Lasten lapsilisät

Anonyymi-ap

Miten teidän taloudessa/perheessänne olette hoitaneet lasten lapsilisät?
Onko lapselle/lapsille niin sanottu omatili, jonne lapsilisät ohjataan suoraan? Siinä on muksulla mukava pesämuna täysi-iän koittaessa kun alkaa opiskella tai ensiasuntoa varten. Näinhän se pitäisi kaikilla yhtään lastaan/lapsiaan ajattelevalla oleva.
Omat lapsilisäni meni ja sisarten myös suoraan vanhemmille ja niiden käyttöön. Luulenpa että asuntokin rakennettiin aika pitkälle, ainakin osittain, niillä rahoilla, asunto josta joskus sisaret tappelevat aina käräjiä myöten.
Ei näin. Vaan lasten rahat lapsille, johan sen lakikin määrää.

12

437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Monet vanhemmat haluavatkin, joka on mielestäni täysin narsistista, että lapset j
      os heitä useampia on riitelevät keskenään joskus jopa aivan mitättömästä perinnöstä.
      Sen ymmärtää tavallaan jos omaisuutta on miljoonien edestä että näin voidaankin toimia. Tosin paljon omaisuutta omaavat tajuavat jakaa sen tai siirtää sen jo ajoissa omille lapsilleen.
      Rikkaiden vanhempien ei tarvitse riistää lapsen tulevaisuutta viemällä asunto tai opiskelurahat vaan päinvastoin.

      • Anonyymi

        Joskus tullu kysyttyä vanhemmilta miten mun lapsilisät käytitte, vastausta ei tullut.
        Sitten seuraavalla viikolla tuli tekstiviesti mutsilta että se asia ei sinulle kuulu millään lailla.
        On melko tahditonta touhua, kun ei kasvokkain pysty asioista puhumaan. kannattaisi lukea suuren Aira Samulinin haastatteluja
        Pyh ja Pyh


      • Anonyymi

        Aikoinaan kun opiskelin, en nyt sano missä mutta kauempana niin luokkakaverini jonka kanssa oltiin kuin paita ja perse noin vertauskuvainnollisesti sanoi kerran että lähde mun mökille viikonlopuksi. Kalastellaan, grillataan ja otetaan olutta. No minuahan ei kahta kertaa tarvi käskeä kun mökkiviikonlopusta on kyse. Mökki oli mäntyharjulla, hienolla vähän harjumaisella alueella, suora näkymä isolle järvelle. Meillä oli ikää 23 vuotta. Kysyin että oot sie hienon mökin hankkinut, miten ihmeessä, ei sulla oo työpaikkaa, opiskelet kuten minäkin. Kaverini totesi että vanhempani siirsivät mökin mun nimiin ettei mene sukulaisille tai muille ahneille.
        Olin hieman kade. Oli kylläkin heidän ainoa lapsi, joten olisi perinyt sen muutenkin. Mutta sai sen omiin nimiin ja nyt vanhemmat vierailevat siellä kun aiemmin oli perhejuhlia.


      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        💋 ­N­y­­m­­­f­o­­­m­­a­­­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18062820f

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Ei lapsilisät lapsille kuulu jaettavaksi. Ne on tarkoitettu lasten vaatteiden, ym. tarvikkeiden ja ruuan hankkimiseen.

      • Anonyymi

        Sitä varten vanhemmilla on palkkatyö, josta kustannetaan ruuat ja vaatteet ym. Lapsilisät ovat nimen omaan tarkoitettu lapsille tulevaisuutta silmällä pitäen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä varten vanhemmilla on palkkatyö, josta kustannetaan ruuat ja vaatteet ym. Lapsilisät ovat nimen omaan tarkoitettu lapsille tulevaisuutta silmällä pitäen.

        Höpönlöpön.
        Lapsilisän tarkoitus on kattaa osittain lapsesta aiheutuvia kustannuksia.


      • Anonyymi

        Vanhemmat hoitavat ruuan! Itse en vaatteilla koreillut, halvinta ostettiin mitä sattui kaupoista löytymään. Ja ei puhettakaan mistään urheilulajista johon olisi joitunut ostamaan varusteita. Niinpä harrastin yleisurheilua ja olin hyvä.
        Ja kyllä ne fiksuissa perheissä laitetaan lapsen omalle tilille jatkokäyttöön esim.asunnon ostoon ja opiskeluun, jonka itse jouduin myös maksamaan.


    • Anonyymi

      Lapsilisäkin menee verovaroista. Silti veronmaksajissa on paljon lapsettomia!.

    • Anonyymi

      Rikkailla ja hyvätuloisilla menee säästöön, mutta työttömillä ja pienituloisilla ruokaan, lasten vaatteisiin ja mitä nyt lapsille pitääkään tänä päivänä hommata.

    • Anonyymi

      Lapsia lisää kun syntyvyys pieni.

    • Anonyymi

      nosto

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9910
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      404
      4321
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2976
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      229
      2654
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2644
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1835
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      70
      1691
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe