Raittius ja mielialalääkkeet.

Anonyymi-ap

Olen 35-vuotias mies. Sairastuin 1,5 vuotta sitten haimatulehduksen erittäin runsaan alkoholinkäytön seurauksena. Alkon käyttö loppui kyllä seinään ja päätin, että nyt kertaheitolla teen elämäntaparemontin ja muutan ruokavalion täysin, sekä alan liikkumaan ja pudottamaan painoa. No, terveet elämäntavat ja liikunta on kyllä pysynyt säännöllisenä, mutta mieliala ei ole yhtään ollut koholla, enkä saa mistään mitään suunnatonta palkitsemisen tunnetta, niinkuin alkoholi toi sitä elämääni. Liiasta suorittamisesta seuraa pettymys, kun odottaa liikoja. Olen myös hyvin introvertti, joten mitkään aa-kerhot, ynnämuut vertaistukiryhmät eivät ole minua varten, ne eivät motivoi suuntaan eikä toiseen. Minulla ei ole myöskään ystäviä, eikä deittirintamalla ole ollut pitkäänaikaan säpinää, joka vituttaa suunnattomasti (kaikki nettideittisivustot on koluttu, tuloksetta). Onko kellään kokemusta mielialalääkkeistä tässä tilanteessa? Kaiken järjen mukaan luulisi, että kuitenkin terveet elämäntavat voisivat toimia mahdollisimman hyvin mielialalääkityksen kanssa ja että niiden avulla voisi löytää jonkinlaisen positiivisemman ajattelusuunnan ja kaikki pettymykset voisivat häipyä niiden avulla.

22

410

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Avauksesi on kuin olisit kirjoittanut minusta! Sun täytyy oppia nauttimaan elämän pienistä asioista ja lohduttautua faktalla, että kaikkihan me kuollaan lopulta. Tämän ajatuksen kanssa yritän jaksaa päivästä toiseen.

    • Anonyymi

      Kannattaisi varmaan käydä lääkärissä ja kertoa tilanteen. Voi ollakin joku mielialalääkitys tuollaiseen!

    • Anonyymi

      Tujut Neuroleptit Auttavat.Samoin trisykliset masennuslääkkeet yhdistettynä vahvaan neuroleptiin.
      Samoin avantouinti ja kesäisin kusiaispesässä
      istuminen.
      Työväenopiston onanointikurssit ovat mukavaa yhdessä tekemistä.
      Aika ajoin kunnon muutaman päivän ränni auttaa.
      Ensiksi etsi itsellesi maksullinen nainen edullisella tuntihinnalla.

      • Anonyymi

        Tuleeko rännityksestä rapula, kuuluu asiaan?


    • Anonyymi

      Kylmis et ole enää 35-vuotias.

      • Anonyymi

        Kieltämättä tuli kyllä Kylmis mieleen, mutta ilmeisesti tälle palstalle kirjoittelee muutkin, joilla on ongelmia alkoholin ja masennuksen kanssa.

        :O


      • Anonyymi

        Hítto ei Kylmis ole ainoa, joka kirjoittaa alkoholista asiallisesti!


    • Anonyymi

      Ap mainitsi liian suorittamisen.
      Olisikohan siinä syy, että ahdistaa, kun yrittää liikaa jotakin ja sitten pettyy, kun ei ole omaan tulokseen tyytyväinen ?
      Elämää ei tarvitse suorittaa, vaan elämää voi vain elää.
      Mitä enemmän vaatii itseltään, sitä enemmän tulee myös pettymyksiä, koska kukaan ei voi onnistua kaikessa mihin ryhtyy.

      Kalskahtaa myös tuo sana palkitseminen. Olen kuullut joiltain muiltakin, kun ovat vaikka tehneet jotain, niin menevät palkitsemaan itsensä, ja valitettavasti usein alkoholilla. Jos on pakko itseään palkita jostain suorituksesta, niin voi siihen miettiä muunkin tavan kuin itsensä tuhoamisen päihteillä.
      Palkinnon itselleen voi onnistua saamaan ihan henkiselläkin tasolla, kun tekemisestä saa hyvän mielen ja hyvän olon, sekin usein riittää.

      Toki alkoholismista luopuminen jättää vähän kuin tyhjän aukon elämään, jonka tilalle on keksittävä jotain muuta. Ajan myötä löytyy aina jotakin, josta saa puhtia elämään.

    • Anonyymi

      "...enkä saa mistään mitään suunnatonta palkitsemisen tunnetta..."

      Minä olen 75-vuotias. En ole vielä koskaan saanut mistään mitään suunnatonta palkitsemisen tunnetta. Sellaista jos odottaa, pettyy varmasti. Joitakin nuoruuden kosteita vuosia lukuun ottamatta elämä on ollut tasaisen hyvää ja on nykyään erittäin hyvää. Ehkä tämä on paras palkinto, mitä voi saada.

      Itse en saanut alkoholista suunnatonta palkitsemisen tunnetta edes hetkeksi, sen sijaan alkoholi teetti tyhmyyksiä, joita sai mieli maassa katua. Vuosikymmeniin alkoholi ei ole enää kuulunut elämääni muuten kuin aivan satunnaisesti suurina juhlahetkinä, ja silloinkin hyvän shampanjalasillisen verran tai parin viinilasillisen. Siitä on humala kaukana.

      Humala ei ole onnea eikä suunnatonta palkintoa tuonut koskaan. Jos sellainen tunne tulee, elät petoksessa.

    • Anonyymi

      Elämä ilman jatkuvaa nousuhumalaa on valhetta.
      Ei alkoholiin kuolla vain eletään täysillä aisteilla nopeampi elämänkaari kuin toisilla.
      Miltä tuoksuisikaan syksy, kapakat ja naiset ilman tukevaa laitamyötäistä. Elämä ilman alkoholia ei ole elämisen arvoista.

      • Anonyymi

        Pystytkö täysin rehellisesti sanomaan, että sinulla on muka hyvä olla koko ajan? jos olet jatkuvassa nousuhumalassa, vaikka siitäkin tosin seuraa humala.
        Jos olisi hyvä olla, iloinen mieli, asiat hyvin, ei olisi tarvetta olla pienessä nousussa tai humalassa jatkuvasti.
        Jotainhan sen päihteen kanssa pakenee, omaa " kurjuuttako " ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pystytkö täysin rehellisesti sanomaan, että sinulla on muka hyvä olla koko ajan? jos olet jatkuvassa nousuhumalassa, vaikka siitäkin tosin seuraa humala.
        Jos olisi hyvä olla, iloinen mieli, asiat hyvin, ei olisi tarvetta olla pienessä nousussa tai humalassa jatkuvasti.
        Jotainhan sen päihteen kanssa pakenee, omaa " kurjuuttako " ?

        Kommentin täytyy olla trolli. Minä ainakin provosoiduin. Jumankauta jätkät alkoholi nimenomaan turruttaa kaikki tunteet haju- maku- jne..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommentin täytyy olla trolli. Minä ainakin provosoiduin. Jumankauta jätkät alkoholi nimenomaan turruttaa kaikki tunteet haju- maku- jne..

        Niin, ja kyllä se aiheuttaa myös ahdistusta ja masennusta.
        Silloin sen pystyy myöntämään, kun pystyy myöntämään oman alkoholiongelmansakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ja kyllä se aiheuttaa myös ahdistusta ja masennusta.
        Silloin sen pystyy myöntämään, kun pystyy myöntämään oman alkoholiongelmansakin.

        Todellakin. Kyseessä vakava noidankehä. Kylmiskin myönsi sen jo vuosia sitten, että siihen alkolohin aiheuttamaan ahdistukseen ei auta mikään muu, kuin vetää vain lisää ja lisää.

        -Karu Kohtalo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin. Kyseessä vakava noidankehä. Kylmiskin myönsi sen jo vuosia sitten, että siihen alkolohin aiheuttamaan ahdistukseen ei auta mikään muu, kuin vetää vain lisää ja lisää.

        -Karu Kohtalo

        Toisinkin voi käydä, ahdistuksen voi saada loppumaan, kun lopettaa alkoholin käytön.

        -Kokemusta on-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisinkin voi käydä, ahdistuksen voi saada loppumaan, kun lopettaa alkoholin käytön.

        -Kokemusta on-

        Säälittävää ruikutusta. Alkoholi ei tuhonnut elämääsi. Selvänä olisit saanut aikaan pahempaa tuhoa. Alkoholi ja ryyppääminen ei sovi herkille ja tyhmille.
        Ei syy huonoon elämään ole alkoholi vaan syntymälahjaksi saatu desilitran aivot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säälittävää ruikutusta. Alkoholi ei tuhonnut elämääsi. Selvänä olisit saanut aikaan pahempaa tuhoa. Alkoholi ja ryyppääminen ei sovi herkille ja tyhmille.
        Ei syy huonoon elämään ole alkoholi vaan syntymälahjaksi saatu desilitran aivot.

        Jaa, mistäs sinä sen tiedät ?
        Tuhosi oman ja yhden toisenkin elämän.
        Jos en olisi selvinnyt, en olisi enää hengissä.
        Hyvin olet onnistunut aivosi mittaamaan, mulla ei ole mitään tietoa, minkä kokoiset aivoni ovat. No, onneksi ei olla samaa sukua...


    • Anonyymi

      Olen aina nauttinut dokaamisesta. Krapulan korjaan viskigrogeilla ja gintonicilla. Mokat laita naiivien ihmisten syyksi. Olen onnistunut dokaamaan pitkälti perintöni ansiosta. Hoito on ollut ensiluokkaista vaikken pitkää enää eläkään. Pian astelen ostamaan naisen syliä jos muitakin avuja ja ryypiskelen hotellihuoneessa maksullisten naisten kanssa pari päivää. Ensi viikolla, jos kykenen lentokoneeseen liidän Portugaliin jatkamaan vanhan elostelijan elämääni. En ymmärrä mitä alkoholia toiset juovat, kun valittavat seuranneen ongelmia. Naiivit ihmiset ovat ongelmallisia eivät koskaan ryypiskelevät velikullat. Mottoni on, jos et ole ryypännyt 3 kuukauden ränniä et tiedä elämästä mitään.
      Ainut kerta, kun hieman kaduin patologista humalatilaani oli vuosia sitten Sao Paulossa. Selvittiin siitäkin takuusummalla.

      • Anonyymi

        Entä kun perintö on ryypätty ja rellestetty, kuinka tulet kestämään deliriumin? Siihen voi kuolla.


    • Anonyymi

      Aloittaja on selvästi Kylmis, hakee jeesustelijoilta sympatiaa.

    • Anonyymi

      Olipa paha krapula klo 6 , kun heräsin sohvalta. Musiikki soi lujaa ja eilinen kottarainen vielä nukkui.
      Kävelin suoraan tv-huoneen pienelle jääkaapille ja tein vodkaa tuoremehulla. Nyt muutaman lasin jälkeen olen energiaa täynnä ja valmis päivän koitoksiin. Välillä näkee ihmisiä , joille alkoholi on ongelma. Rypevät itsesäälissä ja laskevat raittiita päiviä. He ovat mokanneet kaiken.
      Lohdutan heitä sanomalla, että ovat niin naiiveja ihmisiä, että elämänsä mokaaminen olisi ollut selvin päin vielä karseampaa.Tässä täytyy miettiä kuka viinaan menevä nainen olisi juuri sopivaa seuraa krapulatalkoisiin. Antakaa korkin narahtaa ja liittykää mukaan seikkailuun.
      Kännissä kaikki onnistuu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      90
      1758
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      118
      1482
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      110
      985
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      31
      966
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      45
      832
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      718
    7. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      691
    8. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      51
      691
    9. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      32
      666
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      623
    Aihe