Usein vilpittömät uskovat miettivät ja kyselevät sydämessään, että olenko minä ollenkaan syntynyt Jumalasta Jumalan lapseksi, koska teen syntiä. Hän miettii tätä koska hänhuomaa itsessään syntiä, vaikka hän kuinka yrittää taistella itsessään olevaa syntiä vastaan, ja siitä huolimatta lankeaa.
Totuus meistä uskovista on tämä:
Jokainen uskova tekee syntiä enemmän tai vähemmän. Siksi vilpitön
uskova voi joutua epätoivoon, - koska hän kokee itsessään ilmeisen ristiriidan. Onhan selvää, että jokainen uudestisyntynyt
Jumalan lapsi tietää olevansa Jumalasta syntynyt Jumalan lapsi.
Ja koska hän kokee, ettei hän kykene elämään synnittömästi, niin missä vika? Sanoohan Raamattu, ettei Jumalasta syntynyt tee syntiä?
Enkö sitten olekaan Jumalasta? Joudunko helvettiin, koska en pysty elämään synnittömästi?
Tässä tämä Raamatun Sana, josta näitä ajatuksia voi uskovalle tulla.
Johannes selittää, miten asia on. Se ymmärretään kun
luetaan tarkasti, mitä siinä sanotaan, ja uskotaan Sana.
1 Joh 3:7-10 "Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin
hän on vanhurskas. JOKA SYNTIÄ TEKEE, ON PERKELEESTÄ, sillä
perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. EI YKSIKÄÄN JUMALASTA SYNTYNYT TEE SYNTIÄ, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, SILLÄ HÄN ON JUMALASTA SYNTYNYT.
Siitä käy ilmi, ketkä ovat JUMALAN LAPSIA ja ketkä PERKELEEN
LAPSIA. Kuka IKINÄ EI tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta,
ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta."
Tässä sanotaan, että Jumalasta syntynyt, tarkoittaa; uusi luomus, ei tee syntiä. Uskova on Jumalasta syntynyt Jumalan lapsi. Jumalasta syntynyt on uusi luomuksemme, joka ei tee syntiä. Perkeleen lapset, vanha aatu/eeva, meidän liha, tekee syntiä. Tästä Johannes kirjoittaa uskoville Jumalan lapsille, antaen meidän ymmärtää, mikä ero on uskovan ja ei uskovan välillä.
On siis eroa Jumalan ja perkeleen lapsella, Sillä, kuka IKINÄ EI TEE
VANHURSKAUTTA, HÄN EI OLE JUMALASTA. Mutta joka tekee
vanhurskautta, ON JUMALASTA ja vanhurskas.
Uskosta osaton ihminen ei voi tehdä vanhurskautta, - koska kaikki, mitä ihminen tekee ilman uskoa Jeesukseen, on hänelle SYNTIÄ (Room 14:23). Vasta uskoontulon jälkeen ihminen voi tehdä vanhurskautta, joka kelpaa Jumalalle. Siksi vain uudestisyntynyt Jumalan lapsi voi tehdä vanhurskautta. Sitä paitsi, .... Jumalasta syntynyt Jumalan lapsi tekee vanhurskautta, koska hän on Hengen vallassa, ei lihan vallassa.
Room 8:8-9 "Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa".
Jos siis olet syntynyt Jumalasta, olet Hengen vallassa. Sinun Jumalasta syntynyt uusi luomuksesi, Jumalan lapsi, ei tee syntiä, koska se on Jumalasta. Jumalasta ei tule syntiä, eikä edes taipumusta syntiin, eikä halua syntiin. Pyhä Henki uskovassa on syntiä vastaan. Siksi uusi luomus kärsii synnistä ja pyrkii sitä pois.
Meidän vanha aatu/eeva, joka on perkeleestä, pakkaa kummittelemaan jokaisessa uskovassa, ja tekee syntiä. Se ei tahdo, eikä se taida, pysyä kuolemassa yhdessäkään uskovassa. Siksi meillä uskovilla on jatkuva taistelu omassa lihassa asuvaa syntiä vastaan, ettei lihamme pääse valtaan. Siksi Paavali kehottaa uskovaa pitämään itsensä synnille kuolleena, mutta Jumalalle elävänä. Tätä kehotusta ei tarvitsisi antaa uskoville, ellei uskovilla olisi tätä taistelua syntiä vastaan.
Room 6:11 -13 "Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta
Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa. Älköön siis synti hallitko
teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen
himoille, älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan
antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne
vanhurskauden aseiksi Jumalalle."
jatkuu ...
Minä viheliäinen Jumalan lapsi!
3
242
Vastaukset
- Anonyymi
Paavali, Jumalasta syntynyt uusi luomus, ei tuntenut omakseen sitä
pahaa, mitä sanoi uskovanakin kuitenkin tekevän. Hän sanoi tästä
itsessään olevasta taistelusta hyvin selväsanaisesti:
Room 7:14 "Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä
olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen. Sillä minä en tunne omakseni
sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä
vihaan, sitä minä teen. Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä
myönnän, että laki on hyvä. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti,
joka minussa asuu. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani,
asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän
toteuttamiseen ei; sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan
sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo,
niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen
lain, että paha riippuu minussa kiinni; sillä sisällisen ihmiseni puolesta
minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin, mutta jäsenissäni minä näen toisen lain,
joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin
laissa, joka minun jäsenissäni on."
24 "Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman
ruumiista?"
Tämän tuskaisan kysymyksen huusi Jumalasta syntynyt apostoli Paavali.
25 "Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta!
Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta
lihalla synnin lakia."
Jos sinä ihminen, kuka oletkin, vihaat syntiä, mitä itsessäsi huomaat,
ja suorastaan huudat Paavalin tavoin: "Minä viheliäinen ihminen",
sinä olet Jumalasta Jumalan lapsi ja uusi luomus Kristuksessa Jeesuksessa.
Olet pelastuva uskosi tähden Jeesukseen.
https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/439646560
https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/439645147
Mvh J - K- Anonyymi
🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒
🍒 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18047226O
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
- Anonyymi
"HARHAOPPIA,JOS JUMALA ON RAKKAUS,EI VAADI TOISELTA LIIKAA"!!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi812000En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k201764- 321507
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2061406Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt331287- 251088
- 881050
- 261013
Aivottomat
Illalla yritin nukkua vuokratalossa. Klo 22.30 - 24.00 välillä 5 autoa ajoi rapun eteen, nuoria kuskaten. Eikö tule mie23837Oho! Jari Isometsä lataa suorat sanat Farmi Suomesta - Kovaa kritiikkiä: "Ei oikein enää nappaa..."
Jari Isometsä antaa kovaa kritiikkiä Farmi Suomi -realityn nykymenosta. Oletko samaa mieltä hiihtäjälegendan kanssa? L19812