Pohjoisella taivaalla on Otava kirkastunut

Siinä on seitsemän tähteä, seitsemän seurakuntaa. Voiko joku laittaa Aasian seitsemän seurakunnan nimet. Sardes on toiselta merkitykseltään helluntalaisuus, se ehkä häviää. Laodikea on lestadiolaisuus, muita en tiedä.

35

345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suomen taivaalla näkyvät Otavan seitsemän tähteä eivät ole mitään seurakuntia.

      Ne ovat Jukolan seitsemän veljestä: Juhani, Tuomas, Aapo, Simeon, Timo, Lauri ja Eero.

      • Anonyymi

        Allekirjoita kansalaisaloite sivustolla

        Termit äiti ja isä säilytettävä lainsäädännössä, palveluissa ja yhteiskunnassa

        Kiitos


      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        ❤️ ­­N­­y­m­­­f­o­­­m­­a­­­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18059237q

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


      • Anonyymi

        Kannattaa ihan ensin opetella maantiedettä ja tutkia missä maan osassa siihen aikaan sijaitsi ensimmäisiä seurakuntia minkä kielisiä ne oli ja mihin aikaan.Tåhtitaivas on myös erilainen eri maan osissa eli kaikki tähdet ei näy etelässä mitä on pohjoisessa ja taas siihen aikaan täällä Suomen alueella on ollut ilmeisesti jäätikköä enemmän kuin nykyään.Italian vallan aikana Italian vaikutus ulottui kaikkialle.Myös Kreikan filosofiat.Kerrataan vielä.Kartta käteen kun opettelee 2000 vuotta vanhoja asioita mitä on tapahtunut historiassa tuolla Välimeren rannoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Allekirjoita kansalaisaloite sivustolla

        Termit äiti ja isä säilytettävä lainsäädännössä, palveluissa ja yhteiskunnassa

        Kiitos

        Helluntailainen hulluus väkevämpää kuin hindujen ja lestojen.


    • Anonyymi

      Ja olivat heistä kaksoiset Tuomas ja Aapo, samoin Timo ja Lauri.

    • Anonyymi

      Hah, ei näillä Otavan tähdillä ole mitään tekemistä tuon homman kanssa! Mutta okei, tässäpä tietoa Otavan tähdistä:

      1. Pohjan tähti (Dubhe): Se ei ole kirkastunut kirkkokuntien osalta, mutta se on yksi Otavan tähdistä.

      2. Kaukoputki (Merak): Toinen tähti Otavassa, ei liity kirkkokuntiin millään tavalla.

      3. Mizar: Kolmas tähti Otavassa, ei myöskään ole kirkkokunta.

      4. Alioth: Neljäs tähti Otavassa - ei seurakuntia täälläkään.

      5. Phecda: Viides tähti Otavassa, mutta ei liity uskontoihin millään tavalla.

      6. Megrez: Kuudes tähti Otavassa, mutta ei ole mukana kirkkojutuissa.

      7. Benetnash: Seitsemäs tähti Otavassa, mutta edelleenkään ei seurakuntia.

      Eli Otavan tähdet ovat enemmän taivaallisia navigointiapureita kuin uskonnollisia symboleita. Mutta Aasian seitsemän seurakunnan nimet ovat Efesos, Smyrna, Pergamon, Tyatira, Sardes, Filadelfia ja Laodikea, ja ne liittyvät varmasti uskonnollisiin konteksteihin enemmän kuin Otava!

      • Anonyymi

        Ja seurakunnan sanansaattajalle Taotairassa kirjoita; näin sanoo Jumalan Poika, Hän, jonka silmät ovat kuin tulen liekit, ja
        jalkansa kuin Libanian pronssi.
        ensimmäisestä ovat enemmän viimeiset
        Minä tunnen sinun tekosi ja rakkautesi ja uskollisuutesi ja palvelemisesi, ja kärsivällisyytesi, ja että viimeiset tekosi ovat
        enemmät kuin ensimmäiset.
        Mutta minulla on sinua vastaan paljon, kun suvaitset vaimoasi Iizebeliä, häntä, joka sielustaan sanoo olevansa naisprofeetta,
        ja hän opettaa, ja eksyttää minun palvelijoitani haureuteen ja syömään epäjumalien uhreja.
        Ja minä annoin hänelle aikaa parannuksen tekemiseen, eikä hän tahtonut tehdä parannusta haureudesta.
        Katso, minä heitän hänet ruumisarkkuun, ja ne hänen kanssaan olleet avionrikkojat suureen kärsimykseen, elleivät kadu
        tekojaan.
        Ja hänen lapsensa minä kuolemassa tapan, ja koko minun seurakuntani tulee tuntemaan, että minä tutkin munuaiset ja
        sydämet, ja minä annan teille kaikille tekojenne mukaan


      • Anonyymi

        ja huutelee rapakon taa et suomalainen homppeli ryssii kaiken


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja huutelee rapakon taa et suomalainen homppeli ryssii kaiken

        Suomalainen iki-homo 😆


      • Anonyymi

        Kartalla alkuseurakuntia voi tutkia nykyisen Turkin valtion alueelta silloin kreikkaitalia.Samalla voi tutkia muutakin historiaa kuten GEHENNA haades tarkka sijainti on bibliassa eikä se ole Turkissa. 2000 vuotta vanhaa sen ajan kulttuuria ei ehkä ihan voi yhdistää tähän päivään muuten kuin historia mielessä.Vai millä autoilla Pergamossa ajeltiin siihen aikaan? Oliko muovikorut ja tekohampaat entä puhelimet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja huutelee rapakon taa et suomalainen homppeli ryssii kaiken

        Juutalaiset on homoja julkkiksia kai te ne erotatte sentään.


    • Anonyymi

      olemme jumalasta luopunutnimikristillinen yhteiso joka ,,,,,,harrastaa kuitenkin viela kokoontumista kristuksen kirkon nimeen ,,,,,,emme hyvaksy muita lahkoja mukaan toimintaamme ,.,,,,,seka kaymme sotaa heita vastaan emmeka koskaan kuvittele etta anatsimme heille syomist diakonia rahastostamme ........seka vastustam,me heidan hurmahenkisia oppeja kaisita maailman lahetys tyo naysta j auskon kautta parantravista paavaleisyta ameriikan harha menestys teologeina ,,,,,,,,,,,siis ajatkusia millainen olisi mahdollisesti ...ilmestys kirjan seurakuna nimella ...sinulla on se nimi etta sina elat MUTTA SINA OLE KUOLLUT ..heraja valvomaan .,....elaka pida itseasi //////muita paata pidempana ///koska tiedat etta teologisesti olette maailman huipputasoa lahes erehtymattomia ..........ja pidattte teidan seurakuntaa ..,.....niin hyvana ett aolette rikkaista uskoss aeika edes johtava pastorinne tarvitse mitaan jumalan apua ett amita saarnataan koska ....me tiedamme jo mita ,,ynna .......emme koskaan kuvittelee etta ottaisimme jumalan mukaan kun aletaan saarnata tai tavataan ihmisa koska kaikki menee rutiinilla ja tieoisena ja hieman ylpeana etta olemme suomen .,.,....apostolisin seurakunta opetuksessamme ja elamassamme ...ja niin naapuri seurakunnan jasenet ,,,,,katsomme ...etta /.././he ei ...tee mitaan eika heilla ole tarvittavaa teologista viisautta edes tulla meidan seurakuntaamme opettamaan ./..olemme ...liian hyvia muille ......seka sodimme heita vastaan ,,,,,,emmeka tunnusta veljiksimme kristuksessa .......ollenkaan .,.,,.naapureita ...tietysti on mahdollista etta on se kristus kuollut heidankiin ...edesta .kait

      • Anonyymi

        totta


      • Anonyymi

        sotaahan pitää käydä koska ne tekee syntiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sotaahan pitää käydä koska ne tekee syntiä

        Kristittyjä ei voita kukaan vaikka ite kuolis se ei muutu mikskään 😃


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sotaahan pitää käydä koska ne tekee syntiä

        ne on vastuussa tekemisistään meille me emme kellekkään paitsi jumalalle


      • Anonyymi

        Lestoja ollut olemassakaan saati hellareita vapareita edes mohamettia vielä alkuseurakuntien aikana !!! Mutta Turkissa aikanaan tapettu kristittyjä mm.kabbadokiassa. Istanbul entinen kristittyjen Konstantinopolin.


    • Anonyymi

      helluntai seurakunnan opetus on niin kovaa tasoa /././//etta silla on maailman laajuisesti ,,,,,,,,mahdollisuus heratykseen ja jakamiseen tama ylpea tietoisuus //saa meidat katsomaan muita ...seurakuntia ja paimenia ,,,,,,,,,,

      • Anonyymi

        Hellareissa virtaa budhan henkiä kuitenkin jogamattoja ja kundalin kabbalaa.


    • Anonyymi

      me rukoilemme jumalaa etta han siunaa lahetys tyota ........mutta emme koskaan ajattele etta jumalan sana on mene sina itse ja julista tai ota osaa jotenkin toimintaan joka ainaskiin yrittaa saada ulkopuolisia sisalle pelastukseen ja sita kautta jouduttaa herran tulemusta ///meidan rukous koukouksissa jumalaa pyydetaan siunaamaan vankeja .,....ja antamaan koteja ihmisille ......raamatun aikana .,.,,.,,seurakunnan jasenet tekib=vat naita asioita innokkaana itse ,,,,,kunnes joku keksi etta lopet=tetaan elaminen kuten appostolien teoissa oli stevfanukset ja muut seka ////jatetaan kaiken nakoinen ruuan antaminen ja jakel;u /./...diakoneille ...koska se on heidan ammatinsa ..seka jatetaan lahetys kasy niille jotka ovat evankelistoja ....ja me muut vaan rukoillaan jumalaa tekematta mitaan seka arvostelemme lisaksi ne jotka tekevat ..,.......

      • Anonyymi

        Totta


      • Anonyymi

        suomalaisille on turha puhuu mitään ne vihaa jo valmiiksi vaikkei sanaakaan sano "niitten suusta kuuluu" vain me kyrr kyrr


      • Anonyymi

        Siellä voi joku uskon huijari tulla kylään suomalaiset on lähinnä hyväks käyttäjiä ne on eka kyrr kyrr sit ne selittää voi voi ku uskovaiset ei hyväksy meitä oli niin tai näin epäuskoset ei koskaan lakkaa vihaamasta uskiksia se on automaatti ei kestä vanhurskasten seuraa kyrr kyrr


    • Anonyymi

      elamme jumalasta luopunutta kristyillisyyden aikaa ........tekematta muuta kuin kuuntelemalla saarnoja .....olemme valinneet marian osan ..ja jumala sanoo etta seon hyva .,,,,..emme ole evankeistoja joten .//.emme tee mitaan ....lahetys tyon avuksi .,,,vaan se on jatetty m=niille jotka siihne on palkattu

      • Anonyymi

        totta


    • Anonyymi

      tassa on rahat ,,,tehkaa niilla lahetys tyota mmmmmalkaa vaivatko meita etta ,.,,,meidan pitaisi haluamme kuunella ainoastaan tallaisia puheita ja yleensakin arvostelemme jos joku pitaa rahasta raamaatu tunnin .,,,,,,mikaan ei kelpaa .,,.,.tehdaan asiat nain tai noin aina on joku vastaan

    • Anonyymi

      Minä tunnen sinun tekosi, ettet ole kylmä etkä kuuma – täytyy joko olla kylmä, tai olla kuuma
      Ja olet haalea, etkä kylmä tai kuuma. Minä olen oksentava sinut suustani!
      Koska sinä sanot, että olet rikas ja menestynyt, etkä mitään tarvitse, etkä tunne, että sinä olet sairas ja kurja, ja köyhä ja
      alaston.
      Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa koeteltua, että menestyisit, ja pukeutumaan valkoisiin vaatteisiin, ettei
      alastomuutesi häpeässä paljastuisi, ja silmävoiteella voitelemaan, että näkisit
      Niitä, joita minä rakastan, minä nuhtelen ja minä kuritan, ja minä näen vaivaa. Sen tähden, tee parannus!
      Katso, minä seison ovella ja koputan. Jos ihminen kuulee ääneni ja avaa oven, minä astun sisään ja aterioin hänen kanssaan,
      ja hän minun kanssan
      Ja voittajan annan istua kanssani minun valtaistuimeni yllä, kuten minä olen voittanut, ja istun isäni kanssa Hänen
      valtaistuimensa yllä.

      • Anonyymi

        siis
        Ja Laidikian seurakunnan sanansaattajalle kirjoita: näin sanoo amen, uskollinen todistaja ja totuus, ja Jumalan luomakunnan
        alkulähde.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis
        Ja Laidikian seurakunnan sanansaattajalle kirjoita: näin sanoo amen, uskollinen todistaja ja totuus, ja Jumalan luomakunnan
        alkulähde.

        ei laodike


      • Anonyymi

        Valtaistuimen yllä taas torontoherätys helvetistä ! Palauta varastetut.


    • Anonyymi

      Ja minä katsoin ja näin Ihmisen lähtevän kansojen vasemmalta puolelta, ja miehiä ja naisia ja lapsia lähti kansojen sivulta, monia sotajoukkoja, ja palvoi Häntä. Ja kun minä vielä katsoin, monia tuli oikealta puolelta, ja jotkut näistä loukkasivat Häntä, ja jotkut niistä jopa löivät Häntä, mutta toiset kuitenkin palvoivat Häntä. Ja kun minä katsoin, minä näin Azazelin lähestyvän Häntä, ja hän suuteli Häntä kasvoille ja seisoi sitten Hänen takanaan.
      Ja minä sanoin: ’Oi Ikuinen! Kuka on tuo Mies, loukattu ja hakattu, jota kansakunnat palvovat, ja jota Azazel suuteli?’ Ja Hän vastasi ja sanoi: ’Kuule, Aabraham! Se Mies, jonka näit loukattuna ja hakattuna, ja silti monien palvomana, Hän on Vapahtaja, kansojen suoma niille ihmisille, jotka lähtevät sinusta, viimeisinä päivinä, jumalattomuuden ajan kahdennellatoista tunnilla. Mutta viimeisen aikani kahdennellatoista tunnilla minä nostan tämän Miehen sinun sukupolvestasi, jonka näit lähtevän kansani keskuudesta, ja kaikki, jotka seuraavat, tulevat tämän Miehen kaltaisiksi, ja sellaiset, joita minä kutsun, liittyvät toisiin, jopa ne, jotka haluavat sisäistä muutosta itsessään. Ja mitä tulee niihin, jotka hahmottuvat tuon kuvan vasemmalta puolelta, merkitys on tämä: tulee monia kansoja, jotka asettavat toivonsa Häneen, mutta mitä tulee niihin, jotka näit siemenestäsi kuvan oikealla puolelle, jotka loukkasivat Häntä ja löivät Häntä, monet loukkaantuvat Häneen, mutta jotkut palvovat Häntä. Ja Hän koettelee niitä, jotka ovat siementäsi, jotka ovat palvoneet Häntä, lopussa kahdennellatoista tunnilla, jumalattomuuden ajan lyhentämiseksi.

    • Anonyymi

      Suomi on täynnä mentaalipotilaita joilla ei ole mitään muuta työtä kuin velloa foorumeilla eestaa jakaen mielettömyyttään joka suuntaan..

      Tähän on tultu.

      • Anonyymi

        Niin.Ja vielä maailman onnelisimmassa maassa.


      • Anonyymi

        Jakomäki Puistola johtaa huumeissa sutenööreissä ja varastetun myynnissä,venäläinen netti hakkerointi myös Kerava keskus ja Vuosaaren kalvik rikollisuus. Noituus.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      8109
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4592
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2230
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2119
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1935
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1805
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1736
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1716
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe