Helluntailaisilla eri Raamattu ?

Anonyymi-ap

Missä kohtaa helluntailaisten Raamatussa sanotaan että pienet lapset ovat synnittömiä ?
Kehoittiko Jeesus kastamaan uudestaan ja mitä hän tarkoitti "yksi kaste" periaatteella ?
Miksi helluntailaiset haluavat kumota Jumalan kymmenen käskyä ?
Eikö helluntailaisten tarvitse tehdä parannuksentekoa koska he uskovat "pelastusvarmuuteen"?

Helluntailaisilla näyttää olevan eri Raamattu kuin kristityillä.

178

714

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Luterilaiset eivät hyväksy Paavalin kirjeitä.
      Heidän pitäisi tehdä oma "raamattu", jossa olisi vauvakaste, kummit, valtiokirkko, sateenkaarimessut, homojen vihkiminen...

• Anonyymi

Kylä hyväksyvät

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kylä hyväksyvät

Kyllä hyväksyvät ja erityisen tärkeitä ovat Roomalais- ja Galatalaiskirje!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä hyväksyvät ja erityisen tärkeitä ovat Roomalais- ja Galatalaiskirje!

Joista kummastakaan eivät ymmärrä mitään.

Eivätkä lue mitään kirjeitä..

• Anonyymi

He julistavat, että Uuden Liiton sapatti ei ole edes lauantai.

Nämä sanat heidän tulee ehdottomasti perua !

1234567---

• Anonyymi

Uudessa Liitossa ei löydy edes sapattikäskyä Uudesta Testamentista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uudessa Liitossa ei löydy edes sapattikäskyä Uudesta Testamentista.

Te ette löydä, koska teillä on peite silmillänne.

1234567---

• Anonyymi

Uuden Liiton Sapatti on Jeesus Kristus itse, usko jo! Ei ole väärin pitää Vanhan Liiton Sapattia, vaikka turvautuu Kristukseen, mutta kristityt ovat ottaneet ylösnousemuspäivän sunnuntain pyhäpäiväksi.
        Paavali antaa pitää vapaasti mitä viikonpäivää tahansa pyhäpäivänä tai vaikka kaikkia. Uudessa Liitossa on uusi kuuliaisuus ja vapauden laki jne. Kuuntele opetuksia muualtakin kuin adventisteilta.
        Emme kuulu Mooseksen Lain piiriin. Laki tuli väliin, että synti suureksi tulisi ja Armo Kristuksessa kelpaisi. Armo on tullut ylenpalttiseksi. Pelastukseen Yksin Kristuksessa ei saa liittää mitään omia tekoja. Teot kuuluvat vaellukseen ja hyviin töihin jne.
        Synkretismi tässä on ainakin lut. opin mukaan kuoleman synti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uuden Liiton Sapatti on Jeesus Kristus itse, usko jo! Ei ole väärin pitää Vanhan Liiton Sapattia, vaikka turvautuu Kristukseen, mutta kristityt ovat ottaneet ylösnousemuspäivän sunnuntain pyhäpäiväksi.
        Paavali antaa pitää vapaasti mitä viikonpäivää tahansa pyhäpäivänä tai vaikka kaikkia. Uudessa Liitossa on uusi kuuliaisuus ja vapauden laki jne. Kuuntele opetuksia muualtakin kuin adventisteilta.
        Emme kuulu Mooseksen Lain piiriin. Laki tuli väliin, että synti suureksi tulisi ja Armo Kristuksessa kelpaisi. Armo on tullut ylenpalttiseksi. Pelastukseen Yksin Kristuksessa ei saa liittää mitään omia tekoja. Teot kuuluvat vaellukseen ja hyviin töihin jne.
        Synkretismi tässä on ainakin lut. opin mukaan kuoleman synti.

"Emme kuulu Mooseksen Lain piiriin."

Ette tietenkään, koska olette pakanakristittyjä, ettekä usko Jeesusta, vaan Paavalia, joka sanoo tulleensa pakanoiden kaltaiseksi, jotka eivät usko, eivätkä kunnioita lakia!

Roomalaiskirje:
        11:13 Teille, pakanoille, minä sanon: Koska olen pakanain apostoli, pidän minä virkaani kunniassa,
        Biblia (1776)
        Room. 11:13 Sillä teille pakanoille minä puhun: että minä pakanain apostoli olen, ylistän minä minun virkaani.

Efesolaiskirje:
        3:8 Minulle, kaikista pyhistä halvimmalle, on annettu tämä armo: julistaa pakanoille evankeliumia Kristuksen tutkimattomasta rikkaudesta
        3:9 ja saattaa kaikille ilmeiseksi, mitä on sen salaisuuden taloudenhoito, joka ikuisista ajoista asti on ollut kätkettynä Jumalassa, kaiken Luojassa,
        3:10 että Jumalan moninainen viisaus seurakunnan kautta nyt tulisi taivaallisten hallitusten ja valtojen tietoon
        3:11 sen iankaikkisen aivoituksen mukaisesti, jonka hän oli säätänyt Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme,
        3:12 jossa meillä, uskon kautta häneen, on uskallus ja luottavainen pääsy Jumalan tykö.

Mitä kummaa turhanpäiväistä höpinää tuo on Paavalilta?
        Voisiko joku pakanakristitty sen selittää/suomentaa!
        "evankeliumia Kristuksen tutkimattomasta rikkaudesta"???

1.Korinttolaiskirje:
        11:1 Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja.

<<<???>>>

Matteuksen evankeliumi:
        5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
        5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

Luukkaan evankeliumi:
        16:17 Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

JEESUS EI SANONUT OLEVANSA LAIN LOPPU!

JEESUS EI OLLUT, EIKÄ OLE LAIN LOPPU!

JEESUS EI KUMONNUT LAKIA!

TAIVAS JA MAA EI OLE KADONNUT!

Paavaliko muka "Kristuksen seuraaja"?

Galatalaiskirje:
        1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

<<<???>>>

Matteuksen evankeliumi:
        5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
        5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

1.Korinttolaiskirje:
        14:34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.

Galatalaiskirje:
        4:12 Tulkaa minun kaltaisikseni, koska minäkin olen tullut teidän kaltaiseksenne, .......

PAAVALI SANOO TULLEENSA PAKANOIDEN KALTAISEKSI, JA KEHOITTAA PAKANOITA TULEMAAN KALTAISEKSEEN PAKANAIN KALTAISEKSI ... ???

Roomalaiskirje:
        15:16 sitä varten, että minä olisin Kristuksen Jeesuksen palvelija pakanain keskuudessa, papillisesti toimittaakseni Jumalan evankeliumin palvelusta, niin että pakanakansoista tulisi otollinen ja Pyhässä Hengessä pyhitetty uhri.

"...että pakanakansoista tulisi...uhri."

P.S. Väärinkäsitysten välttämiseksi kerron sen, että olen lapsikastettu kristitty, joka olen ilman harhaanjohtavia raamattukoulujanne lukenut itsenäisesti Raamattua, tulematta aivopesemiksenne, ja ikäni olen maksanut, ja tulen maksamaan kirkollisveroa! Niin ja olen hetero, enkä mikään säälittävä, kiero ja valehteleva kaappihomo!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Emme kuulu Mooseksen Lain piiriin."

Ette tietenkään, koska olette pakanakristittyjä, ettekä usko Jeesusta, vaan Paavalia, joka sanoo tulleensa pakanoiden kaltaiseksi, jotka eivät usko, eivätkä kunnioita lakia!

Roomalaiskirje:
        11:13 Teille, pakanoille, minä sanon: Koska olen pakanain apostoli, pidän minä virkaani kunniassa,
        Biblia (1776)
        Room. 11:13 Sillä teille pakanoille minä puhun: että minä pakanain apostoli olen, ylistän minä minun virkaani.

Efesolaiskirje:
        3:8 Minulle, kaikista pyhistä halvimmalle, on annettu tämä armo: julistaa pakanoille evankeliumia Kristuksen tutkimattomasta rikkaudesta
        3:9 ja saattaa kaikille ilmeiseksi, mitä on sen salaisuuden taloudenhoito, joka ikuisista ajoista asti on ollut kätkettynä Jumalassa, kaiken Luojassa,
        3:10 että Jumalan moninainen viisaus seurakunnan kautta nyt tulisi taivaallisten hallitusten ja valtojen tietoon
        3:11 sen iankaikkisen aivoituksen mukaisesti, jonka hän oli säätänyt Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme,
        3:12 jossa meillä, uskon kautta häneen, on uskallus ja luottavainen pääsy Jumalan tykö.

Mitä kummaa turhanpäiväistä höpinää tuo on Paavalilta?
        Voisiko joku pakanakristitty sen selittää/suomentaa!
        "evankeliumia Kristuksen tutkimattomasta rikkaudesta"???

1.Korinttolaiskirje:
        11:1 Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja.

<<<???>>>

Matteuksen evankeliumi:

Luukkaan evankeliumi:
        16:17 Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

JEESUS EI SANONUT OLEVANSA LAIN LOPPU!

JEESUS EI OLLUT, EIKÄ OLE LAIN LOPPU!

JEESUS EI KUMONNUT LAKIA!

TAIVAS JA MAA EI OLE KADONNUT!

Paavaliko muka "Kristuksen seuraaja"?

Galatalaiskirje:
        1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

<<<???>>>

Matteuksen evankeliumi:

1.Korinttolaiskirje:
        14:34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.

Galatalaiskirje:
        4:12 Tulkaa minun kaltaisikseni, koska minäkin olen tullut teidän kaltaiseksenne, .......

PAAVALI SANOO TULLEENSA PAKANOIDEN KALTAISEKSI, JA KEHOITTAA PAKANOITA TULEMAAN KALTAISEKSEEN PAKANAIN KALTAISEKSI ... ???

Roomalaiskirje:
        15:16 sitä varten, että minä olisin Kristuksen Jeesuksen palvelija pakanain keskuudessa, papillisesti toimittaakseni Jumalan evankeliumin palvelusta, niin että pakanakansoista tulisi otollinen ja Pyhässä Hengessä pyhitetty uhri.

"...että pakanakansoista tulisi...uhri."

P.S. Väärinkäsitysten välttämiseksi kerron sen, että olen lapsikastettu kristitty, joka olen ilman harhaanjohtavia raamattukoulujanne lukenut itsenäisesti Raamattua, tulematta aivopesemiksenne, ja ikäni olen maksanut, ja tulen maksamaan kirkollisveroa! Niin ja olen hetero, enkä mikään säälittävä, kiero ja valehteleva kaappihomo!

Jos edustat adventistien opetusta, hylkään täten adventismin täysin eri uskona kuin oikea Kristinusko, vaikka Radiossa opettavat Adventisti pastorit puhuvat oikein ydinasioista.

• Anonyymi

Lapsikasteesta Jeesus opetti kun sanoi että sallikaa lastene tulla minun luokse. Ei kauvaa mennyt kun kaiki kasteltiin.

• Kastettiinko todella kaikki ? Tarkoitatko, että kaikki lapset kastettiin ? Kastettiinko Jerusalemissa kaikki lapset, entä Genetsaretin rannalla olevissa kaupungeissa ? Onko sinulla tietoa, ketkä kaikki kastettiin ?

• Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

Kastettiinko todella kaikki ? Tarkoitatko, että kaikki lapset kastettiin ? Kastettiinko Jerusalemissa kaikki lapset, entä Genetsaretin rannalla olevissa kaupungeissa ? Onko sinulla tietoa, ketkä kaikki kastettiin ?

Perhekuntia kastaessa, kastettiin orjatkin, miksei siis lapsiakin!

On se kumma kun riitaan ja vihaan saakka teidän pitää pitää siitä valheestanne kiinni, etteikö muka lapsiakin olisi kastettu!

Miksi vanhempiensa rakastamat lapset olisi jätetty kastamatta?

Ei jätetty lapsia kastamatta, niin se vain on!

Olen nähnyt vanhoja mustavalkoisia kuvia kallioon hakatuista kastealtaista aikuisille, ja niiden vieressä pienempiä kastealtaita lapsille.

• Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

Kastettiinko todella kaikki ? Tarkoitatko, että kaikki lapset kastettiin ? Kastettiinko Jerusalemissa kaikki lapset, entä Genetsaretin rannalla olevissa kaupungeissa ? Onko sinulla tietoa, ketkä kaikki kastettiin ?

Onko sinulla itselläsi varmaa tietoa siitä, keitä kaikkia ei kastettu, kuten lapsia?

Mikä saa sinut tuolla tavoin suuttumaan, että lapsia on kastettu ja kastetaan?

1.Mooseksen kirja:
        17:12 Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne kahdeksan päivän vanhana, niin hyvin kotona syntynyt palvelija kuin muukalaiselta, keneltä tahansa, rahalla ostettu, joka ei ole sinun jälkeläisiäsi.
        17:13 Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi.
        17:14 Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni."

"minun liittoni" JO VAUVASTA LÄHTIEN!

• Anonyymi kirjoitti:

On se kumma kun riitaan ja vihaan saakka teidän pitää pitää siitä valheestanne kiinni, etteikö muka lapsiakin olisi kastettu!

Olen nähnyt vanhoja mustavalkoisia kuvia kallioon hakatuista kastealtaista aikuisille, ja niiden vieressä pienempiä kastealtaita lapsille.

Enhän minä riidellyt, kyselin vain. Minua ihmetytti, kun kirjoitit, että kaikki lapset kastettiin. Mietin sitä, mistä sinä tiedät, että kaikki lapset kastettiin. Rakastavatko kaikki vanhemmat lapsiaan ? Tiedän monia vanhempia, jotka eivät pysty rakastamaan lastaan. He voivat vaikka tappaa lapsensa, onko se rakkautta.

Minä olen sitä vastaan, kun jotkut sanoo, että kaste pelastaa. Jeesus on ainoa, joka pelastaa.

Minun enoni oli lapsena kastettu. Hän juopotteli, hän hyväksikäytti tytärtään, hän eli jumalatonta elämää ja viimein hänen vaimonsa tappoi hänet, pelastiko kaste hänet. Ei pelastanut, koska hän ei tahtonut ottaa Jeesusta vastaan elämäänsä. Hänelle merkitsi juopottelu ja huorinteko enemmän kuin Jeesus.

Minun esi-isäni ja -äitini tappoivat yksissä tuumin miehen. Heidät mestattiin. Heidät oli kastettu molemmat lapsena. Pelastiko kaste heidät ? Jos he eivät ottaneet Jeesusta elämäänsä ennen mestausta, he eivät pelastuneet.

Minunkin pojat on kastettu. Olin yhdessä kastetilaisuudessa, missä isä ja äiti eivät edes uskoneet, että Jumala on olemassa. Äitikin uskoi, että me synnymme monta kertaa tänne. Hänkin oli monta sataa vuotta sitten ollut jokilaivan kapteenina. Että sellaista uskoa on täällä armaassa Suomessakin. Kun sanoin, että pojanpoikani on pappansa, eli mieheni näköinen, sanoi siihen toinen sisar, jos pappa onkin syntynyt omaksi pojanpojakseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"minun liittoni" on kuin turvavyö autossa!

Miksi "ilman turvavyötä" odottaa, kunnes ihminen tekee syntiä, ja on alttiimpi saatanalle "ilman turvavyötä", elikkä kastetta?

• Anonyymi kirjoitti:

Onko sinulla itselläsi varmaa tietoa siitä, keitä kaikkia ei kastettu, kuten lapsia?

1.Mooseksen kirja:
        17:12 Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne kahdeksan päivän vanhana, niin hyvin kotona syntynyt palvelija kuin muukalaiselta, keneltä tahansa, rahalla ostettu, joka ei ole sinun jälkeläisiäsi.
        17:13 Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi.
        17:14 Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni."

En minä suuttunut. Kyselin vain.

Minä olen sitä vastaan, että jotkut sanovat, että kaste pelastaa. Siinä on monet ihmiset menneet harhaan. Ei tarvitse uskoa Jeesukseen, mutta pelastuu, kun on kastettu. Saa elää, miten itse haluaa ja jos kuolee, niin pääsee Jumalan luo. Vaikka ei tämän maan päällä välitä Jumalasta yhtään, mutta, kun on kastettu, pääsee taivaaseen. Monet uskovat näin. Tätä vastaan minä olen, että sanotaan, että kaste pelastaa.

Jeesus on ainoa tie Jumalan luo. Ei ole mitään muuta tietä.

• Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

En minä suuttunut. Kyselin vain.

Minä olen sitä vastaan, että jotkut sanovat, että kaste pelastaa. Siinä on monet ihmiset menneet harhaan. Ei tarvitse uskoa Jeesukseen, mutta pelastuu, kun on kastettu. Saa elää, miten itse haluaa ja jos kuolee, niin pääsee Jumalan luo. Vaikka ei tämän maan päällä välitä Jumalasta yhtään, mutta, kun on kastettu, pääsee taivaaseen. Monet uskovat näin. Tätä vastaan minä olen, että sanotaan, että kaste pelastaa.

Jeesus on ainoa tie Jumalan luo. Ei ole mitään muuta tietä.

Näin on. Robert Breakerilta oli hyvä opetus aiheesta ihan viime viikkoina. Kannattaa kuunnella. Hän esittää raamatunkohdat, joista asia käy selville. Hän käyttää King Jamesin Raamattua, sitä täydellistä Jumalan sanaa.

Joka luulee voivansa hitusenkin lisätä pelastumiseensa omien tekojensa tai vanhempiensa tekojen kautta, ei ole pelastunut. Se on kuin sanoisi Jeesukselle: 'Kiitos vaan, että kuolit puolestani, mutta työsi ei ollut ihan riittävä, mielestäni, ja siksi varmistan taivaspaikkaani teoillani.' Se on Jeesuksen veren sovitusuhrin halveksimista.

• Anonyymi kirjoitti:

1.Mooseksen kirja:

Minä en usko, että niitä lapsia olisi kastettu, joiden vanhemmat eivät ottaneet Jeesusta vastaan elämäänsä. Silloin ei kaikkia lapsia Israelissa kastettu. Minä en hyväksy sanaa kaikki, koska se ei ole totta. Jos minä käyn kaupassa ja ostan vaikka kilon omenia. Sitten näen tutun ja sanon, että ostin kaupasta kaikki omenat, enkö valehtele, koska ostin vain kilon omenia.

Apt. t. 2:41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.

Apt. t. 18:8 Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin.

Apt. t. 16:33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.

Ylläolevassa jakeessa on kirjoitettu, että kaikki hänen omaisensa tai perhekuntansa, sen minä uskon. Mutta en usko, että kaikki lapset Israelissa kastettiin, sitä en usko.

Tyttöjä ei ympärileikattu. Eikö heille kuulunut "minun liittoani".

• Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

Enhän minä riidellyt, kyselin vain. Minua ihmetytti, kun kirjoitit, että kaikki lapset kastettiin. Mietin sitä, mistä sinä tiedät, että kaikki lapset kastettiin. Rakastavatko kaikki vanhemmat lapsiaan ? Tiedän monia vanhempia, jotka eivät pysty rakastamaan lastaan. He voivat vaikka tappaa lapsensa, onko se rakkautta.

Minä olen sitä vastaan, kun jotkut sanoo, että kaste pelastaa. Jeesus on ainoa, joka pelastaa.

Minun enoni oli lapsena kastettu. Hän juopotteli, hän hyväksikäytti tytärtään, hän eli jumalatonta elämää ja viimein hänen vaimonsa tappoi hänet, pelastiko kaste hänet. Ei pelastanut, koska hän ei tahtonut ottaa Jeesusta vastaan elämäänsä. Hänelle merkitsi juopottelu ja huorinteko enemmän kuin Jeesus.

Minun esi-isäni ja -äitini tappoivat yksissä tuumin miehen. Heidät mestattiin. Heidät oli kastettu molemmat lapsena. Pelastiko kaste heidät ? Jos he eivät ottaneet Jeesusta elämäänsä ennen mestausta, he eivät pelastuneet.

Minunkin pojat on kastettu. Olin yhdessä kastetilaisuudessa, missä isä ja äiti eivät edes uskoneet, että Jumala on olemassa. Äitikin uskoi, että me synnymme monta kertaa tänne. Hänkin oli monta sataa vuotta sitten ollut jokilaivan kapteenina. Että sellaista uskoa on täällä armaassa Suomessakin. Kun sanoin, että pojanpoikani on pappansa, eli mieheni näköinen, sanoi siihen toinen sisar, jos pappa onkin syntynyt omaksi pojanpojakseen.

Hyvä huomio!
        Ei pappi kiellä uskomattomia ottamasta kastetta, vaikka se hassua onkin (sydämeen ei näe).
        Mutta ei Jumala erehdy antamaan uskoa sellaiselle, joka ei halua uskoa. Ilman uskoa on luterilainenkin kaste mitätön.
        Jumala kuitenkin vaikuttaa ja lahjoittaa uskon ja tekemisen, ei ihminen itse.
        Luopuakin saa ja olla epäuskoinen loppuun saakka.
        Se on meiltä salattu, kuinka niiden käy, jotka eivät koskaan saa kuulla Evankeliumia Kristuksesta J. Paavali vihjaa, että samoin kuin eläimille, joille ei sielua ole suotu. Tuomiolla pääsevät kuitenkin vähemmällä, kuin Evankeliumin hylkääjät. Jumala on kuitenkin Hyvä ja Rakkaus ikuisesti, eikä syntiä eikä pahuutta hänessä voi olla, todistaa Raamattumme.

• Anonyymi

Minulla ei ole "helluntailaisten Raamattua", käytän yleensä kirkon Raamattua, 33/38.

Siellä Jeesus sanoo:

"Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan. ( Matt 18)

Taivasten valtakuntaanhan ei ole syntisillä pääsyä.

Pienet lapset eivät löydy tästä joukosta:

9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
      10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa. (1Kor 6)

Lasten kaltaisuuteen nuo asiat ( teot ) eivät kuulu, jotka estävät taivasten valtakuntaan pääsyn.

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Jeesus ei eläissään kastanut ketään, ei lapsia eikä aikuisia. Ei hänen silloin tarvinnut sitä tehdä.
        Kristillisen kaste alkoi vasta Jeesuksen kuoleman jälkeen. Ristinkuoleman osallisuuteen kastaminen alkoi vasta Jeesuksen lähetettyä kasteeseen helluntaina oma sovintoveren ja Hengen kasteveden lisäksi.

Jeesuksella oli eläissään maan päällä valta antaa synnit anteeksi, parantaa ja lahjoittaa Pyhä uskon Henki, keitä hän vain tapasikin matkoillaan.

-syntinen nainen
        -sokea mies
        -lapset
        -ristinryväri
        -ja monta muuta ihmistä

Luuk. 5:24

Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi," -hän sanoi halvatulle-"minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."

• Anonyymi

Tuo on jo tyhmää hiusten halkomista ja tahallista itse keksittyä Raamatun vääristelyä!

"10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa. (1Kor 6)"

Pikkulapset, jotka eivät vielä edes osaa puhua ja vain kontata, AHNEHTIVAT, VARASTAVAT JA ANASTAVAT muilta ikäisiltään leikkikavereiltaan näiden leikkikaluja käsistä, ja lyövät heitä suutuspäissään, jos eivät suostu niistä päästämään irti!
        Ja kun he oppivat puhumaan, PILKKAAVATkin heitä, omia leikkikavereitaan!
        Poikkeuksiahan aina on, kuten varmaan sinäkin, noiden pahojen pikkulasten uhri, josta on ollut seurauksena se, että lapsena sinulla on ollut liian vähän, tai ei ollenkaan leikkikaluja, eikä edes pipoa päässä, leikkikaverisi sen sinulta varastettuaan.
        Leikkikaverisi varmaan on kastettu, mutta sinut kai on jätetty kastamatta, kun olet ollut kiltti kuin enkeli, ja varmaan olet kiltti vieläkin, joten turhaa vedentuhlaustahan se on ollut, kun sinutkin sitten isona miehenä lopulta on kastettu, ja varmaan sen kasteen saadaksesi, olet ilman tahtoasi, joutunut aivan tahallasi vähän ilkeilemään, mutta ihan pikkusen vain, kun johan sen ilmaisee nimesikin! Mutta se siitä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei eläissään kastanut ketään, ei lapsia eikä aikuisia. Ei hänen silloin tarvinnut sitä tehdä.
        Kristillisen kaste alkoi vasta Jeesuksen kuoleman jälkeen. Ristinkuoleman osallisuuteen kastaminen alkoi vasta Jeesuksen lähetettyä kasteeseen helluntaina oma sovintoveren ja Hengen kasteveden lisäksi.

Jeesuksella oli eläissään maan päällä valta antaa synnit anteeksi, parantaa ja lahjoittaa Pyhä uskon Henki, keitä hän vain tapasikin matkoillaan.

-syntinen nainen
        -sokea mies
        -lapset
        -ristinryväri
        -ja monta muuta ihmistä

Luuk. 5:24

Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi," -hän sanoi halvatulle-"minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."

"Jeesus ei eläissään kastanut ketään, ei lapsia eikä aikuisia."

KASTOIPAS, sanoo Raamattu!

Johanneksen evankeliumi:
        3:22 Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi.
        3:23 Mutta Johanneskin kastoi Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon vettä; ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on jo tyhmää hiusten halkomista ja tahallista itse keksittyä Raamatun vääristelyä!

"10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa. (1Kor 6)"

Pikkulapset, jotka eivät vielä edes osaa puhua ja vain kontata, AHNEHTIVAT, VARASTAVAT JA ANASTAVAT muilta ikäisiltään leikkikavereiltaan näiden leikkikaluja käsistä, ja lyövät heitä suutuspäissään, jos eivät suostu niistä päästämään irti!
        Ja kun he oppivat puhumaan, PILKKAAVATkin heitä, omia leikkikavereitaan!
        Poikkeuksiahan aina on, kuten varmaan sinäkin, noiden pahojen pikkulasten uhri, josta on ollut seurauksena se, että lapsena sinulla on ollut liian vähän, tai ei ollenkaan leikkikaluja, eikä edes pipoa päässä, leikkikaverisi sen sinulta varastettuaan.
        Leikkikaverisi varmaan on kastettu, mutta sinut kai on jätetty kastamatta, kun olet ollut kiltti kuin enkeli, ja varmaan olet kiltti vieläkin, joten turhaa vedentuhlaustahan se on ollut, kun sinutkin sitten isona miehenä lopulta on kastettu, ja varmaan sen kasteen saadaksesi, olet ilman tahtoasi, joutunut aivan tahallasi vähän ilkeilemään, mutta ihan pikkusen vain, kun johan sen ilmaisee nimesikin! Mutta se siitä!

No olipas siinä kommentti.

Katsotaanpa uudestaan:

9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
        10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa. (1Kor 6)

Pikku lapset ovat Jeesuksen todistuksen mukaan kelvollisia taivasten valtakuntaan, joten tuon listan syntejä Jeesus ei pienistä lapsista löytänyt.

"Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan. ( Matt 18)

Joten ei Jeesus ole kanssasi samaa mieltä.

Ja miksi alat puhumaan pahaa, panettelemaan?

Etkö olekaan ottanut pesoa vastaan?

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No olipas siinä kommentti.

Katsotaanpa uudestaan:

Pikku lapset ovat Jeesuksen todistuksen mukaan kelvollisia taivasten valtakuntaan, joten tuon listan syntejä Jeesus ei pienistä lapsista löytänyt.

Joten ei Jeesus ole kanssasi samaa mieltä.

Ja miksi alat puhumaan pahaa, panettelemaan?

Etkö olekaan ottanut pesoa vastaan?

Usko Toivonen

"Joten ei Jeesus ole kanssasi samaa mieltä."

Onpas!
        Jeesus itse kastoi lapsia!

Johanneksen evankeliumi:
        3:22 Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi.
        3:23 Mutta Johanneskin kastoi Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon vettä; ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä.

Kun pääset taivaaseen, niin tee siellä valitus, että Jeesus Sinun Uskosi Vastaisesti kastoi lapsia, ja vieläpä vedellä, aivan kuin Sinua kiusatakseen!

En omasta mielestäni puhunut pahaa tai panetellut sinua, vaan laskin vain vähän leikkiä, mutta unohdin sen, että jotkut ovat tosi tosikkoja, nenät herneitä jatkuvasti täynnä, ja kuten arvata saattaa, on heillä hernekeittoa ruokalistallaan joka päivä, perin pohjin siihen jo kyllästyneinä ja siitä ärsyyntyneinä. Ei ole helppoa kellään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Joten ei Jeesus ole kanssasi samaa mieltä."

Onpas!
        Jeesus itse kastoi lapsia!

Johanneksen evankeliumi:

Kun pääset taivaaseen, niin tee siellä valitus, että Jeesus Sinun Uskosi Vastaisesti kastoi lapsia, ja vieläpä vedellä, aivan kuin Sinua kiusatakseen!

En omasta mielestäni puhunut pahaa tai panetellut sinua, vaan laskin vain vähän leikkiä, mutta unohdin sen, että jotkut ovat tosi tosikkoja, nenät herneitä jatkuvasti täynnä, ja kuten arvata saattaa, on heillä hernekeittoa ruokalistallaan joka päivä, perin pohjin siihen jo kyllästyneinä ja siitä ärsyyntyneinä. Ei ole helppoa kellään.

Ei kastanut, vaan siunasi.

Jeesus siunasi lapsia, löytyy Raamatusta.

13 Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
        14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
        15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
        16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.
        ( Mark 10)

Jeesus sanoo:

Pienet lapset ovat taivasten valtakuntaan kelvollisia, mutta kuten Jeesus osoittaa tässä sanansa opetuslapsillensa "ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan".

1 Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
        2 Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä
        3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan. ( Matt 18)

Tuossa on kysymys pienestä lapsesta ja Jeesus antaa todistuksen, että pienet lapset ovat taivaskelpoisia, mutta varttumisen myötä tulee mukaan synnintekeminen ja synti erottaa ihmisen Jumalasta.

Kuten Raamatun ilmoitus sen todistaa noissa em. kohdissa ja myös Jeesus sen todistaa.

18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

ja kuten edellisessä kommentissani totesin, Jeesus on eri mieltä kanssasi, koska Jeesus todistaa pienten lasten olevan taivaskelpoisia, eikä pidä heitä varkaina, ahneina, anastajina.

Ja kehoittaa varttuneempia kääntymään pois pahuudestaan ja tulemaan pienten lasten kaltaisiksi.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Sinä aloittaja olet itse ottnut käyttöön väitteen lasten synnittömyydestä. Pienissä lapsillakin on vähäisiä puutteita ja lapset tekevät tiedostamattaan pieniä syntejä. Katso, pyhiinsäkään hän ei luota, eivät taivaatkaan ole puhtaat hänen silmissänsä,
      MUTTA JEESUS KANTOI JOKAISEN IHMSEN SYNNIT RISTILLE. NIIN KAUAN KUIN IHMINEN, EI OSAA EROTTAA HYVÄÄ PAHASTA, JEESUKSEN UHRI RITTÄÄ.

EIKÖ MITENKÄÄN MAHDU JÄRKEESI?????????????????????
      Joka siis ymmärtää tehdä sitä, mikä hyvää on, eikä tee, hänelle se on synniksi.
      Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,

• Anonyymi

Luterilainen kirkko kieltää Jeesuksen sovitusyön! Kirkko on ottanut itselleen Jumalan aseman, ja kirkko sovittaa ihmiset synnit! "Jumala, joka ottaa elämän ja antaa elämän".
      Luterilainen kirkko on JUMALA!

• Anonyymi

ei kiellä. Kirkko ei sovita syntejä vaan kirkon tehtävä on jakaa evankeliumia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei kiellä. Kirkko ei sovita syntejä vaan kirkon tehtävä on jakaa evankeliumia

Hätäkastamalla kirkon pakanallisen opin mukaan syntyneen lapsen keho, että pelastuisi kuolevana helvettipelotuspakanallisen jumalan helvetin tulen.
        Se on luterilaisen kirkon evankeliumi. - vauvakasteuskontoon. Syyllistävät Jumalan luomistyön saastaiseksi , ja luterilainen pelastaaaaaa ja hätäkastaa--- oman jumalankuvan kiivaalta jumalata. on siinä pimeää evankeliumia.

Ja porukka USKOOOOOOOOO Jumalan sanan vastaista oppia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hätäkastamalla kirkon pakanallisen opin mukaan syntyneen lapsen keho, että pelastuisi kuolevana helvettipelotuspakanallisen jumalan helvetin tulen.
        Se on luterilaisen kirkon evankeliumi. - vauvakasteuskontoon. Syyllistävät Jumalan luomistyön saastaiseksi , ja luterilainen pelastaaaaaa ja hätäkastaa--- oman jumalankuvan kiivaalta jumalata. on siinä pimeää evankeliumia.

Ja porukka USKOOOOOOOOO Jumalan sanan vastaista oppia

Et tuolla perusteettomalla syyttelylläsi anna kuvaa itsestäsi Raamattua tuntevana ja Jumalaan uskovana!

Juudaan kirje:
        1:9 Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"

Roomalaiskirje:
        2:1 Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.

2.Pietarin kirje:
        2:11 vaikka enkelitkään, jotka väkevyydeltään ja voimaltaan ovat suuremmat, eivät lausu heitä vastaan herjaavaa tuomiota Herran edessä.
        2:12 Mutta niinkuin järjettömät, luonnostaan pyydystettäviksi ja häviämään syntyneet eläimet, niin joutuvat myös nämä, kun herjaavat sitä, mitä eivät tunne, häviämään omaan turmelukseensa,

• Anonyymi

Taasko helluntailaisten kuoro aloitti parjaamaan luterilaisia.

Kysyttiin vain helluntailaisten Raamatun tulkinnoista.
      Onkohan helluntailaisuus ihan tervettä uskoa mutta mistä hengestä ?

• Anonyymi

Toivottavasti olet sanojesi mittainen ja haluat keskustella Raamatun tulkinnoista.

Miten ajattelet tästä Raamatun ilmoitksesta:

Mistä näistä listatuista synneistä pinen lapsen tulisi tehdä parannus?

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toivottavasti olet sanojesi mittainen ja haluat keskustella Raamatun tulkinnoista.

Miten ajattelet tästä Raamatun ilmoitksesta:

Mistä näistä listatuista synneistä pinen lapsen tulisi tehdä parannus?

Usko Toivonen

Kaste on ihmisen liitto Jumalan kanssa!

Jos vain syntisen ihmisen saa kastaa, niin ravaatko Usko Toivonen joka ikinen päivä kasteella, vai oletko jokin syntiä enään koskaan tekemätön pyhimys?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaste on ihmisen liitto Jumalan kanssa!

Jos vain syntisen ihmisen saa kastaa, niin ravaatko Usko Toivonen joka ikinen päivä kasteella, vai oletko jokin syntiä enään koskaan tekemätön pyhimys?

En toki, koska kasteessa ilman uskoa ei ole syntien anteeksisaamista.

Jeesus sanoo:

16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

Huomaatko?

Syntien anteeksisaaminen edellyttää kääntymistä pois pahuudestaan ja uskoa Jeesukseen Kristukseen syntien sovittajana.

Oletko sinä kääntynyt pois siitä pahuudestasi ennen kuin otit vastaan peson?

10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.
        11 Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä. (1Kor 6)

3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.
        4 Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
        5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta
        ( Tiit 3)

1 Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
        2 joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
        3 joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin
        ( Ef 2)

Mikä muuttui, kun käännyit ja otit vastaan peson?

Usko Toivonen

• Anonyymi

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18051195/synnissa-syntynyt#page-top

Kun Raamatun Jumalanluomisen tuloksena - ja käskystä - täyttäkää maa - aloittajalla se on perisyntistä hommaa. Eli jokaisessa heidän esiin tulleessa jutussa näkyy se, että he eivät tunne Luojaa ja Luojan työtä, sekä ohjeita.

Eli perisynti- joka on sunnuntai- kirkkoisä- auringonpalvoja, jalkavaimo- perisynti jutun rakentaja, niin avot, kylläpä se opetus korvausopissa teille kelpaa ja vakojen kyntö..

Siksi teillä on aloittajan tapainen, tämä aivoton toteamus, että tapanne synnittömyystulkinta johon Jeesus otetaan rinnakkaistulkinnaksi ja päätön juttu oli siinä.

He/ siis te ette käsitä, mitä esim. Pietarille, liinavaateopetuksessa opetettiin: ”Minkä Jumala on puhdistanut, sitä ei saa saastaiseksi puhutella”. Ymmärtääkö porukka?

Kyse on Jumalantyöstä, mikä Golgatan täytetyn työn ja sovintoveren kautta on julistettuna anteeksiantamus. Tätä ei vauvakasteluvedessä opi ja käsitä ja siksi näitä aivottomia aloituksia. Siis so. sokeitten, sokeudesta puhumista, teidän suulla.

Eli ihminen, joka on >>kuullut Jumalan Sanan, < ja kutsun, kokee Sanan lupauksesta syntien anteeksisaamisen - kun Pyhä Henki on sen opettanut. Golgatan täytetty työ - tuo sijaisuhrin sydämelle.
      Ei siinä olla ja puhuta kuin aloittaja kertoo, sellainen synnitön, kun Jeesus oli koko ikänsä, puhdas ja tahraton. Siksihän Hän on Jumalan uhrikaritsa, jota seurataan. Hänen veri puhdistaa kaikesta synnistä. piste.

Eli armoistuin, siinä on tämä julistuksen kautta tullut synnittömyys, koska Jeesus on kantanut ne synnit ristillä. Ja tämän jälkeen kilvoitellaan hyvän uskon kilvoitusta ja Herran opetuslapsi on aina päivänlapsi. Eilinen on mennyt, on tämä päivä, jossa eletään ja huomista ei vielä ole. Se synnittömyys On Jumalantyötä, koska se syntyy anteeksiannosta.
      Perille, ei pääse mitään epäpyhää, eikä kauhistuksen tekijöitä ja jopa jokaisesta sanasta tehdään tili.

Ja kun uskovainen isä - vaimonsa kanssa toteuttaa rakkaudenliitossa yhteisiä hetkiä, rukouksen voidaan keskeyttää yhteiseksi ajaksi, jossa aviopari voi olla yhdessä, Rakkauden suloisessa ja puhtaassa - ihanassa hetkessä, jossa Jumalan aivoituksen mukaan mies yhtyy vaimoonsa. SE on Jumalan suunnittelema ja eikä siinäkään ole lupa sanoa Jumalan luomistyötä saastaiseksi, jossa aviopari luo elämän Antajan kautta uuden kehon- lapselle, jolle Jumala puhaltaa Elämän Hengen lapsen keuhkoihin ja hänestä tulee Elävä sielu- jonka Herra tuntee.

Se on Jumalan luomistyön aivoitus ja tulos. Taivaallinen Henki ja Elämä- elämän Antajalta.
      Ja lasta kasvatetaan oppimaan tuntemaan kirjoitukset, Jumalan Sanan voima, uudeksi synnyttävä voima. Siitä sitten kasvava voi pitää kiinni ja tullessaan elämässä vastuulliseen ikään. Hän saa valita, rakastaako hän Elämänantajaa ja lähteä seuraamaan tätä Jumalan karistaa ja jos kyllä, hän saa halullisena - suun tunnustuksen kautta kasteen. Eli hänestä tulee täysvaltainen Herran kansalainen, kilvoittelemaan armoistuimen edessä, kotimatkaansa. Herran kansa on rakkausliiton kansa.

On se teille vaikeata ymmärtää Pyhästä käsin elämäntehtävät ja ymmärtää, mitä on Jumalanluomistyö tänään. Se on elämänvirta - aikojen alusta, tähän päivään ja niin pitkälle - kunnes Aika päättyy.

Älkää pilkatko Jumalaa inhimillisen pesuohjeen kautta, että porukka ei edes ymmärrä uskovaisuudesta mitään. Henki puuttuu. Tehdään siinä tyhjäksi perinnäis- sakramenteilla Jumalan Sana.

Voi – voi aloituksen puhetta.

• Anonyymi

Helluntailapset ja äpärät ovat synnittöniä mutta luterilaisten lapset syntisiä helluntaitulkintojen mukaan.

Kiitos helluntai herroille.

Jatkakaa hyvällä omallatunnolla luterilaisten parjaamista.
      Se te osaatte 5/5.

• Anonyymi

Luterilaiset vähentävät äpärien määrää abortoimalla.
        20 000 aborttia vuodessa.
        Yli 200 000 kymmenessä vuodessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaiset vähentävät äpärien määrää abortoimalla.

Tekevätkö ainoastaan aviottomat naiset abortteja ja aviossakin olevat naiset niitä abortoimiaan lapsia vieraiden miesten kanssa, eivätkä aviomiestensä kanssa?
        Ja ovatko kaikki luterilaisia?
        Valehtelet!

äpärä = on halventava nimitys aviottomalle lapselle eli lapselle, joka on syntynyt avioliiton ulkopuolella.

Miksi puhut noin halventavasti noista syntymättömistä lapsiraukoista, ikäänkuin he olisivat syyllisiä ja syntisiä?

Häpeä!

• Anonyymi

Helluntailaisten Raamatusta löytyy löytyy sellaiset sanat kuten uskonratkaisu, pelastusvarmuus ja ehtoollismehu.

• Anonyymi

Uskon että Jumala rankaisee helluntailaista joka taistelee Raamattua ja Pyhää Henkeä vastaan.

Room.5

"Sillä yhden ihmisen tottelemattomuuden teon seurauksena kaikista ihmisistä tuli syntisiä, kuolevaisia ja kadotustuomion alaisia".

Sodomasta ja Gomorrasta ei löytynyt niitä vaadittua kymmentä synnitöntä ihmistä.
      Pieniä lapsiakin siellä oli tuhansia.

• Anonyymi

"Uskon että Jumala rankaisee helluntailaista "

Luterilaiset ovat malliesimerkki synnittömästä kansasta. 😂😂😂😂😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Uskon että Jumala rankaisee helluntailaista "

Luterilaiset ovat malliesimerkki synnittömästä kansasta. 😂😂😂😂😂

luterilaiset ei ole mikään kansa

• Anonyymi

"Sodomasta ja Gomorrasta ei löytynyt niitä vaadittua kymmentä synnitöntä ihmistä.
        Pieniä lapsiakin siellä oli tuhansia."

Väität että pienet lapset ja vauvat ovat syntisiä ihmisiä!

Mitä syntiä pienet, vasta syntyneet vauvat voivat tehdä?

• Anonyymi

Pyhä Henki ei ole sama kuin helluntaihurmos henki tai kaatohenki.

• Anonyymi

"Nyt vaan julistetaan Jumalan valtakuntaa ja kaikki tunkeutuu sinne väkisin omilla päätöksillään.

• Anonyymi

Seurakunnissa on rikkaviljaa ja väkevää eksytystä jos uskoo Raamattuun.

Hell. eivät edes halua keskustella helluntailaisuudesta.
      Luterilaisten panettelu kiinnostaa enemmän.

• Anonyymi

Kaikilla Jenkkkilahkoilla on omat "raamatut", lehdet ja novumit

Jehovantodistajat: Vartiotornilehdet
      Helluntailaiset: Raamattu kansalle ja novumit
      Mormonit: Mormonin kirja, Opin ja liittojen kirjat

Kaikki jenkkilahkot noudattaa Mormonin kirjaan kirjoitettua ohjetta:

Moroni, luku-8

Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi kristityiksi.

• Anonyymi

Jenkkilahkot eivät ole oikeata Kristinuskoa. Jälkeenpäin syntyneitä eksyttäväisiä uskonlahkoja.

• Anonyymi

Luterilaisilla on ollut ISISin kaltaista toimintaa 1500-luvulla ja 1940-luvulla.
      Sitä halutaan tänäkin päivänä!

• Anonyymi

anteeksi tarkoitin hellutailaisia

heillä on kova tappamisen himo

• Anonyymi

Amerikan lahkokirkoissa vaikuttaa sama henki ja sama oppi lapsista.

• Anonyymi

luterilaiset himoksen asiakkaat odottavat innolla ylöstempausta !

samaten kaljakellujat ovat jo lähteneet ylkää vastaan myötävirtaan ihan evästen kanssa !

sellaista suomen luterilainen kristillisyys.

• Anonyymi

tuntuu vaarilla olevan kova halu tuonne himokselle kun se puhuu siitä koko ajan

toinen sen harrastus on tuo kaljakellunta

sellasta on helluntailaisuus, hyvät naiset ja herrat

• Anonyymi

Helluntailainen krustillisyys on julmaa ja lahkohenkistä.
      Kuvittekevat olevansa Raamatullisimpia.
      Se eksytystä suuressa mittakaavassa verrattuna luterilaisuuteen

• Anonyymi

Jos helluntaisuus on julmaa ja lahkohenkisistä, niin mitä on luterilaisuus: jumalattomien ihmisen pahuutta, jossa pienten lasten päällä ja syyksi laitetaan murhat ja aviorikokset.

• Anonyymi

Tätä on luterilaisuus: Anabaptistien vaino alkoi Sveitsissä vuonna 1527, jolloin Felix Manzista tuli ensimmäinen marttyyri. Hänen polvensa taivutettiin puukepin yli niin, että nilkat saatiin kiinnitettyä selän taakse sidottuihin käsiin. Hänet vietiin veneellä joelle, jonne hänet hukutettiin.

• Anonyymi

Kova homo perusti Suomeen 40 ens. hell. srk.

Monet kristityt erehtyivät menemään sen miehen kanssa paljuun veteen sitä samaa henkeä saamaan epäraamatullisissa uudestikasteissa.

• Anonyymi

Kätten päällelaitoissa henki siirtyy ihmisestä toiseen. Monet erehtyi menemään sen helluntailaisen g-miehen käsien alle saamaan niitä taivaskokemuksia, pelastusvarmuutta ja henkikasteita. Olseni toimi 14 vuotta johtavana helluntailaisten ihailtuna pastorina ennen kuin viranomaiset puuttuivat asioihin.

1. Tim. 5:22

Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana.

• Anonyymi

Voi tuota umpisokeutta !

Kukin meistä Raamatun mukaan vastaa OMISTA synneistään !

Ei toisten synneistä !

Hesekiel 18
      19 Ja vielä te kysytte: 'Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.
      20 Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.

• Anonyymi

ja Nooa ja Daniel ja Job olisivat sen keskellä, eivät he voisi-niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra-pelastaa poikaansa eikä tytärtänsä; vain itse he vanhurskaudellaan pelastaisivat henkensä.

• Anonyymi

Helluntailaiset tulkitsevat lievässä hurmoshengessä Raamattua.
      Jutut ovat sen mukaisia.

• Luterilaiset vähentävät äpärien määrää abortoimalla.
      -----------------------------

Ei mennyt perille. Suomessa tehdään abortteja noin 7,900 eli 6.9 per 1,000 hedelmällisyysikäistä (15–49-vuotiasta) naista kohti. Israelissa vuonna 2016 luku oli 9.

• Anonyymi

"Helluntailaiset eivät tee abortteja, eikä huoraa ja homostele."
      Ollaan olevinaan "pyhiä".
      Kunka moni helluntailainen on eronnut puolisostaan ?

• Anonyymi

Helluntailaisilla on eri Raamattu.
      Sieltä mennään mistä aita on matalin laveaa tietä.

Keskustele helluntailaisten kanssa Raamatusta ja kippokasteesta.

• Anonyymi

Täällä kirjoittelevat hellarit luulevat, että pelastus tulee omista teoista ja omasta vanhurskaudesta, eivätkä usko Jeesukseen Kristuksena eivätkä tiedä, miksi Jeesus kuoli.
      Ihan eri usko ja uskonto siis, joten turhaa keskustelu muuten kuin tiedon takia.

Eivät myöskään ymmärrä Sakramentteja (2 kpl) , jotka Jeesus Kristus Jumala asetti armonvälineiksi Sanan lisäksi. Emme tiedä kuinka Sakramenttien halveksijoiden käy, jos he kuitenkin Sanaa uskovat ja turvautuvat yksin Jeesukseen Kristuksena.

• Anonyymi

Sinä tääLlä elät luterilaIsuuden luulottelussa. Raamattu ilmoittaa yksiselitteisesti: minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
        NÄETKÖ SOKEA? EI OLE KIRJOITTETUNA, MAKSAA KIRKON VIRANHALTIJAN TEKOJEN TAI KUMMIEN TEKOJEN TAI VANHEMPIEN TEKOJA TAI AADAMIN TEKOJEN, VAAN KULLEKIN HÄNEN OMIEN TEKOJEN MUKAAN!!!
        minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä tääLlä elät luterilaIsuuden luulottelussa. Raamattu ilmoittaa yksiselitteisesti: minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
        NÄETKÖ SOKEA? EI OLE KIRJOITTETUNA, MAKSAA KIRKON VIRANHALTIJAN TEKOJEN TAI KUMMIEN TEKOJEN TAI VANHEMPIEN TEKOJA TAI AADAMIN TEKOJEN, VAAN KULLEKIN HÄNEN OMIEN TEKOJEN MUKAAN!!!
        minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.

Älä riehu, ei kukaan ole väittänyt tuollaista mitä vastaan mesuat

• Anonyymi

Lapset on Adamin synnin vuoksi samassa asemassa aikuisten kanssa. Ramattu ei tunne mitään viattomuusoppia iän perusteella. Perisynti on kokkeltiivinen koko ihmiskuntaa koskeva synti.

Perisynnin lisäksi ihmisiä sitoo vanhempien ja isovanhempien syntivelka
      (4 sukupolvea kerralla, 4x40 v. = 160 v.)

Valit. 5:7

Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.

Hoos. 14:1

Samaria joutuu tilille synneistään, se on kapinoinut Jumalaansa vastaan. Sen miehet kaatuvat miekkaan, sen pienet lapset murskataan, ja raskaana olevat naiset viilletään halki.

• Anonyymi

4. Moos. 14:18

'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'

• Anonyymi

po. perisynti on kaikkia ihmisiä koskeva kollektiivinen synti, josta tulee osalliseksi heti sikiämisestä Adamin sukuun alkaen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

po. perisynti on kaikkia ihmisiä koskeva kollektiivinen synti, josta tulee osalliseksi heti sikiämisestä Adamin sukuun alkaen.

Noinhan Luther opettaa harhaanjohtavassa kirjoituksessan.

Onneksi Raamattu ei tunne perisyntiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noinhan Luther opettaa harhaanjohtavassa kirjoituksessan.

Onneksi Raamattu ei tunne perisyntiä.

Ei vaan noin Raamattu opettaa ja perisynnin se tuntee oikein hyvin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpölöpö lyhyesti tiivistelmänä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'

Isien synnit on selitetty Sanassa:
        Te niskurit ja ympärileikkaamattomat sydämeltä ja korvilta, aina te vastustatte Pyhää Henkeä-niinkuin teidän isänne, niin tekin. Ketä profeetoista eivät teidän isänne vainonneet? He tappoivat ne, jotka ennustivat sen Vanhurskaan tulemista, jonka kavaltajiksi ja murhaajiksi te nyt olette tulleet,

Isien synnit ovat itsenkukin omia syntejä, samoja syntejä, joita jo isät tekivät. Voi teitä, kun te rakennatte profeettain hautakammioita, ja teidän isänne ovat heidät tappaneet!
        Jeesus itse opettaa: Näin te siis olette isäinne tekojen todistajia ja suostutte niihin: sillä he tappoivat profeetat, ja te rakennatte niille hautakammioita.
        Monet kuninkaat vaelsivat isiensä synnneissä: Hän palveli Baalia ja kumarsi häntä ja vihoitti Herran, Israelin Jumalan, aivan niinkuin hänen isänsä oli tehnyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Isien synnit on selitetty Sanassa:
        Te niskurit ja ympärileikkaamattomat sydämeltä ja korvilta, aina te vastustatte Pyhää Henkeä-niinkuin teidän isänne, niin tekin. Ketä profeetoista eivät teidän isänne vainonneet? He tappoivat ne, jotka ennustivat sen Vanhurskaan tulemista, jonka kavaltajiksi ja murhaajiksi te nyt olette tulleet,

Isien synnit ovat itsenkukin omia syntejä, samoja syntejä, joita jo isät tekivät. Voi teitä, kun te rakennatte profeettain hautakammioita, ja teidän isänne ovat heidät tappaneet!
        Jeesus itse opettaa: Näin te siis olette isäinne tekojen todistajia ja suostutte niihin: sillä he tappoivat profeetat, ja te rakennatte niille hautakammioita.
        Monet kuninkaat vaelsivat isiensä synnneissä: Hän palveli Baalia ja kumarsi häntä ja vihoitti Herran, Israelin Jumalan, aivan niinkuin hänen isänsä oli tehnyt.

Valit. 5:7

Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.

'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.

2. Sam. 12:13

Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.

2. Sam. 12:15

Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.

• Anonyymi

Synnittömyys on vilpittömyyttä, myötätuntoa, totuudenmukaisuutta ja elämäniloa. Sekä hyvää tahtoa. Ihan sama iälle. Tee parannus ja kokeile hyväksyä ihmiset sellaisina kuin he ovat.

• Anonyymi

"elämäniloa. Sekä hyvää tahtoa."
        "kokeile hyväksyä ihmiset sellaisina kuin he ovat."

Tuo oli hyvä neuvo!

• Anonyymi

Hellarit eksyttää ihmisiä, että Raamatussa olisi jokin lapsien viattomuusoppi.
      Se ei pidä paikkaansa.

Hoos. 14:1

Samaria joutuu tilille synneistään, se on kapinoinut Jumalaansa vastaan. Sen miehet kaatuvat miekkaan, sen pienet lapset murskataan, ja raskaana olevat naiset viilletään halki.

• Anonyymi

Sama rangaistus koski "pieniä lapsia" vanhempien synnin vuoksi.

4. Moos. 16

Niin he lähtivät pois Koorahin, Daatanin ja Abiramin asumuksen ympäriltä. Mutta Daatan ja Abiram olivat tulleet ulos ja asettuneet majojensa ovelle vaimoinensa ja suurine
        ja pienine lapsinensa.
        Ja he suistuivat kaikkinensa elävältä tuonelaan, ja maa peitti heidät; ja niin heidät hävitettiin seurakunnan keskeltä.

• Anonyymi

toinen helluntai - toinen henki - toinen kaste - toinen herra----->helluntailaisuus

• Anonyymi

Miksihän luterilaiset eivät usko, että Jeesus on sovittanut maailman synnin?
        "Se on täytetty"! Synti on sovitettu!

Onko Lutherin aivopesu ollut niin tehokasta, että he eivät ymmärrä Jumalan armoa ja pelastussuunnitelmaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksihän luterilaiset eivät usko, että Jeesus on sovittanut maailman synnin?
        "Se on täytetty"! Synti on sovitettu!

Onko Lutherin aivopesu ollut niin tehokasta, että he eivät ymmärrä Jumalan armoa ja pelastussuunnitelmaa?

Kyllä luterilaiset uskovat mutta eivät usko että synnit saa anteeksi ilman uskoa Jeesukseen

Miksihä ukastajat uskoo että synnit saa anteeksi ilman uskoa? Onko parhain aivopesu ollut niin tuloksekasta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä luterilaiset uskovat mutta eivät usko että synnit saa anteeksi ilman uskoa Jeesukseen

Miksihä ukastajat uskoo että synnit saa anteeksi ilman uskoa? Onko parhain aivopesu ollut niin tuloksekasta?

Näköjään kun hellarit kieltää Raamatun perustotuudet

• Anonyymi

Kaikki on syntiä tehnyt ja Jumalan kirkkautta vailla, näin sanoo raamattu.Jeesus vei ristille koko ihmiskunnan synnit.

• Anonyymi

Opiksi ja ohjeeksi Jumalan kymmenen käskyä - löytyy Raamatusta.
      Hellapojille tiedoksi.

Mitkä on helluntailaisten kymmenen käskyä jotka ovat ovat helluntaipastorit opettaneet.
      Tärkein käsky näyttää olevan jumaloi ja öyhötä helluntaikasteella.

• Anonyymi

>>>Helluntailaisilla näyttää olevan eri Raamattu kuin kristityillä.<<<

Onko sinulla huono näkö?

Minun tultua uskoon menin helluntaiseurakuntaan. Lestadiolaiset
      vanhempani olivat huolissaan siitä, että minä olin mennyt väärään.
      He ostivat minulle lahjaksi Raamatun. Ehkä he ajattelivat, että
      poika saa kuitenkin sen oikean Raamatun.

Aloin lukea heidän minulle hankkimaa Raamattua. Sen Raamatun
      Sanaan perustuu hengelliset käsitykseni ja hengelliset oppini.
      Myöhemmin huomasin, että helluntaiseurakunnan kirjamyynnissä
      oli samoja Raamattuja kuin minulla.

Helluntailaisilla ei ole omaa Raamattua. Älä valehtele, älä
      puhu asioista, joista et mitään tiedä. Valehtelu on syntiä.

Mvh J - K

• Anonyymi

Vanhempieni ostama Raamattu oli 33/38 käännös.
        Kirjoitin tämän em. teksiin mutta kone poisti sen
        kirjoituksen aikana. Tekstit kun katoavat olemattomiin
        jos ei ole hyvin tarkkana kirjoittaessa.

Mvh J - K

• Anonyymi

Pietismi pyrki uudistamaan ja elävöittämään seurakuntia sekä syventämään kristittyjen hengellistä elämää. Liikkeen painopiste on yksilön sisäisessä muutoksessa.
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Pietismi

• Anonyymi

>>>Kehoittiko Jeesus kastamaan uudestaan ja
      mitä hän tarkoitti "yksi kaste" periaatteella ?<<<

Käskikö Jeesus kiiruhtaa kastamaan pikkulapsia?
      Missä Raamatun jakeessa kastetaan pikkulapsia?
      Se tulee olla siellä selvästi luettavissa, ei oletettava
      tapahtuma.

Jumala käskee meitä pitäytymään luotettavaan
      kirjoitettuun Sanaan, ei olettamuksiin. Jeesus
      kehotti meitä pysymään Hänessä, siis Sanassa.
      Koska Jeesus on Sana, Hän kehotti meitä uskovia
      pysymään SANASSA. Siitä seuraa lupaus, että
      Jeesus, Sana, pysyy meissä.

Mutta jos emme pysy Sanassa vaan olettamuksissa, ...

https://www.jumala-kanssamme.se/439652324/

Mvh J - K

• Anonyymi

Koska Raamatussa ei ole yhtään esimerkkiä vauvan kastamisesta,
        mutta lukuisia esimerkkejä, kaikki kastetapaukset, uskoon tulleiden
        uskovien kasteesta, voimme väittää Raamatun tarkoittavan
        yhdellä kasteella uskovan kastetta upottamalla. Muita vesikasteita
        ei Raamatussa ole.

Mvh J - K

• Anonyymi

Missä Jeesus käskee kastamaan aikuisia? Ei missään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koska Raamatussa ei ole yhtään esimerkkiä vauvan kastamisesta,
        mutta lukuisia esimerkkejä, kaikki kastetapaukset, uskoon tulleiden
        uskovien kasteesta, voimme väittää Raamatun tarkoittavan
        yhdellä kasteella uskovan kastetta upottamalla. Muita vesikasteita
        ei Raamatussa ole.

Mvh J - K

Esimerkkien puute ei ole mikään peruste. Yhtään esimerkkiä upotuskasteesta ei ole

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä Jeesus käskee kastamaan aikuisia? Ei missään

Raamattu ei käske missään kastamaan vauvoja, lapsia, nuoria, syntisiä
        eikä aikuisia. Raamattu käskee kastaa uskoon tulleita uskovia ihmisiä.
        Siksi Raamatun kertomuksissa kastetaan vain uskovia.

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu ei käske missään kastamaan vauvoja, lapsia, nuoria, syntisiä
        eikä aikuisia. Raamattu käskee kastaa uskoon tulleita uskovia ihmisiä.
        Siksi Raamatun kertomuksissa kastetaan vain uskovia.

Mvh J - K

Ei käske Raamattu missään kastamaan uskoontulleita. Näytä kohta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei käske vaan Jeesus käskee kastamaan ja opettamaan kaikkia kansoja.
        Amen!

• Anonyymi

Käskikö Jeesus purkamaan käskyt?
        Missä Raamatun jakeessa Jeesus kumoaa lain?
        Se tulee olla siellä selvästi luettavissa, ei oletettava
        tapahtuma.

Matteuksen evankeliumi:

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkö todellakaan tunne Raamattua?
        Miksi sitten täällä väittelet uskovian kanssa?
        Apostolien teoissa kaikki kastettavat olivat uskovia.
        apostolit tottelivat Jeesuksen antamaa lähetyskäskyä.
        He julistivat evankeliumia Jeesuksesta ja kastoivat
        Jeesukseen Kristukseen uskoontulleet ihmiset heti.

Mvh J - K

• Anonyymi

4Moos.16:30-34 Mutta jos Herra antaa jotakin erikosta tapahtua ja maa avasi kitansa ja nielee heidät kaikkinensa, niin että he elävältä suitsuivat tuonelaan, niin siitä tietäkää, että nämä miehet ovat pilkanneet Herraa. Tuskin oli hän saanut kaiken tämän sanotuksi, niin maa avasi halkesi heidän altansa ja maa avasi kitansa ja mielaisi heidät, heidän asuntonsa, kaiken Koorahin väen ja kaikki heidän tavaransa. Ja he suistuivat kaikkinensa elävältä tuonelaan, ja maan peitti heidät; ja niin heidät hävitettiim seurakunnan keskeltä. Ja koko Israel, joka oli heidän ympärillänsä, pakeni kuullesaan heidän huutonsa, sillä he pelkäsivät maan nielaisevan heidätkin.

• Anonyymi

Johanneksen evankeliumi:

Tuossa ei eroitella, että ketä Jeesus vesikastoi.
      Siinä kerrotaan vain että JEESUS KASTOI, ja koska siinä ei puhuta mitään, että Jeesus olisi jättänyt lapset vesikastamatta, niin varmaa on, että äitien sylissään kantamat vauvatkin tuli samalla vesikastetuiksi, kuten myöskin omilla jaloillaan seisovatkin lapset.
      Jos Jeesus olisi kieltäytynyt lapsia vesikastamasta, niin siitä olisi noissa jakeissa kerrottu.

Matteuksen evankeliumi:
      19:14 Niin Jeesus sanoi: "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta".

Markuksen evankeliumi:
      10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.

Tuossa on todisteet siitä, että Jeesus kastoi vesikasteella lapsiakin!

• Anonyymi

Ei tuossa ole mitään todistusta lapsien kastamisesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tuossa ole mitään todistusta lapsien kastamisesta.

Ei, eikä todistetta siitä että heitä ei kastettu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei, eikä todistetta siitä että heitä ei kastettu

Kastamiseen kuului syntien tunnustaminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kastamiseen kuului syntien tunnustaminen.

Kuului, kuului.
        Raamatussa ei ole pienen lapsen synnintunnustusta.

• Anonyymi

Raamattu käskee pitäytymään luotettavaan Sanan ilmoitukseen,
        ei olettamuksiin. Missään Raamatussa ei esiinny vauvan kastetta.
        Ei sinun esittämissäsi jakeissa, vaikka niillä pyrit todistamaan
        vauvakastetta. Koska niissä ei esiinny vauvan kastetta, vaikka
        niillä jakeilla pyrit sen todistamaan, VAUVAKASTETTA ei ole
        Raamatussa. Se on ainoastaan Raamatun lukijan mielikuvituksessa
        ja olettamuksissa. Jumala ei käske perustaa mitään oppia
        olettamuksiin.

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuului, kuului.

Niin kuuluu ja se kuuluu kastetulle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu käskee pitäytymään luotettavaan Sanan ilmoitukseen,
        ei olettamuksiin. Missään Raamatussa ei esiinny vauvan kastetta.
        Ei sinun esittämissäsi jakeissa, vaikka niillä pyrit todistamaan
        vauvakastetta. Koska niissä ei esiinny vauvan kastetta, vaikka
        niillä jakeilla pyrit sen todistamaan, VAUVAKASTETTA ei ole
        Raamatussa. Se on ainoastaan Raamatun lukijan mielikuvituksessa
        ja olettamuksissa. Jumala ei käske perustaa mitään oppia
        olettamuksiin.

Mvh J - K

Aivan ja luotettava ilmoutus on Kristuksen käsky. Mitään vauvakastettu ei ole Raamatusa vaan siellä on kaste joka on sama kaikille. Uudestikastajat olettavat että vauvoille pitäisi olla joku oma kaste mutta ei ole. Sellainen on olettamista. Luotetaan siihen mitä Jeesus käskee tehdä niin ei tarvitse oletella mitään

• Anonyymi

Parannuksen kaste ei koskenut pieniä lapsia, uuden liiton kaste taas koskee

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuului, kuului.

"Raamatussa ei ole pienen lapsen synnintunnustusta."

VÄÄRIN!!!

>>> !!! >>>

"Katso, me olemme sinun edessäsi syyllisyydessämme;"

"Katso, me olemme sinun edessäs synneissämme;"

<<< !!! >>>

"kokoontui hänen luoksensa sangen suuri joukko Israelin miehiä, naisia ja lapsia; sillä kansakin itki katkerasti."

"kokoontui suuri joukko Israelista hänen tykönsä, miehistä, vaimoista ja lapsista, ja kansa itki sangen kovin."

--------

Esra:
        9:15 Herra, Israelin Jumala, sinä olet vanhurskas, sillä meistä on jäljellä pelastuneita vain sen verran, kuin tänä päivänä on. Katso, me olemme sinun edessäsi syyllisyydessämme; emmekä me tämän tähden voi sinun edessäsi kestää."
        10:1 Kun Esra näin rukoili ja tunnusti, itkien ja maahan langeten, Jumalan temppelin edustalla, kokoontui hänen luoksensa sangen suuri joukko Israelin miehiä, naisia ja lapsia; sillä kansakin itki katkerasti.

Biblia (1776)
        Esra 9:15 Herra Israelin Jumala! sinä olet vanhurskas. Sillä me olemme jääneet vapahdettaa, niinkuin se tänäpänä on. Katso, me olemme sinun edessäs synneissämme; sentähden ei kenkään voi edessäs pysyä.
        Biblia (1776)
        Esra 10:1 Kuin Esra näin rukoili ja tunnusti, itki ja makasi Jumalan huoneen edessä, kokoontui suuri joukko Israelista hänen tykönsä, miehistä, vaimoista ja lapsista, ja kansa itki sangen kovin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuului, kuului.

Matteuksen evankeliumi:
        19:13 Silloin tuotiin hänen tykönsä lapsia, että hän panisi kätensä heidän päälleen ja rukoilisi;...
        19:15 Ja hän pani kätensä heidän päälleen...

Markuksen evankeliumi:
        10:13 Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin;...
        10:16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.

Luukkaan evankeliumi:
        18:15 Ja he toivat hänen tykönsä myös pieniä lapsia, että hän koskisi heihin;...
        18:16 ...Jeesus kutsui lapset tykönsä...

Markuksen evankeliumi:
        10:18 ...Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.

Johanneksen evankeliumi:
        3:26 Ja he tulivat Johanneksen luo ja sanoivat hänelle: "Rabbi, se, joka oli sinun kanssasi Jordanin tuolla puolella ja josta sinä olet todistanut, katso, hän kastaa, ja kaikki menevät hänen tykönsä".

Tottakai vanhemmat toivat myöskin lapsensa Jeesuksen kastettavaksi, eikä Jeesus ole kieltäytynyt lapsia kastamasta!
        <<<!!!>>>
        "Sallikaa lasten tulla minun tyköni"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan ja luotettava ilmoutus on Kristuksen käsky. Mitään vauvakastettu ei ole Raamatusa vaan siellä on kaste joka on sama kaikille. Uudestikastajat olettavat että vauvoille pitäisi olla joku oma kaste mutta ei ole. Sellainen on olettamista. Luotetaan siihen mitä Jeesus käskee tehdä niin ei tarvitse oletella mitään

>>>Luotetaan siihen mitä Jeesus käskee tehdä niin ei tarvitse oletella mitään<<<

Jeesus sanoi: "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu".

Otetaan tämä niinkuin Jeesus sanoo.
        Et voi uskoa ellet ole kuullut ja käsitä uskon kohteesta.
        Ensin siis evankeliumin julistus, sitten usko siihen ja sitten kaste.

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Luotetaan siihen mitä Jeesus käskee tehdä niin ei tarvitse oletella mitään<<<

Mvh J - K

Luukkaan evankeliumi:
        1:41 Ja kun Elisabet kuuli Marian tervehdyksen, hypähti lapsi hänen kohdussansa; ja Elisabet täytettiin Pyhällä Hengellä.
        1:42 Ja hän puhkesi puhumaan suurella äänellä ja sanoi: "Siunattu sinä vaimojen joukossa, ja siunattu sinun kohtusi hedelmä!
        1:43 Ja kuinka minulle tapahtuu tämä, että minun Herrani äiti tulee minun tyköni?
        1:44 Sillä katso, kun sinun tervehdyksesi ääni tuli minun korviini, hypähti lapsi ilosta minun kohdussani.
        1:45 Ja autuas se, joka uskoi, sillä se sana on täyttyvä, mikä hänelle on tullut Herralta!"

"Ja autuas se, joka uskoi", elikkä Johannes äitinsä kohdussa, jossa hän ilosta hypähti, kuullessaan Jeesuksen äidin äänen, joka Herraa kohdussaan kantoi, ja sen Johannes tiesi!

Mutta nyt on kuitenkin kyse jo syntyneistä, itse kastettavaksi haluavista lapsista, ja jos lapsi Johanneksen tavoin ilosta hypähtää, potkaisee ja jokeltaa, papin nähdessään, niin on se sen merkki, että tämä lapsi uskoo ja ilosta hypähtäen kastettaan vaatii, sen vapaaehtoisesti hyväksyy, ja hän jokellellen kielillä puhuen Herran huomaan halajaa!
        Autuas on lapsi, joka uskoo jo noin pienenä, kuten Johannes, ja muutkin lapset hänen lisäkseen!
        Vauvvoilta älkööt kastetta kiellettäkö, jos he uskovat, sen hypähtämällä vanhemmilleen ilmaisevat, ja kastettavaksi siten päästä vaativat!
        Kyllä vauva tietää, mitä haluaa, mutta vain luterilaiset vanhemmat sen ymmärtävät, ja lastaan rakastavat, kastattaessaan lapsensa Jumalan huomaan ja jäseneksi Jeesusruumiiseen, eivätkä rakastamaansa lastaan heitteille jätä, kaiken karvaisten vieraiden henkien metsästettäväksi ja saalistettavaksi!

Luotetaan siihen mitä Jeesus käskee tehdä niin ei tarvitse oletella mitään, elikkä kuunnelkaamme mitä Jeesus sanoo: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luukkaan evankeliumi:
        1:41 Ja kun Elisabet kuuli Marian tervehdyksen, hypähti lapsi hänen kohdussansa; ja Elisabet täytettiin Pyhällä Hengellä.
        1:42 Ja hän puhkesi puhumaan suurella äänellä ja sanoi: "Siunattu sinä vaimojen joukossa, ja siunattu sinun kohtusi hedelmä!
        1:43 Ja kuinka minulle tapahtuu tämä, että minun Herrani äiti tulee minun tyköni?
        1:44 Sillä katso, kun sinun tervehdyksesi ääni tuli minun korviini, hypähti lapsi ilosta minun kohdussani.
        1:45 Ja autuas se, joka uskoi, sillä se sana on täyttyvä, mikä hänelle on tullut Herralta!"

"Ja autuas se, joka uskoi", elikkä Johannes äitinsä kohdussa, jossa hän ilosta hypähti, kuullessaan Jeesuksen äidin äänen, joka Herraa kohdussaan kantoi, ja sen Johannes tiesi!

Mutta nyt on kuitenkin kyse jo syntyneistä, itse kastettavaksi haluavista lapsista, ja jos lapsi Johanneksen tavoin ilosta hypähtää, potkaisee ja jokeltaa, papin nähdessään, niin on se sen merkki, että tämä lapsi uskoo ja ilosta hypähtäen kastettaan vaatii, sen vapaaehtoisesti hyväksyy, ja hän jokellellen kielillä puhuen Herran huomaan halajaa!
        Autuas on lapsi, joka uskoo jo noin pienenä, kuten Johannes, ja muutkin lapset hänen lisäkseen!
        Vauvvoilta älkööt kastetta kiellettäkö, jos he uskovat, sen hypähtämällä vanhemmilleen ilmaisevat, ja kastettavaksi siten päästä vaativat!
        Kyllä vauva tietää, mitä haluaa, mutta vain luterilaiset vanhemmat sen ymmärtävät, ja lastaan rakastavat, kastattaessaan lapsensa Jumalan huomaan ja jäseneksi Jeesusruumiiseen, eivätkä rakastamaansa lastaan heitteille jätä, kaiken karvaisten vieraiden henkien metsästettäväksi ja saalistettavaksi!

Luotetaan siihen mitä Jeesus käskee tehdä niin ei tarvitse oletella mitään, elikkä kuunnelkaamme mitä Jeesus sanoo: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta."

Onkohan pikkuisen kaukaa haettu "teologia" kasteesta.

Eikös tuolla perusteella lapset, jotka nukkuvat kastettaessa ilmaisisi vähän välittävän kasteesta.
        Tai jos lapsi puhkeaa itkuun, niin silloinhan sekin olisi vastoin teologiaasi.

ihan pinet lapset eivät myöskään hypähtele.

Kyllä Jeesus salli lasten tulla luokseen ja sallii vieläkin ja mielellään siunaa heitä, mutta Raamatun ilmoituksen mukaan ihminen on jo kerennyt tehdä syntiä ennen peson vastaanottamistaan, eikä pieni lapsi ole sille mahdollistunut.

10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.
        11 Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä. ( 1Kor 6)

Peson jälkeisen ihmisen tulisi elää ilman tuon listauksen sisältöä.
        Pieni lapsi ei tule autuaammaksi tekojensa osalta myöhemmässä vaelluksessaan.

Ei hän ole tehnyt huorin, ei ole alkoholisti, ei ole rikkonut avioliittoaan, ei tekedy ulkokultaiseksi jne ..

Jeesus sanookin, että ihmisten tulee kääntyä ja tulla pienten lasten kaltaisiksi.

No, kuka voi tulla pinten lasten kaltaiseksi, eikö hän, joka ei enää ole pieni lapsi, vaan varttunut.

Jeesus ei tarkoita tietenkään, että pitää kääntyä esim. selällään olemisesta vatsalleen, vaan siitä omasta vaelluksestaan, mikä on tunut mukanaan synnin kertymistä esim. tuon 1Kor 6-luvun tekstikohdan mukaan.

Kuten Jeesus todistaa tuhlaajapojasta, joka vaelsi kauas Jumalasta, ja lopulta kääntyi ja sai kohdata armahtavan Isän.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mvh J - K

"uskotaan ja kastetaan" -hokemat

Markuksen loppu ei ole mitään Jeesuksen puhetta, vaan täysin tuntemattoman henkilön tekemää lisäystä, mikä on riitaisassa kirkolliskokouksessa lisätty Markuksen evankeliumin loppuun sen pidentämiseksi.

Jeesus ei kuolemansa jälkeen kehottanut juomaan myrkkyä, pistättämään käärmeillä ja sanonut että se ei haittaa mitään kun vaan uskotaan ja kastetaan.

Asiasta on varoitus Mark. 16:9 kohdalla

Jeesus ilmestyy lähimmilleen
        9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luukkaan evankeliumi:

>>> "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä,
        sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta."<<<

Vauvakaste estää lapsia tulemasta Jeesuksen luokse koska
        vauvana kastetulle sanotaan ettei hän tarvitse mitään uskoon
        tuloa koska on jo lapsena kastettu ja tullut kristityksi kasteessa.
        Heitä jopa varotetaan uskoon tulemisesta ja Raamatulliselle
        kasteelle menemisestä. Heitä myös pyritään estämään menemästä
        Jumalan seurakuntaan kuulemaan elävää Jumalan sanaa.

Tätä tapahtuu tälläkin palstalla miltei jokaisessa ketjussa.
        Siksi vauvakaste on paha eksytys. Raamatussa ei ole lapsikastetta.

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>> "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä,
        sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta."<<<

Vauvakaste estää lapsia tulemasta Jeesuksen luokse koska
        vauvana kastetulle sanotaan ettei hän tarvitse mitään uskoon
        tuloa koska on jo lapsena kastettu ja tullut kristityksi kasteessa.
        Heitä jopa varotetaan uskoon tulemisesta ja Raamatulliselle
        kasteelle menemisestä. Heitä myös pyritään estämään menemästä
        Jumalan seurakuntaan kuulemaan elävää Jumalan sanaa.

Tätä tapahtuu tälläkin palstalla miltei jokaisessa ketjussa.
        Siksi vauvakaste on paha eksytys. Raamatussa ei ole lapsikastetta.

Mvh J - K

Lämmitetty kastevesi kastealtaassa on paha eksytys.
        Mikrofoni seurakunnan edessä on paha eksytys.
        Sähkövalot seurakunnassa ovat paha eksytys,
        Kaatuminen seurakunnassa on paha eksytys.
        Raamatussa ei ole lämmitettyjä kastevesialtaita.
        Raamatussa ei ole mikrofoneja.
        Raamatussa ei ole sähkövaloja.
        Raamatussa ei ole kaatumista.
        Siksi tuo kaikki on paha eksytys.

• Anonyymi

Luterilaiset eivät hyväksy oman kirkolliskokouksen hyväksymän Raamatun tekstejä esim. Paavalin tekstejä, Apostolien tekoja...

Tehkää luterilaiset oma "raamattu', josta löytyy vauvakaste, kummit, valtiokirkko, sateekaarimessut, homojen vihkimiset, sakramentit...

Helluntailaiset hyväksyvät 33/38 Raamatun!

• Anonyymi

Se ei ole huonoa asia jos helluntailaiset katsoisivat peiliin ja tutkisivat itseään.
      Helluntaiusko ei muutu yhtään paremmaksi solvaamalla luterilaisia.

Menkää solvaamaan muslimeita.
      Teillä taitaa olla hengen jihad-yhteys keskenään ?

• Anonyymi

Luterilaiset voisivat katsoa peiliin, josta löytyy anabaptistien tapattaminen Lutherin käskystä 1500-luvulla!
        Mitä eroa on luterilaisilla ja ISISillä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaiset voisivat katsoa peiliin, josta löytyy anabaptistien tapattaminen Lutherin käskystä 1500-luvulla!
        Mitä eroa on luterilaisilla ja ISISillä?

Helluntailaisuus on pirullinen uskonto.
        Et kai ole helluntaiuskonnon uhri ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisuus on pirullinen uskonto.
        Et kai ole helluntaiuskonnon uhri ?

Mitä hyvää Norjasta ja Ruotsista on tullut
        helluntailaisuuteen
        - Olsenin henki
        Piensoho Siion seurakuntaan
        - paljon muslimeita helluntaikirkkoon

• Anonyymi

Pirullisimmat uskonnot.
      Ne eivät ole Jumalan Hengestä.

• Anonyymi

Näin on. Luterilaisilla on ISIS-menneisyys!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin on. Luterilaisilla on ISIS-menneisyys!

Olet naimisissa Isiksesi kanssa.
        Menehän siitä homoilemaan hurmahenkiesi kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet naimisissa Isiksesi kanssa.
        Menehän siitä homoilemaan hurmahenkiesi kanssa.

Teillä luterilaisillahan on ne "sateekaarimessut"!
        Mitä messuilla saa?

• Anonyymi

Kuinka paljon muslimeita on Siion seurakunnassa ?
      Se on helluntailaisuuden kruunun jalokivi.

• Anonyymi

Perisynti on sellainen asia jota ei mainita raamatussa. Silti monilla lahkoilla se kuuluu "totuuteen". Kreikkalaiskatolisilla eli Ortodokseilla ei ole perisyntiä.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaiset ottavat mieluummin jäsenikseen muslimeita kuin juutalaisia.
        Lisäksi rikollisia, murhaajia ja huumesekoilijoita.

• Anonyymi

Lahkolaisuuden henkeen kuuluu etteivät he tunnusta syntejään ja tee parannusta.
      Kyse on lähinnä kirkottuneista jenkki uususkonnoista.
      Luulevat olevansa maailnan valloittajia.
      Se on kuitenkin raakaa rahastusta.

• Anonyymi

Luterilaiset näyttäkäähän mallia ja katukaa syntejänne.

Tässä aiheita:
        Homojen vihkiminen.
        Sateekaarimessut
        Anabaptistien tapattaminen.
        Vauvojen pakkokasteet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä aiheita:
        Homojen vihkiminen.
        Sateekaarimessut
        Vauvojen pakkokasteet.

Jokainen vastaa synneistään itse henkilökohtaisesti.
        Miten helluntailaiset ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä aiheita:
        Homojen vihkiminen.
        Sateekaarimessut
        Vauvojen pakkokasteet.

Nuo on kyllä helluntailaisten aiheita

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä aiheita:
        Homojen vihkiminen.
        Sateekaarimessut
        Vauvojen pakkokasteet.

"Vauvojen pakkokasteet."

Pakkokasteet?

Dramaattista!
        Vauva käsiraudoissa, poliisien saattelemana kasteelle?!
        HAH!

Pakkopesu
        Pakkoruokinta
        Pakkoulkoiluttaminen
        Pakkonukuttaminen
        Pakkokakkominen

• Anonyymi

Helluntaikirkossa jäseninä on myös poliitikkoja (maailman luotettavin ammatti?) mikä sopii pirun hyvin helluntaihenkeen.
      Helluntaipastori poliitikko Kankaanniemi on kunnoustautunut helluntaihengessä sokkelin kivittäjänä.
      Parmentaarikko Teukka Hakkarainen viinamäen miehenä ja baisten tissien kourijana helluntaihengessä.

• Anonyymi

Tekikö helluntaikaste näistäkin pyhempiä ja palastusvarmoja helluntailaisia ?
        Helluntaihurmoshenget esiintyvät monella tavalla.
        Ei ne kestä päivänvaloa.

• Anonyymi

Koko olemassa olonsa ajan (100 vuotta) helluntailaiset ovat tavoitelleet hurmahenkisiä kokemuksia ja ilmiöitä.
      Ne esiintyvät monenlaisessa olomuodossa.

Sielunvihollinen käyttää hyväksi tunteisiin vaikuttamista.
      Helluntailaisuus on jäänyt vauvakaste öyhötyksen ja gay kaappitasolle.
      Jo alkuhustoriasta asti.

• Anonyymi

Helluntaihenki toimi alkuaikana hyvin antaen "uusia kieliä" ja hurmahenki kokemuksia.

Raamatullisessa alkuperäisessä Helluntaissa eivät uskoontulleet puhuneet
        "glossoliaa".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntaihenki toimi alkuaikana hyvin antaen "uusia kieliä" ja hurmahenki kokemuksia.

Raamatullisessa alkuperäisessä Helluntaissa eivät uskoontulleet puhuneet
        "glossoliaa".

Tarkoitatko, että kiroilu ja pahanpuhuminen korvaa teillä kielilläpuhumisen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitatko, että kiroilu ja pahanpuhuminen korvaa teillä kielilläpuhumisen?

Hellareille joo

• Anonyymi

Glossoliasta helluntailaisuudessa

Helluntailaiset myöntävät rukoilevansa salakielilllä.

"On se hyvä, että murhanhimoiset luterilaiset eivät ymmärrä mitä helluntailaiset rukoilevat!"

Aika sairasta tekstiä.

• Anonyymi

Mutta nuo hakkaraisen ja kniemen jutut on naurettavan olemattomia verratessa vaikka tuhansien parinvaihtajien kourimisia ynnämuuta himospileissään !!

Eikös ne ole luterilaisia jo heti vauvana uskoontulleita !?

• Anonyymi

En ole missään nähnyt sanallakaan moitittavan moista kirkkouskovien menoa ?!@

Eikö teillä ole yhtään pappia ja piispaa joka evankelioisi ja kehottaisi parannukseen hah.

Raamatullisesta seurakunnasta heidät erotettaisiin saman tien !

• Anonyymi

taitavat olla helluntailaisia, niillä nuo parinvaihtijutut kun koko ajan mielessä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole missään nähnyt sanallakaan moitittavan moista kirkkouskovien menoa ?!@

Eikö teillä ole yhtään pappia ja piispaa joka evankelioisi ja kehottaisi parannukseen hah.

Raamatullisesta seurakunnasta heidät erotettaisiin saman tien !

ei helluntaikirkkouskovia moititta omalta taholta.

Omat papit vain usuttaa syntiin

• Anonyymi

Ei voi päästä hellareiden kanssa yhteisymmärrykseen pelastuksesta, mutta jatketaan silti. Ainakin toinen on väärässä. Koska minä en ole, niin hellarit ovat.

• Anonyymi

Golgatan sovitustyöhön helluntaissa Jeesuksen veren anteeksiannon sanomaan uskotaan.
        Jos luterilaiset uskovat vain omiin vauvahelvettijumalansan soviteltavaan ihmisoppiin, jossa tormuuteetaan vauva hätäkasteeseen, niin toden totta.
        Luterilaisten Martti- jumalan luomahelvettioppi - hätäkaste -ja kummijutut eroavat vapaitten suuntien opetuksesta.

Eli Vapaissa suunnissa on Pyhä Henki vienyt Golgatalle katsomaan sovitusta ja missä, sekä kuka antaa syntejä anteeksi on yhteinen.
        Eli Jumala- elämänkirjan kautta kirjoitetun sovitussanassa pelastaa. Se on Jumalantyö. ei vauvapesu satu samaan todistukseen.
        Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan Sanan kautta. Tässä ei puhuta pesuvatiuskosta.
        Joh 6:47  Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä. 

Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Älkää nurisko keskenänne.

Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. (Joh 6:43-44)

Sillä Isä rakastaa Poikaa ja näyttää hänelle kaikki, mitä hän itse tekee; ja hän on näyttävä hänelle suurempia tekoja kuin nämä, niin että te ihmettelette. Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo. Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle, että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.

Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään. (Joh 5:20-24)

Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat ne saavat elää. Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä. Ja hän on antanut hänelle vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika.

Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen. (Joh 5:25-29)

Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä. Mutta teissä on muutamia, jotka eivät usko." Sillä Jeesus tiesi alusta asti, ketkä ne olivat, jotka eivät uskoneet, ja kuka se oli, joka oli kavaltava hänet. Ja hän sanoi: "Sentähden minä olen sanonut teille, ettei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei minun Isäni sitä hänelle anna".
        (Joh 6:63-65)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Golgatan sovitustyöhön helluntaissa Jeesuksen veren anteeksiannon sanomaan uskotaan.
        Jos luterilaiset uskovat vain omiin vauvahelvettijumalansan soviteltavaan ihmisoppiin, jossa tormuuteetaan vauva hätäkasteeseen, niin toden totta.
        Luterilaisten Martti- jumalan luomahelvettioppi - hätäkaste -ja kummijutut eroavat vapaitten suuntien opetuksesta.

Eli Vapaissa suunnissa on Pyhä Henki vienyt Golgatalle katsomaan sovitusta ja missä, sekä kuka antaa syntejä anteeksi on yhteinen.
        Eli Jumala- elämänkirjan kautta kirjoitetun sovitussanassa pelastaa. Se on Jumalantyö. ei vauvapesu satu samaan todistukseen.
        Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan Sanan kautta. Tässä ei puhuta pesuvatiuskosta.
        Joh 6:47  Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä. 

Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Älkää nurisko keskenänne.

Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. (Joh 6:43-44)

Sillä Isä rakastaa Poikaa ja näyttää hänelle kaikki, mitä hän itse tekee; ja hän on näyttävä hänelle suurempia tekoja kuin nämä, niin että te ihmettelette. Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo. Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle, että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.

Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään. (Joh 5:20-24)

Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat ne saavat elää. Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä. Ja hän on antanut hänelle vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika.

Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen. (Joh 5:25-29)

Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä. Mutta teissä on muutamia, jotka eivät usko." Sillä Jeesus tiesi alusta asti, ketkä ne olivat, jotka eivät uskoneet, ja kuka se oli, joka oli kavaltava hänet. Ja hän sanoi: "Sentähden minä olen sanonut teille, ettei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei minun Isäni sitä hänelle anna".
        (Joh 6:63-65)

>>>"ne SANAT , jotka minä olen teille puhunut"<<<

kristillinen kaste annetaan Jumalan Pojan Jeesuksen Kristuksen Sanalla:

Jeesus sanoo , > "ne SANAT mitkä minä olen teille puhunut, OVAT henki ja elämä"<

"Sanat" > "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni KASTAMALLA
        heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" Matt: 28: 19

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus sanoo , > "ne SANAT mitkä minä olen teille puhunut, OVAT henki ja elämä"<

"Sanat" > "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni KASTAMALLA

Elä sitten sensuroi Herran sanoja jättämällä muut santa pois.
        Jeesus sanoi enemmän kuin sinä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>> "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni
        KASTAMALLA
        heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" Matt: 28: 19<<<

Sanat "kastamalla heitä" viittaa uskoon tulleisiin ihmisiin, ei kaikkeen
        kansaan. Siis, kastamalla HEITÄ, uskoviksi tulleita, opetuslapsiksi.

Tästä johtuen uskovan kaste tulee esille ratkaisevan tärkeänä
        opetuslapseuttavana tekijänä. Kaste opetuslapseuttaa uskoon
        tulleen ihmisen. Opetuslapseuteen tarvitaan siis usko ja kaste.

Pelkkä usko ilman kastetta ei opetuslapseuta ketään. Ei myöskään
        pelkkä kaste ilman uskoa opetuslapseuta ketään. Opetuslapseuteen
        vaaditaan usko ja kaste. Ja tässä järjestyksessä.

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

KASTAMALLA

Mvh J - K

Ei vaan na viittaavat "kansaan" koska kyseisessä kohdassa ei ole substantiivia "uskova ihminen" johon viitata.

"Opetuslapseuteen
        vaaditaan usko ja kaste.

Aamen! Mitään järjestyksiä ei Raamattu tähän anna

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei vaan na viittaavat "kansaan" koska kyseisessä kohdassa ei ole substantiivia "uskova ihminen" johon viitata.

"Opetuslapseuteen
        vaaditaan usko ja kaste.

Aamen! Mitään järjestyksiä ei Raamattu tähän anna

Raamatun kertomuksissa ei kastettu yhtään uskosta osatonta ihmistä.
        Kaikki kastetut olivat kuulleet evankeliumin Jeesuksesta. Ne, jotka
        uskoivat evankeliumin, ts. olivat ottaneet Sanan vastan, kastettiin.
        Ja niin heitä, uskovina kastettuja uskovia, lisääntyi sinä päivänä.
        Ja Herra liitti heidän yhteyteensä niitä, jotka olivat tulleet uskoon
        ja uskovana ottaneet kasteen. Jumalan seurakunta koostuu
        uskootulleista uskovina kastetuista uskovista.

Tämä on siellä Apt 2. luvussa selvästi sanottu ja ilmoitettu.

Jos et noudata ja seuraa Sanaa, seuraat jotakin toista.

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

KASTAMALLA

Mvh J - K

Matt: 28: 19 on jälkikäteen lisätty Raamattuun, elikkä siis väärennös!
        Kukaan apostoleista ei koskaan kastanut tuon kaavan mukaan, joten se on 100%:nen todistus siitä, ettei tuo lause sanomineen kuulu Raamattuun!
        Jeesus joka tunsi jumalanpelkoa, ei voi olla Jumala, ja sanoo sen itsekin!

Johanneksen evankeliumi:
        17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Hebrealaiskirje:
        5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.

Johanneksen evankeliumi:
        20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

Ilmestyskirja:
        3:2 Heräjä valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan; sillä minä en ole havainnut sinun tekojasi täydellisiksi Jumalani edessä.

Ilmestyskirja:
        3:12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

Niin ja vielä tuosta Jeesuksen lähetyskäskystä, tässä on se aito ja väärentämätön Jeesuksen lähetyskäsky:

Matteuksen evankeliumi:
        10:5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin,
        10:6 vaan menkää ennemmin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun kertomuksissa ei kastettu yhtään uskosta osatonta ihmistä.
        Kaikki kastetut olivat kuulleet evankeliumin Jeesuksesta. Ne, jotka
        uskoivat evankeliumin, ts. olivat ottaneet Sanan vastan, kastettiin.
        Ja niin heitä, uskovina kastettuja uskovia, lisääntyi sinä päivänä.
        Ja Herra liitti heidän yhteyteensä niitä, jotka olivat tulleet uskoon
        ja uskovana ottaneet kasteen. Jumalan seurakunta koostuu
        uskootulleista uskovina kastetuista uskovista.

Tämä on siellä Apt 2. luvussa selvästi sanottu ja ilmoitettu.

Jos et noudata ja seuraa Sanaa, seuraat jotakin toista.

Mvh J - K

Mutta silti Jeesuksen käsky viittaa kansoihin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja taas uudelleen kerron sulle, että tämäkin on Raamatussa. Oletko tarkoituksella unohtanut?
        Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        >>>> 1* Joka uskoo ja >>>> 2* kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. (Mar 16:15-16)

Eli Jumalalla on rakkaudenlapsia. Eli Sanan siemenstä syntynteitä.
        ts. kuullun sanan sisältämä opetus

Ei pulloposti- hätäkasteisija, mihin haluta viitata... jossa huhkitaan hikihatussa Marttikasteita, koska on se Jumalapilkkaamisen pikkujumala, jossa helvetti on ihmisoppi- perisyntikaste.

Herran omat - jotka Jumalan kupeista on lähteneet, ovat syntyneen puhtaana tähän aikaan.
        Se on Jumalanluomistyö. Ei pidä pilkata Jumalantyötä- ihmisopilla.
        Martin vanha katekismus kertoo häpeällisesti sen, mihin te olette hapattuneet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta silti Jeesuksen käsky viittaa kansoihin

Käsky julistaa evankeliumia koskee tietysti kaikkia kansoja ja kaikkia ihmisiä. Kaikille ihmisille tahdotaan antaa mahdollisuus pelastua. Ihminen voi pelastua vain Jeesuksen evankeliumin Sanan kautta uskomalla ja ottamalla Sana, Jeesus, sydämeensä.

Sitten kastekäsky on uskoon tulleille. Heitä tuli kastaa, ei kaikkea kansaa.
        Johanneskaan ei kastanut kaikkea kansaa vaan niitä, jotka kääntyivät pois synneistään ja tunnustivat syntinsä.

Huomaa, että siinä on kaksi käskyä.

1. Julistaa evankeliumia kaikille ihmisille.
        2. Kastaa ne, jotka tulevat uskoon evankeliumiin.

Sitten siinä on kaksi ihmisjoukkoa.

1. Kaikkien kansojen kaikki ihmiset.
        2. Uskoontulleet Jumalan Sanan vastaa ottaneet.

Mvh J - K

• Anonyymi

Mitä tarkoitat Hellareiden parannuksen teolla?.
      Mikä oli helluntailaisuuden alku. Alkuseurakunnan armolahjat joka on nykyään vitsi, eihän hellari tunnista oikeaa vasemmasta saatikka edes tajua mitä armolahjat edes tarkoittaa, Ei tunnista demonia vaikka edestä kävelis ilkkuen, on armolahjat hukassa. Entäs te muut Kristilliset poppoot omissa seuroissanne.
      Mitä tulee lapsikasteeseen. Kyllä ihmisen pitää itse päättää, Lapsikaste on silkkaa uskonnollisuutta, hellari kaste on tietoinen sitoumus, päätös.
      Vaan mites teillä muilla kun kaikki lahkot vain morkkaa toisiaan.
      Tempaus kun tulee ja kaikki taivaassa, on siinä Jeesuksella taivaassa työmaata lahkojen kanssa.

• Anonyymi

Mittatikkupuhuja. Missäs kalibroitu tikkusi on, että näkisi luterilaisuuden, tai adventistien "armolahjojen" hengellisyyden, että voisi verrata?
        Kun tulen vauvakastekirkkoon, kukaan ei profetoi vaikka tulostani tiedonsanoja esiin?
        Tai kävisin adventistikokouksessa. Kovin on lista- kuka milloinkin on puhevuorossa, mutta missä ne armolahjat ovat? Onko ne piilotettu sapattikomeroon?

• Anonyymi

Helluntailaisuus on salainen tempaususkonto pelastusvarmoille.
      Kuka käärme se lupasi jo taivaspaikat ?

• Anonyymi

Se on pääsipäättely. Lue kirjoituksia, niin ymmärrät

• Anonyymi

Helluntailaisuus on Amerikasta tänne tuotu harhaoppi, paha heresia ja eksytys.
      Helluntailaiset vihaavat ja ovat oikeiden Kristittyjen kimpussa ja yrittävät niiden lapsiakin herjata.
      Helluntailaiset ovat Haagarin perillisiä.
      Parham ja Olseni oli pahan asusinhengen vallassa ja vietiin vankilaan sodomiasta.

• Anonyymi

jo kohta viisivuotta olet toistanut itseäsi. lue vastaukset, äläkä leiki kuollutta käkikelloa.

• Anonyymi

TOINEN HELLUNTAI ==> helluntailaisuus
      Huom. TOINEN

Eiköhän ne helluntailaisten kutsut ja kaatobileet ole sen toisen herran kutsuja ja houkutuksia, toinen helluntai - toinen herra - toinen henki - toinen kaste.

1. Piet. 5:8

Pitäkää mielenne valppaana ja valvokaa. Teidän vastustajanne Saatana kulkee ympäriinsä kuin ärjyvä leijona ja etsii, kenet voisi niellä. [Luuk. 22:31; 2. Kor. 2:11; 1. Tess. 5:6]

• Anonyymi

Kristityt kirkkokunnat eivät ole perustaneet helluntailaisten lahkoa.

Ihan muun "alan miehet" on sen lahkon takana.

• Anonyymi

Mikä hätä luterilaisilla kasteenpalvojilla on, kun syytävät herjauksia helluntailaisista koko päivän?
        Loppuvatko heidän kirkostaan jäsenet?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä hätä luterilaisilla kasteenpalvojilla on, kun syytävät herjauksia helluntailaisista koko päivän?
        Loppuvatko heidän kirkostaan jäsenet?

Mikähän hätä tuolla helluntailaisella saatananpalvojalla kun kun märisee koko ajan täällä j herjaa uskovia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikähän hätä tuolla helluntailaisella saatananpalvojalla kun kun märisee koko ajan täällä j herjaa uskovia?

Luterilaisten hätä ja paniikki purkautuu tuollaisena älyttömänä haukkumisena ja he vetoavat taas saatanaan. Eipä se ole auttanut heitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisten hätä ja paniikki purkautuu tuollaisena älyttömänä haukkumisena ja he vetoavat taas saatanaan. Eipä se ole auttanut heitä.

Saatananpalvojan tuska purkautuu juuri uskovien haukkumisena ja hänellä on kova hätä siitä että valaosa maamme kristityistä on luterilaisia. Se kismittää häntä

• Anonyymi

Emme me elä alkuseurakunnan aikaa enää 1950 vuoteen. Kun Evankeliumia oli julistettu lisää ja saivat lapsia, niin ne ja koko talonväki, jota ei oltu aikaisemmin kastettu, kastettiin.
      Suomessa kaikki ovat kuulleet evankeliumin moneen kertaan jo 1100-luvulta lähtien. Nyt on luopumuksen aikaa ollut jo n. 50 vuotta kiihtyen, vaikka sitä mahtuu aikaisemminkin historiassa olemaan.
      Ei kastetusta tule synnitöntä kuin simsalabim, vaan uskossa ja syntien poispanemisessa eletään ruumiin kuolemaan saakka, mutta uskonkilvoitus kestää koko eliniän myös. Eikä muuta merkkiä kellekään anneta kuin ns Joonaan merkki, joka tarkoittaa Jeesusta Kristusta. Hänessä meidän on pysyminen ja jokapäiväisessä syntien anteeksisaamisessa eikä siirryttävä mihinkään toiseen olotilaan odottamaan jotain tempausta, mikä on harhaa ja vie pois ytimestä. Maailmassa meidän tulee loppuun saakka elää, mutta uskossa, on Jumalamme tahto ja hömpötykset ja uskonnollisuus pois.
      Uskonvanhurskaus on ainoa raamatullinen vanhurskautusoppi ja ilman lain tekoja, ehdottomasti. Elämän vanhurskaus on hyvä ja tarpeellinen asia, mutta ei saa laittaa Jeesuksen täytettyyn työhön lisäksi. Kristitylle kuuluu 10 käskyä ja muita Jeesuksen ohjeita hyvään ja hurskaaseen elämään. Kuka täyttää Rakkauden kaksoiskäskyn? Kilvoittelua ei silti ole lupa jättää.

• Anonyymi

Helluntailaisten on vaikea pysyä pystyssä ja puheestakaan ei saa mitään selvää
      Helluntailaiset palvovat kaatajiaan esim. Ylivainiota.

.Älä anna lahkopeijoonien kaataa itseäsi selälleen tai mahalleen maahan millään konstilla.

Ef. 6:13

Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.

• Anonyymi

Miksi niillä ei ole kypäräpakkoa?

• Anonyymi

Teillä helluntailaisilla on tuo joku täysin pehmoisia täällä kirjoitteleva "Suomen Profeetta Henri Puumala".

• Anonyymi

Kumpiko on helluntaipastorille tärkeämpi
      Jumalan 10 käskyä vai
      uudestikastaminen ?

Arvaa mitä pyhyyttään ja Raamattua kehuva pastori vastasi ?

• Anonyymi

Helluntailaisuuden perustajat eivät olleet kristittyjä, eikä uskossa eikä uudestisyntyneitä.
      Siksi helluntailaiset haluavat vihata ja sotia.

Heillä on selkeä vihan kohde - kristillinen protestanttinen kirkko.

• Anonyymi

Helluntailaiset Raamatunselitykset ovat tarkoituksenhakuisia ja pelkkää korvasyyhyä ilman sydämen parannuksentekoa.
      Kyse on armovarkaista joka on vakava synti.
      Riittävästi toistettuna niihin rupeaa uskomaan.

• Anonyymi

Luterilaiset Raamatunselitykset ovat tarkoituksenhakuisia ja pelkkää korvasyyhyä ilman sydämen parannuksentekoa.
        Kyse on armovarkaista joka on vakava synti.
        Riittävästi toistettuna niihin rupeaa uskomaan.

• Anonyymi

1Moos.3:24 Biblia (1776) Ja ajoi Adamin ulos ja pani idän puolelle Edenin Paradisia, Kerubimin paljaalla, lyöväisellä miekalla elämän puun tietä vartioitsemaan.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3015
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2113
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1688
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      24
      1550
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1301
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1297
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1206
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1160
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1127
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      62
      1011
    Aihe