Talven aikana pitäisi laitella purjeveneen tankkeja uusiksi. Olen pohtinut lähinnnä materiaalivalintoja ja vaihtoehtoina ovat olleet hst, alumiini, pe-levy ja lasikuitu esim. vinyyliesterihartsilla tehtynä. Pe-levyä lukuunottamatta kaikki onnistuisivat enemmän tai vähemmän omin voimin, joten oikeastaan ihan ominaisuudet edellä voisi valinnan tehdä. Mikä on tämän hetken käsitys parhaasta materiaalista jos tarkoitus on joskus liikkua myös isommilla vesillä? Vai syntyykö paras polttoainetankki eri materiaalista kuin vaikka septitankki?
Purkkarin tankeista
9
502
Vastaukset
- Anonyymi
Rosterista on hyvät tankit tehty, veneen muotoja mukaillen. Ja kun teet ne kerralla hyvin, voit sitten unohtaa ne.
- Anonyymi
Suolaisemmille vesille ei hst septitankki ole aivan luotettava. Oikein tehtynäkin sen saumat voivat ruveta ajan kanssa tihkumaan. PE on hyväksi havaittu, myös vesitankkina.
- Anonyymi
Oikea "merialumiini" on ok.
Eli seokset 5086, 5083 tai 5052 minimi plootu 3mn-6mm- Anonyymi
Septitankkia ei kannata aluminia käyttää..
- Anonyymi
Meillä molemmat PE-muovia, ja koska polttoainetankki valkoista, niin sen läpi näkee päivänvalossa paljonko naftaa on jäljellä. Arvostan suuresti etenkin jos tulossa kriittistä moottoriajoa. Ikinä en ole todellisuudessa luottanut yhdenkään veneeni polttoainemittariin.
Vesitankki on sininen, mutta taskulampun avulla siitäkin näkee kyljestä paljonko siellä on sisältöä. Rosteri tietysti periaatteessa kliininen ja hienon näköinen, mutta läpi et näe mitenkään..- Anonyymi
Itsellä polttoaine tankista tuotu läpinäkyvä putki, ylä ja ala päässä ventiilit, tankkimittari on koneen ajotietokonessa, uutena kalbroitu, kun takkia täytettiin, on todella tarkka, mutta noi putket ovat absoluuttiset.
Tankit on 2*630l
- Anonyymi
Samaa materiaalia ei ehkä kannata käyttää kaikkiin tankkeihin.
Käyttötarkoitus ratkaisee myös pitääkö tankki olla helposti puhdistettavissa tai jopa poistettavissa ja vaihdettavissa.
Usein painollakin on merkitystä. - Anonyymi
Mulla on kolme vesitankkia ja yksi pö-tankki alumiinista. Edelliseen veneeseen teetin uuden septin Arifinillä, tais olla rosteria.
Olen miettinyt septitankin vaihtoa, nyt on teräsastia, jonka tilavuudesta en ole varma mutta hieman saunasaavia pienempi. Kiinnostaa esim Vetuksen litteä malli joka sopisi hyvin takakajuutan paripunkan alle. Pitääkö ne kuinka hyvin haisut?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389