Trukkikuski jätti vajaan kolmen miljoonan perinnön.
Iltasanomissa sijoitusasiantuntija kertoo miten saa ”miljoonan” kasaan.
Siis ihan jakolaskulla 800€ kk 30v aikana saa 1.2 miljoonaa. Vittu miten tyhmiä neuvoja. 800€ kk tarkoittaa yli 4000€ rahaa.
Eikä yksinoleva tarvitse mitään miljoonaa. Yli 50v iässä pärjää puolella miljoonallakin. Mutta laskemista ja pännäämistä se tarvitsee. Jos persaukinen laskee nyt viiden vuoden päähän esim. 150k eikä saa sitä tuona aikana, niin se tavoite on aika sama viiden vuoden päästä, sillä kukaan ei tiedä 10v, 15, 20v tai 25, päähän. Vituttaa jos 65 vuoden iässä henki loppuu ja jättää jälkeensä 200k vain säästämisen ilosta.
Yli 500000€ summasta yksinolevalla ei ole kuin ongelmia. Joku syy sille yksinjäämisellekin on.
Miten miljonääriksi!
12
397
Vastaukset
- Anonyymi
Jos on iso summa osakkeissa, niin pelkät osingotkin riittävät käyttörahaksi. Osakkeita ei tarvitse myydä, sen kuin ottaa vuosittaiset osingot.
Itseasiassa se on huono ajatus, että osakkeita myydään/ostetaan pelkästä vaihtelemisen ilosta, monesti on niin, että hyvät yhtiöt pysyvät hyvinä yhtiöinä vuosikymmenestä toiseen. Ostat ja pidät.
Sitten tuohon osakkeiden ostoon, moni elelee niin kalliisti, kuin voi, rahat tuhlataan ennen seuraavaa tilipäivää ja täytyy näyttää päälliköltä, vaikka olisikin puisto-osastolta.- Anonyymi
Ap kommentoi.
Tuo että eletään tili tappiin ennen seuraavaa ei ole mitenkään harvinaista.
Kyllä jossakin ajassa pitää saada kk, 6kk ja vuoden palkan verran jemmaan.
Jokainen saa uskoa ihan mihin haluaa ja harrastaa exceliä niinkuin osaa, mutta totuus on se että yksinolevan kannattaa olla maltillinen miljoonien kanssa. Niinkuin sanoin, niin ei tarve ole kuin 150-250k.
Itse olen omien kokemusten vuoksi perintöveron kanbattaja nimenomaan niiden kohdalla jotka ovat toisessa veroluokassa. (Sisarukset, sisarusten lapset, tädit, sedät ja enot).
- Anonyymi
Luin noita kommentteja lehdestä, liittyen tähän testamenttiin ja omaisuuteen. On kaikenlaisia ohjeistajia, miten olisi kannattanut tuhlata kaikki rahat, ei olisi kannattanut edes kerätä, eikä edes aloittaa sijoittamista.
Kohtalaisen merkittävä osa näistä kommentoijista on yhteiskunnassa saamapuolella, koko elämänsä asustaa ja maksattaa kulunsa muilla. - Anonyymi
Ap kommentoi.
Tuo että eletään tili tappiin ennen seuraavaa ei ole mitenkään harvinaista.
Kyllä jossakin ajassa pitää saada kk, 6kk ja vuoden palkan verran jemmaan.
Jokainen saa uskoa ihan mihin haluaa ja harrastaa exceliä niinkuin osaa, mutta totuus on se että yksinolevan kannattaa olla maltillinen miljoonien kanssa. Niinkuin sanoin, niin ei tarve ole kuin 150-250k.
Itse olen omien kokemusten vuoksi perintöveron kanbattaja nimenomaan niiden kohdalla jotka ovat toisessa veroluokassa. (Sisarukset, sisarusten lapset, tädit, sedät ja enot). - Anonyymi
Vaatii vuoden työskentelyn. Katoa vuodeksi..MIELELLÄÄN KOKO PERHE ja kympit kunnossa
M
I - Anonyymi
puhutaan nyt ihan itsestämme. Itse olen yksinoleva yli 50v ja elämä on yhtä paskaa..... tsekkasin just eurojaskan ja tein uuden. Kun on yksin oleva ja lähempänä 60v ikää kuin 40, niin tärkeintä on oma elämä, eikä tässä vaiheessa enää mitää euromilliä tarvita. Jos nyt tulisi euromilli, niin siitä olisi enemmän ongelmia kuin iloa. En tiedä oliski omassa elämässä miiljooonasta mitään iloa. Itse olen asettanut taloudellisia unelmia ja ne on paljon alempana kuin miljoonassa. Kun markka muuttui euroksi, niin yksi milli oli alle 200 000 €, kun vähän kalkuloi, niin tietää mitä se olisi nyt..... Jos puhutaan tuosta eurojaskasta, niin olisi itodella paha, jos saisi kymppitonnin kuin miljoonan. Kymmpitonnilla sattaisi olla enemmän vaikauksia kuin sillä miljoonalla..... Tässä iltasanomien jutussa oli oleellisinta se, että ihminen oli yksin. Kukaan ei tiedä miksi ihminen on yksin. Itse ainakin olen sen verran saanut pentuna hittiä, että oli pakko opetella kolikoitten laitamista pinoksi ja alkaa opiskelemaan exceliä.
Yksi asia mikä itseä ihmetyttää.... Suomalainen perinnönjako. Jos minä kohtaisin ihmisen joka haluaisi olla kanssani ja menisimme naimisiin, niin vaikka olisimme naimissa 10-15v, niin mahdollinen miljoona ei menisi vihityn aviopuolison eduksi lainkaan. Omat sisarukseni tulisivat ensin ja jakaisivat sen.
Mutta otetaan tuo aloituksen miljoona. Jos siis pitäisi laittaa miljoona osakkeisiin, niin oikeaa varallisuutta pitäisi olla paaljon enemmän kuin miljoona. Siis varmaan jopa kymmenen masseja osakkeisiin....
Aloittaja taitaa olla melkoinen märkäkorva.- Anonyymi
En tiedä mitä tarkoitit tuolla "niin vaikka olisimme naimissa 10-15v, niin mahdollinen miljoona ei menisi vihityn aviopuolison eduksi lainkaan. Omat sisarukseni tulisivat ensin ja jakaisivat sen."
Tarkoititko ettet halua aviopuolisosi saavan tuota miljoonaa?
Vai luuletko että sisaruksillasi on joku laillinen oikeus perintöösi ilman testamenttiä tai avioehtoa?
Perintökaaren mukaan rintaoerillisesi perivät sinut ja jos sinulla ei ole rintaperillisiä niin silloin puolisosi perii sinut.
Vaikka sinulla olisikin rintaperillisiä eikä ole avioehtoa niin puolisosi saa tasinkona kuitenkin jotain riippuen hänen omasta omaisuudestaan.
Siis sisarukset perivät vain jos sinulla ei ole rintaperillisiä ja olet tehnyt avioehdon tai testamentin sisaruksiesi hyväksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä mitä tarkoitit tuolla "niin vaikka olisimme naimissa 10-15v, niin mahdollinen miljoona ei menisi vihityn aviopuolison eduksi lainkaan. Omat sisarukseni tulisivat ensin ja jakaisivat sen."
Tarkoititko ettet halua aviopuolisosi saavan tuota miljoonaa?
Vai luuletko että sisaruksillasi on joku laillinen oikeus perintöösi ilman testamenttiä tai avioehtoa?
Perintökaaren mukaan rintaoerillisesi perivät sinut ja jos sinulla ei ole rintaperillisiä niin silloin puolisosi perii sinut.
Vaikka sinulla olisikin rintaperillisiä eikä ole avioehtoa niin puolisosi saa tasinkona kuitenkin jotain riippuen hänen omasta omaisuudestaan.
Siis sisarukset perivät vain jos sinulla ei ole rintaperillisiä ja olet tehnyt avioehdon tai testamentin sisaruksiesi hyväksi.Anonyymi
2025-07-19 08:12:39
Siis todellakin tarkoitan, että jos lapseton pariskunta on ollut naimisissa esim. 5-10, niin heillä pitää keskinäinen perintöoikaus. Tuo on just kuten sanoit, että jos ihmisellä ei ole rintaperillisiä ( lapset), niin perintö menee elossa oleville sisaruksille tai kuolleen sisaren elossa oleville lapsille. Joskus voi käydä myös niin, että lapsettoman edunjättäjän vanhemmatkin ovat haaskalla. Se on vaan niin, että vihityn puolison asema on aika huono ja kaikki on vähän niinkuin korkeimassa kädessä.
Tähän on tietenkin ratkaisu. Kahden ihmisen kesken on hyvin vahva side ja jostakin X määrästä rahaa joka menee yli 5000€ tehdään paperi. Jos haluat antaa kumppanille ison massikasan kerralla, niin huomioit yli 30% veron. Annat kumppanille esim. 770 000€ ja varaat esim. 35% veroon, niin kumppanille jää käteen 500 000€ Jos haluat antaa sen "millin", niin teette paperin jossa siirätte veron kanssa n. 1 450 000€. Jos annat 500 000€, niin netto on n. 350k ja miljoonasta n. 700 000€ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anonyymi
2025-07-19 08:12:39
Siis todellakin tarkoitan, että jos lapseton pariskunta on ollut naimisissa esim. 5-10, niin heillä pitää keskinäinen perintöoikaus. Tuo on just kuten sanoit, että jos ihmisellä ei ole rintaperillisiä ( lapset), niin perintö menee elossa oleville sisaruksille tai kuolleen sisaren elossa oleville lapsille. Joskus voi käydä myös niin, että lapsettoman edunjättäjän vanhemmatkin ovat haaskalla. Se on vaan niin, että vihityn puolison asema on aika huono ja kaikki on vähän niinkuin korkeimassa kädessä.
Tähän on tietenkin ratkaisu. Kahden ihmisen kesken on hyvin vahva side ja jostakin X määrästä rahaa joka menee yli 5000€ tehdään paperi. Jos haluat antaa kumppanille ison massikasan kerralla, niin huomioit yli 30% veron. Annat kumppanille esim. 770 000€ ja varaat esim. 35% veroon, niin kumppanille jää käteen 500 000€ Jos haluat antaa sen "millin", niin teette paperin jossa siirätte veron kanssa n. 1 450 000€. Jos annat 500 000€, niin netto on n. 350k ja miljoonasta n. 700 000€Millähän olet nuo verot laskenut? Jonkun 1,2miltsin perintövero/lahjavero on alle 15%.
- Anonyymi
Kun alkaa olla ikärasismin ikäluokassa, tuo tietty määrä omaisuutta mielenrauhan. 55 mittarissa, eläkeikään 11 vuotta, 7 vuoden nettopalkkaa vastaavat säästöt ja velaton talo ja velattomat autot.
Sijoituksissa jos onnistuu hieman keskimääräistä paremmin niin trukkikuskin miljoonaomaisuus ei ole mikään erikoisuus. Eikä se, että kuollessa on miljoonia, tarkoita sitä ettei niistä olisi myös nauttinut, muutenkin kuin sen taloudellisen turvallisuuden mielessä. Nimittäin, jossain kohtaa tulee se raja vastaan, että raha ei tunnu lainkaan vähenevän vaikka sitä käyttää. - Anonyymi
Tasavuosia täyttäessäni tuskin kansaneläkelaitokselta tulee korttia luulen niin.
- Anonyymi
Muutamat tutut naureskelivat, kun aloitin ostamaan osakerahastojen rinnalle bitcoinia 2020-keväällä 100 eur kk. Naureskelu on hyytynyt.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643295Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433107- 432478
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1032274- 311913
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271820- 481626
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851415- 391300
- 821149