Pääsenkö hakemaan Kanadalaiseen yliopistoon?

Olen 16 vuotias oppisopimuksessa ip ohjaajana. olen kasvatusalan tutkinnossa johon ei kuulu YTO aineet. Tutkinto on noin vähän yli vuoden mittainen ja se päättyy ensi vuoden joulukuussa. Työkin on määräaikainen siihen asti, kunnes tutkinto loppuu ja silloin olen jo 18 vuotta. Minulla on pieni idea mitä haluan tehdä sen jälkeen, mutta en tiedä miten toteuttaisin sen. Tutkinnon jälkeen haluan hakea yliopistoon Kanadassa, olen aina halunnut opiskella ulkomailla (kanadassa tarkemmin sanottuna), oppia lisää englannin kieltä ja tutkia myös heidän kulttuuria. Minulla on jo tiedossa kaikki tarvittavat tiedot esim. Yliopistot (mihin haluan hakea), tutkinnot, visa, kausimaksut ja yms. Olen kysellut opinto-ohjaajalta ja hänellä ei ole mitään tietoa kanadalaisesta koulu systeemistä, mutta hän sanoi, että voin hakea suomen yliopistoihin tällä tutkinnolla, mutta se ei takaa minun pääsyä yliopistoon. Uskon, että se on kuitenkin helpopaa päästä kanadalaiseen yliopistoon kuin suomalaiseen, koska täällä se on maksutonta ja paljon kilpailua. Siellä taas ne ovat hyvin kalliit erityisesti Ulkomaalaisille oppilaille. Minulla on kuitenki raha asiat selvitettynä se ei ole iso ongelma. (Ps Unelmani on olla ala-aste luokkaopettaja, joten todennäköisesti jos haen yliopistoon niin hakisin kasvatustieteen kandinaattiin)
Minun kysymyskeni siis on, että voinko hakea tällä tutkinnolla yliopistoihin kanadaan ilman YTO aineita? Vai pitääkö minun jotenki suorittaa YTO aineet, jos pitää niin miten?

Olisin tosi kiitollinen jos joku auttaisi minua tässä, vaikka minulla onkin yli vuoden aikaa vielä. :)

2

223

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Voisitko kysellä sieltä kanadalaisesta yliopistosta, mitä sinne vaaditaan ja minkä arvoiseksi tutkintosi siellä arvostetaan?

Henkilökohtaisesti en usko pelkän peruskoulun ja sen päälle vuoden oppisopimuskoulutuksen kantavan yliopistomaailmassa mihinkään. Mutta ehkä erehdyn ja vuonna 2023 saattaa kaikki olla mahdollista.

• Anonyymi

😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

🍑 ­N­y­­­m­­­f­­­o­m­a­­a­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18058014w

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      140
      7889
    2. Kaipaisin nyt kosketusta

jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      30
      3097
    3. Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa

Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole
      Maailman menoa
      365
      2125
    4. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      284
      1734
    5. Kerrostaloihin ilmalämpöpumput

Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih
      Sinkut
      146
      1539
    6. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      21
      1351
    7. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1229
    8. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      137
      1142
    9. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      15
      1138
    10. Persaukinen puolankalainen kävi kerjäämässä paitaa

Ja lippistä. Nauratti suuresti kun katsoin. Kukahan mahtanee olla? Voipi katsoa täältä jutun. https://www.youtube.com
      Puolanka
      19
      1086
    Aihe