Olen vastuuntuntoinen alkoholisti

Anonyymi-ap

Mun pitäis muka jatkuvasti rampata joissakin kontrolli-käynneillä pumppuni takia, mutta vetoan aina hoitaja/resurssipulaan. Eivät voi pakottaa. Kyllä minä sitten soitan 112, jos tarvetta on, mutta se vaatii sietämättömät kivut. En suostu kuormittamaan hoitoalaa turhan takia.

Lisäksi en suostu tuhlaamaan teidän verorahojanne, ellei ole aivan pakko mennä taas osastolle makaamaan. Saàmari, kuinka persëestä ihmisen elämä voi olla. Aloittelevat alkoholistit eivät kykene edes KUVITTELEMAAN tätä Hëlevettiä.

30

455

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juuri tällä tavalla toimiessasi tuhlaat veronmaksajien rahoja entistäkin enemmän. Miksi et hae Tokmannilta helium pulloa ja kinkunpaistopussia, olisi yhteiskunnalle kaikkein edullisin ratkaisu.

      • Anonyymi

        Nyt en kyllä ymmärrä kysymystäsi alkuunkaan. Tarkoitatko, että pelkkä heliumilla täytetty kinkunpaistopussi saisi mut kohoamaan matkaan kohti Siriusta?

        Kinkkua en edes paista, sillä se on raakana paljon herkullisempaa, sinapin kera ofc.


    • Anonyymi

      Itse tiedät mitä itsellesi teet. Sydänongelmien kans pitäis käydä siellä kontrollissa, ei tulis sitten tarvetta soitella ambulanssia. Oma valintas jos juot, ei sun pumppu kestä kovin pitkään juomista. Lähipiiristä yks menehtyi, pitkään joi, pumppu ja kroppa ei enää kestänyt. Oli aiemmin menehtyä alkoholimyrkytykseen, jos oltaisi ajoissa löydetty, olis silloin jo lähtö tullut.

      • Anonyymi

        Siis jos ei oltais ajoissa löydetty...


      • Anonyymi

        Kerran jouduin soittamaan itselleni ambulanssin, kun ylävatsakivut äityivät täysin sietämättömäksi. Todettiin akuutiksi haimatulehdukseksi. Eikö tätä muka lasketa kontrolli-käynniksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerran jouduin soittamaan itselleni ambulanssin, kun ylävatsakivut äityivät täysin sietämättömäksi. Todettiin akuutiksi haimatulehdukseksi. Eikö tätä muka lasketa kontrolli-käynniksi?

        Ei lasketa. Se on akuutti-tapaus, jos olisit käynyt kontrollissa, tulehdus olis voitu alkuunsa hoitaa, ei olis mennyt noin pahaksi. Pumpun takiahan sun ne kontrollikäynnit pitäis hoitaa.
        Haima voi sanoa sopimuksen irti, sitten juot omalla vastuulla, haima ei enempää kestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis jos ei oltais ajoissa löydetty...

        Pumpun kanssa peli voi loppua silmänräpäyksessä, mutta haima ja maksa taas ovat kiduttajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei lasketa. Se on akuutti-tapaus, jos olisit käynyt kontrollissa, tulehdus olis voitu alkuunsa hoitaa, ei olis mennyt noin pahaksi. Pumpun takiahan sun ne kontrollikäynnit pitäis hoitaa.
        Haima voi sanoa sopimuksen irti, sitten juot omalla vastuulla, haima ei enempää kestä.

        Kivulian kokemukseni ikinä: akuutti haimatulehdus. Nykänenhän kuoli krooniseen haimatulehdukseen, joka ei kuulemma ole yhtä kivulias. Siitä en tiedä. Vaimonsa yritti itkien saada Masaa ambulanssiin, mutta Matti kieltäytyi. Kova äijä oli.


    • Anonyymi

      Alkoholistiksi alkaminen takaa todella hitaan ja loppuakohden tuskallisen itsemurhan.

      a) ensin lähtee ulkonäkö
      b) toiseksi fyysinen kunto
      c) lopulta kaikki sisuskalut tuhoutuu

      En voi käsittää, miten alkoholi on laillista, mutta kieltolaki toki pahensi vain ongelmaa, kun kehiin tuli pimeät pullot. Yhteiskunta on kyllä melko avuton näiden kaikenmaailman myrkkyjen kanssa.

      • Anonyymi

        Ei kukaan tarkoituksella alkoholistiksi halua, se on addikti, tulee tapa, sitten ei pysty olemaan ilman, kroppa tottunut alkoholiin ja sitten juominen rupeaa tuhoamaan sisäelimiä. Alkoholisti juo niin kauan, kun mitta tulee täyteen tai on pakko lopettaa, kroppa pettää jos juo yhtään, osa juo itsensä hautaan, niin kävi mun läheiselle, häneltä kroppa petti, kuolema tuli nopeasti. Se tuntuu hirveältä, kun läheinen ei pystynyt juomistaan lopettamaan, elämä oli vaan potkinut liian rankasti häntä, haki juomisesta turrutusta pahaan oloon ja se vei lopulta hengen. Hänestä olisi ollut vaikka ja mihin, oli taitava käsistään, rakensi oman talonsa ja rakensi muitakin taloja jne..., sitten tuli liikaa kaikkea samalla kerralla, rupes juomaan, yritti välillä olla ilmankin, mutt loppuvuosina se meni överiksi, ei hyödyttänyt sanoa siitä juomisesta, se on ihmisen itse päätettävä lopettaako. Tuntuu vieläkin helvetin pahalta, ett kävi noin, on kova ikävä ja surukin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan tarkoituksella alkoholistiksi halua, se on addikti, tulee tapa, sitten ei pysty olemaan ilman, kroppa tottunut alkoholiin ja sitten juominen rupeaa tuhoamaan sisäelimiä. Alkoholisti juo niin kauan, kun mitta tulee täyteen tai on pakko lopettaa, kroppa pettää jos juo yhtään, osa juo itsensä hautaan, niin kävi mun läheiselle, häneltä kroppa petti, kuolema tuli nopeasti. Se tuntuu hirveältä, kun läheinen ei pystynyt juomistaan lopettamaan, elämä oli vaan potkinut liian rankasti häntä, haki juomisesta turrutusta pahaan oloon ja se vei lopulta hengen. Hänestä olisi ollut vaikka ja mihin, oli taitava käsistään, rakensi oman talonsa ja rakensi muitakin taloja jne..., sitten tuli liikaa kaikkea samalla kerralla, rupes juomaan, yritti välillä olla ilmankin, mutt loppuvuosina se meni överiksi, ei hyödyttänyt sanoa siitä juomisesta, se on ihmisen itse päätettävä lopettaako. Tuntuu vieläkin helvetin pahalta, ett kävi noin, on kova ikävä ja surukin.

        Katuvainen melankoliaan vaipuvainen sontaseppo on ärsyttävin tapaus. Tuhottuaan ensin läheisensä sitten oman elämänsä ryhtyy katumapäälle, kun rahat viinaan loppuneet. Kunnioitan enemmän sontaseppoja, jotka taistelevat viimeiseen pisaraan asti joko asuen markettien katveessa roskalaatikoissa
        tai syvällä metsissä korpikuusen kyyneltä keittäen.Sisuskalujen petettyä solidaariset ryyppykaverit hiljentävät voihkivan potilaan moralla tai halonpätkällä…kitumatta.
        Tulonsiirtoja nauttivat keskiluokkaiset sontasepot betonikorsuissaan nauttivat luksuselämää juopotellen työtätekevien kustannuksella köyden terapiassa ja bentsoja lääkäreiltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katuvainen melankoliaan vaipuvainen sontaseppo on ärsyttävin tapaus. Tuhottuaan ensin läheisensä sitten oman elämänsä ryhtyy katumapäälle, kun rahat viinaan loppuneet. Kunnioitan enemmän sontaseppoja, jotka taistelevat viimeiseen pisaraan asti joko asuen markettien katveessa roskalaatikoissa
        tai syvällä metsissä korpikuusen kyyneltä keittäen.Sisuskalujen petettyä solidaariset ryyppykaverit hiljentävät voihkivan potilaan moralla tai halonpätkällä…kitumatta.
        Tulonsiirtoja nauttivat keskiluokkaiset sontasepot betonikorsuissaan nauttivat luksuselämää juopotellen työtätekevien kustannuksella köyden terapiassa ja bentsoja lääkäreiltä.

        Vakavana luen kirjoituksianne, mutta tuon MINUN täytyy puuttua, että en TODELLAKAAN ole läheisilleni aiheuttanut minkäänlaisia ongelmia. Saattanut vain joskus olla vähän ärsyttävää seuraa, kun se alkoholin katku on niin epämiellyttävä. Jos suostuisivat edes YHDEN kaljan ottamaan seuraksi, niin sitten eivät hekään haistaisi sitä.

        Mutta en missään nimessä ole tuhonnut yhtään läheistäni!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katuvainen melankoliaan vaipuvainen sontaseppo on ärsyttävin tapaus. Tuhottuaan ensin läheisensä sitten oman elämänsä ryhtyy katumapäälle, kun rahat viinaan loppuneet. Kunnioitan enemmän sontaseppoja, jotka taistelevat viimeiseen pisaraan asti joko asuen markettien katveessa roskalaatikoissa
        tai syvällä metsissä korpikuusen kyyneltä keittäen.Sisuskalujen petettyä solidaariset ryyppykaverit hiljentävät voihkivan potilaan moralla tai halonpätkällä…kitumatta.
        Tulonsiirtoja nauttivat keskiluokkaiset sontasepot betonikorsuissaan nauttivat luksuselämää juopotellen työtätekevien kustannuksella köyden terapiassa ja bentsoja lääkäreiltä.

        " Katuvainen melankoliaan vaipuvainen sontaseppo on ärsyttävin tapaus. "

        -kyllä, ne vaipuu itsesääliin, jota kukaan ei jaksa kuunella, EDES AMMATTI-AUTTAJAT! :O

        fakta


    • Anonyymi

      Lähde hoitoon.
      Hilpeän suntion kanssa tarjoamme tesolidid—pinkkiä hedelmöistä juomaa.
      Sen jälkeen hiivaista kotikaljaa.
      Käpy perseeseen raketti taivaalle suolikaasujen palaessa persvillat kärventäen. Upea
      Näky.

    • Anonyymi

      Muistan ainakin 3 kertaa yöpynyt Kotkan polliisikamarilla.

      Yks vanha Pohjanmaalain eläkeläispappa puhutteli munt...
      "Kun sä eläkkeelle jäät, niin sulla on vaan paikkaiset pökät ja rälläkkä asuntona".

      Paa hyvä nuorempi äijä uskoen, että pitää olla edes kuukauden tulot kiven alla.

      Niin mää rauhottusin ja vein enää viikonloppuisin parasta AB-kaljaa kämpille.

      Siipimiehii tuli ain kylään. Olin piilottanut jalojuomat komeroon ja hörpin ne iteksein...vähin äänin.

    • Anonyymi

      Aloittaja " kehuu " olevansa vastuuntuntoinen alkoholisti, mutta...
      Ei osaa ainakaan itsestään ja elämästään ottaa vastuuta, elintavoistaan, terveydestään, ym. Vastuun ottamista sekin olisi.
      Ja jos on oikeasti vastuuntuntoinen, tuhlaisi niitä veronmaksajien rahoja sen verran, että hoidattaisi itsensä parempaan kuntoon ja eläisi terveellisemmin, vastuuntuntoisesti.

      Mutta itsekin toipuneena alkoholistina tiedän kyllä, että selityksiä riittää, joilla voi oikeuttaa itselleen luvan juoda aina vain lisää.

      • Anonyymi

        Kyse on luovutuksesta karun selviytymistaistelun edessä julmaa Maailmaa vastaan. Ei enää jaksa, kun sydän ei pumppaa tarpeeksi happea esim. aivoihin, vaikka lukuisia lääkkeitä käytössä. Kaikissa lääkkeissä lisäksi epämielyttävät sivuvaikutukset.

        Ymmärrän kyllä täysin vìtutuksen meitä sontaseppoja vastaan, mutta joskus te hyväosaiset voisitte yrittää asettua meidän asemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse on luovutuksesta karun selviytymistaistelun edessä julmaa Maailmaa vastaan. Ei enää jaksa, kun sydän ei pumppaa tarpeeksi happea esim. aivoihin, vaikka lukuisia lääkkeitä käytössä. Kaikissa lääkkeissä lisäksi epämielyttävät sivuvaikutukset.

        Ymmärrän kyllä täysin vìtutuksen meitä sontaseppoja vastaan, mutta joskus te hyväosaiset voisitte yrittää asettua meidän asemaan.

        Olen ollut itsekin samassa asemassa, tosin sontasirkkana, jos niin voi sanoa, koska olen naisihminen.
        Jo nuorena tuli istuttua pusikoissa ja puistoissa juomassa sontaseppojen ja -sirkkojen kanssa. Asuttua taivasalla. Eli aika pohjalla on tullut käytyä, kokemusta siis löytyy.
        Minua ei vituta kenenkään, edes sontaseppojen elämä, koska kaikelle on syynsä, mutta silti kaikki ovat myös ihmisiä, eikä ihmisarvo lähde pois, elää sitten miten tahansa.
        Kokemuksesta tosin tiedän myös sen, että vaikeistakin elämäntilanteista on mahdollista päästä nousemaan, jos tahto ja sisu vain riittävät,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut itsekin samassa asemassa, tosin sontasirkkana, jos niin voi sanoa, koska olen naisihminen.
        Jo nuorena tuli istuttua pusikoissa ja puistoissa juomassa sontaseppojen ja -sirkkojen kanssa. Asuttua taivasalla. Eli aika pohjalla on tullut käytyä, kokemusta siis löytyy.
        Minua ei vituta kenenkään, edes sontaseppojen elämä, koska kaikelle on syynsä, mutta silti kaikki ovat myös ihmisiä, eikä ihmisarvo lähde pois, elää sitten miten tahansa.
        Kokemuksesta tosin tiedän myös sen, että vaikeistakin elämäntilanteista on mahdollista päästä nousemaan, jos tahto ja sisu vain riittävät,

        Paskapuhetta tuo tahto ja sisuun vetoaminen. Myönnä pois että olet ihan kujalla. Minä olen henkisesti sairas ja ollut 41 vuoden ajan henkisesti sairas ja myös synnynnäisesti poikkeava neuroottisia ongelmia kärsiviä ja heikkohermoisuudesta kärsivä. Heikkohermoisuus joka johtuvaa siitä että on syntynyt heikkohermoisena (ilmeisesti aivojen rakenteissa vikaa).

        Mä uskon että suurin osa ihmisistä haluaisi tehdä työtä/olla aktiivinen, mutta eivät pysty koska esim otan esimerkkinä vaikkapa minut itseni. Ja tämä henkilö joka teki tuon aloituspostauksen niin voi olla monella tapaa hyvin hankalassa tilanteessa eli umpikujassa ja sie kehtaat tuollai höpöttää tommosta laiskan tyhymää kommenttia "sisu ja tahto" että saisit kyllä hävetä todellakin.

        Ja sitten on ihmisiä jotka haukkuu työttömiä vaikka he vapaa-ajalla ovat aktiivisia eli esim metsästävät vapaa-ajalla tai kotona tekevät kaikenlaista kotihommaa, mutta eivät käy duunissa josta saa palkkaa, niin tällaisiakin ihmisiä haukutaan vaikka todellisuudessa he ovat aktiivisia kun tekevät koko ajan jotakin.

        Usein sängyn pohjalla makaavat ihmiset eivät ole laiskoja vaikka heille hyvin moni lyö laiskan ihmisen leiman otsaan. Se johtuu joko tietämättömyydestä tai tunnekylmyydestä eli sinä olet joko tietämätön tai tunnekylmä ihminen. Kerroit että olet itsekin ollut pohjalla mutta ikävä kyllä on pakko myöntää että olet varsin ikävä ihminen kun tuollai alat heti sättimään väittämättä että se on tahdosta ja sisusta kiinni. Se vain kertoo sen että joko et ole perillä näistä asioiden todellisuudesta tai sitten oot kylmä ihmisluonne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskapuhetta tuo tahto ja sisuun vetoaminen. Myönnä pois että olet ihan kujalla. Minä olen henkisesti sairas ja ollut 41 vuoden ajan henkisesti sairas ja myös synnynnäisesti poikkeava neuroottisia ongelmia kärsiviä ja heikkohermoisuudesta kärsivä. Heikkohermoisuus joka johtuvaa siitä että on syntynyt heikkohermoisena (ilmeisesti aivojen rakenteissa vikaa).

        Mä uskon että suurin osa ihmisistä haluaisi tehdä työtä/olla aktiivinen, mutta eivät pysty koska esim otan esimerkkinä vaikkapa minut itseni. Ja tämä henkilö joka teki tuon aloituspostauksen niin voi olla monella tapaa hyvin hankalassa tilanteessa eli umpikujassa ja sie kehtaat tuollai höpöttää tommosta laiskan tyhymää kommenttia "sisu ja tahto" että saisit kyllä hävetä todellakin.

        Ja sitten on ihmisiä jotka haukkuu työttömiä vaikka he vapaa-ajalla ovat aktiivisia eli esim metsästävät vapaa-ajalla tai kotona tekevät kaikenlaista kotihommaa, mutta eivät käy duunissa josta saa palkkaa, niin tällaisiakin ihmisiä haukutaan vaikka todellisuudessa he ovat aktiivisia kun tekevät koko ajan jotakin.

        Usein sängyn pohjalla makaavat ihmiset eivät ole laiskoja vaikka heille hyvin moni lyö laiskan ihmisen leiman otsaan. Se johtuu joko tietämättömyydestä tai tunnekylmyydestä eli sinä olet joko tietämätön tai tunnekylmä ihminen. Kerroit että olet itsekin ollut pohjalla mutta ikävä kyllä on pakko myöntää että olet varsin ikävä ihminen kun tuollai alat heti sättimään väittämättä että se on tahdosta ja sisusta kiinni. Se vain kertoo sen että joko et ole perillä näistä asioiden todellisuudesta tai sitten oot kylmä ihmisluonne.

        Lisään viestiini sen, että en ole työelämässä vaan olen työkyvyttömyyseläkkeellä(saan takuueläkettä joka kuukausi). Olen vain hyvin vähän ollut osallisena työelämässä mutta mun työhistoria on hyvin ohut/olematon lähinnä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään viestiini sen, että en ole työelämässä vaan olen työkyvyttömyyseläkkeellä(saan takuueläkettä joka kuukausi). Olen vain hyvin vähän ollut osallisena työelämässä mutta mun työhistoria on hyvin ohut/olematon lähinnä.

        Otit sitten taas itseesi, vaikka en sättinyt sinua, enkä ketään muutakaan.
        Näillä palstoilla kun harvemmalla kai on tarkoituksena sanoa, kirjoittaa, kenellekään henkilökohtaisesti mitään.
        En ole ikävä ihminen, enkä myöskään kylmä. Voin kertoa, että minulla on aika voimakas empatian taito olemassa, eli osaan ajatella muidenkin ihmisten kannalta asioita. Tosin ei kukaan voi tietää, miltä toisesta tuntuu tai mitä toinen ajattelee, jos toinen ei kerro sitä.

        Olen itsekin työkyvyttömyyseläkkeellä, eli en ole varmasti yhtään paremmassa asemassa kuin aika moni muukaan.
        Kerroin sen, että itselläni se tahto ja sisu on riittänyt siihen, että olen saanut elämääni vähän paremman suunnan.
        Kirjoitin, jos tahto ja sisu riittävät, enkä voi, tai kukaan muukaan voi vaatia keneltäkään, että niiden olisi muka riitettävä. Toisilla riittää ja toisilla ei, eikä sille voi mitään.
        Kukaan ei ole toistaan huonompi, oli tilanne mikä tahansa.

        Otit nämä kirjoitukset turhan henkilökohtaisesti, vaikka ne ei olleet juuri sinulle yksityisesti edes tarkoitettu, vaan aivan yleisesti kenelle vain.
        Älä vertaa itseäsi muihin, olet varmasti ihan hyvä ihminen, vaikka kaikki ei ole tai mene ihan samalla tavalla kuin joillain toisilla.


    • Anonyymi

      Lapsuudesta asti kärsinyt mt-ongelmista, neurologisista höiriöistö , saamattomuudesta ja masennuksesta= työkyvyttömyyseläkeläinen=laiska luulotautinen imppaava rehupuntti=turha suu veronmaksajien noutopöydässä.
      Onpa Miehellä hienotitteli oikein työkyvytön so.loiseläjä.

    • Anonyymi

      Hallitus leikkaa asumistukea,toimentulokorvauksia, työkyttömyyseläkkeitä.
      Oppivatko sontasepot dokaamaan leikattua kiljua, koska hiiva ja sokeri maksavat maltaita?
      Se on selvää , että sote leikkausten jälkeen sontaseppoja ei enää hoideta, vain nopea palliatiivinen hoito, jossa ensin päin pähkinöiden murskaus sitten rusina-aivo saa kärsimykset lopettavat piikit.
      Ruokajonojen henkilöt rekisteröidään samoin saadut elintarvikkeet,jotka vähennetään toimeentulotuesta.
      Sontaseppojen kannattaisi paeta Ruotsiin.

      • Anonyymi

        No mitä JÄRKEÄ edes olisi seistä siinä jonossa yli tunti, jos leipä vähennetään Kelan tuesta?! :O

        Tuo ei kyllä voi pitää paikkaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitä JÄRKEÄ edes olisi seistä siinä jonossa yli tunti, jos leipä vähennetään Kelan tuesta?! :O

        Tuo ei kyllä voi pitää paikkaansa.

        Ei se pidäkään, ei tarvitse säikähtää.


    • Anonyymi

      Kuinkahan suuri osa meidän terveydenhoidon resursseista menee siihen että kalibroidaan alkoholisteja takaisin juomakuntoon?

      Alkoholisteilta pitäisi lakkauttaa terveydenhoito jos eivät suostu lopettamaan juomista. Eihän tässä touhussa ole mitään järkeä että syöpälapset jää hoitamatta kun juoppoja makuutetaan sairaaloissa

      • Anonyymi

        Mun on pakko puolustaa meitä alkoholisteja tuossa, nimittäin, kun olin KATKOLLA, me oltiin aivan pieni vähemmistö. Valtava määrä tosi nuoria aikuisia, jotka olivat huume-vieroituksessa enkä edes puhu jostain harmittomasta marista, vaan paljon kovemmista aineista!

        k


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun on pakko puolustaa meitä alkoholisteja tuossa, nimittäin, kun olin KATKOLLA, me oltiin aivan pieni vähemmistö. Valtava määrä tosi nuoria aikuisia, jotka olivat huume-vieroituksessa enkä edes puhu jostain harmittomasta marista, vaan paljon kovemmista aineista!

        k

        Tämä on nykyään kyllä valitettava totuus.
        Aina vaan enemmän huumeiden käyttäjiä tai sekakäyttäjiä katkoilla ja päihdelaitoksissa on.
        Muutama vuosikymmen sitten suurin osa oli pelkästään alkoholisteja.


    • Anonyymi

      Kyseesssä lienee vaseliini ulkoisesti siveltynä

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      33
      7681
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4576
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      67
      3231
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2166
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1709
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1687
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      358
      1488
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      15
      1442
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1129
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      276
      1080
    Aihe