Mukamas syömishäiriö

Anonyymi-ap

Oon ollu 4-luokan alusta pyöreä mutta syönyt aina riittävästi. Sitten tuli etäkoulu ja söin tylsyyteeni, ei mitään hajua paljonko painoin tohon aikaan mutta muistan jos tuolloin miettineeni laihtumista mutta en ikinä tehnyt mitään asian eteen:D 2022 elokuussa oli n68kg/170cm eli ihan normaali, vihasin itseäni mutta en taaskaan tehnyt mitään asian eteen. 2023 talvella kaikki lähti käsistä, mä joka päivä bingesin (ylensöin kerralla kaiken mitä näin edessäni) ja käytiin kaupassa jokapäivä koulu jälkeen. Ostin joka kerta suklaalevyn ja vetösin sen helposti tunnin sisällä. Tollasesta nyt tietenkin lihoaa. Olin maaliskuussa 74kg ja mulla naksahti päässä että nyt on tehtävä jotain. En aloittanut kuitenkaan heti sillä ajattelin aina että "aloitan huomenna" Toukokuussa olin kuitenkin 70kiloa koska keväällä liikkuu enemmän pyörällä yms. Heinäkuun alussa alotin tän laihduttamisen kunnolla, kävin lenkeillä ja söin vähemmän. Ensimmäisen kerran näin kutosella alkavan luvun heinäkuun puolivälissä ja olin onnellinen siitä. Se ei kuitenkaan riitä ja koulujen alussa olin n. 66kg. Nyt olen laihtunut kunnolla ja alkaa näkyä oikeasti huomattavia muutoksia ja olen kuullut siitä. Olen onnen kukkuloilla silloinkun joku mainitsee laihtumisestani. Nyt 25.10.23 painan 59.8 eli tahti on vähän hidastunut (-5kg 2kk) vähän kaduttaa sillä varmasti oisin pystynyt parempaan. Nyt mulle porukat huutaa kuinka oon menossa syömishäiriöön ja mut tungetaan nenämahaletkuun:DD voin olla tyhmä mutta en sentään niin tyhmä että tollasta paskaa uskoisin. Mulla ei voi olla anoreksiaa jos en ole alipainoinen, se ei oo mahollista eikä mua mihinkään osastolle tungeta koska en oo tarpeeks laiha ( enkä siis haluakkaan kumpaakaan). Aijjon laihduttaa vielä vähän mutta tää alkaa kyllästyttää kun on aina kylmä ja hiukset tippuu yms ni alan jossaikohtaa syömää normaalisti:D tää on vaan paha kun mulla on tälläkin hetkellä sellane "all or nothing" ajattelutapa eli joko en syö ku sen max 400kaloria päivässä taikka sit syön kaiken koska en pysty kontrolloimaan itseäni😭 mutta tosiaan jos ois jouluks vaikka 55kiloo ni ois aika jees..??? Alipainon raja BMI mukaan mulla menee siinä 53-54kilon kohdalla, entiiä kuitenkaan ku BMI ei oo luotettavimmasta päästä. Entiiä tätä ei varmaan kukaan lue eikä kiinnosta ku yksinäisiä paskoja mutta ainaki sain ajatuksiani sanottua. Olen nyt siis 14v tyttö ja pituus 171cm, paino sen 59.8-60.0. Mun menkat ei oo vielä lähteny kävelee ja sinänsä toivon ettei niin käykään ku varmaan haluaisin muksun tulevaisuudessa pyöräyttää kattoo ny.

4

281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En mäkään usko, että sulla olisi syömishäiriö, ainakaan vielä.
      Mutta ole varovainen.
      Joku häiriö kuitenkin on, joka saa sut käyttäytymään tuolla tavalla. Pakonomainen käytös syömisen kanssa, ja jatkuva painon tarkkailu ei ole normaalia.
      Mieti sun tunteita ja omaa itseäsi, miltä susta tuntuu, mitä mieltä olet itsestäsi ?

      Laitoit loppuun mittasi, olet nyt ihan hyvän kokoinen.
      Kerroit myös, että lapsiakin tulevaisuudessa ajatellut, pidä toi. On hyvä olla tulevaisuuden suunnitelmia, se auttaa pitämään jalat maassa ja järjen päässä.
      Kaikkea hyvää ja valoa tulevaisuuteesi.

    • Anonyymi

      aloittaja on 14 joten tuskin nyt lähi vuosina niitä lapsia on hankkimassa. Tuskin vanhemmat haluu lapsestaan teiniäidin.

    • Anonyymi

      No jos 14-vuotias puhuu tulevaisuudesta, niin ei se välttämättä tarkoita lähimmän 2-5 vuodenkaan aikana.
      Jos tuossa iässä alkaa olla häiriötä syömisen ja psyyken kanssa, niin ei niitä ehdi hoitaa pois ihan parissa vuodessa, useampi vuosi menee, että saa itsensä kuntoon.
      14 vuotta on ihan hyvä ikä pohtia tulevaisuutta kaiken kaikkiaan, ei siitä kauan mene, kun tulee täysi-ikäiseksi. Eikä täysi-ikäiseksi tullessakaan, 18 vuotta täyttäessään, tarvitse olla ihan just heti täysin aikuinen.

    • Anonyymi

      Moi. Jos sua yhtään kiinnostais jutella jonku kanssa joka on saman ikänen ja on ihan samassa veneessä sun kanssa, näitten syömis juttujen suhteen, ni mieluusti juttelisin näist jutuista vaikka snäpissä tai jossaki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4803
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2290
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1816
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1481
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1121
    10. 23
      1102
    Aihe