Jos ystäväni setä haluaa lahjoittaa hänelle 10 000€ mutta ystävälläni ei ole pankkitiliä ja rahat tulisi minun tilille niin onko jollain paperilla mahdollista todistaa että raha ei ole minulle enkä minä verovelvollinen?
Vastaukset 3
- Anonyymi
Lahjaveroa ei tarvitse maksaa alle 5 000 euron arvoisista lahjoista. Jos lahjan arvo on 5 000 euroa tai enemmän, lahjaveroa maksetaan koko arvosta.
Lahjaverolaskuri – arvioi lahjaveron määrä
https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/omaisuus/lahja/lahjaverolaskuri/ - Anonyymi
Ei, ei ole mahdollista. Rahat siirtyvät sinun hallintaasi, joten olet saanut lahjan.
Ystäväsi kanssa teidän pitäisi joka tapauksessa tehdä velkakirja, joka osoittaa että sinä olet hänelle velkaa tuon kymppitonnin, ja lisäksi tarkka kirjanpito velan lyhentämisestä,
Ota huomioon, että lahjaveron lisäksi voi tulla epäilyt pimeästä eli laittomasta puuhailusta. - Anonyymi
Voisit myös kertoa miksi ystävälläsi ei ole pankkitiliä.
Vaikuttaa kriminaalilta toiminnalta jolla kierretään yheiskunnan sääntöjä ja veroja kuten huumerahat ja varastetun tavaran myynnistä saaadut tulot.
Poliisi voisi olla kiinnostunut tällaisesta aloituksesta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 831109
- 73922
Jasmin Vähäkangas paljastelee
Eilinen päivä on heillä kulunut biitsillä niin silloin tuo äiti ihminen on intoutunut paljastelemaan kunnolla. Laittanut125739- 57680
- 43595
- 30592
Miehet lähtevät itse pois deittailumarkkinoilta
Ovat saaneet tarpeekseen naisista. Tyypillisin poistuja on: Koulutettu, työssäkäyvä, etsii pitkäaikaista parisuhdetta.174578Kangaskylän alkoholi-hurjastelijat
Oppi olkoon että autollessa etanoli kuuluu pääasiassa 95 E10 polttoaineseen, siihenkin vain enimmillään 10% vahvuisena t4576Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t136568Olen pahoillani mies ihan kaikesta
Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on61555