Lähtöpassit tulisi Orpolle

Anonyymi-ap

Mikäli Suomi olisi yhtiö jonka työllisyys oli huipussa johtaja Marin aikana ja oli jopa työvoimapulaa.
Nyt sitten toimitusjohtaja Orpo saisi potkut tehtävästään firman hallituksen puheenjohtajan toimesta.
Johtaja Orpo kun saattoi yrityksen tilaan jossa työntekijöille jaetaan lopputilejä ja firmaa uhkaa paha taantuma.

Orpo saisi ottaa mukaansa ainoastaan salkunkantaja Purran joka epäonnistui tehtävässään myös täysin.
Firmassa velat vain lisääntyy ja henkilöstöä uhkaa jopa nälkävuodet.

87

577

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kokoomuslaista kommunismia. Sininen sosialismi imuroi hyvinvointivaltion kuiviin negatiivisella oravanpyörällään.

      • Anonyymi

        Petteri on tekoälyn pauloissa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Petteri on tekoälyn pauloissa..

        Petteri tarvitseekin tekoälyä , mutta nopeasti. ........... itselleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Petteri tarvitseekin tekoälyä , mutta nopeasti. ........... itselleen.

        Sitä älyä puuttui vihervasemmistolta, kun sorvasivat "soteuudistusta".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä älyä puuttui vihervasemmistolta, kun sorvasivat "soteuudistusta".

        Juurisyyt johtuu kuitenkin siitä, että ennen Sotea oikeistovetoiset kunnat ja kaupungit rakensivat pää märkänä seiniä ja kattoja, joita sitten aikoivat myydä tai vuokrata hyvinvointialueille.

        Nyt sitten vielä onneton oikeistohallitus on viemässä rahoituksen Sote alueilta, kun Suomen eliitti tarvitsee verohelpotukset ja elinkeinoelämä humputtelutukia.


    • Anonyymi

      Hauska kommunisti.

      • Anonyymi

        Kokoomuslainen sosialismi on parempi termi. Kokoomus sosialisoi kansalaisten rahat omiin taskuihin


    • Anonyymi

      TYHMÄ DEMARI.

      • Anonyymi

        Aina kuitenkin fiksumpi ja viisampi kuin sinä tikkukirjainpersu.


      • Anonyymi

        Ei ole demarit tyhmiä. Tyhmiä ovat Purra ja Orpo. Kaksi todella tyhmää ja huonoa johtajaa. Eivät muuta osaa kun haukkua edellistä hallitusta. Siinä näyttävät oikein tyhmyytensä.
        Tämä hallitus ei velaksi elä. Valehdellut äänestäjilleen kumpikin. Kehtaavat vielä istua ministeriaitiossa.


    • Anonyymi

      No juu, ei ole Orposta hoitaan taloutta .
      Voisivat mennä Purran kanssa yhdessä kerään tietulleja, vaikka silloinkin ökypirssit pääsis ilman maksua hurahtaan ohi.

      • Anonyymi

        PETTERITPURRAAN


    • Kerropas nyt mitä SS teki mikä olisi nostanut työllisyyttä tuottavissa yrityksissä? Julkista veronsyöjäsektoria ei lasketa mukaan, koska se ei tuota verotuloja!

      Mehän tänään vielä elämme SS aikaa, vasta ensi vuonna ja sen jälkeen aina vaan enemmän alkaa näkyä Orpon hallituksen vaikutus asiaan. Kai sinä nyt sen verran ymmärrät?

      • Anonyymi

        Sehän pitää kysyntää yllä kun työntekijöillä on ostovoimaa ja Marin huolehti myös heikoimmista, sekä eläkeläiset olivat yhdenvertaisia.

        Orpo kylvää epävarmuutta tulevaan ja erityisesti talouteen ja se jos mikä on myrkkyä yrittäjille.
        Ensimmäisenä hallitus huitaise palvelualoja märällä rätillä kasvoihin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sehän pitää kysyntää yllä kun työntekijöillä on ostovoimaa ja Marin huolehti myös heikoimmista, sekä eläkeläiset olivat yhdenvertaisia.

        Orpo kylvää epävarmuutta tulevaan ja erityisesti talouteen ja se jos mikä on myrkkyä yrittäjille.
        Ensimmäisenä hallitus huitaise palvelualoja märällä rätillä kasvoihin.

        Vain ansaittyu palkka on oikea ostovoimaa, koska olet silloin tenyt jotain jonka joku muu voi ostaa! Sama koskee palveluita kun teet sen siten, että joku siitä haluaa maksaa!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Vain ansaittyu palkka on oikea ostovoimaa, koska olet silloin tenyt jotain jonka joku muu voi ostaa! Sama koskee palveluita kun teet sen siten, että joku siitä haluaa maksaa!

        Kyllä työnantaja huomaa jo koeajalla kuka pystyy tarvittavan työsuoritteen täyttään ja siten palkkansa ansaitsee.
        Siksihän se koeaika on olemassa.

        Palvelualoilla ihmiset karsii niitä ostoksia jotka eivät ole välttämättömiä ja niitähän on entistä enemmän nyky-yhteiskunnassa.
        Mutta sama epävarmuus valtaa monia muitakin aloja kuten vaikka uusien autojen kauppa on jopa romahtanut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä työnantaja huomaa jo koeajalla kuka pystyy tarvittavan työsuoritteen täyttään ja siten palkkansa ansaitsee.
        Siksihän se koeaika on olemassa.

        Palvelualoilla ihmiset karsii niitä ostoksia jotka eivät ole välttämättömiä ja niitähän on entistä enemmän nyky-yhteiskunnassa.
        Mutta sama epävarmuus valtaa monia muitakin aloja kuten vaikka uusien autojen kauppa on jopa romahtanut.

        Koeaika on hyvä mutta kestää vain hetken. Kyllä se asenne työhön pitää säilyttää loppuun asti ja petrata vielä kun työ tulee tutummaksi!

        Tarkoitushan ei ole käyttää kaikkea rahaa jonka ansaitsee, vaan osa on laitettava plakkariin, sieltä sitten voi tarpeen niin vaatiessa sitä hyödyntää. Itse olen noin toiminut eikä ole ongelmia rahan suhteen eläkkeelläkään!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Koeaika on hyvä mutta kestää vain hetken. Kyllä se asenne työhön pitää säilyttää loppuun asti ja petrata vielä kun työ tulee tutummaksi!

        Tarkoitushan ei ole käyttää kaikkea rahaa jonka ansaitsee, vaan osa on laitettava plakkariin, sieltä sitten voi tarpeen niin vaatiessa sitä hyödyntää. Itse olen noin toiminut eikä ole ongelmia rahan suhteen eläkkeelläkään!

        Minä itse taas!

        Kannatko Suomeen lakia minipalkasta jolla tulee Suomessa toimeen? Onko järkeä että ihmisiä pakotetaan EK:n ja Kokoomuksen orjiksi pienellä palkalla? Jos yrityksen ajatus, suunnittelu ja toiminta ei riitä että se toimii niin ettei pysty maksamaan sellaisia palkkoja joilla sen työntekijä Suomessa tulee toimeen ei ole myöskään oikeutettu toimimaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä itse taas!

        Kannatko Suomeen lakia minipalkasta jolla tulee Suomessa toimeen? Onko järkeä että ihmisiä pakotetaan EK:n ja Kokoomuksen orjiksi pienellä palkalla? Jos yrityksen ajatus, suunnittelu ja toiminta ei riitä että se toimii niin ettei pysty maksamaan sellaisia palkkoja joilla sen työntekijä Suomessa tulee toimeen ei ole myöskään oikeutettu toimimaan.

        Mitä ihmettä te Lyylit tolkutatte minimipalkoista? Minä olen aina halunnut ansaittua palkkaa! Silläpärjää paremmin kuin minillä!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Mitä ihmettä te Lyylit tolkutatte minimipalkoista? Minä olen aina halunnut ansaittua palkkaa! Silläpärjää paremmin kuin minillä!

        Etkö ymmärrä oikeasti?????????

        Ymmärrätkö mihin vastasi????????????????????

        Missä laitoksessa saat hoitosi?

        Jossain täällä näin jokin aika sitten yhteenvedon sinun historiasta näillä palstoilla, ja se kertoi että olet täysin ulkona normaalista elämästä ja yhteiskunnasta.


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Koeaika on hyvä mutta kestää vain hetken. Kyllä se asenne työhön pitää säilyttää loppuun asti ja petrata vielä kun työ tulee tutummaksi!

        Tarkoitushan ei ole käyttää kaikkea rahaa jonka ansaitsee, vaan osa on laitettava plakkariin, sieltä sitten voi tarpeen niin vaatiessa sitä hyödyntää. Itse olen noin toiminut eikä ole ongelmia rahan suhteen eläkkeelläkään!

        Itselläkin eläkkeellä asiat hyvin. Osasin väistää EK:n ja Kokoomuksen halut. Jokainen joka samoin on osannut toimia on voittaja. Suomen ja suomalaisten hyvinvoinnin suurin uhkahan on ollut EK ja Kokoomus mafiat jotka ei hyväksy että olisi joku päätetty turva työntekijöille. Pitäisi säätää laki minipalkasta kaikille ja Kokoomuksen toiminnan kieltäminen. Historiahan jo osoittaa kuinka haitallinen Kokoomus on ollut Suomelle ja suomalaisille. Mitään hyvää ei kukaan osaa sanoa Kokoomuksen toimista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ymmärrä oikeasti?????????

        Ymmärrätkö mihin vastasi????????????????????

        Missä laitoksessa saat hoitosi?

        Jossain täällä näin jokin aika sitten yhteenvedon sinun historiasta näillä palstoilla, ja se kertoi että olet täysin ulkona normaalista elämästä ja yhteiskunnasta.

        Tuopas nyt esiin se historiani!

        Elämäni on ollut varsin normaalia itsestään huolehtivan elämää, en ole siihen mitään ay mafiaa tarvinnut asioistani huolehtimaan ja siksi ehkä olenkin pärjännyt keskínkertaista paremmin!

        Kotihoidossahan minä itseäni hoitelen!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itselläkin eläkkeellä asiat hyvin. Osasin väistää EK:n ja Kokoomuksen halut. Jokainen joka samoin on osannut toimia on voittaja. Suomen ja suomalaisten hyvinvoinnin suurin uhkahan on ollut EK ja Kokoomus mafiat jotka ei hyväksy että olisi joku päätetty turva työntekijöille. Pitäisi säätää laki minipalkasta kaikille ja Kokoomuksen toiminnan kieltäminen. Historiahan jo osoittaa kuinka haitallinen Kokoomus on ollut Suomelle ja suomalaisille. Mitään hyvää ei kukaan osaa sanoa Kokoomuksen toimista.

        Olet taas Lyyli tyyliin lähtenyt apinoimaan ja lainaamaan minun ilmaisujani! Ei sitten oma pääsi kykene omia ilmaisuja luomaan? Sré ob sitä lyyliyttä jota vasureilla näyttää olevan painolastinaan!

        Työntekijän ainoa ansaittu turva on tehdä työnsä kunnolla ja tuottavasti. Kaikki muu on haihattelua, joka vain lisää työttömyyttä!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Vain ansaittyu palkka on oikea ostovoimaa, koska olet silloin tenyt jotain jonka joku muu voi ostaa! Sama koskee palveluita kun teet sen siten, että joku siitä haluaa maksaa!

        Niinkuin maailman vanhimmasta ammatista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinkuin maailman vanhimmasta ammatista.

