Puskurissa jumittanut auto lähti järjettömään ohitukseen

Anonyymi-ap

29

466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suomessa suhtaudutaan aivan liian kevyesti liikenneturvallisuuden vaarantamiseen ja sen seurauksiin. Ikäänkuin se olisi hyväksyttävä, että jotkut eivät osaa ajaa turvallisesti ja heillä on muita enemmän oikeuksia.

      Kulttuuri muuttuu vasta, kun syyllisille voidaan määrätä tuntuvia seurauksia, esim. ehdottomia tuomioita ja ottaa huomioon varallisuus korvauksia määritettäessä. Suomessa tuomiot ovat uskomattoman lepsuja, kenties jopa maailman lepsuimpia.

      • Anonyymi

        "Suomessa tuomiot ovat uskomattoman lepsuja, kenties jopa maailman lepsuimpia."

        Ja silti meillä on yksi maailman turvallisimmista liikenteistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Suomessa tuomiot ovat uskomattoman lepsuja, kenties jopa maailman lepsuimpia."

        Ja silti meillä on yksi maailman turvallisimmista liikenteistä.

        Tuntematonta mukaillen

        En mä tuomioita kaipaa, turvallista liikennettä mä kaipaan.

        Kun tuollainen tunari, tai satunnainen bemari lähtevät älyttömään ohitukseen, minä ohitettavana hiljennän vauhtia reippaasti. Jos edessä tapahtuu jotain yllättävää (?), ainakin minulla on aikaa reagoida. Hyvä puoli tässä on se, että en taatusti näe noita ohittajia enää samalla matkalla uudelleen. Rajoitusten mukaan ajaen heitä ei vain voi tavoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuntematonta mukaillen

        En mä tuomioita kaipaa, turvallista liikennettä mä kaipaan.

        Kun tuollainen tunari, tai satunnainen bemari lähtevät älyttömään ohitukseen, minä ohitettavana hiljennän vauhtia reippaasti. Jos edessä tapahtuu jotain yllättävää (?), ainakin minulla on aikaa reagoida. Hyvä puoli tässä on se, että en taatusti näe noita ohittajia enää samalla matkalla uudelleen. Rajoitusten mukaan ajaen heitä ei vain voi tavoittaa.

        Jos perässäsi tulee jono autoja, niin se sinun hidastaminen heijastuu jonossa taaksepäin "haamuaaltona" ja se hidastelusi voi jopa korostua taaempana jonossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos perässäsi tulee jono autoja, niin se sinun hidastaminen heijastuu jonossa taaksepäin "haamuaaltona" ja se hidastelusi voi jopa korostua taaempana jonossa.

        Kukaan ei voi vaikuttaa siihen, minkälaista turvaväliä muut jonossa pitävät. Haamuaalto syntyy, jos välit ovat liian lyhyitä.


    • Anonyymi

      Kiva kun linkität jutun jonka jokainen nettiloisija on jo aikanaan katsonut.
      Oliko sulla jotain omaa viestiä ja ohjetta asian suhteen, vai mikä ajaa tuollaiseen turhaan toimintaan?

      • Anonyymi

        Joka päivä syntyy maailmaan lisää netinkäyttäjiä. Joka viikko tulee ihmisiä netin pariin, jotka eivät ole kyseistä juttua nähneet. Joka viikko tulee varmasti myös uusia kuskeja liikenteen sekaan. Mieti sitä hetki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka päivä syntyy maailmaan lisää netinkäyttäjiä. Joka viikko tulee ihmisiä netin pariin, jotka eivät ole kyseistä juttua nähneet. Joka viikko tulee varmasti myös uusia kuskeja liikenteen sekaan. Mieti sitä hetki.

        Hölmö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka päivä syntyy maailmaan lisää netinkäyttäjiä. Joka viikko tulee ihmisiä netin pariin, jotka eivät ole kyseistä juttua nähneet. Joka viikko tulee varmasti myös uusia kuskeja liikenteen sekaan. Mieti sitä hetki.

        Kaikilla äly ei riitä ymmärtämään niinkin yksinkertaiset elämän realiteetit, kuten uusien ihmisten syntyminen ja vanhojen kuoleminen.


    • Anonyymi

      Lisäksi tuo puskuriin liimautuminen on hyvin yleistä. Eikä todellakaan osata ohittaa, vaikka tarjoaisi mahdollisuutta.

      • Anonyymi

        Pienet autot jossa on vähän tehoja, vaativat todella pitkät suorat ja hyvän näkyvyyden. Monet eivät silti uskalla lähetä ohitukseen.


      • Anonyymi

        Kaikki edellä menevän puskuriin liimautuvat ovat idiootteja.


    • Anonyymi

      Näistä jutuista ei aina selviä ongelman syy tai todellinen aiheuttaja. Usein ikävät ja vaaralliset tilanteet johtuvat myös edellä ajavan toimista. Itselleni sattui viime sunnuntaina 22.10. alkuillasta 9-tiellä Jämsän ja Tampereen välillä tilanne, jossa jouduin muita hitaammin ajavan auton taakse. Normaalissa kelissä auton nopeus oli n. 70 km/h, mutta aina ohituskaistan alkaessa nopeus nousi yli sataseen. Seurauksena oli nopeasti pitkä jono takana, jonka jälkeen alkoivat riskiohitukset. Liikenne veti muuten hyvin, mutta tässä tapauksessa vaaratilanteisiin oli mielestäni yksinomaan jonon ensimmäisenä pelleillyt auto.

      • Anonyymi

        Soitto 112 ja ilmoitus todennäköisestä rattijuoposta. Tuolla tieosuudella poliisi on aika nopeasti paikalla.


      • Anonyymi

        On ainakin ollut sellaisia paikkoja, jossa nopeusrajoitus on 80 km/h, mutta rajoitus muuttuu 100 km/h vain ohituskaistan ajaksi. Sellainen henkilö, joka noudattaa nopeusrajoituksia, nostaa siis oman nopeuden sataseen, kun sitä saa jaa ja laskee sen takaisin kahdeksaan kymppiin, kun niin pitää nopeusrajoituksen jälleen muuttuessa tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ainakin ollut sellaisia paikkoja, jossa nopeusrajoitus on 80 km/h, mutta rajoitus muuttuu 100 km/h vain ohituskaistan ajaksi. Sellainen henkilö, joka noudattaa nopeusrajoituksia, nostaa siis oman nopeuden sataseen, kun sitä saa jaa ja laskee sen takaisin kahdeksaan kymppiin, kun niin pitää nopeusrajoituksen jälleen muuttuessa tehdä.

        Mä luulen kyllä että tossa on ideana just se, että se 70km/h köröttelevä saa ajella sitä 70kymppiä siitä 100 alueellaki (siis jos haluaa) ja ne jotka haluaa ohituskaistalla ohi, niin ne saa ihan luvan kanssa kiitää satasen vauhilla ohi siitä joka haluaa ajella 70km/h.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä luulen kyllä että tossa on ideana just se, että se 70km/h köröttelevä saa ajella sitä 70kymppiä siitä 100 alueellaki (siis jos haluaa) ja ne jotka haluaa ohituskaistalla ohi, niin ne saa ihan luvan kanssa kiitää satasen vauhilla ohi siitä joka haluaa ajella 70km/h.

        Näin se pitäisi olla, mutta tuon esimerkkitapauksen kirjoittaja kertoi myös hidastelijan nostaneen nopeutensa ohituskaistalla. Ehdotettu soitto hätäkeskukseen saattaisi olla oikea ratkaisu tässä tapauksessa. Vaikka ei olisikaan rattijuoppo kyseessä, virkavalta voisi hieman neuvoa ja nuhdella kyseistä hidastelijaa. Olen muuten eri mieltä siitä, että satasen tiellä viikonlopun ruuhkaliikenteessä saisi ajaa 70 km/h. Mikäli haluaa tällaista nopeutta käyttää, pitäisi ainakin huomioida normaalinopeutta ajavat ja mahdollistaa heille turvallinen ohitusmahdollisuus vaikka bussipysäkille hetkeksi pysähtymällä.


      • Anonyymi

        Ja sinä höpsö menet ajamaan tämän takapuskuriin kiinni? Kerro toki sekin hätäkeskukseen.

        Ei pidä unohtaa ohituksen olevan aina ohittajan itsensä vastuulla ja kun et itse havainnoi liikennettä vaan ajat jonoon ja joudut vaaratilanteeseen, on syy ihan itsesi.

        Hätäkeskukseen soitetaan vaikka oikeasta onnettomuudesta tai vaikka sitten jos itse ajat ohitettaessasi nokkakolarin.


    • Anonyymi

      Kusipäisyys lisääntynyt liikenteessä!

      • Anonyymi

        Tuo pitää varmasti paikkansa. Erittäin valitettava asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo pitää varmasti paikkansa. Erittäin valitettava asia.

        No ei oikeastaan. Paljon rumempaa oli meno 80-luvulla. Toyotalla ei kannattanut ohittaa mersua, se oli suorastaan henkilökohtainen solvaus. Enää en esimerkiksi edes muista koska olisin nähnyt ohituksen pimeän mäennyppylän yli...


      • Anonyymi

        Asennevammaisten määrä liikenteessä kasvaa.


    • Anonyymi

      Joo, no omituinen temppu kyllä mutta mikä vaara tuossa oli? Tilaa ainakin todella reilusti joka puolella eikä kukaan joutunut tekemään mitään jarrutuksia tai väistöliikkeitä. Oikeastaanhan tuohon olisi mahtunut hyvin vaikka ohituskaistat molempiin suuntiin, mutta ne on kai autoilijoille vituilun takia jätetty piirtämättä, vai lieneekö joku järkeväkin syy miksi varalaskupaikalla ei saisi olla lisäkaistoja. Ilmeisesti autojen pitäisi mahtua reunaan, jos joskus sattuisi se lentokone tulemaan. Kai silloin olisi parempi että autokaistat kulkisi jo valmiiksi reunassa eikä kaikki ajelisi keskellä kiitorataa.

      • Anonyymi

        Joo siis kyllähän sitä pitää saada ajaa missä haluamaan sattuu, vaikka sitten vastaantulijoiden kaistan pientareella. Sitäpaitsi se on ihan kaikkien muiden syy, jos joku joutuu ajamaan noin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo siis kyllähän sitä pitää saada ajaa missä haluamaan sattuu, vaikka sitten vastaantulijoiden kaistan pientareella. Sitäpaitsi se on ihan kaikkien muiden syy, jos joku joutuu ajamaan noin.

        Jotkut vatipäät tuollaista ilmeisesti kuvittelevat.


    • Anonyymi

      Ihan normiohitus. EI tuossa ollut mitään vaaraa. Neljä kaistaa jossa zompailla. Ohittaja ajoi ihan eri kaistaa kuin vastaantulija. Pitkä suora. Hauska oivallus kuskilta.

      • Anonyymi

        Lapsellinen on kirjoituksesi.


    • Anonyymi

      NO, SEHÄN ON VARSIN YLEISTÄ, KUN NOITA HOMOJA ON NIIN PALJON, TÄYTYY KOKEILLA KAIKKI TAKAAPÄIN. YMPÄRI VUOTINEN KIIMA-AIKA.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2625
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1054
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      923
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe