Ei koneet tuhoudu. Toyotaa naureskellaan tiheästä öljyn vaihdosta ja Toyota tekee juuri oikein eikä mitään longlife 30tkm vaihtovälejä. Kaikki osaa vaihtaa öljyn ja suodattimen itse eikä maksa paljon.
Vaihtakaa niitä öljyjä 10tkm välein
47
669
Vastaukset
- Anonyymi
Voi voi sinua Toyota uskovaista. Turhaan niitä öljyjä lutraa kun esim. LL-öljyillä voi ajaa vaikka 50 tkm turvallisesti jos ajomäärät on isot. Vähän ajavilla LL-huollot tulee eteen alle 30tkm jne...
Kannattaisi sinunkin perehtyä tekniikkaan, kokemuksiin ja öljyihin hieman laajemmin.- Anonyymi
” Voi voi sinua Toyota uskovaista. Turhaan niitä öljyjä lutraa kun esim. LL-öljyillä voi ajaa vaikka 50 tkm turvallisesti jos ajomäärät on isot. Vähän ajavilla LL-huollot tulee eteen alle 30tkm jne...
Kannattaisi sinunkin perehtyä tekniikkaan, kokemuksiin ja öljyihin hieman laajemmin.”
Kommenttisi on täysi valhe. Sinun kannattaisi perehtyä elettyyn elämään missä aloittamani ketjun asia on täysi fakta. Hubon auto kanavaltakin voit asian saada selville ja lukuisista muista yhteyksistä missä esim vag koneita on korjattu vain ylipitkien LL ohjelman hulluuden tähden.
Jos ajomäärät on pitkiä ei lyhyitä kuten moni tekee ettei edes normi lämpöön ehdi öljyt niin tuhoa tulee. Maksimi km 15000tkm hyvissä olosuhteissa ja lyhempi ajo niin maksimi 10000tkm. Älä kirjoittele valheita enempää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
” Voi voi sinua Toyota uskovaista. Turhaan niitä öljyjä lutraa kun esim. LL-öljyillä voi ajaa vaikka 50 tkm turvallisesti jos ajomäärät on isot. Vähän ajavilla LL-huollot tulee eteen alle 30tkm jne...
Kannattaisi sinunkin perehtyä tekniikkaan, kokemuksiin ja öljyihin hieman laajemmin.”
Kommenttisi on täysi valhe. Sinun kannattaisi perehtyä elettyyn elämään missä aloittamani ketjun asia on täysi fakta. Hubon auto kanavaltakin voit asian saada selville ja lukuisista muista yhteyksistä missä esim vag koneita on korjattu vain ylipitkien LL ohjelman hulluuden tähden.
Jos ajomäärät on pitkiä ei lyhyitä kuten moni tekee ettei edes normi lämpöön ehdi öljyt niin tuhoa tulee. Maksimi km 15000tkm hyvissä olosuhteissa ja lyhempi ajo niin maksimi 10000tkm. Älä kirjoittele valheita enempää.VW:llä oli se lyhyt jakso kun piti päästöjä pudottaa konstilla millä hyvänsä ja männänrenkaat ja männät tehtiin mahdollisimman pieni kitkaiseksi ja samalla öljy ei kulkenut liian ahtaissa kanavissa riittävän hyvin ja väärillä öljyillä ajaneilla tuli öljynkierto ongelmia. Sitä se hölmöjen säästäminen teki. Oikeilla öljyillä ajaneille ai noita ongelmia ole ollut. Oli siellä 2010 tietämillä öljynkulutus ongelmaa. mutta se koski kuitenkin vain osaa moottoreita ja siinäkin takauksessa väärät öljyt oli isossa osaa tapauksia syynä. Kaikki on kuitenkin ollut kunnossa jo toistakymmentä vuotta ja LL-ohjelma toimii ja koneet kestää.
- Anonyymi
Kuule, auton merkistä riippumatta, kymppitonni on hyvä väli öljynvaihdolle, pitää sit muistaa vaihtaa suodatinkin. Kun kotterostaan pitää huolta, se toimii. Peseksäs sä hampaas kerran vuodes?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuule, auton merkistä riippumatta, kymppitonni on hyvä väli öljynvaihdolle, pitää sit muistaa vaihtaa suodatinkin. Kun kotterostaan pitää huolta, se toimii. Peseksäs sä hampaas kerran vuodes?
Hampaiden harjaussuositus on 2 krt/vrk ja aivan samalla tavalla öljyt vaihdetaan valmistajan suosituksen/ohjeen mukaisesti.
Saahan ne öljyt vaihtaa vaikka tonnin välein, mutta kymppitonnin vaihtovälillä ei omassa ajossa olisi mitään järkeä, saisi rampata huollossa parin kuukauden välein. 30 tkm vaihtovälilä on aina päästy se vajaa 200 tkm ongelmitta. Onko sitten autosta myöhemmin hajonnut jotain - en tiedä eikä kiinnostakaan kun ei auto siinä vaiheessa ole enää omassa käytössä.
- Anonyymi
Miksi Toyotat menee paaliin pienimmillä kilometreillä ?
- Anonyymi
Toyotan moottorit ei kestä vaikka huoltoväli on 15TKM? Joutuu vaihtamaa öljyt 7500Km välein et ne edes vähän kestäis. Lisäksi Toyotan moottoria ei voi korjata!
kallista siis todella kallista vaihtaa aina uusi moottori.
Siinä on se Toyotan onni ja autuus.- Anonyymi
Hiacen koneet kesti ajaa maailman tappiin asti,kestävempää konetta ei taida löytyä. Mutta et tainu olla kun isäs ajatuksissa kun hiacella ajeltiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hiacen koneet kesti ajaa maailman tappiin asti,kestävempää konetta ei taida löytyä. Mutta et tainu olla kun isäs ajatuksissa kun hiacella ajeltiin.
Anteeksi mutta Toyota.fi sivustolta ei löydy myynnissä olevaa Hiace mallia?
Lisäksi Toyotan D4D on täysiä susia ja kaikki tietää sen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hiacen koneet kesti .............mutta vaihdelaatikot kuiskailivat jotain aivan toista !!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hihii, hauskoja muistoja menneisyydestä ja kaukaa sieltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä sitä Hiacea ole saanut EU:ssa myydäkään vuosikausiin. Kauhea päästögeneraattori koko moottori. Eikä Toyota kyennyt suunnittelmaan autoon parempaakaan. Henkilöautojen dieselit osoittautuivat lyhytikäisiksi kertakäyttömoottoreiksi.
- Anonyymi
Toyotan koneet kestää mutta se on monelle liian kova pala hyväksyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hihii, no mutta kun ei kestä. Toyotat menee romuun keskimäärin 120tkm ajettuina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hiacen koneet kesti .............mutta vaihdelaatikot kuiskailivat jotain aivan toista !!
joo mutta sekin riippui siitä ajettiinko vitosella alle 90km/h
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin näyttää olevan ja ihan pakkomielteeseen asti. Ei taida tuolla toyota-pakkomieleisellä olla edes fillaria.
- Anonyymi
Vaihtavat itse öljyjä vanhoihin moottoreihinsa ja luulevat että ne siitä nuortuvat, heh .
- Anonyymi
Långlife öljy on tuho diesel moottorille,aivan sama mikä merkki kyseessä. Ajan kanssa kertyy paksu töhkä öljypohjaan ja tukkii öljypumpun sihdin,jokainen tajuaa miten sitten käy. Långlifellä yritetään saada jäteöljyä vähemmäksi mutta ei siinä kuluttajan moottoreita paljon ajatella. Joten aloittaja on aivan oikeassa,öljyt vaihtoon ajoissa niin koneet kestää,itse vaihdan joka kevät ja syksy,vaikka autolla olis ajettu vain 3000km.
- Anonyymi
Långlife öljy on tuho diesel moottorille,aivan sama mikä merkki kyseessä............Näin se on !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Långlife öljy on tuho diesel moottorille,aivan sama mikä merkki kyseessä............Näin se on !
Höpö höpö, noilla ajetaan se 450tkm helposti jos autolla ajetaan vuosittain keskiarvoja reilummin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jep tismalleen.... sen takia useat uudehkot ford pakettiautot on purkaamolla.
tollot ei vaan ymmärrä
- Anonyymi
Niinkö tero luulet ettei Volkkarilla ole kokemusta lyhyemmistä öljynvaihtoväleistä? Kiinteitä 15000km:n öljynvaihtovälejä käytettiin joskus vuosikymmeniä sitten. Ne olivat sopivia silloisille öljyille. Öljyt ja moottorin valvontajärjestelmät ovat sittemmin kehittyneet niin, että voidaan käyttää huomattavasti pitempiä öljynvaihtovälejä. Kehittyneiden nykyautojen (poislukien Toyota) öljynvaihtovälit ovat ajo-olosuhteisiin mukautuvia, kunhan käytetään vaatimukset täyttäviä öljyjä. Moottorin valvontakärjestelmät määräävät lukuisten anturien ja parametrien avulla öljynvaihdon 15000-30000km:n ja 1-2 vuoden välein tapahtuvaksi ajo-olosuhteista ja -tavasta riippuen.
Toyotan jumittuminen vanhaan kiinteään 15000km:n huoltoväliin jopa sähköautossaan johtuu pelkästään rahastuksesta. Tiheällä huoltovälillä saadaan jälkimarkkinoilta kerättyä automyyntiä paremmat tuotot, jota vielä nerokas rahastuskeino Relax tukee.- Anonyymi
höpö höpö
- Anonyymi
Vähemmän ajavalla tulee kuitenkin aikaraja vastaan ennen tuota 30 tkm vaihtoväliä, ja muutenkin tuo vaihtoväli voi lyhentyä käytön perusteella.
Muilla merkeillä on kuitenkin ajettu jo pari vuosikymmentä vähintään 20 tkm vaihtoväleillä ilman sen ihmeempiä ongelmia. Samoin Toyotassa Suzukin merkillä myytynä (Swace ja Across) vaihtoväli on 20 tkm. Eli Toyotan 15 tkm vaihtoväli ei ole asiakkaan rahastusta, eihän? - Anonyymi
VW suosittaa vaihtamaan DSG askiin öljyt tupltiheydellä huolto-ohjelmaan verrattuna. Tällä vähentää riskiä DSG ongelmille ja vaurioille.
Eivät silti muuta huolto-ohjelmaa. Miksi ei?
Tojon öljynvaihto 15tkm/vuosi välein on sama kuin VAG konsernilla HYBRIDEILLE.
Jos katsot mikä on Volkkarin ja Skodan phev mallien öljynvaihtoväli, se on tuo sama 15tkm /vuosi.
Tämä ihan jottei kävisi niin kuin Bemareille mistä oli Iltalehdessä juttu (jakopää ruosteessa parin vuoden ikäisessä).- Anonyymi
Onko jotain surullisenkuuluisampaa voimalinjaa keksitty kuin tsi+dsg+ long life öljyt? Ei nyt ihan heti tule mieleen. Omalle tdi- volsullekin, ainalin öljy maistui öljymerkistä ja laadusta riippumatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko jotain surullisenkuuluisampaa voimalinjaa keksitty kuin tsi dsg long life öljyt? Ei nyt ihan heti tule mieleen. Omalle tdi- volsullekin, ainalin öljy maistui öljymerkistä ja laadusta riippumatta.
Voi sinua kun jaksat vuodesta toiseen hokea samaa mantraa.
Nuo mainitsemasi voimalinjat ovat todella hyviä ja kestäviä.
Minulle tulee mieleen tuosta ajatuksesta lähinnä vvt-i ja öljynsyönti, D4-D kannenlöystyminen, Toyotan hybrideistä käyntihäiriöt jotka halkaisevat moottorien lohkot, puhkeavat lämmönvaihtimet, irtoavat pyörät sähkö uutuudesta ja heikkolaatuiset akut ja releet. Ruostuminen on jo ihan oman kirjan arvoinen juttu Toyotan autoissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi sinua kun jaksat vuodesta toiseen hokea samaa mantraa.
Nuo mainitsemasi voimalinjat ovat todella hyviä ja kestäviä.
Minulle tulee mieleen tuosta ajatuksesta lähinnä vvt-i ja öljynsyönti, D4-D kannenlöystyminen, Toyotan hybrideistä käyntihäiriöt jotka halkaisevat moottorien lohkot, puhkeavat lämmönvaihtimet, irtoavat pyörät sähkö uutuudesta ja heikkolaatuiset akut ja releet. Ruostuminen on jo ihan oman kirjan arvoinen juttu Toyotan autoissa.Ei sinun ole pakko Tojoa ostaa joten miksi näet näin paljon vaivaa aiheesta?
Minulla on ollut muutama Tojo ja muutama VAG. Arvaas kumman leirin autoissa oli eniten ongelmia. Niin ja nämä kaikki oli liisareita eli uusia.
Kaikilla merkeillä on yksilöitä missä ongelmia. Kyse onkin siitä mitä sanoo tilastot asiasta eli mikä on todenäköisyys että ongelmayksilö sattuu omalle kohdalle.
ymmärrätkö tilastollisen todenäköisyyden käsitteen?
Autoalan ammattilaisilla on Toyotan vikaantumisista vs. VAG vikaantumiset aika selkeä käsitys. Näytähän yksikin julkaisu missä viitataan siihen että Toyota olisi suhteellisen paljon vikoja autoissa. Et pysty. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sinun ole pakko Tojoa ostaa joten miksi näet näin paljon vaivaa aiheesta?
Minulla on ollut muutama Tojo ja muutama VAG. Arvaas kumman leirin autoissa oli eniten ongelmia. Niin ja nämä kaikki oli liisareita eli uusia.
Kaikilla merkeillä on yksilöitä missä ongelmia. Kyse onkin siitä mitä sanoo tilastot asiasta eli mikä on todenäköisyys että ongelmayksilö sattuu omalle kohdalle.
Autoalan ammattilaisilla on Toyotan vikaantumisista vs. VAG vikaantumiset aika selkeä käsitys. Näytähän yksikin julkaisu missä viitataan siihen että Toyota olisi suhteellisen paljon vikoja autoissa. Et pysty.Kun puhutaan viimeisen 10 vuoden ajalta, niin kyllä Toyotalla on enemmän ja pahempia ongelmia. Sulla on ollut liisareita, eli uusia autoja ja juttusi perustella puhut ajasta +10 vuotta. Me elämme tässä ajassa ja puhumme uusista ja uudehkoista autoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko jotain surullisenkuuluisampaa voimalinjaa keksitty kuin tsi dsg long life öljyt? Ei nyt ihan heti tule mieleen. Omalle tdi- volsullekin, ainalin öljy maistui öljymerkistä ja laadusta riippumatta.
Tuohan on paras voimalinja, varsinkin Skodassa. Ei mitään ongelmia. Merkkihuolto antaa ajoturvan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoalan ammattilaisilla on Toyotan vikaantumisista vs. VAG vikaantumiset aika selkeä käsitys. Näytähän yksikin julkaisu missä viitataan siihen että Toyota olisi suhteellisen paljon vikoja autoissa. Et pysty.Minullakin on pitkä ja vankka kokemus kummastakin merkistä. Mootorimurheet tuli kumpaankin volkkariin. Katkenneet jouset ja väljät nivelet tulivat myös tutuiksi. Kaikki Toyotat toimi kuin sveitsiläinen kello ja toimii edelleenkin. Enää en lähtisi koekaniiniksi? Kun osaa erottaa toyotan ysilöviat vikavagenin tyyppivioista niin on jo päässyt pitkälle, merkkien luotettavuus- ja maine-eroista puhumattakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minullakin on pitkä ja vankka kokemus kummastakin merkistä. Mootorimurheet tuli kumpaankin volkkariin. Katkenneet jouset ja väljät nivelet tulivat myös tutuiksi. Kaikki Toyotat toimi kuin sveitsiläinen kello ja toimii edelleenkin. Enää en lähtisi koekaniiniksi? Kun osaa erottaa toyotan ysilöviat vikavagenin tyyppivioista niin on jo päässyt pitkälle, merkkien luotettavuus- ja maine-eroista puhumattakaan.
Mulla myös kolme molempia. VW:ssä ei koskaan mitään vikaa, mutta Toyotasta hajosi lähes kaikki ja piru kun ruostuivat parissa vuodessa rumaan kuntoon pohjastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla myös kolme molempia. VW:ssä ei koskaan mitään vikaa, mutta Toyotasta hajosi lähes kaikki ja piru kun ruostuivat parissa vuodessa rumaan kuntoon pohjastaan.
Vw-myyjä Petterikö se siellä tuskailee vikavagenien kanssa kun ei ostajia näy eikä kauppa käy? Toyotaahan tuosta on syyttäminen kun vie kaiken.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoalan ammattilaisilla on Toyotan vikaantumisista vs. VAG vikaantumiset aika selkeä käsitys. Näytähän yksikin julkaisu missä viitataan siihen että Toyota olisi suhteellisen paljon vikoja autoissa. Et pysty.onhan niillä ollut se öljyrengas ongelma Corolla 2009-2013 miljoonia moottoreita on korjattu ei tietenkään suomessa, kun täällä olevat tojota ei vikaannu ollenkaan jostain kumman syystä
- Anonyymi
7500 Km välein vaihdan. Virallinen vaihtoväli 15 tuhatta. Miljoona kilsaa olis tavoitteena.
- Anonyymi
Otan osaa.
- Anonyymi
Arvaa kiinnostaako yhtään.
Arvaa vaihdanko itse moottoriöljyjä.
T: Kolmen vuoden välein uusi auto. - Anonyymi
25 vuotta olen ajanut volkkareilla. Huoltoon olen vienyt kun mittariin tulee jakoavaimen kuva. Kilometrejä on silloin viimeisestä huollosta ollut eri määrä riippuen kuinka paljon olen vuodessa ajanut.
Fiksu auto osaa pyytää öljynvaihtoa olosuhteiden mukaan. Alkeellisella riisiritsalla ajavalle tällainen insinööriosaamine on tietysti noituutta. Mutta mitäpä saarella asuvat autojen tekemisestä ymmärtäisivät.
German engineering.- Anonyymi
"Mutta mitäpä saarella asuvat autojen tekemisestä ymmärtäisivät."
Kannattaa keskittyä riisipuikkojen, ompelukoneiden ja veneiden tekemiseen. Autot tehdään mannermaalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mutta mitäpä saarella asuvat autojen tekemisestä ymmärtäisivät."
Kannattaa keskittyä riisipuikkojen, ompelukoneiden ja veneiden tekemiseen. Autot tehdään mannermaalla.Talotkin tehdään bambusta ja riisipaperista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Talotkin tehdään bambusta ja riisipaperista.
Kyllä niissäkin varmaan pystyy elämään. Autojen tekemisestä tuollainen saaressa elävä ymmärtää yhtä paljon kuin sika laulamisesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä niissäkin varmaan pystyy elämään. Autojen tekemisestä tuollainen saaressa elävä ymmärtää yhtä paljon kuin sika laulamisesta.
Maailman mahtavin tekee autoja kaikkialla ja kaikilla asutuilla mantereilla ja vielä tärkeimmillä saarillakin. Ei sitä muuten maailman ylivoimainen ykkönen olisikaan! Mitäs rölli tähän? Haittakse?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maailman mahtavin tekee autoja kaikkialla ja kaikilla asutuilla mantereilla ja vielä tärkeimmillä saarillakin. Ei sitä muuten maailman ylivoimainen ykkönen olisikaan! Mitäs rölli tähän? Haittakse?
Surkeita, halpoja(Suomessa ylihintaisia), ruostuvia, vanhaa tekniikkaa ja vikaisia saastuttajia, siitä kannattaakin suomalaisen olla ylpeä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Surkeita, halpoja(Suomessa ylihintaisia), ruostuvia, vanhaa tekniikkaa ja vikaisia saastuttajia, siitä kannattaakin suomalaisen olla ylpeä.
Maailman ylivoimainen ykkönen, haittaakse?
- Anonyymi
kannattaa ostaa turkissa tehty corolla, niin saa parhaan
- Anonyymi
Ei mitään idän suunnasta tulevaa, sieltä ei tule kuin viholliset.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391