Masentunut atoopikko

Malin M

Mä olen 22.v mies Kirkkonummelta ja kärsin aika vaikesta atooppisesta ihottumasta.Musta tuntuu että koko elämä on ihan pilalla sen takia.Iho särkee välillä aika pahasti,mä häpeän itseäni ja en löydä sen takia varmaan koskaan itselleni kunnon naista jonka kanssa suunnitella tulevaisuutta ja perustaa perhettä.Koko elämä olis niin paljon helpompaa ilman tätä iho-ongelmaa.Tässä on mailini niin voidaan vaihtaa lisää ajatuksia [email protected]:harrastan lenkkeilyä.Luonteeltani olen aika herkkä.

19

8532

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • atopia exema

kokeillut atopiaasi PROTOPIC-voidetta? Kaikkia se ei tietenkään auta, itse sain siitä 25 vuoden jälkeen itselleni avun.
      Olen 40v, sairastunut vauvana maitorupeet, ollut oireeton aina tuohon aikuusuden kynnykselle ja sitten atopia suorastaan "räjähti" päälle.
      Sairaalajaksoja, valohoitoja ym.ym.

Lisätietoa kys.voiteesta esim. www.yliopistonapteekki.fi-sivuilta.

• ihottumaan

auttaa hyvin helokkiöljykapselit. Olen käyttänyt usean vuoden ajan niitä neljä kapselia päivässä. Ei iho myöskään pala auringossa niitten ansiosta.

• milla

Tyrnikapselit auttavat vielä paremmin. Älkää atooppiset luopuko toivosta, sopivien voiteiden ja oikeiden elämäntapojen avulla atooppisen ihottuman ja kutinan voi saada lähes kokonaan pois. Itselläni oli kymmenen vuotta paha atooppinen käsi-ihottuma, nyt viimeiseen vuoteen ei kutinasta tietoakaan (ei siis myöskään raapimista ollenkaan!) ja ihottumaakin tulee harvoin ja hyvin lievänä. Jaksamisia!

• .........
        milla kirjoitti:

Tyrnikapselit auttavat vielä paremmin. Älkää atooppiset luopuko toivosta, sopivien voiteiden ja oikeiden elämäntapojen avulla atooppisen ihottuman ja kutinan voi saada lähes kokonaan pois. Itselläni oli kymmenen vuotta paha atooppinen käsi-ihottuma, nyt viimeiseen vuoteen ei kutinasta tietoakaan (ei siis myöskään raapimista ollenkaan!) ja ihottumaakin tulee harvoin ja hyvin lievänä. Jaksamisia!

Suosittelen myön kalaöljyä, parantaa ihon terveyttä ja on hyödyllinen monin tavoin.

• tätikki

iholiiton sivuilla. Sieltä saat neuvoja ja ohjeita, kursseja, vertaistukea.
      Itse muutin ruokavaliota ja olen nyt saanut nahkaani parempaan kuntoon. Jätin maidon pois, vaihdoin hapanmaitotuotteisiin. No, onhan tuo iho välillä paha, mutta parempi nyt kuin ennen.
      Mene siis iholiitto-sivuille.

• apu

Otappa selvää onko paikkakunnallasi tai jollain lähipaikkakunnallasi mahdollisuutta suolahoitoon? mm. Hämeenlinnan uimahallin yhteydessä on suolahuone ja Lahdessa on suolahoitokeskus! Moni atooppinen ystäväni kuin myös astmaatikko on saanut suolahoidosta välittömän avun! Suolahoito kestää kerrallaan 10-20min ja maksaa 10-20E.

• Sunshine

Kokeiles ottaa D-vitamiinia n. 25 µg/vrk (1000 IU). Auttaa mielialaan ja atooppiseen ihoon.

Ps. Kannattaa ostaa mieluummin kalasta uutettu valmiste, kuin synteettinen.

• mistä?

Mistä tuota kalasta uutettua d-vitamiinia saa ja millä tuotemerkillä sitä myydään? Mitä se maksa?

Itse paransin atoopisen ihoni 4000 IU:lla päivässä. Huomasin myös tuon mielialan parannuksen. Hyvää ainetta tuo d-vitamiini :-).

• Sunshine
        mistä? kirjoitti:

Mistä tuota kalasta uutettua d-vitamiinia saa ja millä tuotemerkillä sitä myydään? Mitä se maksa?

Itse paransin atoopisen ihoni 4000 IU:lla päivässä. Huomasin myös tuon mielialan parannuksen. Hyvää ainetta tuo d-vitamiini :-).

Ainakin Solgarilta ja Twinlabilta löytyy laadukkaita D-vitamiineja.

http://www.solgar-suomi.com/

http://www.twinlab.fi/index2.php

• Hannah

Mikset muka löytäisi itsellesi naista!
      Ei se ihottuma voi sinua siinä estää!

Olethan käynyt lääkärissä ihottuman takia?

• Malin M

Kiitos kaikille vastauksista! Mä olen kokeillut helokkiöljy kapseleita, kalaöljy kapseleita ja sinkki kapseleita, mutta on tuntunut siltä, että ne on vain pahentanut ihoa. Mä lopetin kalaöljyn syömisen vähän yli kuukausi sitten ja aika piaan iho tuli vähän paremmaksi. Mä olen myös ollut allergiasairaalassa. Kolme kertaa olen ollut siellä sisällä noin viikon. Vuonna 2000 olin kaksi kertaa ja edellisen kerran olin 2004 maaliskuussa. Mulla ei viellä 16.vuotiaana ollut juuri mitään iho-oireita kunnes ne alkoi joskus 17.v ja nyt olen noin viisivuotta kärsinyt niistä. Nykyään mä häpeän itseäni niin kamalasti, että on tosivaikea tutustua uusiin ihmisiin ja ei ole oiken itseluottamustakaan itseni suhteen. Nykyään mä usein itken itseni uneen iltaisin kun olen niin surullinen ja silloin kun iho on pahimmillaan ei tekisi aamulla ollenkaan mieli nousta sängystä, koska iho on niin kipeä ja kaikki liikkuminen sattuu. Siitä kun yks kysyi, että miten niin tämä atooppinen iho vaikuttaa siihen etten saa naista niin ihan varmasti vaikuttaa.Kuka nyt haluis tällaista iho-ongelmaista kun on paljon paremman näköisiäkin. Mutta mä kirjoittelen jossain vaiheessa lisää. Ps: Hyvää ja Aurinkoista kesää kaikille!

• mimmu

Sellaisen oikeen hyvän vinkin voisin sulle antaa.
        Älä puhdista/pese ihoa joka päivä,jos ihottuma oireilee pahoin. Rasvaa runsaati!! Sillä on suuri merkitys ja jopa iho voi voida paremmin. Ja ihon puhdistaminenkin onnistuu ihan kevyesti rasvalla ja käsin postamalla liat kasvoilta. Älä käytä vettä!! Tiedän itse kokemuksesta, että ilman vettäkin voi puhdistaa, sillä vesi yhdessä käytettynä voi ärsyttää todella pahoin. Locobase Repair on todella hyvä voide erittäin kuivalle/vaurioituneelle iholle.
        Itsekkin käytän kyseistä voidetta päivittäin Apteekista saa. Suosittelen kokeiltavaksi!!

Hyvää Kesää =)

• Hannah

Mullakin on atooppinen ihottuma ja silti minulla on poikaystävä. Ja hänestä on ollut suuri apu minulle, hän on tukenut minua yms.
        Sun kannattais käydä lääkärissä, että saisit kipuun jotain kipulääkettä ja kuitnaan myös. Vai onko sulla jo jotain?
        Masennuslääkkeistäkin voisi olla apua!

Hyvää kesää sinulle ja yritä jaksaa!
        Mä kyllä tgiedän miltä sinusta tuntuu!

• ...

Seuraavan kerran kun käyt suihkussa niin laita vesi mahdollisimman viileälle/kylmälle. Se rauhoittaa eikä varmasti kutita eikä kirvele suihkun jälkeen.

• Itsekkin myönnän,että silloin kun iho on suoraan sanottuna paskamaisessa kunnossa niin kyllä alkaa masentaa!Oletko atopia liiton jäsen?Jos et niin liity ihmeessä saat heiltä paljon hyviä vinkkejä ihon hoitoon http://www.atopialiitto.fi.
      Tässä viesti ketjussa on jo ollut puhetta tuosta protopicistä!Itse suosittelen se on hyvä rasva!

• tintti

Oletko käynyt testeissä, joissa selvitetään, oletko allerginen esim. hajusteille ym kemikaaleille, joita voi olla esim. joissain voiteissa, joita käytät tai ruoissa, joita syöt tai juomissa, joita juot? Saatat olla tietämättäsi kosketuksissa koko ajan jonkin aineen kanssa, jolle olet allerginen.Näin oli itselläni ja testin tulokset helpottivat huomattavasti elämääni ja paransivat pahimman, akuutin ihottuman.

• Neitonen_

Moi,

Itselläni atooppinen iho ja etenkin talvella on erittäin kuiva iho ja syksyllä kun aloin hoitamaan ihoani tosissani se kutisi ja punoitti ja oli pienillä punaisilla rokolla niin että oli ihan maassa. Raavin itseäni vielä kamalasti joka ei parantanut asiaa..
      Nyt viime syksynä sitten ajattelin että teen kaiken voitavan ihoni eteen. Aloitin syömään tyrnikapseleita, aikaisemmin helokkia muutaman kuukauden. Tyrnikapseleiden syönnin ja homeopaattisella hoitajalla kerran kuukaudessa käynnin aikana, (nyt kulkenut viime syksystä)ihoni on parantunut. Silmien iho ei enää kuiva, kuin hieman ja sekin auttaa kun laittaa silmänympärysvoidetta. (vaikka on mies voi käyttää silmänympärysvoidetta, esim. lumenen tms. kosmetologiltakin saa hyviä)

Voisit kokeilla tyrnikapseleita, joita aluksi kahden kuukauden aikana otetaan 2 kpl kerralla kaksi kertaa päivässä, myöhemmin yksi aamuin illoin. Lisäksi söin talvella karpaloita, 0.5 dl kerran illassa. Juon myös vettä enemmän kuin ennen, väh. 1 l - 1,5 l päivässä. En tiedä mitkä näistä auttoivat vai yhdessäkö vaikuttivat mutta nyt on iho hyvässä kunnossa. Silloin kun kutisi paljon laitoin aluksi kortisonia ihottumakohtiin.
      Homeopaatti osaa antaa kokonaisvaltaisen neuvon ja ottaa allergian lähtökohdat huolellisemmin syyniin kuin lääkäri. Hän antaa homeopaattiset aineet tarkoin mietittynä oireisiisi ja allergiaan.
      Niin ja tupakointi sekä baarinsavut kun jätti pois iho ei enää kutissut niinkään kuin ennen.
      Hirmuisesti työtä vaatii atooppisen ihon hyvinvointi mutta tepsi nämä ainakin.
      Tsemiä ja hyvää kesää !

• samanlaista

Sulla on aika samankaltaisia ongelmia kuin mulla oli sun ikäisenä. Mulla on kans paha ihottuma. Atooppisen ihottuman kanssa on hankala elää. Se on sellaista noidankehää. Masennus ja ahdistus pahentaa ihoa, ja huonossa kunnossa oleva iho tekee pahan mielen. Kun kutittaa sitä raapii ja kun raapimisesta iho menee rikki kutittaa vaan enemmän. Kun iho menee huonoon kuntoon, ei tee mieli lähteä himasta mihinkään, jolloin tuntuu ettei voi hallita omaa elämää. Se on hanurista.

Oon nyt ite 27 ja parina talvena iho on pysynyt paremmassa kunnossa. Kesällä lojun auringossa, jolloin iho on hyvässä kunnossa. Avut mitä oon löytänyt: 1. Protopic-voide, jota muutkin ovat mainostaneet täällä. Se mullisti mun maailman. Hankala prosessi hakea Kelalta korvaus, mutta sitä sun pitää hankkia. 2. Leikkaa ja viilaa kynnet säännöllisesti niin lyhyiksi ja pyöreiksi kuin mahdollista. Vaikka öisin raapisikin, niin vahinkoa ei enää tule. Voi tuntua neitimäiseltä, mutta se on sairauden hallintaa ja vähentää ihottumaa ja varsinkin punoittavaa raapimisjälkeä hemmetisti. 3. Ruotsalaisvalmisteinen perussvoide Cano Derm, valmistaja on Aco. Pyyhkii pöydältä kaikki Orionin tuotteet. Pitää ihon kosteana todella pitkään, eikä jätä rasvaista kerrosta iholle. En tiedä miks se on niin hyvää, mutta se on. En vois enää kuvitella pärjääväni Aqualanilla ja Essexillä. Sitä saa nyt useimmista apteekeista, mutta siihen ei saa reseptiä.

Sit mitä siihen mimmihommaan tulee, niin jaan kyllä sun fiilikset. Ei uskalla päästää niitä lähelle, tuntuu että näyttää kuvottavalta. Mutta oon alkanu tajuamaan sen, että naiset ei välitä siitä että sulla on ihottumaa. Se on se oma outo ja välttelevä käytös, joka pitää saada hallintaan. Mulla kävi sellanen, et mun viereen tuli luennolla istuu kaunis tyttö josta pidin todella paljon, just kun oli iho kasvoissa pahemmassa kunnossa kuin koskaan. Teki mieli juosta salista ulos! Mut kärsin sen tuskan ja vaihdoin jopa pari sanaa sen kanssa. Pyysin sitä myöhemmin bisselle ja nyt ollaan yhdessä. Oon jutellu tästä muidenkin naispuolisten tuttavien kanssa, joiden rehellisyyteen voin luottaa. Osa ei ollut edes huomannut mulla ihottumaa, kelaa! Toiset sanoi vaan, ettei ne sellasia kato kun ne valitsee itselleen jätkiä.

Kaikkea hyvää tulevaisuuteen!

• samanlaista

Unohdin vielä mainita yhden tärkeen asian. Kun käyt suihkussa, käytä vain haaleaa vettä. (ja kyllä kannattaa käydä, vaikka joku edellinen kirjoittaja muuta sanoikin. Suihkussa saa ihon puhtaaks hiestä ja liasta, jotka ärsyttää ihoa.) Kuuma vesi polttaa pois ihon luontaisen rasvakerroksen, joka uusiutuu meillä atoopikoilla liian hitaasti. Hanki apteekista Sebamed suihkusaippuaa, sitä voi pistää ihottuma-alueillekin. Ite lantraan sitä vielä varmuudeks vedellä ennen kuin laitan iholle. Saunassa sama juttu, ei kannata ottaa kuumimpia löylyjä. Kun käyn himosaunojien kanssa saunomassa, istun suosiolla keskimmäisellä lauteella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      307
      7740
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      86
      6031
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      173
      3581
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      2077
    5. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      1916
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      195
      1911
    7. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      36
      1699
    8. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1494
    9. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      59
      1486
    10. Miksi haluat alentaa muita?

Luulin sinua niin erilaiseksi, poikkeavan hyväksi, olin väärässä.
      Ikävä
      22
      1441
    Aihe