Kanatakos 14 000e sijoitus

Anonyymi-ap

Tällöinen tarina meillä
tänään tuottoa tuli meillä 25 paneelilla 16 kwh. Järjestelmä maksoi tehokkaammaalla inventterillä yli 13500€. Edes parhaimpaan aikaan kesällä ei sähkölasku ole 0€, jos ei ole akkuja varaamassa yökulutusta varten. Jos pörssisähkö pysyy alhaalla, ja tulee vielä siirtomaksu päälle, niin ei ole kannattavaa. Kesällä aurinkoisina kuukausina oli yli kulutuksen myyntiä vähän yli 1500kwh, niin sähkölasku pieneni vain 65€(paneelilaina 100€/kk)pörssisähkö oli tällöin matalalla, niin ostohinta oli alhainen. Näin se ikävä kyllä menee, jos ei kaikkea itse pysty hyödyntämään…

7

420

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Itse sijoitin tunkin summan pankiin
      Korkomtuotto 3,5 pron banknorwehian ja tuotto buodessa 540 e
      Jää vielä pääomakin jälkelle
      Tällöinen tarina meillä
      tänään tuottoa tuli meillä 25 paneelilla 16 kwh. Järjestelmä maksoi tehokkaammaalla inventterillä yli 13500€. Edes parhaimpaan aikaan kesällä ei sähkölasku ole 0€, jos ei ole akkuja varaamassa yökulutusta varten. Jos pörssisähkö pysyy alhaalla, ja tulee vielä siirtomaksu päälle, niin ei ole kannattavaa. Kesällä aurinkoisina kuukausina oli yli kulutuksen myyntiä vähän yli 1500kwh, niin sähkölasku pieneni vain 65€(paneelilaina 100€/kk)pörssisähkö oli tällöin matalalla, niin ostohinta oli alhainen. Näin se ikävä kyllä menee, jos ei kaikkea itse pysty hyödyntämään…

• Anonyymi

Laitoit siis 13500 euroa pankkiin ja inflaatio on noin 6% eli menetit 810e. Sait tosin korkotuottoa, josta siitäkin maksat veron eli jäät kyllä tappiolle.

Jos asennutit paneelit, niin sait 2250e kotitalousvähennyksen. Lisäksi talon jälleenmyyntiarvo kohosi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laitoit siis 13500 euroa pankkiin ja inflaatio on noin 6% eli menetit 810e. Sait tosin korkotuottoa, josta siitäkin maksat veron eli jäät kyllä tappiolle.

Jos asennutit paneelit, niin sait 2250e kotitalousvähennyksen. Lisäksi talon jälleenmyyntiarvo kohosi.

Ei kun laitoin 170 000 e pankkin

• Anonyymi

Onhan tuokin mielipide
      Sähkö niin halpaa kesällä ettei kattoa kannata reittää kesäsähkön takia.

Paljonko in nyt tuotto 100w

• Anonyymi

Toisella on tilillä 15000 ja toisella velkaa 15 000e
      Jos itse maksoi paneeoit eikä palkansaajien maksamalla yrityatuella rahoitte sosiaalietuutena

• Anonyymi

Korko on nyt 4,1 peosettia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      85
      1798
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      123
      1220
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      62
      1080
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      62
      956
    5. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      74
      866
    6. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      81
      817
    7. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      47
      817
    8. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      29
      816
    9. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      810
    10. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      782
    Aihe