Jos ystäväni setä haluaa lahjoittaa hänelle 10 000€ mutta ystävälläni ei ole pankkitiliä ja rahat tulisi minun tilille niin onko jollain paperilla mahdollista todistaa että raha ei ole minulle enkä minä verovelvollinen?
Lahjavero miten menee
3
237
Vastaukset
- Anonyymi
Lahjaveroa ei tarvitse maksaa alle 5 000 euron arvoisista lahjoista. Jos lahjan arvo on 5 000 euroa tai enemmän, lahjaveroa maksetaan koko arvosta.
Lahjaverolaskuri – arvioi lahjaveron määrä
https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/omaisuus/lahja/lahjaverolaskuri/ - Anonyymi
Ei, ei ole mahdollista. Rahat siirtyvät sinun hallintaasi, joten olet saanut lahjan.
Ystäväsi kanssa teidän pitäisi joka tapauksessa tehdä velkakirja, joka osoittaa että sinä olet hänelle velkaa tuon kymppitonnin, ja lisäksi tarkka kirjanpito velan lyhentämisestä,
Ota huomioon, että lahjaveron lisäksi voi tulla epäilyt pimeästä eli laittomasta puuhailusta. - Anonyymi
Voisit myös kertoa miksi ystävälläsi ei ole pankkitiliä.
Vaikuttaa kriminaalilta toiminnalta jolla kierretään yheiskunnan sääntöjä ja veroja kuten huumerahat ja varastetun tavaran myynnistä saaadut tulot.
Poliisi voisi olla kiinnostunut tällaisesta aloituksesta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.434889- 662829
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.2851844Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2611756Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151679Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain531246Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951219- 701162
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331137Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2801127