H-vene vai H-vene?

Anonyymi-ap

Olen hankkimassa ensimmäistä omaa venettä, nyt harjoitellut 2 vuotta lainaveneellä.

Olen pohdinnan jälkeen tullut ajatukseen että se olisi H-vene. Mutta olen muistavinani että joskus on juteltu siitä että on joitakin valmistajia joiden H olisi sellainen mihin ei välttämättä kannattaisi ryhtyä.

Miten tämän kanssa on ja miksi on puhuttu näin?

6

556

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Botniaa ja Arteknoa on pidetty laadukkaimpina. Hyvin suunniteltu vene on kuitenkin hyvin suunniteltu vene riippumatta valmistajasta. Vanhojen veneiden osalta suurempi merkitys on kunnolla ja varustuksella, ja niissä vaihtelu on suurta valmistajasta riippumatta.

Joka tapauksessa H-vene on erinomainen valinta, jos sen tarjoamat sisätilat riittävät käyttöösi.

• Anonyymi

Valmistajia on ollut useita. Muista ainakin Arteknon, Botnian, Elvstömin, Hydrospeedin ja Scanboatin. Itävallassakin oli taannoin joku veistämö. Monta tekijää siis. Katso yksilö, joka on hyvin pidetty. Jatka etsintää, jos veneen köysistö repsottaa, sisällä on tunkkainen haju, purjeiden uusinta on ajankohtainen ja perämoottori toimii huononlaisesti. Olen jo vanha ja veneitä on ollut monia. H-vene on ollut niistä huolettomin. Ei tarvinnut vehkeillä sisäkoneiden kanssa.

• Anonyymi

Muistaisin niin että se ropleema oli Hydrospeedin, mutta mitään rakenteellista vikaa kai ei ollut, vaan kyse oli (liika)painosta. Tämä vaikutti vain kisaveneilijöihin. Eli retkihommassa ei mitän väliä. Kun hankit Hoota, niin tuossa ihan ekana tulikin ne merkittävimmät jutut mitä pitää ottaa huomioon. Samaa mieltä olen myös siitä että Hoo on kovin huoleton vene, jos nyt joku vene voi huoleton olla ;-)

Hoo on ensiveneksi monellakin tapaa loistava, ja jos haluaa joskus siitä eroon, niin se onnistuu kovin helpolla.

• Anonyymi

Merkittävin ero käsittääkseni Arteknon valmistamaan naapuriveneeseen nähden on se, että meillä Scanboatissa istumalaatikon pohjalla olevat sadevedenpoistoröörit - tarkemmin niiden suuaukkojen syvennykset - ovat merkittävästi suuremmat.

Miten niin merkittävästi? Meillä syvennykseen mahtuu oluttölkki mukavasti ja tukevasti pystyyyn. Naapuriveneessä taas ei mahdu.

Muitakin pieniä eroja on, mutta useimmat niistä ovat kai makuasioita. Hekin säätököydet tulevat joillain laatikon molemmille reunoille, joillain takaa keskeltä. Mastonjalkoja on useampaa mallia.

Heloituksissa enemmän eroja tulee varmaankin siitä, mitä edelliset omistajat ovat vuosikymmenien saatossa tehneet.

• Anonyymi

Valmistajan puolesta holkki kuin holkki, jos retkilyä tai matkapurjehdusta ajattelet, jos taas kisaulua niin jo ostovaiheessa tiedät mitä teet tai ostat :)

Olen vesillä reissannut holkilla kohta 15v ja siinä välissä on perhekin kasvanut ulos omille teilleen, joten paljon on koettu. Sillä passaa lähteä vaikka mihin, kun taidot ja varusteet ovat kunnossa. Nou hätä, hyvä valinta kaikkinensa!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5269
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3450
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2850
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      57
      2672
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      172
      2338
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      25
      2137
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1889
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1855
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1771
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe