Lastenohjelmavisa

Tiedätkö teeveen lastenohjelmia? Asuuko kanssasi pikkuväkeä vai onko sisaruksillasi tai ystävilläsi lapsia? Vai ovatko ohjelmat muuten vain jääneet mieleesi vaikka mainosten kautta? Tee testi ja katso.

Oma tulos 4/12

https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000009880161.html

37

350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minulla myös 4/12 tulos. Oli ihan odotettu.

      • Ihan kelpo suoritus kaikesta huolimatta =)


    • 10/12 Joitain toki tiesinkin ehkä puolet mutta onhan tää nyt hyvin hämmentävä tulos.😂.

      • Hieno tulos!


      • Itse en ollut ihan kaikista lastenohjelmista mitä tossa visassa on kuullutkaan. Ryhmä Hau on tuttu, kun siskon tyttökin tykkää siitä. Häneltä jos kysyy, niin tulee kaikkien henkilöittenkin nimet kuin apteekin hyllyltä.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Hieno tulos!

        Kyllähän mä tietysti noista animaatio jutuista esimerkiks tykkään ja oon jotain sellasia aamun lastenohjelmia kattonut kuten noita erilaisia lego juttuja. En mä kuitenkaan olis uskonu että noin hyvän tuloksen saan raavittua kasaan.😄.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Itse en ollut ihan kaikista lastenohjelmista mitä tossa visassa on kuullutkaan. Ryhmä Hau on tuttu, kun siskon tyttökin tykkää siitä. Häneltä jos kysyy, niin tulee kaikkien henkilöittenkin nimet kuin apteekin hyllyltä.

        Jeps...en mäkään ihan kaikkia tunnistanu vaikka oli siellä omastakin lapsuudesta esimerkiks postimies Pate ja noi lego jutut on tuttuja kun niitä on tosiaan tullu katteltuakin.😀.

        Ehkä se on hyväkin että on pystynyt itessään tietynlsisen lapsenomaisuuden säilyttään vaikka elämä on välillä kolhinu rankallakin kädellä ja sellanen olis helposti voinu tappaa ihmisestä kokonaan ihan kaiken sellasen mikä taas olis mun mielestä todella surullinen juttu.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Jeps...en mäkään ihan kaikkia tunnistanu vaikka oli siellä omastakin lapsuudesta esimerkiks postimies Pate ja noi lego jutut on tuttuja kun niitä on tosiaan tullu katteltuakin.😀.

        Ehkä se on hyväkin että on pystynyt itessään tietynlsisen lapsenomaisuuden säilyttään vaikka elämä on välillä kolhinu rankallakin kädellä ja sellanen olis helposti voinu tappaa ihmisestä kokonaan ihan kaiken sellasen mikä taas olis mun mielestä todella surullinen juttu.🙂.

        Sää tunnut olevan sitkeää lajia. Määkin sinnittelen ja menen eteenpäin tavalla tai toisella. Huumori on yks mikä pitää pinnalla ja vaikka musiikki ja elokuvien kattelu ja tietysti luonto.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Sää tunnut olevan sitkeää lajia. Määkin sinnittelen ja menen eteenpäin tavalla tai toisella. Huumori on yks mikä pitää pinnalla ja vaikka musiikki ja elokuvien kattelu ja tietysti luonto.

        Juu kyllä...noi on kaikki sellasia asioita mistä saa voimia jaksaa jatkaa eteenpäin ja on niitä positiivisia hyviä juttuja elämässä. On upeeta että oot löytänyt aina tapoja päästä eteenpäin ja selvitä vaikeista ja hankalista asioista tavalla tai toisella. Toivottavasti asiat on kuitenkin nykyään ainakin niin hyvin että kaikki ei oo vaan pelkkää sinnittelyä vaan sun elämässä on paljon iloa ja onnellisuutta.😊.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Juu kyllä...noi on kaikki sellasia asioita mistä saa voimia jaksaa jatkaa eteenpäin ja on niitä positiivisia hyviä juttuja elämässä. On upeeta että oot löytänyt aina tapoja päästä eteenpäin ja selvitä vaikeista ja hankalista asioista tavalla tai toisella. Toivottavasti asiat on kuitenkin nykyään ainakin niin hyvin että kaikki ei oo vaan pelkkää sinnittelyä vaan sun elämässä on paljon iloa ja onnellisuutta.😊.

        No iloa on pienistä elämän asioista kuten luonnosta ja vaikka siitä, että on nukkunut yön hyvin ja musiikki tuo myös iloa ja vaikka se, että asunnossa näyttää tunnelmalliselta, kun on vaikka ihan kivasti sisustettu ja kynttilä tai tuikut palaa ja musiikki soi ja on hyvää ruokaa tai juomaa.


      • Norppa83 kirjoitti:

        No iloa on pienistä elämän asioista kuten luonnosta ja vaikka siitä, että on nukkunut yön hyvin ja musiikki tuo myös iloa ja vaikka se, että asunnossa näyttää tunnelmalliselta, kun on vaikka ihan kivasti sisustettu ja kynttilä tai tuikut palaa ja musiikki soi ja on hyvää ruokaa tai juomaa.

        Noista tuollaisista arjen pienistä jutuista se onkin hyvä löytää sitä iloa elämään.😊.


    • 4/12 Pesusieni ja Postimies olivat tietoja. Muut meni arvauksiksi.

      • No ei mullakaan menny kovin hyvin. Ryhmä Hau, Paavo Pesusieni ja Postimies Pate olivat tietoa, muut eivät.


      • Niin ja tietenkin Muumit oli tuttu, kun itsekin lapsena katsoin sitä.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Niin ja tietenkin Muumit oli tuttu, kun itsekin lapsena katsoin sitä.

        Minulta ei kysytty muumeista, mutta luulen että olisin silti tietänyt Muumilaakso-kysymyksen. Muumimukeistakin yleensä osaan nimetä hahmot enkä lankea esim. sellaiseen erehdykseen että sekoittaisin keskenään Pikku-Myyn ja Mymmelin tai Reippailija-Hemulin ja "tavallisen" Hemulin. Sellaisella tasolla menee vaikeaksi, jos pitäisi muistaa onko Hosulilla päässään kattila vai kasari.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Niin ja tietenkin Muumit oli tuttu, kun itsekin lapsena katsoin sitä.

        Minäkin katsoin pienempänä Muumeja, mutta tässä olen katsonut cmore-netistä vuoden sisällä monet jaksot uudelleen moneen kertaan. Myös Viaplaylta katsoin lapsuuteni "Peukaloisen retket". Valitettavasti tänä päivän se Cmore loppuu, joten en tiedä voiko Muumeja katsoa enää maikkarin nettipalveluista. Mulla on tätä nykyä vain entisen Cmoren urheilupuoli. Aikaisemmin minulla oli katsovana kaikki Cmore Totalissa, Muumitkin. Olen syntynyt 70-luvulla, mutta katselen vielä lastenohjelmia. Testiä en tehnyt. Netflixissä olen katsonut kaikki "Masha ja Karhu" jaksot.


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Minäkin katsoin pienempänä Muumeja, mutta tässä olen katsonut cmore-netistä vuoden sisällä monet jaksot uudelleen moneen kertaan. Myös Viaplaylta katsoin lapsuuteni "Peukaloisen retket". Valitettavasti tänä päivän se Cmore loppuu, joten en tiedä voiko Muumeja katsoa enää maikkarin nettipalveluista. Mulla on tätä nykyä vain entisen Cmoren urheilupuoli. Aikaisemmin minulla oli katsovana kaikki Cmore Totalissa, Muumitkin. Olen syntynyt 70-luvulla, mutta katselen vielä lastenohjelmia. Testiä en tehnyt. Netflixissä olen katsonut kaikki "Masha ja Karhu" jaksot.

        Mää tykkäsin lapsena Muumeista ja Peukaloisen retkistä myös ja yks suosikki oli Turtles.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Mää tykkäsin lapsena Muumeista ja Peukaloisen retkistä myös ja yks suosikki oli Turtles.

        Norppa83: "Mää tykkäsin lapsena Muumeista ja Peukaloisen retkistä myös ja yks suosikki oli Turtles."

        Minäkin tykkäsin Turtleseistä. Minulla oli jopa Turtles kalenterimuistikirja vuonna 1992. Kirjoitin sinne teininä, että ystävä osioon - Paras Ystäväni on "Petteri". Hänen kanssaa pelasin tennistä muutaman vuoden.


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Norppa83: "Mää tykkäsin lapsena Muumeista ja Peukaloisen retkistä myös ja yks suosikki oli Turtles."

        Minäkin tykkäsin Turtleseistä. Minulla oli jopa Turtles kalenterimuistikirja vuonna 1992. Kirjoitin sinne teininä, että ystävä osioon - Paras Ystäväni on "Petteri". Hänen kanssaa pelasin tennistä muutaman vuoden.

        Ja yks suosikki oli Ihmemies MacGyver (vieläkin on), vaikka se ei ole animaatio ja ehkä enemmän teineille ja aikuisille suunnattu kuitenkin, vaikka saattaa siinä olla alakoululaisiakin kiinnostavia juttuja ja etenkin poikia, mutta miksei tyttöjäkin.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Ja yks suosikki oli Ihmemies MacGyver (vieläkin on), vaikka se ei ole animaatio ja ehkä enemmän teineille ja aikuisille suunnattu kuitenkin, vaikka saattaa siinä olla alakoululaisiakin kiinnostavia juttuja ja etenkin poikia, mutta miksei tyttöjäkin.

        Minä katsoin pienenä myös Ritari Ässää - se taisi olla pelkästään pojille suunnattu sarja?

        Myös Muskettikoirat ja Filias Fog Maailmanympäri kuuluivat katselun alle. Niitä katsoi myös pikkusisko, joten ne olivat myös tyttöjen ohjelmia.


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Minä katsoin pienenä myös Ritari Ässää - se taisi olla pelkästään pojille suunnattu sarja?

        Myös Muskettikoirat ja Filias Fog Maailmanympäri kuuluivat katselun alle. Niitä katsoi myös pikkusisko, joten ne olivat myös tyttöjen ohjelmia.

        Katsoin kaikkia noita sarjoja. En oo koskaan tehny niin paljon eroa sille onko joku sarja suunnattu pojille/miehille, tytöille/naisille niin kuin en musiikissa ja kirjoissakaan. Katson, kuuntelen ja luen sitä mikä mua sattuu kiinnostamaan.


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Minä katsoin pienenä myös Ritari Ässää - se taisi olla pelkästään pojille suunnattu sarja?

        Myös Muskettikoirat ja Filias Fog Maailmanympäri kuuluivat katselun alle. Niitä katsoi myös pikkusisko, joten ne olivat myös tyttöjen ohjelmia.

        Tykkäsin lapsena leikkiä mun veljen kanssa esim. batmania ja Robinia, mutta tykkäsin paljon myös barbieista ja my little poneista.


    • Winx clubin Musa olisi kyllä pitänyt muistaa! En tiennyt, että se menisi vieläkin? Se oli silloin suosittu, kun tyttäreni oli lapsi.

      Tunnet hyvin televisiossa pyörivät lastenohjelmat Muumeista Pipsa Possuun!
      Vastasit oikein 8 kysymykseen

      • Hieno suoritus!


    • Anonyymi

      5, en tunne näitä nykyajan lastenohjelmia ollenkaan ja omasta lapsuudesta tuossa oli mukana ainoastaan Muumilaakson tarinat.

      Kirjautumaton palstalutka Kirjautumaton

      • Sulla meni kuitenkin paremmin kuin mulla.


    • 6/12. Meillä alkaa olla jo vuosia, kun viimeksi lastenohjelmia katseltiin, mutta muistin sentään, että Lego Ninjagossa tulen sankari on Kai 😄 Meillä taitaa olla vieläkin jossain legolaatikon pohjalla kaikki ninjagotyypit tallessa.. Oi niitä aikoja, kun olohuoneen lattia oli vuorattu Legoilla eikä niihin saanut koskea, koska oli arvokkaat rakentelut meneillään. Nykyään pitkin lattioita on lähinnä harrastuskamoja. Sitä en osaa sanoa, mitä arvokasta tehtävää nämä kamat keskellä lattiaa toimittavat. Kai sitä vain pitää teinin mielestä olla jotain lattioilla, etteivät ne ihan tyhjän panttina ole.

      • Hyvä tulos! Teinin sisustamista, että lattialla on kaikenlaisia kasoja =D =D Itselläni ei kyllä ollut, kun olin teini, mutta mun siskolla oli tai ainakin vaatekasoja.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Hyvä tulos! Teinin sisustamista, että lattialla on kaikenlaisia kasoja =D =D Itselläni ei kyllä ollut, kun olin teini, mutta mun siskolla oli tai ainakin vaatekasoja.

        Tuohan se kotiin tietynlaista elämisen tunnelmaa, kun eteinen täyttyy lenkkareista, mailoista, palloista, suojista, treenivaatteista, kasseista ja kypäröistä 😄 Välillä ärsyttää, mutta se on elämää ja jää itselläkin joskus joku tennismaila eteisen seinään vasten nojailemaan, mutta teini on kyllä ihan omalla tasollaan siinä, miten nopeasti hän saa eteisen näyttämään pyörremyrskyltä 😄

        Paljon se tuntuu olevan ihmistyypistä kiinni, miten helposti pysyy paikat siistinä. Toiset ovat luonteeltaan järjestelmällisempiä ja tavaroiden paikoillaan pitäminen tulee helpommin, kun toiset taas jättävät ihan kaiken mihin sattuu. Ystäväni kaksi teini-ikäistä poikaa ovat esim. kuin yö ja päivä. Toisen huone on aina täydellisen siisti eikä lattioilla yhtään mitään, kun toisen huone on tunnin sisällä siivouksesta sen näköinen, että pommi olisi räjähtänyt. Samat geenit, samat säännöt, täysin erilainen lopputulos 😁 Onneksi siisteyttä voi opetella, mutta toisille se vain vaatii vähän enemmän ponnistuksia.


      • Aletheias kirjoitti:

        Tuohan se kotiin tietynlaista elämisen tunnelmaa, kun eteinen täyttyy lenkkareista, mailoista, palloista, suojista, treenivaatteista, kasseista ja kypäröistä 😄 Välillä ärsyttää, mutta se on elämää ja jää itselläkin joskus joku tennismaila eteisen seinään vasten nojailemaan, mutta teini on kyllä ihan omalla tasollaan siinä, miten nopeasti hän saa eteisen näyttämään pyörremyrskyltä 😄

        Paljon se tuntuu olevan ihmistyypistä kiinni, miten helposti pysyy paikat siistinä. Toiset ovat luonteeltaan järjestelmällisempiä ja tavaroiden paikoillaan pitäminen tulee helpommin, kun toiset taas jättävät ihan kaiken mihin sattuu. Ystäväni kaksi teini-ikäistä poikaa ovat esim. kuin yö ja päivä. Toisen huone on aina täydellisen siisti eikä lattioilla yhtään mitään, kun toisen huone on tunnin sisällä siivouksesta sen näköinen, että pommi olisi räjähtänyt. Samat geenit, samat säännöt, täysin erilainen lopputulos 😁 Onneksi siisteyttä voi opetella, mutta toisille se vain vaatii vähän enemmän ponnistuksia.

        Mää olin teininä just tollanen, että huone oli aika siisti, mutta sitten mun sisko taas myöhemmin ei. Hänellä oli huoneensa lattialla esim. vaatekasoja.

        Nyt mulla on nurkissa vähän tavaraa, kun ei kaappeihin mahdu ja pitäis raivatakin tilaa kaappeihin, että joitain tavaroita mahtuu. Eteisessä on seinää vasten kirpputorille tai lahjoitukseen menevää tavaraa. Vien pois pikku hiljaa.

        Ite olen yleensä aika siisti, vaikka en mikään siivousintoilija olekaan.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Mää olin teininä just tollanen, että huone oli aika siisti, mutta sitten mun sisko taas myöhemmin ei. Hänellä oli huoneensa lattialla esim. vaatekasoja.

        Nyt mulla on nurkissa vähän tavaraa, kun ei kaappeihin mahdu ja pitäis raivatakin tilaa kaappeihin, että joitain tavaroita mahtuu. Eteisessä on seinää vasten kirpputorille tai lahjoitukseen menevää tavaraa. Vien pois pikku hiljaa.

        Ite olen yleensä aika siisti, vaikka en mikään siivousintoilija olekaan.

        Minä taisin teininä olla aika huoleton siisteyden suhteen, mutta muistan jo silloin olleeni tarkka esim lakanoiden puhtaudesta. Nykyäänkin pesen lakanoita ja muita tekstiilejä tiuhaan. Minua ei siis haittaa pieni sekasotku, mutta likaisuus tai pahat hajut haittaa.

        Itselläkin on tuo sama ongelma, että pitäisi kaappeja löydä läpi ja vapauttaa tilaa, kun tuntuu ettei meinaa tavarat löytää paikkojaan. Meillä on aika naftisti säilytystilaa sisällä, joten periaatteessa roinaa ei ole ylettömän paljon, mutta silti liikaa. Sitä vain kertyy vuosien saatossa, vaikka olenkin aina laittanut esim muksun luistimia ja muuta varustetta kiertoon, mutta en näköjään riittävän tehokkaasti.

        Ehkä sitä sitten jouluksi voisi vaikka tehdä isomman siivon ja käydä myös kaapit läpi 🤗


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      8 oikein, nuo legot ja muutamat muut eivät ole edes tyttären suosikkeja muodossa tv-sarjat. Vain arvaamalla voisi tietää, jos ei tiedä mitään.

      AV

      • Hyvin meni =)


    • Teinkin sen testin. Tiesin sukulaislasten takia muutaman. Muumit ja Winxit oli tuttuja muuten. Monesta en kuullut koskaan, joten sain vain 5 oikein.

      • No ei mullakaan menny kauhean hyvin toi testi. Mutta ihan hyvä tuokin on =)


    • Mitäköhän Reppe Hepulle tapahtui? Päätyikö henkilökohtaiseen ratkaisuun. En tiedä lastenohjelmista mitään, mutta hän oli sympaattisen oloinen kaveri.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      138
      1920
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      170
      1173
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1107
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      158
      935
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      94
      884
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      809
    7. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      744
    8. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      50
      730
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      730
    10. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      676
    Aihe