Koiran kynsienleikkuun opettaminen

Anonyymi-ap

Hei, mitä tehdä tilanteessa jossa puol vuotias pentu ei anna leikata kynsiä ja minun perheen jäsen tekee kynsien leikkuun pakolla, eikä ”opettele” uudestaan rauhassa leikkuuta. Yritän kertoa miten koiralle pitäisi opettaa kynsien leikkuu rauhassa ja ei missään nimessä pakottamalla. Tämä perheen jäsen on eri mieltä ja kertoo lukeneensa että näin se tehdään (pakottamalla) ja sanoo vain että ”ei vaan olla leikattu kynsiä säännöllisesti” jonka takia koira ei anna leikata kynsiä. Vaikka kyseessä on pelkoa. Tälle pennulle ei olla koskaan opetettu rauhassa ja oikein miten kynsiä leikataan. En tiedä miten pystyn paremmin hänelle kertomaan, että pakottaminen ei ole hyvä asia ja kynsien leikkuusta pitää tehdä mukava asia molemmille ja alottaa tämä opetus rauhassa (ensin pitämällä tassusta kiinni jne). Tuntuu hirveältä katsoa sivusta miten koira pelkää, asiaa minkä voisi ja pitäisi harjoitella rauhassa, niin että tämä olisi mukavaa.

11

216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kysy koirasi kasvattajalta tai vie trimmaamoon jossa ammattilainen sulle kynsienleikkuun jalon taidon opettaa. Yleensä jo kasvattaja opettaa pennut em. operaatioon tottumaan ja ohjeistaa pennunostajia.

      • Anonyymi

        Itse siis tiedän miten pennun/koiran kynnet pitää leikata ja miten siitä tehdä mukava asia molemmille, ilman että koira alkaa pelkäämään kynsienleikkuuta. Mutta tämä toinen perheenjäsen ei ymmärrä että siitä pitäisi tehdä mukava asia ja ei tiedä vissiin miten aloittaa tämä koiran totuttaminen kynsienleikkuuseen. Hän pakolla leikkaa kynnet ja pitää koirasta kiinni, samalla kun koira rimpuilee pois (tämä on pelkoa). En tiedä miten voisin tälle perheenjäsenelle puhua järkeä, kun vastaus on ”olen kyllä lukenut!, ei vain olla leikattu säännöllisesti jonka takia pentu rimpuilee”. (Pentua ei olla ikinä opetettu kynsienleikkuuseen, jotta se kävisi mukavasti ja ilman stressiä ja pelkoa koirassa)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse siis tiedän miten pennun/koiran kynnet pitää leikata ja miten siitä tehdä mukava asia molemmille, ilman että koira alkaa pelkäämään kynsienleikkuuta. Mutta tämä toinen perheenjäsen ei ymmärrä että siitä pitäisi tehdä mukava asia ja ei tiedä vissiin miten aloittaa tämä koiran totuttaminen kynsienleikkuuseen. Hän pakolla leikkaa kynnet ja pitää koirasta kiinni, samalla kun koira rimpuilee pois (tämä on pelkoa). En tiedä miten voisin tälle perheenjäsenelle puhua järkeä, kun vastaus on ”olen kyllä lukenut!, ei vain olla leikattu säännöllisesti jonka takia pentu rimpuilee”. (Pentua ei olla ikinä opetettu kynsienleikkuuseen, jotta se kävisi mukavasti ja ilman stressiä ja pelkoa koirassa)

        Älä anna sen perheenjäsenen leikata koiran kynsiä vaan tee se itse! Ongelma ratkaistu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä anna sen perheenjäsenen leikata koiran kynsiä vaan tee se itse! Ongelma ratkaistu.

        Asun omassa asunnossani, enkä siellä missä tämä koiranpentu on, joten en voi vaikuttaa mitenkään siihen miten häntä koulutetaan. Häntä kouluttaa ja opettaa tämä kyseinen perheenjäsen. Harmittaa vain koiran puolesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asun omassa asunnossani, enkä siellä missä tämä koiranpentu on, joten en voi vaikuttaa mitenkään siihen miten häntä koulutetaan. Häntä kouluttaa ja opettaa tämä kyseinen perheenjäsen. Harmittaa vain koiran puolesta.

        Jos pentua kohdellaan huonosti, on ilmo eläinsuojeluun paikallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asun omassa asunnossani, enkä siellä missä tämä koiranpentu on, joten en voi vaikuttaa mitenkään siihen miten häntä koulutetaan. Häntä kouluttaa ja opettaa tämä kyseinen perheenjäsen. Harmittaa vain koiran puolesta.

        Nyt alkoi harmittamaan koiraparan puolesta minkälaista kohtelua saattaa muuten saada osakseen. Ei pakottamisella ja alistamisella saada hyviä tuloksia koiran koulutuksessa vaan luonne/käytöshäiriöitä.
        (Sen kaveris kannattas pikaisesti tilata/osallistua pentukurssille. Tulee isoa, pitkäaikaista haittaa vääristä toimista jotka sitten haittaavat arkea jatkossa.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt alkoi harmittamaan koiraparan puolesta minkälaista kohtelua saattaa muuten saada osakseen. Ei pakottamisella ja alistamisella saada hyviä tuloksia koiran koulutuksessa vaan luonne/käytöshäiriöitä.
        (Sen kaveris kannattas pikaisesti tilata/osallistua pentukurssille. Tulee isoa, pitkäaikaista haittaa vääristä toimista jotka sitten haittaavat arkea jatkossa.)

        Joo pennun kanssa hän on jo käynyt ensimmäisen pentukurssin. Yritän puhua hänelle (perheenjäsenelle) järkeä, mutta ei suostu kuuntelemaan ja väittää vastaan. Minä aloitin pennun kynsienleikkuun, kun hän tuli kotiin, kaikki meni hyvin, ei mitään ongelmaa, mutta sitten en käynyt perheelläni hetkeen ja halusin leikata hänen kynnet, mutta lähti heti pakoon kun näki kynsisakset. Kuulemma tämä perheenjäsen oli leikannut hermoon, ei mikään ihme että pentua pelottaa/jännittää ja myös se että häntä pennusta asti pidettiin/pidetään väkisin kiinni. (Minä itse en ole ikinä siis pitänyt väkisin kiinni, enkä edes sylissä, koska leikkuu on sujunut hyvin ja rauhassa samalla kun hän on nakertanut jotain. Ikinä ei ole minun kanssa ollut ongelmia) En vain tiedä mitä minä voisin tehdä tässä tilanteessa, miten voisin laittaa hänet tajuamaan että hän tekee väärin ja miten se tehdään oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos pentua kohdellaan huonosti, on ilmo eläinsuojeluun paikallaan.

        En tiedä mitä he voisivat tehdä tässä tilanteessa, enkä usko tämän olevan heille niin painava ja iso asia, että tähän eläinsuojelu puuttuisi, en tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo pennun kanssa hän on jo käynyt ensimmäisen pentukurssin. Yritän puhua hänelle (perheenjäsenelle) järkeä, mutta ei suostu kuuntelemaan ja väittää vastaan. Minä aloitin pennun kynsienleikkuun, kun hän tuli kotiin, kaikki meni hyvin, ei mitään ongelmaa, mutta sitten en käynyt perheelläni hetkeen ja halusin leikata hänen kynnet, mutta lähti heti pakoon kun näki kynsisakset. Kuulemma tämä perheenjäsen oli leikannut hermoon, ei mikään ihme että pentua pelottaa/jännittää ja myös se että häntä pennusta asti pidettiin/pidetään väkisin kiinni. (Minä itse en ole ikinä siis pitänyt väkisin kiinni, enkä edes sylissä, koska leikkuu on sujunut hyvin ja rauhassa samalla kun hän on nakertanut jotain. Ikinä ei ole minun kanssa ollut ongelmia) En vain tiedä mitä minä voisin tehdä tässä tilanteessa, miten voisin laittaa hänet tajuamaan että hän tekee väärin ja miten se tehdään oikein.

        Näytät vain vastaan vänkääjälle mallia kuinka homma hoituu hyvin, sinun tyylilläsi ja kehoita kokeilemaan. Sano että koiralle (ja itselleen) on paljon parempi, miellyttävämpi ja stressitön vaihtoehto kuin pakotus/alistus. Jos haluaa jatkaa tavallaan pyydä hyvä perustelu valinnalleen eli barbaariselle toimelle. Kun koira on täysikasvuinen ja vahvempi on painiottelu silloin hankalampaa kynsien leikkuun aikana ja kaikenlaisia vahinkoja saattaa sattua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näytät vain vastaan vänkääjälle mallia kuinka homma hoituu hyvin, sinun tyylilläsi ja kehoita kokeilemaan. Sano että koiralle (ja itselleen) on paljon parempi, miellyttävämpi ja stressitön vaihtoehto kuin pakotus/alistus. Jos haluaa jatkaa tavallaan pyydä hyvä perustelu valinnalleen eli barbaariselle toimelle. Kun koira on täysikasvuinen ja vahvempi on painiottelu silloin hankalampaa kynsien leikkuun aikana ja kaikenlaisia vahinkoja saattaa sattua.

        Hienoa kuitenkin että kiinnostusta pentukurssiin on ollut. (Paljon on syventäviä kursseja lisäksi ja neuvoja ongelmatilanteisiin myös tarjolla.)


      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        💋 ­­N­­y­m­­­f­o­m­a­­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18057923X

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1683
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1320
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1108
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      946
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      46
      895
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      881
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe