikka jo kuuliaisina ettei siellä ole sisällä mitää joka haittaa.
Jollakin oli jokin pikkueläin korvaan mennyt kerran ja se aiheutti kovasti hankaluutta ihmiselle , saivat pois toki senNeurolepteillä on monia vakavia ongelmia, kun niitä joutuu käyttämään. Risperidon ja paliperidoni aiheuttaa myös liikuntakyvyttömyyttä. Sitäkään ei uskota, vaikka maallikkokin tietää, että ne vaikuttavat aivojen motoriikkaa säätelevään keskukseen. Ne lamattavat. Sitten Pililta käydään köydellä suurinpiirtein vetämässä liikkeelle. He eivät todellisuudessa ymmärrä neurolepteja, miten ne toimivat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jollakin oli jokin pikkueläin korvaan mennyt kerran ja se aiheutti kovasti hankaluutta ihmiselle , saivat pois toki senEilisessä Iltasanomissa tunnettu rock muusikko kertoi, kuinka hän oli kokeillut jotakin huumetta. Hän istui lautapinon päällä, ja yhtäkkiä oli taju mennyt, ja hän kaatui naamalleen lattialle. Hänelle kävi juuri samalla tavalla kuin minulle, kun olen voimakkaassa neurolepti-injektiossa. Menisitkö suosittelemaan tälle muusikolle lääkärille menoa, ja etsimään syitä ihan muualta kuin huumeesta. Jos et ole tietoinen, niin psykiatrian ”lääkkeet” ovat ihan oikeita huumausaineita. Kyllä minä näistä tiedän todella paljon. Myös neuroleptit ovat huumeita. En minä niin tietämätön ole, että lähden etsimään syitä ihan muualta kuin lääkkeestä, jota aloin käyttämään. Vähemmälläkin tajusin, mikä tajuttomuuskohtaukseni aiheutti. Kun sairaaloissa annetaan injektio sellaisille, joiden on pakko se ottaa, heidän täytyy jäädä joksikin aikaa tarkkailuun. Valitettavasti kotona täytyisi käydä joka päivä hoitaja tarkistamassa, että ei makaa tajuttomana lattialla JATKUVASTI.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eilisessä Iltasanomissa tunnettu rock muusikko kertoi, kuinka hän oli kokeillut jotakin huumetta. Hän istui lautapinon päällä, ja yhtäkkiä oli taju mennyt, ja hän kaatui naamalleen lattialle. Hänelle kävi juuri samalla tavalla kuin minulle, kun olen voimakkaassa neurolepti-injektiossa. Menisitkö suosittelemaan tälle muusikolle lääkärille menoa, ja etsimään syitä ihan muualta kuin huumeesta. Jos et ole tietoinen, niin psykiatrian ”lääkkeet” ovat ihan oikeita huumausaineita. Kyllä minä näistä tiedän todella paljon. Myös neuroleptit ovat huumeita. En minä niin tietämätön ole, että lähden etsimään syitä ihan muualta kuin lääkkeestä, jota aloin käyttämään. Vähemmälläkin tajusin, mikä tajuttomuuskohtaukseni aiheutti. Kun sairaaloissa annetaan injektio sellaisille, joiden on pakko se ottaa, heidän täytyy jäädä joksikin aikaa tarkkailuun. Valitettavasti kotona täytyisi käydä joka päivä hoitaja tarkistamassa, että ei makaa tajuttomana lattialla JATKUVASTI.
Tarkoitan, että neuroleptien käyttäjien, ja varsinkin injektiota saaneiden luona täytyisi olla koko ajan eli joka päivä seurantakäyntejä. Tajuttomaksi voi mennä minä hetkenä tahansa, eikä vaara ole ohi antohetken seurannan jälkeen.
- Anonyymi
No antoivatko mitään selitystä miksi kuulo meni ,
- Anonyymi
Kuulo-pngelmista olen puhunut vain hoitajille. Olen myös mennyt tajuttomaksi pari kertaa. Olen kertonut hoitajalle siitä, mutta hän ei reagoi suihenkään mitenkään. Lääkärille tiedtysti pitäisi puhua. Mutta olen aiemmin puhunut neuroleptien aiheuttamista ongelmista, niin lääke vaihdetaan toiseen, jossa on toisenlaiset haittavaikutukset. He eivät luovu lääkityksestä, vaikka kuinka pyytäisi.
- Anonyymi
mä ku söin pillereitä ja työnsin korvatulppia korviin pelastaakseen aistien hyökyaalloilta ja se helpotti kun ei kuullut mitään mitä ympäristöstä saapui
- Anonyymi
Puoskareiden sotkut aiheuttaa enempi haittaa kuin hyötyä?👩🔬
- Anonyymi
Psykiatria on valtuutettua puoskarointia.
- Anonyymi
Pitäisi varmaan ensin tietää että mihin haittaan sitä sotkua on annettu. Täällähän jostain syystä terveet ihmiset rupeavat jumalan armosta popsimaan tai piikittämään itseään neurolepteillä, kai siinä konseptissa haitat nousevatkin keskiöön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisi varmaan ensin tietää että mihin haittaan sitä sotkua on annettu. Täällähän jostain syystä terveet ihmiset rupeavat jumalan armosta popsimaan tai piikittämään itseään neurolepteillä, kai siinä konseptissa haitat nousevatkin keskiöön.
Haitat voi olla moninverroin hyötyjä pahemmat niin psyykenlääkkeissä kuin neurolepteissä. Koettu on. Itse pääsin neuroleptijunaan ensin saatuani toisesta lääkkeestä vieroitusoireita ja pahaa oloa. Niinhän se on että huumeet johtaa kohti vahvempia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haitat voi olla moninverroin hyötyjä pahemmat niin psyykenlääkkeissä kuin neurolepteissä. Koettu on. Itse pääsin neuroleptijunaan ensin saatuani toisesta lääkkeestä vieroitusoireita ja pahaa oloa. Niinhän se on että huumeet johtaa kohti vahvempia.
On varmasti ihmisiä, joilla haitat ovat suuremmat kuin hyödyt. Mutta on myös ihmisiä jotka hyvällä lääkityskellä pystyvät opiskelemaan, ja käymään töissä. Ne on aika hemmetin isoja asioita, kun vaikka nyt katsotaan hallituksen toimia, miten sitä "joutenoloa" kriminalisoidaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On varmasti ihmisiä, joilla haitat ovat suuremmat kuin hyödyt. Mutta on myös ihmisiä jotka hyvällä lääkityskellä pystyvät opiskelemaan, ja käymään töissä. Ne on aika hemmetin isoja asioita, kun vaikka nyt katsotaan hallituksen toimia, miten sitä "joutenoloa" kriminalisoidaan.
skitsofreenikoista on vain about 10-15% jotka kykenevät työhön näillä nykyaikaisilla lääkkeillä. se on todella huono tulos omasta mielestäni. tähän n. 15% kuuluu myös tukityöllistetyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
skitsofreenikoista on vain about 10-15% jotka kykenevät työhön näillä nykyaikaisilla lääkkeillä. se on todella huono tulos omasta mielestäni. tähän n. 15% kuuluu myös tukityöllistetyt.
Minulla taas meni toimintakyky täydellisesti neurolepteillä.
- Anonyymi
Syöttävät ihmiselle myrkkyjä. Kyl tää maailma on pimeä.
Joh. 8:12 Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus". - Anonyymi
kenenkään ei pitäisi ottaa injektiota ellei oikesti unohda aina niitä lääkkeitä. injektiot ovat paljon kalliimpia ja niistä tulee enemmän sivuhaittoja annoksen ottamisen jälkeen.
- Anonyymi
Minulla on ollut käytössä Peratsin injektio viisi kuukautta. Kuuloni on mennyt kokonaan vasemmasta korvasta. En kuule ovikellon soittoa enkä puhetta. Mitä lääkäri sanoisi näihin neuroleptien, ja varsinkin injektion, aiheuttamaan kuulon menetykseen? Saisiko lääkärin mielipteen?
- Anonyymi
lääkkeet on myrkkyjä.
- Anonyymi
Mulla on ollut paliperidoni injektio annoksella 75 mg jo vuosia eikä ole tullut mitään haittavaikutuksia eikä myöskään ole lääkitty olo. Kuulen hyvin ja ajattelukykykin pelaa
- Anonyymi
Ototoksisuus tarkoittaa lääkkeiden tai muiden aineiden kykyä aiheuttaa vaurioita kuulo- ja tasapainojärjestelmässä, erityisesti sisäkorvassa. Ototoksisten lääkkeiden vaikutusmekanismit voivat olla moninaisia ja riippuvat usein lääkkeiden kemiallisista rakenteista sekä annoksista. Alla on muutamia keskeisiä mekanismeja, miten lääkkeet voivat aiheuttaa kuulovaurioita:
1. **Solu- ja kudosvauriot**: Monet ototoksiset lääkkeet voivat vahingoittaa kuulon aistinsoluja (karvasoluja) sisäkorvassa. Tämä voi tapahtua solujen suoran toksisuuden kautta, jolloin lääkkeet aiheuttavat oksidatiivista stressiä ja tulehdusreaktioita, mikä johtaa solukuolemaan.
2. **Verikuvantuvuus ja verenkierto**: Jotkin lääkkeet voivat vaikuttaa sisäkorvan verenkiertoon, mikä voi aiheuttaa hapenpuutetta ja siten vaurioittaa aistinsoluja. Esimerkiksi, jos lääkkeet aiheuttavat verisuonten supistumista, tämä voi johtaa riittämättömään verenkiertoon.
3. **Mutaatiot ja geneettiset vaikutukset**: Osa lääkkeistä voi aiheuttaa geneettisiä muutoksia tai kytkeytyä solunsisäisiin signalointireitteihin, jotka säätelevät solujen kasvua ja eloonjäämistä. Tämä voi johtaa aistinsolujen kehityshäiriöihin tai niiden ennenaikaiseen kuolemaan.
4. **Kemialliset reaktiot**: Joillakin lääkkeillä on kyky muodostaa reaktiivisia haihtuvia yhdisteitä tai muita toksisia metaboliitteja, jotka voivat vahingoittaa soluja.
5. **Ionikanalvaikutukset**: Tietyt lääkkeet voivat vaikuttaa ionikanaviin, jotka ovat tärkeässä roolissa solujen sähköisessä aktiivisuudessa. Näiden kanavien toiminnan häiriintyminen voi vaikuttaa kuuloaistimukseen.
6. **Oksidatiivinen stressi**: Ototoksiset lääkkeet voivat lisätä reaktiivisten happiyhdisteiden tuotantoa, mikä voi vahingoittaa soluja ja vaikuttaa niiden toimintaan.
Esimerkkejä ototoksisista lääkkeistä ovat jotkut antibiootit (kuten aminoglykosidit), kipulääkkeet (kuten korkeissa annoksissa käytettävä asetyylisalisyylihappo tai ibuprofeeni) sekä syövänhoidossa käytettävät lääkkeet (kuten sytostaattiset lääkkeet).
Jos olet huolissasi lääkkeiden ototoksisuudesta, on aina hyvä keskustella lääkärin kanssa. He voivat antaa tarkempaa tietoa ja mahdollisesti suositella vaihtoehtoisia hoitomenetelmiä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212267- 701146
- 1151036
- 491025
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r72999Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p57957KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.14927Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31910Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55898Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(50856