Kosketuksen, hellyyden puute

Anonyymi-ap

Olen yli kuusikymppinen normaali mies. Muuten fyysisesti hyvinkin terve, mutta yksi osa elämästäni on pahasti pielessä. Eli toisen ihmisen kosketuksen, hellyyden puute. En ole tuntenut naisen kosketusta kahteentoista vuoteen! Miehistä en sitä niin haluakaan. En voi hyvin, koska kukaan ei hyväile, kaulalle tai käperry kainalooni! Pidä hyvänä. Nuku samassa sängyssä. En tarkoita hierojalla tms. käyntejä, koska niihin ei liity tunteita. Enkä sitä paitsi käy hierojalla. Miten te ihmiset voitte, jota kukaan ei ole koskettanut yli vuosikymmeneen? Tai onko edes sellaista ihmistä minun lisäkseni?

15

255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Elikä kellään ei ole ongelmia fyysisen kosketuksen puutteen kanssa? Aika yllättävää!

      • Anonyymi

        Ei ole ongelmia, ei. Yksin olen, yksin elän omilla ehdoillani. Tosi hyvä näin.

        En silti ole mikään erakko. Sujuvasti toimin ihmisten kanssa, mutta ani harvoin mitään halailua kuvaan kuuluu.

        Halaus päivässä pitää lääkärin loitolla, sanotaan. Vähäisinkin koskettelu ihmisten kesken loppui koronaan. Edes kaupan kassa ei enää hipaise kättäsi vaihtorahoja kouraasi antaessaan, mikä kuulemma ennen piti asiakkaan tyytyväisenä.

        Fyysisen läheisyyden tarve vaihtelee, olemme siinä(kin) suhteessa erilaisia. Itselläni tuo tarve on vähäinen. Sen sijaan tarvitsen henkistä yhteyttä muihin ihmisiin, keskustelua, yhteistä tekemistä jne. Siihen on onneksi paljon tilaisuuksia. Saattaahan siinä joskus joku tahaton tai tahallinenkin kosketus vilahtaa. Minulle se riittää.

        Sinua en nyt osaa auttaa, valitettavasti. Tai oikeastaan ehkä sentään. Vihjeeksi antaisin tanssiharrastuksen, voisitko ajatella sellaista kipeimpään koskettelun tarpeeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ongelmia, ei. Yksin olen, yksin elän omilla ehdoillani. Tosi hyvä näin.

        En silti ole mikään erakko. Sujuvasti toimin ihmisten kanssa, mutta ani harvoin mitään halailua kuvaan kuuluu.

        Halaus päivässä pitää lääkärin loitolla, sanotaan. Vähäisinkin koskettelu ihmisten kesken loppui koronaan. Edes kaupan kassa ei enää hipaise kättäsi vaihtorahoja kouraasi antaessaan, mikä kuulemma ennen piti asiakkaan tyytyväisenä.

        Fyysisen läheisyyden tarve vaihtelee, olemme siinä(kin) suhteessa erilaisia. Itselläni tuo tarve on vähäinen. Sen sijaan tarvitsen henkistä yhteyttä muihin ihmisiin, keskustelua, yhteistä tekemistä jne. Siihen on onneksi paljon tilaisuuksia. Saattaahan siinä joskus joku tahaton tai tahallinenkin kosketus vilahtaa. Minulle se riittää.

        Sinua en nyt osaa auttaa, valitettavasti. Tai oikeastaan ehkä sentään. Vihjeeksi antaisin tanssiharrastuksen, voisitko ajatella sellaista kipeimpään koskettelun tarpeeseen.

        Niin tuota tanssia on tarjottu. En osaa tanssia enkä näe siinä mitään sellaista, joka minua auttaisi. Toki ehkä se läheisin luvallinen keino kokea naisen vartalo itseäni vastaan. Ei oikein natsaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tuota tanssia on tarjottu. En osaa tanssia enkä näe siinä mitään sellaista, joka minua auttaisi. Toki ehkä se läheisin luvallinen keino kokea naisen vartalo itseäni vastaan. Ei oikein natsaa!

        Ihan luonnollinen tarve terveellä ihmisellä , se että kaipaa sen toisen ihmisen läheisyyttä .
        Itsekkin ollut jo seitsemän vuotta leskenä ja huomaan että tulee hyvä mieli kun vaikka lapsen lapsi vierailusta lähtiessään tulee antamaan kunnon halit, silloin huomaa miten toisen ihmisen kosketus on tärkeää.
        Joten mini kyllä löytää vanhempanakin se uuden ihmisen vierelleen ja saa nauttia läheisyydestä. Mutta taas toiset eivät näytä kaipaavan ketään tai sitten eivät uskalla edes tunnustaa itselleen että kaipaavat


    • Anonyymi

      Olen nainen ja erosta viitisentoista vuotta. En koe tarvitsevani hellyyttä ja läheisyyttä, seksiä en ollenkaan.

