Pitääkö henkilön joka on osatyökyvyttömyyseläkkeellä mennä ensin 300 sairaspäivärahalle ennenkuin voi hakea työkyvyttömyyseläkettä?
Osatyökyvyttömyyseläke
3
470
Vastaukset
- Anonyymi
Jaa-a se on kyllä tällä hetkellä vaikea kysymys, kun parhaillaan hallitus hioo omaa työllistämis-politiikkaansa. Oletan, että sekin tulee jollain tavalla vaikeutumaan...
- Anonyymi
Itselläni on aika työterveyslääkärille ja eläkepapereita täytellään.
Nyt on ohjeistus että 3kk ennen kuin sairauspäivät loppuvat tehtäisiin hakemus, on nimittäin ruuhkaa. - Anonyymi
Ei se ole pakollista. Luulisin. Itse olin lähes vuoden saikulla onnettomuuden jälkeen. Sitten pikkuhiljaa yritin palata töihin.
Eläkeyhtiö maksoi silloin täyden työkyvyttömyys eläkkeen korotettuna 33%. Tunteja pikkuhiljaa lisättiin työkokeilun aikana.
Ei se sitten loppupeleissä onnistunutkaan ja hain eläkettä. Jostain syystä minulle myönnettiin vain osatyökyvyttömyys eläke.
Perusteena oli, että kyllä sitä jotakin voi tehdä. Toki voikin. Eräs työnantaja haki hitsaajia koulutettavaksi.
Ajattelin, että jospa tuo onnistuisi yksisilmäiseltäkin. Työnantaja sanoi suoraan, ettei ota minua koska tarvitsee täysipäiväisen, joka voi tehdä ylitöitäkin tarvittaessa.
Tuumasin vain, että antaa olla ja soitin työkkäriin, jotta poistavat minut työnhakijoista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 826345
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2895440Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii984131- 522890
- 262832
- 1202083
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua472030Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘991767- 721291
PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden1591151