Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Televisio lähetykset

Anonyymi-ap

Keväällä 2025 joutuu varmaan tosi tosi moni ostaa uuden television kun vanha lakkaa näyttämässä Ylen ohjelmia ainakin kokonaan. Monikaan vanha ihminen ei taas tajua näistä teräväpiirto lähetyksistä yhtään mitään. Ja tottakai telkkarin hinnat nostetaan pilviin et rahaa tulee

20

399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Näimmä juu, onneksi telkkarit o oon aika edullisia kumminkin. Se voi olla hyvä ostaa hyvissä ajoin, hinnoille käy varmaan just niinku meinaat. Valitettavasti emme voi varmaan välttyä erilaisilta vedätyksiltä ja tietämättömiä& ymmärtämättömiä höynäytetään HD: n varjolla ostaa turhia ominaisuuksia kalliisti
      lajijasuris

    • Anonyymi

      Niin ja vanhoja ihmisiä taas höynäytetään telkkari ostoksilla. Kaupataan kaikista kallein TV ja kaikennäköisiä vakuutuksia ym, mitkä on ihan turhia

    • Anonyymi

      Meillä ainakin jo edelliset kaksi perustelkkaria ovat olleet HD-ominaisuuksilla. Itse asiassa tuskin missään enää edes myydään vastaanotinta ilman tätä. Olkaa siis huoletta, ei telkkujen hintoja tämän takia nosteta eikä turhia lisäominaisuuksia sen takia kaupata. Sitä paitsi ilman HD:tä olevat laitteet ovat jo niin vanhoja, että muodostavat tulipaloriskin jo ikänsä perusteella.

      • Anonyymi

        Nämä menee miten sattuu, mulla oli HD jo telkkarissa, joka on ostettu Mylly avajaistarjouksesta. Nykyinen on vuodelta 2013 eikä ole teräväpiirtoo. Ei taulutv:t taida olla erityisen paloherkkiä, jos niitä säilyttää ja käyttää oikein.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Eiköhän kaikki ylematsku ole ollut saatavilla netistäkin jo vuosia, eli mitään ongelmaa ei tuosta synny. YLEnkatsomiseen ei tarvita televisiota.

      • Anonyymi

        No mut ei kaikilla oo nettiä. Ei ainakaan vanhoilla ihmisillä. Eikä ne osaa sitä käyttää. Eikä oo varaa, hyvä kun saavat ruuan ja lääkkeet.
        Uutisissakin aina sanotaan lisää aiheesta netissä


      • Anonyymi

        Areenan kuvalaatu on pa*kaa! Jotkut ilmaiset niinku vaikka Frii (en kyl ole katsellut) on jo nyt pois eli on varmaan netissä tai lautaskanavalla. Ja tietysti maksua vastaan!
        Tulispa semmonen, että vois ostaa yksittäisiä ohjelmia, kun nyt pitäs ostaa melkein kaikki paketit, jotta saa oman mielisetin

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Areenan kuvalaatu on pa*kaa! Jotkut ilmaiset niinku vaikka Frii (en kyl ole katsellut) on jo nyt pois eli on varmaan netissä tai lautaskanavalla. Ja tietysti maksua vastaan!
        Tulispa semmonen, että vois ostaa yksittäisiä ohjelmia, kun nyt pitäs ostaa melkein kaikki paketit, jotta saa oman mielisetin

        lajijasuris

        Eikös siellä kaikki ole 1080p:tä jo nyt? Nettisi on liian hidas? Tai jos TV:stä katsot, niin antennisi ei riitä, kuten minunkaan sisäantennini hyllyn päällä. Ainoa mihin sitä enää käytän, on jääkiekon MM keväisin, koska mihinkään MTV:hen ym. en aio nettirekisteröityä koskaan.
        Ja totta, ottaisin Eurosportin, jos voisi maksaa vain snookerista, ei mistään muusta, kun en tee muilla mitään. Onneksi isommat snookerturnaukset löytyvät aina Tubesta viimeistään seuraavana päivänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös siellä kaikki ole 1080p:tä jo nyt? Nettisi on liian hidas? Tai jos TV:stä katsot, niin antennisi ei riitä, kuten minunkaan sisäantennini hyllyn päällä. Ainoa mihin sitä enää käytän, on jääkiekon MM keväisin, koska mihinkään MTV:hen ym. en aio nettirekisteröityä koskaan.
        Ja totta, ottaisin Eurosportin, jos voisi maksaa vain snookerista, ei mistään muusta, kun en tee muilla mitään. Onneksi isommat snookerturnaukset löytyvät aina Tubesta viimeistään seuraavana päivänä.

        Jaa että todellako 1080! Tietokoneella katsottua (HP, 23"näyttö, muistaakseni Nvidia Geforce ohjain)) Areenaa just tarkoitan. Näyttökin uusi mut lähes yhtä huono kuva kuin 10 vanhassa läppärissä. Netti kyllä pätkii ja sillon tulee semmosta rakeilua. Mutta edes 50-80 mitatulla nopeudella ja pätkimättömällä yhteydellä ei kuvalaati läheskään yhtä hyvä kuin telkkarissa tai netin muissa kanavissa. Jotkut tavisten Tube-klipitkin laadukkaampia!
        No eipä tuo haittaa, en katso paljon Areenaa. Uuden telkun hommaan kuitenki.
        Itse asiassa, loppuu varmaan kaikki muutkin ei hd -kanavat tuolloin.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös siellä kaikki ole 1080p:tä jo nyt? Nettisi on liian hidas? Tai jos TV:stä katsot, niin antennisi ei riitä, kuten minunkaan sisäantennini hyllyn päällä. Ainoa mihin sitä enää käytän, on jääkiekon MM keväisin, koska mihinkään MTV:hen ym. en aio nettirekisteröityä koskaan.
        Ja totta, ottaisin Eurosportin, jos voisi maksaa vain snookerista, ei mistään muusta, kun en tee muilla mitään. Onneksi isommat snookerturnaukset löytyvät aina Tubesta viimeistään seuraavana päivänä.

        Tämmösen löysin: https://keskustelu.suomi24.fi/t/17449615/ylen-areenassa-kasittamattoman-huono-kuvan-laatu-urheiluohjelmissa

        Mä oon nähnyt huonoa muissakin kuin sportissa. Just luin, että kesän aikana olisi tehty parannuksia Areenaan. Noh, katsekin äsken Urheiluruutua, jossa paljon värejä ja nopeaa liikettä ja vaihtuvuutta. Nyt oli kyllä laadukasta kuvaa, eikä pätkinyt 👍

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös siellä kaikki ole 1080p:tä jo nyt? Nettisi on liian hidas? Tai jos TV:stä katsot, niin antennisi ei riitä, kuten minunkaan sisäantennini hyllyn päällä. Ainoa mihin sitä enää käytän, on jääkiekon MM keväisin, koska mihinkään MTV:hen ym. en aio nettirekisteröityä koskaan.
        Ja totta, ottaisin Eurosportin, jos voisi maksaa vain snookerista, ei mistään muusta, kun en tee muilla mitään. Onneksi isommat snookerturnaukset löytyvät aina Tubesta viimeistään seuraavana päivänä.

        Eurosport maksaa alle 40€ vuodessa joten onko tuohon hintaan enää väliä jos snookerin kyytipoikana tulee jotain itselle turhaa? Ei sellaista kanavaa olekaan jonka kaikki ohjelmisto kiinnostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa että todellako 1080! Tietokoneella katsottua (HP, 23"näyttö, muistaakseni Nvidia Geforce ohjain)) Areenaa just tarkoitan. Näyttökin uusi mut lähes yhtä huono kuva kuin 10 vanhassa läppärissä. Netti kyllä pätkii ja sillon tulee semmosta rakeilua. Mutta edes 50-80 mitatulla nopeudella ja pätkimättömällä yhteydellä ei kuvalaati läheskään yhtä hyvä kuin telkkarissa tai netin muissa kanavissa. Jotkut tavisten Tube-klipitkin laadukkaampia!
        No eipä tuo haittaa, en katso paljon Areenaa. Uuden telkun hommaan kuitenki.
        Itse asiassa, loppuu varmaan kaikki muutkin ei hd -kanavat tuolloin.

        lajijasuris

        Jos FullHD TV:ssä on parempi (terävämpi) kuva kuin uudessa 23" näytössä, on jossakin vikaa. Jos netti pätkii, Areena pudottaa resoluutiota automaattisesti kuten Tubekin. Sen voi myös valita käsin oik alakulmasta. Joskus videon alussa kuva on muutaman sekunnin alempaa resoa mutta jos yhteys on ok, reso nousee 1080p:hen. Jos alkuperäinen matsku taas on alle FullHD:tä, sitä ei pelasta 8K-näyttökään. Sitä on paljon edelleen Tubessa. Itsellä kaikki 1080p näyttää samalta, tuli se sitten Areenasta, Tubesta tai Blu-raylta jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eurosport maksaa alle 40€ vuodessa joten onko tuohon hintaan enää väliä jos snookerin kyytipoikana tulee jotain itselle turhaa? Ei sellaista kanavaa olekaan jonka kaikki ohjelmisto kiinnostaa.

        Mistä sen saa alle 40 eurolla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos FullHD TV:ssä on parempi (terävämpi) kuva kuin uudessa 23" näytössä, on jossakin vikaa. Jos netti pätkii, Areena pudottaa resoluutiota automaattisesti kuten Tubekin. Sen voi myös valita käsin oik alakulmasta. Joskus videon alussa kuva on muutaman sekunnin alempaa resoa mutta jos yhteys on ok, reso nousee 1080p:hen. Jos alkuperäinen matsku taas on alle FullHD:tä, sitä ei pelasta 8K-näyttökään. Sitä on paljon edelleen Tubessa. Itsellä kaikki 1080p näyttää samalta, tuli se sitten Areenasta, Tubesta tai Blu-raylta jne.

        Ööh, en tiedä nyt vastaatko mulle vai yleisemmin... mutta mulla ei siis ole nyt hd-telkkua. Tässä uudessa näytössä on parempi kuva kuin telkussa ja myös nytAreenassa (ainakin välillä), sen perusteella mitä nyt sitten katsoin. En yhtään muista milloin edellisen kerran katsellut Areenaa. Mulle kyllä riittäisi nykytv-kuvakin ilman hd:ta.
        Kyl sitä tv:n ostoo oikein tosissaan täytyy miettiä, pistääkö vähän suotta vähiä rahoja, kun tämä 23 tuumaakin on ihan eri kuin läppäri. Pitäis sitten kyllä ostaa uusi sohvakin tai oikeastaan ns. tv-tuoli mut se on sitten eri juttu se....
        Juu monikohan uskoo taas myyjien puheet ja maksaa suotta 4K tai 8K telkusta!

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ööh, en tiedä nyt vastaatko mulle vai yleisemmin... mutta mulla ei siis ole nyt hd-telkkua. Tässä uudessa näytössä on parempi kuva kuin telkussa ja myös nytAreenassa (ainakin välillä), sen perusteella mitä nyt sitten katsoin. En yhtään muista milloin edellisen kerran katsellut Areenaa. Mulle kyllä riittäisi nykytv-kuvakin ilman hd:ta.
        Kyl sitä tv:n ostoo oikein tosissaan täytyy miettiä, pistääkö vähän suotta vähiä rahoja, kun tämä 23 tuumaakin on ihan eri kuin läppäri. Pitäis sitten kyllä ostaa uusi sohvakin tai oikeastaan ns. tv-tuoli mut se on sitten eri juttu se....
        Juu monikohan uskoo taas myyjien puheet ja maksaa suotta 4K tai 8K telkusta!

        lajijasuris

        Itse käytän halpaa 40" (jota kokoa ei enää näytä edes saavan) 4K -tv:tä vain tietokoneen näyttönä, en siis koskaan televisiona, enkä aio koskaan päästää sitä nettiin. Kaikenlaiset Smart tv:t ovat minusta äärettömän kömpelöitä ja hitaita käyttää - yksityisyysasetuksista puhumattakaan, eikä esim Youtubesta saa sitä kautta edes mainoksia poistetuksi (korjatkaa jos olen väärässä). 4K:ta suttuisempaa en nyt missään tapauksessa ostaisi, mutta pitäisi oikein käydä vaikkapa Gigantissa :) ihmettelemässä 8K-tv-valikoimaa ja kuunnella myyjän tarinaa ja sitten kysyä häneltä, kannattaako minun ostaa 8K-tv kun tutkimuksen mukaan 4K ja 8K -resoluution erottaminen toisistaan kolmen metrin päästä sohvalta vaatii vähintään 280" näytön (Lechner distance) - ja teidän suurin mallinne (98") maksaa euron alle 40 000€.
        Mutta taatusti löytyy ihmisiä, joiden on saatava se kahden tonnin 55" 8K ja ehkä sitten saavat jotakin muuta kuin odottivat.

        "Äskettäin 2020 Hollywood Professional Association Tech Retreatissa Warner Bros.:n teknologiajohtaja Michael Zink esitteli kaksoissokkoutetun visuaalisen havainnointikokeen "Testattu havaintoero 4K:n ja 8K:n välillä" sen arvioimiseksi, osoittautuiko 8K paremmaksi. laadukas kokemus kuin 4K 88 tuuman 8K OLED -kuluttajanäytöllä. 139 osallistujaa arvioi seitsemän erilaista 8K- ja 4K-klippiä kolmelta eri katseluetäisyydeltä ja totesi, että 8K "ei parantanut merkittävästi visuaalista eroa" testausympäristössä."

        https://www.signiant.com/blog/see-8k-resolution-television/
        Editoimaton käännös Googlen.


    • Anonyymi

      Niin mutta luuletteko et vanhoilla ihmisillä on netti😂 eihän ne sitä osaa edes käyttää
      Ja monella eläkeläiselle ei oo varaa nettiin hyvä kun saa lääkkeet ja ruoan.
      Aina oletetaan että kaikilla on netti. Uutisissakin sanotaan että tarkemmin uutisista netissä😂😂😂

      • Anonyymi

        Kaikki joutuu ostamaan uuden tv:n joiden telkku on yli 5 vuotta vanha


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki joutuu ostamaan uuden tv:n joiden telkku on yli 5 vuotta vanha

        No ei joudu ostamaan uutta. Meillä on kakkostelkkuna kohta kymmenvuotias perus-samsung, jossa kyllä teräväpiirto näkyy. Se. että siinä ääni jo särisee, johtaa romuttamiseen lähitulevaisuudessa, mutta ei tekninen ikääntyminen.


    • Anonyymi

      Ei siinä teräväpiirrossa mitään ymmärtämistä ole . Huomattavasti parempi kuva kuin vanhoissa systeemeissä. Kauhea poru oli silloinkin kun tuli digiboksit niin oikein juntit älykääpiöt vastusti sitäkin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe