Uusi vero!

Anonyymi-ap

Lähes kaikki metsänomistajat tekee omaan käyttöön polttopuita. Tätä on alettava verottamaan!
Ne joilla ei ole metsää joutuu ostamaan polttopuut kalliolla hinnalla.

49

954

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siis voiko toi olla edes totta? Joku kehtaa ottaa omistamastaan metsästä puuta, tehdä siitä klapeja ja vielä polttaakin ne? Nyt nuoleesti joku vihervassari-veroaloite tulille.

    • Anonyymi

      Syyskuussa Savon Voima peri sähkön siirto- ja perusmaksuina sekä veroina 56,33 €.
      Omakotitalon sähkönkulutus oli kuukaudessa 270,98 kWh.
      Savon Voima peri joka kulutetulta kilowattitunnillta 0,20 €

    • Anonyymi

      Kylläpä on taas kuningasidea. 🤦 Vai että omia polttopuita pitäisi vielä verottaa. Anna mun kaikki kestää.

      Jos niin kateeksi käy, saat varmaan jostain hakkuuaukealta kerätä hakkuutähteet maanomistajan luvalla.

      • Anonyymi

        Hakkuutähteiden keruu verolle!


    • Anonyymi

      Moni metsänomistaja myy klapeja pimeästi verottajan ohi.

      • Anonyymi

        Eiköhän ne naapurit pidä huolta, ettei niitä ammattimaisesti myydä verotta. En kyllä pidä pahana, jos siellä mökin mummulle vaikka kuorma vietäisiinkin.


    • Anonyymi

      Osta toki omaa metsää. Voit sieltä sitten halkoja tehdä,jos jaksat.

      • Anonyymi

        Ostetusta metsästä voi hyvillä mielin polttopuita tehdä mutta perityistä metsistä omaan käyttöön kerätyt polttopuut pitää panna verolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostetusta metsästä voi hyvillä mielin polttopuita tehdä mutta perityistä metsistä omaan käyttöön kerätyt polttopuut pitää panna verolle.

        On se todella väärin, että yli 600 000 metsänomistajaa hyötyy metsättömien energia ahdingosta.
        Tekevät jopa Youtubeen videoita kuinka hirmuisesti saa rahaa risukasalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostetusta metsästä voi hyvillä mielin polttopuita tehdä mutta perityistä metsistä omaan käyttöön kerätyt polttopuut pitää panna verolle.

        Sitten jokamiehen nykyisin "jokaisen" oikeudet pitää poistaa, että pystyy sitä verottettavaa omaisuuttaan valvomaan. Loppuu nekin sienessä ja marjassa käynnit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostetusta metsästä voi hyvillä mielin polttopuita tehdä mutta perityistä metsistä omaan käyttöön kerätyt polttopuut pitää panna verolle.

        Sitä päivää et tule kateellinen näkemään.


    • Anonyymi

      No minä en toivo kenellekkään lisää veroja, noin kade en ole. Voithan sä kysyä joltain metsänomistajalta, saatko siivota itelles puut, joilla ei ola hänelle käyttöä, jos luvan antaa, niin sulla tulis varmasti äitiä ikävä.
      Luuletko, että se metsänomistaja ottaa puut sieltä metsästään kuluitta?
      Sunkin tarvii hankkia saha, peräkärry ja jopa auto, jossa on peräkoukku, mihin sen kärryn saat. Suosittelen myös turvakenkien hankkimista, tuntuu mojovalta, kun puu putoo varpaille. Nuo kun nyt investoit puunhakureissuilles, niin puut ei maksa mitään.

    • Anonyymi

      Mummo ja ukki palelee jo nyt hatarassa mökissään kun yrittävät säästää sähköä polttamalla puukulanssilta ostamillaan hinnakkailla polttopuilla rapautuvaa uunia!
      Ilkeävät vielä kipata kuorman pihamaalle ja perivät höttökuutioista pinomotin hinnan
      Vanhan ihmisen verenkierto on jo sen verran heikko ettei täällä viileässä tuvassakaan pärjää kuin talvitamineissa.
      On tämä saatana maa kun ihan ihmisen elämälle tärkeimmillä asiolla ahneet ja ahneuteen pystyvät alkavat rahastamaan.

    • Anonyymi

      "Jos niin kateeksi käy, saat varmaan jostain hakkuuaukealta kerätä hakkuutähteet maanomistajan luvalla."

      On siinäkin mielipide, vitul##ko se vanha ja sairas kerää niitä ilmaisia köyhäinapurisuja naapurin metsästä kun ei jaksa kerätä polttopuita edes omasta pihametsästä!?

      • Anonyymi

        No, kerääkö se "vanha ja sairas" metsänomistaja sitten sieltä omasta metsästään jotenkin helpommin ne polttopuunsa? Ei ole logiikkaa tuossa sen paremmin, jos kerran pointti tuossa aloituskommentissa oli "ilmainen" polttopuu metsänomistajalle.


    • Anonyymi

      Suomessa on aivan liikaa metsänomistajia joilla ei ole minkäänlaista koulutusta metsäomaisuuden hoitoon.
      Puukauppa ostaan tehdä ja pilkkeitä.

      Vielä 90-luvulla Suomessa oli 200 000 toimivaa maatilaa, eli käytännössä 400 000 ja ylikin isäntää, emäntää ja peräkamarin poikaa häsläsi pelloilla ja navetoissa.
      Tänään ruokaa maatiloilla tuottavat koulutetut yhteistyökykyiset ammattilaiset, eivätkä hömppäheinän niittäjät.

      Myös suomalaismetsät on saatava ammattimaisten metsätalousyrittäjien hallintaan.
      Parhaiten metsien siirtyminen ammattimaisesti toimiville metsätalousyrittäjille tapahtuu pienmetsänomistajien metsäverotusta kiristämällä.
      Polttopuu ja tarvepuu metsäksi harrastajalle riittää muutaman hehtaarin metsä.

      • Anonyymi

        Ahneet metsänomistajat ovat ohittaneet soita valtion tuella vuosikymmeniä ja ojitusta tapahtuu vieläkin vaikka on tutkitusti havaittu että puu kasvaa suolla todella hitaasti. Mm. soiden ohitukset on pilannut Suomen järvet, tästä aiheesta oli eilen MOT-ohjelma. Järvien vesi on ruskeaa kuin kotikalja. Valo loppuu järvistä, kalat voivat huonosti ja kalakanta hiipuu.
        On järviä jotka olleet ruskeavetisiä jo ennestään mutta soiden ojitus eli metsätalous pilannut nämä ruskeavetiset järvet yhä huonompaan kuntoon.
        Kaikki suurimmat järvet, Päijänne, Saimaa sekä Oulujärvi on vuosikymmenien saatossa muuttuneet ruskeavetisiksi.
        Turisteille mainostetaan edelleen Suomea puhtaitten järvien maana😆


      • Anonyymi

        No, eiköhän tuo jokainen halukas saa metsää omistaa, jos haluaa ja rahkeet riittävät. En sillä, että "ammattilaismetsänomistaminen" jotenkin huono asia olisi, mutta ei sitä pienomistajankaan merkitystä pidä väheksyä. Se on kyllä totta, että metsää pitäisi hyödyntää eli tehdä hoitotoimenpiteet ja hakkuut suunnilleen ajallaan. Tällöin tulisi hyötyä niin omistajalle itselleen kuin ympäröivään yhteiskuntaan.


    • Anonyymi

      Lannoitteilla nopeasti kasvattavat heikkolaatuista höttöpuuta, joka ei kelpaa muuhun kuin sellukattilaan.

    • Anonyymi

      Puun korjuu on tosi aikaa viepää, ja kalliisti verotettua, ettei kyllä kateeksi käy. Senhän huomaa jo siitä, kun ostamalla valmiiksi pilkottua, joutuu maksamaan kovan hinnan.

    • Anonyymi

      Mee köyhä kerää risuja.

      • Anonyymi

        Cittarin ja Marjahaan väliltä löytyy kaupungin kaatamaa vesakkoa 🪚🪵🪓


    • Anonyymi

      Muistakaa että mitään ei vastikkeetta peritä. Verottoman perinnön arvo on 20000€. Ylimenevältä osalta maksetaan perintövero tai se ostetaan kaupalla joka ei voi olla alihintainen. Siitä verottaja pitää huolen.

      • Anonyymi

        Koska metsän periminen ja yleensä periminen perillisille tulee edellisen kirjoittajan mukaan kalliiksi niin miksi yleensä kenelläkään on perintöoikeutta?
        Eikö kaikki omaisuus joka kuolleelta jäljelle jää pidä tulla myytäväksi vapaille markkinoille ja omaisuudesta saatu myyntitulo tilitetään valtion kassaan koko yhteiskunnan yhteiseksi hyödyksi.


    • Anonyymi

      Yli 600 000 metsää omistavaa sähläriä on ehdottomasti liikaa.
      Liian kalliita heppuja yhteiskunnalle.

    • Anonyymi

      Tavallinen resupekka tienasi ylä-savolaisilla rakennustyömailla kahdeksan tunnin työpäivässä 100 euroa puhtaana käteen.
      Nyt sama 70 vuotias resupekka tienaa 100 euroa parissa tunnissa kun kun käy kaatamassa, karsimassa ja katkomassa parin höttömotin verran pilkottavia puita pihametsästä ja pilkoo traktorin peräkauhassa kevyesti liiterille tulevat pölkyt pari-kolme sataa euroa maksavalla hydraulihalkojalla höttökasaksi.
      Vie höttökasan metsättömälle mummolle tai työkyvyttömälle ukille ja perii pihamaalle kipatusta höttökasasta satasen, lisäksi pari kymppiä vientipalkkaa ja
      kaupan päälle saa vielä pullakahvit.

      Polttopuun ostajan pinottua 120 euroa ja pullakavit maksaneen nökkösen liiterin nurkkaan jää ihmettelemään mistä oikein maksoikaan.

      Resupekan mukavista jutuistako

    • Anonyymi

      Vain iisalmessa tämä kateus

      • Anonyymi

        Kateus tekee ihmeitä 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kateus tekee ihmeitä 😁

        Minä aion lähettää lansalaiskirjeen eduskuntaan tästä metsänomistajien polttopuuverotuksesta.


    • Anonyymi

      Eihän metsänomistajat saa metsäänsä hakata ja sitä puuta myydä ilman veroja.
      Eduskunnan tulisi säätää laki joka velvoittaa metsänomistajan maksamaan tietyn suuruista veroa vaikka ei metsästä polttopuuta ottaisikaan.
      Veron suuruus määräytyisi arvioon jossa arvioitaisiin kuinka paljon tietyn kokoisesta/tyyppisestä metsästä metsänomistaja voi vuosittain polttopuuta saada ja sen mukaan metsänomistaja maksaisi veroa vaikka polttopuu aines lahoaisi metsään tai se korjattaisiin käyttöön.

      • Anonyymi

        Ja eikun lisää veroja suomalaisille maksettavaksi, eipähän tuo veroaste Suomessa ole kuin jo valmiiksi maailman kärkeä. 😖


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja eikun lisää veroja suomalaisille maksettavaksi, eipähän tuo veroaste Suomessa ole kuin jo valmiiksi maailman kärkeä. 😖

        Kyllä suomalaisilla on löysää rahaa. Näkee jo tavis duunareiden autoista että raha on. Ei ollut 80-90 luvulla tavisperheissä kymppitonnien arvoisia autoja. Nykyään jopa kaksi kallista autoa perheessä ja isot moottoriveneet, moottorikelkat, mönkijät. Ulkomaille matkustetaan tuon tuostakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä suomalaisilla on löysää rahaa. Näkee jo tavis duunareiden autoista että raha on. Ei ollut 80-90 luvulla tavisperheissä kymppitonnien arvoisia autoja. Nykyään jopa kaksi kallista autoa perheessä ja isot moottoriveneet, moottorikelkat, mönkijät. Ulkomaille matkustetaan tuon tuostakin.

        Mitä siinä on arvostelemisen aihetta, jos on " löysää" rahaa? Jos se on itse omalla työllä, yrittäjyydellä ja ahkeruudella ansaittua. Näin sen kuuluisi ollakin, että vaivannäkö palkitaan. Asia erikseen on silloin, jos se tavara on velaksi ostettu, ilman realistisia mahdollisuuksia maksaa sitä takaisin.

        Minä nostan hattua heille, jotka saavat elintasoaan nostettua. En pahassa mielessä kadehti, vaan pitää yrittää päästä samaan. Mutta en minä vihervasemmistolaisia "lauluja" laulakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä siinä on arvostelemisen aihetta, jos on " löysää" rahaa? Jos se on itse omalla työllä, yrittäjyydellä ja ahkeruudella ansaittua. Näin sen kuuluisi ollakin, että vaivannäkö palkitaan. Asia erikseen on silloin, jos se tavara on velaksi ostettu, ilman realistisia mahdollisuuksia maksaa sitä takaisin.

        Minä nostan hattua heille, jotka saavat elintasoaan nostettua. En pahassa mielessä kadehti, vaan pitää yrittää päästä samaan. Mutta en minä vihervasemmistolaisia "lauluja" laulakaan.

        No niin eli jos elintaso nousee ja on löysää rahaa niin voi maksaa lisä veroja. Eli ei pitäisi olla narisemista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin eli jos elintaso nousee ja on löysää rahaa niin voi maksaa lisä veroja. Eli ei pitäisi olla narisemista

        Mikä moraalinen velvoite sillä omalla työllä ja aktiivisuudella rahansa hankkineen on elättää joutilaita ihmisiä? Niin, mikä? Ei ketään saa nyt hankeen palelluttaa, mutta ei myöskään samaa elintasoa sosiaaliturvan varassa elävä voi odottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä moraalinen velvoite sillä omalla työllä ja aktiivisuudella rahansa hankkineen on elättää joutilaita ihmisiä? Niin, mikä? Ei ketään saa nyt hankeen palelluttaa, mutta ei myöskään samaa elintasoa sosiaaliturvan varassa elävä voi odottaa.

        No entäs jos itse joutuu työttömäksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No entäs jos itse joutuu työttömäksi?

        Tässä tapauksessa työttömyysvero ratkaisee asian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No entäs jos itse joutuu työttömäksi?

        Työttömäksi joutuminen on ikävä juttu, mutta siitä pitää yrittää ponnistella pois. Ja edelleen on olemassa työttömyysturva.

        Tässä on juuri asian ydin. Yrittää etsiä työmahdollisuuksia vaikka kivennavalta. Näin elintaso nousee, enemmän tai vähemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömäksi joutuminen on ikävä juttu, mutta siitä pitää yrittää ponnistella pois. Ja edelleen on olemassa työttömyysturva.

        Tässä on juuri asian ydin. Yrittää etsiä työmahdollisuuksia vaikka kivennavalta. Näin elintaso nousee, enemmän tai vähemmän.

        Mutta jos ei taho


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömäksi joutuminen on ikävä juttu, mutta siitä pitää yrittää ponnistella pois. Ja edelleen on olemassa työttömyysturva.

        Tässä on juuri asian ydin. Yrittää etsiä työmahdollisuuksia vaikka kivennavalta. Näin elintaso nousee, enemmän tai vähemmän.

        Kiitos neuvosta, Lähetin työhakemuksen kivennavalle
        https://www.kivennapa.com/


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      "Vain iisalmessa tämä kateus"

      Mikä ihmeen kateus, viestiketjun tarinat metsänomistajista ovat totta.
      Jopa metsäteollisuus on ollut häätämässä 80-luvulta lopulta lähtien hankintahakkuu häslärit pois omien metsiensä puunkorjuutöistä.

      Valtaosa ei osannut edes tukkirunkoa jakaa.
      Taimikuokka ja vesuri on sopivin työväline metsänomistajan käteen.

    • Anonyymi

      No voivoi eikö mennytkään nallekarkit taaskaan tasan?
      Myökää mökkinne ja painukaa asumaan kaukolämpö yksiöihinne niin ei tarvitse puita ostella.

      • Anonyymi

        Mistä se lämpö sinne kaukolämpö yksiöön tulee, parvekkeen ikkunastako?

        Kyllä pitää nykyihmisten olla tyhmiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä se lämpö sinne kaukolämpö yksiöön tulee, parvekkeen ikkunastako?

        Kyllä pitää nykyihmisten olla tyhmiä!

        Kaukaalta tulee lämpö yksiöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä se lämpö sinne kaukolämpö yksiöön tulee, parvekkeen ikkunastako?

        Kyllä pitää nykyihmisten olla tyhmiä!

        Sulla ilmeisesti leijuhiekka uuni kerrostalo yksiössäsi? Vai kaminallako lämmität kaukolämpö kerrostalo yksiösi?
        Tai pidä sitten ikkunata auki kun olet nuinkin viisas...


    • Anonyymi

      Nallekarkkien jakajat ovat ahneimpia pussin rapisuttajia
      Mulle mulle mulle mulle, minulle minulle minulle......kaikki loputkin minulle.
      Entä sitten kun pussi tyhjenee lopullisesti, tai et pysty täydestäkään pussista mitään ottamaan?

      • Anonyymi

        Mulla on pussit aina täynnä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1315
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      60
      888
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe