Purkkarin tankeista

Anonyymi-ap

Talven aikana pitäisi laitella purjeveneen tankkeja uusiksi. Olen pohtinut lähinnnä materiaalivalintoja ja vaihtoehtoina ovat olleet hst, alumiini, pe-levy ja lasikuitu esim. vinyyliesterihartsilla tehtynä. Pe-levyä lukuunottamatta kaikki onnistuisivat enemmän tai vähemmän omin voimin, joten oikeastaan ihan ominaisuudet edellä voisi valinnan tehdä. Mikä on tämän hetken käsitys parhaasta materiaalista jos tarkoitus on joskus liikkua myös isommilla vesillä? Vai syntyykö paras polttoainetankki eri materiaalista kuin vaikka septitankki?

9

626

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Rosterista on hyvät tankit tehty, veneen muotoja mukaillen. Ja kun teet ne kerralla hyvin, voit sitten unohtaa ne.

• Anonyymi

Suolaisemmille vesille ei hst septitankki ole aivan luotettava. Oikein tehtynäkin sen saumat voivat ruveta ajan kanssa tihkumaan. PE on hyväksi havaittu, myös vesitankkina.

• Anonyymi

Oikea "merialumiini" on ok.

Eli seokset 5086, 5083 tai 5052 minimi plootu 3mn-6mm

• Anonyymi

Septitankkia ei kannata aluminia käyttää..

• Anonyymi

Meillä molemmat PE-muovia, ja koska polttoainetankki valkoista, niin sen läpi näkee päivänvalossa paljonko naftaa on jäljellä. Arvostan suuresti etenkin jos tulossa kriittistä moottoriajoa. Ikinä en ole todellisuudessa luottanut yhdenkään veneeni polttoainemittariin.

Vesitankki on sininen, mutta taskulampun avulla siitäkin näkee kyljestä paljonko siellä on sisältöä. Rosteri tietysti periaatteessa kliininen ja hienon näköinen, mutta läpi et näe mitenkään..

• Anonyymi

Itsellä polttoaine tankista tuotu läpinäkyvä putki, ylä ja ala päässä ventiilit, tankkimittari on koneen ajotietokonessa, uutena kalbroitu, kun takkia täytettiin, on todella tarkka, mutta noi putket ovat absoluuttiset.

Tankit on 2*630l

• Anonyymi

Samaa materiaalia ei ehkä kannata käyttää kaikkiin tankkeihin.

Käyttötarkoitus ratkaisee myös pitääkö tankki olla helposti puhdistettavissa tai jopa poistettavissa ja vaihdettavissa.

Usein painollakin on merkitystä.

• Anonyymi

Mulla on kolme vesitankkia ja yksi pö-tankki alumiinista. Edelliseen veneeseen teetin uuden septin Arifinillä, tais olla rosteria.
      Olen miettinyt septitankin vaihtoa, nyt on teräsastia, jonka tilavuudesta en ole varma mutta hieman saunasaavia pienempi. Kiinnostaa esim Vetuksen litteä malli joka sopisi hyvin takakajuutan paripunkan alle. Pitääkö ne kuinka hyvin haisut?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      136
      3717
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2466
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1975
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1731
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      30
      1503
    6. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      124
      1468
    7. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1311
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1256
    9. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      483
      1244
    10. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      77
      1191
    Aihe