H-vene vai H-vene?

Anonyymi-ap

Olen hankkimassa ensimmäistä omaa venettä, nyt harjoitellut 2 vuotta lainaveneellä.

Olen pohdinnan jälkeen tullut ajatukseen että se olisi H-vene. Mutta olen muistavinani että joskus on juteltu siitä että on joitakin valmistajia joiden H olisi sellainen mihin ei välttämättä kannattaisi ryhtyä.

Miten tämän kanssa on ja miksi on puhuttu näin?

6

512

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Botniaa ja Arteknoa on pidetty laadukkaimpina. Hyvin suunniteltu vene on kuitenkin hyvin suunniteltu vene riippumatta valmistajasta. Vanhojen veneiden osalta suurempi merkitys on kunnolla ja varustuksella, ja niissä vaihtelu on suurta valmistajasta riippumatta.

      Joka tapauksessa H-vene on erinomainen valinta, jos sen tarjoamat sisätilat riittävät käyttöösi.

      • Anonyymi
        UUSI

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        ❤️ ­­N­­y­m­­­f­­­o­­­m­­­a­­­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#180518328

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Valmistajia on ollut useita. Muista ainakin Arteknon, Botnian, Elvstömin, Hydrospeedin ja Scanboatin. Itävallassakin oli taannoin joku veistämö. Monta tekijää siis. Katso yksilö, joka on hyvin pidetty. Jatka etsintää, jos veneen köysistö repsottaa, sisällä on tunkkainen haju, purjeiden uusinta on ajankohtainen ja perämoottori toimii huononlaisesti. Olen jo vanha ja veneitä on ollut monia. H-vene on ollut niistä huolettomin. Ei tarvinnut vehkeillä sisäkoneiden kanssa.

    • Anonyymi

      Muistaisin niin että se ropleema oli Hydrospeedin, mutta mitään rakenteellista vikaa kai ei ollut, vaan kyse oli (liika)painosta. Tämä vaikutti vain kisaveneilijöihin. Eli retkihommassa ei mitän väliä. Kun hankit Hoota, niin tuossa ihan ekana tulikin ne merkittävimmät jutut mitä pitää ottaa huomioon. Samaa mieltä olen myös siitä että Hoo on kovin huoleton vene, jos nyt joku vene voi huoleton olla ;-)

      Hoo on ensiveneksi monellakin tapaa loistava, ja jos haluaa joskus siitä eroon, niin se onnistuu kovin helpolla.

    • Anonyymi

      Merkittävin ero käsittääkseni Arteknon valmistamaan naapuriveneeseen nähden on se, että meillä Scanboatissa istumalaatikon pohjalla olevat sadevedenpoistoröörit - tarkemmin niiden suuaukkojen syvennykset - ovat merkittävästi suuremmat.

      Miten niin merkittävästi? Meillä syvennykseen mahtuu oluttölkki mukavasti ja tukevasti pystyyyn. Naapuriveneessä taas ei mahdu.

      Muitakin pieniä eroja on, mutta useimmat niistä ovat kai makuasioita. Hekin säätököydet tulevat joillain laatikon molemmille reunoille, joillain takaa keskeltä. Mastonjalkoja on useampaa mallia.

      Heloituksissa enemmän eroja tulee varmaankin siitä, mitä edelliset omistajat ovat vuosikymmenien saatossa tehneet.

    • Anonyymi

      Valmistajan puolesta holkki kuin holkki, jos retkilyä tai matkapurjehdusta ajattelet, jos taas kisaulua niin jo ostovaiheessa tiedät mitä teet tai ostat :)

      Olen vesillä reissannut holkilla kohta 15v ja siinä välissä on perhekin kasvanut ulos omille teilleen, joten paljon on koettu. Sillä passaa lähteä vaikka mihin, kun taidot ja varusteet ovat kunnossa. Nou hätä, hyvä valinta kaikkinensa!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      159
      6620
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3948
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2015
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1979
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1819
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1538
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1515
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe