Pitääkö henkilön joka on osatyökyvyttömyyseläkkeellä mennä ensin 300 sairaspäivärahalle ennenkuin voi hakea työkyvyttömyyseläkettä?
Osatyökyvyttömyyseläke
3
257
Vastaukset
- Anonyymi
Jaa-a se on kyllä tällä hetkellä vaikea kysymys, kun parhaillaan hallitus hioo omaa työllistämis-politiikkaansa. Oletan, että sekin tulee jollain tavalla vaikeutumaan...
- Anonyymi
Itselläni on aika työterveyslääkärille ja eläkepapereita täytellään.
Nyt on ohjeistus että 3kk ennen kuin sairauspäivät loppuvat tehtäisiin hakemus, on nimittäin ruuhkaa. - Anonyymi
Ei se ole pakollista. Luulisin. Itse olin lähes vuoden saikulla onnettomuuden jälkeen. Sitten pikkuhiljaa yritin palata töihin.
Eläkeyhtiö maksoi silloin täyden työkyvyttömyys eläkkeen korotettuna 33%. Tunteja pikkuhiljaa lisättiin työkokeilun aikana.
Ei se sitten loppupeleissä onnistunutkaan ja hain eläkettä. Jostain syystä minulle myönnettiin vain osatyökyvyttömyys eläke.
Perusteena oli, että kyllä sitä jotakin voi tehdä. Toki voikin. Eräs työnantaja haki hitsaajia koulutettavaksi.
Ajattelin, että jospa tuo onnistuisi yksisilmäiseltäkin. Työnantaja sanoi suoraan, ettei ota minua koska tarvitsee täysipäiväisen, joka voi tehdä ylitöitäkin tarvittaessa.
Tuumasin vain, että antaa olla ja soitin työkkäriin, jotta poistavat minut työnhakijoista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 251587
Joskus rakkaus
on luopumisen taitoa. Näin sanon itselleni, yritän kietoa sanoista lohduttavat käsivarret ympärilleni, koska sinun sylis37965Miksi sinusta tykkää kaikki
Olet kyllä ihana, mutta ihmeellistä että niin moni voi tykätä samasta. 🤔13845- 60748
- 47703
- 49700
Nainen, olisi kiva kuulla sinusta
Kohtaaminen piristäisi oloani, joskus valokin pilkahtaisi elämäni pilviverhon takaa. Olen ollut jo pitkään alamaissa sen28699Tule vaimokseni
En voi sinulle Rakkain luvata kuuta taivaalta tai loputonta menestystä. En voi myöskään luvata aina helppoja aikoja tai43681- 42664
- 40652