Vanhat romput

Anonyymi-ap

Minulle on kertynyt sekalainen pino erilaisia tietokonelehtien ohjelmaromppuja, joita ei enää kannata työntää kymppiin. Hävitänkö suosiolla, vai haluisiko joku?

25

269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      MENE HOITOON K_VAAPPU

      • Anonyymi

        NYT PITÄÄ POISTAA KAIKKI M$-Paska!
        ææææææææææææææææææææææ


    • Anonyymi

      Ei niillä vanhoihin aikoihin perustuvilla rompuilla ole enää mitään merkitystä. Kehitys on jo niin monta valovuotta edellä. Vastaus kysymykseen on siis: hävitä suosiolla. Katso oman kuntasi jätehuollosta mikä on oikea loppusijoituspaikka.

      • Anonyymi

        Historiallinen arvo.
        Voipi olla joku ohjelma, josta piti mahdottomasti, niin kannattaa hankkia jokin vanha kone ja ajaa sillä.
        Nykyiset ohjelmat on usein niin sotkuisia, ettei kaikki niistä selviä.
        Näin asian taas tänään vakuutusyhtiön sivuilla.
        Ei mitään järkevää vastausta kysymyksiin ja kehuttiin vain tee kaikki omilla sivuillasi.
        Onneksi oli sentään puhelinnumero, mutta ei mitään muuta keinoa, vaikka kehuttiin, että kaiken voi hoitaa itse.

        Olivat sotkeneet minun tietoni ja laskuttivat sitten niillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Historiallinen arvo.
        Voipi olla joku ohjelma, josta piti mahdottomasti, niin kannattaa hankkia jokin vanha kone ja ajaa sillä.
        Nykyiset ohjelmat on usein niin sotkuisia, ettei kaikki niistä selviä.
        Näin asian taas tänään vakuutusyhtiön sivuilla.
        Ei mitään järkevää vastausta kysymyksiin ja kehuttiin vain tee kaikki omilla sivuillasi.
        Onneksi oli sentään puhelinnumero, mutta ei mitään muuta keinoa, vaikka kehuttiin, että kaiken voi hoitaa itse.

        Olivat sotkeneet minun tietoni ja laskuttivat sitten niillä.

        Vaapunen on muutenkin historiaa, ja häirikkö arvo.


      • Anonyymi

        Mittaatko kehitystä metreissä?


    • Anonyymi

      Mikset hommaa ns. retrokonetta kuten mulla on, siis vois pyörittää kaikkia vanhoja käyttiksiä siinä ja vanhoja softia. On mulla ihan tuliteriä uusia koneita mutta olen tykästynyt MYÖS tohon retrokoneeseeni.

      • Anonyymi

        Minäkin olen säilyttänyt XP:ni, sillä voi pelailla vanhoja romppuja ilman Steamia. Ja muita vanhoja ohjelmia. Uudet pelit ovat liian sotaisia. Eli koneessa on kaksi käyttistä valinnan mukaan. Tilaahan niissä nykyisin on ja tehoja. Kunhan vain katsoo, ettei XP pääse nettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olen säilyttänyt XP:ni, sillä voi pelailla vanhoja romppuja ilman Steamia. Ja muita vanhoja ohjelmia. Uudet pelit ovat liian sotaisia. Eli koneessa on kaksi käyttistä valinnan mukaan. Tilaahan niissä nykyisin on ja tehoja. Kunhan vain katsoo, ettei XP pääse nettiin.

        Joo, samaa mieltä ja XP:n nettiin pääsyn voi estää disabloimalla sen verkkokortin XP:n Ohjauspaneelissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olen säilyttänyt XP:ni, sillä voi pelailla vanhoja romppuja ilman Steamia. Ja muita vanhoja ohjelmia. Uudet pelit ovat liian sotaisia. Eli koneessa on kaksi käyttistä valinnan mukaan. Tilaahan niissä nykyisin on ja tehoja. Kunhan vain katsoo, ettei XP pääse nettiin.

        Mullapa on XP Virtualboxissa pääkoneessani. Ei tarvita fyysistä XP konetta viemään tilaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mullapa on XP Virtualboxissa pääkoneessani. Ei tarvita fyysistä XP konetta viemään tilaa..

        Mulla on sekä retrokone jossa XP että myös uusi kone jossa VirtualBoxissa XP. Lisäksi tuossa virtualboxsissa on myös Win98, Win 3.1 ja MS-dos 6.22.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on sekä retrokone jossa XP että myös uusi kone jossa VirtualBoxissa XP. Lisäksi tuossa virtualboxsissa on myös Win98, Win 3.1 ja MS-dos 6.22.

        Kannattaa säilyttää myös XP:n kolme päivitystä SP 1-3. Minulla on koko käyttiksestä turvapäivitys tai pari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on sekä retrokone jossa XP että myös uusi kone jossa VirtualBoxissa XP. Lisäksi tuossa virtualboxsissa on myös Win98, Win 3.1 ja MS-dos 6.22.

        Kuka niitä virtuaalitiedostojasi säilyttää kysyypi nimim. Vainoharja iski?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka niitä virtuaalitiedostojasi säilyttää kysyypi nimim. Vainoharja iski?

        Eikun harha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka niitä virtuaalitiedostojasi säilyttää kysyypi nimim. Vainoharja iski?

        Nukkuisit sinäkin yöaikaan niin ei tarvitsisi jauhaa paskaa yökaudet!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikun harha.

        Piti ruveta itse tutkimaan. Mikä tuo pivi oikein on, mihin sitä tarvitaan? https://fi.wikipedia.org/wiki/Pilvipalvelu

        "Jos palvelussa käytetty data on arkaluontoista, tulee myös tietoliikenteen salauksen, tallenteiden suojauksen ja käyttörajoitusten olla kunnossa. Koska varsinaiset palvelimet saattavat sijaita missä tahansa, eivät kansalliset tai EU-tasoiset säädökset välttämättä päde. "

        Ilmeisesti pilviporukat ovat ammattilaisia, hakkereita jne. ja siihen sakkiin minulla ei ole asiaa. Ja enimmäkseen Linuxin käyttäjiä. Minä yritän olla poissa pilvistä mahdollisimman paljon. Puhelinkin on mallia karvahattu. Toinen niistä.


    • Anonyymi

      Kierrätysvinkki: vanhat romput voi laittaa ensi kesänä marjapensaisiin roikkumaan, ne pelottavat pois rastaita ja variksia.

      • Anonyymi

        Mene hoitoon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene hoitoon!

        Siellä on hirveät hoitojonot, siksi kirjoittelen täällä.


      • Anonyymi

        Ei kannata, voivat sisältää omia tiedostoja. Miten rompun saa tuhottua ennen kierrätystä, raapimallako?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata, voivat sisältää omia tiedostoja. Miten rompun saa tuhottua ennen kierrätystä, raapimallako?

        Hiekkapaperilla ja silppurilla sen saa lukukelvottomaksi, jotkut kaupat myy sellaisia silppureita joilla voi tuhota myös cd/dvd-levyjä. Ainakin ovat myyneet, mullakin on sellainen.


    • Anonyymi

      Onkohan tämä nyt oikea foorumi tarjota rompetta kierrätykseen?

      • Anonyymi

        Jos ei tietokonesivustolla, niin missä sitten? Taidanpa ottaa nokkiini ja pitää ne itse:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei tietokonesivustolla, niin missä sitten? Taidanpa ottaa nokkiini ja pitää ne itse:)

        Joo, pidä vaan ja hommaa retrokone tai sitten asennat Virtualboxin ja siihen jonkun vanhan windowsin jolla voit pyörittää noita vanhoja ohjelmia.


    • Anonyymi

      Kiitos neuvoista!

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2128
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      57
      1996
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe