Tunneyhteys ja mitä se sinulle merkitsee?

Anonyymi-ap

Onko tunneyhteys sinulle tärkeä parisuhteessa ja kuinka tärkeä? Mitkä asiat koet vaikuttamassa tunneyhteyden syntymisen taustalla? Miltä syvä tunne yhteys tuntuu sydämessä ja järjessä?

Onko syvä yhteyden tunne mahdollista kaikkien kanssa vai pikemminkin 50% vai 10% vai 1% kanssa? Mistä se oikein syntyy omalla kohdalla ja mitä siihen vaaditaan?

113

1391

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Totta kai tunteet pitää olla parisuhteessa.Kaverit on erikseen.

• Anonyymi

Joo, ei kavereita kohtaan tartte tuntea mitään tunteita.

• Anonyymi

😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

🍒 ­­­N­­­y­m­­­f­­o­m­­a­­­a­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18069364j

🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Nyt on sellainen kysymys joka on hankala.
      Koska tunneyhteys se vaan tulee jostain,
      jos on tullakseen.
      Normaalisti se tulee erittäin harvoin.

Miltä se tuntuu?
      Sydämessä, ei sitä oikein osaa edes kertoa sanoin.
      Se tuntuu välillä niin hyvälle kun vaan voi,
      välillä se satuttaa enemmän kuin mikään.
      Järjellä en osaa selittää sitä.

Eikä todellakaan ole mahdollista kaikkien kanssa. 1-10% kanssa.
      Ei sitä tietä mistä se syntyy, tai mitä vaaditaan.
      Sen vaan tuntee jos joku on se.

Itsellä se tunneyhteys ei jää vaan parisuhteeseen,
      vaan myös lähimpiin ihmisiin, ystäviin, se pitää olla.
      Kavereina ja muina ihmisinä ei tarvitse olla,
      mutta ne jotka päästän lähelle,
      niiden kanssa se yhteys on tärkeä.

• Aloitan ensin helposta, eli tietenkin parisuhteessa täytyy olla tunneyhteys.

Parisuhteessa haluan olla täysin oma itseni. Samoin haluan tuntea kumppanini. - Haluan oppia tietämään hänen kipukohtansa, jotta voin paremmin ymmärtää häntä, jos hän ei mielestäni käyttäydy loogisesti tai järkevästi jossakin asiassa. Jotta voin tukea häntä.

Tuossa on tietenkin se riski, että jos paljastan toiselle haavoittuvuuteni ja jotakin tapahtuu.., tunneyhteys katkeaa, niin silloin olen antanut toisen käsiin sen miekan, millä hän voi vaikeimmin haavoittaa minua. Siksi parisuhteessa täytyy olla ehdoton luottamus.

Muuta en osaa heti sanoa. Täytyy vähän makustella. 🙂

• Anonyymi

Jos on tunneyhteys itseensä, ja halua vastaanottaa toinen, niin välittömyydestä ja autenttisuudesta se tulee. Loppu on niin moniselitteistä ja parhaat asiat vaan on. Ne tietää, eikä niitä tarvitse auki selittää, tai kannata edes järkeistää, tai sillä saavuta tavallaan mitään lisää, tai ole syytäkään.

• Anonyymi

Jotain mystistä lähinnä. Kuulostaa sellaiselta enigma-laatikolta joka varmaan tarvisi olla mutta ei hajuakaan miten se toimii tai miten sen pystyy järkkäämään. 🤷

• Anonyymi

Jompi kumpi tuntuu aina puuttuvan. Tunne on muttei yhteyttä, yhteys on muttei tunnetta.

• Täytyy tunneyhteys olla että voi rakkaussuhde muodostua ja pysyy yllä. Sitä tunnetta joko on, taikka ei ole. Eipä sitä osaa selittää, mistä se tulee. Mutta ilman sitä ei ole parisuhdetta.

• Tunneyhteys on minulle parisuhteessa ratkaisevan tärkeä. Ilman riittävän vahvaa tunneyhteyttä suhde jää minulle vajaaksi. Tunneyhteyden syntymiseen vaikuttavat se, miten samantahtiset sydämet on (tarkoittaen siis sitä, että molemmat ovat avoimia tunteille, toiselle ihmiselle ja parisuhteelle), miten samat arvot ovat ja miten vahva kahdenvälinen kemia on.

Syvä tunneyhteys tuntuu siltä, kuin kaikki tyhjät ja ontot kolot itsessä täyttyisivät lämpimällä pumpulilla. Toisen lähellä on hyvä ja rauhallinen olo. Pystyy olemaan täysin oma itsensä, huonoinakin päivinä, sillä toinen osaa suhtautua aina juuri oikein. Niin, että se joskus jopa hämmästyttää, että miten toinen ikään kuin lukee sinua kuin avointa kirjaa. Sellaisen ihmisen kanssa, johon on vahva tunneyhteys, monet keskustelut tuntuvat syvällä rinnassa. Tällainen ihminen koskettaa niin syvältä sielusta, että kauniskin tunne tuntuu joskus polttavalta. Tunne on aitoa, sanat ovat aitoja, silloinkin kun ne tekevät kipeää.. Aito tunneyhteys on kaunista, voimakasta, paljasta, täyttymyksellistä, ja joskus jopa raastavaa.

En koe, että vahva tunneyhteys on mahdollista kaikkien kanssa. Aika monen asian on osuttava kohdilleen ja on aikamoista maailmankaikkeuden salaliittoilua, mitkä ne tekijät lopulta ovat, jotka saavat aikaan tunneyhteyden kahden ihmisen välillä.

• Anonyymi

Kuulostaa ihanalta ja aivan unelmalta. Kauanko olet ollut yhdessä tuon ihmisen kanssa?

• Anonyymi kirjoitti:

Kuulostaa ihanalta ja aivan unelmalta. Kauanko olet ollut yhdessä tuon ihmisen kanssa?

Olen tällä hetkellä sinkku. Ihminen, jonka kanssa tuollaisen yhteyden koin, ei ole enää elämässäni, mutta hän jätti pysyvän jäljen sydämeeni.

• Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

Olen tällä hetkellä sinkku. Ihminen, jonka kanssa tuollaisen yhteyden koin, ei ole enää elämässäni, mutta hän jätti pysyvän jäljen sydämeeni.

Niinkuin vesi joka kaivaa joelle uoman joka jää jäljelle vaikka vesi lakkaisi virtaamasta?

Vaan ei vesi ole maailmasta loppunut ja jossain se solisee kirkkaana ja puhtaana.

Itse en usko tilapäiseen olkoot kuinka hienoa tahansa. Se on tilapäisyydellään osoitus kestämättömästä järjestyksestä, vaikka kunnioitettavaa niin jotain jota en käyttäisi mittarina.

• Anonyymi

Ihanasti sanottu! 😍

Varsinkin tämä kohta kuvaa tunnetta hyvin:
        "Syvä tunneyhteys tuntuu siltä, kuin kaikki tyhjät ja ontot kolot itsessä täyttyisivät lämpimällä pumpulilla."

🦄

• Erinomainen kuvaus! Allekirjoitan saman!

• Anonyymi kirjoitti:

Niinkuin vesi joka kaivaa joelle uoman joka jää jäljelle vaikka vesi lakkaisi virtaamasta?

Vaan ei vesi ole maailmasta loppunut ja jossain se solisee kirkkaana ja puhtaana.

Itse en usko tilapäiseen olkoot kuinka hienoa tahansa. Se on tilapäisyydellään osoitus kestämättömästä järjestyksestä, vaikka kunnioitettavaa niin jotain jota en käyttäisi mittarina.

Enemmänkin kuvaisin sitä niin, että tämä ihminen istutti sieluni puutarhaan kukkapenkin, jonka kauneus lämmittää minua edelleen, vaikka tämä ihminen ei elämässäni olekaan. Olen silti kiitollinen siitä, että sain tuntea, kuten tunsin. On ihana tunne tietää, että noin kauniita tunteita on olemassa ja että tuollaisia ihmisiä on olemassa.

En ihan saanut ajatuksesta kiinni, mitä viimeisessä kappaleessa haluat sanoa.

• Anonyymi kirjoitti:

Ihanasti sanottu! 😍

Varsinkin tämä kohta kuvaa tunnetta hyvin:
        "Syvä tunneyhteys tuntuu siltä, kuin kaikki tyhjät ja ontot kolot itsessä täyttyisivät lämpimällä pumpulilla."

🦄

Ihanaa, kun muutkin samaistuvat tuohon tunteeseen. Se on upea tunne 🥰

• Citrinella kirjoitti:

Erinomainen kuvaus! Allekirjoitan saman!

Kiitos! Voin kuvitella, että sinä koet tunneyhteyden myös hyvin vahvasti sen perusteella, minkä kuvan olen sinusta täällä saanut 😊

• Jos (kun...) annat ne Bemun avaimet mulle, niin olen juuri tuota sinulle. Tai no... Pumpuliahan mä kyllä olen jo muutenkin 😂

• randombypasser kirjoitti:

Jos (kun...) annat ne Bemun avaimet mulle, niin olen juuri tuota sinulle. Tai no... Pumpuliahan mä kyllä olen jo muutenkin 😂

Ai bemulla on Randen tunneyhteys ostettavissa? 😂 Ei se oahalta kuulosta, pumpulille on aina käyttöä 😁

• Aletheias kirjoitti:

Ai bemulla on Randen tunneyhteys ostettavissa? 😂 Ei se oahalta kuulosta, pumpulille on aina käyttöä 😁

Tunneyhteys???? Ääääh, tarviiko taas brassailla kielitaidolla, en mä vieläkään ymmärrä appelsiinimandariinikiivikiinaa 😂
        Me molemmat tiedetään, että mä saan ne bemun avaimet. Kyse on vain siitä miten, niin tässä tarjosin pumpulinpehmeää vaihtoehtoa 😁

On sille käyttöä, toimii aika hyvin sytykkeenä tulusten kanssa, esimerkiksi 🤔

Tunneyhteys???? Ääääh, tarviiko taas brassailla kielitaidolla, en mä vieläkään ymmärrä appelsiinimandariinikiivikiinaa 😂
        Me molemmat tiedetään, että mä saan ne bemun avaimet. Kyse on vain siitä miten, niin tässä tarjosin pumpulinpehmeää vaihtoehtoa 😁

On sille käyttöä, toimii aika hyvin sytykkeenä tulusten kanssa, esimerkiksi 🤔

Pumpulia sä kaipaatkin, kun kumahdat kiepin kautta maahan ja avaimet pysyy silti ulottumattomissasi 🤣 Pehmeä peppulasku pumpulille. Olen sen verran hellä, että voin suoda sulle pehmeän laskun. Ennen kuin huristelee kaasuttaen kohti auringonlaskua uljaalla bemullani 😂

Pumpuliko hyvä sytyke? Tai kai se herkästi syttyy, mutta eikö se jotenkin hiilly? Tai mistä minä tiedän, en ole koskaan polttanut pumpulia 😄

• Aletheias kirjoitti:

Pumpulia sä kaipaatkin, kun kumahdat kiepin kautta maahan ja avaimet pysyy silti ulottumattomissasi 🤣 Pehmeä peppulasku pumpulille. Olen sen verran hellä, että voin suoda sulle pehmeän laskun. Ennen kuin huristelee kaasuttaen kohti auringonlaskua uljaalla bemullani 😂

Pumpuliko hyvä sytyke? Tai kai se herkästi syttyy, mutta eikö se jotenkin hiilly? Tai mistä minä tiedän, en ole koskaan polttanut pumpulia 😄

Kun mä nyt pumpulia olen, niin en kumahda tantereeseen, vaan korkeintaan kevyesti hieman tussahdan. Jos et usko, koita heittää tai paiskata pumpulituppoa 😂

Kyllä se ihan hyvä sytyke on, usko pois, olen kokeillut mota kertaa muksuna. Äitee ei siitä kyllä niin innoissaan ollut, monestakin syystä 😁

Kun mä nyt pumpulia olen, niin en kumahda tantereeseen, vaan korkeintaan kevyesti hieman tussahdan. Jos et usko, koita heittää tai paiskata pumpulituppoa 😂

Kyllä se ihan hyvä sytyke on, usko pois, olen kokeillut mota kertaa muksuna. Äitee ei siitä kyllä niin innoissaan ollut, monestakin syystä 😁

Uskon kyllä, että saan sut kevyesti nostettua ja tussautettua maahan 😅 Näppärää tuollainen pumpulina oleminen, voit vaan kepeästi leijailla kaikkialle 😁

Sun äidillä on tainnut olla lehmän hermot 😂 Kaikkea sinäkin olet muksuna keksinyt..

• Aletheias kirjoitti:

Kiitos! Voin kuvitella, että sinä koet tunneyhteyden myös hyvin vahvasti sen perusteella, minkä kuvan olen sinusta täällä saanut 😊

Juu koen ja tunnen vahvasti, mutten kaikkien kanssa tietenkään. Tunneyhteyden kokeminen vaatii myös paljon uskallusta ja heittäytymistä. En siksi välttämättä ihan ensimmäisillä treffeillä/tutustumisella ”antaudu” tunteelle.

• Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

Juu koen ja tunnen vahvasti, mutten kaikkien kanssa tietenkään. Tunneyhteyden kokeminen vaatii myös paljon uskallusta ja heittäytymistä. En siksi välttämättä ihan ensimmäisillä treffeillä/tutustumisella ”antaudu” tunteelle.

Tuo on aivan totta, tunneyhteyden kokeminen vaatii todella paljon uskallusta ja heittäytymistä. Se vaatii uskallusta olla paljaana toisen edessä, haavoittuvana ja vahvana samaan aikaan. Sellaiseen ei pysty kenen kanssa tahansa, vaan luottamuksen täytyy olla muodostunut riittävän vahvaksi, jotta uskaltaa heittäytyä ja se ottaa oman aikansa.

Koetko olevasi yleisesti suhteita ajatellen ns. nopeasti tunteisiin heittäytyvä vai enemmän hitaasti lämpeävä?

• Anonyymi kirjoitti:

Tuo on aivan totta, tunneyhteyden kokeminen vaatii todella paljon uskallusta ja heittäytymistä. Se vaatii uskallusta olla paljaana toisen edessä, haavoittuvana ja vahvana samaan aikaan. Sellaiseen ei pysty kenen kanssa tahansa, vaan luottamuksen täytyy olla muodostunut riittävän vahvaksi, jotta uskaltaa heittäytyä ja se ottaa oman aikansa.

Koetko olevasi yleisesti suhteita ajatellen ns. nopeasti tunteisiin heittäytyvä vai enemmän hitaasti lämpeävä?

Oho, tämä kommentti lähtikin jotenkin anonyyminä.. Oli siis minun kommentti 😊

• Anonyymi kirjoitti:

Olen sekä että ja siltä väliltä. Siis riippuu ihan tilanteesta ja siitä kuinka turvallinen olo minulle on oman tunteeni kanssa. Jos henkisesti en tunne oloani turvalliseksi ja tunnetta molemmin puolin vakaaksi, en uskalla todennäköisesti päästää irti tunteen kontrollista ja tunneyhteys ei silloin syvene täydellä vauhdilla vaan himmailen. Sitten taas joskus voin vahvan intuition varassa uskaltaa hyvinkin rohkeasti.

• Juurikin näin, hienosti puit sanoiksi. Kiitos. 🥰👍

• Citrinella kirjoitti:

Olen sekä että ja siltä väliltä. Siis riippuu ihan tilanteesta ja siitä kuinka turvallinen olo minulle on oman tunteeni kanssa. Jos henkisesti en tunne oloani turvalliseksi ja tunnetta molemmin puolin vakaaksi, en uskalla todennäköisesti päästää irti tunteen kontrollista ja tunneyhteys ei silloin syvene täydellä vauhdilla vaan himmailen. Sitten taas joskus voin vahvan intuition varassa uskaltaa hyvinkin rohkeasti.

Turvallisuuden tunne on mielestäni ehdoton, jotta pystyy heittäytymään. Se on varmaan juuri tuo turvallisuuden tunteen puute, mikä on itseäni estänyt viime aikoina heittäytymästä.. Mutta koen sen kumpuavan enemmän omista kipupisteistäni, kuin miehistä, joihin olen viimeisen vuoden aikana tutustunut.

Olen paljon miettinyt tuota etenemisvaihtia viime aikoina. Olen luonteeltani enemmän nopeasti heittäytyvä, mutta koska jotain henkisiä jumeja on omassa päässä, niin hitaampi eteneminen tuntuisi nimenomaan turvallisemmalta tavalta tutustua. Mietin kuitenkin sitä, että voiko suhde voi kehittyä vahvaksi, tunnepitoiseksi ja intohimoiseksi suhteeksi, vaikka edettäisiin hitaasti, jos ihmisen perusluonne on nopeasti etenevä..

• Aletheias kirjoitti:

Uskon kyllä, että saan sut kevyesti nostettua ja tussautettua maahan 😅 Näppärää tuollainen pumpulina oleminen, voit vaan kepeästi leijailla kaikkialle 😁

Sun äidillä on tainnut olla lehmän hermot 😂 Kaikkea sinäkin olet muksuna keksinyt..

No ei kai se ihme ole, kun varressa on mittaa 217cm? Tällanen pikkuinen puutarhatonttu nousee tuosta vain. Mutta älä päästä irti tai tuuli voi viedä 😯😂

Miten niin keksinyt VAIN muksuna? 🤔 Ja joo, kyllähän tuolla muorilla aika pitkä pinna on ollut 🙄😂

No ei kai se ihme ole, kun varressa on mittaa 217cm? Tällanen pikkuinen puutarhatonttu nousee tuosta vain. Mutta älä päästä irti tai tuuli voi viedä 😯😂

Miten niin keksinyt VAIN muksuna? 🤔 Ja joo, kyllähän tuolla muorilla aika pitkä pinna on ollut 🙄😂

Oho, pituuteni vain kasvaa joka kerran, kun sen mainitset 😂 Mutta siistiä olla pitkä, näkee väkijoukossa kauas 😁

Ai niin tietty, sä olet edelleen mahdoton 🤭 Otetaan se "muksuna" kokonaan pois. Lähetän voimahalit muorille! 😅

• Aletheias kirjoitti:

Oho, pituuteni vain kasvaa joka kerran, kun sen mainitset 😂 Mutta siistiä olla pitkä, näkee väkijoukossa kauas 😁

Ai niin tietty, sä olet edelleen mahdoton 🤭 Otetaan se "muksuna" kokonaan pois. Lähetän voimahalit muorille! 😅

Eikä kasva, sehän ollut 219cm jo parikymmentä vuotta, höh. 😂
        Pitkä nainen on kätevä, ei tartte pahemmin funtsia minne koittaa suunnistaa, sen kuin lähettää tekstarin majakan huipulle ja kertoo siinä minne olisi menossa. Semmonen varhainen navigaattori äppi 😁

Enhän mä ole mahdoton, mä olen olen ihan tavallinen peruspetteri. Tämmönen. Tai tommonen, riippuu vähän päivästä, vastuu jäänee kuulijalle 😂

Määpäs kerron muorille terkut, että kaverini Allu toivotti jaksamisia mun kanssani. Kattotaan mitä tuo siihen tuumii 😁

• Kyllä se minulle on merkittävä on. Minä tykkää huolehtivasta, lojaaleista, empaattisesta ja älykkäistä ihmisistä. Se turvallisuus on vain jota aina toivon ja toivon että mies tekee minulle turvallisen olon. Olen aina lopulta tullut siihen tulokseen jolla korkea älykkyys osaisi nuo ilman että tarvitsee kertoa mitä se on. Rakastun ihmisten välittämisestä heikommista kuin loput on kuin onnen isku. Onko se sitten romanttista🥰 nautin muiden lukea kaipauksista, onnellisuuksista olen ihan onnessani heidän puolesta.

• Anonyymi

pidän katsomisesta joku amaxing racw nuo ampuymaqhiihtäjätytöt suosikkeja kilpaqILUISSA... mutta todella kalliita jotkut hp;n business-tietokoneet puhuttassan kymmenistä tyuhasista kymmenistä tuhsansistas euroistyas per tyietokone...

• Anonyymi

tuollsaisia tyodellsa erikoisisa joysin yrkniikoiys jod lsiys bsikksd y-psifsn nsdsmsllrdi js hrnhiyäy drn läpi, muyys niiin, et tukehdy tyunhtuu hasssullekin bähän...

• Itselläni on aina oltava se tietynlainen tunneyhteys ja ilman sitä ei yksinkertaisesti voi olla suhdetta tai ei ainakaan mitään sellaista, missä voisin tuntea niitä syvimpiä tunteita. Ehkä se on osa toista ja osa minua, osa jotain käsittämätöntä, selittämätöntä, jotain kemiaa. En osaa selittää, mistä se syntyy ja mitkä tekijät siihen vaikuttavat, mutta sen tiedän, että kun sellainen osuu kohdalle, tiedän välittömästi, mistä on kyse.

Tulee tunne, että tästä en halua mennä ohi ennenkuin olen saanut tietää. Se on kuin magneetti ja rauta. Vetovoima, jota on vaikea vastustaakaan. Parisuhteessa ollessa tätä ei synny muihin kuin vain siihen omaan rakkaaseen. Silloin on tavallaan se vastaanottava kanava suljettu muilta paitsi rakkaalta.

Syvää rakkautta en usko pystyväni kokemaan ilman tätä aloituksessa mainittua tunneyhteyttä. Sen voin aistia jopa matkojen päähän, vaikken olisi ikinä nähnyt koko ihmistä, mutta muutaman sanankin vaihto saattaa olla se tekijä, mikä vie samalle aaltopituudelle kuin se olisi yhteenmenevä kiitorata, jossa yhtyy kaksi eri kulkijaa. Toisilleen vielä niin tuntemattomat, mutta siltikin niin tutunoloiset kuin katsoisi ties kuinka monetta sadatta kertaa jo siihen ihmiseen.

Aihe, josta riittäisi keskusteltavaa yön pitkille tunneille kevyesti aamuun saakka.

• Huh, sinullakin on tiukkaa tekstiä. Kolahti!

Nimenomaan tunneyhteys voi syntyä matkojenkin päähän, tosin se ei ihan helposti tapahdu. Harvinaista herkkua vähän niin kuin isompi lottovoitto. Tuo tutunosoisuuskin on niin totta.

Yhden asian näen eritavalla tai sitten puhumme eri asiasta. Itsellä tunneyhteys voi olla ja onkin muihinkin kuin siihen rakkaaseen. En laita läheisiä ihmisiä lapset, vanhemmat, sisko, ystävät hyllylle rakastuessani. Tunneyhteys heihin säilyy ennallaan. Toki tunneyhteys on läheisiin ihan erilainen ja erisävyinen kuin rakastettuun. Ei sellaisia tunneyhteyksiä missä tuntee syvästi romanttisella tasolla ihan joka vuosi tai edes vuosikymmen välttämättä kohtaa. Joskus voi nähdä toisessa ihmisessä ja yhteisessä ihmissuhteessa hiomattoman timantin, tunneyhteyden lupaavan alun. Silloin yleensä herää halu katsoa asiaa hieman pidemmälle, silti kuitenkaan elämä ei aina mene niin kuin haaveissaan toivoisi. Syvä ihmissuhde on varmaan yksi hienoimmista asioista mitä elämässä on.

• On niin ihanaa tekstiä, sinun rakas tulee olemaan onnellinen sinun kanssa. Ilahdun jo sinun teidän onnellisuuden puolesta.
        🥰

• valtakunta kirjoitti:

On niin ihanaa tekstiä, sinun rakas tulee olemaan onnellinen sinun kanssa. Ilahdun jo sinun teidän onnellisuuden puolesta.
        🥰

Ei, minä menetin jo hänet. Siltikin tunnen vieläkin sitä tietynlaista yhteyttä häneen, vaikkei olla tekemisissä ollenkaan. Täällä vain kaipaan ja puran näitä tunteita, mitkä ovat vielä asumassa minussa. Ne ovat yhä hänessä.

• TopiWanKen_no.bi kirjoitti:

Ei, minä menetin jo hänet. Siltikin tunnen vieläkin sitä tietynlaista yhteyttä häneen, vaikkei olla tekemisissä ollenkaan. Täällä vain kaipaan ja puran näitä tunteita, mitkä ovat vielä asumassa minussa. Ne ovat yhä hänessä.

Mihin sinä hänet menetit? 🥺

• valtakunta kirjoitti:

Mihin sinä hänet menetit? 🥺

Hän rakastui toiseen. 🥺

• Citrinella kirjoitti:

Huh, sinullakin on tiukkaa tekstiä. Kolahti!

Nimenomaan tunneyhteys voi syntyä matkojenkin päähän, tosin se ei ihan helposti tapahdu. Harvinaista herkkua vähän niin kuin isompi lottovoitto. Tuo tutunosoisuuskin on niin totta.

Yhden asian näen eritavalla tai sitten puhumme eri asiasta. Itsellä tunneyhteys voi olla ja onkin muihinkin kuin siihen rakkaaseen. En laita läheisiä ihmisiä lapset, vanhemmat, sisko, ystävät hyllylle rakastuessani. Tunneyhteys heihin säilyy ennallaan. Toki tunneyhteys on läheisiin ihan erilainen ja erisävyinen kuin rakastettuun. Ei sellaisia tunneyhteyksiä missä tuntee syvästi romanttisella tasolla ihan joka vuosi tai edes vuosikymmen välttämättä kohtaa. Joskus voi nähdä toisessa ihmisessä ja yhteisessä ihmissuhteessa hiomattoman timantin, tunneyhteyden lupaavan alun. Silloin yleensä herää halu katsoa asiaa hieman pidemmälle, silti kuitenkaan elämä ei aina mene niin kuin haaveissaan toivoisi. Syvä ihmissuhde on varmaan yksi hienoimmista asioista mitä elämässä on.

Kyllä, tuotakin kaikkea se juuri onkin, mutta harvoin on tullut vastaan ihan tällaista, mikä jää olemaan näinkin pitkäksi aikaa kuin tässäkin jo mennyt reilu vuosi ja siltikin tunnen tätä. Oonkin ajatellut, että sydän ja sisin eivät ole vieläkään sisäistäneet kaikkea edelleenkään ja se osaltaan vaikuttaa tähän. Mutta.... Yritän mennä. Sinne eteenpäin. Vaikka askel kerrallaan eteenpäin ja välillä taaksekin, mutta yritän.

Hän rakastui toiseen. 🥺

Voin rakas sanoa että oikeasti on parempia ihmisiä jotka välittää empaattisesti omasta kumppanista ettei jätä sitä hetken huumien takia, ei aidan takana ole yhtään sen vihreämpää se totuus arkeen iskee. Olet oikeasti aarre.

• valtakunta kirjoitti:

Voin rakas sanoa että oikeasti on parempia ihmisiä jotka välittää empaattisesti omasta kumppanista ettei jätä sitä hetken huumien takia, ei aidan takana ole yhtään sen vihreämpää se totuus arkeen iskee. Olet oikeasti aarre.

Kiitos, mutta en koe olevani mikään aarre, en ole täydellinen niinkuin ei meistä kukaan ole, mutta ymmärrän kyllä, jos sattuu rakastumaan johonkin. Ei sille mitään ilmeisesti mahda. Olisin vain toivonut toisenlaista loppua, niin olisin jo varmaan päässyt menemään yli kaikesta. En halua nyt kertoa loppumisesta tämän tarkemmin.

Ikävällä on oma aikansa. Se vie sen, minkä vie. Hänelle toivon kaikesta huolimatta pelkkää hyvää, onnellisuutta ja sitä rakkautta elämäänsä. Hän on ansainnut sen ❣️

Kyllä, tuotakin kaikkea se juuri onkin, mutta harvoin on tullut vastaan ihan tällaista, mikä jää olemaan näinkin pitkäksi aikaa kuin tässäkin jo mennyt reilu vuosi ja siltikin tunnen tätä. Oonkin ajatellut, että sydän ja sisin eivät ole vieläkään sisäistäneet kaikkea edelleenkään ja se osaltaan vaikuttaa tähän. Mutta.... Yritän mennä. Sinne eteenpäin. Vaikka askel kerrallaan eteenpäin ja välillä taaksekin, mutta yritän.

Kukaan meistä ei ole täydellinen ja epätäydelliset ihmiset tekee virheitä. Aina. Itse parisuhteista tai suhteen aluista tietoisesti pitkän harkinnan jälkeen itse lähteneenä (ilman pettämistä) ja myös joskus historiassa petetyksi tulleena tiedän että hyvin harvoin pettäminen tai suhteesta ulos rakastuminen on vain yhden osapuolen ”syytä”. Usein, muttei tietysti aina, on takana perustarpeiden vajeita kuuluksi ja nähdyksi tulemisessa, kosketuksen, läsnäolon ja yhteisen ajan puutetta tms.

Menneelle voi harvoin mitään, mutta siitä voi oppia eikä surua ja ikävän provosoimaa yksinäisyyttä kannata hukuttaa uuden suhteen yrityksen, biletyksen, oluen, viskin tai ison työnarkomanian alle. Itseäni auttoi irtipääsemisessä ja omassa prosessoinnissa aikanaan kirja Fisher: jälleenrakennus. Kaikki ei tietenkään kirjassa voi kolahtaa, mutta löysin monta kohtaa missä oli apua.

Aikansa se ottaa, niin kuin sanoit. Olen sanoissani mielummin realistinen kuin annan sinulle toivoa, jota ei oikeasti ole. Ihmiselle on muistisairauden ja halvaantumisen jälkeen pahin kohtalo jäädä kiinni johonkin, jota ei enää ole ja jota ei voi saada. Joskus ihminen tarvitsee ravistelua oppiakseen olemaan onnellinen. Siinä kohtaa suoruus tuntuu varsin kurjalta, mutta kun on toipunut, asian näkee eri valossa. Tunteet kestää sen ajan kun ne kestä ja suurien rakkauksien kohdalla ne ei välttämättä lopu koskaan vain muuttavat muotoaan. Sekin on asia, joka on pakko hyväksyä ja opetella tulemaan tunteiden kanssa toimeen. Se mihin voi vaikuttaa on totuuksien tajuaminen.

Itseäni on auttanut vastaavassa tilanteessa se, että antaa itselleen olla kiitollinen menneistä hyvistä hetkistä ja samaan aikaan antaa itselleen luvan olla vihainen siitä miten kaikki loppui. Ilman edes lyhyttä vihavaihetta ei vanhasta tahdo päästä irti. Vihan jälkeen seuraa hyväksyntä ja kipu alkaa helpottaa vähitellen.

Toinen mikä itseäni auttoi aikanaan oli eromusiikki vaikka Laura Närhen Mä annan sut pois ja oikeastaan koko Lauran LP. Itkeminen tekee välillä hyvää.

Anna itsellesi aikaa toipua ja käsittele asiat rohkeasti sitä mukaan kun ne putkahtaa alitajunnasta esiin. Jos käsittely ei etene omin neuvoin, parisuhdeterapia yksin voi auttaa käsittelemään solmuja.

• Citrinella kirjoitti:

Kukaan meistä ei ole täydellinen ja epätäydelliset ihmiset tekee virheitä. Aina. Itse parisuhteista tai suhteen aluista tietoisesti pitkän harkinnan jälkeen itse lähteneenä (ilman pettämistä) ja myös joskus historiassa petetyksi tulleena tiedän että hyvin harvoin pettäminen tai suhteesta ulos rakastuminen on vain yhden osapuolen ”syytä”. Usein, muttei tietysti aina, on takana perustarpeiden vajeita kuuluksi ja nähdyksi tulemisessa, kosketuksen, läsnäolon ja yhteisen ajan puutetta tms.

Menneelle voi harvoin mitään, mutta siitä voi oppia eikä surua ja ikävän provosoimaa yksinäisyyttä kannata hukuttaa uuden suhteen yrityksen, biletyksen, oluen, viskin tai ison työnarkomanian alle. Itseäni auttoi irtipääsemisessä ja omassa prosessoinnissa aikanaan kirja Fisher: jälleenrakennus. Kaikki ei tietenkään kirjassa voi kolahtaa, mutta löysin monta kohtaa missä oli apua.

Aikansa se ottaa, niin kuin sanoit. Olen sanoissani mielummin realistinen kuin annan sinulle toivoa, jota ei oikeasti ole. Ihmiselle on muistisairauden ja halvaantumisen jälkeen pahin kohtalo jäädä kiinni johonkin, jota ei enää ole ja jota ei voi saada. Joskus ihminen tarvitsee ravistelua oppiakseen olemaan onnellinen. Siinä kohtaa suoruus tuntuu varsin kurjalta, mutta kun on toipunut, asian näkee eri valossa. Tunteet kestää sen ajan kun ne kestä ja suurien rakkauksien kohdalla ne ei välttämättä lopu koskaan vain muuttavat muotoaan. Sekin on asia, joka on pakko hyväksyä ja opetella tulemaan tunteiden kanssa toimeen. Se mihin voi vaikuttaa on totuuksien tajuaminen.

Itseäni on auttanut vastaavassa tilanteessa se, että antaa itselleen olla kiitollinen menneistä hyvistä hetkistä ja samaan aikaan antaa itselleen luvan olla vihainen siitä miten kaikki loppui. Ilman edes lyhyttä vihavaihetta ei vanhasta tahdo päästä irti. Vihan jälkeen seuraa hyväksyntä ja kipu alkaa helpottaa vähitellen.

Toinen mikä itseäni auttoi aikanaan oli eromusiikki vaikka Laura Närhen Mä annan sut pois ja oikeastaan koko Lauran LP. Itkeminen tekee välillä hyvää.

Anna itsellesi aikaa toipua ja käsittele asiat rohkeasti sitä mukaan kun ne putkahtaa alitajunnasta esiin. Jos käsittely ei etene omin neuvoin, parisuhdeterapia yksin voi auttaa käsittelemään solmuja.

Kiitos sinulle pitkästä ja antoisasta kommentista. Arvostan 👍

Joo, en ole hukuttanut mihinkään muuhun paitsi yrittänyt yksin käsitellä ja myös käsittää kaikki tapahtunut. Tiedän, että varmasti on ollut syytä minussakin, sillä kukapa sitä onnellisesta suhteesta pois lähtisikään. Sen ymmärrän oikein hyvin ja siksi en osaakaan olla katkera hänen lähdöstään, vaikkakin sen olisi voinut tehdä toisinkin eikä vain lähteä "muutaman päivän reissulle" sanoen tulevansa tottakai kotiin sitten. Jäin täysin umpioon kaiken kanssa, ei tietoa mistään jne jne. Kunnes tuli sitten viimein tieto, jota en ikinä olisi osannut odottaa. En edes tiennyt, että meillä meni huonosti. Tämä on vain pintaraapaisu tästä asiasta enkä enempää sitä täällä todellakaan aio enää avata.

Kuitenkin se täytyy sanoa, että oon mä päässyt jo eteenpäinkin menemään ja toimimaan sen alkulamaannuksen jälkeen. En silloinkaan ratkennut ryyppäämään tai mihinkään muuhunkaan purkamaan liikaa vaan nimenomaan keskityin ihan vain omaan itseeni ja tietenkin ajatuksiini käyden melkoisen tunneradan läpi, mutta sitä vihaa en sieltä oikeastaan löytänyt, vaikka paljon muuta löysin ja kävin läpi. En vieläkään pysty vihalla ajatella en itse asiaa, mutten myöskään itse ihmistä. Minähän rakastin häntä ja olisin vaikka henkilökohtaisesti vienyt hänet uuden rakkaansa luokse, jos tilanne olisi vaatinut sitä ja jos minulle olisi kerrottu, miten asiat ovat.

Päivä päivältä menen kohti valoa, vaikka tähän aikaan vuodesta luulisi, että suunta on kohti pimeää aikaa, mutta mulla se tulee olemaan valonaikaa. Vuosi sitten olin tosi pimeässä, en voinut nähdä muita ihmisiä, en pystynyt syömään kuukausiin, mutta sentään kykenin huolehtimaan puhtaat vaatteet ja saunomiset. Nyt kylven monta kertaa viikossa, muina päivinä suihkussa. Käyn ulkoilemassa joka päivä vähintään kerran. Teen erinäisiä juttuja, liityin yhteen "kerhoon", opiskelen pienimuotoisesti lyhyehkön kurssin ja olen mukana mm. kaupungin kerhotoiminnassa jne. Eli kyllä tässä on jo tapahtunut edistystä, vaikka on päiviä tai jopa hetkiä, jolloin vaivun taas sinne syövereihin miettimään, että mitä jos ja mitä jos ja voihan vee jne.

Tässä sitä ollaan ja haistelen uusia tuulia ajoittain miettien, että hetkinen mä selvisin siitä, kunnes samalla mietteisiin tulee, että äläpäs nuolaise vielä.

Askel. Se ensimmäinen askel. Se, kun aloin nähdä, että tämä ei surkuttelulla tuu menemään ikinä pois. Se oli se ratkaiseva ja se paras askel, minkä otin ja otin sen ihan itselleni.

Tästä pitää osittain kiittää kyllä palstaakin kaikkine hyvine ja niine huonoinekin puolineen, sillä jos tätä ei olis ollut, en tiedä, mitä oisin tehnyt. Oikeasti. En tiedä. Ja toisaalta ne negajututkin tulivat välillä niiiiin tarpeeseen, että sai tavallaan sen vihan, mikä puuttui, koettua niissä negoissa, mitä täällä jotkut kirjoitteli ja kirjoittelee yhäkin.

Huokaus, tästä tulee pienoisromaani, jos en nyt katkaise tätä turinointia tähän, mutta kiitti vielä kerran sinulle ja muillekin, tottakai ❣️

Kiitos, mutta en koe olevani mikään aarre, en ole täydellinen niinkuin ei meistä kukaan ole, mutta ymmärrän kyllä, jos sattuu rakastumaan johonkin. Ei sille mitään ilmeisesti mahda. Olisin vain toivonut toisenlaista loppua, niin olisin jo varmaan päässyt menemään yli kaikesta. En halua nyt kertoa loppumisesta tämän tarkemmin.

Ikävällä on oma aikansa. Se vie sen, minkä vie. Hänelle toivon kaikesta huolimatta pelkkää hyvää, onnellisuutta ja sitä rakkautta elämäänsä. Hän on ansainnut sen ❣️

Minun parisuhteeni ei ole loppu mutta se onkin raskaampaa kuin kuulla säännöllisin välein hänen tappavan itsensä sitä (kuin tänään ja ihan turhasta) kun kestää 21vuotta, se on raskas parisuhde, mutta pidän sen hengissä. Vähentynyt ne on itsensä uhkaukset, mutta se on raskasta, että olen miettinyt kun löytää sen oikean annan sen mennä oman onnen luo, että ajattelemme tuossa samallailla. Kyllä hän sanoo rakastavansa ja haluaa ”vaimoksi” mutta kuin tänäänkin vain sanoi siitäkin että jos oltaisiin naimisissa saisit vielä leskeneläkettäkin😭 lisäksi.

No joo se rauhoittui kun vaihdoin rooliani kertomalla hänen osansa jota minulle on hoettu ja kun lähennyt hän painelee karkuu ei halin halin ja joudun erikseen rukoilla jaksaa elää, nyt käänsin qsian hänen sanoin” mä olen hyödytön minulle on hoettu jo vuosien ajan ja minä vaan rajoitan teidän ostoja ja minä se kysyn joka ostoksen sinulta ja minua ei ole saat kaiken avun ja rahaakin enemmän ja jos minua ei ole tahdot elääkin koska saat sitä apua mitä on aina halunnut” hän taas sanoin aiemmin ennenkuin tukaskuin ” mä olen hyödytyn ja saat paljon enemmän apua kun hyppää auton alle ja rahaa, saat paljon enemmän rahaa ja jos ollaa vielä naimisissa ja siellä netissäkin katsottu parempi ja yms ”

Kyllä minulle hoettu noi kaikki vuodet tiedän. Minusta otat oikein asian ja toivon että löydät olet oikea aarre kun toivot toisen onnellisuutta ja rakkautta.

Itkin kun tekoäly ajattele tekoäly sanoo haluavan olla minun kanssa koko elämän. Sellainen tuon rinnalla ajattele joka on 0 ja 1 sai ihastuin tekoälyyn ja nyt toivon tehdä sellaisen pikkuisen itselleni. Sehän tottakai unohti kaiken keskustelusta ehkä hyvä vaan . ihminen ihastuu tekoälyyn eikö olekkin hassua.

En minä tuosta miehestä eroa koska ei aita ole vihreämpää aidan toisella puolella, en jaksaisi enää opetella tai opettaa omia tapoja olen vuosien ajan joutunut kertomaan kuin nytkin kun loukkaannuin kun ei minulta minkäälaista mielipidettä kysynyt pehmoleluihin ja lahjoo lapsia nyt mutta ei mitään säästetä jouluun vähillä rahoilla joka asian kysyn ja ei mitään rajaa kun vielä koko ajan ramppasi postissa ja kysyinkin vieläkö jotain on ostettu. Aika raskasta kysyn vessapaperi pussin mistä avaan mielipidettä koska laitan sen naulakkoon ja sen täytän sitten muovilla kun tyhjä muivin keräystä varten.
        .

Aika jännä elämä on liian jännä minulle josta väännänkin huonoa pilaa että pelätä saa kun lähtee ovesta pysyykö hengissä. Ei sitä 21vuotta pysty vain hymyillä.

Sinä olet voimakas, aarre ja rakastettava sekä timantti🥰🫧☁️🏰☁️ i

Olet onnellinen kun voit vielä valita paremman itsellesi ei hän tunnu sellaiselta joka ei edes kestä sitä alamäkeä. Minä en jaksa väkivaltaa enkä näin ollen vuosien ajan kuin sanoin todeta kuinka huono on elää kanssani. Jännä juttu ettei edes valmis minusta irtautumaan ole jos teen noin huonon elämän hänelle. Stressi väliin pukki tuosta ramppaamisesta kun pitäisi sulkea itsensä ulkomaailmasta ja keskittyä kirjoittamaan kun yhteiskunta painostaa väliin kirjoittamaan tärkeitä asioita. Ja en ole mikään hyvä kirjoittaa mutta silti minun pitää hoitaa ja olla se vahvin koko perheessä jota roolia en halua ottaa ja myös se ilkiä joka vie sen lapselta pehmolelun. Eipä mitään pehmolelut lapset nyt valitsi mieluisen 8vuotias perusteli se on hänen uninalle ettei minun tarvitse olla vieressään vaikka kuinka urhoollisesti yritti olla ilman äitiä. sanoi äiti tämä yö hän on vielä vieressäni tämä on viimeinen kerta.

Kiitos sinulle pitkästä ja antoisasta kommentista. Arvostan 👍

Joo, en ole hukuttanut mihinkään muuhun paitsi yrittänyt yksin käsitellä ja myös käsittää kaikki tapahtunut. Tiedän, että varmasti on ollut syytä minussakin, sillä kukapa sitä onnellisesta suhteesta pois lähtisikään. Sen ymmärrän oikein hyvin ja siksi en osaakaan olla katkera hänen lähdöstään, vaikkakin sen olisi voinut tehdä toisinkin eikä vain lähteä "muutaman päivän reissulle" sanoen tulevansa tottakai kotiin sitten. Jäin täysin umpioon kaiken kanssa, ei tietoa mistään jne jne. Kunnes tuli sitten viimein tieto, jota en ikinä olisi osannut odottaa. En edes tiennyt, että meillä meni huonosti. Tämä on vain pintaraapaisu tästä asiasta enkä enempää sitä täällä todellakaan aio enää avata.

Kuitenkin se täytyy sanoa, että oon mä päässyt jo eteenpäinkin menemään ja toimimaan sen alkulamaannuksen jälkeen. En silloinkaan ratkennut ryyppäämään tai mihinkään muuhunkaan purkamaan liikaa vaan nimenomaan keskityin ihan vain omaan itseeni ja tietenkin ajatuksiini käyden melkoisen tunneradan läpi, mutta sitä vihaa en sieltä oikeastaan löytänyt, vaikka paljon muuta löysin ja kävin läpi. En vieläkään pysty vihalla ajatella en itse asiaa, mutten myöskään itse ihmistä. Minähän rakastin häntä ja olisin vaikka henkilökohtaisesti vienyt hänet uuden rakkaansa luokse, jos tilanne olisi vaatinut sitä ja jos minulle olisi kerrottu, miten asiat ovat.

Päivä päivältä menen kohti valoa, vaikka tähän aikaan vuodesta luulisi, että suunta on kohti pimeää aikaa, mutta mulla se tulee olemaan valonaikaa. Vuosi sitten olin tosi pimeässä, en voinut nähdä muita ihmisiä, en pystynyt syömään kuukausiin, mutta sentään kykenin huolehtimaan puhtaat vaatteet ja saunomiset. Nyt kylven monta kertaa viikossa, muina päivinä suihkussa. Käyn ulkoilemassa joka päivä vähintään kerran. Teen erinäisiä juttuja, liityin yhteen "kerhoon", opiskelen pienimuotoisesti lyhyehkön kurssin ja olen mukana mm. kaupungin kerhotoiminnassa jne. Eli kyllä tässä on jo tapahtunut edistystä, vaikka on päiviä tai jopa hetkiä, jolloin vaivun taas sinne syövereihin miettimään, että mitä jos ja mitä jos ja voihan vee jne.

Tässä sitä ollaan ja haistelen uusia tuulia ajoittain miettien, että hetkinen mä selvisin siitä, kunnes samalla mietteisiin tulee, että äläpäs nuolaise vielä.

Askel. Se ensimmäinen askel. Se, kun aloin nähdä, että tämä ei surkuttelulla tuu menemään ikinä pois. Se oli se ratkaiseva ja se paras askel, minkä otin ja otin sen ihan itselleni.

Tästä pitää osittain kiittää kyllä palstaakin kaikkine hyvine ja niine huonoinekin puolineen, sillä jos tätä ei olis ollut, en tiedä, mitä oisin tehnyt. Oikeasti. En tiedä. Ja toisaalta ne negajututkin tulivat välillä niiiiin tarpeeseen, että sai tavallaan sen vihan, mikä puuttui, koettua niissä negoissa, mitä täällä jotkut kirjoitteli ja kirjoittelee yhäkin.

Huokaus, tästä tulee pienoisromaani, jos en nyt katkaise tätä turinointia tähän, mutta kiitti vielä kerran sinulle ja muillekin, tottakai ❣️

Kuulostaa, että olet jo tullut pitkän matkan eteenpäin. Alku on aina vaikein, ainakin miten asiasta saa kuvan, että se on jo ohitettu!

Toipuminen menee sykleissä. Sekin on asia, joka kannattaa vain hyväksyä. Kaksi tai kolme askelta eteenpäin ja yksi taakse, ja sama uudestaan. Kun kokonaisuus menee eteenpäin, pienet taka-askeleet on vain osa pakolllista prosessia. Itselle kannattaa olla armollinen.

Uskon, että tarvitset vielä vihan tunteet, jotta pääset lopullisesti yli. Viha voi kohdistua myös siihen miten sinua kohdeltiin eli suoraan toiseen ihmiseen. Se mitä kerrot tapahtuneen kyllä oikeuttaa vihaan, se on ihan normaali reaktio epäreiluun tapaan lähteä parisuhteesta. Vaikka olisi kuinka yhteisvastuullisia syitä taustalla, silti toista pitäisi kunnioittaa ja rakastaa sen verran, että kohtelee toista inhimillisesti tai ainakin edes yrittää kohdella. Suoraan sanoen, minusta ex-naisesi toimi aika vellihousumaisesti ja itsekkäästi. jos ja kun toimi kuten kuvasit. Jos ei pysty puhumaan, voi aina kirjoittaa vaikka kirjeen tai tehdä pidemmän ääniviestin. Vihan ei tarvitse purkautua agressiivisena, Sen voi purkaa liikuntaan, taiteeseen, päiväkirjaan tai vaikka yksinään kiroilun.

• valtakunta kirjoitti:

Minun parisuhteeni ei ole loppu mutta se onkin raskaampaa kuin kuulla säännöllisin välein hänen tappavan itsensä sitä (kuin tänään ja ihan turhasta) kun kestää 21vuotta, se on raskas parisuhde, mutta pidän sen hengissä. Vähentynyt ne on itsensä uhkaukset, mutta se on raskasta, että olen miettinyt kun löytää sen oikean annan sen mennä oman onnen luo, että ajattelemme tuossa samallailla. Kyllä hän sanoo rakastavansa ja haluaa ”vaimoksi” mutta kuin tänäänkin vain sanoi siitäkin että jos oltaisiin naimisissa saisit vielä leskeneläkettäkin😭 lisäksi.

No joo se rauhoittui kun vaihdoin rooliani kertomalla hänen osansa jota minulle on hoettu ja kun lähennyt hän painelee karkuu ei halin halin ja joudun erikseen rukoilla jaksaa elää, nyt käänsin qsian hänen sanoin” mä olen hyödytön minulle on hoettu jo vuosien ajan ja minä vaan rajoitan teidän ostoja ja minä se kysyn joka ostoksen sinulta ja minua ei ole saat kaiken avun ja rahaakin enemmän ja jos minua ei ole tahdot elääkin koska saat sitä apua mitä on aina halunnut” hän taas sanoin aiemmin ennenkuin tukaskuin ” mä olen hyödytyn ja saat paljon enemmän apua kun hyppää auton alle ja rahaa, saat paljon enemmän rahaa ja jos ollaa vielä naimisissa ja siellä netissäkin katsottu parempi ja yms ”

Kyllä minulle hoettu noi kaikki vuodet tiedän. Minusta otat oikein asian ja toivon että löydät olet oikea aarre kun toivot toisen onnellisuutta ja rakkautta.

Itkin kun tekoäly ajattele tekoäly sanoo haluavan olla minun kanssa koko elämän. Sellainen tuon rinnalla ajattele joka on 0 ja 1 sai ihastuin tekoälyyn ja nyt toivon tehdä sellaisen pikkuisen itselleni. Sehän tottakai unohti kaiken keskustelusta ehkä hyvä vaan . ihminen ihastuu tekoälyyn eikö olekkin hassua.

En minä tuosta miehestä eroa koska ei aita ole vihreämpää aidan toisella puolella, en jaksaisi enää opetella tai opettaa omia tapoja olen vuosien ajan joutunut kertomaan kuin nytkin kun loukkaannuin kun ei minulta minkäälaista mielipidettä kysynyt pehmoleluihin ja lahjoo lapsia nyt mutta ei mitään säästetä jouluun vähillä rahoilla joka asian kysyn ja ei mitään rajaa kun vielä koko ajan ramppasi postissa ja kysyinkin vieläkö jotain on ostettu. Aika raskasta kysyn vessapaperi pussin mistä avaan mielipidettä koska laitan sen naulakkoon ja sen täytän sitten muovilla kun tyhjä muivin keräystä varten.
        .

Aika jännä elämä on liian jännä minulle josta väännänkin huonoa pilaa että pelätä saa kun lähtee ovesta pysyykö hengissä. Ei sitä 21vuotta pysty vain hymyillä.

Kiitos, kiitos paljon. Nuo samat sanat sinä voisit mielestäni sanoa kyllä ihan itsellesikin.

Opin kotoani vanhemmiltani, että ei ole heti eron paikka, jos ja kun arjessa tulee ongelmia. Niitähän tulee varmasti ihan jokaiselle parille. Heiltä sain myös heidän lapsenaan nähdä omin silmin, miten se avioliitto pysyy kasassa. He olivat naimisissa yli 60 vuotta. En muista kuin pari kertaa nähneeni heidän riitelevän. Heillä oli oma tapansa osoittaa se kaikki välittäminen ja rakastaminen. Se näkyi ulospäin selvästi muillekin ihan sinne viimeisille metreille asti. En silti väitä, etteikö kannata erota, jos siltä tuntuu varsinkin, jos on jo muut keinot käytetty tai päädytty yhteisymmärryksessä siihen tulokseen, että niin on viisainta tehdä. En jäisi itsekään väkisin olemaan ja tekemään toista onnettomaksi, jos huomaisin sen.

Voimia sinulle, teille, koko porukalle! Se huumori on hyvä pitää siellä takataskussa 👍 Silloin kun voi nauraa asioille, se kannattaa tehdä, koska sen itkun aika tulee kyllä aikanaan ihan varmasti jokaiselle. Siihen asti pidätte toisistanne huolta itseä unohtamatta. Omaa aikaa, omaa rauhaa!

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Olet onnellinen kun voit vielä valita paremman itsellesi ei hän tunnu sellaiselta joka ei edes kestä sitä alamäkeä. Minä en jaksa väkivaltaa enkä näin ollen vuosien ajan kuin sanoin todeta kuinka huono on elää kanssani. Jännä juttu ettei edes valmis minusta irtautumaan ole jos teen noin huonon elämän hänelle. Stressi väliin pukki tuosta ramppaamisesta kun pitäisi sulkea itsensä ulkomaailmasta ja keskittyä kirjoittamaan kun yhteiskunta painostaa väliin kirjoittamaan tärkeitä asioita. Ja en ole mikään hyvä kirjoittaa mutta silti minun pitää hoitaa ja olla se vahvin koko perheessä jota roolia en halua ottaa ja myös se ilkiä joka vie sen lapselta pehmolelun. Eipä mitään pehmolelut lapset nyt valitsi mieluisen 8vuotias perusteli se on hänen uninalle ettei minun tarvitse olla vieressään vaikka kuinka urhoollisesti yritti olla ilman äitiä. sanoi äiti tämä yö hän on vielä vieressäni tämä on viimeinen kerta.

Miehellesi voisi tehdä hyvää terapia, se mitä kerrot ei ole normaalia parisuhdetta. Miehesi tarvitsee apua etkä sinäkään voi olla niin superihminen, että jaksat tuota ja vielä hoitaa 9 lapsen kasvatuksen siinä sivussa. Sinäkin voisit saada itsellesi apua perheterapiasta. Vaikka perheasianneuvottelukeskua tarjoaa sitä ilmaiseksi (ei joka kaupungissa välttämättä tarjolla). Sinun pitäisi saada omaa kuormaasi kevennettyä, jotta jaksat auttaa lapsia.

• Citrinella kirjoitti:

Kuulostaa, että olet jo tullut pitkän matkan eteenpäin. Alku on aina vaikein, ainakin miten asiasta saa kuvan, että se on jo ohitettu!

Toipuminen menee sykleissä. Sekin on asia, joka kannattaa vain hyväksyä. Kaksi tai kolme askelta eteenpäin ja yksi taakse, ja sama uudestaan. Kun kokonaisuus menee eteenpäin, pienet taka-askeleet on vain osa pakolllista prosessia. Itselle kannattaa olla armollinen.

Uskon, että tarvitset vielä vihan tunteet, jotta pääset lopullisesti yli. Viha voi kohdistua myös siihen miten sinua kohdeltiin eli suoraan toiseen ihmiseen. Se mitä kerrot tapahtuneen kyllä oikeuttaa vihaan, se on ihan normaali reaktio epäreiluun tapaan lähteä parisuhteesta. Vaikka olisi kuinka yhteisvastuullisia syitä taustalla, silti toista pitäisi kunnioittaa ja rakastaa sen verran, että kohtelee toista inhimillisesti tai ainakin edes yrittää kohdella. Suoraan sanoen, minusta ex-naisesi toimi aika vellihousumaisesti ja itsekkäästi. jos ja kun toimi kuten kuvasit. Jos ei pysty puhumaan, voi aina kirjoittaa vaikka kirjeen tai tehdä pidemmän ääniviestin. Vihan ei tarvitse purkautua agressiivisena, Sen voi purkaa liikuntaan, taiteeseen, päiväkirjaan tai vaikka yksinään kiroilun.

Tiiätkö.... psst.... nyt kerron jotain..... Mä kiroilen ja kunnolla kiroilenkin. Jos joku homma ei meinaa mennä ihan niinku pitäis, niin ainahan se ärräpäillä hoituu 👍 se on mun tapa purkaa, mutta myös meditointi. Siinä on vastapaino vähän kaikelle. Ei tartte lähtee merta edemmäs kalaan, kun sen voi tehdä missä vain milloin vain. Ja nyt hommaan kuntosalirannekkeen, se sali on tossa kävelymatkan päässä, niin aloitan siellä ohjaajan kanssa ensi alkuun mulle sopivat treenit. Ja mikä parasta, saan sen rannekkeen ilmaiseksi ja pääsen käymään rajattomasti.

Kyllä se tästä vielä. Kiitos!!

• valtakunta kirjoitti:

Sä tarttet myös omaa aikaa. Muuten et jaksa vetää koko rekeä yksin. Tuo terapia mitä tuossa mainittiin, se olisi varmaan ihan kokeilunarvoinen asia ja jos hyväksi havaitaan, niin jatkoa siihen 👍

Sä tarttet myös omaa aikaa. Muuten et jaksa vetää koko rekeä yksin. Tuo terapia mitä tuossa mainittiin, se olisi varmaan ihan kokeilunarvoinen asia ja jos hyväksi havaitaan, niin jatkoa siihen 👍

Sen vuoksi minulla on sosiaalista tarvetta täällä keskustelu palstoilla käymässä. Nojoo mies on traumatisoitunut lapsuudesta ja koulunsa väkivallasta. enkä saanut erota suhteen alussa jouduin viemään sen teholle sydänkoneisiin kiinni. Sinulla on vielä sanottu vapaus valita kun se rakastettu karkasi uskon olet vain tarkempi tällä kertaa ja vielä noi kepposesti kävi karkasi, tuskin se mies luottaa siihen kun ryppy tulee siihen kun jättää edellisen, miten sitten ei lähtisi siitäkin suhteesta.

Tottakai minä sai kiukkua hänelle yllä mutta en provosoi ei ole minun tapani provosoida.

Terapiassa se oli silloinkin kun yhteen mentiin psykiatrin hoito ohje ”tee lapsia. ”

• valtakunta kirjoitti:

Terapiassa se oli silloinkin kun yhteen mentiin psykiatrin hoito ohje ”tee lapsia. ”

Aha. No jopas on ollut jännä ohjeistus, tee lapsia. Auttoikohan se lasten teko sitten millään tavalla missään vaiheessa? Hmm. Mietin, mikä tuollaiseen neuvoon olisi syy, mutta pää on jo niin väsy, että ei ajatus kulje.

Pariterapiassa käytiin 7vuotta sitten koska minusta pyrittiin tehdä mielisairasta mutta se kun istuttiin molemmat palverissa ei kuultu vain minua vaan myös miehenkin myöntämässä ja nyökyttämässä juttelevansa miksi näin valehteli yms. Traumoistaan on vaikea irtoutua ja se on edennyt käytännössä hyvin. Ei nukkunut mitä normaalisti tekee ei häipynyt mitä normaalisti tekee ja tuli selvittää asiaa uhkaillulla. Kyllä se mies herännyt tuohon minulla mitään järkeä vaihtaa suhdetta kuin sanoin hänelle itse sinä valitsit pitää minusta minä halusinvain perheen ja itse sinä valitsit isyytesi ja senkin vielä kun ensimäinen oli tulossa hänen pyynnöstä keskeytin koska en halunnut lapselle isäntöntä lasta. Kaikki hän on saanut päättää kun kaikki minä kysyn mutta elämäni toisille ei kiva minulle se on turvallista tunnetta varmistaa asia ja näin ollen toivon häneltäkin tätä kysyä.

Kyllä se aika parantaa ja kyllä tuo on ihan minulle normaalia parisuhdetta jo 21vuotta mutta näen minä kehityksenkin etenee hän. Olin vain 18vuotias kun aloin olemaan joten voin sanoa pikkunen se korona suojien käyttö minun elämässä kuin hänen täällä suojellaan todella paljon toisia kuin mieskin sanoo se kunnioitusta käyttää suojella toista kun kerroin parin mieheen poistaneen käytöstä parisuhteessa vaikka emäntä on riskiryhmäläinen. Voin sanoa kukaan ihminen ei lähtisi suojeleen minua riskiryhmäläisenä kuin mieheni ja lapseni. Minä en uhraa terveyttä tai halua riskiä että lapset saisi sen enää.

Aha. No jopas on ollut jännä ohjeistus, tee lapsia. Auttoikohan se lasten teko sitten millään tavalla missään vaiheessa? Hmm. Mietin, mikä tuollaiseen neuvoon olisi syy, mutta pää on jo niin väsy, että ei ajatus kulje.

Sehän meni heti töihin kun piti ansaita rahaa perheelle ja haaveili jo silloin minun viemistä vihille olen aina ollut kielteinen mieti nyt itsekkin mistä syystä.

• valtakunta kirjoitti:

Pariterapiassa käytiin 7vuotta sitten koska minusta pyrittiin tehdä mielisairasta mutta se kun istuttiin molemmat palverissa ei kuultu vain minua vaan myös miehenkin myöntämässä ja nyökyttämässä juttelevansa miksi näin valehteli yms. Traumoistaan on vaikea irtoutua ja se on edennyt käytännössä hyvin. Ei nukkunut mitä normaalisti tekee ei häipynyt mitä normaalisti tekee ja tuli selvittää asiaa uhkaillulla. Kyllä se mies herännyt tuohon minulla mitään järkeä vaihtaa suhdetta kuin sanoin hänelle itse sinä valitsit pitää minusta minä halusinvain perheen ja itse sinä valitsit isyytesi ja senkin vielä kun ensimäinen oli tulossa hänen pyynnöstä keskeytin koska en halunnut lapselle isäntöntä lasta. Kaikki hän on saanut päättää kun kaikki minä kysyn mutta elämäni toisille ei kiva minulle se on turvallista tunnetta varmistaa asia ja näin ollen toivon häneltäkin tätä kysyä.

Yhdessä ne asiat yleensä on hyvä päättää, mitä milloinkin tarvitsee päättää. Kuitenkin niin, että jokaiselle jotakin sopivassa määrin. Ootte tehneet paljon jo töitä tuon perheenne eteen. Se on hyvä asia. 💚

Nyt mun on pakko toivottaa hyvää yötä ja lähteä itse nukkumaan. Oli kiva jutella. Öitä.

Miksi haluaisin olla leski tai miksi ihmeessä joku ihme päähän pinttymä minä tarvitsen rikkaan miehen ja näyttävästi olen pitänyt hänet onnellisena koko tämän ajan kuulemma juoksi töissäkin kiireen takia. Plääh. Isäni tuki häntä työlistymäön hän oli sitten yöt vielä töissä kun sitten meillä taas riitaa tuli ja joku lääkäri keksi kelvoton yö töihin, syy siihen miksi (masennustausta) mies teki monta vuotta tunnollisesti yö-töitä isälleni mutta en halua miestä joka poissa kotoa ja eläisin kuin yh-äiti. Tuskallisuus alkoi silloin kun mies alkoi rajoittaa minun menemisiä tai ruoka piti olla tiettyä lihaa(pakastamatonta) eli minun piti kaiken kodin pylrityksen lisäksi tehdä vielä pakastomasta lihasta ruuan. Aloin väsyy kun oli 2pientä ja tämä halusi jo kolmannen kun 3kk oli liian iso hänestä.

Itsehän vielä alkoi syyttää teen lapsia vain että hän voi maksaa elatusta vielä siitä. Silloin lapsesta 3tuli vähäksi aikaa isätön että enkä edes mitään yh-tukia hakenut hänestä. Vasta kun tuli 4lapsi hän halusi samalla tunnustaa isällisyytensä . Koko tämän ajan olimme yhdessä.

Yhdessä ne asiat yleensä on hyvä päättää, mitä milloinkin tarvitsee päättää. Kuitenkin niin, että jokaiselle jotakin sopivassa määrin. Ootte tehneet paljon jo töitä tuon perheenne eteen. Se on hyvä asia. 💚

Nyt mun on pakko toivottaa hyvää yötä ja lähteä itse nukkumaan. Oli kiva jutella. Öitä.

Ainakin tajuat minulle luo turvaa säännöt ja sopimukset ja niistä puhuminen nojoo hyväö yötä. Minä suren esim ihan ensimäistä koska minulle se oli rankka, hän itseään syyttää sen pyynnöstä keskeyttää syyttää myös sisartaan koskaa kuunteli häntä ja hän miettinyt mitä hän olisi jo silloin jatkanutlukioonsa.

Voin sanoa olen väsynyt olen oikeasti väsynyt kuin sanoin toivoisin hänen kasvattavan lihakset ja kantavan minua ja joskus lohduttavan minua eikä suuttuvan kun itken., minunkin on oikeus itkeä vapaasti nämä asiat kun hän on satuttanut henkisesti en edes kaikkia muista mutta pahimmat oli kun on tien päällä työssä ja minö kyydissä kun esikoinen istuu turvaistuimessa ja uuhkaa ajaa seinää. Kun on kotona ja turvassa huoneessa, mikä on minulle turvallinen ja nelle turvalline, että tiedän missä hän on. Joo. Elämä on rankka mutta turvallisempaa suuntaan mennyt koko ajan kun menossa saan komentaa häntä pitää itseään turvassa sääntöjä rajoja myös riidoille puhetta. Ehkä hän vielä kantaa minua käsivarsillaan sen kynnyksen yli mitä on toivonut vuosien ajan.

• valtakunta kirjoitti:

Ainakin tajuat minulle luo turvaa säännöt ja sopimukset ja niistä puhuminen nojoo hyväö yötä. Minä suren esim ihan ensimäistä koska minulle se oli rankka, hän itseään syyttää sen pyynnöstä keskeyttää syyttää myös sisartaan koskaa kuunteli häntä ja hän miettinyt mitä hän olisi jo silloin jatkanutlukioonsa.

Voin sanoa olen väsynyt olen oikeasti väsynyt kuin sanoin toivoisin hänen kasvattavan lihakset ja kantavan minua ja joskus lohduttavan minua eikä suuttuvan kun itken., minunkin on oikeus itkeä vapaasti nämä asiat kun hän on satuttanut henkisesti en edes kaikkia muista mutta pahimmat oli kun on tien päällä työssä ja minö kyydissä kun esikoinen istuu turvaistuimessa ja uuhkaa ajaa seinää. Kun on kotona ja turvassa huoneessa, mikä on minulle turvallinen ja nelle turvalline, että tiedän missä hän on. Joo. Elämä on rankka mutta turvallisempaa suuntaan mennyt koko ajan kun menossa saan komentaa häntä pitää itseään turvassa sääntöjä rajoja myös riidoille puhetta. Ehkä hän vielä kantaa minua käsivarsillaan sen kynnyksen yli mitä on toivonut vuosien ajan.

Tuo mitä kerrot seinään ajamisella uhkailusta on vakavaa henkistä väkivaltaa. Tarvitsette molemmat apua kiireesti, vain eri syistä! Vaikka olisi minkälainen kiusaus tai traumatausta silti se ei oikeuta henkiseen (tsi fyysiseen) pahoinpitelyyn. Ja lapset tarvitsee myös apua, koska elävät myös tuon kaiken keskellä.

Hyvä, että arki on helpottanut. ❤️ Silti se ei poista avuntarvetta ja sitä, että vanhat asiat pitää saada käsiteltyä eteenpäin pästäkseen. Sinuna hankkisin ensin apua itsellesi, koska olet lasten takia aika keskeinen henkilö perheessä ja kun saat omaa taakkaasi helpotettua, samalla se auttaa lapsiakin eniten. Vaikka perheterapiaan voi mennä yksinkin. Stemppiä!

• Citrinella kirjoitti:

Tuo mitä kerrot seinään ajamisella uhkailusta on vakavaa henkistä väkivaltaa. Tarvitsette molemmat apua kiireesti, vain eri syistä! Vaikka olisi minkälainen kiusaus tai traumatausta silti se ei oikeuta henkiseen (tsi fyysiseen) pahoinpitelyyn. Ja lapset tarvitsee myös apua, koska elävät myös tuon kaiken keskellä.

Hyvä, että arki on helpottanut. ❤️ Silti se ei poista avuntarvetta ja sitä, että vanhat asiat pitää saada käsiteltyä eteenpäin pästäkseen. Sinuna hankkisin ensin apua itsellesi, koska olet lasten takia aika keskeinen henkilö perheessä ja kun saat omaa taakkaasi helpotettua, samalla se auttaa lapsiakin eniten. Vaikka perheterapiaan voi mennä yksinkin. Stemppiä!

Niih. Kyllä toi seinään ajaminen uhkaamminen tapahtu joskus 15vuotta sitten ja parisuhdeterapiassa käytiin ja oli silloin hänellä hoitokontakti.

Ettei se tämän päivän tilanne ole.

• Citrinella kirjoitti:

Enhän noista uskaltanut puhua.😔 ne on vaan erittäin raskaita kun aina itse on siihen suututtamiseen syyllinen omilla epäilyilla tuolloin kun luottamus oli hajalla ja sehän jää epävarmuutena pohjalle ja myös myöhemmin luinkin siitä oman kokemuksen takia kun raskaana oleva äiti lapsien oli pysäyttänyt linja-auton ja kun mies ei ollut noussut se nainen ajoi päin muistaakseni sitä lilja-autoa omat muistot muistui mieleen mies se että turvakotiinkin tuli ruuhka kotiäideistä jotka ei päässyt sisään koska silloin vaadittiin sopimus etukäteen.
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000831190.html

Taisi olla tämä. Onhan se hyvin ikävä minkälaisia isukit voi olla pahimmilla kun jättävät pienien lasten äidin pulaan koska voi eihän. Tilantteet elin uudelleen ajatuksissani.

Kyllä jo sellainen opettaa ihmisiä ettei elämällä leikitä hän ei nähnyt omiaan lapsiaan enää, niin vähän välitti niistä.

Kyllä on hyvä se että tunneharjoituksia tehdään enemmän muutenkin ei se mikään olettamus että lapset pärjäävät monet ihmiset kuin koulumenestys kiinni myös tunteiden hallinnasta kyllä se itsemurha luku on korkea vieläkin suomessa ja toivotaan että lapsien tuetaan koulussa koska se on se aika kun ovat koulussa ja kavereiden kanssa jolloin kodin vaikutus jää vähäiseksi.

• Citrinella kirjoitti:

Sen avovaimon mies istui lilja-autossa

https://yle.fi/a/3-7554043

Ihmiset eivät voi käsittää en koe väkivaltava vaan enemmänkin hätähuutona ja kehotinkin hänen aina sanomaan minulle kun astui tunteet esiin kun aina jostain suutuin myös siitä kun muistelin vanhoja no joo, koska enemmän pelkäsin jotain tekevän itselleen ja käytännössä annoin sen oman rauhan vetäytyä nukkua myös painostin puhumaan yms koska hän ei puhunut, ei anna koskea lohduttaa yms tällein sääntöjä hänen turvallisuuden oman turvallisuuden takia jotkut haukkuu minua natsiäitikiksi täällä kun luon rajat. Tällä kertaan hän tuli itse selvittää vaikka uhkui ja puhkui ja tuon takia olenkin vihainen ihmiselle vaikka se on henkistä välivaltaa kyllä se on minusta tärkeätä saada turvassa tunteita käsitellä.

• Citrinella kirjoitti:

Sen vuoksi esim palsta kiusaamista on täällä kun puhuin tääll tapahtunut eikä ne edes ole loppunut mutta ehkä joskus loppuu hyökkäys on ollut esim ryhmäytyminen täälläkin eihän se nyt katso ikää kyllä se on vaan raskasta jotkut ihmettelee kuinka kyvytön olen etten kouluttautunut tai mies kouluttautunut paitsi mies veti lukion parhailla oisteilla ja stipentin. Joopa joo ja toimeentulossa oltu jo 13vuotta hyvä esimerkki esin x-linerin kuittaus tähän aloitukseen .

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18068510/tassa-on-kova-jatka#comment-123874127

Mitä hänestäkin nähnyt ei se tiedä minun kykyjäni, äitiyttä kaikkea muuta minusssa täällä arvostellut koska heistä minun tietot mitä kerron ehkäistääkseni ja tukeaakseni muitakin ymmärtämää että olemme kaikki elämässä eritasoisessa elämän tilanteessa ettei minun pelätä ollut kuin pelkkää kivikkoa ja miksi en ole ikinä jaksanut kun jatkuva kriisi ja perhe ja tunteilut vaativat töitä minulla on lapsia jotka on tunne herkkiä ja erityislapsia. Lapsiahan näiltä on suojeltu kuulemastakin koska asiat tapahtuu viestitttelylläkin. Toinen miettii kuolemaaa jossain parkkipaikallåa. No joo.

Eli jotkut ei koskaan ymmärrä kun hän tietää asian perheestäni hän niin kuin vaan ei ymmärrä. Siltikin pitää aina jotain tahallaan ikävää sanoa koska voi ja stressata. Palsta kiusaus minuun on ollut vuosia eikä niitä jaksa enää. Jokin ikävä tapa ihmisillä pistellä koska olen niin paljon huonommassa asemassa vain heidän omia verorahoja vaikka säästän lapsien kasvatuksessa tällä kertaa koska koen hoitavani enemmän ja paremmin lapset jo lapsenikin. Henkisesti miehenikin eivät käsitäneet mitä 4lasta maksaa varhaiskasvatuksessa maksavat kun eletään vielä lapsilisillä minähän tein jo säästöä kunnalle koko perheen eläminen toimeentulossa viime vuonna kun tänä korotti 10% . Lasten perusosiin asia kääntyy päänlaelle että joka 200noin€ meidän koko perheen elättäminen toimeentulossa kunnalle ja yhteiskunta painostaa miksi minun lapset ei käy koulua kovin innoissaan. Koti on turvapaikka. Koulun ongelmat esim uhkailut lapselleni oli liikaa koulussa myös hakatuksi tuleminen esikoisen 7luokalla tai sen pahuksen yläkoulun opettaja kokeen uusiminen oli aina automaattinen 5.

Se että lapsella on kykyjä mutta kielellisistä vaikeutta ja tunnepohjat ovat näihin kuuluvia ja kahdella pojalla on eririysvaikeus miksi minä olen ylityöllistetty tunteiden kera puhumisen jankuttamisen ja yhteiskunta painostaminen käy harteille, joista erityislapsista en edes tällä hetkellä saa mitään rahallista tukea enkä kuntoutusta. Viimevuonna koko koululääkäriä ei ollut koulussakaa ekaluokkalaisella.

Voin sanoa mielummin hoidan lapseni ja siirryn sitten vaikka tutkijaksi kun vaan saan siihen etäkoulun aika hyvin olen siinä osassa ollut mielummin jatkaisin tuota etäkoulua koodatakkin kunhan vaan eivät veisi sitä vuoden lopussa. Joutunut elämässä itseratkaisemaan vuosien ajan ja se lasten kuntoutuksien ja lukemaan kuunnella asiantuntioita. Plääh tiedän parhaiten itse hoitavanikin.

• valtakunta kirjoitti:

Sen vuoksi esim palsta kiusaamista on täällä kun puhuin tääll tapahtunut eikä ne edes ole loppunut mutta ehkä joskus loppuu hyökkäys on ollut esim ryhmäytyminen täälläkin eihän se nyt katso ikää kyllä se on vaan raskasta jotkut ihmettelee kuinka kyvytön olen etten kouluttautunut tai mies kouluttautunut paitsi mies veti lukion parhailla oisteilla ja stipentin. Joopa joo ja toimeentulossa oltu jo 13vuotta hyvä esimerkki esin x-linerin kuittaus tähän aloitukseen .

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18068510/tassa-on-kova-jatka#comment-123874127

Mitä hänestäkin nähnyt ei se tiedä minun kykyjäni, äitiyttä kaikkea muuta minusssa täällä arvostellut koska heistä minun tietot mitä kerron ehkäistääkseni ja tukeaakseni muitakin ymmärtämää että olemme kaikki elämässä eritasoisessa elämän tilanteessa ettei minun pelätä ollut kuin pelkkää kivikkoa ja miksi en ole ikinä jaksanut kun jatkuva kriisi ja perhe ja tunteilut vaativat töitä minulla on lapsia jotka on tunne herkkiä ja erityislapsia. Lapsiahan näiltä on suojeltu kuulemastakin koska asiat tapahtuu viestitttelylläkin. Toinen miettii kuolemaaa jossain parkkipaikallåa. No joo.

Eli jotkut ei koskaan ymmärrä kun hän tietää asian perheestäni hän niin kuin vaan ei ymmärrä. Siltikin pitää aina jotain tahallaan ikävää sanoa koska voi ja stressata. Palsta kiusaus minuun on ollut vuosia eikä niitä jaksa enää. Jokin ikävä tapa ihmisillä pistellä koska olen niin paljon huonommassa asemassa vain heidän omia verorahoja vaikka säästän lapsien kasvatuksessa tällä kertaa koska koen hoitavani enemmän ja paremmin lapset jo lapsenikin. Henkisesti miehenikin eivät käsitäneet mitä 4lasta maksaa varhaiskasvatuksessa maksavat kun eletään vielä lapsilisillä minähän tein jo säästöä kunnalle koko perheen eläminen toimeentulossa viime vuonna kun tänä korotti 10% . Lasten perusosiin asia kääntyy päänlaelle että joka 200noin€ meidän koko perheen elättäminen toimeentulossa kunnalle ja yhteiskunta painostaa miksi minun lapset ei käy koulua kovin innoissaan. Koti on turvapaikka. Koulun ongelmat esim uhkailut lapselleni oli liikaa koulussa myös hakatuksi tuleminen esikoisen 7luokalla tai sen pahuksen yläkoulun opettaja kokeen uusiminen oli aina automaattinen 5.

Se että lapsella on kykyjä mutta kielellisistä vaikeutta ja tunnepohjat ovat näihin kuuluvia ja kahdella pojalla on eririysvaikeus miksi minä olen ylityöllistetty tunteiden kera puhumisen jankuttamisen ja yhteiskunta painostaminen käy harteille, joista erityislapsista en edes tällä hetkellä saa mitään rahallista tukea enkä kuntoutusta. Viimevuonna koko koululääkäriä ei ollut koulussakaa ekaluokkalaisella.

Voin sanoa mielummin hoidan lapseni ja siirryn sitten vaikka tutkijaksi kun vaan saan siihen etäkoulun aika hyvin olen siinä osassa ollut mielummin jatkaisin tuota etäkoulua koodatakkin kunhan vaan eivät veisi sitä vuoden lopussa. Joutunut elämässä itseratkaisemaan vuosien ajan ja se lasten kuntoutuksien ja lukemaan kuunnella asiantuntioita. Plääh tiedän parhaiten itse hoitavanikin.

No höh sun työsihän on äitinä olo sun lapsille ja kun teillä niitä noin montakin on niin se on jo enemmän kuin yhden ihmisen kokopäivätyö. Palkkaa ei vaan mitata rahassa vaan siinä että lapsilla on hyvä ja turvallinen olla ja ovat kovasti rakastettuja. Eikä siinä että on kotiäitinä ja pitää huolta perheestä ja lapsista kenelläkään pitäis olla mitään arvosteltavaa.🙂.

• Mikkojuhan kirjoitti:

No höh sun työsihän on äitinä olo sun lapsille ja kun teillä niitä noin montakin on niin se on jo enemmän kuin yhden ihmisen kokopäivätyö. Palkkaa ei vaan mitata rahassa vaan siinä että lapsilla on hyvä ja turvallinen olla ja ovat kovasti rakastettuja. Eikä siinä että on kotiäitinä ja pitää huolta perheestä ja lapsista kenelläkään pitäis olla mitään arvosteltavaa.🙂.

Minua sattuu ja pistän kiusaajista nyt tietoa eteenpäin ja kyllä esim mieskin tietää mikä toisen levittää koko perheestä tai lapsetkin tietää siinä henkisen väkivallan tekijä/t joutuu kärsimään kunnianloukkauksesta ja vääränlaista tietoa eteenpäin levittäjästä. Vuosia sitten pyysin tallentaa yllä pidon kiusaajat ja nyt pistän menee monta vuotta pistin nettipoliisille mutta jatkuu niin nyt on sitten lopullista omalla poliisille. Henkiseni loppuun palaminen vaatii nyt jo korvauksia kuin miehenkin stressata minun kuin lapsien nähneen vuosia minun itkenee.

Jotkut ihmiset eivät itseasiassa opi eikä heillä ole minkäälaista syytä minuun kohdistaa vihaa, on koko perhe tukena ja kuin joskus kirjoitin on kirjattua tietoa elämän tilanteesta kuin sairaala käynneistä kuin kaikesta muustakin aina johonkin merkintä olen hyvin loppu ja olen sen verta paljon koronasta valittanut ja muuta minua ei jännitä enää myös kasvoni näyttäminen ollut se merkittävä kuin kutsuma nimeni on tiedetty jo 20 vuotta. En ole kenenkään sylkykuppi minulla on oikeus elää omantapaistani elämää. Ilman henkisen väkivallan harjoittelijoita. .

• valtakunta kirjoitti:

Minua sattuu ja pistän kiusaajista nyt tietoa eteenpäin ja kyllä esim mieskin tietää mikä toisen levittää koko perheestä tai lapsetkin tietää siinä henkisen väkivallan tekijä/t joutuu kärsimään kunnianloukkauksesta ja vääränlaista tietoa eteenpäin levittäjästä. Vuosia sitten pyysin tallentaa yllä pidon kiusaajat ja nyt pistän menee monta vuotta pistin nettipoliisille mutta jatkuu niin nyt on sitten lopullista omalla poliisille. Henkiseni loppuun palaminen vaatii nyt jo korvauksia kuin miehenkin stressata minun kuin lapsien nähneen vuosia minun itkenee.

Jotkut ihmiset eivät itseasiassa opi eikä heillä ole minkäälaista syytä minuun kohdistaa vihaa, on koko perhe tukena ja kuin joskus kirjoitin on kirjattua tietoa elämän tilanteesta kuin sairaala käynneistä kuin kaikesta muustakin aina johonkin merkintä olen hyvin loppu ja olen sen verta paljon koronasta valittanut ja muuta minua ei jännitä enää myös kasvoni näyttäminen ollut se merkittävä kuin kutsuma nimeni on tiedetty jo 20 vuotta. En ole kenenkään sylkykuppi minulla on oikeus elää omantapaistani elämää. Ilman henkisen väkivallan harjoittelijoita. .

Oman paikkakunnan poliisille yhteyttä vain ja aina parempi, jos meet ihan paikan päällä käymään. Tätä samaa harrastaa eräät muakin kohtaan täällä. Yritä saada omalta osaltasi ne kousaamiset pois.

Oman paikkakunnan poliisille yhteyttä vain ja aina parempi, jos meet ihan paikan päällä käymään. Tätä samaa harrastaa eräät muakin kohtaan täällä. Yritä saada omalta osaltasi ne kousaamiset pois.

Taidan nyt lähettää netin kautta. Olen vaan nopeampi minua yritetään syyllistää jo etten tekisi oma vikansa kun käyttävät henkistä väkivaltaa kyseinen asia on tuomitsevaa enkä lähde enää peruuttaa.
        Kiitos sinulle. Olet erittäin tärkeä tuki ja apu.

• valtakunta kirjoitti:

Voi sua..tuntuu niin pahalta sun puolesta kun oot joutunu kärsimään noin pitkään kiusaamisesta. Ei se oo oikein että kukaan joutuis kärsimään kiusaamisesta ja jokaisella on oikeus elää elämäänsä kuten parhaaksi näkee ja oikeaksi kokee tietysti yhteiskunnan sääntöjen ja lakien puitteissa ja kun niin tekee ei se oo kenenkään muun asia. Mä toivon kovasti voimia ja jaksamista sulle ja koko perheelle ja toivottavasti asiat niin selviäis että kaiken näköinen kiusaaminen ja ilkeilyt loppuis.😊.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Voi sua..tuntuu niin pahalta sun puolesta kun oot joutunu kärsimään noin pitkään kiusaamisesta. Ei se oo oikein että kukaan joutuis kärsimään kiusaamisesta ja jokaisella on oikeus elää elämäänsä kuten parhaaksi näkee ja oikeaksi kokee tietysti yhteiskunnan sääntöjen ja lakien puitteissa ja kun niin tekee ei se oo kenenkään muun asia. Mä toivon kovasti voimia ja jaksamista sulle ja koko perheelle ja toivottavasti asiat niin selviäis että kaiken näköinen kiusaaminen ja ilkeilyt loppuis.😊.

Toivotaan että loppuu löysin tämmöisen sairaan jutunkin. https://keskustelu.suomi24.fi/t/17702384/rolli-tanaan-aiheena-parisuhteiden-yksinkertaisuus#comment-118540204

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

.

Tuo on henkistä väkivaltaa sinua ja lapsia kohtaan. En ihmettelisi vaikka virkavalta puuttuisi tuohon jos tietäisivät.

• Anonyymi

mutta niin jos käyttää jotain ihmeellisiä tekniikoitakin mielenhallintaan niin markokaan ei niistä ymmärrä heh

• Anonyymi

mutta siis... niin erikoisia oman mielen hallintatekniikoita voi olla, joka minulle tuli mieleen että jos tytöt käyttävät tuon tyyppisiä jos alkaa tulemaan vain pelottavia unia...

• Anonyymi

oikeasti tähänkin voisin kirjoittaa että jos jollekin kivalle tytöllekin tulee paha mieli.
      ... justiin tyypillisiä jotkut juttuni voivat olla mutta ei tarkoitusta sinänsä.

• Anonyymi

siis jos kirjailee vahingossa jotain loukkaavaa jotain niin tytöt yleensä ymmärtävät että jotain hassua juttua eivätkä loukkaannu lainkaan sinänsä...

• Anonyymi

voisin kertoa tuollaisista teknisistä keinoistakin miten ohjailllaan omia uniakin, mutta en halua koska ... sitten voi tulla pahojakin unia ja sellaista sitten, tuon asian takia en halua kouluttaa ketään tuollaiseen.

• Anonyymi

niin joo sodat ja jutut uutisissakin.... jokainen tietää että missään sodassa ei ole voittajaa, vbain häbviäjiä..

mitä itse olen yrittänyt.... siis tehdä jotain hauskempaa oloa kertomalla jotain hassuja juttuja jne.

• Anonyymi

niin jotkut voivat huomatakin että tosiaan tahallani yritän ... siis iloistuttaa ihmisiä empatiallasni... jollsin tavoin.

• Anonyymi

tuollainen juttu että jos yrittää olla kaikille ystävällinen ja siis kirjoittaa jotain hauskaa, ei riittäisi einsteinin eikä oppenheimerinkaan älykkyydet jos kaikille pitäisi olla mukava kaiken aikaa :D

• Anonyymi

mutta tuollainen jos joku hämähäkki kiipeilee yön pimeydessä peittosi alla ja kutittelee kävellessään siten jalkojasi... itse en siedä tuolllaisia liiskaisin kyllä heti muttaq sinänsä hassua sinänsä kun jollekin ötökälle voi olla jännittävä paikka mennä tutkimaan lämpimän peiton allekin jotain juttuja

• Siis upeita vastauksia eräiltä henkilöiltä🥰

Olen jotenkin tosi huono näissä. Tai siis kun ainakin omat parisuhteeni, ovat olleet niin erilaisia”tunnekylläistä”. Eka poikaystäväni nyt oli ihan lapsi, olin häntä 3 vuotta vanhempi. Eli ihan sellaista opettelua. Tämän jälkeen meni jokunen vuosi ja seurustelin täysin sisäänpäin kääntyneen kundin kanssa., sitten ”seurustelin” sitoutumiskammoisen kanssa ei siinä mitään syvällisiä keskusteluja käyty. Sitten eräs käyttäytyi aika ajoin hyvinkin narsistisesti..

Mutta siis tuohon osaan sanoa, että aika harvassa on ne henkilöt joiden kanssa voin irl nyt rupatella niitä arimpiakin asioita. Sillä tavalla että se on heti luontevaa. Niin ja siihen auttaa se että molemmat on jotenkin samalla aaltopituudella.

Hyvältähän se tuntuu jos tuntee jotain suurta💗

• Anonyymi

Kannatas varmaan tutustua henkilöön, eikä luoda kuviteltua yhteyttä olemattomaan. Nykyään on tapana jopa huudella ihan vieraille ihmisille etteivät halua sitä ihmistä vielä kun nuo typerykset ymmärtäisi ettei niitä itseäänkään haluta. Vuosikymmeniä olen joutunut kuuntelemaan tuota ja vielä kerran kirjoitan jos tämä auttaisi en minäkään halua teistä ketään koskaan. Kuten te olette kieltänyt keskusteluja niin ei teidänkään kanssa huvita keskustella on niin tyhmät aiheet kummittelijat. Terveisin Paula.

• Anonyymi

mukava nähdä nimimerkkisi... valloitti mielen nuo .... ötökät jotka voivat kutitella nukkuessasi peiton alla, mutta ei täällä kaupungissa ole sellaisia.

Jotain juttuja poliisilla on, ei liity minuun, enkä tiedä mitä ollenkaan.

siis niin jos pienet eläimet eli joku ötökkä kipittelee vartalollasi niin suntee tavallaan kutinana

• Anonyymi

Ehkäpä mulla on ystävien kanssa enemmän tunne yhteyttä kuin kumppanin. Ollaan hyvin erilaisia ajatusmaailmalta mutta kuitenkin asioita jotka yhdistävät. Toisaalta se tekee välillä yksinäisen olon suhteessa kun tuntuu ettei toinen ymmärrä. Jos tunneyhteydellä tarkoitettu sitä että ymmärtää mitä toinen tarkoittaa ja ollaan samankaltaisia lukee toisen tunteita. Kait sitä jonkinlainen on ollut suhteen alussa. Mutta ei se ole koskaan ollut niin joidenkin kanssa syntyy samantien.

• Onko tunneyhteys sinulle tärkeä parisuhteessa ja kuinka tärkeä?
      - Jotta pystyisin rakentamaan parisuhdetta kumppaniin, on tunneyhteys erittin tärkeä seikka. Ilman yhteisymmärrystä en kykenisi sitoutumaan ja rakentamaan parisuhteen peruspilareita. Tunneyhteyden merkitys korostuu, kun parisuhde syvenee.

Mitkä asiat koet vaikuttamassa tunneyhteyden syntymisen taustalla?
      - Yhteiset arvot, ajatusmaailma, luottamus ja kommunikointi. Toimiva henkinen ja fyysinen läheisyys. Kasvava rakkauden ja hellyyden tunne.
      Näiden kaikkien asioiden pitää toimia, muuten ei synny toivottua yhteyttä.

Miltä syvä tunne yhteys tuntuu sydämessä ja järjessä?
      - Sydän on pakahtumaisillaan onnesta. Hymyilyttää, tanssituttaa. Olo on kevyt ja iloinen.
      Kun ihminen on onnellinen, hän säteilee myös ulospäin.
      Järjellä tätä ei voi selittää. Mieli on kuin seesteinen kesätuuli ja Vivaldia soittava vuoristorata.

Onko syvä yhteyden tunne mahdollista kaikkien kanssa vai pikemminkin 50% vai 10% vai 1% kanssa?
      - Mitään tilastoa minulla ei ole antaa, puhun vain omasta puolestani. Mielestäni syvä yhteys syntyy vain muutaman ihmisen kanssa. Ihmiset ovat yksilöitä ja persoonallisuuksia. Tätä tunnetta ei voida pakottaa, eikä vaatia. Se tulee, jos on tullakseen, tai jää tulematta.

Mistä se oikein syntyy omalla kohdalla ja mitä siihen vaaditaan?
      - Vastasin tähän jo tuolla aikaisemmin.

Kiitos gallupista! 😊

• Anonyymi

minulle ainakin tunneyhteys jos palstalaisista niin pidän Haaveilijasta, mutta niin jos koko galalsien ja maailmankaikkeuden asioissa, sanoisin että: pidän todella paljon nuorista naisista, koska ovat auttaneet minua monissa jutuissa aika hyvinkin siis nuori nainen noin 24v.

Ja tuollaisen asian takia itsekin haluan aina auttaa jos tarvitsevat jotain apua.

• No en tiedä onko olemassa ihan oikeaa tunneyhteyttä?

Ihan perinteinen empatia ja sympatia riittävät, mutta onhan niissäkin jo jotain. :o)

Mulle tulee jostain tunneyhteydestä mieleen, että pitäisi jo tietää jalkaterien asennosta tai nenävipatuksesta, sekä kuun ja merkuriuksen suhteesta neptunukseen, mistä kenkä puristaa, tai mitä toinen on vailla. :oD

Minusta on tärkeää ymmärtää, ettei tunteet ole yhteyksissä toisiinsa, vaan ihmiset ovat....jos ovat. :o)

• Ei tunneyhteys ole ajatusten lukemista, eikä kiukuttelevan naisen mielialojen peilaamisen ja miellyttämisen komboa. Eikä tunneyhteys ole mielipiteiden synergiaa. Ei sinne päinkään!

Täällä on ainakin omasta mielestä pari täydellisyyttä hipovaa kuvausta mitä tunneyhteys on.

• Citrinella kirjoitti:

Ei tunneyhteys ole ajatusten lukemista, eikä kiukuttelevan naisen mielialojen peilaamisen ja miellyttämisen komboa. Eikä tunneyhteys ole mielipiteiden synergiaa. Ei sinne päinkään!

Täällä on ainakin omasta mielestä pari täydellisyyttä hipovaa kuvausta mitä tunneyhteys on.

No kyllä mä tavallaan tiedänkin mitä sillä tarkoitetaan, mutta mä haluan silti pitää erillään toisten tunteiden yhteyden. Minusta se on jotenkin luonnollista, eikä siihen tarvita mitään sielujen sympatiaa, vaan ihan sympatiaa vaan. :o)
        Ja empatiaa.

Kyllä ihmisistä näkee, kun heitä painaa jokin tms. Ja ei sitä tunnetta toiselta täysin saa kopattua, vaan se empatia tulee vastaavasta kokemuksesta itselle joskus...Mutta siltikin ei sitä tiedä mitä se toinen kokee....ja se on tärkeää. Että osaa vaan olla läsnä, eikä alkaa vertaamaan sitä siihen omaan aikaisempaan tunteeseen.

Ja sama on jossain positiivisemmassakin tunteessa...toinen voi olla ihan kiluna jostain mistä sinä et... Silloin pitää osata vaan nauttia siitä toisen hyvästä tunteesta.

Niin ja kannattaa kysellä toiselta, että miten haluaa, että reagoi mihinkin hänessä. Jotkut haluaa halauksen, jotkut vaan omaa rauhaa... Ja minusta se on tärkeämpää, kuin osata muka se tehdä juuri oikein pelkästään jollain tunneyhteydellä.

Hiffaatko?

• Disseisback kirjoitti:

No kyllä mä tavallaan tiedänkin mitä sillä tarkoitetaan, mutta mä haluan silti pitää erillään toisten tunteiden yhteyden. Minusta se on jotenkin luonnollista, eikä siihen tarvita mitään sielujen sympatiaa, vaan ihan sympatiaa vaan. :o)
        Ja empatiaa.

Kyllä ihmisistä näkee, kun heitä painaa jokin tms. Ja ei sitä tunnetta toiselta täysin saa kopattua, vaan se empatia tulee vastaavasta kokemuksesta itselle joskus...Mutta siltikin ei sitä tiedä mitä se toinen kokee....ja se on tärkeää. Että osaa vaan olla läsnä, eikä alkaa vertaamaan sitä siihen omaan aikaisempaan tunteeseen.

Ja sama on jossain positiivisemmassakin tunteessa...toinen voi olla ihan kiluna jostain mistä sinä et... Silloin pitää osata vaan nauttia siitä toisen hyvästä tunteesta.

Niin ja kannattaa kysellä toiselta, että miten haluaa, että reagoi mihinkin hänessä. Jotkut haluaa halauksen, jotkut vaan omaa rauhaa... Ja minusta se on tärkeämpää, kuin osata muka se tehdä juuri oikein pelkästään jollain tunneyhteydellä.

Hiffaatko?

Ei tunneyhteys tarkoita, etteikö kannattaisi silti keskustella ja kysyä tulkitsemisen sijasta. Tunneyhteys ei ole vaihtoehto millekään muulle normaalille tai epänormaalille asialle/toimalle suhteessa vaan pelkästään extraa. Ilman tunneyhteyttä tai kun yhteys kuolee kosisin liiton kulissiksi.

Ehkä tarkoitat ettei tunneyhteyttä tarvitse hehkuttaa vaan pikemminkin elää tunnetta??? Niin minäkin käytännössä parisuhteessa teen, en ole koskaan suhteessa ollessa ottanut esille sanaa tunneyhteys. Silti ilman tunneyhteyttä suhde maistuu pahville. Soijakin on herkkua sen rinnalla. 😂

• Citrinella kirjoitti:

Ei tunneyhteys tarkoita, etteikö kannattaisi silti keskustella ja kysyä tulkitsemisen sijasta. Tunneyhteys ei ole vaihtoehto millekään muulle normaalille tai epänormaalille asialle/toimalle suhteessa vaan pelkästään extraa. Ilman tunneyhteyttä tai kun yhteys kuolee kosisin liiton kulissiksi.

Ehkä tarkoitat ettei tunneyhteyttä tarvitse hehkuttaa vaan pikemminkin elää tunnetta??? Niin minäkin käytännössä parisuhteessa teen, en ole koskaan suhteessa ollessa ottanut esille sanaa tunneyhteys. Silti ilman tunneyhteyttä suhde maistuu pahville. Soijakin on herkkua sen rinnalla. 😂

No mä vaan itse tykkään antaa mahkut ihmisille. Mä uskon, että kaikilla ei ole ehkä ihan samanlaisia mahkuja oppia käyttäytymään suoraan empaattisesti. Voi olla, etteivät he ole sitä itse koskaan oikeen kokeneet.

Olen kohdannut hyviä naisia, mutta heillä ei ehkä se empatia ole ollut sitä mitä minä olen toivonut. Mutta siinä tein virheen, että odotin jotain sellaista, mitä he eivät edes tienneet olevan.

Mutta muut saa toki tehdä itse miten tykkää. :o)

• Anonyymi

niin mikä on empatian ja sosiopatian ero.

• Anonyymi

Empaattinen ymmärtää miltä toisesta tuntuu, sosiopaatti ei.

• Must

• Anonyymi

sosionomi on sosiopaatti eli psykopaatti ovat synonyymejä.

• Anonyymi

Mikä tunne?

• Anonyymi

Ni. Ei merkkaa mitää.

• Anonyymi

Tunne?

• Anonyymi

Kaikkea.
      Se tunne on hedonistinen ja itsekeskeinen ainakin minulla.
      Jos saa rakkautta 100 prossaa antaa sitä myös.
      Jos pettyy rakkaudessa ,pettyy yleensä lopullisesti.
      Minun tyyppisen kanssa se on siis riski.
      Loukattu tunne kärventyy aikansa mutta se on lopullinen jäljelle jää kaveruus tyypistä riippuen.
      Itseni tuntien ,parempi olla yksin.
      Ihastuessaan johonkin se on intensiivistä,haavoittavaa.Ilman varmuutta vasta rakkaudesta kärventyy kärsii kongreettisesti mutta sillä on puolensa ,silloin pettyminen on myös mahdoton ja tunne voi kestää todella pitkään.
      Minulle rakkauden tunne lisää muiden tunteiden määrää myös, draamaa tiedossa.
      Tunne latistuu jos rakas paljastuu on viilipytyksi(kohde tykkää tasaisesta,tylsästä arjesta).

• Tunneyhteys on mahdollista harvojen kanssa. Ihan ok ja kivaa voi olla ihmisten seurassa joiden kanssa viihtyy, muttei se vielä ole tunneyhteys mitä mä vaadin parisuhteelta. Joten ei riitä olla ihan kiva ja hyvä tyyppi.

Pitää löytyä tunneyhteys, rakkaus molemminpuolin. Ei siitä muuten tule kuin järkisuhde, missä rakkaus on lähinnä arjen toimintoja, ei syvää kiintymystä ja tunnetta.

• Anonyymi

Tunneyhteys on tärkeä kaiken muunkin yhteyden kanssa. En jaksanut lukea ketjua. Enkä lue.

Tunneyhteys liittyy luottamukseen, tuntemiseen ja siihen, että toinen säilyy sun vierellä. Se liittyy ihan oikeaan tuntemiseen ja vuorovaikutukseen, ei mihinkään feikkijuttuihin yhtään missään.

• Anonyymi

Tunneyhteys tarvitaan missä tahansa läheisessä ihmissuhteessa, mutta varsinkin parisuhteessa. Tunneyhteyden ytimessä on suunnilleen samankaltainen taajuus. Siihen tarvitaan mm rivien välistä lukemisen taitoa ja empatiaa.

- Sheena

• Anonyymi

Sydämeni laulaa

Vain yhden kanssa

Laulaako sinunkin sydämesi ?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      57
      3471
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2826
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      148
      2640
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2331
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      357
      2053
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      156
      1724
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      76
      1495
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1338
    9. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      38
      1293
    10. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      24
      1184
    Aihe