Ihastuneen katse

Anonyymi-ap

Millainen on mielestänne ihastuneen tai kiinnostuneen ihmisen katse? Pohjustan asiaa sen verran, että olen itse siis homo eli kirjoitan tätä asiaa miehen näkökulmasta enkä siis osaa verrata miehen ihastunutta käytöstä naisen ihastuneeseen käytökseen, jos tällä on edes jotakin väliä.

Olen elämäni aikana ollut ihastunut moneen eri poikaan/mieheen jo yläasteelta lähtien ja olen jo tuolloin tiedostanut olevani kiinnostunut miehistä ja ollut asian kanssa ihan sujut, vaikka ääntä asiasta en olekaan pitänyt. Kuitenkin jo tuohon aikaan muistan saaneeni eräältä luokkalaiseltani silloin tällöin outoja katseita, jotka kestivät tavanomaista pidemmiltä "normaaliin" verrattuna. Sama homma jatkui lukiossa tiettyjen tyyppien kohdalla, joiden kanssa en muuten viettänyt aikaa, vaan katseet tapahtuivat usein käytävällä kohdatessa tai yhteisillä kursseilla. Myös aikuisiällä tätä on sattunut monen eri miehen kanssa tietyissä samoissa tilanteissa, joissa nähdään säännöllisesti. Myös joskus nopeasti tapahtuvassa ohimenossa voi aistia toisen kiinnostuksen katseesta, vaikka aivan varmaa vahvistusta ei voi koskaan saada selville, kun ei pääse analysoimaan tilannetta pidempään. Näissä tilanteissa vaan tuntee sen, että katse ei ole tavallinen, vaan se tuntuu siltä, että toinen näkee sinne sisimpään.

Kysynkin asiaa näin päin, että jos mies on hetero, niin mikä syy hänellä on katsoa toista miestä tällä tietyllä tavalla? Voi toki olla, että olen kuvitellut kaiken vääräksi, mutta se, että olen saanut monet miehet katseesta kiinni, kertoo kyllä jotakin. Mielestäni aito heteromies (jos näin voi sanoa) ei katsele toisia miehiä sen verran, mikä on ylimääräistä ja perustan tämän väitteeni käänteisesti siihen, että enhän minä homonakaan tee tällaista naisia kohtaan, koska naiset ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta, joten miksi heitä katselisin? Vai mistä syistä te katsotte muita ihmisiä toistuvasti (ellei toinen puhu sinulle, mikä on eri asia)?

Kerran uskalsin lähestyä yhtä miestä ja kysyin häneltä, olisiko hän minusta kiinnostunut, kun meidän katseet ovat kohdanneet usein, mutta hän vastasi, että ei ole ja asia jäi sitten siihen (tämän jälkeen katseita en ole enää saanut). Sattumalta kuitenkin tämä mies tulee omiin Facebook-kaveriehdotuksiini säännöllisin väliajoin, vaikka meillä ei ole yhteisiä kavereita tai mitään muutakaan yhteystietoja toisistamme. (Onko hän stalkannut minun someja vai miksi tämä tapahtuu, jos joku osaa sanoa?) Epäilenkin vahvasti, että hän ei puhunut minulle totta, vaikka tietenkin kunnioitan hänen vastaustaan ja annan asian olla. Pallo on hänellä ja hän tietää nyt, mitä ajattelen hänestä.

Olen aika intuitiivinen ihminen ja luotan elämässäni aika usein omaan vaistooni. Koen olevani hyvä lukemaan ihmisiä ja tämän ansiosta olen muun muassa onnistunut välttämään elämässäni kaikki ne ihmiset, joiden olen myöhemmin kuullut olevan paskoja, kun vaisto on sanonut, että tässä tyypissä on jotakin mätää. Olen myös hyvä tunnistamaan ylipäänsä muita homoja/bissejä (nk. homotutka), vaikka nämä eivät olisi edes mitenkään stereotyyppisia: usein toisen olemus paljastaa tämän tai viimeistään juuri se, että saa osakseen näitä tietynlaisia katseita, joista välittyy toisen kiinnostus/ihastus. Tämän tutkan toimivuutta on vahvistanut myös se, että on esimerkiksi tiennyt julkisuudessa jonkun olevan jo pitkän aikaa homo, kunnes hän itse tulee myöhemmin kaapista ulos aikanaan ja vahvistaa epäilyn oikeaksi. Nämä ovatkin pitkälti sellaisia asioita, joita ei voi sanoittaa, vaan sen vain tuntee, jos on tunteakseen.

Haluan vielä sanoa, että asiat eivät toki aina ole niin mustavalkoisia niin kuin tässä ehkä annan ymmärtää ja myös minä olen varmasti erehtyväinen, mutta tämä aihealue kiehtoo minua todella paljon ja olisikin todella mielenkiintoista kuulla muiden ajatuksia ja kokemuksia tästä. Ihastuminen ja toisen kiinnostus ovat kuitenkin todella kivoja tuntemuksia ja toivoisinkin, että ihmiset uskaltaisivat enemmän antaa ja vastaanottaa näitä tuntemuksia toisilleen avoimemmin, vaikka se on joskus pelottavaa.

5

1163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä herkkä ihminen yleensä vaistoaa hyvin asioita. Joskus toki rakastunut voi kuvitella väärin, mutta sinun tapauksessahan näin ei ole.

    • Anonyymi

      Ei sellaista ole olemassa jolla kaikki voitaisiin luokitella samaan nippuun.

    • Anonyymi

      Aika harva tunnustaa tosta vaan olevansa kiinnostunut. Helpompaa on vastata vaikka leffa, sulkapallon peluu tms. Kutsuun.

    • Anonyymi

      Ymmärsinkö oikein siis, että haluat tietää naiselta miltä mies näyttää kun on kiinnostunut?
      Kyllä sen jotenkin näkee/vaistoo...en osaa selittää..sen vain tietää.

    • Anonyymi

      Kuuntele sitä kysele ja puhu sille ...
      Paljon varmempaa tyyli aloitaa jutut . .
      Ensin hiukan asiaa sivuten ja sitte suorempaa.toimintaa ....
      Katseita .. silmämien loistoa ja hauskaa seuraa helpommin kun hiukan jo tunnette ..
      Mutta niistä piireissä liikkuu paljon dom sub meininkiä ... ja toi haaveilu on tabu ja piilossa.. SIksi se puhe ja keskustelu lienee paras tapa lähestyä eka ...
      Kyllä sä opit vielä tietään ja tu nistamaan sen ilmeen. .

      Miehet rakastaa korvillaan naiset silmillään ..
      Silmäpeli on enenmin hetroparien,binasesten ja lesbojen kanssakäyntiä ..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2146
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe