Narsistin kotona huokuu negatiivisuus, epätoivo, uhkan tunne ja paha olo siitä huolimatta, että perheen asiat olisivatkin yleisellä tasolla kunnossa. Vieraiden saapuessa, narsisti peittää oman ja perheen sisäisen ahdistuksen oman roolinsa ja kulissiensa alle. Muutos arvostelevasta ja alistavasta perheenjäsenestä kaiken huomioivaan, ylettömän ystävälliseen ja hauskaan henkilöön tapahtuu sekunnin murto-osassa. Jopa röyhkeä flirttailu on sallittua oman puolison sinisten silmien alla, sillä kaikkeen löytyy aina hyvä selitys. Tämä käytös loppuu siinä vaiheessa, kun ihminen ei kykene täyttämään narsistin toiveita tai narsisti ei voi käyttää häntä mihinkään hyötytarkoitukseen.
Narsistilla on jatkuva tarve hallita perhettänsä. Narsisti ei yleensä tervehdi eikä ole huomaavinaankaan ”hallittaviaan” tullessaan kotiin. Tyypillistä on myös, että hän alkaa välittömästi purkamaan omaa pahaa oloaan huutamalla, raivoamalla tai komentelemalla. Tavoitteena on siirtää negatiiviset tunteet uhriin. Tällaista käyttäytymismallia kutsutaan projektioksi. Ellei vallan saaminen muuten onnistu, hän hämmentää tilannetta riidan haastamisella sekä epäloogisella väittelyllä. Narsistin kanssa antaminen ja saaminen eivät ole tasapainossa, vaan narsisti varastaa energiaa mahdollisimman paljon uhriltaan.
Näin toimii eräs
10
523
Vastaukset
- Anonyymi
Nyt Sitten kunnostaudut kun olet kertonut ongelmasi julkisesti.Onnea sinulle ja pikaista paranemista.
- Anonyymi
Harmittaako ja osuiko ?
- Anonyymi
Onneksi ite olen päässyt narsistista.
- Anonyymi
Olen vieraillut tämmöisessä kodissa. Kaunis ja siisti koti,ilmapiiri ankea.
- Anonyymi
Turhaan te minua tuoijotatte. Minä en siitä välitä, enkä ole edes huomaavinakaan.
- Anonyymi
Narskun ongelma on heikkoitsetunto on eräänlainen hylkiö ei toivottu lapsi. Tavarat autoon ja toiselle paikkakunnalle ja lähestymiskielto. Huhu mylly päälle narskun mieliksi, että on joutunut suljetulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Narskun ongelma on heikkoitsetunto on eräänlainen hylkiö ei toivottu lapsi. Tavarat autoon ja toiselle paikkakunnalle ja lähestymiskielto. Huhu mylly päälle narskun mieliksi, että on joutunut suljetulle.
Niin, narsisteille kannattaa valehdella,että minulla menee huonosti, vaikka oileasti menee mainiosti. Mutta jos se sen tietää niin se yltyy..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, narsisteille kannattaa valehdella,että minulla menee huonosti, vaikka oileasti menee mainiosti. Mutta jos se sen tietää niin se yltyy..
Narskuista on päästävä irtaantumaan, hänen harhaisuuden kautta. Tuttavani pääsi eroon hankalasta vaimostaan, vuosia kestäneen valmistelun jälkeen, Kun nuorimmainen tuli täysikäiseksi, osoite vaihtui toiseksi. Narsku romahti omaan kuplaansa.
- Anonyymi
Elä tuijota.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.645842- 1155060
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4133004Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s961485Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3411146- 65981
- 29978
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46896Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja109877Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52849