Lasten lapsilisät

Anonyymi-ap

Miten teidän taloudessa/perheessänne olette hoitaneet lasten lapsilisät?
Onko lapselle/lapsille niin sanottu omatili, jonne lapsilisät ohjataan suoraan? Siinä on muksulla mukava pesämuna täysi-iän koittaessa kun alkaa opiskella tai ensiasuntoa varten. Näinhän se pitäisi kaikilla yhtään lastaan/lapsiaan ajattelemalla oleva.
Omat lapsilisäni meni ja sisarten myös suoraan vanhemmille ja niide

13

363

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Meidän lapset kasvoi. Uusia kenkiä ja vaatteita tarvittiin koko ajan. Harrastusvälineitä. Joukkuelisenssejä. Meidän vanhempien tuloista meni 40% kovan rahan asuntolainaan, ruokaan ehkä 20-30%. Auto piti olla, että toinen pääsi sillä töihin , toinen pääsi polkupyärallä sen viiden kilometrin matkan. EU:hun liittymisen jälkeen ruoka halpeni ja lapsilisistä alkoi jäädä lasten tileille.

      Kun itse olin lapsi, kukaan ei puhutnut lapsilisistä. Kai nekin silloin syötiin?

      • Anonyymi

        Harrastukset, lisenssit ym vie vuodessa 5-20k lajista riippuen eikä ole pakollinen, mutta sinä lienet niitä, joilla rahaa on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harrastukset, lisenssit ym vie vuodessa 5-20k lajista riippuen eikä ole pakollinen, mutta sinä lienet niitä, joilla rahaa on.

        Yhdet lisenssit saatiin maksettua ja laji oli jalkapallo, Mäntän valo. Sinne pääsi harkkoihinkin pyörällä. Rahaa oli, nälkää ei nähty. Molemmat töissä. Lomareissut kesti 1-2 päivää vuodessa. Lomarahat säätettiin remonttiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harrastukset, lisenssit ym vie vuodessa 5-20k lajista riippuen eikä ole pakollinen, mutta sinä lienet niitä, joilla rahaa on.

        Niinhän sitä monet luulevat, mutta olen täysin persaukinen, meidän perheessä pidettiin kulissit yllä ja pidetään vieläkin, että kaikki on paremmin kuin hyvin, mutta eivät ne ole. enkä mitään omista, täysin persaukinen, menin vanhempieni lankaan jota kannan hautaan saakka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harrastukset, lisenssit ym vie vuodessa 5-20k lajista riippuen eikä ole pakollinen, mutta sinä lienet niitä, joilla rahaa on.

        Herranen aika. Taitaa jälkikasvusi harrastaa lätkää. Tuommoisiin summiin ei ihan lentopalloa lyömällä päästä tai sitten kannattaa vaihtaa seuraa.


      • Anonyymi
        UUSI

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        🔞 ­­­N­­y­­m­f­o­­­m­a­a­­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Kellä on varaa säästää lapsilisät, kellä ei. Taitaa 90% mennä elämiseen eikä riitä. Puhun nyt 1-2 lapsen lapsilisistä. Lestikset ja rättipäät elää kroisoksiksi. Kun on 15 pentua, osta aina vanhimmalle, jää sit vaatteet, kengät pienimmille. Vuoden välein kun pentuja tulee, niin se on siinä

    • Anonyymi

      Lapsilisillä kannattaa ostaa kaljaa pysyy maha ja verisuonet kunnossa.

    • Anonyymi

      Silin kun lasilisiä maksetiin minulle.Ei maksettu joka kuukausi. 2 lasen yksin huoltaja äitinä,syystä tai toisesta tilanne se.Lapsin lisät nin pieniä sai vain 1 tavikegät esim.No toinen nuorempi jäi hälle ne käytöön sitten kun toinen kasvoi nopeampaa.Sattu vaan olee niin että vanhempi oli poika,nuorempi tyttö.Työ elämä olin.Naisen palkka aina pienempi kuin miehen.Ei olut mitään tukia mitä nyky aika.Eikä todella jänyt ne säästön tuevaisuuten.Helsinki mutsi joka jo käy 71vuotta.

    • Anonyymi

      Lapsilisät menevät suoraan pörssiosakkeisiin lapsille, voivat sitten aikuisina ostaa osakkeen Helsingistä käteisellä!

      • Anonyymi

        Fiksua,Onnittelen.


    • Anonyymi

      Lapsilisän tarkoitus?

    • Anonyymi

      Lapsilisät meni ensin vaatteisiin, ruokaan ja vaippoihin ja myöhemmin ratsastusharrastukseen, mikä oli kaikkien kolmen harrastus.
      Asuntovelallisena ei puhettakaan, että olisi pystynyt säästöön laittamaan. Siinä vaiheessa kun lapset yksi kerrallaan muutti pois kotoa ja olimme velattomia, pystyimme auttamaan rahallisesti vuokravakuuksissa ja huonekaluhankinnoissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4783
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2290
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1816
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1536
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1481
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1102
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1091
    Aihe