      • Anonyymi

        Ihmiset ovat erilaisia , mutta normaalisti kuitenkin jokainen kaipaa joskus toista ihmistä lähelleen .äsitten on tunnevaurioisia ihmisiä joilla ei ole kaipuuta mihinkään ja tuntevat voivansa hyvin yksinäisyydessään , sekään ei tietenkään ole väärin.
        Mutta enemmistö ihmisistä haluaa olla se jokin toiselle ihmiselle


      • Anonyymi

        Et ole ihan terve, anteeksi vaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole ihan terve, anteeksi vaan!

        Siis tämä nainen 15 v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole ihan terve, anteeksi vaan!

        Olen hoitanut pieniä lapsia ja olen pitänyt heitä sylissä. Kuulun autismin kirjon ryhmään, sekin vaikuttaa. Omia aikuisia lapsiani halaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen hoitanut pieniä lapsia ja olen pitänyt heitä sylissä. Kuulun autismin kirjon ryhmään, sekin vaikuttaa. Omia aikuisia lapsiani halaan.

        Lisäys, että en asu yksin vaan lapseni kanssa. Yksin asumisesta en pidä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset ovat erilaisia , mutta normaalisti kuitenkin jokainen kaipaa joskus toista ihmistä lähelleen .äsitten on tunnevaurioisia ihmisiä joilla ei ole kaipuuta mihinkään ja tuntevat voivansa hyvin yksinäisyydessään , sekään ei tietenkään ole väärin.
        Mutta enemmistö ihmisistä haluaa olla se jokin toiselle ihmiselle

        Et sinä ole kukaan määrittelemään tunnevaurioiseksi jos viihtyy omissa oloissaan paremmin.
        Ja kyllä, enemmistö tarvitsee muita itsekkäisiin syihin pohjautuen.


    • Anonyymi

      Kosketus toiseen ihmiseen on todettu tutkimuksissa hyvin tärkeäksi asiaksi.
      Joten moni yksinäinen ihminen jolla ei ole ketään vierellä masentuu ja tuntee elämän joskus hyvinkin tuskaiseksi .
      Tutkimuksia on tehty paljonkin näistä asioista, esim vanhusten hoidossa , on hoitokoulussa jo opittu juuri kosketuksen tärkeys , joka nostaa vanhusten mielialaa
      Kosketus ja läheisyys on tuiki tärkeä osa ihmisen elämässä .
      Siksi monella on korvauksena esim kotieläin, jota saa silitellä ja paijata , sekin jo auttaa paljon yksinäisyyden tunteissa ,mutta mikään ei korvaa ihmisen tarvetta toisen ihmisen läheisyyteen , ihminen on tunteva , ja läheisyyttä kaipaava , se on. Se luonnollinen tarve. Näkeehän se näilläkin palstoilla miten monet vanhat miehet kirjoittelevat seksistisiä kommettejaan ja mielikuvituksiaan sillä tasolla millä ovat. Aina kun näkee jonkun sellaisen kirjoituksen niin ymmärtää että siinä taas yksi joka on kanavoinut yksinäisyytensä muotoon mikä ei ole enää normaalin rajoissa .

      Mistä ratkaisu pulmaan , yksinäinen ihminen jolla muuten kaikki asiat olisivat hyvin , mutta se tärkein puuttuu, toisen ihmisen läheisyys ja tunteet siihen toiseen ihmiseen , olisivat monelle ihmiselle elin tärkeää ja elämää rikastuttavaa olotilaa.

    • Anonyymi

      Perustarve ihmisellä on toisen ihmisen läheisyys, joten ihan asiaa kirjoitat.
      Itsekkin tunnen noita ajatuksia välillä kun jo seitsemän vuotta on yksin oloa,
      Ja sitä että huomaa toisen kuoltua miten paljon hän oikeastaan merkitsi niin tunteellisella tasolla kun käytännössäkin.
      Esim naisena on haaste yrittää asua talossa yksin ja tietää mitä milloinkin on vialla jos jotain menee tärikki. Esim sähkö asiat, niihin on aina hommattava asiantuntija korjaamaan, se kun miehen eläessä ei edes huomannut että se oli hän joka kaikessa hiljaisuudessa hoiteli taloa koskevat asiat. Ei enää ole aamu halia kun herää, eikä toisen läheisyyttä . Ja yksinäisyys on toisinaan kun painava peitto ylläni.äaitä yrittää vaan tottua siihen mitä yksinäisyys on , vaikka sen huomaa joka päivä käytännön asioissa ja myös tunne tasolla . Elämä on vissiin vaan elettävä jotenkin, ja yritettävä hyväksyä se mitä sillä on antamista ihmiselle . Kotieläin kyllä piristää hieman yksinäisyyden tunnetta , mutta ei anna silti sitä tunnetta mitä ihminen kaipaa sisimmässään.

      • Anonyymi

        Minun kokemuksellani pääosin naiset eivät ole kiinnostuneita kosketuksesta, hellyydestä saatikka seksistä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      448
      2185
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      223
      1946
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1552
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1531
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      52
      1303
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1271
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      146
      1247
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      40
      1114
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      64
      1045
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      99
      1034
    Aihe