Huomasittekin, että kävin syksyllä taas perinteiseen tapaan nussimassa tien varsilta talveksi puut. Harmi, ettei ollut yöllä ketään paikalla, jolle olisin voinut maksaa. Ehkä ensi kerralla sitten? Nyt olen hakannut niitä klapeiksi ja siirtänyt vajaan.
Miksi turhaan maksaa puista, kun voi ottaa muiden puita. Joulukuusenkin käyn nussimassa kenen lie metsästä, missä vain hyvä sattuu silmään ja kaatohommat aamuyöstä. Ilmaista on. Näilläkin rahoilla voin ostaa vaikka piimää tai viinaa. Kiitti hei paljon.
Kiitos teille, jotka tarjositte ilmaiset puut
25
512
Vastaukset
- Anonyymi
Ole hyvä! Kiva kun kelpasi. Olen nyt iloinen!
- Anonyymi
Juu eipä kiittelemistä. Arvasin, että tulet taas, koska olet vienyt minulta puuta jo aiemmin.
Nyt päätin antaa opetuksen. Pistin kasan oikein helposti otettavaksi ja sinähän menit vähän halpaan.
Se viemäsi puukasa on käsitelty aineella, joka muuttuu poltettaessa myrkyksi. Se aiheuttaa keuhkoihin vaurioita ja se aiheuttaa myös syöpää.
Ei muuta kuin leppoisia takka- ja saunailtoja sinulle, perheellesi ja kavereillesi. - Anonyymi
😋😍😋😍😋😍😋😍😋
💋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18076873R
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Itkettää kun lapset näkevät nälkää eikä ole polttopuitakaan.
- Anonyymi
Sammuta valot, niin eivät näe mitään.
- Anonyymi
no ei se mitään, oikeudessa tavataan.
- Anonyymi
Veitkö vajaan puut.
- Anonyymi
Kaksi vähemmistöryhmän edustajaa ajeli maaseudulla ja näkivät tien vieressä halkopinon.
Hai, kato halakoja. Otetaan ne mukkaan.
Ei myö nyt luvata oteta, mie käyn kysymässä tuosta talosta.
Menee taloon ja kysyy isännältä, Hai isäntä, tarviit sie halakoja?
No en todellakaan tarvitse, itselläkin on ihan riittävästi.
Palattuaan kaverinsa luo tien varteen sanoo, Ei se niitä tarvii, saapi ne ottaa. Hai näät sie, aina kannattaa kyssyy...- Anonyymi
🤣 tämä oli hyvä.
- Anonyymi
Mullapa on liiterin ovessa lukko ja liiterin edessä märkiä puunromuja, jotka ei syty ennen kahdenvuoden kuivattamista edes kuuluisalla Lieksalaisella bioöljyllä.
Hähähähääää.
- Anonyymi
Minun halkopinoni ovat tienvarressa. Olen kairannut niihin reikiä ja laittanut sisään nallitettuja dynamiittipötkyjä. Hauskaa saunailtaa ja pakkaspäivän uuninlämmitystä!
- Anonyymi
No hyvä. Sitten ei ole mitään vaaraa, kun ne ovat vieläkin siellä tienvarressa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No hyvä. Sitten ei ole mitään vaaraa, kun ne ovat vieläkin siellä tienvarressa.
Minulla halkopinon vieressä on naulainen lauta haudattu siihen pinon viereen? Peräkärrin tai auton renkaat saattaa hakijalta puhjeta. Itse ein siihen aja, kun tiedän missä kohtaa se on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla halkopinon vieressä on naulainen lauta haudattu siihen pinon viereen? Peräkärrin tai auton renkaat saattaa hakijalta puhjeta. Itse ein siihen aja, kun tiedän missä kohtaa se on.
No johan meni ens talaven polttopuihen varastaminen hankalaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No johan meni ens talaven polttopuihen varastaminen hankalaksi.
Ja sitten vielä sanotaan että suomi olisi yrittäjäystävällinen maa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitti tiedosta. Osaan nyt jättää kärryn hieman kauemmaksi ja otan apupojan mukaan. Kiitti vielä vinkistä. Jätän puista palkkion siihen vajan viereen. Väännän tortun siihen. Kiitti.
- Anonyymi
Nykyään ei Lieksan poliisi vaivaudu tutkimaan mitään polttopuuvarkauksia, sillä he eivät tutki edes murtoja, joissa on anastettu tuhansien eurojen arvosta tavaraa ! Voit siis huoletta varastella puita ,sillä kiinnijäämisestä ei ole pelkoa.
Lieksan poliisien olematon toiminta, lisää rikollisuutta ja antaa mahdollisuuden kenelle hyvänsä varastaa tai tehdä murtoja, ilman kärähtämisen vaaraa!
Jos joku tekee rikosilmoituksen varastetuista tavaroista poliisi vain vaivoin kirjaa ne ylös. Muuta he ei tee!- Anonyymi
Poliisi priorisoi ja tutkii vain silmäätekeviin kohdistuneita omaisuusrikoksia.
Jos lehdessä kerrotaan esim. automurrosta josta poliisi kaipaa havaintoja, niin on varma että ko. auto on jonkun poliisin tai sitten isokenkäisen. Tavallisen kansalaisen autoon kohdistuneet murrot ja ilkivalta ei paljon kiinnosta, poliisi ei vaivaudu edes paikalla käymään. Ja tämän kerron ihan kokemuksesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poliisi priorisoi ja tutkii vain silmäätekeviin kohdistuneita omaisuusrikoksia.
Jos lehdessä kerrotaan esim. automurrosta josta poliisi kaipaa havaintoja, niin on varma että ko. auto on jonkun poliisin tai sitten isokenkäisen. Tavallisen kansalaisen autoon kohdistuneet murrot ja ilkivalta ei paljon kiinnosta, poliisi ei vaivaudu edes paikalla käymään. Ja tämän kerron ihan kokemuksesta.Tästä syystä juuri nussinkin joka syksy muilta polttopuut talveksi. En ole enää ostanut omia puita 22 vuoteen. Enkä osta. Ajelet vaan syksyisin kylillä. Parhaita on nätit siistit pinot. Näissä ei tarvitse muuta kuin sylillinen siitä ja naru ympärille, niin kulkevat siisteissä nipuissa. Vaihdan joka syksy paikkaa. Ehkä joka viides vuosi nussin samalta tyypiltä uudestaan. Hei! Älkää laittako tuoreita puita. En tee niillä mitään. Teen aina testi ja kopautan halot yhteen. Minulle kelpaa nussittavaksi vain täysin kuivat koivuhalot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tästä syystä juuri nussinkin joka syksy muilta polttopuut talveksi. En ole enää ostanut omia puita 22 vuoteen. Enkä osta. Ajelet vaan syksyisin kylillä. Parhaita on nätit siistit pinot. Näissä ei tarvitse muuta kuin sylillinen siitä ja naru ympärille, niin kulkevat siisteissä nipuissa. Vaihdan joka syksy paikkaa. Ehkä joka viides vuosi nussin samalta tyypiltä uudestaan. Hei! Älkää laittako tuoreita puita. En tee niillä mitään. Teen aina testi ja kopautan halot yhteen. Minulle kelpaa nussittavaksi vain täysin kuivat koivuhalot.
Jos jäät kiinni, niin henekesi on plöysässä.
- Anonyymi
Oot sie hölömö?
Helepommin ne polttopuut löytyy kun pijät silimäs auki ja kahtelet vaikka rautatien lastauspaikoilta. On valamiiks tehty ja karsittu, vaikka ite jouvutkin niitä pikkuse sahhailemmaa ja vähä halakomaanki. Aika monet kun niistä on sen verran paksuja ettei uuniin mahu kun yks pölli ja se ei yksinään oikein hyvin pala.- Anonyymi
Mutta siinähän joutuu sitten rosvo tekemään töitä, jos joutuu puitaan pilkkomaan, eikä se ole oikein. Rosvo saa traumoja työnteosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta siinähän joutuu sitten rosvo tekemään töitä, jos joutuu puitaan pilkkomaan, eikä se ole oikein. Rosvo saa traumoja työnteosta.
Jos palakkaisit joku sipuliteemakkara / Xtra-olut /Pirkka olut -palakalla pienimää puut!
Kyllä siitä sen verran kannattaa maksaa ja tältäkin palstalta löytyy tekijöitä. Vielä kun varastat moottorisahan ja halakomakonneen niin helepottaa asiata.
- Anonyymi
Tulin juuri tienvarresta panemasta halkopinoa paljaalla.
- Anonyymi
Ei oo uus keksintö tuo!
Meillä pantii puupinnoo jo vuoskymmenii sitte ja siitä synty kaunis, tosiasioihi pohjautuva runokin:
"Jussi pussi puita nussi
pani pinon rakkoon
Pino sytty palamahan
Jussi puikki pakkoon!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856314
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303793törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283150Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691706- 331398
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46949Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11946Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11880- 42859