Naisen ja miehen välinen arki

Anonyymi-ap

Mitä se on kun arki yllättää? Voiko arki tappaa suhteen.
Arjesta irti, kun se on niin huonoa, että pitää ihan suunnitella jotain muuta.

Suhteet pastan eniten klikattuja aloituksia on aihe "Olen menettänyt halut mieheeni".

Suomessa asuu 1,3 miljoonaa yksiasuvaa ihmistä. Halut menneet ilmeisesti muihinkin ihmisiin, ei vain yhteen.

AV

32

368

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sinähän voisit valaista meitä aiheesta, kun sinun luotasi on ilmeisesti useampikin nainen lapsineen lähtenyt. Tutkiskele itseäsi.

      • Anonyymi

        Kysynkö x-lineriltä neuvoja?

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysynkö x-lineriltä neuvoja?

        AV

        Tuossahan hän näyttää olevan, niin voithan koittaa, jos vaikka oma aivokapasiteettisi ei tähän riitä.


      • Anonyymi

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        🍒 ­N­y­­m­­­f­­o­m­­­a­a­­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Sinä taasen, kyttäät mitä keskusteluja klikkaillaan ja teet avauksia trendaavista aiheista. Tykkäät nähdä itsesi päällä.

      • Anonyymi

        x-linerillä on nasevia kommentteja heti aamusta, kannattaa juoda se aamukahvi ennen kuin käy "henkilökohtaista sotaa" yhdenkään palstalaisen kanssa. Se ei palstalaisia yleisesti kiinnosta, ei minuakaan. Aihe on se josta keskustellaan, se ei tarvitse aina mennä henkilökohtaisuuksiin, tai muuten ihmisestä voi tulla kuva missä hän voi pahoin.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        x-linerillä on nasevia kommentteja heti aamusta, kannattaa juoda se aamukahvi ennen kuin käy "henkilökohtaista sotaa" yhdenkään palstalaisen kanssa. Se ei palstalaisia yleisesti kiinnosta, ei minuakaan. Aihe on se josta keskustellaan, se ei tarvitse aina mennä henkilökohtaisuuksiin, tai muuten ihmisestä voi tulla kuva missä hän voi pahoin.

        AV

        Nyt alkaa AV lla olemaan vainoharhoja.

        Kannattaa katsoa allekirjoitus. En haaskaa pateja.

        xLiner


    • Anonyymi

      Yksin asuminenko on susta jotenkin huonoa tai väärin? Erillissuhdehan on aivan paras parisuhdemuoto. Jos nyt yleensäkään haluaa parisuhdetta.

      xLiner

      • Anonyymi

        Aloituksessa kai on se aihe joka siihen yksiasumiseen voi liittyä.
        Sitä voi pohtia kukin henkilökohtaisesti, miksi olisi valinnut yksinelämisen.
        Yleensä ihminen kun tekee niin, miten tuntee olevan itselleen parasta, se paras vaihtoehto.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksessa kai on se aihe joka siihen yksiasumiseen voi liittyä.
        Sitä voi pohtia kukin henkilökohtaisesti, miksi olisi valinnut yksinelämisen.
        Yleensä ihminen kun tekee niin, miten tuntee olevan itselleen parasta, se paras vaihtoehto.

        AV

        Sai kuitenkin käsityksen, että toisten yksin asuminen on sulle ongelma. Tai kuvittelet sen olevan ongelma noille yksinasujille.

        Onko nuo kaikki 1,3 miljoonaa yksin asuvaa sinkkuja?

        Miksi jonkun naisen pitäisi oman elämänsä lisäksi hoitaa mieslasta? On niitäkin miehiä, jotka tulevat toimeen hyvin yksinäänkin 😄

        xLiner


      • Yksin asuminen ei itsessään ole huonoa tai väärin. Mutta jos se tehdään huonosti ja kalliisti. Niin sitten on. Ihmisen ei tulisi koskaan nukkua, tehdä ruokaa ja käydä paskalla samassa tilassa. Se on sekä henkiselle, että fyysiselle terveydelle haitaksi. Taloissa pitää olla kunnollinen yhteinen keittiö ja suihkutilat. Niin tulee halvemmaksi, eikä ihmisten pää sekoo. Kellä teillä oikeesti lapsena on ollut oma vessa. Että huone riittää. Miettikää vielä että tollasessa talossa vois olla työpajatkin. Niin se ois aika luksusta, eikä tarvi kaiket päivät seinää tuijottaa.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Yksin asuminen ei itsessään ole huonoa tai väärin. Mutta jos se tehdään huonosti ja kalliisti. Niin sitten on. Ihmisen ei tulisi koskaan nukkua, tehdä ruokaa ja käydä paskalla samassa tilassa. Se on sekä henkiselle, että fyysiselle terveydelle haitaksi. Taloissa pitää olla kunnollinen yhteinen keittiö ja suihkutilat. Niin tulee halvemmaksi, eikä ihmisten pää sekoo. Kellä teillä oikeesti lapsena on ollut oma vessa. Että huone riittää. Miettikää vielä että tollasessa talossa vois olla työpajatkin. Niin se ois aika luksusta, eikä tarvi kaiket päivät seinää tuijottaa.

        Kuka mistäkin tykkää. Tuollainen yhteisasuminen olisi minusta ihan perceestä. Mä haluan oman vessan ja oman keittiön, joihin ei kukaan muu jätä sotkujaan siivoamatta ja tavaroitaan lojumaan ja syö kaapista mitä sattuu. Voin jakaa yhteisen olohuoneen tai vastaavan "harrastehuoneen", jos joku huone olisi pakko jakaa.


    • No sehän on suhteesta kiinni, meneekö halut toiseen. Syitä varmaan monia. Mitä olen seurannut, niin usein halut mieheen menee juuri siinä, että arjessa mies ei tee juuri mitään ja se arki jää naisen hoteille. Varmaan laiska sohvaeläin ei houkuttele seksuaalisesti.

      Yksinasuvuus ei kerro mitään parisuhteista Suomessa.

    • Jos suhde ei kestä normaalia arkea, niin ei se ole seksisuhdetta kummempi. Arkea tämä elämä kuitenkin on suurimmaksi osaksi.

    • Arki yllättää lähinnä kokemattomat ja hätähousut. Pitäisihän se tietää jo aikuisen ihmisen, ettei elämä ja arki ole pelkkää juhlaa ja hauskuutta parisuhteessakaan. Itseään voi huijata romantisoimalla, mutta silloin totuus tulee vielä kylmemmin päin pläsiä aikanaan.

      • Ps. Suhteet ei kestä, jos arkea ei kestä.


    • Arli ei ole koskaan tappanut suhteitani, se on ihan muut asiat ja painavat syyt eron takana.

      Halut voi viedä työstressi tai se ettei molemmat tai jompikumpi ylläpidä tynneyhteyttä, tai ei kohtele toista kunnioittavasti. Myös se, jos menee yhteen vääristä syistä, vain saadakseen jonkun kenet vaan (vrt. rakastuminen ja syvä rakkaus) taitaa usein olla haluttomuuden syynä. Kun alkuhuuma jäähtyy, ei sen alla olekaan mitään mitä pitäisi yhdessä.

      Tiedän, että tähän tulee joku sanomaan järkiliitosta ja tahdon merkityksestä. Joo, yhdessä voi pysyä päätöksestäkin. Tosin se päätös ei takaa kummankaan onnellisuutta eikä sitä että 2-3v jälkeen olisi enää seksielämää. Jos ystävyys ja lähimmäisen rakkaus riittää molemmille parisuhteeksi, en tuomitse, mutta itse en ole valmis parisuhteeseen ilman tunnehteyttä, ilman yhteistä aikaa edes välillä, ilman molempien tunteita. Elämässäni on jo nyt paljon ei-romanttista rakkautta, ei siihen tarvitse välttämättä parisuhdetta enkä tarvitse miestä poistamaan vain yksinäisyyttä tai täyttämään kalenteria. En koe olevani yksinäinen ja puuhaa on näinkin ihan tarpeeksi. Se mitä parisuhteelta hakee voi vaihdella paljonkin ihmisten välillä. Se mitä kumpikin toivoo ja tarvitsee olisi hyvä keskustella, jotta ollaan edes suurinpiirtein samoilla linjoilla eikä linjat perustu luuloon.

      Btw: Veikkaan, että keski-ikäisissä miesten haluttomuus on yhtä yleistä kuin naisten haluttomuus.

      • Anonyymi

        Kun tunteet kuolevat, yhdessä pitää vain opetettu terve moraali?

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun tunteet kuolevat, yhdessä pitää vain opetettu terve moraali?

        AV

        Ensisijaisesti tunteiden säilymisestä pitäisi huolehtia ennen kuin ne kuolee… molemmin puolin. On ihan normaalia, että välillä on etäisempiä ja läheisempiä jaksoja. Se ei ole ongelma, jos kumpikaan ei halua etääntyä lopullisesti.

        Itsellä romanttiset tunteet on kuolleet vain yhdessä liitossa (eron hetkellä) ja siinäkin sitä edelsi 4-5v kestänyt vastapuolen täydellinen haluttomuus seksiin, kosketukseen, läsnäoloon. Lisäksi vaikutti turhauma, koska myöskin totaalikieltäytyi keskustelemaan asiasta. Kaikki oli ”ok”, eikä mitään ongelmaa ollut. Välillä kuunteli tai oli kuuntelevaninaan, mutta mitään muuta ei saanut irti. Tunneyhteys pysyi niin kauan kuin jaksoin tehdä kaikki aloitteet ja ottaa vastaan 95% pakkeja (kaikissa asioissa). Jossain kohtaa luovutin ja sanoin, että vuoro suhteen pitämisestä yllä vaihtuu ja sen jälkeen mentiin lähinnä moraalilla (kunnes pienin oli riittävän iso kestämään vuoroasumisen). Joskus rakkaus lapsiin voi olla riittävä syy jäädä väliaikaisesti. Nyt onneksi välit on hyvät ja asialliset.


    • Anonyymi

      Mä en ole koskaan oikein tajunnut mitä vikaa muka on suhteen arkipäiväistymisessä tai miksi arki tuntuu olevan niin monille ongelma. Itselleni arki on juuri se, jota kaipaan, kun en ole parisuhteessa. Minulle arjessa ei ole mitään pahaa tai tylsää. Mä koen nuo "irtiotot arjesta" lähinnä vain rasittaviksi. Mulla on ilmeisen hyvä toleranssi arkeen ja tylsyyteen ja toistuviin rutiineihin. Vaikka ne joskus ärsyttävätkin, niin en mä tarvitse mitään suurta ja ihmeellistä saadakseni tarpeeksi muutosta.

      Mutta "arki" ei minusta ole, eikä saa olla, toisen huonoa kohtelua tai itsestäänselvyytenä pitämistä ja sitä moni tuntuu "arjella" tarkoittavan. "Arki" ei minulle tarkoita sitä, minulla olisi sen varjolla oikeus olla ottamatta toista huomioon. "Arki" ei minulle tarkoita sitä, että on lupa puhua rumasti, aloittaa turhia riitoja, äyskiä, tiuskia ja murista, jättää sotkuja lojumaan sinne tänne, olla kuuntelematta ja puhumatta, jättää halaamatta ja suukottamatta jne. jne. jne. Toisen hyvän kohtelun ja huomioimisen pitäisi olla arkea, ei poikkeustilanne. Hyvän kohtelun ja huomioimisen ei kuuluisi olla mitään "arjessa" liikaa ponnistelua aiheuttavia asioita. Jos ne ovat ja yllättävän monelle tuntuvat olevan, niin on parempi olla elämättä arkeaan kenenkään toisen kanssa.

      Minulle "arki" tai "arkipäiväistyminen" eivät ole koskaan olleet syy yhdenkään parisuhteen päättymiselle. Minua kohtaa osoitettu huono käytös ja huono kohtelu ovat olleet. Minun elämässäni niillä ei ole tilaa arjessa, vaan niiden kuuluu olla poikkeustilanteita. 🙂

      • Anonyymi

        Arki on parasta aikaa elämässä, kun tunteet sanovat tahdon.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arki on parasta aikaa elämässä, kun tunteet sanovat tahdon.

        AV

        No jaa. Moni kuitenkin väittää rakastavansa ja ilmeisesti itsekin uskoo niihin väitteisiinsä, vaikka kohtelisikin toista huonosti.

        Siinä kohtaa punnitaan ihmisen oikea luonne ja käytöstavat, kun tunteet eivät niin kauheasti sano "tahdon". Jokaisessa parisuhteessa käy toisinaan niin, että risoo ja vituttaa ja toisen naamakin voi ärsyttää. Silloinkin pitäisi osata kohdella toisiaan asiallisesti ja hyvin.


    • Anonyymi

      Monille taitaa "arki" tarkoittaa eri asioita. Luulen, että se voi yllättää, kuinka eri tavalla pariskunnan osapuolet voivat käsittää, mitä arki pitää sisällään.

      Minulle (sinkku) arkea olisi se, että katsellaan yhdessä tv:tä, tai mennään yhdessä suihkuun (!). Joku toinen voi ajatella, että arjessa puhutaan syvällisiä juttuja kahvikupin ääressä,tai urheillaan yhdessä. Arjen sisällöt voivat olla hyvin moninaisia ja jos se kokemus arjesta ei osu parilla yhteen, voi olla edessä ongelmia.

      Silloin arki "yllättää".

      • Anonyymi

        Kuvailit juuri hyvän parisuhteen.

        AV


      • Miten yleensä voi mennä yhdessä suihkuun. Harvassa kylppärissä kahta suihkua on. Ei ainakaan kerrostaloissa. Vai suihkiiko toinen bideellä.


    • Anonyymi

      No pöljyyttähän se on, tai sitä romanttista höttöhaaveilua.
      Kuvitellaan että parisuhteessa ollessa sitä arkea ei jotenkin olisi, tai olisi jotenkin muuten hienompaa.

      Sitten yllätys, yllätys....yllätytään!
      Elämä on arkea. Tällaiset asiat normijärkinen ymmärtää jo parikymppisenä.

      Sanoisin että useassa tapauksessa parisuhdearki tai varsinkin se perhearki on huomattavasti raskaampaa kuin sinkkuarki.

      Erillissuhde on paras keksintö miesmuistiin.

      -keinovaginamies-

    • Anonyymi

      Mua ei arki yllättänyt. Tiedän, mistä kohdin olen vajavainen ja mistä kumppani. Rakastamme toisiamme. Jotkin jutut eivät koskaan ole toimineet niin hyvin, kuten tarve mielikuvitteluun, mm. siihen olen saanut luvan etsiä jonkun muun.

    • Anonyymi

      Arki on ihmisen parasta aikaa.

      Suuri osa asuu omasta vapaasta tahdosta yksin. Kun taas yhdessäasujissa on paljon niitä, jotka asuvat yhdessä tahtomattaan, esimerkiksi "lasten takia" tai ihan vaan vanhasta tottumuksesta, eivät tohdi erota, vaikka ei enää ole mitään yhteistä puolison kanssa.

      Yksinasuvista suuri osa ei ole yksinäisiä, heillä on paljonkin sosiaalista toimintaa. Ihan parisuhdekin voi olla, ei vaan asuta yhdessä.

      Yhteiselo on turhaa, jos elämänrytmit/työ/harrastukset eivät kohtaa, yhteistä aikaa ei arkena jää. Etenkin vanhemmalla iällä moni ei kaipaa jatkuvaa kohtaamista, voi keskittyätyöhön, omaan elämään, sekä tietysti iäkkäisiin vanhempiin.

    • Anonyymi

      Voi jos unohtaa huomioida toista arjen keskellä mikä siitä muka tekee mahdotonta

      • Anonyymi

        Jep, joskus eronneet huomioivat enemmän toisiaan mitä yhdessä asuvat.

        AV


    • Arki yllättää on se kun se huuma katoon muuttuu puoliso erilaiseksi kun luulit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      58
      4392
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      48
      2952
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      135
      2236
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      1926
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      71
      1459
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1187
    7. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      189
      1077
    8. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1076
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      87
      1058
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1042
    Aihe