        Kyllä lammaspaimenkin ansaitysee arvostuksensa!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Mitä ihmettä te Lyylit tolkutatte minimipalkoista? Minä olen aina halunnut ansaittua palkkaa! Silläpärjää paremmin kuin minillä!

        Kokoomukselle ja ek:lle ansaittu palkka on nimenomaan minimipalkka, mikä lie, kohta kun vauhtiin pääsevät


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kokoomukselle ja ek:lle ansaittu palkka on nimenomaan minimipalkka, mikä lie, kohta kun vauhtiin pääsevät

        Sinulla on varmaan faktaa osoittaa väitteesi oikeaksi! Jään odottamaan mielenkiinnolla!

        Olet väärässä, on minun mielipiteeni. Itse olen koko työurani aikana neuvotellut omat palkkani, eikä siinä ole minimissä pysytty vaan aina olen pyrkinyt maksimoimaan ja tehnyt sen eteen töitä, jotta ei ole valittaa tarvinnut!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä itse taas!

        Kannatko Suomeen lakia minipalkasta jolla tulee Suomessa toimeen? Onko järkeä että ihmisiä pakotetaan EK:n ja Kokoomuksen orjiksi pienellä palkalla? Jos yrityksen ajatus, suunnittelu ja toiminta ei riitä että se toimii niin ettei pysty maksamaan sellaisia palkkoja joilla sen työntekijä Suomessa tulee toimeen ei ole myöskään oikeutettu toimimaan.

        Tuollaiseen kysymykseen vastaus vaatii ensin pohdinnan siitä että mitä on "tulla toimeen". Olen nähnyt monessa firmassa samaa työtä samalla palkalla tekevien joutuvan nimenomaan rahojen riittävyyden kanssa erinäisiin ongelmiin. Toiset rekentaa talon ja kasvattavat lapset samalla palkalla jolla toinen on kokoajan persauki ja koittaa vipata muilta vaikka edellisetkin on maksamatta, siis samaa palkkaa ja etuja saavilta työkavereiltaan.
        Riittävää palkkaa ei olekkaan jos elämäntyyli on sellainen ettei yhtään katso huomista. On jo laskennallisesti mahdotonta että hiuakn päälle 3-kymmppinen pariskunta omaisi niin paljon varallisuutta että heillä olisi varaa siihen kaupungin uudella lähiöalueella olevaan uuteen omakotitaloon vuokratontilla, kahteen uuteen autoon pihassa ja 4.n etelänmatkaan vuodessa. Varallisuus hankitaan pitkäjänteisesti, ei velaksi. Jos kaikki, siis ihan kaikki on swean omaisuutta niin taloudenpito on kuin marinilla, koitetaan elää koroilla eikä ymmärretä että velak ei lyhene vaikka sen päällä olevan rievun arvo tippuu kokoajan.
        Vai onko joku sitä mieltä että ne ketkä haluavat leveästi elää ilman omaa rahaa ja ansiotaan, ovat oikeutettuja sellaiseen palkkaan joka turvaa tuon kuvitteellisen(=valheellisen) elintason, ja ne jotka elävät varojensa mukaan saavat tyytyä siihen mikä nippanappa riittää, ja kun oppivat säästämään vähästään niin ainahan ne voi kiristää vyötään lisää toisten huiskentlun hyväksi?


      • jeri1970 kirjoitti:

        Tuollaiseen kysymykseen vastaus vaatii ensin pohdinnan siitä että mitä on "tulla toimeen". Olen nähnyt monessa firmassa samaa työtä samalla palkalla tekevien joutuvan nimenomaan rahojen riittävyyden kanssa erinäisiin ongelmiin. Toiset rekentaa talon ja kasvattavat lapset samalla palkalla jolla toinen on kokoajan persauki ja koittaa vipata muilta vaikka edellisetkin on maksamatta, siis samaa palkkaa ja etuja saavilta työkavereiltaan.
        Riittävää palkkaa ei olekkaan jos elämäntyyli on sellainen ettei yhtään katso huomista. On jo laskennallisesti mahdotonta että hiuakn päälle 3-kymmppinen pariskunta omaisi niin paljon varallisuutta että heillä olisi varaa siihen kaupungin uudella lähiöalueella olevaan uuteen omakotitaloon vuokratontilla, kahteen uuteen autoon pihassa ja 4.n etelänmatkaan vuodessa. Varallisuus hankitaan pitkäjänteisesti, ei velaksi. Jos kaikki, siis ihan kaikki on swean omaisuutta niin taloudenpito on kuin marinilla, koitetaan elää koroilla eikä ymmärretä että velak ei lyhene vaikka sen päällä olevan rievun arvo tippuu kokoajan.
        Vai onko joku sitä mieltä että ne ketkä haluavat leveästi elää ilman omaa rahaa ja ansiotaan, ovat oikeutettuja sellaiseen palkkaan joka turvaa tuon kuvitteellisen(=valheellisen) elintason, ja ne jotka elävät varojensa mukaan saavat tyytyä siihen mikä nippanappa riittää, ja kun oppivat säästämään vähästään niin ainahan ne voi kiristää vyötään lisää toisten huiskentlun hyväksi?

        On mukava nähdä joku muukin ajatteleva yksilö. Nyky ay orjat kun eivät osaa sitä yksinkertaista asiaa jonka itse opin jo kohta töihin päästyäni -60 luvulla. Palkka on mitä kykenee ansaitsemaan ja menot on sovitettava aina kulloiseenkin palkkaan sopiviksi!

        Silloin pärjää ja voi antaa itselleen mahdolliasuuden parempaan!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Olet taas Lyyli tyyliin lähtenyt apinoimaan ja lainaamaan minun ilmaisujani! Ei sitten oma pääsi kykene omia ilmaisuja luomaan? Sré ob sitä lyyliyttä jota vasureilla näyttää olevan painolastinaan!

        Työntekijän ainoa ansaittu turva on tehdä työnsä kunnolla ja tuottavasti. Kaikki muu on haihattelua, joka vain lisää työttömyyttä!

        Mitä työtä?


    • Anonyymi

      Voi sinua vähä-älyistä vassaria.

    • Anonyymi

      Marin jätti jälkeensä sukeltavan talouden. Uusi hallitus on kuitenkin laatinut loistavan budjetin, jolla Suomi yltää nousuun ensi vuoden lopulla.

      • Anonyymi

        Uskotko myös joulupukkiin?


      • Anonyymi

        Eivät ainakaan pankkiekonomistien sekä työelämäasiantuntijoiden lausunnot tue pätkääkään näkemystäsi ensi vuodelle väittämästäsi talouskasvusta.


    • Anonyymi

      Onneksi Suomessa ei eroteta ketään huutoäänestyksellä. Näin tehdään vain Venäjän puna-armeijassa. Tämä pitäisi aloittajankin tietää.

    • Anonyymi

      Marin teurasti Suomen, ikävä tosi-asia jota vähä-älyiset eivät ymmärrä. Hurraa Sanna.

      • Anonyymi

        Suomi nyt kuitenkin on valtiona toimiva ja luotettava Marin jäljiltä.
        Mutta Orpo-Purra ne kryssää nyt suomalaisia, vaikka Suomi on meidän isänmaa.

        Miksi meillä on näin Epäisänmaallinen hallitus, vaikka eduskunnassa on isänmaallisia, koska siellä on se oppositio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi nyt kuitenkin on valtiona toimiva ja luotettava Marin jäljiltä.
        Mutta Orpo-Purra ne kryssää nyt suomalaisia, vaikka Suomi on meidän isänmaa.

        Miksi meillä on näin Epäisänmaallinen hallitus, vaikka eduskunnassa on isänmaallisia, koska siellä on se oppositio.

        Marin ja hänen puolueensa eivät olleet naton kannattajia, kuin vasta viime hetkellä.
        Ilmoittivat kantansa viimeisenä.


      • Anonyymi

        Marin vain viimeisteli tuhon joka oli jo alkanut viimeistään 2008 oikeistolaisten pääministerien voimalla, Jutta vielä hämmensi omiaan


    • Anonyymi

      Onneksi lähtö on lähellä.

      • Anonyymi

        Etkö jo tiedä sitä, että Marin lähti ns. lätkimään jo aika päiviä sitten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö jo tiedä sitä, että Marin lähti ns. lätkimään jo aika päiviä sitten?

        Ei tainut olla kysymys Marinista.


      • Anonyymi

        ”Minulla ei ole asiaan enempää kommentoitavaa”, Purra vastaa."
        Tässä on kolme vaihtoehtoa:
        1) Purra ei tiedä
        2) Purra uskoo olevansa niin merkittävä henkilö, että hänen ei tarvitse kommentoida, perustella tms.
        3) Purran kapasiteettu ei riitä valtionvarainministerin tehtävään. Tämä tosin pitää sisällään vaihtoehdot 1 ja 2
        Purra vaikenee. Kuinkas muutenkaan. Ehkä somessa sitten uskaltaa avautua.
        Eduskunnan kyselytunnilla Halla-aho pelasti pinteestä, kun piti demareille vastata kysymykseen leikkauksista pienituloisten kuten yksinhuoltajien tukiin, kun kuitenkin vaalipuheissa niihin lupasivat olla kajoamatta.
        Mutta hallitusohjelman vastainen. Kumma kun oikeistolle kelpaa velkarahalla rahoitettu rikkaiden veroale, mutta ei pienemmällä summalla köyhien auttaminen.Mutta hallitusohjelman vastainen. Kumma kun oikeistolle kelpaa velkarahalla rahoitettu rikkaiden veroale, mutta ei pienemmällä summalla köyhien auttaminen.
        Niin tai näin, Purra valehteli jälleen kerran.
        Kuinka on mahdollista, että tämä ministeri välttelee jatkuvasti kysymyksiä, ainoa mihin näyttää kykenevän, on vetoaminen hallitusohjelmaan, tämähän nyt poikkeaa siitä. Onko hän edes ymmärtänyt asemaansa ja mitä siinä oleminen merkitsee.
        Kylläpä kovin on kirjoittaja silmänsä totuudelta.itse ummistanut.Hallituksen päätökset pelataan aina varakkaiden eduksi.Siksi kumpikinvastaa "jotain sinnepäin".eivätkä perustele millään lailla.valtion taloutta heikentäviä päätöksiään.Hallituksen "avioparin"hymyillen tehdyt epäoikeudenmukaiset leikkaukset.eivät myöskään nostavaltion tuloja.päinvastoin.rikollisuus ja lasten jengiytyminen.tulevat vielä maksamaan rutkasti enemmän.Hallituksen."toivotaaan toivotaan"laiva.ajaanäiden kipparien toimesta karille,velan tasapainottamisen sijaan.
        Persujen ja kokoomuksen kinastelu näkyy jokaisessa kahakassa. Ne on sytytetty, että kumpikin saisi maksimaalisen hyödyn poliittisen vastuunkannon vaikeuksista. Kansalaisilta täytyy juuri nyt odottaa rohkeutta sanoa ääneen, että Orpo-Purra - hallitus on itsenäisyydenajan heppoisin hallitus. Tätä alemmaksi ei osaamis- eikä vastuuntunnontaso voi laskea.
        Tai missä se pohjanoteeraus onkaan?
        Persujen kokemattomuus tulee hyvin esiin sekä hallitustyöskentelyssä että eduskunnan puhemiehen toiminnassa.
        Ampuvat itseään jalkaan jatkuvasti.
        Ei sillä ole mitään merkitystä. Niin kauan kun he viestivät äänestäjilleen olevansa edelleen rasisteja - siis anteeksi, tarkoitin tietysti maahanmuuttokriittisiä - niin kannatus pysyy lähellä 20 prosenttia. Suomi kun nyt vain on sellainen.


    • Kerropas nyt mikä SS:n toimi olisi luonut uusia tuottavia työpaikkoja?

      Kun tänään tulee potkuja ja yritysten mahdollisia alasajoja niin se menee kaikki SS:n laskuun sillä Orpon vaikutus ei vielä näy kuin ollaan jopa SS budjetillakin liikkeellä tämä vuosi vielä!

      Yrityksissä ei mitään tapahdu viikoissa, vaan kaikki on viime vuosien tulosta, se on faktaa!

      • Anonyymi

        Yrittäjä potkii työntekijöitä pihalle vain Sanna Marinista johtuen? Olet sinä melkoinen satuilija, kertakaikkiaan :)))


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yrittäjä potkii työntekijöitä pihalle vain Sanna Marinista johtuen? Olet sinä melkoinen satuilija, kertakaikkiaan :)))

        Johtuen siitä, ettei yritysten toimiympäristö ole riittävän hyvä. Ei esim. palkkoja voi korjailla jos kaupan taso laskee vaan ainoa keino selvitä on niiden irtisanominen joita ilman tulee toimeen.

        Tänäänhän ei Orpon hallitus vielä ole saanut aikaa alkaa uudelleen järjestämään työsopimusasioita mutta uskoisin niitäkin korjattavan. Elämme siis edelleen noissa asioissa SS kautta!


      • Anonyymi

        Lestakepulilla selityksiä löytyy ainakin...

        Kyseessähän on kaikkien aikojen selittelyhallitus muutenkin, joten varsin ymmärrettävää, että täysin samaa pulputusta ja sanahelinää on kaiken aikaa kannattajillaankin.


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Johtuen siitä, ettei yritysten toimiympäristö ole riittävän hyvä. Ei esim. palkkoja voi korjailla jos kaupan taso laskee vaan ainoa keino selvitä on niiden irtisanominen joita ilman tulee toimeen.

        Tänäänhän ei Orpon hallitus vielä ole saanut aikaa alkaa uudelleen järjestämään työsopimusasioita mutta uskoisin niitäkin korjattavan. Elämme siis edelleen noissa asioissa SS kautta!

        No heh, ne nykysinvoimassolevat työehtosopimukset kaikkiaan on paljon kauempaa mitä Marin hallituksen aikakausi.
        Siksi Suomessa on vallinnut myös työrauha ja sopiminen vuosikymmeniä hyvänä työntekijöiden ja työnantajien kesken.

        Viimeksi niistä rähjäsi onneton pääministeri Sipilä ja saikin joitain vääryyksiä aikaiseksi, raukka parka.
        Marin hallitus sitten palautti hoitajille lomarahat takaisin ja Kikyllä lämmitettiin ammattiliiton saunaa ja palattiin järkitekoihin työnteossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lestakepulilla selityksiä löytyy ainakin...

        Kyseessähän on kaikkien aikojen selittelyhallitus muutenkin, joten varsin ymmärrettävää, että täysin samaa pulputusta ja sanahelinää on kaiken aikaa kannattajillaankin.

        Sinähän sen lestakepulina tietänet, minä taas en!


      • Anonyymi kirjoitti:

        No heh, ne nykysinvoimassolevat työehtosopimukset kaikkiaan on paljon kauempaa mitä Marin hallituksen aikakausi.
        Siksi Suomessa on vallinnut myös työrauha ja sopiminen vuosikymmeniä hyvänä työntekijöiden ja työnantajien kesken.

        Viimeksi niistä rähjäsi onneton pääministeri Sipilä ja saikin joitain vääryyksiä aikaiseksi, raukka parka.
        Marin hallitus sitten palautti hoitajille lomarahat takaisin ja Kikyllä lämmitettiin ammattiliiton saunaa ja palattiin järkitekoihin työnteossa.

        Nuo tämän päivän ay mafian työehtosopimukset eivät ole tätä päivää, ettehän te ay orjat kykene niitä ansaitsemaan ja siksi meillä on jätti työttömyys, kun satoja tuhansia on työttömänä. Urkinkin aikana tuli hätätilä jo 70´000 työttömän joukon ilmestyessä. Nyt on todella hätätila ja siksi pitää nykisiä työehtosopimuksia muokata tähän aikaan sopiviksi. Sellaisiksi jotta ne kyetään ansaitsemaan!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Nuo tämän päivän ay mafian työehtosopimukset eivät ole tätä päivää, ettehän te ay orjat kykene niitä ansaitsemaan ja siksi meillä on jätti työttömyys, kun satoja tuhansia on työttömänä. Urkinkin aikana tuli hätätilä jo 70´000 työttömän joukon ilmestyessä. Nyt on todella hätätila ja siksi pitää nykisiä työehtosopimuksia muokata tähän aikaan sopiviksi. Sellaisiksi jotta ne kyetään ansaitsemaan!

        Urkin aikana työttömät lähti Ruotsiin laivalasteittain vuosikausia ja muutenkin talous oli ihan erilaista, johtuen Neuvostoliiton kaupasta.

        Väitteesi ammattiliittojen turmiollisuudesta ei perustu järkeen eikä terveeseen ajatteluun.
        Oikeusvaltioissa on ammattiliitot ja jos otetaan erikseen vielä pohjoismaat, niin ei meillä ole palkat karanneet.
        Lähinnä on siten, että Ruotsi, Norja ja Tanska arvostaa palkansaajaa enemmän mitä suomalaiset työnantajat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Urkin aikana työttömät lähti Ruotsiin laivalasteittain vuosikausia ja muutenkin talous oli ihan erilaista, johtuen Neuvostoliiton kaupasta.

        Väitteesi ammattiliittojen turmiollisuudesta ei perustu järkeen eikä terveeseen ajatteluun.
        Oikeusvaltioissa on ammattiliitot ja jos otetaan erikseen vielä pohjoismaat, niin ei meillä ole palkat karanneet.
        Lähinnä on siten, että Ruotsi, Norja ja Tanska arvostaa palkansaajaa enemmän mitä suomalaiset työnantajat.

        Kyllähän edelleen saa lähteä töihin Ruotsiin tai vaikka Austraaliaan! Silti sadat tuhannet työttömät ovat ay mafian syytä. Eivät osaa rakentaa sopimuksiaan tavalla, jossa jokainen kykenisi ansaitsemaan palkkansa etuineen!

        Ay mafia on turmiollinen koska se ei anna takuuta siitä, että palkat ansaitaan! Onhan vauikka millä takuu mitä ostat mutta jos ostat työläisen työtä niin takuu on unojhtunut!

        Ammattiliiton demokratiassa pitää olla myös demokraattinen eli siinä pitää olla hallinnossa edustus samoin kuin eduskunnassakin. Ei voi olla demokratiassa ammattilittoa joka uhkaa laillisen hallituksen toimia muutoin kuin jäseniensä voimin vaaleissa!

        Palkansaajan arvostus riippuu siitä mitä hän saa aikaan. Itse en ole ollut ay orja ja silti olen saanut arvostusta työnantajiltani runsaasti jopa palkan muodossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrittäjä potkii työntekijöitä pihalle vain Sanna Marinista johtuen? Olet sinä melkoinen satuilija, kertakaikkiaan :)))

        Kokoomuslaiset käyttävät vain tekosyynä Marinia tai muita sosialisteja työpaikkojen vähenemisestä ja potkujen syistä. Todellisuudessa Suomen talous ja kansalaisten ostovoima kyykkää ja on kyykännyt jo vuosia muista syistä
        Tässä onkin kysymys kokoomuksen kostopolitiikasta ja siinä käytetään parlamentaarista valtaa hyväksi


      • Extyökkäri
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokoomuslaiset käyttävät vain tekosyynä Marinia tai muita sosialisteja työpaikkojen vähenemisestä ja potkujen syistä. Todellisuudessa Suomen talous ja kansalaisten ostovoima kyykkää ja on kyykännyt jo vuosia muista syistä
        Tässä onkin kysymys kokoomuksen kostopolitiikasta ja siinä käytetään parlamentaarista valtaa hyväksi

        Firmoja kaatuu ja potkuja satelee vain kilpailukyvyn puutteen vuoksi! Kilpailukykyyn taas vaikuttaa suuresti se miten työehtoja sovelletaan. Pitäisi korostaa aina sitä, että palkka on oikeasti ansaittava kaikkine sivuetuuksineen!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Firmoja kaatuu ja potkuja satelee vain kilpailukyvyn puutteen vuoksi! Kilpailukykyyn taas vaikuttaa suuresti se miten työehtoja sovelletaan. Pitäisi korostaa aina sitä, että palkka on oikeasti ansaittava kaikkine sivuetuuksineen!

        Firmoja kaatuu enimmäkseen siksi että asiakkaita ei ole tarpeeksi johtuen kuluttajien ostovoiman puutteesta ja tuotteen tai palvelun tarpeettomuudesta. Liikaa tarjontaa kysyntään nähden. Kilpailukykyä kun ei voida parantaa kuin tiettyyn rajaan asti, mikä se sitten lienee kullakin alalla. Kilpailukykyä ei loputtomiin parantaa, vaikka kokoomus/ek tätä haluavat kansalle toitottaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Firmoja kaatuu enimmäkseen siksi että asiakkaita ei ole tarpeeksi johtuen kuluttajien ostovoiman puutteesta ja tuotteen tai palvelun tarpeettomuudesta. Liikaa tarjontaa kysyntään nähden. Kilpailukykyä kun ei voida parantaa kuin tiettyyn rajaan asti, mikä se sitten lienee kullakin alalla. Kilpailukykyä ei loputtomiin parantaa, vaikka kokoomus/ek tätä haluavat kansalle toitottaa

        Firmojas kaatuu koska niiden tuotevalikoima ei vastaa asiakkaiden tarpeeseen. Tiedän tuon koska olen olluit kehittämässä erään yrityksen tuotevaklikoimaa kolmisen vuosikymnmentä hyvällä menestyksellä. Tosin emme paljoakaan myyneet yksityisille vaan yrityksille. Veikkaan sinun asiantuntemuksesi yrityksen maailmassa olevan minua huonomman!

        Kilpailukykyä voidaan ylläpitää jatkuvalla tuotekehityksellä, niin minäkin tein nuo vuosikymmenyt ja onnistuin hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrittäjä potkii työntekijöitä pihalle vain Sanna Marinista johtuen? Olet sinä melkoinen satuilija, kertakaikkiaan :)))

        Ideologia saattaa tehdä joskus kepposen kokoomuslaiselle yritysjohtajalle


    • Anonyymi

      Sellaista firmaa ei olisikaan (Suomessa) joka olisi palkannut Marinin. Ja jos jokin firma olisi jossain fantasiassa Marinin toimariksi palkannut, olisi firman hallitus antanut kenkää Marinille alta aikayksikön. Esim. kerro firma joka antais 6 miljardia euroa kilpailijalleen ilmaiseksi ja saadessaan pari miljardia takaisin muuta reittiä pitkin, kertoisi tämän olleen hyvä diili. Tai, että päättöisi jakaa rahaa kavereilleen ja muille "koronarahaa" satoja miljoonia tukeakseen "alihankkijoitaan" ilman minkäänlaista näyttöä onko tukeen minkäänlaista tarvetta. Ja kaiken kukkuraksi firma olisi toimarin pestin lopussa ollut konkurssikypsä koska kaikki toimet joihin Marin oli laittanut rahaa olivat firmalle tuottamattomia.

      • Anonyymi

        Persujen satuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persujen satuja.

        Totuus kirpaisee kommareita.


    • Anonyymi

      Heittomunia kehiin vaan, sellaisia muutaman kuukauden mädätettyjä.

      Oudon hiljaa on Purra ollutkin, jospa tuokin saisi sitten sanaisen arkkunsa auki munasateessa..?

      • Anonyymi

        Ilman aikuisiin räksytyksiin ei kannata reagoida. Pitää antaa meuhkaajien huutaa ihan rauhassa.
        Kun vasemmisto saa huutaa tarpeeksi, niin eiköhän ne sitten aikanaan rauhoitu. On sanottu, että tuo huutaminen on niillä ihan verissä.


    • Anonyymi

      Jonka sai aikaan teho viisikko, mitä ei koskaan pitäisi laskea valtaan enää. Naisten sosiaalisuus on aivan liian paljon rajoja ylittävää, ei kestäisi minkään maan kukkaro edellisen hallituksen kaltaista toimintaa.

    • Anonyymi

      "...ilman aseidenvientiä ok, muuten ei!

    • Anonyymi

      Orpo joutaa lähtemään samaan aikaan salen kanssa.

      • Anonyymi

        Turha on toiveesi. Orpo laittaa Suomen talouden kuntoon. Ei jätä hommaansa kesken kuten Sanna Marin teki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turha on toiveesi. Orpo laittaa Suomen talouden kuntoon. Ei jätä hommaansa kesken kuten Sanna Marin teki.

        Orpon toimet aiheuttaa sen, että suomalaisten talous heikkenee.
        Joka taas ei tiedä mitään hyvää kansantaloudelle, mutta pääministeri onkin eliitin juoksupoika.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Orpon toimet aiheuttaa sen, että suomalaisten talous heikkenee.
        Joka taas ei tiedä mitään hyvää kansantaloudelle, mutta pääministeri onkin eliitin juoksupoika.

        Miksi suomalaisen talouis heikkenisi Orpon vuoksi? Ei ainakaan jos ansaitsee oikeasti palkkansa! Se on varmaa. Sen sijaan muiden laskuun eläjien toimeentulon pitääkin heiketä jotta ymmärtävät mennäitse ansaitsemaan. Sairaat ja vajaalla kyvyllä varustetut saavat kyllä ylöspidon.


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Miksi suomalaisen talouis heikkenisi Orpon vuoksi? Ei ainakaan jos ansaitsee oikeasti palkkansa! Se on varmaa. Sen sijaan muiden laskuun eläjien toimeentulon pitääkin heiketä jotta ymmärtävät mennäitse ansaitsemaan. Sairaat ja vajaalla kyvyllä varustetut saavat kyllä ylöspidon.

        Orpon toimet tuovat epävarmuutta. Töistä voi saada kenkää, ansiosidonnaisella ei pitkälle pötki. Palkat jäädytetään. Kulutus tippuu, tulee lama.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Orpon toimet tuovat epävarmuutta. Töistä voi saada kenkää, ansiosidonnaisella ei pitkälle pötki. Palkat jäädytetään. Kulutus tippuu, tulee lama.

        Vain työ luo turvaa, jos et tuota palkkaasi on oikein antaa potkut. Yritykset eivät ole sosiaalitoimistoja vaan ne ovat liikelaitoksias joiden pitää tehdä tulosta!

        Ansiosidonnaiset saa unohtaa ja menkää töihin sillä parhaalla hinnalla, jonka työnantaja katsoo teidän ansaitsevan!

        Palkan määrän pitää olla kokoajan kiinni työntekijän tuottavuudesta!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Vain työ luo turvaa, jos et tuota palkkaasi on oikein antaa potkut. Yritykset eivät ole sosiaalitoimistoja vaan ne ovat liikelaitoksias joiden pitää tehdä tulosta!

        Ansiosidonnaiset saa unohtaa ja menkää töihin sillä parhaalla hinnalla, jonka työnantaja katsoo teidän ansaitsevan!

        Palkan määrän pitää olla kokoajan kiinni työntekijän tuottavuudesta!

        Kyllä linja-auton kuljettajan pitää noudattaa myös talvinopeuksia, eli ei ehdi tunnissa sitä sataakilometriä.
        Joten pitäisikö sitä palkkaa aina pienentää kun talvinopeudet tulee voimaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä linja-auton kuljettajan pitää noudattaa myös talvinopeuksia, eli ei ehdi tunnissa sitä sataakilometriä.
        Joten pitäisikö sitä palkkaa aina pienentää kun talvinopeudet tulee voimaan?

        Linja-autokuski tienaa asiakkaiden kuljettamisesta, ei kilpa-ajosta!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Linja-autokuski tienaa asiakkaiden kuljettamisesta, ei kilpa-ajosta!

        Mutta ihmisten aikataulut paukkuu hidastelusta ja aika kun on nykyään rahaa.
        Myös eläkeläisille, mitä vanhemmaksi elää sitä enemmän ehtii nauttia eläkkeestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ihmisten aikataulut paukkuu hidastelusta ja aika kun on nykyään rahaa.
        Myös eläkeläisille, mitä vanhemmaksi elää sitä enemmän ehtii nauttia eläkkeestä.

        Työeläkehän on vakuutusmuotoinen joka lienee se paras malli asian hoitamiseen. Kun vakuutus maksaa, niin ei lopu kesken, vaikka tänne hieman jäisikin kuhnailemaan!! Työeläkevakuutushan ei ole säästötili!!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Työeläkehän on vakuutusmuotoinen joka lienee se paras malli asian hoitamiseen. Kun vakuutus maksaa, niin ei lopu kesken, vaikka tänne hieman jäisikin kuhnailemaan!! Työeläkevakuutushan ei ole säästötili!!

        Siksi myös jokaisen eläkeläisen kannattaa kannustaa siihen, että työikäisillä on riittävä palkkataso ja hyvä sosiaaliturva.
        Hyvä palkkataso on parasturva sille, että eläkevarat riittää myös tulevaisuudessa, kun työeläkemaksu peritään palkasta.

        Hienoa että myös extyökkäri vihdoinkin oivaltanut tämän miten yhteiskunnassa kaikki vaikuttaa kaikkeen, eikä siihen sovi puusilmäinen päkitys.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siksi myös jokaisen eläkeläisen kannattaa kannustaa siihen, että työikäisillä on riittävä palkkataso ja hyvä sosiaaliturva.
        Hyvä palkkataso on parasturva sille, että eläkevarat riittää myös tulevaisuudessa, kun työeläkemaksu peritään palkasta.

        Hienoa että myös extyökkäri vihdoinkin oivaltanut tämän miten yhteiskunnassa kaikki vaikuttaa kaikkeen, eikä siihen sovi puusilmäinen päkitys.

        Ainoa pelastus tulevaisuudelle on ansaittu palkkataso. Muu on huikentelua ja vie kadotukseen. Jos ei ihan siihen kuumaan paikkaan, niin kurjalaan kuitenkin velkamäärän aina vaan kasvaessa.


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Ainoa pelastus tulevaisuudelle on ansaittu palkkataso. Muu on huikentelua ja vie kadotukseen. Jos ei ihan siihen kuumaan paikkaan, niin kurjalaan kuitenkin velkamäärän aina vaan kasvaessa.

        Työntekijä on palkkansa ansainnut, herroilla sitä saattaa omatunto kolkutella sen työnteon suhteen.


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Ainoa pelastus tulevaisuudelle on ansaittu palkkataso. Muu on huikentelua ja vie kadotukseen. Jos ei ihan siihen kuumaan paikkaan, niin kurjalaan kuitenkin velkamäärän aina vaan kasvaessa.

        "Jos ei ihan siihen kuumaan paikkaan, niin kurjalaan kuitenkin velkamäärän aina vaan kasvaessa."

        HEH HEH. Tuon kun Kokoomuskin olisi tajunnut kun on ollut hallituksissa. No on tajunnutkin mutta kiima ja vastuu siirtää tuloja omalle pienelle taustajoukolle heidän tehtävä.

        EK kun saadaan pois kartalta, niin kaikki muuttuu. Jopa Kokoomuksen osalta löytyy henkilöitä joilla olisi järkeä normaaliin elämään ja hyvinvointiin, mutta kun EK päättää niin orjia ovat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Työntekijä on palkkansa ansainnut, herroilla sitä saattaa omatunto kolkutella sen työnteon suhteen.

        Etnuyt ihan ymmärrä vaan latelet tuota vanhaa sosialistien lorua! Se onko ansainnut riippuu siitä, mitä on saanut aikaan työtehtävissään. Pelkkä työssä oleminen ei edellytä ansaitsemista vaan sen työn tulos! Kannattaa miettiä uudelleen!


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jos ei ihan siihen kuumaan paikkaan, niin kurjalaan kuitenkin velkamäärän aina vaan kasvaessa."

        HEH HEH. Tuon kun Kokoomuskin olisi tajunnut kun on ollut hallituksissa. No on tajunnutkin mutta kiima ja vastuu siirtää tuloja omalle pienelle taustajoukolle heidän tehtävä.

        EK kun saadaan pois kartalta, niin kaikki muuttuu. Jopa Kokoomuksen osalta löytyy henkilöitä joilla olisi järkeä normaaliin elämään ja hyvinvointiin, mutta kun EK päättää niin orjia ovat.

        Pienelle tausta joukolle??? Keitä mahdat tarkoittaa?

        EK ei ole ay mafia, se on vain joidenkin yritysten liittymä. Yritykset ovat tärkeitä koska ílman niitä ei ole työpaikkoja edes julkisella puolella! Olet täysi pölöpää etkä ymmärrä mistään mitään!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Etnuyt ihan ymmärrä vaan latelet tuota vanhaa sosialistien lorua! Se onko ansainnut riippuu siitä, mitä on saanut aikaan työtehtävissään. Pelkkä työssä oleminen ei edellytä ansaitsemista vaan sen työn tulos! Kannattaa miettiä uudelleen!

        Herrat siellä työmaalla on aina oleskelu ja näytelly kiireisen oloista.
        Työntekijän ei tarvitse näytellä kun kiirettä pitää muutenkin työnteossa.


    • Anonyymi

      Mutta onhan se demari tyhmä, onhan?

    • Anonyymi

      Petteri ratkaisi Suomen työvoimapulan.

    • Anonyymi

      Petteri petti.

      • Anonyymi

        Petteri kertoi, että nyt säästetään ja kotona oleskelijat patistetaan työelämään. Piti sanansa.
        Siitä pisteet hänelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Petteri kertoi, että nyt säästetään ja kotona oleskelijat patistetaan työelämään. Piti sanansa.
        Siitä pisteet hänelle.

        Ei, kyllä työttyymys on lisääntynyt nykyhallituksen toikkaroidessa vallankahvassa puolitiedottomana.
        Onneksi taitava Marin hallitus nosti työllisyysasteen huippuunsa ja laittoivat koulutuksen kuntoon nuorille.
        Joten ei vajota ihan pohjamutiin työllisyydessä, vaikka Orpo-Purra kyntää syvällä muuten touhussaan.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      326
      3595
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      223
      3106
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      146
      2593
    4. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      20
      2102
    5. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2095
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      16
      1917
    7. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1725
    8. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1722
    9. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      286
      1422
    10. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      123
      1342
    Aihe